OLED-TV

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 056
Uusi LG OLED C1 65. Wifi temppuilee. Sama Wifi toimi B7:lla ja muilla laitteilla ongelmitta. Verkkoyhteysvalikossa se saa yhteyden tukiasemaan normaalisti. TV päivitti itsensä uusimpaan versioon ongelmitta. Mutta kun menen Apps-valikkoon, valittaa se verkko-ongelmasta, yhteys aikakatkaistiin. Sitten jos menen verkkoselaimeen, niin se toimii normaalisti. Olen tehnyt johtoresetin ja palauttanut oletusasetukset, ei apua. Sitten tein kännykällä hotspotin ja sillä toimi hetken ja sain Youtube-sovelluksen ladattua. Mutta sitten menin hetken päästä takaisin Apps-valikkoon ja sama ongelma.

Onkohan mitään ratkaisua vai pitääkö tuo leikkimökin kokoinen möhkäle lähettää takaisin?
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Onko näistä oledeista missään televisiossa "hyvää" käyttöliittymää? Mun mielestä ainakin tuo LG:n webos meni kilometrin huonompaan suuntaan tuon uuden WebOS 6.0 mukana (LG esitteli webOS 6.0 -alustan vuoden 2021 älytelevisioille). Aivan kauhea tuo uusi kotiruutu missä yli 50% tilasta on mainoksia / turhaa tavaraa kuten säätietoja mitä ei voi edes muokata. Recommended optio on mainoksia eri palveluiden leffoista / sarjoista ja tuntuu että noiden applikaatioiden yllä olevien coverien lataamiseen kuluu resursseja niin että koko käyttöliittymä lagaa aina avatessa. Vanha oli paljon parempi ja siinä oli pelkät applikaatiot nätisti alalaidassa
En tiedä mikä olisi parempi, kun olen ainoana älytelevisionani käyttänyt LG B1-töllöä. Mutta... sinänsä ikävä joo että on mainoksia ym. turhuutta. Mutta käytännössä se ei kyllä itseäni mitenkään mainittavasti ole haitannut. Eihän tuota käyttistä nimittäin tartte oikeastaan käyttää paljoakaan. Avaa sen, missä itselläni ei edullisemman pään OLED-mallista huolimatta mene kuin ehkä pari sekuntia, ja sitten klikkaa sen halutun softan päälle... ja se oli siinä. Ei voi mielestäni ihan kohtuuttoman pitkäksi operaatioksi sanoa, ellei nyt jotain ihmeellistä softien välistä surffailua jatkuvalla syötöllä harrasta. Lisäksi kun töllön käynnistää, App list (ja "Trending") pomppaa ruudulle hetkeksi automaattisesti, joten siitäkin voi sopivan softan jo valita menemättä varsinaiseen täyden näytön kotiruutuun ollenkaan (tietenkin olettaen ettei ole kytkenyt tuota pois käytöstä). Tai sitten ehkäpä nopeimpana keinona niitä softien pikakäynnistyksiä voi säätää siihen kaukosäätimeen suoraankin kahdeksan kappaletta (niiden valmiiden Disney+, Prime Video, Netflix ym. lisäksi), tosin itse en vielä viiden kuukauden aikana ole saanut aikaiseksi laiskuuttani.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 056
Onko näistä oledeista missään televisiossa "hyvää" käyttöliittymää? Mun mielestä ainakin tuo LG:n webos meni kilometrin huonompaan suuntaan tuon uuden WebOS 6.0 mukana (LG esitteli webOS 6.0 -alustan vuoden 2021 älytelevisioille). Aivan kauhea tuo uusi kotiruutu missä yli 50% tilasta on mainoksia / turhaa tavaraa kuten säätietoja mitä ei voi edes muokata. Recommended optio on mainoksia eri palveluiden leffoista / sarjoista ja tuntuu että noiden applikaatioiden yllä olevien coverien lataamiseen kuluu resursseja niin että koko käyttöliittymä lagaa aina avatessa. Vanha oli paljon parempi ja siinä oli pelkät applikaatiot nätisti alalaidassa
Samat ensituntemukset kun C1:stä testailen, aiemmin mulla oli B7. Mutta on uudessa webos:ssa tullut jotain hyvääkin. Esim. tallennusten alkuun ja loppuun saa lisäaikaa. Rakuten jotain IP-kanavia oli defaulttina asennettuna mitkä näkyi suoraan kanavalistauksessa. Tosin melkoista soopaa näytti olevan.

Tuli mieleen jos tota LG:n bloatwarea saisi blokattua piholella tjsp.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
271
Samat ensituntemukset kun C1:stä testailen, aiemmin mulla oli B7. Mutta on uudessa webos:ssa tullut jotain hyvääkin. Esim. tallennusten alkuun ja loppuun saa lisäaikaa. Rakuten jotain IP-kanavia oli defaulttina asennettuna mitkä näkyi suoraan kanavalistauksessa. Tosin melkoista soopaa näytti olevan.

Tuli mieleen jos tota LG:n bloatwarea saisi blokattua piholella tjsp.
Itseasiassa minulla painaa vaakakupissa sama kuin @Nurffe lla eli ei tekisi mieli enää päivittää vanhaa LG:n OLEDia uuteen sitten kun sen aika tulee juurikin tuon uudistetun webOS:n takia.

Tein muutaman säädön tässä vanhaan televisiooni ja uskoisin että siitä on vielä enemmän hyötyä tuolla uudemmalla webOS:lla, nimittäin nuo mainokset (ja mahdollisesti ainakin osan metadatan luovutuksen) saa blokattua muullakin kuin pi-holella, pfSenseilla sun muilla palomuurityyppisillä ratkaisuilla. Tein itse television browserin kautta DNS-palveluun nextdns.io ilmaiset tilit, josta sitten laitoin päälle mm. "perflyst's smart TV blocking list". Tuolla on myös privacy tabissa osalle TV-valmistajista erillinen lista. Lisäksi noita domaineja voi erikseen blokata jos siltä tuntuu, netistä hakemalla löytyy lisää URL:eja. Huom! Tehkää tämä toimenpide vain omalla vastuulla, saattaa ja tuleekin rikkomaan jotain, kuten mainokset näkyvät mustina palkkeina ja jossain tapauksissa app-store lakkaa toimimasta, päivitykset jää tulematta (!).

Olen pohdiskellut myös mitä muita vaihtoehtoja tässä olisi seuraavaksi OLED "TV":ksi, jos haluaisi kokonaan pois tuosta bloatwaresta/metadatasta niin vaihtoehtoihin jäisi ainoastaan:
-LibreELEC tai LineageOS Android TV (esim. raspberry pi:hn, tuskin TV:iden OSää pystyy fläshäämään tuohon), lisähuomiona esim. RootMyTV jossa rootataan/jailbreakataan LG webOS mutta siihen en taida itse lähteä..
-Ostaa iso OLED-monitori, 55'' ja isommat taitavat olla melko kiven alla varsinkin Euroopasta
-Sceptre taitaa vielä valmistaa ns. "dumb" TV:s mutta en löytänyt onko näitä saatavana mistään Euroopasta tai kenties muita valmistajia?
-Commercial displays (?)

Tuleeko kenelläkään muuta vielä mieleen?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 027
Itse en oiken ymmärrä tuota "valitusta" käyttiksestä. Toki se on tärkeä asia, mutta TV käytössä sen osuus käyttökokemuksesta on marginaalisen pieni. Eikä mikään nyt niin huono ole.

ei tekisi mieli enää päivittää vanhaa LG:n OLEDia uuteen sitten kun sen aika tulee juurikin tuon uudistetun webOS:n takia.
Oman korvaan tuo kuullostaa kyllä aikamoiselta tekosyyltä.

-LibreELEC tai LineageOS Android TV (esim. raspberry pi:hn, tuskin TV:iden OSää pystyy fläshäämään tuohon), lisähuomiona esim. RootMyTV jossa rootataan/jailbreakataan LG webOS mutta siihen en taida itse lähteä..
Jos TV:n katselusta halua tehdä vaikeata, niin mikä ettei....

-Ostaa iso OLED-monitori, 55'' ja isommat taitavat olla melko kiven alla varsinkin Euroopasta
Trendi monitoreissa myös toisen suuntaan, ensimmäiset "älymonitorit" julkaistu. Itse veikkaan että siihen suuntaan mennään vahvasti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Itseasiassa minulla painaa vaakakupissa sama kuin @Nurffe lla eli ei tekisi mieli enää päivittää vanhaa LG:n OLEDia uuteen sitten kun sen aika tulee juurikin tuon uudistetun webOS:n takia.

Tein muutaman säädön tässä vanhaan televisiooni ja uskoisin että siitä on vielä enemmän hyötyä tuolla uudemmalla webOS:lla, nimittäin nuo mainokset (ja mahdollisesti ainakin osan metadatan luovutuksen) saa blokattua muullakin kuin pi-holella, pfSenseilla sun muilla palomuurityyppisillä ratkaisuilla. Tein itse television browserin kautta DNS-palveluun nextdns.io ilmaiset tilit, josta sitten laitoin päälle mm. "perflyst's smart TV blocking list". Tuolla on myös privacy tabissa osalle TV-valmistajista erillinen lista. Lisäksi noita domaineja voi erikseen blokata jos siltä tuntuu, netistä hakemalla löytyy lisää URL:eja. Huom! Tehkää tämä toimenpide vain omalla vastuulla, saattaa ja tuleekin rikkomaan jotain, kuten mainokset näkyvät mustina palkkeina ja jossain tapauksissa app-store lakkaa toimimasta, päivitykset jää tulematta (!).

Olen pohdiskellut myös mitä muita vaihtoehtoja tässä olisi seuraavaksi OLED "TV":ksi, jos haluaisi kokonaan pois tuosta bloatwaresta/metadatasta niin vaihtoehtoihin jäisi ainoastaan:
-LibreELEC tai LineageOS Android TV (esim. raspberry pi:hn, tuskin TV:iden OSää pystyy fläshäämään tuohon), lisähuomiona esim. RootMyTV jossa rootataan/jailbreakataan LG webOS mutta siihen en taida itse lähteä..
-Ostaa iso OLED-monitori, 55'' ja isommat taitavat olla melko kiven alla varsinkin Euroopasta
-Sceptre taitaa vielä valmistaa ns. "dumb" TV:s mutta en löytänyt onko näitä saatavana mistään Euroopasta tai kenties muita valmistajia?
-Commercial displays (?)

Tuleeko kenelläkään muuta vielä mieleen?
Hommaat jonkun muun boksin sovelluksia varten, ja jätät kytkemättä sen TVn verkkoon (säästyy myös niiltä automaattisilta firmware päivityksiltä, joita jotkut pelkää). Ei tarvitse murehtia mitä TV tekee verkossa, kun se ei ole siellä (eikä tarvitse valita TV:tä älyominaisuuksien perusteella).
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
271
Hommaat jonkun muun boksin sovelluksia varten, ja jätät kytkemättä sen TVn verkkoon (säästyy myös niiltä automaattisilta firmware päivityksiltä, joita jotkut pelkää). Ei tarvitse murehtia mitä TV tekee verkossa, kun se ei ole siellä (eikä tarvitse valita TV:tä älyominaisuuksien perusteella).
Mikäs on tämmöinen boksi joka kunnioittaa käyttäjien yksityisyyttä yli kaiken ja mielellään vielä avointa lähdekoodia..? Hmm. Ehkä joku Kodi, Jellyfin, OSMC tai RaspberryCast olisi vaihtoehtona.

Tarkoitus olisi myös päästä eroon ylimääräisistä laitteista ja kaukosäätimistä, ei lisätä niitä.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Onko näistä oledeista missään televisiossa "hyvää" käyttöliittymää? Mun mielestä ainakin tuo LG:n webos meni kilometrin huonompaan suuntaan tuon uuden WebOS 6.0 mukana (LG esitteli webOS 6.0 -alustan vuoden 2021 älytelevisioille). Aivan kauhea tuo uusi kotiruutu missä yli 50% tilasta on mainoksia / turhaa tavaraa kuten säätietoja mitä ei voi edes muokata. Recommended optio on mainoksia eri palveluiden leffoista / sarjoista ja tuntuu että noiden applikaatioiden yllä olevien coverien lataamiseen kuluu resursseja niin että koko käyttöliittymä lagaa aina avatessa. Vanha oli paljon parempi ja siinä oli pelkät applikaatiot nätisti alalaidassa



Android-televisiota en ole omistanut, mutta eikö tuo periaatteessa pitäisi olla ihan "ok" kun saa muokattua haluamakseen? Tizeniä en myös ole kokeillut niin en oikein tiedä.

Mä kyllä itse vielä vähän mietin tässä josko saisi paremmalla käyttöliittymällä olevan about vastaavan oledin joltain muulta valmistajalta. Sen verta kovaa ketuttaa tuo kotiruutu tuossa uudessa lg:ssä ja olisihan tässä vielä palautusaikaa kolmisen viikkoa. Kauhea vaiva vain roudata televisio takaisin ja uusi kotiin eikä oikein ole takuita että joku android / tizen olisi yhtään sen parempi

Ainiin ja itsellä on myös nvidia shield pro. Tuossa on vaan ongelmana että kun striimaa pelejä niin joutuu shieldin output resoluution pudottamaan 4k -> fullhd koska muuten nvidian laite pakko upscalee sisältöä 4k ja ilmeisesti prossusta loppuu tehot kesken ja pelien striimaus alkaa pätkimään.. FullHD on tietenkin ihan ok pelatessa ja televisio voi hoitaa upscalen, mutta sitten taas jos haluaa 4k materiaalia katsoa shieldin läpi niin pitää erikseen käydä asetuksista vaihtamassa fullhd takaisin 4k että saa 4k mediat oikeasti tulille joka on vaivalloista. Eli vähän tuntuu siltä ettei tuo nvidian shieldikään ole ratkaisu tähän käyttöliittymään tuon forcetetun AI upscalen vuoksi johon ei potku riitä laitteessa. Puhumattakaan että shieldinkin default kotiruudussa on nykyään jotain helvetin mainoksia :thumbsdown:
Itse olen ollut Sony A80J käyttöjärjestelmään ihan tyytyväinen, vaikka ennen LG:n OLEDin omistin ja WebOS:stä tykkäsin. Vincentin asetuksilla sai vielä hieman hienosäädettyä kokemusta.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 703
Mikäs on tämmöinen boksi joka kunnioittaa käyttäjien yksityisyyttä yli kaiken ja mielellään vielä avointa lähdekoodia..? Hmm. Ehkä joku Kodi, Jellyfin, OSMC tai RaspberryCast olisi vaihtoehtona.

Tarkoitus olisi myös päästä eroon ylimääräisistä laitteista ja kaukosäätimistä, ei lisätä niitä.
Rakenna itse vaikka gentoon päälle, hyvä projekti muutamaksi vuodeksi. Kaukosäätimiä ei tarvita kuin yksi, jonka opettaa laittamaan telkkarin päälle, itse töllön kaukosäätimellä vain kuva-asetukset kuntoon aluksi ja sitten kaappiin pölyttymään. CEC:n kautta saanee itseasiassa telkkarin päälle ja kiinni HDMI:n läpi, joten siihenkään ei välttämättä kakea tarvita.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
56
Onko näistä oledeista missään televisiossa "hyvää" käyttöliittymää? Mun mielestä ainakin tuo LG:n webos meni kilometrin huonompaan suuntaan tuon uuden WebOS 6.0 mukana (LG esitteli webOS 6.0 -alustan vuoden 2021 älytelevisioille). Aivan kauhea tuo uusi kotiruutu missä yli 50% tilasta on mainoksia / turhaa tavaraa kuten säätietoja mitä ei voi edes muokata. Recommended optio on mainoksia eri palveluiden leffoista / sarjoista ja tuntuu että noiden applikaatioiden yllä olevien coverien lataamiseen kuluu resursseja niin että koko käyttöliittymä lagaa aina avatessa. Vanha oli paljon parempi ja siinä oli pelkät applikaatiot nätisti alalaidassa
Liitä haluamasi Appsit pikakäynnistymään numeronäppäimiin (halutun appsin käynnissä ollessa pidät hetken pohjassa haluamaasi numeronäppäintä), nii ei tarvitse mennä sinne Home sotkuun ollenkaan. Näin minä olen tehnyt ja hyvin toimii.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Tuli hommattua C1 OLED, upea kuva kyllä, mutta kuvittelenko vai mitä, mutta tuossa YouTube sovelluksessa tuntuu olevan aivan järjetön määrä mainoksia vrt esimerkiksi edelliseen Samsungiin?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 703
Tuli hommattua C1 OLED, upea kuva kyllä, mutta kuvittelenko vai mitä, mutta tuossa YouTube sovelluksessa tuntuu olevan aivan järjetön määrä mainoksia vrt esimerkiksi edelliseen Samsungiin?
Jos joku ero on, niin appi on kummallakin alustalla googlen tekemä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tuli hommattua C1 OLED, upea kuva kyllä, mutta kuvittelenko vai mitä, mutta tuossa YouTube sovelluksessa tuntuu olevan aivan järjetön määrä mainoksia vrt esimerkiksi edelliseen Samsungiin?
Ainakin yksi etu Sonyssä/Android TV:ssä on ettei tarvitse sietää mainoksia Youtubessa :joy:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Liitä haluamasi Appsit pikakäynnistymään numeronäppäimiin (halutun appsin käynnissä ollessa pidät hetken pohjassa haluamaasi numeronäppäintä), nii ei tarvitse mennä sinne Home sotkuun ollenkaan. Näin minä olen tehnyt ja hyvin toimii.
En edes muista milloin oisin viimeks käyny home valikossa tämän kikan ansiosta. Kaikki tarpeelliset sovellukset onnistuu liittää pikakäynnistyksen taa, jolloin ei koko home valikkoa tartte kuin ääriharvoin.
E: Lisätään nyt se vielä, että pikakäynnistykset saa asetettua myös pitämällä 0-näppäintä muutaman sekunnin pohjassa ja sitä kautta voi valita minkä sovelluksen haluaa mihinkäkin numeronäppäimeen.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
503
Katsoin testin vuoksi Disney Plussasta omalla LG B9:llä Imax Enchanced Marvel leffoja nähdäkseni miltä ne teknisesti näyttivät. Mutta en kyllä huomannutkaan mitään eroa kuvasuhteessa. Googlettelulla jää todella hämäräski, että pitääkö telkkarin olla Imax Enhanced sertifioitu, että tätä voi ylipäätään hyödyntää. Onko tähän hommaan siis telkkarini liian vanha?
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Katsoin testin vuoksi Disney Plussasta omalla LG B9:llä Imax Enchanced Marvel leffoja nähdäkseni miltä ne teknisesti näyttivät. Mutta en kyllä huomannutkaan mitään eroa kuvasuhteessa. Googlettelulla jää todella hämäräski, että pitääkö telkkarin olla Imax Enhanced sertifioitu, että tätä voi ylipäätään hyödyntää. Onko tähän hommaan siis telkkarini liian vanha?
"Tarvitsenko erikoislaitteita ohjelmien katsomiseen IMAXin laajennetulla kuvasuhteella?

Et tarvitse. IMAXin laajennettu kuvasuhde toimii kaikilla Disney+ -palvelun tukemilla laitteilla."

Koko leffat eivät ole kuvattu tuolla kuvasuhteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 402



FOMO:lta videoo S95B vs. G2 videota, jossa käsitellään juurikin tota WOLED white fill väritarkkuusasiaa. Ihan asiaahan toi on ja sinänsä tiedossa ollut asia. Samalla kyllä haisee kovasti siltä että sen sijaan että vedettäisiin Samsung hirteen kusetuksista ja siinä sivussa myönnettäisiin että meni itseltäkin kusetus ohi niin koitetaan keksiä sopiva testicase ja muita kiertoteitä jolla vähän pelastetaan omiakin kasvoja. Samalla sitten vähän johdetaan harhaan niin kuin tässä joku muu olisi bamboozannu jotain. Laskee kyllä kaiffarin pisteitä mun papereissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Tein muutaman säädön tässä vanhaan televisiooni ja uskoisin että siitä on vielä enemmän hyötyä tuolla uudemmalla webOS:lla, nimittäin nuo mainokset (ja mahdollisesti ainakin osan metadatan luovutuksen) saa blokattua muullakin kuin pi-holella, pfSenseilla sun muilla palomuurityyppisillä ratkaisuilla. Tein itse television browserin kautta DNS-palveluun nextdns.io ilmaiset tilit, josta sitten laitoin päälle mm. "perflyst's smart TV blocking list". Tuolla on myös privacy tabissa osalle TV-valmistajista erillinen lista. Lisäksi noita domaineja voi erikseen blokata jos siltä tuntuu, netistä hakemalla löytyy lisää URL:eja. Huom! Tehkää tämä toimenpide vain omalla vastuulla, saattaa ja tuleekin rikkomaan jotain, kuten mainokset näkyvät mustina palkkeina ja jossain tapauksissa app-store lakkaa toimimasta, päivitykset jää tulematta (!).
Mietin vähän samaa, mutta sä olit näköjään saanut aikaiseksikin. Täytyypä kurkata noita valmiita listoja niin ei tarvi itse alkaa haistelemaan liikenteestä ja blokkailemaan. Tuokin pitäisi vaan kokeilla miten se blokkaus vaikuttaa eli jumittaako vaan vielä pahemmin kun joku threadi ei valmistu koskaan ja multithreadaus on ihan ennen kuulumatonta

En edes muista milloin oisin viimeks käyny home valikossa tämän kikan ansiosta. Kaikki tarpeelliset sovellukset onnistuu liittää pikakäynnistyksen taa, jolloin ei koko home valikkoa tartte kuin ääriharvoin.
E: Lisätään nyt se vielä, että pikakäynnistykset saa asetettua myös pitämällä 0-näppäintä muutaman sekunnin pohjassa ja sitä kautta voi valita minkä sovelluksen haluaa mihinkäkin numeronäppäimeen.
No tämä on kyllä ihan hyvä vinkki ja tuntuu toimivan ihan ok. Silti surkuhupaisaa että valmistajat tekevät niin huonoja käyttöliittymiä että käyttäjät etsivät keinoja ettei sitä tarvitsis käyttää.. Noooh, ehkä tällä selviää pikanäppäimillä tuota valikkoa kiertämällä :lol:
Oman korvaan tuo kuullostaa kyllä aikamoiselta tekosyyltä.
Ihan validi syy. En olisi missään nimessä mennyt päivittämään televisiota jos ei olisi ollut pakko ja kyllähän tuo käyttöliittymä on yksi syy. En tosin tässä kohtaa tiennyt etukäteen kuinka huonoksi tuo on mennyt, mutta osasin epäillä että jotain mainoksia pakkosyötetään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 402
Samsung Display olisi tuomassa vuonna 2023 49" ja 77" QD-OLED -paneelit First 77" and 49" QD-OLED TVs expected to launch next year - FlatpanelsHD
Voisi olla 2023 blackfridayssa Sonyn 77" QD-OLED kiikarissa korvaamaan nykyinen 65" CX. :cigar:
Hyvä että "vahvistui". 77" C1 poltteli kovaa vuoden vaihteen tarjouksista mutta päätin sitten jäädä odotteleen QD-OLED:ta tämän vuoden BF-tarjouksista. Nykyinen 55" OLED käynyt vähän pieneksi kun katseluetäisyys kasvoi ja 65" tuntuu turhan pieneltä päivitykseltä. Tuli vähän puskista toi ettei yli 65" QD-OLED edes tuotettu tänä vuonna. Nyt ei auta kuin toivoa ettei 77" hinta ole mitään ihan järjetöntä vaan pysyy suhteellisen maltillisena kuten nämä tämän ekan sukupolven hinnat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
OLED telkkaria ei ole minulla koskaan ollut ja C2 kiinnostaisi mutta se tulisi aika monenlaiseen käyttöön, konsolipelaamiseen, PC pelaamiseen, leffoille/sarjoille ja PC monitorina myös mutta tuo agressiivinen ABL siinä huolestuttaa PC monitorina käyttäessä.


The LG C2 has good peak brightness in HDR. It's not as bright as the LG G2 OLED, though, especially when display small, bright highlights in otherwise dark scenes. Unfortunately, large bright scenes are still significantly dimmer than smaller highlights due to the TV's aggressive Automatic Brightness Limiter (ABL). It isn't very noticeable when watching regular content, but it's distracting when using the TV as a monitor. Most scenes display at the correct brightness level, and it tracks the PQ EOTF well for the most part. There's a smooth roll-off near the TV's peak brightness, so bright highlights in really bright scenes are preserved.

These measurements are in the 'Cinema' HDR Picture Mode with OLED Pixel Brightness, Contrast, and Peak Brightness all at their max settings, with Color Temperature at ' Warm 50' and all other image processing disabled. By setting Auto Dynamic Contrast to 'High' and enabling Dynamic Tone Mapping, you can get a slightly brighter image, as seen in this EOTF. Note that these settings increase the brightness of darker scenes, but the peak brightness of the display is the same.
Onko tuo ABL tekniikka siis päällä myös SDR sisällön kanssa? Laitan HDR päälle windowsissa vaan jos pelaan pelejä missä HDR tuki.

Todella ärsyttävältä kuullostaa tuo ABL jos kokoajan pimenee näytössä kohtia jos nettiä selaan ja muuta ei pelaamista tekisin windowsissa.

Myös Stutter ja Judder huolestuttaa mutta se on OLED tekniikan vika. Huoh.

tyjktrjyt.jpg


Miksi ei vieläkään ole TV:tä joka sopisi PC käyttöön, PC ja konsolipelaamiseen ja leffoille/sarjoille? :confused2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 842
ABL iskee tuossa vasta jos koko ruudun alueella on 178cd/m2 valkoista. Jos pidät kirkkauden tuossa rajalla tai sen alla niin ABL ei aktivoidu ollenkaan.

Nopeasta pikselivasteesta johtuva "stutter" ei ilmene kunhan FPS on jossain 40+ ja G-Sync on päällä. Konsolien 30fps tai leffojen 24fps tuo sen kyllä esille. Tuo ei muuten ole varsinaisesti "OLED-tekniikan vika" vaan se stutterin puute on "LCD-tekniikan vika". OLED toistaa liikkeen uskollisesti, tykkäsi siitä tai ei.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
240
Itselä 42" C2:n ja PC käytössä pelkästään 21:9 tila käytössä. En ole kertaakaan huomannut, että ABL olisi mennyt päälle. Eli ei ainakaan omassa käytössä tuota ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Miksi ei vieläkään ole TV:tä joka sopisi PC käyttöön, PC ja konsolipelaamiseen ja leffoille/sarjoille? :confused2:
Se johtuu siitä koska on muodostunut semmoinen teoreettinen ilmiö nimeltä "täydellinen näyttö" ja checklist tälle näytölle on alati muuttuva. Pitäisi pystyä toistamaan Dolby Vision speksin maksimi kirkkautta tuntikausia full-fieldillä, pitää olla 4k120Hz (mutta tämä voi muuttua 8k240Hz hetkenä minä hyvänsä), pitää olla täydelliset mustat, pitää olla täydelliset värit, pitää olla välitön pixel response, pitää olla jokaiselle laitteelle se täydellinen moodi joka toimii täydellisesti ja lisäksi pitää rtings sivulla olla 10/10 jokaisessa kohdassa ja redditissä ei saa löytyä postauksia joka valittaisi jostain asiasta.... ja niin edelleen ja niin edelleen.

Takerrutaan siis mitättömiin asioihin joista jokainen on showstopper.

Mitä tulee nykyisiin OLEDeihin niin minusta nämä ovat lähimpänä sitä "täydellistä" näyttöä mitä haetaan. Peleissä toimii, leffoilla toimii, sarjoilla toimii ja jopa PC käytössä toimii kunhan ei väkisin väännä kirkkauksia maksimiin ja selaa chromella iltalehden sivuja full-screen. Omassa käytössä mitään pumppauksia ei ole näkynyt varsinkin kun disabloin vielä staattisen kuvan automaattisen himmennyksen joka tulee esiin PC käytössä kun ruudulla ei liiku mikään ja kirjoitat tekstiä pitkiä aikoja.

Kaukana on ne ajat kun ostettiin vain halvin TFT/LCD näyttö tietokoneelle ja se oli helvetin hyvä kunhan reso oli FullHD aidosti ja jossain kohdassa speksilistaan lisättiin vielä 90Hz tai 120Hz.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 052
QD oledit on ekat näytöt jotka ovat parhaat elokuvien katseluun ja soveltuvat myös windows pc käyttöön koska ei niin paha burn in riski.
Sonyn A95k taitanee olla paras kaikkeen mahdolliseen ja maksanee 3.2k€ 55" ? Eli ei mahdottoman kallis.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
759
Aika rasittavaa, että vieläkin jauhetaan "burn innistä", vaikka siitä ei ole todellakaan kysymys. :facepalm:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 247
No minkä takia Samsung QD-OLEDissa on "dimming" toiminto?
Onhan siellä myös pixelshift, mutta palamisen suhteen olennaisin tieto on, ettei tuossa ole lainkaan haamukuvaa eli "image retentionia" kuten LG:n OLEDissa, joten en usko että palaa kovin herkästi ja tuskin noita kaikkia turvaominaisuuksia saisi pois päältä jos selkeä vaara olisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Se johtuu siitä koska on muodostunut semmoinen teoreettinen ilmiö nimeltä "täydellinen näyttö" ja checklist tälle näytölle on alati muuttuva. Pitäisi pystyä toistamaan Dolby Vision speksin maksimi kirkkautta tuntikausia full-fieldillä, pitää olla 4k120Hz (mutta tämä voi muuttua 8k240Hz hetkenä minä hyvänsä), pitää olla täydelliset mustat, pitää olla täydelliset värit, pitää olla välitön pixel response, pitää olla jokaiselle laitteelle se täydellinen moodi joka toimii täydellisesti ja lisäksi pitää rtings sivulla olla 10/10 jokaisessa kohdassa ja redditissä ei saa löytyä postauksia joka valittaisi jostain asiasta.... ja niin edelleen ja niin edelleen.

Takerrutaan siis mitättömiin asioihin joista jokainen on showstopper.

Mitä tulee nykyisiin OLEDeihin niin minusta nämä ovat lähimpänä sitä "täydellistä" näyttöä mitä haetaan. Peleissä toimii, leffoilla toimii, sarjoilla toimii ja jopa PC käytössä toimii kunhan ei väkisin väännä kirkkauksia maksimiin ja selaa chromella iltalehden sivuja full-screen. Omassa käytössä mitään pumppauksia ei ole näkynyt varsinkin kun disabloin vielä staattisen kuvan automaattisen himmennyksen joka tulee esiin PC käytössä kun ruudulla ei liiku mikään ja kirjoitat tekstiä pitkiä aikoja.

Kaukana on ne ajat kun ostettiin vain halvin TFT/LCD näyttö tietokoneelle ja se oli helvetin hyvä kunhan reso oli FullHD aidosti ja jossain kohdassa speksilistaan lisättiin vielä 90Hz tai 120Hz.
Erittäin hyvin sanottu. Tottahan tuo on. Niin monenlaisia ihmisiä joilla eri vaatimukset ja näkökulmat parhaasta näytöstä.

Saako tuon staattisen kuvan automaattisen himmennyksen otettua pois päältä ihan jostai normaalista valikosta vai pitääkö siihen käyttää sitä jotain valmistajien salaista valikkoa? En muista mikä sen oikea termi oli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Erittäin hyvin sanottu. Tottahan tuo on. Niin monenlaisia ihmisiä joilla eri vaatimukset ja näkökulmat parhaasta näytöstä.

Saako tuon staattisen kuvan automaattisen himmennyksen otettua pois päältä ihan jostai normaalista valikosta vai pitääkö siihen käyttää sitä jotain valmistajien salaista valikkoa? En muista mikä sen oikea termi oli.
Tarvii sen huolto-kaken. Itse tilasin tämän: Amazon.de - huoltokake

Tuo toimi ainakin CX:llä ja sanovat että toimivat muillakin malleilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Tarvii sen huolto-kaken. Itse tilasin tämän: Amazon.de - huoltokake

Tuo toimi ainakin CX:llä ja sanovat että toimivat muillakin malleilla.
Niitä ns huoltokakeja saa myös alista ja ebaysta ~5€ hintaan, jos vaan jaksaa odottaa sen 2-4 viikkoa. Omasta maksoin muistaakseni noin 4€ toimituskuluineen.
Ja normaali käytössä noilla ei tee kyllä yhtään mitään. Ainoa tarve tietenkin siinä on se "in start" painike.
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Ketjua kun selaa niin joku muutama päivä sitten postasi linkin johon mennään töllön selaimella ja päästään näin huoltovalikkoon.
 
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
78
Kysyy salasanaa kun menee selaimella huoltovalikkoon, mistähän sen saa?

Kokeiltu eri variaatioita, 1234, 0000, 9999 yms, ei onnistu.
 
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
78
^Onnistui, kiitoksia.
Töllönä LG 55B7, käyttötunteja 5687.
Punaisella taustalla erottuu laatikko keskellä ruutua, tais olla tyyppivika.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Meillä C8. Selaimesta service menuun toimi loistavasti. Otin testiksi tpc:n ja gsr:n pois päältä.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
728
Joo, tämän vuoden LG OLED:eissa C-sarjasta eteenpäin pari kuukautta cashbackia. Esim. 83” C2 5500€-500€=5000€ ja G2 6500€-600€=5900€.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 307
Viestejä
4 219 548
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom