OLED-TV

Liittynyt
11.08.2020
Viestejä
93
Myös päivällä verhot auki? Pimeässä tietty oled täysin ylivoimainen ja sit siitä seuraa ehkä joku placebo että tilanne olis hyvä milloin vaan. Tai sit se LCD mihin päässäsi vertaat on jotain aivan ikivanhaa tekniikkaa ja/tai järkyttävällä valovuodolla.

Kokeile vaikka joku läppäri laittaa siihen telkkaris viereen näyttämään mustaa ruutua taustavalo päällä. Tuleeko havaittava ero valoisuudessa ja töllön vai läppärin hyväksi kun on huoneessa joku valaistus päällä? Mulla on ainakin olkkarissa sen verran valoa päivisin, että vaikea nähdä mitään isoa eroa edes woled paneelin ja vaikka macbookin ips näytön välillä. Tämä vaikka ero kontrastissa pitäisi olla merkittävät (arvatulla luximäärällä) 1:800 vs. 1:3000 tjsp.

Ja en mä yritä sanoa että tuon harmaan mustan pitäisi häiritä ketään, mutta se on kuitenkin ominaisuus siinä missä muutkin.
Onko tää nyt trollausta, sillä ero on massiivinen uuden IPS-näytön ja qd-oled telkkarin välillä päivänvalossa, esim näytöt reunat erottuvat selkeästi vs ei ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
125
Myös päivällä verhot auki? Pimeässä tietty oled täysin ylivoimainen ja sit siitä seuraa ehkä joku placebo että tilanne olis hyvä milloin vaan. Tai sit se LCD mihin päässäsi vertaat on jotain aivan ikivanhaa tekniikkaa ja/tai järkyttävällä valovuodolla.

Kokeile vaikka joku läppäri laittaa siihen telkkaris viereen näyttämään mustaa ruutua taustavalo päällä. Tuleeko havaittava ero valoisuudessa ja töllön vai läppärin hyväksi kun on huoneessa joku valaistus päällä? Mulla on ainakin olkkarissa sen verran valoa päivisin, että vaikea nähdä mitään isoa eroa edes woled paneelin ja vaikka macbookin ips näytön välillä. Tämä vaikka ero kontrastissa pitäisi olla merkittävät (arvatulla luximäärällä) 1:800 vs. 1:3000 tjsp.

Ja en mä yritä sanoa että tuon harmaan mustan pitäisi häiritä ketään, mutta se on kuitenkin ominaisuus siinä missä muutkin.
Näin keväällä ainakin pääsee valoa verhojenki läpi aika paljon ja sitten toki iltaisin pimentyessä olkkarin kattovalaisin päällä telkkaria tulee katseltua ja ainakaan siinä ei harmaantumista esiinny millään tavalla. Luulisi sen harmaantumisen näkyvän selkeästi esim. elokuvaa katsellessa siitä, että ylä-ja alalaidan mustat palkit harmaantuisi. LCD vertaus oli tosiaan ehkä huono koska vanha LCD oli vuodelta 2017. Nyky LCD töllöistä en sitten niin tiedä joskin olen kuullut, että Miniledit on mustan toistossakin aika hyviä.

Harmittavasti vertailua en nyt voi tehdä koska toista WOLED telkkaria ei ole, eikä myöskään läppäriä jotta voisi vertailua tehdä. Täyttä tottahan tuo on mitä sanot, että kaikissahan televisioissa "ominaisuuksia" on. Ylivoimaista ja täydellistä televisiota ei taida vielä mistään löytyä ja se on ihan katsojasta kiinni mitkä "ominaisuudet" häiritsee ja mitkä ei. En mitenkään väitä, että Samsung S95B olisi täydellinen esim. käyttis on kyllä ärsyttävän laginen ja dolby vision tuen puute hieman kaihertaa, mutta muuten tuo on ollut sopiva omaan käyttöön.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 624
Onko tää nyt trollausta, sillä ero on massiivinen uuden IPS-näytön ja qd-oled telkkarin välillä päivänvalossa, esim näytöt reunat erottuvat selkeästi vs ei ollenkaan.
Riippuu toki siitä IPS näytönkin laadusta että miten erottuu vai erottuuko mitään. Siitä vaan mittauksia tekemään jos on sitä mieltä että linkatut luvut eivät voi pitää paikkaansa. Noissa mittauksissa on varsin tuore hyvälaatuinen IPS paneeli kunnon polarisaatiokalvoilla (lg 32GQ950). Hinnat alkaen ips paneeli on varmasti heikompi.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 307
Vanhassa (no 2016 ostettu) telkkarissa näkyy nopeasti liikkuvan kohteen ympärillä vähän kuin pikselöintiä tai jonkilainen blurraus. Johtuuko tuo pakkauksesta vai onko telkkarissa jotain vikaa? Sinänsä tuo ei paljon häiritse mutta jossain tietyissä kohdissa pistää silmään.

Tulee lähteestä riippumatta (ei ehkä niin huomaa kun katsoo 24p leffaa levyltä) ja mielestäni ollut tuossa aina. Lätkässä ja jalkapallossa huomaa parhaiten kun kamera seuraa nopeasti liikkuvaa pelaajaa. PS5:llä ongelmaa en huomaa peleissä. Mielestäni olen sammuttanut kaikki kuvan heik… öö parannus featuret.

TV on LG 65 4K UHD Smart TV 65UH615V.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
96
Yleensä toi tulee jos "terävyys" on korkealla asetuksella. Kannattaa laittaa nollaan tai ainakin lähelle.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 213
On kyllä aika paha tuo G3:n himmeiden sävyjen banding.

 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 624
On kyllä aika paha tuo G3:n himmeiden sävyjen banding.

Onko tuossa kyse siitä bugista(?) jossa hgig ei toimi oikein game modessa, vai onko sama ongelma kaikissa kuvatiloissa?

Hirveältä näyttää ja toivottavasti saavat firmiksellä korjattua.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 213
Onko tuossa kyse siitä bugista(?) jossa hgig ei toimi oikein game modessa, vai onko sama ongelma kaikissa kuvatiloissa?

Hirveältä näyttää ja toivottavasti saavat firmiksellä korjattua.
Tuossahan oli käytössä Filmmaker-mode jos katsot tarkasti ja olihan tuosta monet testaajatkin raportoineet jo aiemmin, eli oletan että on kaikissa kuvatiloissa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 624
Tuossahan oli käytössä Filmmaker-mode jos katsot tarkasti.
Jep, mutta oliko pelitilalla vaikutusta vai ei? Ainakin vanhemmissa kuvatilan lisäksi voi laittaa pelitilan päälle jne. Noh, eiköhän vincentti tuon aika väkivaltaisesti roastaa jos tuo on jatkuvasti päällä oleva ongelma.

edit oli näköjään jo huomioitu ja firmispäivitystä ehkä tulossa 8:55
Henk. koht. odottelisin sitä ennen kuin noin bugisen romun hankkisin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Onko tää nyt trollausta, sillä ero on massiivinen uuden IPS-näytön ja qd-oled telkkarin välillä päivänvalossa, esim näytöt reunat erottuvat selkeästi vs ei ollenkaan.
Luultavasti se mitä näet, on taustavalon vuoto paneelin reunoilta, mutta onhan se niin, että IPS-tyyppisten paneelien käytännön kontrasti on paljon mitattua huonompi hehkun (IPS glow) vuoksi.
Näin keväällä ainakin pääsee valoa verhojenki läpi aika paljon ja sitten toki iltaisin pimentyessä olkkarin kattovalaisin päällä telkkaria tulee katseltua ja ainakaan siinä ei harmaantumista esiinny millään tavalla. Luulisi sen harmaantumisen näkyvän selkeästi esim. elokuvaa katsellessa siitä, että ylä-ja alalaidan mustat palkit harmaantuisi.
Valon aiheuttama harmaantuminen tapahtuu myös TV:n ollessa pois päältä ja on tällöin helpommin havaittavissa. Kannattaa verrata kuvaruutua reunuksiin tai muuhun mustaan kappaleeseen.
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
320
Mikä tää ips keskustelu nyt oikein on olevinaan? Menkää nyt hyvät ihmiset sinne liikkeeseen vaikka katsomaan. Telkut rivissä ni näkee täysin selvästi jo kaukaa mikä on oled ja mikä ei. Viimeksi kun liikkeessä kävin niin siellä ei myöskään ollut pimeää..
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
101
Joo paljon haukuttu ips on nyt yhtäkkiä se paras oledin tappaja. Vittu että saa nauraa .Ei kannata kaikkea paskaa uskoa mitä täällä kirjoitellaan. Käy itse kaupassa katsoon ja jättää nämä "asiantuntijat" omaan arvoonsa.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Yksi IPS ongelma monitorikäytössä juuri tuo, että vähänkin sivusta katsottuna tahtoo hohkata - esim. jos pää on keskilinjalla, monitorin reunat alkaa jo hohkata IPS glow:ta. Heikko perusmustantaso VA-paneeleihinkin verrattuna näkyy hämärässä, mutta usein jopa melko valoisassa tilassa ihan normimateriaalilla näkyvänä pilveilynä, erityisesti isokokoisemmissa telkuissa. Paikallishimmennysmonitorien hinnat taas ovat suolaisia ja niissäkin omat metkunsa ja himmennysalgoritmiongelmansa.

OLEDiin en oikein vertaisi. Perustason noin 144 Hz IPSit on hintalaatusuhteeltaan kyllä hyviä nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
243
Ei täällä sattumoisin olis yhtään Philipsin OLED 907 omistajia, joilla on subwoofer lisänä telkkarissa? Vaihtoehtoisesti kelpuuttaisin jos kellään on tietoa tuon soundbarin kajareiden taajuuksista niin voisi tuohon omaan pönttöön säätää tuon crossoverin. En ainakaan mitään valmisratkaisua löytänyt television asetuksista. Googlekaan ei ole juurikaan auttanut. Ei sen puoleen, en usko, että ihan hirveen matalalle ainakaan ollaan telkkarilla venyttämässä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
474
Kyllähän tuo Lgn C2 on ihan käypä peli. Nyt kolmas oled tässä taloudessa ja tosi hankala toki sanoa mikä niistä on tai ollut paras.

Mutta kyllä tähän mennessä olen tykännyt, enkä vielä edes ole mitään säätöjä tehnyt. Saa nähdä jaksaako sitä edes yrittää mitään suositus kalibrointeja tms
IMG_20230430_124430.jpg
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Kyllähän tuo Lgn C2 on ihan käypä peli. Nyt kolmas oled tässä taloudessa ja tosi hankala toki sanoa mikä niistä on tai ollut paras.

Mutta kyllä tähän mennessä olen tykännyt, enkä vielä edes ole mitään säätöjä tehnyt. Saa nähdä jaksaako sitä edes yrittää mitään suositus kalibrointeja tms
Mitä ne aiemmat oledit ovat sinulla?

Olen ihan kahden vailla hommaisinko C2:n vai A80K/A90J:n. Voi olla, että hinta lopulta ratkaisee asian, jos alkukesästä saisi hyvään alehintaan.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
474
Mitä ne aiemmat oledit ovat sinulla?

Olen ihan kahden vailla hommaisinko C2:n vai A80K/A90J:n. Voi olla, että hinta lopulta ratkaisee asian, jos alkukesästä saisi hyvään alehintaan.
Ensimmäinen oled oli Lg Cx 48". Jo silloin päätin että oled on minua varten. Luonnolinen siirtymä tulikin, että halusin päivittää isompaan ja olin hamuamassa Lg C1 tai C2. Ostohetkellä ei ollut kumpaakaan saatavilla kotiinkuljetuksella tai tarjouksessa.

Joten seuraava oli Sonyn 65" A84J, jota tarjosinkin sinulle tässä ketjussa. Tvnä oikein hyvä niin elokuva/ katselukäytössä, kuten myös pelaamisessa. Mutta hdmi 2.1 porttien määrä ei vain riittänyt omiin tarpeisiin.

Nyt sitten on se C2 jota Sonya ostaessa mietin, enkä usko että tästä luovun hetkeen. Pari viimeistä päivää on osoittanut, jotta kyseinen töllö tarjoaa kaiken mitä tarvitsen. Niin pelaamiseen kuin elokuvien katseluun.

Mutta jos puntaroit noiden vaihtoehtojen väliltä, niin erot on loppupeleissä pieniä ja pystyn itse suosittelemaan niin Lg:tä kuin Sonya. Sonylla parempi liiketoisto, mutta hdmi liitäntöjen puute tekee siitä heti altavastaajan, jos miettii eteenpäin tulevaisuuteen hdmi 2.1 laitteiden yleistyttyä ja haluaa kytkeä useampaa laitetta.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Voiko joku LG CX ja AMD näytönohjaimen omistava kokeilla josko hänellä toimii 23,98, 24 tai 30 Hz tila Windowsissa? Jostain syystä minulla tulee "ei signaalia" noilla, mutta kaikki tilat 50 Hz ylöspäin toimii normaalisti.

Ongelma on lähinnä siinä että olen aina Kodi-sovelluksen kautta katsonut leffat niin että television kuvan päivitystaajuus vaihtuu vastaamaan leffan omaa. Nyt tuota ei voi käyttää ja ongelmaa ei ollut aiemmalla NVIDIAn näytönohjaimella.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Voiko joku LG CX ja AMD näytönohjaimen omistava kokeilla josko hänellä toimii 23,98, 24 tai 30 Hz tila Windowsissa? Jostain syystä minulla tulee "ei signaalia" noilla, mutta kaikki tilat 50 Hz ylöspäin toimii normaalisti.

Ongelma on lähinnä siinä että olen aina Kodi-sovelluksen kautta katsonut leffat niin että television kuvan päivitystaajuus vaihtuu vastaamaan leffan omaa. Nyt tuota ei voi käyttää ja ongelmaa ei ollut aiemmalla NVIDIAn näytönohjaimella.
Kyllä toimii (48CX & 7900 XTX)
1682966163436.png
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 315
Omassa C2:ssa näkyy pystyraita 1/3 vasemmasta reunasta. Vähän kuin olisi vekki tuossa paneelissa, kun vaihtelee kulmaa niin häviää ja näkyy parhaiten ruudun keskivaiheilla. Käytännössä näkyy vain kun on valkoinen ikkuna siinä kohdalla (satuu olemaan juuri kohta missä tulee pidettyä selainta). Ei aina pistä silmään kun lukee nettisivuja mutta silloin tällöin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Omassa C2:ssa näkyy pystyraita 1/3 vasemmasta reunasta. Vähän kuin olisi vekki tuossa paneelissa, kun vaihtelee kulmaa niin häviää ja näkyy parhaiten ruudun keskivaiheilla. Käytännössä näkyy vain kun on valkoinen ikkuna siinä kohdalla (satuu olemaan juuri kohta missä tulee pidettyä selainta). Ei aina pistä silmään kun lukee nettisivuja mutta silloin tällöin.
Varmasti ottanut suojakalvon pois siitä paneelista? Oli täällä foorumillakin jossain vaiheessa yks-pari tapausta, jotka tuon tajuttuaan koki ahaa elämyksen.
Aina välttämättä sitä punaista repäisytarraa ei tunnu tulevan, joten se kalvo voi olla todella huomaamaton.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 315
Muistaakseni katselin että ei olisi suojakalvoa ollenkaan, pikaisesti kynsillä kokeilin reunojakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Muistaakseni katselin että ei olisi suojakalvoa ollenkaan, pikaisesti kynsillä kokeilin reunojakin.
LG:n ohjeessa olevalta videolta näkee hyvin kuinka kalvon kanssa ruudun pinta on "utuinen" ja heijastaa kaiken mitä vastapäätä on, irroittamisen jälkeen taas kirkas ja heijastamaton.

Tuo on siis melko hyvä keino todeta onko kalvo paikallaan. Tuota punaista repäisytarraa tosiaan ei jostain syystä aina ole, mutta kyllä noita jostain syystä tulee myös ilman kalvoa (kuten oma C9).
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Itselläni oli tuo punainen repäisytarra, mutta se jäi käteen pikku nykäisyllä :D.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Tuo suojakalvo on hyvä huomio. Itsekin vasta päivä ostopäätöksen jälkeen katselin dead pixel testejä lävitse ja aloin ihmetellä erikoisia pystyviivoja. Siinä aikani ihmettelin ja koitin näytönpuhdistusaineellakin niitä vähän hangata. Aika tarkkaan sai nimittäin kynnenpäällä kaivaa nurkasta kunnes lähti suojakalvo avautumaan - mutta ei se nyt tietysti ihan mahdoton ole, että älä nyt polarisaatiokerrointa ala poistamaan. Ilman staattisia testiruutuja olisi jopa saattanut jäädä kalvo paikalleen. Niin huomaamaton se oli, vielä kun ei ollut mitään hiirenkorvaa tai täppääkään josta olisi lähtenyt luonnollisesti avautumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Philips 55OLED707 tuli tarjouksesta tänne. Joskus aiemmin ketjussa oli linkki philipsin suositeltuihin asetuksiin, mutta en onnistu enää löytämään sitä. Sattusko jollain olemaan tallessa?

Ei haittais myöskään yhtään jos ois joku selventävä juttu missä kerrottas logiikka miten nuo asetukset on tarkotus toimia. Esim. Light boost ominaisuus, joka kuulostaa just semmoselle karkkiväri säädölle joka käännetään pois, pitääkin ilmeisesti olla päällä fiiliksen mukaan? Koska ilman tuota kuva on Tumma. Ja minä en ole se joka pitää valoisuutta täysillä telkkarissa kun edellisessä LG B7 tais olla SDR tilassa kirkkaus 35.

Ambilight vaikuttaa ihan kivalta. Kuvanlaatu yleisesti näyttää ihan samalle kun 5v vanhassa LG:ssä.
Kuva tulee pääasiassa xboxin kautta, joten telkkarin softilla ei oo niin väliä. Jostain mysteeri syystä motion asetuksia ei kuitenkaan pysty säätämään kun kuva tulee ulkoisesta lähteestä. Kun vaihtaa telkkarin etusivulle ni pystyy ja ne näyttäs vaikuttavan myös tuohon ulkoseen lähteeseen. Ehkä. En mä ota selvää... Joka tapauksessa liiketoistoa en ole saanut yhtä mukavan näköiseksi kun mitä se oli vanhassa LG:ssä. Vaikka käsittääkseni pääasia tästä tulee xboxin toimesta kun 60hz kuvaa työnnetään töllöön.

Vaikka suurin osa käytöstä onkin xboxia niin pari juttua pitäs hoitaa töllön softalla. Ja tässä tuleekin tämän hetken suurin ongelma. Äänet lähtee optisella dacille ja kun ääni ja kuva tulee hdmi:n kautta xboxilta ni kaikki vaikuttas olevan ihan hyvin. Mutta sit kun vaihtaa telkkarin softaan ni huulisynkka ei oo enää ees siellä seinällä! Jos tätä säätää asetuksista paikalleen ni näyttäs, että sitten taas vuorostaan xboxin synkka menee pieleen. Tämä huulisynkka asia oli suurin ongelma vanhassakin töllössä, johon ei löytyny siinäkään ratkasua. Miksi tämä on niin vaikeeta... Enkö vaan osaa? Youtubella testaillu samalla videolla kummallakin laitteella.

Kun just oli puhetta suojakalvoista ni philips ei ilmeisesti harrasta semmosta tai sit on pahasti puusilmät?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 624
ips on nyt yhtäkkiä se paras oledin tappaja
Kukaan moista ole väittänyt. Mittaustulosten mukaan vaan qd oledien kontrasti on niitä vastaavalla tasolla edes hämärästi valaistuissa tiloissa. IPS ei siis merkittäväsri parempi ole missään hommassa. QD Oledissa sen sijaan on merkittäviä muita hyviä ominaisuuksia kyllä paljonkin, ja aidosti pimeään tilaan ehdottomasti paras teknologia tällä hetkellä. Woled pärjää valaistussakin tilassa täysin ylivertaisesti siihen IPS:äänkin verrattuna.

Eri mieltä saa ehdottomasti olla, mutta mielellään faktoihin pohjaten. Koskaan ei ole liikaa mittauksia tehty, ja jos joku tämän pohjalta alkaa mainittuja mittauksia toistamaan, niin se on tosi hyvä juttu.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 213
Hattunieheltä uutta vertailua G3 vs S95C. Muuten aika tasaista, mutta G3 todella pahaa color bandingia joissain kohtauksissa, videolla kohdassa 8:30.

 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Tuli käytyä tänään taas Gigantissa ja Powerissa jututtamassa myyjiä. Kerroin Gigantissa, että olen kahden vaiheilla, ostaisinko A80K:n vai C2:n. Myyjä sanoi, että molemmat on tosi hyviä ja molemmissa on omat pienet hyvät ja huonot puolensa. Kehui kyllä Sonya, mutta ei kallistunut kumpaankaan yhtään enempää.

Seuraavaksi menin Poweriin. Kerroin myyjälle saman tarinan, eli olisin kiinnostunut joko Sonysta tai LG:stä. Powerin myyjä teilasi heti Sonyn ja haukkui Sonyn mallit. Hän kertoi, että niissä on Android tv käyttöliittymä, joka on kuulemma todella huono ja se kuulemma hidastuu aikaa myöten käyttökelvottomaksi. Kerroin myyjälle, että Sonyissa on nykyään Google tv, hän ei ollut tästä tietoinen ollenkaan :lol:. LG:stä sanoi sen, että niiltä tulee kaikille paneelit ja kuulemma muiden merkkien kohdalla LG:n "lähettämät" paneelit ovat vanhempaa tekniikkaa, eli vain LG itse käyttää uusimpia ja parhaimpia paneeleja omissa telkkareissaan.. vähän kyllä epäilen tuota väitettä.

Seuraavaksi Powerin myyjä alkoi kehumaan Sampan telkkareita maasta taivaisiin. Kertoi, että Samsungin telkkareissa on paras tekoäly, eli toisinsanoen tekoäly parantaa HD-laatua kaikista parhaiten. Kuulemma paremmin, kuin Sony (itse olen luullut että Sonyssa olisi paras skaalautuvuus kaikista merkeistä). Myyjä sanoi, että Sampan telkkareissa ei juurikaan ole kohinaa ja siksi Samppa (S95B) olisi paras vaihtoehto minulle.

Lopuksi kysyin Powerin myyjältä, että mitä mieltä on Pansun oledeista. Ei oikein kehunut yhtään, kertoi että ovat kalliimpia kuin muut. Miinuksena kertoi käyttöjärjestelmän, että se on vanhanaikainen ja sovellustuet saattavat hävitä kokonaan joistain sovelluksista (joka pitää varmasti paikkaansa). Powerissa ei ollut hyllyssä kuin perusmallit oledeista, ei ollut LZ2000, jonka olisin halunnut nähdä paikanpäällä.


Gigantin myyjästä jäi ihan hyvä kuva, ei ollut ehkä teknisesti niin osaava/tietoinen myyjä, mutta jäi hyvä maku. Kun taas Powerin myyjästä jäi todella paska maku. Luultavasti hän saa Sampan telkkareista parhaimman provikan myymällä niitä? No, en minä itse teilaa S95B:tä, mutta taidan edelleen ostaa joko Sonyn tai LG:n. Ja hitto, että on ruvennut kutittelemaan Pansun LZ2000, nyt kun sen saisi 2999€ Powerista. Onhan se yli tonnin kalliimpi, kuin esim C2..
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 740
Tuli käytyä tänään taas Gigantissa ja Powerissa jututtamassa myyjiä. Kerroin Gigantissa, että olen kahden vaiheilla, ostaisinko A80K:n vai C2:n. Myyjä sanoi, että molemmat on tosi hyviä ja molemmissa on omat pienet hyvät ja huonot puolensa. Kehui kyllä Sonya, mutta ei kallistunut kumpaankaan yhtään enempää.

Seuraavaksi menin Poweriin. Kerroin myyjälle saman tarinan, eli olisin kiinnostunut joko Sonysta tai LG:stä. Powerin myyjä teilasi heti Sonyn ja haukkui Sonyn mallit. Hän kertoi, että niissä on Android tv käyttöliittymä, joka on kuulemma todella huono ja se kuulemma hidastuu aikaa myöten käyttökelvottomaksi. Kerroin myyjälle, että Sonyissa on nykyään Google tv, hän ei ollut tästä tietoinen ollenkaan :lol:. LG:stä sanoi sen, että niiltä tulee kaikille paneelit ja kuulemma muiden merkkien kohdalla LG:n "lähettämät" paneelit ovat vanhempaa tekniikkaa, eli vain LG itse käyttää uusimpia ja parhaimpia paneeleja omissa telkkareissaan.. vähän kyllä epäilen tuota väitettä.

Seuraavaksi Powerin myyjä alkoi kehumaan Sampan telkkareita maasta taivaisiin. Kertoi, että Samsungin telkkareissa on paras tekoäly, eli toisinsanoen tekoäly parantaa HD-laatua kaikista parhaiten. Kuulemma paremmin, kuin Sony (itse olen luullut että Sonyssa olisi paras skaalautuvuus kaikista merkeistä). Myyjä sanoi, että Sampan telkkareissa ei juurikaan ole kohinaa ja siksi Samppa (S95B) olisi paras vaihtoehto minulle.

Lopuksi kysyin Powerin myyjältä, että mitä mieltä on Pansun oledeista. Ei oikein kehunut yhtään, kertoi että ovat kalliimpia kuin muut. Miinuksena kertoi käyttöjärjestelmän, että se on vanhanaikainen ja sovellustuet saattavat hävitä kokonaan joistain sovelluksista (joka pitää varmasti paikkaansa). Powerissa ei ollut hyllyssä kuin perusmallit oledeista, ei ollut LZ2000, jonka olisin halunnut nähdä paikanpäällä.


Gigantin myyjästä jäi ihan hyvä kuva, ei ollut ehkä teknisesti niin osaava/tietoinen myyjä, mutta jäi hyvä maku. Kun taas Powerin myyjästä jäi todella paska maku. Luultavasti hän saa Sampan telkkareista parhaimman provikan myymällä niitä? No, en minä itse teilaa S95B:tä, mutta taidan edelleen ostaa joko Sonyn tai LG:n. Ja hitto, että on ruvennut kutittelemaan Pansun LZ2000, nyt kun sen saisi 2999€ Powerista. Onhan se yli tonnin kalliimpi, kuin esim C2..
Summa summarum, päädyit valinnassa mihinkä tahansa miettimistäsi telsuista, niin metsään ei mene valinta. Pansu kiinnostaisi itseänikin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Tuli käytyä tänään taas Gigantissa ja Powerissa jututtamassa myyjiä. Kerroin Gigantissa, että olen kahden vaiheilla, ostaisinko A80K:n vai C2:n. Myyjä sanoi, että molemmat on tosi hyviä ja molemmissa on omat pienet hyvät ja huonot puolensa. Kehui kyllä Sonya, mutta ei kallistunut kumpaankaan yhtään enempää.

Seuraavaksi menin Poweriin. Kerroin myyjälle saman tarinan, eli olisin kiinnostunut joko Sonysta tai LG:stä. Powerin myyjä teilasi heti Sonyn ja haukkui Sonyn mallit. Hän kertoi, että niissä on Android tv käyttöliittymä, joka on kuulemma todella huono ja se kuulemma hidastuu aikaa myöten käyttökelvottomaksi. Kerroin myyjälle, että Sonyissa on nykyään Google tv, hän ei ollut tästä tietoinen ollenkaan :lol:. LG:stä sanoi sen, että niiltä tulee kaikille paneelit ja kuulemma muiden merkkien kohdalla LG:n "lähettämät" paneelit ovat vanhempaa tekniikkaa, eli vain LG itse käyttää uusimpia ja parhaimpia paneeleja omissa telkkareissaan.. vähän kyllä epäilen tuota väitettä.

Seuraavaksi Powerin myyjä alkoi kehumaan Sampan telkkareita maasta taivaisiin. Kertoi, että Samsungin telkkareissa on paras tekoäly, eli toisinsanoen tekoäly parantaa HD-laatua kaikista parhaiten. Kuulemma paremmin, kuin Sony (itse olen luullut että Sonyssa olisi paras skaalautuvuus kaikista merkeistä). Myyjä sanoi, että Sampan telkkareissa ei juurikaan ole kohinaa ja siksi Samppa (S95B) olisi paras vaihtoehto minulle.

Lopuksi kysyin Powerin myyjältä, että mitä mieltä on Pansun oledeista. Ei oikein kehunut yhtään, kertoi että ovat kalliimpia kuin muut. Miinuksena kertoi käyttöjärjestelmän, että se on vanhanaikainen ja sovellustuet saattavat hävitä kokonaan joistain sovelluksista (joka pitää varmasti paikkaansa). Powerissa ei ollut hyllyssä kuin perusmallit oledeista, ei ollut LZ2000, jonka olisin halunnut nähdä paikanpäällä.


Gigantin myyjästä jäi ihan hyvä kuva, ei ollut ehkä teknisesti niin osaava/tietoinen myyjä, mutta jäi hyvä maku. Kun taas Powerin myyjästä jäi todella paska maku. Luultavasti hän saa Sampan telkkareista parhaimman provikan myymällä niitä? No, en minä itse teilaa S95B:tä, mutta taidan edelleen ostaa joko Sonyn tai LG:n. Ja hitto, että on ruvennut kutittelemaan Pansun LZ2000, nyt kun sen saisi 2999€ Powerista. Onhan se yli tonnin kalliimpi, kuin esim C2..
Tuplat voi poistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Tuli käytyä tänään taas Gigantissa ja Powerissa jututtamassa myyjiä. Kerroin Gigantissa, että olen kahden vaiheilla, ostaisinko A80K:n vai C2:n. Myyjä sanoi, että molemmat on tosi hyviä ja molemmissa on omat pienet hyvät ja huonot puolensa. Kehui kyllä Sonya, mutta ei kallistunut kumpaankaan yhtään enempää.

Seuraavaksi menin Poweriin. Kerroin myyjälle saman tarinan, eli olisin kiinnostunut joko Sonysta tai LG:stä. Powerin myyjä teilasi heti Sonyn ja haukkui Sonyn mallit. Hän kertoi, että niissä on Android tv käyttöliittymä, joka on kuulemma todella huono ja se kuulemma hidastuu aikaa myöten käyttökelvottomaksi. Kerroin myyjälle, että Sonyissa on nykyään Google tv, hän ei ollut tästä tietoinen ollenkaan :lol:. LG:stä sanoi sen, että niiltä tulee kaikille paneelit ja kuulemma muiden merkkien kohdalla LG:n "lähettämät" paneelit ovat vanhempaa tekniikkaa, eli vain LG itse käyttää uusimpia ja parhaimpia paneeleja omissa telkkareissaan.. vähän kyllä epäilen tuota väitettä.

Seuraavaksi Powerin myyjä alkoi kehumaan Sampan telkkareita maasta taivaisiin. Kertoi, että Samsungin telkkareissa on paras tekoäly, eli toisinsanoen tekoäly parantaa HD-laatua kaikista parhaiten. Kuulemma paremmin, kuin Sony (itse olen luullut että Sonyssa olisi paras skaalautuvuus kaikista merkeistä). Myyjä sanoi, että Sampan telkkareissa ei juurikaan ole kohinaa ja siksi Samppa (S95B) olisi paras vaihtoehto minulle.

Lopuksi kysyin Powerin myyjältä, että mitä mieltä on Pansun oledeista. Ei oikein kehunut yhtään, kertoi että ovat kalliimpia kuin muut. Miinuksena kertoi käyttöjärjestelmän, että se on vanhanaikainen ja sovellustuet saattavat hävitä kokonaan joistain sovelluksista (joka pitää varmasti paikkaansa). Powerissa ei ollut hyllyssä kuin perusmallit oledeista, ei ollut LZ2000, jonka olisin halunnut nähdä paikanpäällä.


Gigantin myyjästä jäi ihan hyvä kuva, ei ollut ehkä teknisesti niin osaava/tietoinen myyjä, mutta jäi hyvä maku. Kun taas Powerin myyjästä jäi todella paska maku. Luultavasti hän saa Sampan telkkareista parhaimman provikan myymällä niitä? No, en minä itse teilaa S95B:tä, mutta taidan edelleen ostaa joko Sonyn tai LG:n. Ja hitto, että on ruvennut kutittelemaan Pansun LZ2000, nyt kun sen saisi 2999€ Powerista. Onhan se yli tonnin kalliimpi, kuin esim C2..
Kävitkö kenties skanssin powerissa? :D

Sain sieltä kanssa aikoinaan samat ohjeet.
Sony on paska ja philips on paska ja android vasta paska onkin.
Ihan symppis tyyppi mutta eihän tuo noista telkkareista mitään tiedä.

Sonyn ostin korvaamaan lg:n ja ollut tosi tyytyväinen, liiketoisto sonylla on ylivoimaisesti parasta ja käyttis voittaa lg:n mennen tullen.
Lg:llä hdr kuva inasen parempi, sonylla sdr Reilusti parempi.
Huonolaatuisessa lähteessä sony paljon parempi.
Pelaamisessa lg olis parempi mikäli xbox x käyttöön tulee, sony kun ei tue dolby vision gamingia kunnolla.
Sonylla myös bravia core sovellus joka itselle ainakin painaa kupissa aika paljon, siel on vaihtuvia elokuvia ilmaiseksi käytännössä 4k bluray laadulla.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Kävitkö kenties skanssin powerissa? :D

Sain sieltä kanssa aikoinaan samat ohjeet.
Sony on paska ja philips on paska ja android vasta paska onkin.
Ihan symppis tyyppi mutta eihän tuo noista telkkareista mitään tiedä.

Sonyn ostin korvaamaan lg:n ja ollut tosi tyytyväinen, liiketoisto sonylla on ylivoimaisesti parasta ja käyttis voittaa lg:n mennen tullen.
Lg:llä hdr kuva inasen parempi, sonylla sdr Reilusti parempi.
Huonolaatuisessa lähteessä sony paljon parempi.
Pelaamisessa lg olis parempi mikäli xbox x käyttöön tulee, sony kun ei tue dolby vision gamingia kunnolla.
Sonylla myös bravia core sovellus joka itselle ainakin painaa kupissa aika paljon, siel on vaihtuvia elokuvia ilmaiseksi käytännössä 4k bluray laadulla.
Ei ollut skanssin Power :D
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Napsaako muilla releet satunnaisesti tv sammutettuna? Edellisessä 55" philipsissä tätä ei kuulunut mutta uusi 77" 807 napsahtelee ajoittain. Suunnilleen sekunnin käyttää virtoja "jossain"

Televisio ei siis käynnisty itsestään, rele vain naksahtaa.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
474
Napsaako muilla releet satunnaisesti tv sammutettuna? Edellisessä 55" philipsissä tätä ei kuulunut mutta uusi 77" 807 napsahtelee ajoittain. Suunnilleen sekunnin käyttää virtoja "jossain"

Televisio ei siis käynnisty itsestään, rele vain naksahtaa.
Tekee oledit tuota. Sony teki itselläni vielä useampi tunti sammuttamisen jälkeen. Tod näköisesti kyse on näytönpuhdistuksesta, huoltotoimista yms päivityksistä taustalla. Näin siis vastattiin Sonyn tuesta kun kysyin asiaa.

Nyt C2 ja en ole vielä kerennyt niin paljoa kuuntelemaan, että naksuuko muuten kuin 4h käytön ja sammuttamisen jälkeen, jota se tekee kun puhdistaa näyttöä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 315
En ainankan muista kuuleeni 77" CX:stä napsumista kun ei ole käytössä (käytön aikana vielä vähemmän kun katselen aina kuulokkeilla)
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
320
Onko muilla C2 omistajilla "aaltoilua" paneelissa paneelin reunoilla? Vaikea selittää, mutta kun peilaa sopivassa kulmassa kun tv ei ole päällä niin näkyy lievää aaltoilua paneelin yläreunassa. Silmämääräisesti paneeli kyllä on täysin suora ja tuota ei huomaa muuta kun silloin kun TV on pois päältä. Häiritsee :rolleyes:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
101
Onko muilla C2 omistajilla "aaltoilua" paneelissa paneelin reunoilla? Vaikea selittää, mutta kun peilaa sopivassa kulmassa kun tv ei ole päällä niin näkyy lievää aaltoilua paneelin yläreunassa. Silmämääräisesti paneeli kyllä on täysin suora ja tuota ei huomaa muuta kun silloin kun TV on pois päältä. Häiritsee :rolleyes:
Oma E9 tekee tota aikalailla koko ruudulla, mutta kun ei häiritse kun TV on päällä, niin en ole asiaa mitenkään yritellyt selvittää tms
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Napsaako muilla releet satunnaisesti tv sammutettuna? Edellisessä 55" philipsissä tätä ei kuulunut mutta uusi 77" 807 napsahtelee ajoittain. Suunnilleen sekunnin käyttää virtoja "jossain"

Televisio ei siis käynnisty itsestään, rele vain naksahtaa.
Cx:n joskus sammuttaessa naksahtaan pois päältä eri pituisella viiveellä, riippuen mitä tekee taustalla kun ruutu pimeänä (puhdistus yms.).
Useimmiten naksahtaa kyllä heti, muttei ei koskaan enää myöhemmin uudestaan eli kahta kertaa pidä ääntä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Napsaako muilla releet satunnaisesti tv sammutettuna? Edellisessä 55" philipsissä tätä ei kuulunut mutta uusi 77" 807 napsahtelee ajoittain. Suunnilleen sekunnin käyttää virtoja "jossain"

Televisio ei siis käynnisty itsestään, rele vain naksahtaa.
Juu tuttu juttu ainakin Panan 65" OLEDissa. Joskus tuota oikein melkein säikähtää, kun ei heti osaa yhdistää oikeaan asiaan :D
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
En ole pahemmin relenaksuntaa sammutuksen jälkeen huomannut 77” C9, 83” C1 tai 42” C2:ssa.

Mutta näitä ennen 75” Sonyn FALD naksui railakkaasti, jopa ratisi jonkun aikaa vielä sammumisen jälkeen. Kuullosti jo siltä että ne LCD töllön muovikuoret sieltä takaa käytön jälkeen jäähtyi ja ratisi / naksui paikoilleen :hmm:

Kerrankin kuului niin kovaa ritinää ja pauketta että koko porukka säntäsi kämpästä ulos maanjäristyksen pelossa (Ei.)
 
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
77
Onko muilla C2 omistajilla "aaltoilua" paneelissa paneelin reunoilla? Vaikea selittää, mutta kun peilaa sopivassa kulmassa kun tv ei ole päällä niin näkyy lievää aaltoilua paneelin yläreunassa. Silmämääräisesti paneeli kyllä on täysin suora ja tuota ei huomaa muuta kun silloin kun TV on pois päältä. Häiritsee :rolleyes:
Panasonic 55JZ1000 aaltoilee myös paneelin reunoista, siihen heijastuu kuva huoneesta jossa kaapit yms mutkittelee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Onko muilla C2 omistajilla "aaltoilua" paneelissa paneelin reunoilla? Vaikea selittää, mutta kun peilaa sopivassa kulmassa kun tv ei ole päällä niin näkyy lievää aaltoilua paneelin yläreunassa. Silmämääräisesti paneeli kyllä on täysin suora ja tuota ei huomaa muuta kun silloin kun TV on pois päältä. Häiritsee :rolleyes:
On. omassa 2018 mallissa kuin 2020 mallissa sama.
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
320
Tuota kun enemmän tutki Internetin ihmeellisestä maailmasta niin taitaa olla ennemminkin sääntö kuin poikkeus oledeissa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
285
Oletteko suojanneet oled-televisioitanne jotenkin auringonpaisteelta? Huomasin tässä päivien pidentyessä että aamuisin muutaman tunnin ajan aurinko paistaa sellaisesta asennosta että se osuu television toiseen reunaan melko loivassa kulmassa. Välissä on parvekelasit, ikkunan lämpölasi ja valoverhot joten ihan suorasta paahteesta ei ole kyse, mutta uv-säteily lienee kuitenkin riski.

Netistä löytyy kuitenkin kauhutarinoita siitä miten jo kahdessa viikossa auringonvalo on aiheuttanut tummia varjostumia kuvaan, joten ajattelin että olisikohan paneeli järkevää peittää jotenkin silloin kun televisio ei ole käytössä?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 624
Tuota kun enemmän tutki Internetin ihmeellisestä maailmasta niin taitaa olla ennemminkin sääntö kuin poikkeus oledeissa.
Vaikea varmaan rakentaa täysin suoraa liimakomposiittipaneelia noin ohuena. Ja heijastuksista näkee todella helposti jos levy ei ole aivan täydellinen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Oletteko suojanneet oled-televisioitanne jotenkin auringonpaisteelta? Huomasin tässä päivien pidentyessä että aamuisin muutaman tunnin ajan aurinko paistaa sellaisesta asennosta että se osuu television toiseen reunaan melko loivassa kulmassa. Välissä on parvekelasit, ikkunan lämpölasi ja valoverhot joten ihan suorasta paahteesta ei ole kyse, mutta uv-säteily lienee kuitenkin riski.

Netistä löytyy kuitenkin kauhutarinoita siitä miten jo kahdessa viikossa auringonvalo on aiheuttanut tummia varjostumia kuvaan, joten ajattelin että olisikohan paneeli järkevää peittää jotenkin silloin kun televisio ei ole käytössä?
En ole peittänyt, aurinko paistaa aika paljonkin ruutuun, ei ole tullut ikinä mitään tummentumia. :D
Ja mulla on 3 eri oledia tossa samassa kohtaa ollut, yli vuoden jokainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 507
Viestejä
4 201 728
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom