Tuli käytyä tänään taas Gigantissa ja Powerissa jututtamassa myyjiä. Kerroin Gigantissa, että olen kahden vaiheilla, ostaisinko A80K:n vai C2:n. Myyjä sanoi, että molemmat on tosi hyviä ja molemmissa on omat pienet hyvät ja huonot puolensa. Kehui kyllä Sonya, mutta ei kallistunut kumpaankaan yhtään enempää.
Seuraavaksi menin Poweriin. Kerroin myyjälle saman tarinan, eli olisin kiinnostunut joko Sonysta tai LG:stä. Powerin myyjä teilasi heti Sonyn ja haukkui Sonyn mallit. Hän kertoi, että niissä on Android tv käyttöliittymä, joka on kuulemma todella huono ja se kuulemma hidastuu aikaa myöten käyttökelvottomaksi. Kerroin myyjälle, että Sonyissa on nykyään Google tv, hän ei ollut tästä tietoinen ollenkaan
. LG:stä sanoi sen, että niiltä tulee kaikille paneelit ja kuulemma muiden merkkien kohdalla LG:n "lähettämät" paneelit ovat vanhempaa tekniikkaa, eli vain LG itse käyttää uusimpia ja parhaimpia paneeleja omissa telkkareissaan.. vähän kyllä epäilen tuota väitettä.
Seuraavaksi Powerin myyjä alkoi kehumaan Sampan telkkareita maasta taivaisiin. Kertoi, että Samsungin telkkareissa on paras tekoäly, eli toisinsanoen tekoäly parantaa HD-laatua kaikista parhaiten. Kuulemma paremmin, kuin Sony (itse olen luullut että Sonyssa olisi paras skaalautuvuus kaikista merkeistä). Myyjä sanoi, että Sampan telkkareissa ei juurikaan ole kohinaa ja siksi Samppa (S95B) olisi paras vaihtoehto minulle.
Lopuksi kysyin Powerin myyjältä, että mitä mieltä on Pansun oledeista. Ei oikein kehunut yhtään, kertoi että ovat kalliimpia kuin muut. Miinuksena kertoi käyttöjärjestelmän, että se on vanhanaikainen ja sovellustuet saattavat hävitä kokonaan joistain sovelluksista (joka pitää varmasti paikkaansa). Powerissa ei ollut hyllyssä kuin perusmallit oledeista, ei ollut LZ2000, jonka olisin halunnut nähdä paikanpäällä.
Gigantin myyjästä jäi ihan hyvä kuva, ei ollut ehkä teknisesti niin osaava/tietoinen myyjä, mutta jäi hyvä maku. Kun taas Powerin myyjästä jäi todella paska maku. Luultavasti hän saa Sampan telkkareista parhaimman provikan myymällä niitä? No, en minä itse teilaa S95B:tä, mutta taidan edelleen ostaa joko Sonyn tai LG:n. Ja hitto, että on ruvennut kutittelemaan Pansun LZ2000, nyt kun sen saisi 2999€ Powerista. Onhan se yli tonnin kalliimpi, kuin esim C2..