Omakotitalossa asuminen (yleistä höpinää elämisestä ja kustannuksista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Älä rämpytä niin kovaa.

Itse vetänyt hanskataktiikalla, mutta pääsen tekemään sen katolta... :whistling:
Just uusittu rännit niin ei tee mieli juuri riskeerata. Mutta muistaakseni omissa tikkaissa sai kolmasosan taitettua kulmaan niin sai nojaamaan taloa vasten ilman että nojaa ränniin. Sillä tavalla hikiseen saa rännit käsikopelolla ja vesiletkulla.

Mä oon kyllä laittanut ihan tikkaat vaan seinää vasten siihen rännin alle ja käsin viskonut sieltä skeidat alas. Hanskat olis toki hyödylliset kun on aina kämmenselät verillä kun peltikate tahtoo raapia. Mulla ainakin ne rännin tuet estää tollasen fiskarsin käyttämisen.

Tikkaissa tällainen niin ei tarvitse niin uhkarohkeasti kurotella:

Tuossa silti saattaa olla tilanne se, jos sulla on 6 metriset tikkaat seinälle heitettynä, niin ei siinä uhkarohkeutta edes tarvitse vaan tyhmyyttä kiivetä sinne hanskoineen heittämään skeidat alas.

Okei, mielestäni ihan perussettiä putsailla rännit itse, mutta kai sekin on nykyään niin reguloitua hommaa että täytyy olla 5 eri kurssia käytynä ja LRP (Laillistettu RänninPuhdistaja) luvat että hommaan voi ruveta.

Jos trollata haluat niin miksei saman tien aina uutta taloa niin ei tarvitsisi kahta syksyä samassa asua...

Menee liian kalliiksi. En usko, että ikinä olisi tuohon varaa.

Jos kysytään työkalua hommaan, niin en odota, että tilaan ”äijät” tekemään sen.

Okei, mielestäni ihan perussettiä putsailla rännit itse, mutta kai sekin on nykyään niin reguloitua hommaa että täytyy olla 5 eri kurssia käytynä ja LRP (Laillistettu RänninPuhdistaja) luvat että hommaan voi ruveta.

Totta hemmetissä se on, mutta mieli saattaa muuttua, kun keikut tikapuilla siellä 6 metrissä. Tuossa tilanteessa toki, itse menisin valjailla suoraan katolle. :)

En ole mittaillut missä korkeudessa räystäät on mutta normaali 2krs OKT eikä se nyt ainakaan itseä ole kauheasti kyllä vielä jännittänyt.

Täällä on haun perusteella ennenkin ollut juttua talitinteista, mutta täytyy sanoa että ovat siitä outoja otuksia että uudet rakenteet kiinnostaa yli kaiken. Samassa vanhassa talossa olen asunut melkein 20 vuotta juurikaan lintuja näkemättä, mutta nyt kun taloa laajennetaan niin ovat tälleen syksyllä tosi aktiivisesti eristeiden kimpussa ja herättävät aamulla kun tikan lailla naputtavat jossain kulmassa. Sama viime syksynä. Ja sama havainto uutta taloa rakentaneella kaverilla. Mikä niitä uudessa niin kiehtoo?

Mikä niitä uudessa niin kiehtoo?
Haisee / erittää jotain hajuja? Meillä hakkasivat sähkökytkentärasioiden pehmomuovit päreiksi - läpivientikumit siis. Piti liimata alumiinipalaset päälle.
Vaimo noita tykkää ruokkia - taisi olla neljättä sataa tinttiä pakkasella viime talvella lähipuissa... Toki kymmentä eri sorttia. Pirun kalliita muuten kuoritut auringonkukansiemenet..

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
257 662
Jäsenet
73 983
Uusin jäsen
shurooroo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom