Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa :facepalm:
 
Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa :facepalm:
Noita on saanut ihan tehtaalta 7-paikkaisina, penkit nousee tuolta kontin lattiasta:
3.JPG
 
Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa :facepalm:

Vähän joutui penkomaan, mutta ilmeisen harvinaisia nuo 7 paikkaiset c mersut. Itseasiassa olen ajanutkin kerran tuollaista 7 hengen meseä, oli taksi ja muistaakseni siinä oli penkit takana, ja koulukyytejä sillä ajettiin kanssa. Itse taksiyrittäjä on niin pihi mies että ostaa autonsa aina käytettynä, ja sitten kun alkaa olla melko "valmis", niin pirssi siirtyy vara-autoksi ja perheen käyttöön.

Tummennukset etulaseihin pitäisi saada laillisiksi:cool:

MERCEDES E270 CDI ELEGANCE AUTO 7 SEATER BIG SPEC BARGAIN NO RESERVE!! | eBay

Edit: hidas
 
Jos viittaat lestoihin niin ei ne kauheasti mersuja ostele, tai jos ostavat niin joku 27paikkainen sprinteri tms..
Kai se vähän riippuu perheestä ja muksujen iästä. Tuossa tullut paljon katseltua yhtä lestaperhettä joka ajattaa maansiirtoautoja; pihalta löytyy (kaikki uudehkoja) 5-sarjan bemaria, E-mersua, Volvoa ja pienempää A4 Audia.

Siis samalta pihalta. Ja näitä ihmisiä on haettu konkurssiin useammankin kerran (mutta tietty helppo jatkaa jos löytyy aina uutta nimeä paperiin)...
 
Kai se vähän riippuu perheestä ja muksujen iästä. Tuossa tullut paljon katseltua yhtä lestaperhettä joka ajattaa maansiirtoautoja; pihalta löytyy (kaikki uudehkoja) 5-sarjan bemaria, E-mersua, Volvoa ja pienempää A4 Audia.

Siis samalta pihalta. Ja näitä ihmisiä on haettu konkurssiin useammankin kerran (mutta tietty helppo jatkaa jos löytyy aina uutta nimeä paperiin)...

Joo, varmasti riippuu tapauksesta mutta kaikki lestat joita minä tiedän niin ei-premiumia on yleensä pihassa, farkkuja toki tai sitten niitä ns. oikeita lestabusseja.
 
Joo samanlainen musta nahkapenkki on peräkontissa tuossa ostamassani. Saas nähdä mitä seuraavalla katsastuksella meinaavat etulaseista :)
Rouheen näkönen se omaan silmään on.
 
Joo samanlainen musta nahkapenkki on peräkontissa tuossa ostamassani. Saas nähdä mitä seuraavalla katsastuksella meinaavat etulaseista :)
Rouheen näkönen se omaan silmään on.

Nätti mese. Kyllä ne katsastuksessa sanovat noista etusivuista, tai poliisi tienpäällä jos huomaa, ja on aikaa/mielenkiintoa puuttua. Näkeehän noita tummennuksia, itselläkin ollut.
Yhden leimasin kalvot ikkunassa kesällä niin että kuskin ikkuna oli auki, repsikan ikkunassa niin mieto kalvo etteivät sitä huomanneet, ja se repsikan ikkuna oli ylhäällä. Kunhan kokeilin onnea, ja läpihän se meni.
 
gEzkk80.jpg

IXog3TD.jpg

FrehFBd.jpg


Kakkosauto vaihtui tänään. Renaultti lähti loppusijoituspaikkaan ja tilalle tuli Volvo V70 2,5T automaatti -03.
 
Harmi, että noita 7-paikkaisia E-mersuja ei ole käytettyinä markkinoilla kovin paljoa. Olisi omiin tarpeisiin aika lailla hyvä ratkaisu. Tuntuvat vaan olevan vielä dieseleitä suurimmaksi osaksi, joka taas omalta osaltani kaventaa valikoimaa ennestään...
 
Meinaan ei nuo nyt kovinkaan usein ole tuon takia räjähdelleet ja 3 osuman kohdalle tulo vaatii jo varmaan useamman tuhannen otoksen, jotka kaikki on huoltaneet autoa miten sattuu. Itsellä ollut kaksi tuollaista ja tunnen kaksi henkilö joilla ollut vastaava auto/moottori. Ei ole kyllä vielä yhdelläkään porsinut.

No ei se kyllä nyt ihan harvinainen ongelmakaan ole ja varsin tiedossa oleva. Eikä se aina tee mitään totaalituhoa, mutta ei se melkein tukossa oleva sihtikään hyvää tekee koneelle vaikka käyttäjä ei mitään huomaisikaan.

2.0 tfsi öljynpaineongelma - Audifinns
Audi A4 Quattro 2.0 TFSI 2007, öljynpainevalo syttyi. - Audifinns
2.0 TFSI öljynpaineiden mittaaminen - Audifinns

Siksihän noissa on sihti vaihdettu toisen malliseen. LL huoltoväli öljyille on kyllä saatanan keksintö, menee ehkä jos ajetaan aina pitkää matkaa.
 
Kuinka monella kaverilla sulla oikein sattuu olemaan 2005-2007 mallin Audi? Meinaan ei nuo nyt kovinkaan usein ole tuon takia räjähdelleet ja 3 osuman kohdalle tulo vaatii jo varmaan useamman tuhannen otoksen, jotka kaikki on huoltaneet autoa miten sattuu. Itsellä ollut kaksi tuollaista ja tunnen kaksi henkilö joilla ollut vastaava auto/moottori. Ei ole kyllä vielä yhdelläkään porsinut. Eka b7 oli 120tkm ajettu kun ostin ja LL huolloista huolimatta tuo sihti oli lähes täysin roskaton. Nykyisessäni ei ole longlifea käytetty, joten en ole vaivautunut tarkastamaan.

Kahdella, toisella meni kerran ja toisella porsi myös vaihtokone :D
 
No eikös se jo kolme kertaa ole todistettu että noita on c malleja on 7 hlö versioina:confused:

Missä on todistettu? heeposkin kuvassa on kyllä E-sarjan farkku. E-farkkua sai suomeen 7-paikkaisena tiettyyn vuosimalliin asti, mutta sitten trafi/ake hienossa viisaudessaan päätti kieltää selkä menosuuntaan olevista penkeistä. Jotaikin Land Rovereitahan on 7-paikkaisina, joissa penkit ovat 90 asteen kulmassa menosuuntaan nähden (näiden kohtalosta ei tietoa).
 
Missä on todistettu? heeposkin kuvassa on kyllä E-sarjan farkku. E-farkkua sai suomeen 7-paikkaisena tiettyyn vuosimalliin asti, mutta sitten trafi/ake hienossa viisaudessaan päätti kieltää selkä menosuuntaan olevista penkeistä. Jotaikin Land Rovereitahan on 7-paikkaisina, joissa penkit ovat 90 asteen kulmassa menosuuntaan nähden (näiden kohtalosta ei tietoa).

Ei niin missään, nyt kun katsoin vähän ajatuksen kanssa, ja oma googlauskin meni pieleen ja huomasin virheen vasta linkistä kun uudestaan katsoin:beye::darra::vihellys: E-mese tuo on. Ja itse olin väärässä af, myönnän tappioni:comp:
 
No ei se kyllä nyt ihan harvinainen ongelmakaan ole ja varsin tiedossa oleva. Eikä se aina tee mitään totaalituhoa, mutta ei se melkein tukossa oleva sihtikään hyvää tekee koneelle vaikka käyttäjä ei mitään huomaisikaan.

2.0 tfsi öljynpaineongelma - Audifinns
Audi A4 Quattro 2.0 TFSI 2007, öljynpainevalo syttyi. - Audifinns
2.0 TFSI öljynpaineiden mittaaminen - Audifinns

Siksihän noissa on sihti vaihdettu toisen malliseen. LL huoltoväli öljyille on kyllä saatanan keksintö, menee ehkä jos ajetaan aina pitkää matkaa.

Jos nyt oikeasti luet noiden ketjujen aloituspostausta pidemmälle, niin ei sielä kovinkaan moni ole tuota sihti ongelmaa kohdannut suoraan. Toisesta noista löytyy minunkin tekstiä, sillä aika pitkään on tullut rinkulakeuloja harrastettua ja harrastajafoorumin keskusteluihinkin osallistuttua. Kolmannekseen yhdeltä suomen aktiivisimmista merkkifoorumeista saa toki hyvää tietoa, mutta myös hieman valheellisen käsityksen siitä kuinka yleinen joku vika on. Siellähän yleensä nimenomaan itketään vikoja. Neljännekseen noissa ketjuissa on sekaisin 1st gen ja kakkos generaation moottoreisra puhuvia. Kaikille ei ole ihan selvää, että ovat täysin eri moottorit, sillä molemmat on brändätty 2.0TFSI:ksi.

Eikä siinä, on tuo ihan mahdollinen skenaario, että jos sihti tukkeutuu niin paineethan sieltä häviää ja kone kilahtaa. Se, että jonkun lähipiiriin osuu kolme tuollaista (ja juuri sihdistä johtuvaa) kuulostaa sen sijaan aika uskomattomalta. Varsinkin kun olen itsekin tuollaisen 120tkm ajetun LL huollettua sihtiä kädessä tutkinut. On tuossakin koneessa omat metkunsa, sillä se on tuon ikäiseksi kohtuu korkea viritteinen ja siten siinä on paljon uutta tekniikaa. Hyvällä ja ennakoivalla ylläpidolla kuitenkin hyvä motti.

Korkeapainepumpun seuraaja ja huohotin kannattaa vaihtaa ennakoivasti. Lisäksi bybass on ainakin ekoina vuosina kalvomallinen, joka kannattaa sen hajotessa päivittää neulaventtiiliin. Ja toki huoltoväli kannattaa pudottaa enintään puoleen tuosta 30tkm:stä.
 
Tiistaina sai viisi vuotta mua palvellut dieseli väistyä bensaversion tieltä. Toistaiseksi tämä on vakio, mutta katsellaan sitten kun takuut ja goodwillit on ohi, että olisiko vaikka 666 heppaa tavoitteena :)

audi.jpg

Ilmeisesti 520hv versio? ABT:tä kehiin niin takuutkin hoituu :think: Itselläni menee uusi S3 suoraan noille parin kuukauden päästä, kun saapuu.
 
Kolmannekseen yhdeltä suomen aktiivisimmista merkkifoorumeista saa toki hyvää tietoa, mutta myös hieman valheellisen käsityksen siitä kuinka yleinen joku vika on. Siellähän yleensä nimenomaan itketään vikoja.

Kyllä minä hyvin tiedän, että siellä tullaan itkemään, ei kehumaan, että mulla toimii, sattumalta ko. Foorumia on tullut seurattua alusta asti, minä kun sen ensimmäisen foorumisoftan asensinkin. Mutta ko. ongelma on silti ihan todellinen, muutenkin ll huolletuissa ollu aika mönjiä sisällä. Asiasta on tullut juteltua jonkin verran noita korjanneiden kanssa ja se on kuitenkin tyyppivika, siinä missä ah niin ihanat öljynsyönnit tai (t)fsi koneiden imuvenojen karstoittuminen. Näillä vageilla ajaminen vaatii kyllä joko ettei ole ihan kaikki kortit pakassa tai täytyy tykätä riskien ottamisesta. Voih...välillä sitä oikein kaipaa i5t20v aikoja.
 
Ilmeisesti 520hv versio? ABT:tä kehiin niin takuutkin hoituu :think: Itselläni menee uusi S3 suoraan noille parin kuukauden päästä, kun saapuu.
Joo, ei todellakaan mitään ABT:n huijauslaatikoita. S8:a eivät osaa edes softata (taitaa olla sama S3:ssa), vaan käyttävät aina erillistä yksikkö johtosarja ja ECUn välillä. Noiden säätö on vähän niin ja näin ja suorituskyky luonnollisesti huonompi kuin oikeassa softauksessa. APR:n softa kolmelle eri oktaaniluvulle tai Erikoismoottorin softa varmaan ne mun vaihtoehdot. Erilisessä boksissa on tietysti se etu, että kun isketään VAS:n kiinni, niin tehtaan järjestelmään ei tuli TD1 koodia muutetusta softasta.

EDIT: ja siis tuo auto ei ole uusi, mutta sen verran pienillä kilsoilla vielä, että tehtaan goodwill toimi varmasti. A8:nkin ostin pari viikkoa takuun umpeutumisen jälkeen ja silti ne muutaman ongelmat mitä tuli, meni goodwillinä. Tässä kuitenkin vielä myyjäliikkeen erityinen takuu.
 
Ekat 10 000km onnistuneesti taputeltu tonnipommilla, tähän saakka ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin bensaa lisätä tankkiin. Ajotietokone tosin välillä väittää käynnistäessä, että kilven valot ei toimi vaikka ne kyllä palaa. Jos tuo on auton ainut "italialaisuus" niin ihan tyytyväinen voi olla.

Myös halvan auton iloja kun ei tarvitse välittää jos joku ovi tai luukku käy tolppaan tai reunaan. :kahvi:

2017-08-24 14.04.26.jpg
2017-08-24 14.04.43.jpg
 
Myös halvan auton iloja kun ei tarvitse välittää jos joku ovi tai luukku käy tolppaan tai reunaan. :kahvi:

2017-08-24 14.04.26.jpg
2017-08-24 14.04.43.jpg
No joo, onhan se tavallaan huolettomampaa, mutta vituttais silti kun ne pienetkin jäljet lähtee herkästi ruostumaan ja varsinkin silloin jos muuten siistikuntoinen. :kahvi:
 
Yhden leimasin kalvot ikkunassa kesällä niin että kuskin ikkuna oli auki, repsikan ikkunassa niin mieto kalvo etteivät sitä huomanneet, ja se repsikan ikkuna oli ylhäällä. Kunhan kokeilin onnea, ja läpihän se meni.

Sellainen kutina, että katsuri kokeilee aina sähkölasien toimivuuden ja yleensä näin vielä kuskinpuolelta :D
 
Joo, ei todellakaan mitään ABT:n huijauslaatikoita. S8:a eivät osaa edes softata (taitaa olla sama S3:ssa), vaan käyttävät aina erillistä yksikkö johtosarja ja ECUn välillä. Noiden säätö on vähän niin ja näin ja suorituskyky luonnollisesti huonompi kuin oikeassa softauksessa. APR:n softa kolmelle eri oktaaniluvulle tai Erikoismoottorin softa varmaan ne mun vaihtoehdot. Erilisessä boksissa on tietysti se etu, että kun isketään VAS:n kiinni, niin tehtaan järjestelmään ei tuli TD1 koodia muutetusta softasta.

EDIT: ja siis tuo auto ei ole uusi, mutta sen verran pienillä kilsoilla vielä, että tehtaan goodwill toimi varmasti. A8:nkin ostin pari viikkoa takuun umpeutumisen jälkeen ja silti ne muutaman ongelmat mitä tuli, meni goodwillinä. Tässä kuitenkin vielä myyjäliikkeen erityinen takuu.

Pitääkin kysäistä myös tuolta Erikoismoottorilta, kun firma tuossa naapurikylässä sijaitsee, että mitä saisi S3:sta irti :think: Softa, putkisto ja parempi ilmanotto niin pitäisi sieltä päälle 400hp ja 500 Nm tulla.
 
Sellainen kutina, että katsuri kokeilee aina sähkölasien toimivuuden ja yleensä näin vielä kuskinpuolelta :D

Toiselta foorumilta luin jotain sellaista että lain mukaan ikkunan pitää pysyä ylhäällä, ja samassa ketjussa joku kertoi leimanneensa auton niin että mitkään sähkölasit ei toimineet. Kai se on vähän katsurista kiinni miten menee.
Mun chevyssä ei ainakaan kokeillut jotta nouseeko se tummennettu ikkuna, sanoi vaan ettei oikeastaan sais tuttujen autoja katsastaa;)

Omaa edellistä oon leimannut viimeiset 6 vuotta niin että antanu vaan avaimet käteen enkä sen tarkemmin sitten tiedä mitä on kokeillut, tai jättänyt kokeilematta. Eukon autoa pari kertaa katsastanut ja jostain syystä istuin repsikan paikalle, niin ei se muuta kun kuskin lasin avannu että sai oven nykäistyä auki - ja tästäkään en nyt oo ihan varma oliko se hallin ovi kaukosäädöllä vai ilman.

Seuraavaksi voisi varmaan miettiä, mitä jos ikkunat alas ja sulake mäkeen. Ei yhtään herättäisi epäilyksiäo_O

Youtubessa on joku venäläinen video missä ladaan oli tehty eteen tuplaikkunat, alkuperäiset paikallaan ja toimii, sitten toinen ikkuna tai tumma pleksi mikälie, sähköllä sekin samassa paketissa. Eli paina nappia niin tummennetut ikkunat nousee:D

Hi techia olis sellainen lasi mikä jotenkin tummenisi haluttuun tummuuteen tyyliin ritariässä:jd: Kai nykytekniikalla sekin on mahdollista, hinta voi sitten olla jo jonkinlainen kysymys.
 
Pitääkin kysäistä myös tuolta Erikoismoottorilta, kun firma tuossa naapurikylässä sijaitsee, että mitä saisi S3:sta irti :think: Softa, putkisto ja parempi ilmanotto niin pitäisi sieltä päälle 400hp ja 500 Nm tulla.

Porkkis taatusti saa sen irti mitä laitteesta on irti saatavissa. Itse tosin nyt saatan päätyä APR:ään, kun..noh.. mulla on siihen historiasta johtuen "suhde" ja toisekseen tykkään ajatuksesta että on sitten valittavissa useampi eri softa vakkarin viiksestä. Tiedä vaikka joskus haluis kisabensalla ajella.
 
Kyllä minä hyvin tiedän, että siellä tullaan itkemään, ei kehumaan, että mulla toimii, sattumalta ko. Foorumia on tullut seurattua alusta asti, minä kun sen ensimmäisen foorumisoftan asensinkin. Mutta ko. ongelma on silti ihan todellinen, muutenkin ll huolletuissa ollu aika mönjiä sisällä. Asiasta on tullut juteltua jonkin verran noita korjanneiden kanssa ja se on kuitenkin tyyppivika, siinä missä ah niin ihanat öljynsyönnit tai (t)fsi koneiden imuvenojen karstoittuminen. Näillä vageilla ajaminen vaatii kyllä joko ettei ole ihan kaikki kortit pakassa tai täytyy tykätä riskien ottamisesta. Voih...välillä sitä oikein kaipaa i5t20v aikoja.

Sittenhän varmaan tiedät, että samaa sihti konstrutiota on käytetty jo b5 aikakaudelta 90 luvun puolelta ja hajoamisia löytyy myös 1.8t koneista niin Audi, Skoda kuin Volkkarin merkin takaa. Kuitenkin tuota 1.8:sia pidetään "jumalmoottorina", mutta 2.0 on sitten samalla sihdillä ongelmakone?

Niinkuin sanoin, on se mahdollinen epistola, mutta en ymmärrä miksi juuri tämän moottorin kanssa erityinen.

Mitä tulee öljynsyöntiin, niin ei ole kumpikaan omista syönyt kummoisesti. 10tkm vaihtojen välillä saattaa olla pari desiä pudonnut, mutta tarkkaa en ole edes jaksanut mitata.

Öljynkulutusta ja imupuolen karstoitusta löytyy vähän joka merkiltä nykykoneista. Esim. työkaverin Bmw 320 söi 0,9l öljyä tonnilla. Imupuolen karstoitus taas on suorasuihkukoneiden ongelmia, ei ainoastaan VAG:n.

Siitä olen samaa mieltä, että näiden laatu menee kestävyyden suhteen koko ajan alaspäin, mutta ei siitä oikein vapaudu täysin merkkiä vaihtamalla.
Itselläkin on toinen merkki tosin kiikarissa, johtuen ettei perhe kohta mahdu tuohon b7:kaan ja b8 alaspäin lähes kaikessa laadussa (maalipinta, moottori, automaattilaatikko).
 
Toiselta foorumilta luin jotain sellaista että lain mukaan ikkunan pitää pysyä ylhäällä, ja samassa ketjussa joku kertoi leimanneensa auton niin että mitkään sähkölasit ei toimineet. Kai se on vähän katsurista kiinni miten menee.

Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.
 
Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.

Varmaan noin ihan pykälien mukaan. Ei jaksa etsiä tarkempia sääntöjä näinkin selvässä asiassa:) Mun autohistorialla en kyllä edes muista mitä mistäkin on sen paremmin syynätty. Joskus aikasemmin jakson olla mukana paremmin siinä katsastuksessa, nykyään ei niin kiinnosta, saatan lompsia sinne halliin juttelemaan mukavia ja siinä samalla jos jotain korjattavaa on, niin kuulen ja näen siinä samalla mikä autoa vaivaa.
Josta tulikin mieleen että koskahan tuo oma kottero pitää leimata. No tämä OT.
 
Joo tosiaan E-sarjaahan tuo minun farkku on. Mietinkin että pitäiskö korjata se jonkun c-sarjan maininta mutta häähommelit yms. ei jaksanu. Entiedä mutta kyllä se jo noilla tehoilla naamaa nauratti kun rekkoja sai ohitella tuolla nelostiellä. Ennen aina ahistanut kun näkee rekan perävalot, nyt enemmänki alkaa sellanen jessss-fiilis.
 
Sittenhän varmaan tiedät, että samaa sihti konstrutiota on käytetty jo b5 aikakaudelta 90 luvun puolelta ja hajoamisia löytyy myös 1.8t koneista niin Audi, Skoda kuin Volkkarin merkin takaa. Kuitenkin tuota 1.8:sia pidetään "jumalmoottorina", mutta 2.0 on sitten samalla sihdillä ongelmakone?

1.8T:llä on vähemmän ajettu LL huoltoväleillä ja lisäksi 2.0TFSI on öljylle erilainen ympäristö. Kovahkot puristukset ja pakolämmöt, joita joudutaan jäähdyttämään järjettömän paksuilla seoksilla (0,76 lambdaa taitaa löytyä vakiostakin kun vetää lämä tiskissä). 2.0 TFSIhän työntää kaasulla mustaa kuin diesel konsanaan :D On niitä 1.8t:täkin sihdin takia kilahtanut, mutta vähemmän. Sinällään 1.8T:n jumalmoottorinimitys on kyllä audifinnsillä ollut alunperin lähinnä vitsi, jolla vittuiltiin teinilippiksille. Tai siis oli sitä ainakin yhdessä vaiheessa.

Mutta joo, kyllä sitä nykyautoissa näitä murheita on muillakin. Yksinkertaisesti se, että päästörajoitukset tiukentuu, mutta halutaan silti lisää tehoja vaikuttaa varmasti asiaan. On vaan nämä audi/volkkari/skoda myyntimäärät sen verran suuret ja kun on ollut näitä selkeitä tyyppivikoja mistä merkki on pessyt kätensä, maine on ryvettynyt. On vaan tuo "mutta kun naapurin mattikin" puolustus vähän kulunut. Itsellä ainakin on päässä vikaa, kun käyttöautona on ollut joku Audi jo 17 vuotta. Muitakin olen käynyt koeajaas, mutta ei vaan ole iskenyt.
 
Pakko oli tällänenkin hamstrata kun sattu "vaarin helmiorvokki" silmäterä vastaan. Häkellyttävintä tässä aikakoneessa on sisusta joka on kuin showroomista repäisty kulumattomine penkkeineen.
Etuvalot joku on hölmöyksissään vaihtanut tuollaisiin "kemali" -mallisiin, mutta eiköhän niihin orkkikset jostain löydy tilalle. Samalla voisi laittaa porkkanavilkut takaisin :)

Jostain syystä kuvan suora liittäminen ei ota onnistuakseen, linkki:

http://i5.aijaa.com/b/00047/14445972.jpg
 
Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.
Piti ihan uteliaisuudesta kurkata katsastajan käsikirjaa ja siellä ei lukenut mitään etulasien toimivuudesta (tai ei ainakaan silmään osunut). Ainoastaan hyväksyntämerkeistä.
 
On niitä 1.8t:täkin sihdin takia kilahtanut, mutta vähemmän. Sinällään 1.8T:n jumalmoottorinimitys on kyllä audifinnsillä ollut alunperin lähinnä vitsi, jolla vittuiltiin teinilippiksille. Tai siis oli sitä ainakin yhdessä vaiheessa.
Puhut 2.0TFSI:stä ja 1.8T:stä, mutta tekstistä päätelleen tarkoitat lähinnä uudempaa 1.8TFSI:tä joka on melkolailla vähemmän myyty kuin tuo vanha "jumalmoottori" 1.8T (90-luvulta peräisin oleva) ja muutenkin ihan eri maineessa.

Toki nuo rupeavat nykyisessä amiskäytössä laukeilemaan kun mittarissa on 300-400tkm, toinen kiinaturbo on menossa ja vinolippisen on pakko laittaa siihen silti virinä se pelkkä chippi "300hv" (190hv dynossa, jos sitäkään).

Valmistusmääriinsä nähden nuo olivat kuitekin mielestäni ihan eri sfääreissä luotettavuudeltaan kuin VAGin nykyiset turbot; lähinnä alkupään puolaongelmat ja myöhemmät turborikot (kulutusosa, uusi puoliturbo lähti alle tonnilla kuitenkin, jopa siihen puna T-mallin 190hv Audiin) on kuitenkin ihan eri ongelma kuin "Ai TSI hajosi, 4500 euroa vaihtomoottorista, kiitos!".
 
Puhut 2.0TFSI:stä ja 1.8T:stä, mutta tekstistä päätelleen tarkoitat lähinnä uudempaa 1.8TFSI:tä

Lueppas nyt ihan ajatuksella kuitenkin. En tarkoita. 1.8TFSI:ssä on ihan samalla tavalla kovat puristukset ja paksut seokset kuormalla, kuten 2.0TFSI:ssa. 1.8T oli amiskoneen maineessa osin jo 15 vuotta sitten. Jumalkone, kun sillähän päihitti ferraritkin (jutuissa). Vanhan liiton miehille se oikea jumalmoottorin kuitenkin on 2.2t 20V, siitä se vitsailu alkoi. Vanhassa 1.8T tosiaan vähemmän noita totaalilaukeamisia tapahtunut, mutta harmillisen paljon niissä taas oli pikkuvikoja. Jatkuvasti kävi vikakoodin luvussa mun luonakin 1.8T autoja kun vielä aktiivisenä klubin toiminassa olin ja autoin porukoita, olihan se tietysti yleisin moottorikin. Yleensä ongelma oli onneksi MAF/Lambda/imuvuoto. Ja tosiaan LL huolletuista sitten taas saattoi tuo kuuluisa öljysihti mennä tukkoon. Tukkeutumiset vaan tuntuneet tapahtuneen enemmän ajettuina kuin TFSI koneissa, varmaankin 1.8T ympäristö muuten hellempi öljyille. Sytytyshäiriöitähän näissä tosiaan kanssa oli, puolat paukkui. Mutta se taas taisi olla loppujen lopuksi yksi viallinen erä puolia ja jos en väärin muista, niistä oli sitten vaihtokampanja.

Ei siinä, kyllä minäkin aikanaan olisin ihan varmasti valinnut 1.8T:n esim. Vapari V6 koneen sijasta, jos olisi joskus moisilla valinnoilla autoa ostanut. Keskimäärin kuitenkin hyvin luotettava moottori. Mutta vielä kerran toistaen: Jumalmoottorinimitys on vitsi.
 
Vanhassa 1.8T tosiaan vähemmän noita totaalilaukeamisia tapahtunut, mutta harmillisen paljon niissä taas oli pikkuvikoja.

Ei siinä, kyllä minäkin aikanaan olisin ihan varmasti valinnut 1.8T:n esim. Vapari V6 koneen sijasta, jos olisi joskus moisilla valinnoilla autoa ostanut. Keskimäärin kuitenkin hyvin luotettava moottori. Mutta vielä kerran toistaen: Jumalmoottorinimitys on vitsi.
No tuon ajan VAGit olivat muutenkin täynnä pikkuvikona, oli kyseessä sitten etupään osat, järjetön öljynsyönti 2.0:ssa, juuri nuo MAFfit, kannen tiivisteet V6:ssa, diseleiden vauhtipyörät, Boschin ABS-yksiköt, hajoavat Multi- tai Tiptronicit (OK, ei niin pieniä).

Mutta nimenomaan kun katsoo tuota määrää mitä tuota 1.8T:tä myytiin, niin olihan se VAGin syömähammas ja ihan eri tavalla luotettava kuin nykyiset. Sehän oli about jokaisen VAGin nokalla A8:ia lukuunottamatta, aina jostain pikku-Seatista Audin A6:n. Silti se "totalschade" oli harvinaista noiden kanssa ja aina "muutamalla" satasella matka jatkui...

Ainoa mikä rajoitti omaa valintaa oli vetotapa tai vaihteisto (siksi itse päädyin aikoinaan siihen aitoon ja kalliimmin ylläpidettävään V6:n kun 1.8T:tä ei saanut kuin quattrolla tai Seatin Leonin keulalla nelivetoisena). Se kuuluisa 2.2:nenkin kävi mielessä, mutta se hajoava manuaaliloota mikä siihen urS4:n oli sen kanssa yhdistety ei oikein kuumottanut... :D
 
saanut kuin quattrolla tai Seatin Leonin keulalla nelivetoisena). Se kuuluisa 2.2:nenkin kävi mielessä, mutta se hajoava manuaaliloota mikä siihen urS4:n oli sen kanssa yhdistety ei oikein kuumottanut... :D

01E ehkä kestävin ja paras VAGin manuaalilootista. Ainoa mikä niissä oli, niin 1->2 vaihto oli pitkä ja se synkro tuppas menemään niistä jos yritti liian nopeasti vaihtaa ja sitten pahimmassa tapauksessa hajos se ykkösen ratas. Jenkit tietysti puhuu heikosta vaihteistosta, mutta totuus on, että se piti käytöllä hajottaa. Ettei menisi nyt sulta sekaisin alkupään S2:n 01A loota (3B koneen yhteydessä), joka oli enemmän hajoavaa sorttia. 01E on sama loota, jolla on ajeltu kiihdytysautokäytössä ja sama loota on esim. kaikissa 2.7bt manuaaleissa. Taisi tulla myös S2:een ABY koneen myötä. Tietysti alkupään lootissa ei ollut leveää ykköstä, mutta mullakin oli esim. -91 vuosimallin urS4 viisvaihteisella 01E:llä reilusti viritettynä ja 200tkm ajettuna sitten kun synkroremppaa oli luvassa, niin vaihdoin samalla kuusvaihteiseen askiin kun halvalla sain. Oli muuten aito SUOMIAUTO tuo, kangaspenkit, manuaali-ilmastointi ja vakionopeussäädin ja siinä taiskin olla kaikki varusteet :D Yksi niistä viidestä maahantuojan myymistä suomiautoista.

Lisätään nyt kuva tuosta vanhasta sotaratustakin, kun omat autot on ketjun aihe. Mukavan huomaamaton sleepperi tuo auto oli ja vielä 2000 tuo 360 heppaa oli jonkin verran. Nykyään tietysti se löytyy tavan perheautoistakin. Ai niin tuo kuva on sen jälkeen, kun keulaan tuli vähän vauriota ja perhana ei enää saanutkaan vanhantyylisiä valoja ja piti vaihtaa koko konepelti ja molemmat valot :D
 

Liitteet

  • auto.jpg
    auto.jpg
    51,9 KB · Luettu: 154
Viimeksi muokattu:
Porkkis taatusti saa sen irti mitä laitteesta on irti saatavissa. Itse tosin nyt saatan päätyä APR:ään, kun..noh.. mulla on siihen historiasta johtuen "suhde" ja toisekseen tykkään ajatuksesta että on sitten valittavissa useampi eri softa vakkarin viiksestä. Tiedä vaikka joskus haluis kisabensalla ajella.

Itsellä ei ainakaan tsekattu ja hyvä niin kun oli silloin alkukesästä pelkääjän puolelta mekanismi paskana mikä on aika yleinen probleema E36:sissa.
 
Tässä vielä muutama kuva mesestä. Oli kyllä vaikeaa löytää oikeasti hyvä ja kriteerit täyttävä (laillisesti) 7 paikkainen diesel automaatti. n. 2kk meni ja tämä yksilö ei edes ollut mynnissä kun sen bongasin muualta.

Enkä ole mitenkään merkki uskovainen, bemari tms. ois käyny ihan yhtä hyvin, niitä ei vain ollut yhtäkään kriteerit täyttävää löydettävissä.
 

Liitteet

  • IMG_20170904_180818.jpg
    IMG_20170904_180818.jpg
    455,6 KB · Luettu: 288
  • IMG_20170904_182201.jpg
    IMG_20170904_182201.jpg
    530,1 KB · Luettu: 286
  • IMG_20170904_182139.jpg
    IMG_20170904_182139.jpg
    589,9 KB · Luettu: 288
  • IMG_20170904_182251.jpg
    IMG_20170904_182251.jpg
    375,3 KB · Luettu: 290
Tiistaina sai viisi vuotta mua palvellut dieseli väistyä bensaversion tieltä. Toistaiseksi tämä on vakio, mutta katsellaan sitten kun takuut ja goodwillit on ohi, että olisiko vaikka 666 heppaa tavoitteena :)

audi.jpg
On kyllä hienon näköinen peli! Mikäs kone tuossa on?

Ja onnittelut hankinnasta!
 
Alkuperäinen Dacia Logan olisi ollut mielenkiintoinen auto jos sitä vaan olisi tuotu maahan, karvalakkimalli taisi olla 5990€ uutena.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom