OLED-TV

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Kyllä tuon saa näkymään Philipseillä (viimeisten vuosien osalta otannalla pari 806 ja pari 807). Ilmeisesti tupla siruinen P5 korjaa tätä ongelmaa. Tuo ongelmahan tulee käytännössä vain jos katsoo jotain kuralaatuista streemiä/tv-lähetystä. Vincentin testissähän nimenomaan käytetään kuralaatua, jotta ongelma saadaan näkyviin. Käytännössä tuo ongelma itselläkin on täysin olematon ja täysin turhaa paniikkia lietsoo asiaan perehtymättömien keskuudessa, kuten monet muutkin "ongelmat".

Mielestäni fald testeissä tuodaan lähes poikkeuksetta liian vähän blooming ongelmia esiin ja paljon häiritsevämpiä kuin annetaan ymmärtää, mutta eiköhän tästä ole jo riittävästi väännetty. :lol:
Hyvähän se on toki tuoda ongelmat ilmi ettei porukka ajattele television olevan rikki. Oman kokemuksen mukaan overshoot (C8) ja blooming (QN92A) on niin pieniä haittoja ettei normikäytössä häiritse, etenkin kun materiaali on laadukasta, tai niin laadukasta kuin striimipalvelut tarjoaa.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Eli kun näitä verkkokaupan 55'' tarjousoledeita katsoo, niin saako LG CS->Philips 807 300 eurolla jo merkittävästi paremman/kestävämmän telkkarin? Onko toi overshoot jotenkin erityisen paha Philipsissä vai yhtä paha kaikissa?

A80J tulee tietysti 1000e tohon väliin, mutta ei tue freesync ja tätä olisi tarkoitus käyttää myös pc-pelailuun.

PC-käyttöä ajatellen Philips vaikuttaa vähän ongelmalliselta, mutta taaskaan en tiedä että pätevätkö täällä listatut ongelmat kaikkiin oledeihin: Reddit - Dive into anything
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Hyvähän se on toki tuoda ongelmat ilmi ettei porukka ajattele television olevan rikki. Oman kokemuksen mukaan overshoot (C8) ja blooming (QN92A) on niin pieniä haittoja ettei normikäytössä häiritse, etenkin kun materiaali on laadukasta, tai niin laadukasta kuin striimipalvelut tarjoaa.
Juu kyllä se on hyvä, että noita tuodaan esiin ja tarkasti setvitään. Me harrastajat tykätään, mutta sitten kun joku joka vaihtaa 10v välein telkkaria näitä katsoo niin ymmärtää nämä ongelmat/niiden vakavuudet aivan väärässä skaalassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 841
Onhan A80J:ssä HDMI 2.1 VRR. Tosin ainakin taannoin sen toteutus oli jotenkin ongelmallinen.

OLED-pelitelkkaria miettiessä kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että kaikenlaiset staattisen kuvan ja logojen himmennystoiminnot saa kytkettyä pois päältä. LG on ainoa joka tämän pysyvästi mahdollistaa, paitsi ei enää uusimmassa 3-sarjassa. Aiemmissakin sarjoissa vaaditaan huoltovalikossa käyntiä, mikä ehkä teoreettisesti voisi evätä takuun. Philipsillä täytyy kai edelleen kytkeä ASBL pois päältä joka kerta uudelleen kun telkkarin käynnistää...?
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Onhan A80J:ssä HDMI 2.1 VRR. Tosin ainakin taannoin sen toteutus oli jotenkin ongelmallinen.

OLED-pelitelkkaria miettiessä kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että kaikenlaiset staattisen kuvan ja logojen himmennystoiminnot saa kytkettyä pois päältä. LG on ainoa joka tämän pysyvästi mahdollistaa, paitsi ei enää uusimmassa 3-sarjassa. Aiemmissakin sarjoissa vaaditaan huoltovalikossa käyntiä, mikä ehkä teoreettisesti voisi evätä takuun. Philipsillä täytyy kai edelleen kytkeä ASBL pois päältä joka kerta uudelleen kun telkkarin käynnistää...?
Tossa Philipsissä vaikuttaisi myös olevan kovakoodattu näytönsäästäjä joka tulee päälle parin minuutin jälkeen vaikka telkkua käyttäisi tietokoneen kakkosnäyttönä. LG:ssa kai saa pois päältä? Ymmärrän että suojelee telkkaria mutta jos ei oikeesti saa säädettyä pois niin huh.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 128
Tossa Philipsissä vaikuttaisi myös olevan kovakoodattu näytönsäästäjä joka tulee päälle parin minuutin jälkeen vaikka telkkua käyttäisi tietokoneen kakkosnäyttönä. LG:ssa kai saa pois päältä? Ymmärrän että suojelee telkkaria mutta jos ei oikeesti saa säädettyä pois niin huh.
Mistä se televisio tietää että se toimii parhaillaan juuri PCn kakkosnäyttönä? Ei kai mikään televisio voi toimia niin että jos HDMI porttiin tulee signaali niin silti pistetään näyttö pimeäksi.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Terve kaikille :)

Televisiokuume on päässyt iskemään vakavasti. Tällä hetkellä olohuoneessa on melko orvon näköinen 40" Samsung. Tarkoitus olisi nyt hommata 65" töllötin ja pohdinnan jälkeen olen päätymässä OLED:iin. Harkitsin myös vakavasti mini lediä (esim. Samsung QE65QN91B), koska olohuone on melko valoisa, mutta olen kuitenkin päätymässä tällä hetkellä OLEDiin.

TV:n budjetti alle 2K. Mitä halvemmalla saisin, sen enemmän jäisi rahaa laittaa soundbariin. Tällä hetkellä äänentoistosta on vastannut KRK:n 6" aktiivikajarit kuulokeliitännällä. Todennäköisesti myyn KRK:t pois ja hommaan soundbarin, vaikka ei noissa KRK:n kajareissa omaan korvaan mitään vikaa ole.

Tällä hetkellä olen karsinut televisiot kolmeen vaihtoehtoon:
1. Sony A80K
2. LG C2
3. Samsung S95B


Myös Sony A90J kiinnostaisi, sen hinta on tarjouksessakin ollut yli 2000e ja en tiedä toisiko paljoa lisäarvoa verrattuna A80K:hon.

Katselen pääasiassa sarjoja, viihdettä, urheilua ja elokuvia. PS4 löytyy ja aika vähän tulee pelattua, joten peliominaisuuksille ei tarvitse antaa painoarvoa.

Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.

Lisäksi olen miettinyt, että kannattaako Gigantin/Powerin kalibroinnista maksaa. Muistaakseni tällä tai jollakin toisella foorumilla on puhuttu siitä, että OLED pitäisi koeajaa sisään (katselua 100-200h?) ennen kalibrointia. Tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että en osta kalibrointia, vaan muutan kuvasäätöjä itse esim. Rtings sivuston arvojen mukaan. Kertokaa muut kokemuksia, että kannattaako kalibroinnista oikeasti maksaa sen lähemmän parisataa euroa :hmm:.

Loppujen lopuksi tv:n valinnassa viimeinen merkitsevä tekijä on hinta, erot noiden mallien välillä ovat kuitenkin melko pieniä.
Yritän malttaa odottaa touko-heinäkuuhun asti, jos noista malleista tulisi hyviä tarjouksia :D.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Mistä se televisio tietää että se toimii parhaillaan juuri PCn kakkosnäyttönä? Ei kai mikään televisio voi toimia niin että jos HDMI porttiin tulee signaali niin silti pistetään näyttö pimeäksi.
Siis ilmeisesti kovakoodattu siten että ihan riippumatta mistä signaali tulee niin näytönsäästäjä lävähtää kahden minuutin päästä päälle, jos kuvassa ei ole liikettä.


Toinen lähde olisi tietysti kiva, jos jollakulla täällä kenties on tämä telkkari.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Mitä laitetaan sitten? Kahdella tonnilla jos saisi, mutta jos jotain aivan ihmeellistä saisi lisäsatsauksella, niin voisi harkita enemmänkin.
Eurosport pitää näkyä ja playeria ei enää ole. Eikö noissa ole selain kaikissa jolla pitäisi näkyä? Vai onko se joku mopomalli ja vaatii kuitenkin oman softan?
Tarjouksia on koko ajan, mutta sinänsä asialla ei niin kiirettä. Kesällä kait parhaat tarjoukset.
Suosittelen hankkimaan erillisen mediatoistimen, siis Apple TV 4K tai joku vastaava. Satasen parin sijoituksella säästyt alitehoisen television ja sen appien kanssa värkkäämiseltä.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
479
Terve kaikille :)

Televisiokuume on päässyt iskemään vakavasti. Tällä hetkellä olohuoneessa on melko orvon näköinen 40" Samsung. Tarkoitus olisi nyt hommata 65" töllötin ja pohdinnan jälkeen olen päätymässä OLED:iin. Harkitsin myös vakavasti mini lediä (esim. Samsung QE65QN91B), koska olohuone on melko valoisa, mutta olen kuitenkin päätymässä tällä hetkellä OLEDiin.

TV:n budjetti alle 2K. Mitä halvemmalla saisin, sen enemmän jäisi rahaa laittaa soundbariin. Tällä hetkellä äänentoistosta on vastannut KRK:n 6" aktiivikajarit kuulokeliitännällä. Todennäköisesti myyn KRK:t pois ja hommaan soundbarin, vaikka ei noissa KRK:n kajareissa omaan korvaan mitään vikaa ole.

Tällä hetkellä olen karsinut televisiot kolmeen vaihtoehtoon:
1. Sony A80K
2. LG C2
3. Samsung S95B


Myös Sony A90J kiinnostaisi, sen hinta on tarjouksessakin ollut yli 2000e ja en tiedä toisiko paljoa lisäarvoa verrattuna A80K:hon.

Katselen pääasiassa sarjoja, viihdettä, urheilua ja elokuvia. PS4 löytyy ja aika vähän tulee pelattua, joten peliominaisuuksille ei tarvitse antaa painoarvoa.

Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.

Lisäksi olen miettinyt, että kannattaako Gigantin/Powerin kalibroinnista maksaa. Muistaakseni tällä tai jollakin toisella foorumilla on puhuttu siitä, että OLED pitäisi koeajaa sisään (katselua 100-200h?) ennen kalibrointia. Tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että en osta kalibrointia, vaan muutan kuvasäätöjä itse esim. Rtings sivuston arvojen mukaan. Kertokaa muut kokemuksia, että kannattaako kalibroinnista oikeasti maksaa sen lähemmän parisataa euroa :hmm:.

Loppujen lopuksi tv:n valinnassa viimeinen merkitsevä tekijä on hinta, erot noiden mallien välillä ovat kuitenkin melko pieniä.
Yritän malttaa odottaa touko-heinäkuuhun asti, jos noista malleista tulisi hyviä tarjouksia :D.
Itselläni on tällä hetkellä sonyn a84j eli "vuotta vanhempi" malli ja ihan tarpeeksi kirkas tuo on valoisassa huoneessa. Eroahan tuohon uudempaan ei juuri ole. Lisäksi tv:stä löytyy erillinen vivid color systeemi, joka boostaa värejä ja valoisuutta. Lg:n cx omistaneena sanoisin että Sonylla paljon parempi liiketoisto, mutta käyttöliittymä ei ole niin omaan mieleen.

Ps: Se olisi myös myynnissä tuolla myydään osiossa, vähän käytettynä ja kattavalla takuulla. Itse tarvitsen lähinnä Lg:n tvtä useamman hdmi 2.1 portin vuoksi, ei jaksaisi olla kokoajan nyppimässä johtoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een.
Täältä löytyy maaliskuussa Verkkokaupasta ostettu A80K juurikin 65" koossa ja samalla tuli hommattua Sonyn HT-A7000 soundbar. Alkuun ainakin tuntui kuva aika tummalta (verrattuna edelliseen Samsungin halpis LEDiin), mutta nopeasti tottui ja tuli käytettyä Rtings-sivuston säätöjä. Suoratoistopalveluita katsoessa ei ole ainakaan mitään valittamista kuvassa, mutta tuntuu joskus ääni hieman laahaavan jossain vaiheessa kuvaa jäljessä (Säädöt perseellään vai johtuuko 4G-yhteydestä? Ainakin A/V sync on asetuksista päällä ja mielestäni on taas synkassa kun hetkeksi keskeyttää katselun). Tuohon soundbariin ehkä kannattaa lisäksi ostaa lisäbassokaiutin, mutta alkuun voi testata pärjääkö ilmankin.
Pelikäyttöön nuo tuli lähinnä hommattua kun luulin pääseväni helpolla säätöjen kanssa jos muut laitteet ovat samaa merkkiä kuin PS5 :)
 
Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
305
Siis ilmeisesti kovakoodattu siten että ihan riippumatta mistä signaali tulee niin näytönsäästäjä lävähtää kahden minuutin päästä päälle, jos kuvassa ei ole liikettä.
Tv:n omalla youtube appilla pause päällä n.2min niin pudottaa kirkkautta ja reilu 7min. niin menee näytönsäästäjä päälle. Apple tv:n kautta Netflixin pysäytyskuva oli päällä reilu 8min. ja näytönsäästäjä ei mennyt päälle.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Terve kaikille :)

Televisiokuume on päässyt iskemään vakavasti. Tällä hetkellä olohuoneessa on melko orvon näköinen 40" Samsung. Tarkoitus olisi nyt hommata 65" töllötin ja pohdinnan jälkeen olen päätymässä OLED:iin. Harkitsin myös vakavasti mini lediä (esim. Samsung QE65QN91B), koska olohuone on melko valoisa, mutta olen kuitenkin päätymässä tällä hetkellä OLEDiin.

TV:n budjetti alle 2K. Mitä halvemmalla saisin, sen enemmän jäisi rahaa laittaa soundbariin. Tällä hetkellä äänentoistosta on vastannut KRK:n 6" aktiivikajarit kuulokeliitännällä. Todennäköisesti myyn KRK:t pois ja hommaan soundbarin, vaikka ei noissa KRK:n kajareissa omaan korvaan mitään vikaa ole.

Tällä hetkellä olen karsinut televisiot kolmeen vaihtoehtoon:
1. Sony A80K
2. LG C2
3. Samsung S95B


Myös Sony A90J kiinnostaisi, sen hinta on tarjouksessakin ollut yli 2000e ja en tiedä toisiko paljoa lisäarvoa verrattuna A80K:hon.

Katselen pääasiassa sarjoja, viihdettä, urheilua ja elokuvia. PS4 löytyy ja aika vähän tulee pelattua, joten peliominaisuuksille ei tarvitse antaa painoarvoa.

Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.

Lisäksi olen miettinyt, että kannattaako Gigantin/Powerin kalibroinnista maksaa. Muistaakseni tällä tai jollakin toisella foorumilla on puhuttu siitä, että OLED pitäisi koeajaa sisään (katselua 100-200h?) ennen kalibrointia. Tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että en osta kalibrointia, vaan muutan kuvasäätöjä itse esim. Rtings sivuston arvojen mukaan. Kertokaa muut kokemuksia, että kannattaako kalibroinnista oikeasti maksaa sen lähemmän parisataa euroa :hmm:.

Loppujen lopuksi tv:n valinnassa viimeinen merkitsevä tekijä on hinta, erot noiden mallien välillä ovat kuitenkin melko pieniä.
Yritän malttaa odottaa touko-heinäkuuhun asti, jos noista malleista tulisi hyviä tarjouksia :D.
Reilun vuoden päivät on ollut 77” Sony A80J, eli A80K:ta edeltävä malli, käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Alkuun arvelutti jättää LG:n käyttöliittymä taakse, mutta ei sekään ole harmittanut lainkaan TV:tä käyttäessä. Toimii hyvin sekä peleissä, että elokuvissa.

Kalibrointia en ottanut enkä suosittele ottamaankaan, itse tyydyin katsomaan HDTVTestin suositellut asetukset omalle mallille. Sinun KRK:n kajarit ovat myös luultavasti paremmat kuin mikään soundbar, osta vaikka subbari ja esivahvistin äänentoistoa parantamaan.

Ainoan miinuksen antaisin siitä, että kaikki HDMI-portit eivät ole 2.1, ja että toinen niistäkin on varattu eARC:lle.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
479
Reilun vuoden päivät on ollut 77” Sony A80J, eli A80K:ta edeltävä malli, käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Alkuun arvelutti jättää LG:n käyttöliittymä taakse, mutta ei sekään ole harmittanut lainkaan TV:tä käyttäessä. Toimii hyvin sekä peleissä, että elokuvissa.

Kalibrointia en ottanut enkä suosittele ottamaankaan, itse tyydyin katsomaan HDTVTestin suositellut asetukset omalle mallille. Sinun KRK:n kajarit ovat myös luultavasti paremmat kuin mikään soundbar, osta vaikka subbari ja esivahvistin äänentoistoa parantamaan.

Ainoan miinuksen antaisin siitä, että kaikki HDMI-portit eivät ole 2.1, ja että toinen niistäkin on varattu eARC:lle.
Tämä!

Muutoin ei ole itselläni valittamista, omanihan on tämä malli mutta " Rich Color Enhancer" ominaisuus lisänä. Juurikin tuo hdmi porttien määrä on saanut miettimään, jotta pitäisi palata Lg:n pariin. Muutoin sanoisin kuvan olevan joissain tapaukissa jopa hieman parempi, varsinkin kun skaalataan ei 4k kuvaa näytölle. Ainakin mitä voin verrata edelliseen tv:seen, eli Lg cx. Ja tosiaan kuten mainitsin yllä, niin judder ei ole läheskään niin pahaa kuin aiemmassa tv:ssä. Ei pahemmin ole tarvinnut edes käyttää mitään asetuksia sitä tasoittamaan.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Tv:n omalla youtube appilla pause päällä n.2min niin pudottaa kirkkautta ja reilu 7min. niin menee näytönsäästäjä päälle. Apple tv:n kautta Netflixin pysäytyskuva oli päällä reilu 8min. ja näytönsäästäjä ei mennyt päälle.
Hyvä tietää mutta huoli koski puhtaasti tuota reddit-postauksessa mainittua HDMI->PC yhteyttä eli oletettavasti monitor tilaa. TV:n omissa sovelluksissa voi toimia järkevämmin, mutta niitä en tule käyttämään. Löysin vastaavia ketjuja joissa ihmisillä menee näytönsäästäjä päälle Apple TV:n, ja nvidia shieldin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 414
LG C2:lla tulee PC:n kanssa näytönsäästäjä jonkin ajan kuluttua, jos jää pelkkä musta taustakuva siihen "pyörimään", mutta mikä tässä nyt se varsinainen ongelma oli, koska tuohan lähtee pois kun heilauttaa hiirtä tuolla ruudulla tai aktiivisesti tekee jotain.
Tai oliko tässä nyt vain kyse, että Philipsillä tuo näytönsäästäjä on jotain muuta kuin LG:n varsin maltillinen ilotulitus?
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Tämä!

Muutoin ei ole itselläni valittamista, omanihan on tämä malli mutta " Rich Color Enhancer" ominaisuus lisänä. Juurikin tuo hdmi porttien määrä on saanut miettimään, jotta pitäisi palata Lg:n pariin. Muutoin sanoisin kuvan olevan joissain tapaukissa jopa hieman parempi, varsinkin kun skaalataan ei 4k kuvaa näytölle. Ainakin mitä voin verrata edelliseen tv:seen, eli Lg cx. Ja tosiaan kuten mainitsin yllä, niin judder ei ole läheskään niin pahaa kuin aiemmassa tv:ssä. Ei pahemmin ole tarvinnut edes käyttää mitään asetuksia sitä tasoittamaan.
Itse ostan varmaan pienemmän LG:n työhuoneeseen tietokoneen kaveriksi jossain vaiheessa. Siitä saa hyvän kakkostelkkarin johon kytkeä muitakin värkkejä, jos vaimo haluaa katsoa televisiota.

A80J:ssä ei ole kuin PS5 tällä hetkellä kiinni, niin omassa käytössä vain yksi HDMI 2.1 portti ei ole deal breaker. Jos olisi useampi moderni pelikonsoli tai PC pitäisi tuohon kytkeä, niin sitten harmittaisi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.
Täällä ollut A90J pari vuotta. Eipä ole olllut mitään moitteen sijaa. Hyvin valoisassa olohuoneessa pärjännyt. Loistava kuva.

Myös Sony A90J kiinnostaisi, sen hinta on tarjouksessakin ollut yli 2000e ja en tiedä toisiko paljoa lisäarvoa verrattuna A80K:hon. Google Tv myös kehittynyt tässä parin vuoden aikana. Myös Pelisyteemit esim. VRR, yms toimivat hyvin nykyään....
A80K on käytännössä sama kuin A80J. A90J etu on heatsink ja on näinollen hieman kirkkaampi. Myös temporarily image retention pienempää kuin pikkuveljissään heatsinkin ansioista, jota niissä ei ole.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
LG C2:lla tulee PC:n kanssa näytönsäästäjä jonkin ajan kuluttua, jos jää pelkkä musta taustakuva siihen "pyörimään", mutta mikä tässä nyt se varsinainen ongelma oli, koska tuohan lähtee pois kun heilauttaa hiirtä tuolla ruudulla tai aktiivisesti tekee jotain.
Tai oliko tässä nyt vain kyse, että Philipsillä tuo näytönsäästäjä on jotain muuta kuin LG:n varsin maltillinen ilotulitus?
No en lähtökohtasesti halua kakkosnäyttöön varsinkaan mitään näytönsäästäjää. Voihan se olla että oma käyttötapaus telkkarille on vähän erikoinen, mutta mitä oon tutkinut niin LG:lla ton saa säädettyä pois, kun taas Philipsillä ei pääse eroon millään. Ja lisänä vielä tuolla reddit-linkin takana mainitut monitor-tilan rajotukset

Mutta Philips taitaa jäädä hankkimatta ihan puhtaasti ton HDTV arvostelun takia, kun ei anna hirveän posiitivista kuvaa tonnin telkkarista.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
No en lähtökohtasesti halua kakkosnäyttöön varsinkaan mitään näytönsäästäjää. Voihan se olla että oma käyttötapaus telkkarille on vähän erikoinen, mutta mitä oon tutkinut niin LG:lla ton saa säädettyä pois, kun taas Philipsillä ei pääse eroon millään. Ja lisänä vielä tuolla reddit-linkin takana mainitut monitor-tilan rajotukset

Mutta Philips taitaa jäädä hankkimatta ihan puhtaasti ton HDTV arvostelun takia, kun ei anna hirveän posiitivista kuvaa tonnin telkkarista.
Tuon hdtv vincentin kuivalle huumori shitille en kyllä antaisi tippaakaan vaikuttaa omiin tv ostoihin... Netistä löytyy kyllä tuhannesti parempia tubettajia jos niiden arvioiden mukaan mitään ostatte. Esim. Classy tech on jo vähän fiksumpi kanava.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Tuon hdtv vincentin kuivalle huumori shitille en kyllä antaisi tippaakaan vaikuttaa omiin tv ostoihin... Netistä löytyy kyllä tuhannesti parempia tubettajia jos niiden arvioiden mukaan mitään ostatte. Esim. Classy tech on jo vähän fiksumpi kanava.
Kyllä tosta on netti pullollaan myös "arvosteluja" joissa ei löydetä yhtään negatiivista asiaa ja kaikki on täydellistä. Ongelma on että Philipsiä myydään vaan Euroopassa, ja täällä ei oo mitään rtings.com tyyppistä sivua jossa oikeesti arvosteltais telkkareita, ja pystyis oikeesti vertaamaan niitä keskenään.

Mutta joo, jos ostan 1200e telkkarin niin musta sen näytönsäästäjän pitäis saada edes monitoritilassa kytkettyä päältä. Pelkäävät vissiin kiinnipalamista aika paljon Philipsillä.

Toinen vaihtoehto mulla oli LG CS, jossa käytetäänkin sitä vanhempaa C1 paneelia, eli samaa joka oli CX telkkareissa aikoinaan (wbc). Ilmeisesti kiinnipalamisen estotekniikat on kehittynyt aika paljon tosta paneelista -> EX (wbe) että pidemmän ikästä telkkaria etsivänä taidan odotella että C2 hinta tippuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 414
AVforums on eurooppalainen ja jonkin verran Philipsejäkin testattuna, mutta ei tosiaan Rtingsin mittakaavan toimija.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
986
Tai sitten ostat sen pienemmän ja lähdet säästyneillä rahoilla vaikka viikoksi Singaporeen. Ei harmita enään :)
Tätä en ymmärrä? Sitten se viikko on ohi? TV:tä katsotaan käytännössä joka päivä useita tunteja?
Ainakin sellainen tyyppi (esim minä), joka on laittamassa nelinumeroisen summan OLEDiin ja viimeksi itselläni oli sama töllö 8 vuotta. Säästyneillä rahoilla pitäisi päästä kiertämään Saturnuksen kuut, jotta matkailu alkaisi olla kiinnostavampaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
Tätä en ymmärrä? Sitten se viikko on ohi? TV:tä katsotaan käytännössä joka päivä useita tunteja?
Ainakin sellainen tyyppi (esim minä), joka on laittamassa nelinumeroisen summan OLEDiin ja viimeksi itselläni oli sama töllö 8 vuotta. Säästyneillä rahoilla pitäisi päästä kiertämään Saturnuksen kuut, jotta matkailu alkaisi olla kiinnostavampaa.
Ei tarvitsekkaan. Toiset voi tuijotella tyytyväisenä lisätuumia ja toiset jotain muuta.
Hyvällä säkällä voi bongata Singaporesta jonkun kissan mukaasi, telkkarin ääressä ei jää muistoksi kuin käytettyä vessapaperia :)
(disclaimer : this is humor , nothing personal)

Mutta Philips taitaa jäädä hankkimatta ihan puhtaasti ton HDTV arvostelun takia, kun ei anna hirveän posiitivista kuvaa tonnin telkkarista.
Ehkei nyt kannattaisi. Jos luet tätä foorumia, niin tonnin LG:tä' ei uskalla ostaa. Jollai toisella tubettajalla Sonyn oledit ovat taas ylihintaista kuraa.
Kaikki nykyoledit ovat erinomaisia käytännössä , ja erot niiden välillä ovat marginaalisia. Erinomaisia telkkareita kaikki, jokaisella ovat vahvuutensa ja heikkoutensa. Ei ole olemassa mitään kuningasmerkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Juu kyllä se on hyvä, että noita tuodaan esiin ja tarkasti setvitään. Me harrastajat tykätään, mutta sitten kun joku joka vaihtaa 10v välein telkkaria näitä katsoo niin ymmärtää nämä ongelmat/niiden vakavuudet aivan väärässä skaalassa.
Ehkä jotain kuvaa, että chrominance overshoot-ongelmien havaitsemiseen yleensäkin meni jotain 3-4 vuotta siitä kun OLEDit tuli markkinoille. Ongelma siis todellinen ja ilmeisesti varsin häiritsevä kun sen kerran havaitsee, mutta myös sen tyyppinen, että se tulee vain hyvin spesifisissä kohtauksissa tietyllä kuvanlaadulla esiin.

Sitten kun Vinsentit ja muut arvostelijat ovat löytäneet ne sopivat kohtaukset millä ongelman saa toistettua, luonnollisesti he testaavat uudetkin televisiot samoilla testisceneillä läpi. Ihan teknologiasta riippumatta regressioiden tarkistaminen on perusjuttu, ei ole kerta tai kaksi kun esim. telkkujen liiketoistonykäisyt havaitaan, korjataan valmistajan toimesta mutta tulevat taas vuoden-parin jälkeen uusissa malleissa esiin.

Panasonic taisi olla ensimmäinen joka oli noita near black overshootteja korjaillut kuva-algoritmeillaan, jo ennen kuin ne tulivat ns. yleiseen tietoisuuteen, mutta muut valmistajat ovat vasta hälyn noustua alkaneet korjailemaan näitä WOLED-teknologian ominaisuuksia - esim. uudet LG:t on tässä on käsittääkseni ihan eri tasolla kuin vaikka vuonna 2018.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
133
Oli muuten aivan nappiostos kakkostelkuksi Powerin viikonloppukamppiksesta Panasonicin TX-55JZ980, jolle jäi hintaa alennuksien jälkeen 760e. Olohuoneessa on 77" LG:n CX ja täytyy kyllä todeta, että Panasonic hakkaa kuvanlaadussa CX:n.

Onhan tuo toki pari vuotta uudempi mallikin mutta black crush on tipotiessään ja väritoisto parempi Panassa. Silti kyllä tyytyväinen myös CX:ään ja en ole aikeissa ainakaan pariin vuoteen vielä päivittää.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 770
55” ja 77” kun vierekkäin niin järjestään 55” on silmiin parempi vaikka itse kuvanlaadussa ei teknisesti olekaan eroa. Pienestä virheitä ei näy niin herkästi. Ei sillä, hyvä ostoshan Pansun OLED on joka tapauksessa.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Kokemuksia ns. harmaatuontimalleista? Tuolta ainakin lähtis C2 halvemmalla, kun verkkiksen 1300e.

Ehkä jotain kuvaa, että chrominance overshoot-ongelmien havaitsemiseen yleensäkin meni jotain 3-4 vuotta siitä kun OLEDit tuli markkinoille. Ongelma siis todellinen ja ilmeisesti varsin häiritsevä kun sen kerran havaitsee, mutta myös sen tyyppinen, että se tulee vain hyvin spesifisissä kohtauksissa tietyllä kuvanlaadulla esiin.

Sitten kun Vinsentit ja muut arvostelijat ovat löytäneet ne sopivat kohtaukset millä ongelman saa toistettua, luonnollisesti he testaavat uudetkin televisiot samoilla testisceneillä läpi. Ihan teknologiasta riippumatta regressioiden tarkistaminen on perusjuttu, ei ole kerta tai kaksi kun esim. telkkujen liiketoistonykäisyt havaitaan, korjataan valmistajan toimesta mutta tulevat taas vuoden-parin jälkeen uusissa malleissa esiin.

Panasonic taisi olla ensimmäinen joka oli noita near black overshootteja korjaillut kuva-algoritmeillaan, jo ennen kuin ne tulivat ns. yleiseen tietoisuuteen, mutta muut valmistajat ovat vasta hälyn noustua alkaneet korjailemaan näitä WOLED-teknologian ominaisuuksia - esim. uudet LG:t on tässä on käsittääkseni ihan eri tasolla kuin vaikka vuonna 2018.
Pointtina olikin juuri toi että muut valmistajat ovat sitä korjanneet mutta Philips ei oo tehnyt mitään. Tossa hintaluokassa on onneks valinnanvaraa valita sellasen valmistajan TV joka on korjannut ongelmaa. Upscale on ilmeisesti myös Philipsissä heikompaa. Halvempi hinta vaikuttaa selittyvän noilla softapuolen puutteilla.

Tuun varmaan katsomaan telkkarilla enemmän matalan bitraten tavaraa enkä 4k sisältöä, jonka takia ton ongelman ratkaiseminen merkitsee mulle. Jos katselee vaan jotain 4k blu-ray leffoja niin ei kai oo niin merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Tuli taas tauon jälkeen Verkkokauppa.com iso läjä noita LG OLED C2 42" 4K OLED evo telkkareita hintaa 899€ jos jotain kiinnostaa. Taitaa toki olla aika normi hinta jo tolle mutta saatavuus oli jonkun aikaa 0 joka puolella.

 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
479
Terve kaikille :)

Televisiokuume on päässyt iskemään vakavasti. Tällä hetkellä olohuoneessa on melko orvon näköinen 40" Samsung. Tarkoitus olisi nyt hommata 65" töllötin ja pohdinnan jälkeen olen päätymässä OLED:iin. Harkitsin myös vakavasti mini lediä (esim. Samsung QE65QN91B), koska olohuone on melko valoisa, mutta olen kuitenkin päätymässä tällä hetkellä OLEDiin.
1. Sony A80K
Loppujen lopuksi tv:n valinnassa viimeinen merkitsevä tekijä on hinta, erot noiden mallien välillä ovat kuitenkin melko pieniä.
Yritän malttaa odottaa touko-heinäkuuhun asti, jos noista malleista tulisi hyviä tarjouksia :D.
Nopo!

Käyppäs katsomassa tuota ajankuluksi, olisin laittanut yksityisviestiä mutta olet uusi käyttäjä niin tuo ei onnistune. Jos tosiaan haluat säästää rahaa, mutta saada hyvää suhteessa oikeasti halvalla niin kannattaa tutustua : Myydään - Sony Bravia XR-65A84J, 65"Oled 2021 (1300€) LAPUA 5V takuulla. Uuden veroinen

Jos mielenkiinto herää niin voidaan sitten vaihdella viestiä vaikka toisella alustalla tai tuolla itse ilmoituksessa
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Reilun vuoden päivät on ollut 77” Sony A80J, eli A80K:ta edeltävä malli, käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Alkuun arvelutti jättää LG:n käyttöliittymä taakse, mutta ei sekään ole harmittanut lainkaan TV:tä käyttäessä. Toimii hyvin sekä peleissä, että elokuvissa.

Kalibrointia en ottanut enkä suosittele ottamaankaan, itse tyydyin katsomaan HDTVTestin suositellut asetukset omalle mallille. Sinun KRK:n kajarit ovat myös luultavasti paremmat kuin mikään soundbar, osta vaikka subbari ja esivahvistin äänentoistoa parantamaan.

Ainoan miinuksen antaisin siitä, että kaikki HDMI-portit eivät ole 2.1, ja että toinen niistäkin on varattu eARC:lle.
Harkitsin myös A80J mallia, mutta siinä tuntuu olevan jo haasteita saatavuudessa ja lisäksi hintaeroa A80K:hon ei juurikaan ole.
Kiitos varmistuksesta, en hommaa kalibrointia.
Ja voihan se olla, että KRK:t pysyy edelleen. Pitää vaan miettiä, että miten saan järkevästi kytkettyä ne televisioon, jos kuulokeliitäntää ei ole (A90J olisi kuulokeliitäntä). Tiedän, että kuulokeliitännällä ääni saattaa kärsiä, mutta eipä tuo ole aiemminkaan haitannut. Lisäksi esivahvistimet HDMI:llä maksavat melko paljon, niin viittisi laittaa paljoa rahaa siihenkään.

Täällä ollut A90J pari vuotta. Eipä ole olllut mitään moitteen sijaa. Hyvin valoisassa olohuoneessa pärjännyt. Loistava kuva.
A90J todellakin polttelisi, mutta hintaa taitaa olla noin 500e enemmän verrattuna A80K. Täytyy vielä odotella, että mihin hinnat asettuvat alkukesällä.

A80K on käytännössä sama kuin A80J. A90J etu on heatsink ja on näinollen hieman kirkkaampi. Myös temporarily image retention pienempää kuin pikkuveljissään heatsinkin ansioista, jota niissä ei ole.
Ilmeisesti A90J:ssä burn in riski on pienempi myös, mutta normikäytössä se on melko epätodennäköistä otti nyt minkä OLEDin vaan.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Nopo!

Käyppäs katsomassa tuota ajankuluksi, olisin laittanut yksityisviestiä mutta olet uusi käyttäjä niin tuo ei onnistune. Jos tosiaan haluat säästää rahaa, mutta saada hyvää suhteessa oikeasti halvalla niin kannattaa tutustua : Myydään - Sony Bravia XR-65A84J, 65"Oled 2021 (1300€) LAPUA 5V takuulla. Uuden veroinen

Jos mielenkiinto herää niin voidaan sitten vaihdella viestiä vaikka toisella alustalla tai tuolla itse ilmoituksessa
Moi, kiitos tarjouksesta mutta taidan skipata :)
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Ja voihan se olla, että KRK:t pysyy edelleen. Pitää vaan miettiä, että miten saan järkevästi kytkettyä ne televisioon, jos kuulokeliitäntää ei ole (A90J olisi kuulokeliitäntä). Tiedän, että kuulokeliitännällä ääni saattaa kärsiä, mutta eipä tuo ole aiemminkaan haitannut. Lisäksi esivahvistimet HDMI:llä maksavat melko paljon, niin viittisi laittaa paljoa rahaa siihenkään.
Vähän menee aiheen viereen mut pakko kommentoida. Ei tohon liity hdmi mitenkään. Telkkarista löytyy optinen liitäntä johon perään mikä vaan perus dac ni johan skulaa. Yksinkertaisimmillaan ja halvimmillaan joku tämmönen. En takaa, että äänenvoimakkuus säätö toimii ;)
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
299
Millaisia pöytään kiinnitettäviä varsia olette käyttäneet tuon LG:n 42" Oledin kanssa?
Kymmenisen kiloa taitaa paino olla joten ei nyt mitään älyttömän järeää luulisi tarvitsevan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 414
Millaisia pöytään kiinnitettäviä varsia olette käyttäneet tuon LG:n 42" Oledin kanssa?
Kymmenisen kiloa taitaa paino olla joten ei nyt mitään älyttömän järeää luulisi tarvitsevan.
Arctic X1-3D jaksaa kannatella juuri ja juuri Arctic Cooling X1-3D - Desk Mount Gas Spring.. halvin hinta 47€
Vaihtui itsellä kuitenkin Prokord LC24:een, koska on jykevämpi ja pikakiinnityslevy on tämän kokoisen ruudun kanssa ihan kätevä https://www.dustinhome.fi/product/5011188894/gas-spring-monitor-arm-lc24
Edit: vaatii adapterilevyn, eli esim. Neomounts VESA400 -adapterilevy 22-52" televisioille tai näytölle 19,99 " Huom! Tuotekuvasta poiketen, tuotteessa on myös 300x200 välitys "
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Vähän menee aiheen viereen mut pakko kommentoida. Ei tohon liity hdmi mitenkään. Telkkarista löytyy optinen liitäntä johon perään mikä vaan perus dac ni johan skulaa. Yksinkertaisimmillaan ja halvimmillaan joku tämmönen. En takaa, että äänenvoimakkuus säätö toimii ;)
Kaiuttimissa ei ole kaukosäädintä, joten pakko saada sellainen kytkentä, että kaukosäätimellä saa muutettua äänenvoimakkuutta.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Vähän menee aiheen viereen mut pakko kommentoida. Ei tohon liity hdmi mitenkään. Telkkarista löytyy optinen liitäntä johon perään mikä vaan perus dac ni johan skulaa. Yksinkertaisimmillaan ja halvimmillaan joku tämmönen. En takaa, että äänenvoimakkuus säätö toimii ;)
Esimerkiksi tuollaisella Bluesound NODE (N130) -verkkoesivahvistin, musta 649,00 saa varmuudella kytkettyä kaiuttimet televisioon sillä tavalla, että kaukosäätimellä voi muuttaa äänenvoimakkuutta. Joten omasta mielestä HDMI eArc liittyy hyvinkin asiaan ;). Tosin oma tietämykseni ei ole niin hyvä, kuin monella muulla täällä. Toki jos jollain on tiedossa kätevämpi ja halvempi tapa, saa vinkata :)
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Esimerkiksi tuollaisella Bluesound NODE (N130) -verkkoesivahvistin, musta 649,00 saa varmuudella kytkettyä kaiuttimet televisioon sillä tavalla, että kaukosäätimellä voi muuttaa äänenvoimakkuutta. Joten omasta mielestä HDMI eArc liittyy hyvinkin asiaan ;). Tosin oma tietämykseni ei ole niin hyvä, kuin monella muulla täällä. Toki jos jollain on tiedossa kätevämpi ja halvempi tapa, saa vinkata :)
Jos erillinen kaukosäädin kelpaa ni mikä vaan DAC missä on kaukosäädin. Topping E30 vaikka.
Amazonit ja ebayt on sit pullollaan muutaman kympin HDMI liitännällä olevia ARC purkkeja, joista varmaan löytys joku toimiva, jos jaksaa lueskella tarpeeks pitkään.
Ja miksi lisää offtopikkia ni soundbarit on pahuutta ni pitää yrittää auttaa kajarit jo omistavaa valitsemallaan tiellä ;)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Esimerkiksi tuollaisella Bluesound NODE (N130) -verkkoesivahvistin, musta 649,00 saa varmuudella kytkettyä kaiuttimet televisioon sillä tavalla, että kaukosäätimellä voi muuttaa äänenvoimakkuutta. Joten omasta mielestä HDMI eArc liittyy hyvinkin asiaan ;). Tosin oma tietämykseni ei ole niin hyvä, kuin monella muulla täällä. Toki jos jollain on tiedossa kätevämpi ja halvempi tapa, saa vinkata :)
Ole hyvä.


Edit: En tosin ole varma onko tuossa CEC-ominaisuutta, mutta tässä ainakin on.


Edit2: Amazon myy halvalla CEC-tukevan:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Tällaisen vastaavan palikan omistaja voin sanoa, että CEC ei toiminut vanhan television kanssa (TCL) eikä se toimi uuden television kanssa (Philips). Ei toki paljoa maksa testata, mutta kannattaa varautua pettymään.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Tällaisen vastaavan palikan omistaja voin sanoa, että CEC ei toiminut vanhan television kanssa (TCL) eikä se toimi uuden television kanssa (Philips). Ei toki paljoa maksa testata, mutta kannattaa varautua pettymään.
Onneksi myös Amazon ottaa tuotteen kiltisti vastaan jos ei toimi. :tup: Kannattaa myös vekslata asetuksia, CEC on joskus junttura eikä aina toimi suoraan vaikka pitäisi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Kiitos :), tuollainen se pitää varmaan sitten hommata.
Älä tilaa tuota Gigantin muunninta, siinä kun ei taida olla CEC:tä, (volume säätyisi TV:n kakesta), joten ota tuo Amazonin palikka testiin, halvin ja siinä mainitaan CEC.
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
505
Hei! En ole näihin telkkariketjuihin koskaan kirjoitellut mutta seurannu ja tuntu et nyt oli aika päivittää Oled tv:hen. Päädyin sitten LG CS Oled "55 kun joku vinkkas tänne et on (oli) hyvässä tarjouksessa verkkiksessä 900e viikonloppuna

LG OLED CS 55" 4K OLED -televisio 1 499,00

Eilen tuli tv ja täytyy sanoa et oon todella tyyväinen. Huima parannus edelliseen vm 2018 Qled "55 Samsungiin.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Älä tilaa tuota Gigantin muunninta, siinä kun ei taida olla CEC:tä, (volume säätyisi TV:n kakesta), joten ota tuo Amazonin palikka testiin, halvin ja siinä mainitaan CEC.
Kiitos tarkennuksesta! Powerin palikka toimisi luultavasti varmuudella, mutta hintaa on 99€. Sama se on pienellä riskillä tilata Amazonista.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Onneksi myös Amazon ottaa tuotteen kiltisti vastaan jos ei toimi. :tup: Kannattaa myös vekslata asetuksia, CEC on joskus junttura eikä aina toimi suoraan vaikka pitäisi.
Rahat sain aikoinaan takaisin Amazonista ja palikka jäi kirjanpainoksi, eli ei sen puolesta valittamista. Kai nuo vähän vaihtelevasti toimii, mutta itsellä ei valitettavasti asetuksia säätämälläkään.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
76
Kiitos tarkennuksesta! Powerin palikka toimisi luultavasti varmuudella, mutta hintaa on 99€. Sama se on pienellä riskillä tilata Amazonista.
Tuossa Powerin palikassa on ilmaa aika paljon, vaikka sama hinta kaikkialla muuallakin. Itse sain 80eurolla kun kysyin vaan että voiko vähän tulla hinnassa vastaan. Ja hyvin toimii tv:n kaukosäätimelle genelecit.
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Onko täällä jollain kokemuksia A80K:sta tai A90J:stä? Lisäksi mietityttää se, että riittääköhän Sonyn kirkkaus verrattuna C2:een. Myös Samsung olisi ilmeisesti melko kirkas, mutta se tulee vasta kolmantena omassa listassa.
Täällä on muutaman kuukauden vanha A90J 65" koossa. Nappasin tän Telialta kun ilmeisesti myivät omat loput hintaan 1999e ja oon ollut hankintaan tyytyväinen. Erityisesti tykkään kaukosäätimestä joka tuntuu perinteiseltä ja laadukkaalta.

Telkkari korvasi vanhan Panasonicin VT50-plasman ja onhan kuva todella kirkas siihen verrattuna. Tuli itseasiassa itselleni ongelmaksi, että suoratoistopalveluiden tekstitykset alkoivat häikäistä, ja joutui sitten Netflixissä ja Disney+:ssa laittamaan tekstitykset puoliksi läpinäkyviksi. Nyt niitä ei meinaa erottaa kirkasta taustaa vasten, mutta ei se kauheasti haittaa.

Telkkarin kanssa oli vaikeuksia löytää tasapaino kirkkauden ja tummien kohtien välillä. Tosi helposti tummat alueet ovat todella tummia ja kirkkaat sitten tosi kirkkaita. Kauhean säätämisen jälkeen tuntuu siltä, että lopulta löytyi hyvät säädöt.

Kokonaisuudessaan olen telkkariin erittäin tyytyväinen. Äänentoistosta vastaa Sonos Arc + Sub, mikä tuokin miltein leffateatterimaisen kokemuksen.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
986
Tuosta tekstityksen himmennyksestä. On LG:n Oledissa sellainen valikko valmiina, josta voi säätää?
Ajattelin, jos tulee täältä vastaus nopeasti ilman, että alan itse tutkia. Vai pitäisikö etsiä sittenkin 4K-soittimesta, kun usein tuo ongelma on, kun katsoo UHD-levyjä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 948
Viestejä
4 214 958
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom