Terve kaikille
Televisiokuume on päässyt iskemään vakavasti. Tällä hetkellä olohuoneessa on melko orvon näköinen 40" Samsung. Tarkoitus olisi nyt hommata 65" töllötin ja pohdinnan jälkeen olen päätymässä OLED:iin. Harkitsin myös vakavasti mini lediä (esim. Samsung QE65QN91B), koska olohuone on melko valoisa, mutta olen kuitenkin päätymässä tällä hetkellä OLEDiin.
TV:n budjetti alle 2K. Mitä halvemmalla saisin, sen enemmän jäisi rahaa laittaa soundbariin. Tällä hetkellä äänentoistosta on vastannut KRK:n 6" aktiivikajarit kuulokeliitännällä. Todennäköisesti myyn KRK:t pois ja hommaan soundbarin, vaikka ei noissa KRK:n kajareissa omaan korvaan mitään vikaa ole.
Tällä hetkellä olen karsinut televisiot kolmeen vaihtoehtoon:
1. Sony A80K
2. LG C2
3. Samsung S95B
Myös
Sony A90J kiinnostaisi, sen hinta on tarjouksessakin ollut yli 2000e ja en tiedä toisiko paljoa lisäarvoa verrattuna A80K:hon.
Katselen pääasiassa sarjoja, viihdettä, urheilua ja elokuvia. PS4 löytyy ja aika vähän tulee pelattua, joten peliominaisuuksille ei tarvitse antaa painoarvoa.
Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.
Lisäksi olen miettinyt, että kannattaako Gigantin/Powerin kalibroinnista maksaa. Muistaakseni tällä tai jollakin toisella foorumilla on puhuttu siitä, että OLED pitäisi koeajaa sisään (katselua 100-200h?) ennen kalibrointia. Tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että en osta kalibrointia, vaan muutan kuvasäätöjä itse esim. Rtings sivuston arvojen mukaan. Kertokaa muut kokemuksia, että kannattaako kalibroinnista oikeasti maksaa sen lähemmän parisataa euroa
.
Loppujen lopuksi tv:n valinnassa viimeinen merkitsevä tekijä on hinta, erot noiden mallien välillä ovat kuitenkin melko pieniä.
Yritän malttaa odottaa touko-heinäkuuhun asti, jos noista malleista tulisi hyviä tarjouksia
.