Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tällainen tuli hommattua tuossa vähän aikaa sitten. Passat 2.0 TDI biTurbo neliveto. 240hp/500Nm. Highline varustelu muutamilla lisäpaketeilla.
passat.JPG
Tuo on kyllä hieno moottori, isoveljellä samanlainen ja oli mukava kyllä ajella.
 
Oheisen kuvan näköinen Ara Blue S3 Sedan vm 2018 tilattu tänään. 3kk pitkää odotusta edessä. Saapuessaan saa ABT:n ohjelmoinnin ja uuden putkiston.

Lisävarusteina mm. MMI navi plus Audi Connectilla, virtuaalinen mittaristo, phone box, tummennetut taka- ja sivulasit, advanced key, matrix valot, B&O sound system ja magnetic ride alusta.

Autoveroa paketissa tasan 18000€. Kiitos Suomi :)

A161890_full.jpg
 
Oheisen kuvan näköinen Ara Blue S3 Sedan vm 2018 tilattu tänään. 3kk pitkää odotusta edessä. Saapuessaan saa ABT:n ohjelmoinnin ja uuden putkiston.

Lisävarusteina mm. MMI navi plus Audi Connectilla, virtuaalinen mittaristo, phone box, tummennetut taka- ja sivulasit, advanced key, matrix valot, B&O sound system ja magnetic ride alusta.

Autoveroa paketissa tasan 18000€. Kiitos Suomi :)

Siis onko toi Ara joku kiinankopio Audista? Varmaan pakko olla jos 18000€:llä saat.
 
Autoveroa 18 000 € ja auton hinta päälle 40 000 - 82 000 €?

S3 Sedan alkaen 58 180,70 EUR

Koko paketti käyttökunnossa tasan 75, eli sisältää puhelinohjatun Eberin ja OZ:n Hyper GT HLT vanteet kesäksi. Ihan ok diili ottaen ovh:n noilla varusteilla huomioon. Mutta tuo autovero on niin uskomattoman absurdi. Muutama tonni päälle niin Saksasta uusi RS5 täysin varusteltuna :tup:
 
Koko paketti käyttökunnossa tasan 75, eli sisältää puhelinohjatun Eberin ja OZ:n Hyper GT HLT vanteet kesäksi. Ihan ok diili ottaen ovh:n noilla varusteilla huomioon. Mutta tuo autovero on niin uskomattoman absurdi. Muutama tonni päälle niin Saksasta uusi RS5 täysin varusteltuna :tup:
Ja Saksan hinta on taas absurdi kun samalla Jenkeistä saisi helposti Z06:n.
 
Z06 näyttäis olevan hinnat alkaen malli 80490$, mut raajarikkohan se kuitenkin on vaikka kuinka varustelis.
 
Z06 näyttäis olevan hinnat alkaen malli 80490$, mut raajarikkohan se kuitenkin on vaikka kuinka varustelis.

Ei tuo tosin ongelma talvettomassa ympäristössä olisi. Itsellänikin rajasi tuo talvi valinnan nelikkoihin.
 
Voi se olla oikeakin vetotapa, en vaan ihan ymmärtänyt sen raajarikon vertaamista noihin e.m nelikoihin.
 
Ainoa oikea vetotapa tuollaiseen autoon vai miksi formulat ei ole jo nelivetoja ;)
Koska FIAn sääntöjen kohta 9.1 kieltää sen. Ja ehkä muistakin syistä

Edit. Ei pitäisi kännykällä surffata kun tulee vastattua zombeihin.
 
Ekat tuhat kilsaa ajeltu italian ihmeellä viikon sisään. Tonnin kauppakassiksi ei voi kuin kehua. :tup:
Onko tuo Alfa Romeo 156:nen? Suht tyylikäs sisätila. Mikä vuosimalli ja moottori ja paljonko on ajettu? Varmaan paljon autoa tonnilla :)

Mä aikoinaan myin 156:sen ja ostin Peugeot 406 HDi:n tilalle 950 eurolla (4 vuotta sitten), jolla sitten ajoin 77 tkm vaivattomasti (525 tkm). Vieläkin tuo peugeot on kunnossa, mutta alfa on tainnut mennä romuksi 2015.
 
Onko tuo Alfa Romeo 156:nen? Suht tyylikäs sisätila. Mikä vuosimalli ja moottori ja paljonko on ajettu? Varmaan paljon autoa tonnilla :)
147 malliltaan, tosin melko pitkälti sukua 156:lle. -02, 1.6 TS ilman selespeed-helvettiä, 186km virheettömällä historialla. Pari ruostetäplää takahelmoissa tiputti hintaa, teknisesti ei moitittavaa. :)

Vähän alkaa tuntua, että pitäisi Nissani vaihdella 159 farkkuun seuraavaksi. Sen verran hienoa kyytiä ja sisusta on ihan eri luokkaa edellisiin japseihin tai sakemanneihin verrattuna.
 
147 malliltaan, tosin melko pitkälti sukua 156:lle. -02, 1.6 TS ilman selespeed-helvettiä, 186km virheettömällä historialla. Pari ruostetäplää takahelmoissa tiputti hintaa, teknisesti ei moitittavaa. :)

Vähän alkaa tuntua, että pitäisi Nissani vaihdella 159 farkkuun seuraavaksi. Sen verran hienoa kyytiä ja sisusta on ihan eri luokkaa edellisiin japseihin tai sakemanneihin verrattuna.
147 viestiä sopii hyvin yhteen Alfan kanssa:lol: Millä kameralla kyseinen kuva otettu kuljettajan paikalta?
 
Tässä muutama räpsy omasta kulkineesta. Kuviin ei ainakaa puhelimen kameralla saa oikein millään sitä "säihkettä" mikä auringonvalossa tulee esiin ja on mielestäni erittäin nätti:scool:
 

Liitteet

  • IMG_0005.JPG
    IMG_0005.JPG
    3,6 MB · Luettu: 443
  • IMG_0010.JPG
    IMG_0010.JPG
    2,8 MB · Luettu: 438
Tässä muutama räpsy omasta kulkineesta. Kuviin ei ainakaa puhelimen kameralla saa oikein millään sitä "säihkettä" mikä auringonvalossa tulee esiin ja on mielestäni erittäin nätti:scool:
Hieno ja värikin otettu ostaessa. Itse ottaisin vielä tuon ST-merkin perästä pois. Jotenkin turhan iso ja esille tuleva.
 
Autoveroa paketissa tasan 18000€. Kiitos Suomi :)

Hieno audi tulossa ja veronmaksajana kiitän! Kyllä muuten tuntui hyvältä katsoa uuden hybrid biimerin laskun sisältöä kun autoveroa oli vain nelisen tuhatta euroa koko komeutta pilaamassa.
 
Tässä muutama räpsy omasta kulkineesta. Kuviin ei ainakaa puhelimen kameralla saa oikein millään sitä "säihkettä" mikä auringonvalossa tulee esiin ja on mielestäni erittäin nätti:scool:


Se vois ollakkin hyvä idea:tup: tarkoitus täs oliskin pikkuhiljaa pienesti laitella:)
 
Avo Pösö vaihtui italialaiseen :lol:
Fiat 500 vm 2013, Moottorina Twin Air turbo, sylintereitä kaksi ja 875cc. Älyttömän hauska peli ajaa ja moottorin ääni on mukavaa pörinää :rofl:
IMG_20170720_192632218.jpg

Hauska ja ehdottomasti symppispeli! Tuollainen vanhemmalla moottorilla (1.2) ja avomallisena oli itselläkin käyttiksenä yhden kesän. Auton ainoa vika oli sen 69hv tehoinen moottori yhdessä kehnosti välitetyn vaihdelaatikon kanssa; olit isojen teiden rampeissa muiden tukkona ellet mennyt niihin 3. vaihteella kaasu viittä vaille pohjassa. Se oli rasittavaa suht hektisessä pk-seudun työmatkaliikenteessä, joten auto lähti vaihtoon. Harmittaa yhä sillä auto oli omimmillaan stadin kantakaupungin ahtailla kaduilla, joilla sillä sukkuloi nopeammin kuin jengi möhkö-SUV:llaan ym.

Nykyään sitten ajellaankin Alfalla, toki harrasterottelo on yhä Fiiatti :geek:
 
Alfa Romeo Mito QV vm.2010

Alfa-Romeo-MiTo-QV_1.jpg


4261-3.jpg


En jaksanut kävellä tuonne parkkikselle ja sen jälkeen editoida jotain rekisterinumeroita, joten tässä kuva netistä. Aivan samanlaisesta, saman värisestä, samoilla vanteilla ja samanlaisella -30mm madalluksella.

-1.4L / 170hv (/11xx kg).
-Sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta (Normal / Wet / Dynamic). Säätää myös ohjauksen jäykkyyttä sekä kaasupolkimen lineaarisuutta.
-2-alue täysautomaatti-ilmastointi.
-Superharvinainen kattoluukku + hiilikuitujäljitelmä katto.
-30mm madallus.

Autossa oli jokin geneerinen lastu (+200hv), mutta ensitöikseni revin moisen ECU:n parametrejä huijaavan skeidan tukasta kukkaan. Jos alan autojani "virittelemään" niin niiden ECU:t säädetään ihan dynorullilla, mitään geneeristä paskaa en ala katselemaan.


Tämän kanssa on sikäli mielenkiintoinen tarina, että Fiiat 500:n tunnuttua liian nuhapumpulta olin kuitenkin tykästynyt sen avattavaan kattoon (nuoruuden fiilistelyitä), joten menin nettiautoon ja ruksin tietyn hintahaarukan sekä "kattoluukku / avattava katto" option sieltä. Hiteiksi tuli kymmeniä ja kymmeniä 206 / 307 CC:tä, SLK:ta mutta sitten silmiini iski tämä Alfan Mito. En ollut ennen varmaan edes luonnossa moista nähnyt, sen verran harvinainen Polo -kokoluokan auto on kyseessä (tätä kirjoittaessani näitä on kokonaiset 7kpl nettiautossa myynnissä).

Tosiaan autossa iski minuun sen harvinaisuus, persoonallisuus, Italialainen muotoilu sekä jäätävän hyvät varusteet suhteessa auton kokoluokkaan, vuosimalliin sekä tietysti hintaan. Ei taida vielä tänäkään päivänä olla vastaavan hintaluokan pikku-Volkkareissa, Audeissa (ym.) automaattisesti himmeneviä taustapeilejä tai kabiinista jäykkyyssäädettävää alustaa?

Kävin koejamassa autoa 230km päässä ja ostin sen siltä seisomalta.

Koska tämä lienee io-techin vastine muropaketin "Omat - EI isukkien ym. autot" -triidille niin tässä on talouden ainut oma auto. Tuo toinen bella onkin sitten Santanderin sponssaama, joten siitä ei oikein kehtaa kirjoitella :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Koska tämä lienee io-techin vastine muropaketin "Omat - EI isukkien ym. autot" -triidille niin tässä on talouden ainut oma auto. Tuo toinen bella onkin sitten Santanderin sponssaama, joten siitä ei oikein kehtaa kirjoitella :geek:

Myös omat käytössä olevat Santanderin sponssaamat autot ovat ketjuun tervetulleita, harvempi kai nykyään vähänkään kalliimpia autoja käteisellä ostaa :geek:
 
Meikällä ja Räikkösellä on yksi yhteinen asia, Santun sponssaama soppari ylihintaisen Fiiatin ratin taakse. Räikkösen autoa voi katsella sunnuntaisin telkusta, tässä meikäläisen rottelo edellisen omistajan ajoilta jossain mainoskuvauksissa:

12797607_1708184982801696_62542489_n.jpg


Auton perä:

17661787_106732763205405_2398076611556540416_n.jpg


Pyörii muuten asfaltilla aivan samaan tapaan kuin Räikkönen eksyessään Brasiliassa:







Viime viikolla tuli 5 tkm täyteen yhteiseloa eikä alkuongelmien jälkeen (kytkin) ole ollut yhtään mitään "kaikkea pientä", mistä näiden kanssa varotellaan. Lucky me?
 
Meikällä ja Räikkösellä on yksi yhteinen asia, Santun sponssaama soppari ylihintaisen Fiiatin ratin taakse. Räikkösen autoa voi katsella sunnuntaisin telkusta, tässä meikäläisen rottelo edellisen omistajan ajoilta jossain mainoskuvauksissa:

12797607_1708184982801696_62542489_n.jpg


Auton perä:

17661787_106732763205405_2398076611556540416_n.jpg


Pyörii muuten asfaltilla aivan samaan tapaan kuin Räikkönen eksyessään Brasiliassa:







Viime viikolla tuli 5 tkm täyteen yhteiseloa eikä alkuongelmien jälkeen (kytkin) ole ollut yhtään mitään "kaikkea pientä", mistä näiden kanssa varotellaan. Lucky me?


Kommentoinkin tätä jo tuolla toisella alueella, mutta hieno auto tuo kyllä on. :joy:

:kippis:
 
Autovideoihin ei sovi minkäänlainen musiikki, tuonkin moottorista luulisi kuuluvan musiikkia ihan omasta takaa.
 
Ho Lee Fuk sanoi:
Viime viikolla tuli 5 tkm täyteen yhteiseloa eikä alkuongelmien jälkeen (kytkin) ole ollut yhtään mitään "kaikkea pientä", mistä näiden kanssa varotellaan. Lucky me?

Kytkin se näissä kaiketi suurin murhe, käsittääkseni 360 noin muuten varsin luotettava peli.

Olikos tuo automaatilla vai manuaalilla? Itse olen ajanut 360 sillä f1-manuaalilla eli läpillä.
 
Nythän oli tutkittu että neliveto on talvella vaarallisempi kun kaksiveto. Menee lujempaa mehtään.

Tämä tutkimushan liittyi siihen, että nelivedolla unohtuu se, ettei se paranna jarruja. Pitoa on kokoajan, ;) niin unohtuu se, ettei jarruttaessa ole vajaavetoista enempää. Ei se, että menisi lujempaa "mehtään".
 
Kytkin se näissä kaiketi suurin murhe, käsittääkseni 360 noin muuten varsin luotettava peli.

Olikos tuo automaatilla vai manuaalilla? Itse olen ajanut 360 sillä f1-manuaalilla eli läpillä.

Valitettavasti tuo F1-systeemi. Ihan hauska kun ei ole mikään salaman nopea DSG vaan vanhankansan robotisoitu manuaali, tuo oman mausteensa ajamiseen ja itse diggailen siitä että harrasteautossa ei ole liikaa kaikkea sähköavustinta tai muutakaan ajamista auttavaa helpotinta - saatika DSG-systeemeitä. Liika modernius vie mulla maun harrasteautosta. Aikasempi kikotin oli -08 Porsche 911, mutta kyllästyin siihen todella nopeasti juurikin kaiken sähköjutun ja helppouden vuoksi.

Manuaaleina näitä 360:ä on valmistettu suhteessa 1:10, eli ne ovat kohtuullisen harvinaisia. Yksi oli nettiautossa myynnissä talvella, mutta se meni naaman edestä. Ne nostaa takuuvarmasti arvoaan, nämä läpyskäsysteemit on vähän 50-50...
 
Valitettavasti tuo F1-systeemi. Ihan hauska kun ei ole mikään salaman nopea DSG vaan vanhankansan robotisoitu manuaali, tuo oman mausteensa ajamiseen ja itse diggailen siitä että harrasteautossa ei ole liikaa kaikkea sähköavustinta tai muutakaan ajamista auttavaa helpotinta - saatika DSG-systeemeitä. Liika modernius vie mulla maun harrasteautosta. Aikasempi kikotin oli -08 Porsche 911, mutta kyllästyin siihen todella nopeasti juurikin kaiken sähköjutun ja helppouden vuoksi.

Manuaaleina näitä 360:ä on valmistettu suhteessa 1:10, eli ne ovat kohtuullisen harvinaisia. Yksi oli nettiautossa myynnissä talvella, mutta se meni naaman edestä. Ne nostaa takuuvarmasti arvoaan, nämä läpyskäsysteemit on vähän 50-50...

Tuttu tunne, siksi:

engine_6c_petrol.jpg


+

engine_6gears.jpg


:kahvi:

edit: ja manuaali tosiaan olisi oma valinta 360:een, ihan maukas tuo vaihteisto ja kunnon pykälät siinä:

 
Meikällä ja Räikkösellä on yksi yhteinen asia, Santun sponssaama soppari ylihintaisen Fiiatin ratin taakse. Räikkösen autoa voi katsella sunnuntaisin telkusta, tässä meikäläisen rottelo edellisen omistajan ajoilta jossain mainoskuvauksissa:

12797607_1708184982801696_62542489_n.jpg


Auton perä:

17661787_106732763205405_2398076611556540416_n.jpg


Pyörii muuten asfaltilla aivan samaan tapaan kuin Räikkönen eksyessään Brasiliassa:







Viime viikolla tuli 5 tkm täyteen yhteiseloa eikä alkuongelmien jälkeen (kytkin) ole ollut yhtään mitään "kaikkea pientä", mistä näiden kanssa varotellaan. Lucky me?


Ihan hieno peli oli livenäkin tarkasteltuna :kippis:
 
1wKe5t0.jpg

kB5Z3jW.jpg


Lisätään italiaanoja, vaikka onkin kuvassa vähän likainen.

Tällainen on ollut käyttiksenä nyt hieman päälle kolme vuotta. Ostettaessa oli mittarissa noin 50tkm, nyt aletaan lähestymään 100tkm rajapyykkiä tämän vuoden puolella. Tähän mennessä ei ole tarvinnut tehdä kuin määräaikaishuollot, ei mitään ongelmia. Öljyt toki olen vaihtanut vähintään kerran vuodessa.

Koneena se 1.4l ruohonleikkurin moottori joka tuottaa vakiona 170hv/250nM. Liikuttaa tuon kokoluokan autoa ihan arkiajoon riittävästi ja mukavasti, vaikkei mikään tykki olekaan.
 
Kävin muuten taannoin koejamassa samanlaista Giuliettaa, mutta automaattivaihteistolla. Viimeksi olin ajanut automaattia 10v sitten, jotain kamalaa Mondeota.

Olin saamarin yllättynyt kuinka hienosti tuollainen moderni loota vaihtaa, ei mitään havaittavia viiveitä tms. Ja dynamic-moodissa kierrätti varsin ylös ja agressiivisesti, oli suht hauska vekotin.

Eli tulevaisuudessa en kyllä laske automaatteja pois vaihtoehdoista, jos uutta autoa katsellaan :)
 
Tuollanen tuli hankittua tuossa alkuvuodesta ja muutama tonni tullut ajettua. Edellinen omistaja oli laitellut tuota suht isolla rahalla, mutta kyllähän tuosta paljon kaikkea pientä laitettavaa löytyy kunhan vaan jaksaisi laitella. Ei ole nyt ihan noin likainen yleensä kuten kuvassa. Pitänee hankkia joku romumpi auto talveksi kuitenkin.
 

Liitteet

  • IMG_20170511_192735.jpg
    IMG_20170511_192735.jpg
    2,4 MB · Luettu: 614
Toissapäivänä tosiaan tuli tämä auto haettua ajoon ja palautettua Hyundai takaisin liikkeeseen. Kuten aiemmin lupasin niin alla muutama kuva autosta pilvisessä säässä.

nlkQMp7JTnI7Mfqo4ySIDvuOpT8FIxGJ9lz-VlVX8nJ3Ajt92owMR6PpRx1_uxZ4p6uUWpHMo9bp3Miyk87Y8Jl--S7NXA8EPgwygGhtErrDLo0sduQIPoMNRJIpj3x-cfxjWsGjYzq3X5Jmq2WfxaG5wYAXUSZzTbFSZt3zxayIrDr4YemvbfxBOhqgth0GMs2hX3-WGomMKJMJjnHBi-p4kk4wduu6DB_2bGzYsuRyMi_qNQ0zDPbpO_kLTqFHn0JtQPl5Nvd1R-eUsB4N4l65JEx2yqmoO1EIHwWK63GGeKFYh1r72p27g4ydqA8EFFpq36_1kvHZ7-cpGjhuUoGBAJszue0w5CU0ygDpC5cTWzQ71-fxi7daxk9L0M_bwHWEiViDwf8SMb9E1YnRGP3BXU4vKO6MHVvMcW7QwKmsq87GwH70gEOkoIf7BGejBznpf-4XD8tsO0fC4Xr25I95_4RBMh4BSqHDw-SEo3_wXmxIqnyMf_UflWmOPHoj8z06pRjLroy-YuTdMZP97jI4d4nKuQZKcsuMp96XyNOuPJJFV3s2MjlBdDwAl-AsHftduszMi0tnYpmkzYHCT7EuIEtxH4rWebUZMJ84h8bGZFS0TxS1rjYRfGYjLRn6SKfb1hoR_jyjHj1hJap3PKCJdhqnQnqVj2DCkr6CbMnl8Dw=w1520-h950-no


vlnYjn-SMFfBJS5Ptnu7zNo81ZbC3pst7IPmtmR9j356kqV-Khw9I02-x6EZn3G40OtmPiNc94LJf7ZiyMO4AN43nfRuxPyRspvf31YUxCLSkpRnn2foQ1zsy6UNONMJ__JVgeQk5s8QokETujlXvIMIm1TgJJ2CLmNu_H-970GhHSCkr3dvEA_SDe_uG4qxGOQLlG0y6dsbSO1ci6n0u6WaNdoJ3R8dWwbgcXxN3WjkjiWXRRWZOVbCyIyJqvtLZgVfafO36okmPcvCDuv7lrWM0KMewSn7FfGqMdzg1kahCLYgRKvHW07CpWB19pDFeO6CLiyPqUnCCPd_m5d8As2id1CYIpYJV-Sv1FcvULKSkTGqwkKLuEVM6Fkeufz19tj0GqCZ3x8_njroWAEY9pG9k-5siHwW3qok_ZHKoF5PC3X2Roh-_BPccagwvgRynXgqW7pC7ESeJgQ0K12YQVjWeYqAKFFKfWBiELuLaRPiP043Je0Jq4wsEhbiYGSAFKqW0QHls_xoQd5tmFL-UU0-jdz05-MjrnFO9npVCEhVC93NfDqCSw_UyY5wODyRGjD9lkaFMijo7wpQifB_eqfLVY3hnXbR9hwciJKzIjXWL39gReG5AaFyhPMuWr_WS0nl2h7IbShp9k2wp9ubKa1GNfYLDUSOr6zprzZyu2BaTV4=w1517-h950-no


Ei tämä kyllä mikään kaunokainen ole ja Hyny oli muutenkin monissa asioissa paremmin suunniteltu, mutta ei tästä juuri uudella autolla ajaminen voi enää halvemmaksi muuttua. Toivottavasti EU-kilvet nyt kelpaavat raadille.
 
Toissapäivänä tosiaan tuli tämä auto haettua ajoon ja palautettua Hyundai takaisin liikkeeseen. Kuten aiemmin lupasin niin alla muutama kuva autosta pilvisessä säässä.


Ei tämä kyllä mikään kaunokainen ole ja Hyny oli muutenkin monissa asioissa paremmin suunniteltu, mutta ei tästä juuri uudella autolla ajaminen voi enää halvemmaksi muuttua. Toivottavasti EU-kilvet nyt kelpaavat raadille.

Autoverkkokaupan kautta hommailit? Itse arvoin tuon clion ja i20 activen kanssa ja lopulta päädyin tälläiseen:

i20active.png


Moottorina pirteä litrainen turbo, joka liikuttaa tuota koppaa mukavasti.
 
Kävin itsekin kattomassa syksyllä normi i20 tuolla ahdetulla maitopurkilla. Oli kyllä yllättävän mukavan tuntuinen pikkuautoksi ajaa eikä ainakaan eurooppalaisille kilpailijoille häpeile moottorin tai varustuksen tai (pinnallisen) laadun osalta. 100 heppaa tais olla mutta hyvin tasaisesti ja isohkolla alueella tuli vääntöä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom