Alfa Romeo Mito QV vm.2010
En jaksanut kävellä tuonne parkkikselle ja sen jälkeen editoida jotain rekisterinumeroita, joten tässä kuva netistä. Aivan samanlaisesta, saman värisestä, samoilla vanteilla ja samanlaisella -30mm madalluksella.
-1.4L / 170hv (/11xx kg).
-Sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta (Normal / Wet / Dynamic). Säätää myös ohjauksen jäykkyyttä sekä kaasupolkimen lineaarisuutta.
-2-alue täysautomaatti-ilmastointi.
-Superharvinainen kattoluukku + hiilikuitujäljitelmä katto.
-30mm madallus.
Autossa oli jokin geneerinen lastu (+200hv), mutta ensitöikseni revin moisen ECU:n parametrejä huijaavan skeidan tukasta kukkaan. Jos alan autojani "virittelemään" niin niiden ECU:t säädetään ihan dynorullilla, mitään geneeristä paskaa en ala katselemaan.
Tämän kanssa on sikäli mielenkiintoinen tarina, että Fiiat 500:n tunnuttua liian nuhapumpulta olin kuitenkin tykästynyt sen avattavaan kattoon (nuoruuden fiilistelyitä), joten menin nettiautoon ja ruksin tietyn hintahaarukan sekä "kattoluukku / avattava katto" option sieltä. Hiteiksi tuli kymmeniä ja kymmeniä 206 / 307 CC:tä, SLK:ta mutta sitten silmiini iski tämä Alfan Mito. En ollut ennen varmaan edes luonnossa moista nähnyt, sen verran harvinainen Polo -kokoluokan auto on kyseessä (tätä kirjoittaessani näitä on kokonaiset 7kpl nettiautossa myynnissä).
Tosiaan autossa iski minuun sen harvinaisuus, persoonallisuus, Italialainen muotoilu sekä jäätävän hyvät varusteet suhteessa auton kokoluokkaan, vuosimalliin sekä tietysti hintaan. Ei taida vielä tänäkään päivänä olla vastaavan hintaluokan pikku-Volkkareissa, Audeissa (ym.) automaattisesti himmeneviä taustapeilejä tai kabiinista jäykkyyssäädettävää alustaa?
Kävin koejamassa autoa 230km päässä ja ostin sen siltä seisomalta.
Koska tämä lienee io-techin vastine muropaketin "Omat - EI isukkien ym. autot" -triidille niin tässä on talouden ainut oma auto. Tuo toinen bella onkin sitten Santanderin sponssaama, joten siitä ei oikein kehtaa kirjoitella