OLED-TV

Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
20
Minulla kävi tuo SK10Y kääntymässä mutta palautin, koska se kuulosti kauhealta. Suurin ongelma oli puhe, sillä se painui jotenkin taustalle aina kun muu meteli rupesi pauhaamaan. Eli puheesta ei saanut leffoissa mitään selvää, ja volyymia joutui jatkuvasti säätelemään. Basso oli mitäänsanomaton. Mietinkin että olikohan minun saamani kappale rikki. Katsoin kuitenkin käyttäjäarvioita jälkeenpäin ulkomaisilla forumeilla, ja suurin osa yhden tähden antaneista valitti täsmälleen samasta asiasta. Jotkut tosin antavat tälle täysiä pisteitä, joten mietin että onkohan näissä jotain laatueroa, sillä sen verran kauhealta minulla ollut yksilö kuulosti. Tai sitten en vain osannut. Jos jollain on antaa vinkkiä hyvästä soundbarista joka ei lisäksi sulje itseään muutaman minuutin katselutauon aikana niin olisin kiitollinen tiedosta.

Seuravaksi sitten äänet kuntoon. Haastavan mallisen tilan takia jouduin heivaamaan edelliset erillisvermeet pois koska eivät mahdu, ja nyt pitäisi hankkia joku "hyvä" soundbar. Onko tuosta LG SK10Y:stä jollain kokemusta? Aika hepposiahan nuo on kun niitä käsissään pyörittelee, varsinkin bassopurkit. JBL Bar 3.1 on ainoa näkemäni jossa on kunnon 10" vankkarankenteinen subbari.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 906
...vois kokeilla sitä D-Nice:n LG 2018 white pointtia.
Kokeilin, ero hänen custom white pointilla LG 2017 ja 2018 välillä on 50K.
Muutama klikkaus punaista ja sinistä yläpäästä alaspäin, tuskin tuota silmällä erottaa.

Jos technicolor on päätynyt värilämpöön 7250K ja esim tuo AVS-foorumin "D-Nice" (Dewayne Davis) 6750K, niin kuulostaa melko isolta tuo heidän välinen 500K ero :confused:
Kun kerran verrataan referenssimonitoriin, niin eikö se pitäisi olla melkolailla sama?

Onneksi ei tule näitä räpelleltyä kuin omaksi iloksi amatöörivehkeillä ja vaatimattomalla tietämyksellä, voisi kuvitella että melkoinen päänsärky videopuristille tuo metameria :confused2:

LG OLED56C8 isf dark D_Nice custom wp 2017 to 2018 compare.jpg
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Minulla kävi tuo SK10Y kääntymässä mutta palautin, koska se kuulosti kauhealta. Suurin ongelma oli puhe, sillä se painui jotenkin taustalle aina kun muu meteli rupesi pauhaamaan. Eli puheesta ei saanut leffoissa mitään selvää, ja volyymia joutui jatkuvasti säätelemään. Basso oli mitäänsanomaton. Mietinkin että olikohan minun saamani kappale rikki. Katsoin kuitenkin käyttäjäarvioita jälkeenpäin ulkomaisilla forumeilla, ja suurin osa yhden tähden antaneista valitti täsmälleen samasta asiasta. Jotkut tosin antavat tälle täysiä pisteitä, joten mietin että onkohan näissä jotain laatueroa, sillä sen verran kauhealta minulla ollut yksilö kuulosti. Tai sitten en vain osannut. Jos jollain on antaa vinkkiä hyvästä soundbarista joka ei lisäksi sulje itseään muutaman minuutin katselutauon aikana niin olisin kiitollinen tiedosta.
Kuuntelin tuota SK10Y:tä tänään. Komeat EISAN tarrat päällä mutta täysin ylihintainen jopa alehinnalla 699e. Metallinen ja suttuinen ääni, subbarista tulee mieleen satasen tietokonepaketit kumisevine äänineen. Tällä hetkellä parhaan kuvan antanut JBL BAR 3.1, siinä toisin päin, eli subbarista plussaa mutta itse soundbarin pikkuruisesta koosta johtuen diskantti ja varsinkin keskiäänet heikommat. Isompikokoiset olisi kokonaissoinniltaan parempia, mutta ei voi mitään.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Kun musta on nolla kuten OLED:lla on, niin gamma BT.1886 = power gamma 2.4
Ei siitä mitään sävyjä pitäisi hävitä jos kaikki on kunnossa.
Kirkkaaseen päivänvaloon 2.2 ihan ok kun niitä tummimpia sävyjä ei välttämättä näe, mutta pimeään ehdottomasti 2.4
Tosin onhan tästä mielipiteitä.
En kyllä itse käyttäisi tuota 2.4 edes pimeässä, on vaan jotenkin niin pimeän ja ylikontrastisen näköinen. Toisaalta, makuasioita. Itsehän en myöskään 100 nittiin kalibroitua kuvaa jaksa katsella edes säkkipimeässä, kun silloinkin tuntuu kuin telkkarissa olisi joku virransäästömoodi tai näytönsäästäjä päällä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 906
Kantsisko soundbareista tehdä oma threadi ;)
edit:
Sellainen näemmä on jo olemassa, t ä s s ä

...ylikontrastisen näköinen...
Voiko kontrastia olla liikaa?
Se on ainakin omalla kohdalla yksi ellei suurin syy miksi ostin OLED:n, ei tarvitse tyytyä LCD:n harmaisiin.
Mut kukin tyylillään, varmaan paljon myös siitä kiinni mihin on vuosien varrella tottunut :)

edit:
Mutta että gamma 2.4 hävittäisi tumman sävyjä ei pidä paikkaansa.
Tässä kuva near black mittauksesta, Y=valoisuus ja Y target mitä se pitäisi olla, kuten näkyy se on liiankin valoisaa siihen mitä pitäisi :)
(musta 0, valkoinen 100, gamma 2.4)

near black.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Selittäkääs minullekin muuten soundbarien äkkiä räjähtänyt suosio? Miksi maksaa noinkin suuria summia putkilosta, jonka äänenlaatu on parhaimmillaankin yleensä aikamoista kuraa? Mikä vika on erillisissä kaiuttimissa? Vai onko nykyään trendikästä tunkea telkkari johonkin niin ahtaaseen koloon, ettei siihen viereen tai etuviistoon mahdu enää mihinkään kaiuttimia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
Selittäkääs minullekin muuten soundbarien äkkiä räjähtänyt suosio? Miksi maksaa noinkin suuria summia putkilosta, jonka äänenlaatu on parhaimmillaankin yleensä aikamoista kuraa? Mikä vika on erillisissä kaiuttimissa? Vai onko nykyään trendikästä tunkea telkkari johonkin niin ahtaaseen koloon, ettei siihen viereen tai etuviistoon mahdu enää mihinkään kaiuttimia?
Vanhempien oli ainakin väkisin saatava tuollainen vaikka itse suosittelin loppuun asti erillisiä kaiuttimia. Sanoin kaiuttimien olevan äänellisesti paremmat ja myös halvemmat mutta ei riittänyt. Syitä tuntui soundbarin haluun olevan muutama: 1) sb:n "helppous", 2) sb:n siistimpi ulkonäkö ja 3) kompaktimpi setti vähemmillä piuhoilla. Periaatteessa siis ulkonäköseikat ajoivat äänenlaadun ja myöhemmän päivitettävyyden yli. Tuossa ei edes ollut mitään käytännön rajoitteita vaan melko päinvastoin kyseinen TV-tila ja kaapistot olisivat olleet mielestäni ideaaliset kunnon kaiutinsetille. Soundbar tuli vielä edellisen valmiin "kotiteatteripaketin" tilalle, joka piti vaihtaa keskusyksikön prakailun vuoksi. Koitin vielä selittää, että näissä valmiissa seteissä menee kaikki uusiksi kun yksi osa hajoaa mutta kaiuttinsetillä riittää hajonneen osan vaihto. Ei auttanut sekään. Tietysti tuossa tuntui olevan myös jotain kuvitelmaa siitä, että "pakkohan sen tonnin soundbarin on oltava hyvä ja parempi kuin 500€ kaiuttimien".

Tuohon tilaan olisi kyllä ihan hyvin mahtunut siis erilliset kaiuttimet ja subikin. Mutta piti saada jotain siroa ja kompaktia. Ostivat sitten tarjouksista sen Samsungin HW-K960 soundbarin. Itse olisin ostanut vaikka Klipschin R-15PM:t ja langattoman R-12SWi:n. Olishan tuollainenkin setti ollut helppo, pieni ja subin olisi saanut johonkin sivuun piiloon langattomuuden ansiosta. Olisi ollut myös halvempi ja melko varmasti ääneltään parempi.

Ymmärrän siis kyllä itse nuo halvemmat soundbarit (max pari satkua), joiden tarkoitus on lähinnä parantaa jonkun kakkos-TV:n ääntä. Onhan ne halvimmatkin jo yleensä selkeästi TV:n omia ääniä paremmat ja niistä ääni tulee suoraan kuuntelijaa päin eikä TV:n takaa jonkun seinän heijastuksen kautta. Nuo lähemmäs tonnin tai ylikin menevät soundbarit on enemmänkin niitä mitä en ymmärrä. Itselläni on TV:ssä kiinni Behringerin B2031A:t jotka maksoivat alta 400€ enkä kyllä itse vaihtaisi näitä tuohon lähemmäs 900€ maksaneeseen Samsungin settiin.

E: Hups, pahoittelut offtopicista. Luulin kaiutin -ketjuksi, josta saan myös ilmoituksia, kun edelliset viestit koskivat soundbareja ja äänentoistoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 385
Kantsisko soundbareista tehdä oma threadi ;)
Tämä...itselläni on molemmissa töllöissä soundbarit seinällä. Molemmat ovat halvinta mahdollista laatua mutta siltikin voittaa tv:n oman äänen 100-0.

Aiemmin minulla oli ykköstv:ssä 5.1 järjestelmä mutta hermot paloivat johtomäärään ja vahvistimeen muutenkin täydellä lipasto tasolla. Äänenlaatu ei paljoa muuttunut.

Kakkostv:n alla on penskan sänky joten seinä sb on pakollinen.
 

Marius

...
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
360
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
Itse ainakin odotan CES niin tietää millaisia 2019 mallit on tarkalleen, ja sitten varmasti tulee se C8:kin vielä poistohintaan. 2019 mallithan on suunniteltu painamaan hintatasoa alaspäin kautta linjan.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 069
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
Vaikka olen täällä B8:n yksilökohtaisista paneelivirheistä meuhkannut, niin onhan tää tuohon hintaan jäätävän hyvä töllö. Olen nyt pari päivää katsonut ahkerasti elokuvia ja sarjoja, ja en ole mitään paneeliongelmia huomannut käytännössä. Ja ainut mistä oikeastaan voi sanoa pahaa, on integroidut kaiuttimet. Jotka on mielestäni "ihan ok", mutta silti päädyin ottamaan ne pois päältä ja äänet tulee ulkoisen vahvistimen ja kaiuttimien kautta.

Kun Netflixistä katsoo 4K HDR -materiaalia, niin ei kyllä oikein keksi, että miten se kuva voisi tuon parempi enää olla. Täten tein mielestäni hyvän ostoksen ja tällä pärjännee pitkälle tulevaisuuteen.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
889
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
Ei. Itse ostin pari-kolme vuotta sitten 55EG910V:n kun hinta tippui alle 1500€, ja vieläkin hymyilyttää hyvälaatuista materiaalia katsoessa. Jos et tietokoneen monitoriksi OLED-tv:tä ole ostamassa, niin ei ole mitään järkevää syytä olla ostamatta sitä, jos rahaa on.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 737
PC hdmi kuvake poistaa kaiken ylimääräisen prosessoinnin. Vaihda hdmi kuvake johonkin toiseen, niin voit säätää asetuksia.

Itse en saanut toimimaan elokuvia tietokoneen kautta täydellisesti. Varsinkin liiketoistossa ongelmia myös usbin kautta ulkoiselta kovalevyltä 4K hdr remux materiaalissa.

Tähän vastauksena Apple tv 4k, johon asennetaan infuse 5. Tietokoneelle plex server, jonka kautta kaikki toimii täydellisesti.

Infuse toistaa lähes mitä vain plex serverin kautta ja käyttöliittymä on aivan mahtava!
Lisäksi Apple tv säätää frameraten ja dynamic rangen lähteen mukaan. Laitoin trumotionin kokonaan pois päältä koska kuva oli niin sulavaa :geek:

Oisko ideoita miten koneen 1080p-leffoja sais toistettua Nvidia Shieldin kautta? Tai toki hyvät asetukset telkkariinki kelpais. Liekkö tuossa sitten jotain säätömahdollisuuksia tietokoneen kautta. Mulla on B7:ssa kans sama homma, että liiketoisto on melko perseestä pc:n kautta katsottaessa.

Lisäksi tuntuu olevan äänisynkkauksen kans satunnaisia ongelmia Shieldin kanssa ja joskus muidenkin lähteiden. Joskus De-blurrin säätö nollasta kakkoseen (tai toisin päin) auttaa asiaan ja joskus ei auta mikään.


@Make73
Miksi noissa SDR-säädöissä on deblur 10? Muistelin, että sitä suositeltiin arvoon 0-2 jossain rtingsin säädöissä. Mitä säätöjä olis hyvä vaihtaa HDR:ää varten?

Lisäksi semmonen, että mistä sen tunnistaa parhaiten, että kyseessä on HDR-kuvaa? Netflixin Originalssit on varmasti sitä, mutta onko esim NHL19 PS4:lla?
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
347
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
Kannattaa ostaa. Uusia malleja ei ole tulossa kuukausiin, ja ennakkotietojen perusteella ensi vuonna ei tule kummoisia parannuksia. Eli tuskin saat juurikaan parempaa odottamalla, ja menee luultavasti syksylle/ensi talvelle (Black Friday) ennen kuin uusia malleja saa tuohon hintaan. Vaikea nähdä myöskään että 55" OLED tuosta tulisi halpenemaan enää pitkään aikaan.

Tuntuu myös konsensus olevan kuvanparannusominaisuuksista pitkälti se, että ne otetaan pois käytöstä. Silloin tuskin B8:lla ja C8:lla on mitään eroa käytännössä, jos muutoinkaan on.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 038
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
OLED-TV
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 906
Miksi noissa SDR-säädöissä on deblur 10? Muistelin, että sitä suositeltiin arvoon 0-2 jossain rtingsin säädöissä.
Täytyy myöntää että en ole tuon vaikutuksesta päässyt vielä kovin hyvin perille, kokeillut kyllä eri asetuksia ja nyt päätynyt kytkemään koko liikkeenparannuksen kokonaan pois.

Niissä keskusteluissa mitä itse olen lukenut on usein de-judder 0-2 ja de-blur 10. Tärinäneston nosto ylemmäs aiheuttaa helposti saippuaooppera efektiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Itse Black Fridayna jonkin aikaa harmittelin mielessäni että tarjousmalli oli B8 eikä C8, mutta päädyin kuitenkin ostamaan. Noin jälkikäteen tuli sellainen fiilis, että HDR kuva on tällä yksinkertaisesti niin hyvä, että ei oikeastaan enää edes kiinnosta olisiko se ollut C8:lla jotenkin marginaalisesti teoriassa parempi. Vähän kuin olisi ostanut 600hv Ferrarin, jaksaisiko kiinnostaa kuinka paljon että toisessa muuten identtisessä mallissa olisi ollut 615hv. Jossain vaiheessa tulee se ns. "riittävän hyvä" vastaan, eikä jaksa enää stressata asiasta.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
27
Löytyykö mitään erityisiä syitä, etteikö LG:n 55B8 olisi järkihankinta tuohon 999 € hintaan? Uusia nurkan takana olevia teknologioita lähinnä mietin tai päivitetäänkö vanhempien laitteiden softaa kuinka hyvin?

TV:n käyttö ehkä 30 % suoria lähetyksiä ja loput suoratoistoa eri palveluista. Chromecast ollut nykyisen ehkä noin 10 vuotta vanhan TV:n kanssa aktiivisessa käytössä. Ei pelaamista tai tietokonekäyttöä ainakaan toistaiseksi.

B8 ja C8 ero ei ilmeisesti loppujen lopuksi kovin merkittävä - vai jäänkö odottamaan, että C8 saa kohta samaan houkuttelevaan hintaan... Äänellä ei ole merkitystä, kun on erilliset laitteet äänentoistolle.
Muutama vuosi takaperin mitä sivusilmällä joskus telkkareita liikkeissä kattelin, aina tahtoi löytyä jotakin sanomista kuvassa ja/tai hintalapussa, niin lähinnä vain helpottuneena taputtelin lompakkoa taskussa miettien, että ihan hyvä töllö mulla oli edelleen kotona..

Vaan niinhän se täälläkin nousi töllönvaihtokuume Panan 50" plasman päivittämiseks nykyaikaan nyt loppuvuodesta, kun 55" OLEDien hinnat alkovat painumaan tonnin tasolle. Näiden kuvan olin jo nähnyt olevan niin hyvän, ettei tarvinnut tehdä enää kompromisseja minkään suhteen, vaan sekä värit musta mukaanlukien että liiketoisto ovat jo niin hyvin hanskassa, että ainoaksi keinoksi kuumeen parantamiselle tällä hintatasolla jäi tölsyn vaihto. Hetken näitä katteltuani tuumasin, että ei edes rahalla saisi niin paljoa parempaa kuvaa, että sen heittämällä amatöörin silmin erottaisi, siksi kävin itekin lunastamassa 55" B8:n ja lisäksi viiden vuoden takuun Gigantin tarjouksesta. Eikä kaduta, onhan tuo nyt vain niin upeaa kuvaa tarjoava laite, että kuvalähteen ohella enää näkökyky rajottaa kuvanlaatua, töllöstä ei paukut kesken lopu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
870
Joo, voinen kompata. Mulla kävi testissä B8, jonka palautin kun paneeli oli vääntynyt nurkasta lyttyyn. Palauttaessa päädyin sitten vaihtamaan kuitenkin C8:aan, kun B8:n käyttöliittymä tuntui "tökkivän", ja ajattelin sen johtuvan juuri tuosta vanhemmasta prosessorista. Ei se sen sulavampi ole tässäkään, mutta telkkarin omat kajarit on selvästi paremmat. Eli jos meinaa käyttää ulkoista äänentoistoa, ottaisin B8:n.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
27
Joo, voinen kompata. Mulla kävi testissä B8, jonka palautin kun paneeli oli vääntynyt nurkasta lyttyyn. Palauttaessa päädyin sitten vaihtamaan kuitenkin C8:aan, kun B8:n käyttöliittymä tuntui "tökkivän", ja ajattelin sen johtuvan juuri tuosta vanhemmasta prosessorista. Ei se sen sulavampi ole tässäkään, mutta telkkarin omat kajarit on selvästi paremmat. Eli jos meinaa käyttää ulkoista äänentoistoa, ottaisin B8:n.
Niinhän tuo tuli ostettua tänään oikeen prännyy hoodeeämii-kaapeliki, arkki-tuki ja kaikki, töllön ja vahvistimen väliin. Lähtee jopa vaffari samalla käskyllä tölsyn kanssa tulille ja kääntyy oikeaan sisääntuloon, tartte enää käyttää poksia jos (kun) haluaa mykistää töllön ämyrit ja äänet pihalle siihen oikeasti tarkotettujen laitteiden kautta. Soon tätä nykyaikaa, höhöö..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
80
Vinkatkaa mikäli B8 tulee Elisalle,telialle tai dna:lle tuohon tonnin pintaan. Varaa ei ole ostaa kuin korottomalla osamaksulla täs ennenkuin ravit alkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
OT: Älä hyvä mies osta yhtään mitään osareilla, edes korottomilla. Säästä se raha ensin, sitten sinulla on siihen varaa...
OT: Periaatteessahan koroton osari voi olla taloudellisesti joissain tapauksissa ihan fiksukin vaihtoehto, jos sitä hyödyntää järkevästi. Usein toki noiden avulla ostetaan jotain mihin ei oikeasti olisi varaa, jolloin se käyttö ei tietenkään taas ole fiksua. Pahimmillaanhan tuo menee siihen, että ne kaikki pakollisten menojen jälkeen jäävät rahat kuluvat noihin osareihin sun muihin ylimääräisiin. Voihan noita korottomia osareita ottaa vaikka olisi varaa maksaa suoraan, esim. siksi että mieluummin samalla kuukausisäästää rahastoihin ja muihin sijoituksiin kuin käyttää kaikki heti noihin kalliimpiin kertaostoksiin. Ja periaatteessa tuolloinhan ne ovat "parhaimmillaan" vaikka niitä yleensä vähävaraisemmille markkinoidaankin.

Tiivistettynä se koroton osari on taloudellisesti fiksu silloin kun olisi varaa ostaa se televisio ilmankin osaria. Tällöin voi kuukausisijoittaa niitä rahoja samalla ja kerryttää niillä siinä ohessa ylimääräistä tuottoa. Koroton osari taas ei ole fiksu silloin, kun ei ole varaa ja sitä hyödynnetään vain jonkun "tarpeettoman" ostoon. Mielestäni kaikista älytöntä on juuri se, että tietyt rahaongelmien kanssa painivat ihmiset päivittävät kodin laitteet näiden osareiden avulla uusimpiin ja näin elävät yli varojensa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 089
Koroton osari on ilmainen laina.
Oikein hyvä ihmiselle, joka osaa käyttää rahaa ja esim. sijoittaa sen käteisen, jota ei tarvitsekaan käyttää siihen töllöön. Mutta muille en osareita suosittele. Pahoittelut OT:sta, jatkot jonnekin asiallisempaan ketjuun :)
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
27
Tuli myös hankittua B8 gigantista. Muuten olen ollut tyytyväinen mutta oikeassa reunassa paneelia on selvä vaaleampi alue mikä häiritsee normaalissakin käytössä. Itseasiassa tyttökaverikin näkee sen helposti joten se kertoo aika paljon. Sen lisäksi näkyy ihmeellisiä neliön mallisia alueita ala- ja ylälaidoissa.

Kuvasäädöt otin rtingsista ja tietenkin huoneen valoisuuden mukaan säädän oled-valoa tarpeen tullen.

Nyt on takana viikko aktiivista käyttöä ja olen kaksi kertaa ajanut tunnin mittaisen kohinanpoiston. Ajan mittaan paneelin epätasaisuudet voi tasoittua mutta aikamoinen ihme vaadittaisiin että tämä olisi siedettävällä tasolla.

Tällä viikolla telkku lähtee takaisin myymälään ja toivotaan parempaa onnea seuraavaan paneelilottoon.

2%
20181230_160254.jpg

5%
20181230_160554.jpg

10%
20181230_160637.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
630
Paljon on kyllä ongelmia. Taitaa kyllä huonoimmat paneelit menneet näihin B8-malleihin.
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
33
50% keskustelusta on osamaksuista ja soundbareista "OLED-TV" ketjussa. NICE!

Paljon on kyllä ongelmia. Taitaa kyllä huonoimmat paneelit menneet näihin B8-malleihin.
Ei pidä paikkaansa. Ainakin meikäläisen B8 on lähes täydellinen. C8 mallissa samat ongelmat ja ongelmien vakavuus on täysin tuurista kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
50% keskustelusta on osamaksuista ja soundbareista "OLED-TV" ketjussa. NICE!
Montas senttiä näissä C8 ja B8 nyt jää pöydän ja paneelin alareunan väliin? Muuta ei kyllä soundbareista tarvitse keskustella ja voidaan jättää sounbar-keskustelu siihen tietoon :D
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 069
Nopeestikkos siihen telkun alle taiteilee vaikka vanerista korokkeen ja maalaa tv-tason väriseksi.
 
Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
16
E8 ja kuvassa esiintyy satunnaisesti alareunassa pikselöitymistä normikanavilla, joka kestää juuri sen verran, että sen kerkeää huomata. Esiintyy harvoin, mutta esiintyy kuitenkin - useimmiten kun vaihtaa kanavaa, niin heti uuden kanavan kuvan vaihtuessa esiin. Vika paneelissa, vai jokin asetus virheellisesti kuvansäädöissä?
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
E8 ja kuvassa esiintyy satunnaisesti alareunassa pikselöitymistä normikanavilla, joka kestää juuri sen verran, että sen kerkeää huomata. Esiintyy harvoin, mutta esiintyy kuitenkin - useimmiten kun vaihtaa kanavaa, niin heti uuden kanavan kuvan vaihtuessa esiin. Vika paneelissa, vai jokin asetus virheellisesti kuvansäädöissä?
Veikkaan ettei kummassakaan, vaan joskus kestää hetken, että televisio "pääsee samalle aallonpituudelle kanavan kanssa". Minulla esiintyy tuota toisinaan omalla B6:llani, yleisimmin salaamattomien HD-kanavien kohdalla. Netflix-toistossa, blu ray-levyillä tai pleikalla pelatessa en ole myöskään tuota nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Täytyy myöntää että en ole tuon vaikutuksesta päässyt vielä kovin hyvin perille, kokeillut kyllä eri asetuksia ja nyt päätynyt kytkemään koko liikkeenparannuksen kokonaan pois.

Niissä keskusteluissa mitä itse olen lukenut on usein de-judder 0-2 ja de-blur 10. Tärinäneston nosto ylemmäs aiheuttaa helposti saippuaooppera efektiä.
Käsittääkseni de-judder vaikuttaa jos katselee 30hz tai alle tavaraa ja de-blur 50hz tai yli. Eli eivät koskaan ole päällä yhtäaikaa.

TestUFO: Ghosting

Tuolla voi itse testata tuota toimivuutta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 906
^ Joo niinhän se pitäisi olla, Mehanikin Judder testillä Tärinäneston vaikutuksen huomaa hyvin.

Joku asiaan paremmin vihkiytynyt voinee selittää näiden toimintaa tarkemmin.

Tässähän ne on hyvin selitetty, jos ne vaan noin toimii.
Judder (Tärinänesto) -->30fps
De-Blur 60fps-->
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Tätä on varmaan jauhettu jo kyllästymiseen asti, mutta joku aiemmin mainitsi, että LG B8 ja C8 on "lähes samat", niin ainakin tässä Rtings vertailussa on selvästi erojakin nähtävissä:
TV Side-by-Side Comparison Tool - RTINGS.com

Onko nuo lukemat semmoisia, mitä ei sitten paljaalla silmällä erota? Onko kukaan päässyt vertaamaan noita rinta rinnan samalla lähdemateriaalilla, tuossa lähi-Gigantissa kun ei C8 mallia ole lainkaan esillä.

Joka tapauksessa aikalailla päätös on syntynyt siitä että C8 tulee taloon, se muutama satasen ero kuittaantuu sillä, että korvien väli pysyy tyytyväisenä, ainakin omalla kohdalla toimiva malli ollut muunkin elektroniikan suhteen (lisäksi se 50pv palautusoikeus aikalailla minimoi kaikki riskit). Olikos Gigantissa joku hintatakuukin tuon 50pv ajan vai miten se toimii, tuskin vaativat palauttamaan ja ostamaan samalla uuden pakasta vedetyn halvemmalla? :D
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Tätä on varmaan jauhettu jo kyllästymiseen asti, mutta joku aiemmin mainitsi, että LG B8 ja C8 on "lähes samat", niin ainakin tässä Rtings vertailussa on selvästi erojakin nähtävissä:
TV Side-by-Side Comparison Tool - RTINGS.com

Onko nuo lukemat semmoisia, mitä ei sitten paljaalla silmällä erota? Onko kukaan päässyt vertaamaan noita rinta rinnan samalla lähdemateriaalilla, tuossa lähi-Gigantissa kun ei C8 mallia ole lainkaan esillä.

Joka tapauksessa aikalailla päätös on syntynyt siitä että C8 tulee taloon, se muutama satasen ero kuittaantuu sillä, että korvien väli pysyy tyytyväisenä, ainakin omalla kohdalla toimiva malli ollut muunkin elektroniikan suhteen (lisäksi se 50pv palautusoikeus aikalailla minimoi kaikki riskit). Olikos Gigantissa joku hintatakuukin tuon 50pv ajan vai miten se toimii, tuskin vaativat palauttamaan ja ostamaan samalla uuden pakasta vedetyn halvemmalla? :D
Samat ajatukset itselläni oli, hain välipäivinä kuitenkin B8:n. Vertailin aika kauan vierekkäin olevia E8 ja B8 samassa 65" koossa, enkä pystynyt sanomaan eroja. Pläräsin valikkoja, sovelluksia ja katselin sekä SD että HD kuvaa. Tämä ei toki tarkoita etteikö eroja voisi olla, mutta en pystynyt yhtään perustelemaan miksi se toinen olisi ollut 700e arvokkaampi.

Palautusoikeus toimii hyvin ja jos sama tuote näkyy muualla tai heillä halvemmalla kun itse ostit, hyvittävät erotuksen pyytäessäsi.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 038
Tätä on varmaan jauhettu jo kyllästymiseen asti, mutta joku aiemmin mainitsi, että LG B8 ja C8 on "lähes samat", niin ainakin tässä Rtings vertailussa on selvästi erojakin nähtävissä:
TV Side-by-Side Comparison Tool - RTINGS.com

Onko nuo lukemat semmoisia, mitä ei sitten paljaalla silmällä erota? Onko kukaan päässyt vertaamaan noita rinta rinnan samalla lähdemateriaalilla, tuossa lähi-Gigantissa kun ei C8 mallia ole lainkaan esillä.

Joka tapauksessa aikalailla päätös on syntynyt siitä että C8 tulee taloon, se muutama satasen ero kuittaantuu sillä, että korvien väli pysyy tyytyväisenä, ainakin omalla kohdalla toimiva malli ollut muunkin elektroniikan suhteen (lisäksi se 50pv palautusoikeus aikalailla minimoi kaikki riskit). Olikos Gigantissa joku hintatakuukin tuon 50pv ajan vai miten se toimii, tuskin vaativat palauttamaan ja ostamaan samalla uuden pakasta vedetyn halvemmalla? :D
Ne on samat, suurin selitys eroille on luultavasti varianssi paneeleissa (esim. joku toinen B8 yksilö voi olla taas parempi tai yhtä hyvä kuin tuo testattu C8) ja olisi ihan kiva jos nyt olisi jotain kohtia mainittu näistä selvistä eroista. Totuus on kuitenkin että erot ehkä saattaa havaita jos oikeaa testimateriaalia vasten katsoo rinta rinnan pitkään ja hartaasti (etenkin kun nuo erot taas luultavasti johtuu siitä paneelien varianssista). Normaalissa käytössä taas hyvin mahdoton huomata eroja.

Aina ihmetellyt miten kaikkea paskaa myydäänkään, mutta toisaalta peruskuluttuja on tyhmä kuin saapas. Mikäs siinä, jos olisin samassa tilanteessa niin toki ottaisin helpot rahat pois tuollaisilla kosmeettisilla parin dollarin muutoksilla kustannuksissa. Etenkin kun tuolla muutoksella saadaan erittäin hyvä kate aikaan. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ne on samat, suurin selitys eroille on luultavasti varianssi paneeleissa (esim. joku toinen B8 yksilö voi olla taas parempi tai yhtä hyvä kuin tuo testattu C8) ja olisi ihan kiva jos nyt olisi jotain kohtia mainittu näistä selvistä eroista. Totuus on kuitenkin että erot ehkä saattaa havaita jos oikeaa testimateriaalia vasten katsoo rinta rinnan pitkään ja hartaasti. Normaalissa käytössä taas hyvin mahdoton huomata eroja.
Tuolta linkistä kun scrollaa alaspäin, siellä on aika isojakin eroja mm. luminanssissa, gray uniformityssa yms. Toki esiasetukset voivat olla C8:ssa olla paremmat, paneeli olla parempi, tiedä häntä, eroja silti näyttää olevan. En tiedä miten riippumaton tuo Rtings on, mutta onhan noissa vertailukuvissakin ihan selkeä ero tuolla. :confused: Jos jossain muualla näkisi tuommoiset kuvat niin pitäisin sitä markkinointina. :tdown:
Aina ihmetellyt miten kaikkea paskaa myydäänkään, mutta toisaalta peruskuluttuja on tyhmä kuin saapas. Mikäs siinä, jos olisin samassa tilanteessa niin toki ottaisin helpot rahat pois tuollaisilla parin dollarin muutoksilla kustannuksissa kun tuollaisilla kosmeettisilla muutoksilla saadaan todella hyvä kate aikaan. :cigar2:
No ajaahan jotkut Skodallakin, silti BMW ja MB käyvät hyvin kaupaksi, kaikilla pääsee paikasta toiseen. Eikös se sitäpaitsi ole pelkästään hyvä asia kuluttajan kannalta, jos mallisarjoissa saa sitten about saman suorituskyvyn, verrattuna siihen että olisi oikeasti isojakin eroja? :vihellys:

Aika tökeröä haukkua saappaaksi, kun ite ainakin elektroniikan kohdalla noin 1-2kk chekkailen kaikki mahdolliset revikat ja yksityiskohdat ennen ostoa, varsinkin telkkarin kohdalla kun sen tulee seuraavat 5-6v ainakin hoitaa hommansa. :D Hinta on omalla kohdalla kriteereistä pienin, pari päivää juo toimistolla kahvia niin erotus on melkein siinä, ja vaikka farkkuun mahtuu nipinnapin 65" kokoinen ruutu, niin mikään nautinto noita ei ole vekslaillakaan paketeista ulos ja takaisin, joten mielellään ottaisi kerralla hyvän.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Samat ajatukset itselläni oli, hain välipäivinä kuitenkin B8:n. Vertailin aika kauan vierekkäin olevia E8 ja B8 samassa 65" koossa, enkä pystynyt sanomaan eroja. Pläräsin valikkoja, sovelluksia ja katselin sekä SD että HD kuvaa. Tämä ei toki tarkoita etteikö eroja voisi olla, mutta en pystynyt yhtään perustelemaan miksi se toinen olisi ollut 700e arvokkaampi.

Palautusoikeus toimii hyvin ja jos sama tuote näkyy muualla tai heillä halvemmalla kun itse ostit, hyvittävät erotuksen pyytäessäsi.
Jep, toi E8 oli myös alkuun mukana vertailussa, mutta en keksinyt siinä taas riittävästi etuja vs C8 (en tarvitse mitään "äänentoistoa" koska 100% ajasta äänet tulee kotiteatterista tai kuulokkeista). Noissakin erot on aika pieniä, osin jopa C8 eduksi (lieneekö sitten paneliloton syytä, harmi ettei ole useampaa kappaletta vertailtu, jättää niin paljon arvailujen varaan jos vain yksi kappale per malli testattu): LG C8 vs LG E8 Side-by-Side TV Comparison - RTINGS.com

Näin oon ymmärtänyt että "hintatakuu" toimii yhä (vaikka ei missään mainitakaan), täysin riskitön hankinta siis, vaikka hinta tippuisikin CES jälkeen. Kai se ostohousuja on revittävä jalkaan. :vihellys:

Nykyisellä 1080p 60" Sonylla piti mennä vielä pitkään, mutta harmillisesti PS4 Prohon päivittäminen toi nyt 4K&HDR-"tarpeet" mukanaan. :nb:

Edit: Ilmeisesti siihen B8-malliin oot ollut tyytyväinen? Sitä saisi suoraan varastosta ja HALVALLA (täällä näköjään tärkein kriteeri...). Kaverilla tuo B8 tuli nähtyä livenä, ja hyvältä sekin vaikutti, mutta ilman vertailukohtaa vaikea sanoa mitään...
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
33
Tuolta linkistä kun scrollaa alaspäin, siellä on aika isojakin eroja mm. luminanssissa, gray uniformityssa yms. Toki esiasetukset voivat olla C8:ssa olla paremmat, paneeli olla parempi, tiedä häntä, eroja silti näyttää olevan. En tiedä miten riippumaton tuo Rtings on, mutta onhan noissa vertailukuvissakin ihan selkeä ero tuolla. :confused: Jos jossain muualla näkisi tuommoiset kuvat niin pitäisin sitä markkinointina. :tdown:

No ajaahan jotkut Skodallakin, silti BMW ja MB käyvät hyvin kaupaksi, kaikilla pääsee paikasta toiseen. Eikös se sitäpaitsi ole pelkästään hyvä asia kuluttajan kannalta, jos mallisarjoissa saa sitten about saman suorituskyvyn, verrattuna siihen että olisi oikeasti isojakin eroja? :vihellys:

Aika tökeröä haukkua saappaaksi, kun ite ainakin elektroniikan kohdalla noin 1-2kk chekkailen kaikki mahdolliset revikat ja yksityiskohdat ennen ostoa, varsinkin telkkarin kohdalla kun sen tulee seuraavat 5-6v ainakin hoitaa hommansa. :D Hinta on omalla kohdalla kriteereistä pienin, pari päivää juo toimistolla kahvia niin erotus on melkein siinä, ja vaikka farkkuun mahtuu nipinnapin 65" kokoinen ruutu, niin mikään nautinto noita ei ole vekslaillakaan paketeista ulos ja takaisin, joten mielellään ottaisi kerralla hyvän.
Täältä voi lueskella B8 ja C8 erot: LG B8 vs C8 Review (OLED65B8PUA vs OLED65C8PUA; OLED55B8PUA vs OLED55C8PUA) - TV Evaluate

Jos ei oo rahasta kiinni niin ota ehdottomasti C8 :) Jos raha painaa taskussa liikaa niin hyvä vaihtoehto voisi olla myös Sony KD-65AF9. Joidenkin huhujen mukaan Sony valitsee noihin LG:n parhaat paneelit.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Täältä voi lueskella B8 ja C8 erot: LG B8 vs C8 Review (OLED65B8PUA vs OLED65C8PUA; OLED55B8PUA vs OLED55C8PUA) - TV Evaluate

Jos ei oo rahasta kiinni niin ota ehdottomasti C8 :) Jos raha painaa taskussa liikaa niin hyvä vaihtoehto voisi olla Sony KD-65AF9. Joidenkin huhujen mukaan Sony valitsee noihin LG:n parhaat paneelit.
Juu, kyseinen Sony oli alkuun vahvasti kuvioissa mukana, mutta suurempi input lag (pelaan noin 50% ajasta) ja Android OS laski sen osakkeita (duunissa on Sonyn OLEDeita neukkareissa, Web OS vaan toimii itselle paremmin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Jep, toi E8 oli myös alkuun mukana vertailussa, mutta en keksinyt siinä taas riittävästi etuja vs C8 (en tarvitse mitään "äänentoistoa" koska 100% ajasta äänet tulee kotiteatterista tai kuulokkeista). Noissakin erot on aika pieniä, osin jopa C8 eduksi (lieneekö sitten paneliloton syytä, harmi ettei ole useampaa kappaletta vertailtu, jättää niin paljon arvailujen varaan jos vain yksi kappale per malli testattu): LG C8 vs LG E8 Side-by-Side TV Comparison - RTINGS.com

Näin oon ymmärtänyt että "hintatakuu" toimii yhä (vaikka ei missään mainitakaan), täysin riskitön hankinta siis, vaikka hinta tippuisikin CES jälkeen. Kai se ostohousuja on revittävä jalkaan. :vihellys:

Nykyisellä 1080p 60" Sonylla piti mennä vielä pitkään, mutta harmillisesti PS4 Prohon päivittäminen toi nyt 4K&HDR-"tarpeet" mukanaan. :nb:

Edit: Ilmeisesti siihen B8-malliin oot ollut tyytyväinen? Sitä saisi suoraan varastosta ja HALVALLA (täällä näköjään tärkein kriteeri...). Kaverilla tuo B8 tuli nähtyä livenä, ja hyvältä sekin vaikutti, mutta ilman vertailukohtaa vaikea sanoa mitään...
Oon ollut tyytyväinen, mutta sattui toki myös erittäin hyvä yksilö mm. grey uniformityn suhteen. Alussa toinen puoli ruudusta oli valkoisella materiaalilla kellertävämpi, mutta se on käytön myötä jo nyt tasoittunut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
757
Juu, kyseinen Sony oli alkuun vahvasti kuvioissa mukana, mutta suurempi input lag (pelaan noin 50% ajasta) ja Android OS laski sen osakkeita (duunissa on Sonyn OLEDeita neukkareissa, Web OS vaan toimii itselle paremmin). Hintaerohan on mitätön, 100e luokkaa.
Öh, ei kai nyt sentään noin pieni hintaero ole? AF9 on 55" 2799€ ja 65" 3599€.....
AF9:n input lag pitäisi olla 27ms tienoilla:
Sony A9F (AF9) OLED review - FlatpanelsHD
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Öh, ei kai nyt sentään noin pieni hintaero ole? AF9 on 55" 2799€ ja 65" 3599€.....
AF9:n input lag pitäisi olla 27ms tienoilla:
Sony A9F (AF9) OLED review - FlatpanelsHD
Juuh, muistin näköjään 55" hinnan hatusta. :D Mutta joo, ei pysty nykyistä hitaampaan kyllä vaihtaan, viimeistään korvien väli ei tykkää (CoDin kannalta lähinnä).

Jää myös vähän epäselväksi, maksaako siinä pelkkä logo/brändi, kun vertailussakin joissain kohdin jää jopa C8:n taakse. :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
757
Juuh, muistin näköjään 55" hinnan hatusta. :D Mutta joo, ei pysty nykyistä hitaampaan kyllä vaihtaan, viimeistään korvien väli ei tykkää (CoDin kannalta lähinnä).

Jää myös vähän epäselväksi, maksaako siinä pelkkä logo/brändi, kun vertailussakin joissain kohdin jää jopa C8:n taakse. :vihellys:
Olisitko muistellut AF8:n 55" hintaa? (1399€)
AF8:n input lag on korkea 1080p resolla, mutta putoaa 30ms kunhan tulee 4K käyttöön, ainakin rtingsin mukaan:
Sony A8F Review (XBR55A8F, XBR65A8F) - RTINGS.com

Ainakin itse tykkäsin tuosta AF8-mallista, vaikka pieni ongelma raudassa olikin. Yritän itse kyttäillä sitä 65" koossa kunhan halpenee...
Sonyn liikkeentoisto on vaan upeaa....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 056
Viestejä
4 297 713
Jäsenet
71 768
Uusin jäsen
meslamda

Hinta.fi

Ylös Bottom