Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Käyttöautona vuoden ollut 05 Ford Mondeo 2.2 TDCI ja kesäautona jo seitsemän vuotta ollut 99 Ford Cougar 2.5 V6.
 
Tuli vaihdettua 2015 Fiesta ST tilan puutteen vuoksi jo vuoden vaihteessa Fokkeriin. Nykyään alla siis 2017 Focus ST 2.0tdci Powershift 5door Stealth grey about kaikilla herkuilla. Ei missään nimessä samanlainen herhiläinen kuin Fiesta oli mutta jumalauta että on tuon painoiseksi etuvedoksi hauska vietävä. Isoimpina puutteina aktiivikruise ja kattoikkuna (ei saa edes rahalla). Niin ja joo, koneessa voisi olla enemmän löylyä. Mutta ei perse kestänyt 10ke lisähintaa bensa malliin omilla kilometrimäärillä.

Edit: Saa tosiaan nähdä miten pitkään jaksaa kyseistä kippoa. Nopeutta riittää niin etten meinannut Focus RS:n ratissa päästä rampissa eroon samanlaisesta farkku disusta. Mutta vauhti vaan ei tunnu kun tehoa uupuu.


IMG_20170629_185400.jpg
IMG_20170629_185435.jpg

Paljos dieselvero tossa?
Ei muuten ole kovin hintavia nuo lisävarusteet. Maksoiko tuo väri extraa?
 
Paljos dieselvero tossa?
Ei muuten ole kovin hintavia nuo lisävarusteet. Maksoiko tuo väri extraa?
Veroja en muista mutta onhan se kohtuu paljon mutta toisaalta diesel vs 98 tankkaamisen kompensoi kivasti. Ja tuo väri oli yksi hintaan kuuluvista. Maailmalla tuo on lisämaksusta. Esim Briteissä ei tuota saa kuin korkeimman varustetason yhteydessä. Ja ei ole kalliita ei, en olettanut että itsellä olisi varaa kyseiseen kippoon kunnon varusteilla mutta yllätyin positiivisesti kun aloin tutkimaan.
 
Olipa vaikeata näiden bensa bmw autojen metsästys, tuntui jo hetken turhauttavalta etsiä edes yhtään sinnepäin varusteltua autoa (m-sport hilppeet) kun saa metsästää vin koodeja jokaiselle rekisterinumerolle... noh, kyllähän sellainen sitten tuli pihaan hankittua, aivan mahtavan loistava auto ajaa jopa automaattina :)
20170715_211453.jpg
 
Millä tekniikalla tuo bemari on?
Ihan perus 320i bemarihan tuo on. N20 koneella, aika varattuna penkille ja lastulle, haussa se n. 250hp. Välijäähdytin samalla vaihtaen

M-sporthan tuo ei ole :think:
Aa, ei tosiaan ole siis m-sport, haussa oli siis lähinnä yhdistelmä m-sportin rattia, penkkejä ja alustaa, tuo pehmeä nahka tuntui käteen sen verran mukavalta että sellainen oli oltava :) M-sport malleina noiden hinta kyllä karkasi turhan tuuheaksi omalle budjetille.
 
Ei oo tullut täällä vissii mainittua omaa autoa, tosin nyt ei oo käsillä edustuskelpoista kuvaa. Hommasin viime syksynä käytettynä punaisen '08 farkku-Mondeon 1.8TDCi:llä. Tuo taisi olla se tehokkaampi ja Fordin omalla lohkolla noista tuon litrakoon moottoreista. Ilmeisesti oli ollut jollain rauhallisella maantiekuskilla ennen, koska kone oli aika tukkoinen alkuun. Eikä tuo nyt mikään tykki todellakaan ole, ohituskiihtyvyyttä tarvisi epätoivoisesti.

Olihan tuo pieni downgrade tehon puolesta kun aiemmin oli A4 3.0 vapari-V6. Siitä tosin tuli maajussi keulasta läpi trailerilla keskellä Suomen maaseutua kun veti äkkipysähdyksen ja pakin päälle suoralla tiellä. Jostain syystä vakuutusyhtiö ei halunnut lunastaa vaan kolarikorjaukseen meni... Meni sitten vaihtoon kun pelkäsin ettei tullut täysin ehjää ja tarvi lisää tavaratilaa.
 
Olipa vaikeata näiden bensa bmw autojen metsästys, tuntui jo hetken turhauttavalta etsiä edes yhtään sinnepäin varusteltua autoa (m-sport hilppeet) kun saa metsästää vin koodeja jokaiselle rekisterinumerolle... noh, kyllähän sellainen sitten tuli pihaan hankittua, aivan mahtavan loistava auto ajaa jopa automaattina :)
20170715_211453.jpg

Heh laittasin melkee pääni pantiksi että autoasi tuossa vieraspaikalla vkolopun yli kattelin. Eritoten vanteet jäi mieleen.
 
Taitanee olla makuasioita.. ite tykkään varsinkin valkeassa autossa. Oma kulkine on n. vko sitten vaihtunut -08 rs octavia 186tkm mittarissa 2.0tdi. Parin päivän ajon jälkeen selvisi että kaksoismassavauhtipyörä oli valmiiksi rikki tai menossa särki, alko kolkuttamaan kylmänä vasta 3. pvä ajoa, liikeessäkin sanottiin etteivät siinä mitään olleet kuulleet. Liike vaihtaa takuisiin uuden 2vko kuluttua. Mekaanikko nauro partaasa et hyvä tuuri ettei tarvi ite maksaa.
 
Noihan sopii valkoisen auton kanssa oikein hyvin. Mieluummin tommoiset kun tylsät hopeanharmaat tai kromitinat :smoke:

No harva OEM vanne on hieno, mutta jos vanteita lähdetään vartavasten ostamaan niin vois opetella ostamaan edes siedettävän näköiset eikä mitään tusinatina vanteita. Toki ei varmaan ole auton nykyisen omistajan ostamat?
 
Taitanee olla makuasioita.. ite tykkään varsinkin valkeassa autossa. Oma kulkine on n. vko sitten vaihtunut -08 rs octavia 186tkm mittarissa 2.0tdi. Parin päivän ajon jälkeen selvisi että kaksoismassavauhtipyörä oli valmiiksi rikki tai menossa särki, alko kolkuttamaan kylmänä vasta 3. pvä ajoa, liikeessäkin sanottiin etteivät siinä mitään olleet kuulleet. Liike vaihtaa takuisiin uuden 2vko kuluttua. Mekaanikko nauro partaasa et hyvä tuuri ettei tarvi ite maksaa.

Eihän se osa, mutta työ.
 
Heh laittasin melkee pääni pantiksi että autoasi tuossa vieraspaikalla vkolopun yli kattelin. Eritoten vanteet jäi mieleen.
Mikäli bongasit sen herwoodissa niin todennäköisesti täysin sama auto :) paitsi se oli siellä vain muutamat tunnit.

No harva OEM vanne on hieno, mutta jos vanteita lähdetään vartavasten ostamaan niin vois opetella ostamaan edes siedettävän näköiset eikä mitään tusinatina vanteita. Toki ei varmaan ole auton nykyisen omistajan ostamat?
Auton mukana tulivat mutta omaan silmään nuo on ihan passelit, ei välttämättä juuri se oma valinta mutta hyvin istuvat omasta mielestä.

Enemmänkin mielipidettä jakaa tämä teipattu katto, en oikein vielä tiedä jättääkö sen vai antaako olla :)

Pintaan liuotinta vaahdottimella, kinnastelu, raudan poisto, pienpoisto savetus ja collinete pintaan. Yllättävän paljon paskaa irtosi saveenkin tuosta pinnasta.
20170807_183826.jpg
 
Mikäli bongasit sen herwoodissa niin todennäköisesti täysin sama auto :) paitsi se oli siellä vain muutamat tunnit.


Auton mukana tulivat mutta omaan silmään nuo on ihan passelit, ei välttämättä juuri se oma valinta mutta hyvin istuvat omasta mielestä.

Enemmänkin mielipidettä jakaa tämä teipattu katto, en oikein vielä tiedä jättääkö sen vai antaako olla :)

Pintaan liuotinta vaahdottimella, kinnastelu, raudan poisto, pienpoisto savetus ja collinete pintaan. Yllättävän paljon paskaa irtosi saveenkin tuosta pinnasta.
20170807_183826.jpg

Appiukolla taitaa olla samat vanteet 20 tuumasena evoquessa
 
Muuten, millaisen tarjouksen sait CC:stä, nyt kun uusi XC40 on ihan nurkan takana?

Eipä tainnut paljoa tarjousta olla. Edition 90 niin siinä nyt on suunnilleen kaikki varusteet mitä tuohon pikku kippoon saa poislukien etuparkkitutka ja etäisyyttä seuraava vakkari. Auto on kuulemma kaupungissa jo. Kuukausi etuajassa :)

Eli siis 43.5 kiloa lukee kauppakirjassa mitä vissiin halusit tietää.

Edit. Editoidaan nyt sen verran että perjantaina voi ajaa liikkeestä pihalle. Olivat soittaneet vaimokkeeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kesävimmassa tullut hankkiuduttua näistä harrasteista eroon, kun ei kuitenkaan aika ja innostus kaikkeen riitä. Jäljellä vielä pihassa ylimääräisenä tällainen Audi S6, kun tällaista ei viitsi ihan käyttöautonakaan pitää:

43098.jpg


Eli siis 340 heppainen V8 tiptronicilla, hyödyllisiä ja hyödyttömiä varusteita joka lähtöön.
 
Kesävimmassa tullut hankkiuduttua näistä harrasteista eroon, kun ei kuitenkaan aika ja innostus kaikkeen riitä. Jäljellä vielä pihassa ylimääräisenä tällainen Audi S6, kun tällaista ei viitsi ihan käyttöautonakaan pitää:

43098.jpg


Eli siis 340 heppainen V8 tiptronicilla, hyödyllisiä ja hyödyttömiä varusteita joka lähtöön.

Kiskoin jo ostohousuja jalkaan kunnes sanoit ettei käyttöautoksi. Miksei? :D
 
Kiskoin jo ostohousuja jalkaan kunnes sanoit ettei käyttöautoksi. Miksei? :D

Jos arkiajot on pääasiassa kaupunkialueella, niin luulisin järkevämpiäkin vaihtoehtoja löytyvän esimerkiksi kulutuksen kannalta. :D Ja tokihan näissä parikymmentä vuotta vanhoissa "premiumeissa" on väistämätöntä, että jossain vaiheessa eteen tulee jotain vähän suurempaakin remppaa. Ja voin kertoa kokemuksesta, että jonkin verran ahdasta puuhastella vaikka koneen apulaitteiden kanssa, jos/kun jotain vaihto- ja huoltohommaa niissä on tiedossa. Eipä siinä muuten, hymy on herkässä tuolla päästellä varsinkin talvella.
 
Tänään sain mukavan postin automyyjältä ja sain tiedon, että helmikuussa 2017 tilaamani Volvo V90 T8 R-design on saanut vahvistetun tuotantopaikan ja toimitus olisi syyskuun lopussa. Nyt se odottavan aika alkaa käymään pitkäksi.
 
Tänään sain mukavan postin automyyjältä ja sain tiedon, että helmikuussa 2017 tilaamani Volvo V90 T8 R-design on saanut vahvistetun tuotantopaikan ja toimitus olisi syyskuun lopussa. Nyt se odottavan aika alkaa käymään pitkäksi.

Hieno auto tulossa! On muuten vittumaista tuo odotus, vielä kun pari kertaa siirtyy myöhäsemmäks niin kyllä on v-käyrä korkeella.
 
Voit olla varma että tulen kyselemään aina vähän väliä siitä autosta tyhmiä ja vielä tyhmempiä kysymyksiä. :D

Oikein, pitääkin kysellä ja tulen kyllä ihan avoimesti kertomaan autosta kokemuksia hyvässä ja pahassa. Mielenkiinnolla itsekkin odottelen, miltä elämä veronkiertoauton kanssa rupeaa maistumaan. Päivittäisistä arkiajoista pystyn ajamaan 90% tarvittaessa sähköllä. Työmatka on 32km päivässä edes takaisin, joten ei tarvitse edes töissä latailla periaatteessa. Kotiin asennan autokatokseen kiinteän latauskaapelin ja auto aina yöksi piuhaan. Lähimmissä Citymarketeissa ja Prismoissa pääsee hyville paikoille perheen kanssa ja kauppareissun aikana saa auton vielä täyteen. Taas suositaan parempiosaisten veronkiertoautoilua...ymmärrän, että saattaa aiheuttaa närää joissakin..

Maantiekulutuksella ei tule olemaan minulle juuri merkitystä ja melko sama meneekö sitä polttoainetta 6l vai 8l/100km, kun lukemat ovat kuitenkin pieniä verrattuna siihen mitä 400 heppanen polttomoottoriauto imisi kaupunkiajossa, kun tuota kaupunkiajoa tulee minulle päivittäin, toisin kuin maantieajoa. Keskimäärin maantieajopätkä on minulla 180 km, joten pääse senkin alun sähköllä.

Kesällä käyttömukavuutta tuo taas se, että autossa on sähköllä pyörivä ilmastoinnin kompura, joten auton saa jäähdytettyä ennen kuin hyppää kyytiin.

Minun suorituskykyvaatimukset ovat melko kovat ja nykyinen ajossa oleva XC60 D4 190 heppasella koneella tuntuu tussulta maantiellä ohituskiihtyvyyden suhteen. Kun kerran valmistaja lupaa 4.8s 0-100 km/h niin käytännönsuorituskyvyn pitäisi olla kunnossa, ellei jopa erinomaisella tasolla perheautoksi, koska mikään urheiluauto auto ei tule olemaan.

Talvi tuo sitten ne viimeiset käyttökokemukset ja selviää mitään sähköä riittää ja kuinka nelivetojärjestelmä toimii. Tykkään ajaa nelivetoisilla autoilla talvella ilman luistonestoa ja ajonvakautus sallivassa/sport-tilassa sekä kaasulla tuoda perää sivulle, jos ajotilanne sen mahdollistaa turvallisesti.

Lisävarusteita tuohon T8 R-designiin ei tarvinnut kauheasti ruksia, kun otti ns. teknologia-paketin. B&W setin lähes 10" subbarikin on vakiona tuossa T8. Panoraamakatto ja säädettävä ilma-alusta (takapäässä vain ilmajouset) piti kuitenkin ruksia.
 
Viimeksi muokattu:
Oikein, pitääkin kysellä ja tulen kyllä ihan avoimesti kertomaan autosta kokemuksia hyvässä ja pahassa. Mielenkiinnolla itsekkin odottelen, miltä elämä veronkiertoauton kanssa rupeaa maistumaan. Päivittäisistä arkiajoista pystyn ajamaan 90% tarvittaessa sähköllä. Työmatka on 32km päivässä edes takaisin, joten ei tarvitse edes töissä latailla periaatteessa. Kotiin asennan autokatokseen kiinteän latauskaapelin ja auto aina yöksi piuhaan. Lähimmissä Citymarketeissa ja Prismoissa pääsee hyville paikoille perheen kanssa ja kauppareissun aikana saa auton vielä täyteen. Taas suositaan parempiosaisten veronkiertoautoilua...ymmärrän, että saattaa aiheuttaa närää joissakin..

Maantiekulutuksella ei tule olemaan minulle juuri merkitystä ja melko sama meneekö sitä polttoainetta 6l vai 8l/100km, kun lukemat ovat kuitenkin pieniä verrattuna siihen mitä 400 heppanen polttomoottoriauto imisi kaupunkiajossa, kun tuota kaupunkiajoa tulee minulle päivittäin, toisin kuin maantieajoa. Keskimäärin maantieajopätkä on minulla 180 km, joten pääse senkin alun sähköllä.

Kesällä käyttömukavuutta tuo taas se, että autossa on sähköllä pyörivä ilmastoinnin kompura, joten auton saa jäähdytettyä ennen kuin hyppää kyytiin.

Minun suorituskykyvaatimukset ovat melko kovat ja nykyinen ajossa oleva XC60 D4 190 heppasella koneella tuntuu tussulta maantiellä ohituskiihtyvyyden suhteen. Kun kerran valmistaja lupaa 4.8s 0-100 km/h niin käytännönsuorituskyvyn pitäisi olla kunnossa, ellei jopa erinomaisella tasolla perheautoksi, koska mikään urheiluauto auto ei tule olemaan.

Talvi tuo sitten ne viimeiset käyttökokemukset ja selviää mitään sähköä riittää ja kuinka nelivetojärjestelmä toimii. Tykkään ajaa nelivetoisilla autoilla talvella ilman luistonestoa ja ajonvakautus sallivassa/sport-tilassa sekä kaasulla tuoda perää sivulle, jos ajotilanne sen mahdollistaa turvallisesti.

Lisävarusteita tuohon T8 R-designiin ei tarvinnut kauheasti ruksia, kun otti ns. teknologia-paketin. B&W setin lähes 10" subbarikin on vakiona tuossa T8. Panoraamakatto ja säädettävä ilma-alusta (takapäässä vain ilmajouset) piti kuitenkin ruksia.
En tiedä, käsitinkö oikein vai väärin, että valtaosa ajosta tapahtuu kaupungissa? Siihen nähden erikoisen kokoinen auto tulossa? Joko a) käsitin ajoprofiilin väärin b) tarvitset paljon tilaa, tai c) auto vain on niin houkutteleva. Oli miten oli, epäilemättä maukas kärry, sitä en epäile. :)

Btw, niistä jotka manailee "parempiosaisten veronkiertoautoilua". Itse ainakin olen vain tyytyväinen, mikäli joudun tekemään hätäjarrutuksen ja ainoa asia, miksi takaa ei tule kahta tonnia takapenkille, on se, että jollekin siihen kykenevälle on tehty houkuttelevaksi hankkia ~75k€ maksava auto, joka hoitaa automaattisen hätäjarrutuksen. Tai vaihtoehtoisesti peräänajajana en ole vastuussa siitä, että jonkun muksu heittää henkensä, vaan ainoastaan siitä, että vakuutusyhtiö joutuu maksamaan uudet 2 tonnia metallia. Imo esimerkiksi joitain mm. V90-mallista löytyviä turvavarusteita tulisi suosia verohelpotuksilla siinä, missä vähäpäästöisyyttäkin. Jopa selvästi enemmän.
 
Volvo V90 T8 on ladattava hybridi, eli sopii erittäin hyvin kaupunkiin, kun voi ajaa sähköllä?

Omastakin mielestä kiinnostava peli tuo V90 farkku ja T8 voimalinja. 69 800 € näyttää olevan hinnat alkaen hinta tuolle T8 AWD mallille. Joka siis onkin halvin nelivetoinen bensa malli.
 
En tiedä, käsitinkö oikein vai väärin, että valtaosa ajosta tapahtuu kaupungissa? Siihen nähden erikoisen kokoinen auto tulossa? Joko a) käsitin ajoprofiilin väärin b) tarvitset paljon tilaa, tai c) auto vain on niin houkutteleva. Oli miten oli, epäilemättä maukas kärry, sitä en epäile. :)

Btw, niistä jotka manailee "parempiosaisten veronkiertoautoilua". Itse ainakin olen vain tyytyväinen, mikäli joudun tekemään hätäjarrutuksen ja ainoa asia, miksi takaa ei tule kahta tonnia takapenkille, on se, että jollekin siihen kykenevälle on tehty houkuttelevaksi hankkia ~75k€ maksava auto, joka hoitaa automaattisen hätäjarrutuksen. Tai vaihtoehtoisesti peräänajajana en ole vastuussa siitä, että jonkun muksu heittää henkensä, vaan ainoastaan siitä, että vakuutusyhtiö joutuu maksamaan uudet 2 tonnia metallia. Imo esimerkiksi joitain mm. V90-mallista löytyviä turvavarusteita tulisi suosia verohelpotuksilla siinä, missä vähäpäästöisyyttäkin. Jopa selvästi enemmän.

Ehkä ei tullut ihan selkeästi avattua tota 90% kaupunkiajoa toteamusta. Sanotaanko näin, että 90% autossa istutusta ajasta tulee 20km säteellä Tampereen keskustorista. Eli autolla ajetaan itseasiassa isoilla väylillä, mutta hitaammin kuin moottoriteillä. Onneksi ei tarvitse keskustan parkkiruutuihin jatkuvasti änkeä. Tavaraa ja lapsia kulkee autossa mukana, joten tilaa tarvitaan. Kerran kuussa käydään sitten perheen kanssa kauempana, jolloin auto on täynnä tavaraa.

Plugari kiinnosti tekniikkafriikkiä ja halusin tehokkaan auton, jolla pääsee omissa ajoissa kohtuullisilla käyttökuluilla, Volvoissa on halvat vakuutukset ja tässä vielä pieni käyttövero, kun auton arvon alenemaa "maksaa" jotain 900€/kk ekan 3 vuoden ajan niin kuukautisiin autokuluihun ei sopisi enää iso bensalasku, kallis vero (tulevaisuudessa kasvaa vain CO2 mukaan ja paljon) ja kalliit vakuutukset tai sitten pitäisi valita edullisempi auto. Eli nyt on mahdollista ajaa autolla johon ei olisi varaa ilman plugarin tuomia juttuja.

Auto on täynnä avaustavaa turvatekniikkaa niin uskaltaa antaa rauhalllisin mielen auton puolison käyttöön lapset takapenkillä.
 
Tänään sain mukavan postin automyyjältä ja sain tiedon, että helmikuussa 2017 tilaamani Volvo V90 T8 R-design on saanut vahvistetun tuotantopaikan ja toimitus olisi syyskuun lopussa. Nyt se odottavan aika alkaa käymään pitkäksi.

Onnittelut ! Tuollaisen hankkisin itsekin välittömästi jos tilillä olisi pilkun paikka erissä kohtaa :) Erittäin tyylikkään näköinen kikotin (eli juuri niin Volvomaisen ruma, että on hieno) ja myös tuo tekniikka kiinnostaa. Omassa käytössä tuo hybridi olisi loistava vaikka diesel-miehiä olenkin. Käyttövoimavero on varmaan V90:ssä melkoinen ja dieselit ajetaan koko ajan ahtaammalle. Em. syystä todennäköisesti ottaisin juurikin tuollaisen vastaavan paketin.
 
Noin kuukausi sitten tuli hankittua talouteen Mondeo mk4 facelift, 5-ovisena korimallina. Vuosimallia 2012, ajettu 70tkm. Moottorina 1.6 Ecoboost (vakioarvot 160hv/240Nm).

Varustetasona tässä yksilössä on Titanium Business, johon ruksittu lisävarusteeksi mm. täysnahkaverhoilu, avaimeton keskuslukitus & avaimeton käynnistys, parkkitutkat, xenon-ajovalot ym.

Väri on nimeltään Hypnotic Silver.

Pari viikkoa auton hankinnan jälkeen tuli hommattua konehuoneeseen pientä piristystä RICA:n Stage 1 -moottorioptimoinnin muodossa (200hv/304Nm). Mukava auto ollut kyllä ajella varsinkin optimoinnin jälkeen.

Alla muutama kuva, otettu vahauksen jälkeen.

WP_20170812_17_54_30_Pro.jpg



Loput kuvista spoiler -napin takana.

WP_20170812_17_54_07_Pro.jpg


WP_20170812_17_55_12_Pro.jpg


WP_20170812_17_55_30_Pro.jpg


WP_20170812_17_55_41_Pro.jpg
 
Nätti ja tähän astiselta historialtaan täysin ongelmaton mk2 V70 nyt alla.
Yhtä hauska ei tietenkään voi olla kuin edellinen 4,7V8 Jeep Grand Cherokee QuadraDrivella, mutta toivottavasti sitäkin huolettomampia kilometrejä odotettavissa!

Tosin nyt jo tullut nettibilikast öögailtuu Jeep Wranglereita, joten saa nähdä miten tässä vielä käy ;)
 
InkedInstagramCapture_69a21dba-1b51-4337-b7aa-70e63d64f84d_jpg_LI.jpg


Skoda Superbilla tullut ajeltua nyt reilu 3 vuotta ja siinä ajassa tullut noin 90tkm lisää mittariin. Tällä hetkellä reilut 490tkm ajettuna ja tarkoitus olisi ajaa niin kauan kuin auto kulkee. Koneena 1.9tdi 96kW.

Varusteina itselle ehdottomat ilmastointi ja vakkari. Alkaahan tuossa aika ja kilometrit näkymään, mutta hyvän kyydinhän tuo antaa.
 
Siinä on omat käyttis ja harraste pelit
 

Liitteet

  • 9FA94EEC1DA54AFC8D3AE2246BB8BB7A.jpg
    9FA94EEC1DA54AFC8D3AE2246BB8BB7A.jpg
    1 MB · Luettu: 216
  • IMG_2738.JPG
    IMG_2738.JPG
    124 KB · Luettu: 217
Näköjään 22 tkm tullut mittariin omalla S40:llä, loppukesän kunniaksi myllytys ja vaha pintaan kaverin tallilla niin säilyy taas tulevan suolakauden yli.

Kuvissa myös "uudet" kesävanteet ja uued gummid. Auto siis S40 2.0d Momentum -08.
IMG_7704.jpg
IMG_7699.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tosin nyt jo tullut nettibilikast öögailtuu Jeep Wranglereita, joten saa nähdä miten tässä vielä käy ;)

Tuli kesällä ajeltua Wrangelrilla St. Maartenilla, joten täälä kans kuumotuksia. Ei tosin taida kuulua maahantuontiohjelmaan toistaiseksi täälä :mad: ja ulkomailta ostaminen kuulostaisi turhan monimutkaiselta itselle.
 
Tuli hommattua tommonen Audi A4 2006 2.0 TFSI, Multitronic lootalla. 2002VM Focus ST 170 sano sopimuksen irti. 1sylinterin mäntä tuli kannen läpi ja vei puolet tulpasta mennessään. :D

20170831_183112.jpg
20170831_183503.jpg


Pitää viimestään ens kesäksi hommata 17" alut, kun noi 16" näyttää melko pineille ku tottunu isompiin. :btooth:

Mukavan vakaa auto ajella kyllä maantiellä ja kimpookin ihan riittävästi meikäläiselle. (200 hv/280nm) :)
 
Eihän tuossa nyt ole mitään porsimista. Tuon ikäiset ei tietääkseni ole niitä öljynkulutuksesta kärsiviä motteja vielä eikä tuo multsarikaan nyt mikään kauhean vikaherkkä ole vrt. monet muut automaatit.

Tuntuu olevan vaan muotia nyt dissata VAG:ia.

Toisaalta, jos hajoaa niin sitten korjataan, turha sitä niin kauheasti on pelätä. Kaikki ihmisen rakentama joskus lahoaa kuitenkin.
Eri asia sitten jos ostaa täyteen rahuliin ylihintaisen auton eikä sitäkään oikein olisi varaa lyhentää. Tosin semmoisia ihmisiä en oikein kyllä edes ymmärrä.
 
Eihän tuossa nyt ole mitään porsimista. Tuon ikäiset ei tietääkseni ole niitä öljynkulutuksesta kärsiviä motteja vielä eikä tuo multsarikaan nyt mikään kauhean vikaherkkä ole vrt. monet muut automaatit.

Öljyn syönnistä en tiedä mutta eikös juuri B7 korisissa TFSI moteissa ollut se perkeleen sihti öljypohjassa joka tukkiutuu ja blokkaa öljyn kierron, ellei sitä puhdistele parin öljyn vaihdon välien? Omassa tuttava piirissä on mennyt kolme noita 2.0TFSI:tä vaihtoon juurikin sen takia.
 
Öljyn syönnistä en tiedä mutta eikös juuri B7 korisissa TFSI moteissa ollut se perkeleen sihti öljypohjassa joka tukkiutuu ja blokkaa öljyn kierron, ellei sitä puhdistele parin öljyn vaihdon välien? Omassa tuttava piirissä on mennyt kolme noita 2.0TFSI:tä vaihtoon juurikin sen takia.

Pitääkin ottaa seurantaan.

Tyylikäs väri btw.

Juu ite tykkään kanssa. :)
 
Pitää öljynvaihtovälin järkevänä niin ei ongelmaa. Siitähän toi johtuu kun ihmiset tykittää 30-49tkm samoilla litkuilla.

T:3v tollasella ja sinä aika isoimmat huollot jarruremppa ja termarin vaihto.
 
Pitääkin ottaa seurantaan.
Voihan sitä käydä marmorilta kysymässä onko takaisinkutsu hoidettu (muistaakseni "24H8").

Sinne laitetaan korjauksena uudenlainen sihti jonka pitäisi lievittää ongelmaa. Muuten LL-huoltovälillä, tai ilmeisesti ilmankin, jossain vaiheessa menee tukkoon ja sitten putoaa öljynpaineet. Ja tuossahan on ketjun kiristyskin hoidettu muistaakseni paineilla, joten...

Mutta tuon ikäisessä on joko sihti tai moottori jo luultavasti vaihdettu. :D
 
Öljyn syönnistä en tiedä mutta eikös juuri B7 korisissa TFSI moteissa ollut se perkeleen sihti öljypohjassa joka tukkiutuu ja blokkaa öljyn kierron, ellei sitä puhdistele parin öljyn vaihdon välien? Omassa tuttava piirissä on mennyt kolme noita 2.0TFSI:tä vaihtoon juurikin sen takia.

Kuinka monella kaverilla sulla oikein sattuu olemaan 2005-2007 mallin Audi? Meinaan ei nuo nyt kovinkaan usein ole tuon takia räjähdelleet ja 3 osuman kohdalle tulo vaatii jo varmaan useamman tuhannen otoksen, jotka kaikki on huoltaneet autoa miten sattuu. Itsellä ollut kaksi tuollaista ja tunnen kaksi henkilö joilla ollut vastaava auto/moottori. Ei ole kyllä vielä yhdelläkään porsinut. Eka b7 oli 120tkm ajettu kun ostin ja LL huolloista huolimatta tuo sihti oli lähes täysin roskaton. Nykyisessäni ei ole longlifea käytetty, joten en ole vaivautunut tarkastamaan.
 
Tänään sain mukavan postin automyyjältä ja sain tiedon, että helmikuussa 2017 tilaamani Volvo V90 T8 R-design on saanut vahvistetun tuotantopaikan ja toimitus olisi syyskuun lopussa. Nyt se odottavan aika alkaa käymään pitkäksi.

Täytyy kyl sanoo oma mielipide et omaan silmään tuo V90 näyttää faceliftatulta 5-sarjan farkku bemarilta. Liikenteessä tääl pk-seudulla noita näkyy. Kauneus on katsojan silmässä mut itse en tuosta ulkonäöstä tykkää. :vihellys:

Onnea kuitenkin uudesta pirssistä :joy:
 
Täytyy kyl sanoo oma mielipide et omaan silmään tuo V90 näyttää faceliftatulta 5-sarjan farkku bemarilta. Liikenteessä tääl pk-seudulla noita näkyy. Kauneus on katsojan silmässä mut itse en tuosta ulkonäöstä tykkää. :vihellys:

Onnea kuitenkin uudesta pirssistä :joy:
Myös Volvo S90 näyttää liikenteessä ihan tyylikkäältä. Ilmeisesti aika yleinen auto, kun muutama on ajellut vastaan. Ulkonäköä voisi sanoa ehkä osittain erikoiseksikin. Taisi näyttää isolta ja suht matalata autolta.

vovlo-s90-review_827x510_61466858220.jpg


story_carousel-s90_momentum.png
 
Komeita/hienoja autoja porukalla täällä, myös muutama varsin erikoinen :)

Tässä kuva omasta, ollut nyt vuorokauden omistuksessa.
s211 2004, 270cdi (n.225/475) automaatti, 7-paikkainen.

xxsd.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 462
Viestejä
4 508 268
Jäsenet
74 404
Uusin jäsen
japejoku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom