Raportti lisätty. Ei kovin hyvänlaatuiset kuvat mutta kyllä niistä selvää saa.
Itse säädin värilämpötilaa Lämmin2 asetuksesta => toiseksi kylmimmäksi (en muista mikä oli tuon oikea nimi) Muihin asetuksiin en ole vielä koskenut. Tuo on helppo korjata takas ja antaa "silmän tottua"
Kummaksuttaa aika helvetisti toi precalibration kohta, millähän kuva-tilalla? Kirkas?
Ei takuulla expert/elokuva-tila ole ollut käytössä, täältä voi kurkkia miltä näyttää expert(dark room) kalibroimattomana:
LG C8 Review (OLED55C8PUA, OLED65C8PUA, OLED77C8PUA) - RTINGS.com
Nuo kirkas/vakio jne. urheilutilat nyt onkin vakiona ihan kamalia kötöstyksiä, expert kuvatilaan kun jaksaa laittaa niin saa jo melko hyvää kuvaa suoraan paketista.
Ja suosittelen kyllä käyttämään VÄHINTÄÄN lämmin 1 asetusta, lämmin 2 taitaa olla se "neutraalein", itse käyttänyt joka laitteella lämmin 3 joka ei omaan silmään kirkkaudella 30 ole lainkaan huono(C7 malli). Ainoastaan jääkiekkoa katsoessa piti laittaa lämmin 2 päälle jolloin näytti paremmalta.
Ja itsekin olin n. 10v sitten liian kylmien näyttöjen/televisioiden käyttäjä jolle ei mahtunut päähän miksi kukaan haluaisi katsoa kusen keltaista kuvaa, niin se vain on vuosien varrella silmä tottunut/ikä tehnyt tehtävänsä. Sama kirkkauksien kanssa, ennen tyyliin joka laitteessa n. 70-80% kirkkaudet käytössä, nykyisin siellä 30-50% riippuen laitteesta.
Edit: Itse saattaisin huvin vuoksi kokeilla tuota kalibroinnin hyödyllisyyttä tekemällä tuon lappusen mukaiset säädöt toiseen expert-kuvatilaan ja toiseen experttiin sitten aivan samat säädöt ilman valkotasapainon ja värienhallinnan säätöjä. Ja toki voisi verrata myös noilla säädöillä tehtyä elokuvatilaa tuohon expert-kuvatilaan jossa samat säädöt onko niissä eroa.
Ja huomasimpa vielä että kalibrointilapussa on kirkkaus säädetty 59, mielestäni tuohon ei missään arvioissa ole kajottu kun ruutua on kalibroitu, ehkä 1-2 pykälää mutta että 9? Oma mielikuva kyllä on että musta ei enää ole mustaa tuon säädön jälkeen.
Tässä nyt esim. TM kalibrointi ja rtings on pitänyt arvon myös 50:
lg-oled55c7v-kuvasaadot.pdf
Itse laittaisin tuon kirkkauden ihan surutta vaan 50, todennäköisesti näyttääkin "kontrastikkaammalta" mutta toki lähellä mustaa menetetään yksityiskohtia mutta mieluummin menen näin kuin ei-täydellisellä-oled-mustalla.