OLED-TV

Eika iso ero A80J hintoihin !
2000 / 3000 / 5000 EUR

Nyt sitten vaan odotan että ilmestyisi jonkun kaupan listoille, jotta voisi jättää tilauksen .

Yritin selvitellä mikä 90 ja 80 välillä on erona. Ilmeisesti ainoa ero on että 90:ssä on kirkkaampi paneeli.
90 sarjassa on kirkkaampi paneli. Se on LG:n uusi Evo paneeli mitä on myös LG:n uudessa G sarjassa. Lisäksi Sony on jatkoviritellyt paneelia lisäämällä paneeliin alumiinisen lämpöjohteen, jonka avulla kirkkautta on saatu edellen nostettua. Paneelissa voidaan täten ajaa kaikkia värejä kirkkaammin ( ei pelkästään valkoista ) , ilma riskiä liiallisesta lämpenemisestä ja ruudun palamisesta, sillä alumiini johtaa liiallisen lämmön tehokkaasti pois.

80 sarjassa ei ole Evo-paneelia eikä alumiinistä lämpöjohdetta. Muutoin 80 sarja jakaa saman tekniikan 90 sarjan kanssa.

90 sarjalaisissa myös hieman erinlaiset edut Bravia Core palveluun jonka käyttöoikeus tulee TV:n mukana.

Yritin selvitellä mikä 90 ja 80 välillä on erona. Ilmeisesti ainoa ero on että 90:ssä on kirkkaampi paneeli.
A90J
- XR OLED Contrast Pro
- Valo- ja väritunnistin

A80J
- XR OLED Contrast
- Valotunnistin

AVForums: The Sony A90J has the XR OLED Contrast Pro and the Sony A80J is not the pro version. The Sony A90J panel has the laminate aluminium sheet which dissipates heat, much like the Panasonic approach for their custom panel, so it will have a higher peak brightness. Plus the whole WRGB emitters are working to boost the brightness, which means better colour accuracy (volume) as well.

Onko joku saanut toimimaan tuon HDMI ULTRA HD Deep Colour asetuksen C9 ja 30-sarjalaisen näyttiksen yhdistelmällä? En saa mitenkään toimimaan, jolloin ei myöskään toimi G-Sync ja HDR. Ei siis tule ollenkaan signaalia TV:lle. 2070 näyttiksellä toimi ongelmitta.
Ootko kokeillut laadukkaampaa kaapeli?

Itsellä se on toiminut jo monta kuukautta, kun LG lopulta malttoi julkaista sitä tukevan firmiksen. Välillä jää buutin jälkeen ruutu mustaksi tai esiintyy muuta häröilyä, mutta juurikin tuota deep color -asetusta kääntelemällä kuva palaa takaisin ja 4K 12bit HDR + G-Sync toimii kyllä 3070 kanssa. Oletan, että telkussasi on tuore softa sisällä?
5.00.10 on telkussa. Mitä tulee piuhaan, niin sen on pitkähkö 6m ja 2.0. Mutta ei pitäisi tuosta piuhasta olla kiinni tuo Deep Colour, kun kaikki toimi hienosti 2070. Ja en odota saavani tuolla piuhalla 4K/12bit/120Hz/HDR/G-Sync. Kunhan toimisi samalla tasolla kuin 2070 kanssa(eli se mihin HDMI 2.0 pystyy).

Mikä ajuri käytössä teillä, joilla toimii? Itsellä VR-perffisyistä joku vähän vanhempi viime syksyltä.

Mikä ajuri käytössä teillä, joilla toimii? Itsellä VR-perffisyistä joku vähän vanhempi viime syksyltä.
"Viime syksy" kuulostaa pahasti liian vanhalta, kyllä näihin on tullut ajurifiksejäkin jo muutamia. Itse menen aina about tuoreimmalla.

Onko noiden Philipsin uusien OLEDien aikatauluista mitään tarkempaa tietoa kuin "Q2 2021"?

CX 65" tuli haettua puolen vuoden jahkailun jälkeen. Monen monta videota olen katsonut asetuksista jne ja päätinkin kokeilla Rtings asetuksia.
Näyttää ihan kauhealta. Muunmuassa terävyyden kun laski nollaan, niin esim PS4 TLOS 2 dynaaminen teema näyttää ihan puurolta, eikä Ellien naamasta näe mitään yksityiskohtia.
Tuntuu omaan silmään todella huonoilta asetuksilta ja todella tummalta. Pitääkö/kannattaako näihin vaan tottua, vai kikkailenko omaan makuun sopivan?
Miksi esimerkiksi tuo terävyys lasketaan nollaan kun se selkeästi hävittää todella paljon yksityiskohtia ja koko kuva näyttää sumuiselta?

Quantum tv:n videon kun katsoo, missä se vertaa omia ja Rtings asetuksia, niin kyllä sen omat asetukset näyttää mun silmään paremmilta, kuin Rtingsin.
Olenko vain tottunut vääränlaiseen kuvaan aikaisemmin xD

latee77

Team NVIDIA
Team H2O
RTX ON
Eikös se terävyys nollassa ollutkaan se "vähiten blurraava" asetus? 10 tais olla C9:ssä oletuksena.

CX 65" tuli haettua puolen vuoden jahkailun jälkeen. Monen monta videota olen katsonut asetuksista jne ja päätinkin kokeilla Rtings asetuksia.
Näyttää ihan kauhealta. Muunmuassa terävyyden kun laski nollaan, niin esim PS4 TLOS 2 dynaaminen teema näyttää ihan puurolta, eikä Ellien naamasta näe mitään yksityiskohtia.
Tuntuu omaan silmään todella huonoilta asetuksilta ja todella tummalta. Pitääkö/kannattaako näihin vaan tottua, vai kikkailenko omaan makuun sopivan?
Miksi esimerkiksi tuo terävyys lasketaan nollaan kun se selkeästi hävittää todella paljon yksityiskohtia ja koko kuva näyttää sumuiselta?

Quantum tv:n videon kun katsoo, missä se vertaa omia ja Rtings asetuksia, niin kyllä sen omat asetukset näyttää mun silmään paremmilta, kuin Rtingsin.
Jos oot ihan white point kalibraatioineen kopioinut asetukset rtingsiltä niin helposti voi näyttääkin kuva huonommalta, mutta ei sen kuvan pitäis huonontua jos on vaa ne perus asetukset kopioinut. Ja Sharpness 0 tosiaan pitäisi olla se neutraali asetus, ilman terävöityksiä. Ehkä oot vaan tottunu yliterävöitettyyn kuvaan? Kymppi taitaa olla oletusasetus CX:lläkin ihan kaikissa kuvamoodeissa ja siitä on ollut aika paljon vänkäämistä että kumpi on neutraali 0 vai 10 mutta kyllä se CX:llä ainakin nolla on.

Quantum tv:n juttuja en suosittele yhtään katselemaan.

Olet. Esim. tuo terävyys nollaan asetettuna ei tee mitään ylimääräistä kuvalle. Jossain 10 jälkeen alkaa tulla ylimääräistä terävöitystä. Quantum tv:n videot jättäisin omaan arvoonsa.

Mutta toki pitää itse olla tyytyväinen telkkariin, ei siinä. Rtingsin asetukset ovat niin sanotusti oikeat, eli kuva tulee juuri sellaisena telkkarille kuin pelin/leffan/tv-sarjan tekijä on tarkoittanut. Jos kyseessä on vaikkapa normaalin näköinen vehreä nurmi, niin toki telkkari voi näyttää sen supermegavivid-asetuksilla kirkkaan neonvihreänä, mutta se ei vastaa alkuunkaan sitä, miltä sen nurmikon pitäisi näyttää. Jos kuvalle haluaa tehdä jotain ylimääräistä, niin siitä vain, mutta kannattaa mielestäni tiedostaa, että silloin poikkeaa sisällön tekijän näkemyksestä.

Tätä voisi verrata audiopuolen loudness-säätimeen ja vastaaviin. Ensi alkuun korostetut bassot ja treblet voivat aiheuttaa hienon wow-efektin, mutta pidemmän päälle ovat vain rasittavia.

Jos oot ihan white point kalibraatioineen kopioinut asetukset rtingsiltä niin helposti voi näyttääkin kuva huonommalta, mutta ei sen kuvan pitäis huonontua jos on vaa ne perus asetukset kopioinut. Ja Sharpness 0 tosiaan pitäisi olla se neutraali asetus, ilman terävöityksiä. Ehkä oot vaan tottunu yliterävöitettyyn kuvaan? Kymppi taitaa olla oletusasetus CX:lläkin ihan kaikissa kuvamoodeissa ja siitä on ollut aika paljon vänkäämistä että kumpi on neutraali 0 vai 10 mutta kyllä se CX:llä ainakin nolla on.

Quantum tv:n juttuja en suosittele yhtään katselemaan.
Perusasetukset vain laitoin. En white point juttuja. Terävyydellä menettää todella paljon yksityiskohtia kun vertasin PS4 The Last of Us 2 dynaamisella teemalla. Normaalilla käytöllä(youtube jne katsominen) terävyyden katoamista en niin selkeästi huomannut. Oled valo(24) vaikuttaa myös tosi alhaiselta, mutta toki sitä voi nostella kun siltä tuntuu. Pitää tehdä jonkinlainen oma sekoitus noista asetuksista. Terävyyttä pitää ainakin saada enemmän.

Pyöriikö tuo The Last of Us 2 alle 4k-resoluution? Tällöin terävöitys voi tuodakin kuvaan jonkinlaista parannusta. Natiiviin 4k-kuvaan ei.

Pyöriikö tuo The Last of Us 2 alle 4k-resoluution? Tällöin terävöitys voi tuodakin kuvaan jonkinlaista parannusta. Natiiviin 4k-kuvaan ei.
Kyllä, eli ihan vaan Full HD dynaaminen taustakuva. Nyt kun vielä kokeilin edes takaisin terävyyttä, niin toki sen nostaminen tuo rakeisuutta myös kuvaan, eli ei sekään hyvä.
Kiitos viesteistä! Kokeilen jonkinaikaa Rtings asetuksilla ja hieman oled valoa säädellen ja katson jos tuohon tottuisi.

Perusasetukset vain laitoin. En white point juttuja. Terävyydellä menettää todella paljon yksityiskohtia kun vertasin PS4 The Last of Us 2 dynaamisella teemalla. Normaalilla käytöllä(youtube jne katsominen) terävyyden katoamista en niin selkeästi huomannut. Oled valo(24) vaikuttaa myös tosi alhaiselta, mutta toki sitä voi nostella kun siltä tuntuu. Pitää tehdä jonkinlainen oma sekoitus noista asetuksista. Terävyyttä pitää ainakin saada enemmän.
Miksi tuota oled valoa laskit? Itse kun laitoin omaan 55CX:ään noi rtingsit eli ISF(pimeä) niin oled valo tais olla 60 enkä siihen koskenut, kun sanottiin ettei tarvitse. Ainakin itse olen tyytyväinen, tosin kaverilta saisin lainaan kalibrointivehkeen niin sitäkin voisi testata

Miksi tuota oled valoa laskit? Itse kun laitoin omaan 55CX:ään noi rtingsit eli ISF(pimeä) niin oled valo tais olla 60 enkä siihen koskenut, kun sanottiin ettei tarvitse. Ainakin itse olen tyytyväinen, tosin kaverilta saisin lainaan kalibrointivehkeen niin sitäkin voisi testata
Tuosta yhdestä kuvasta vaan luin tuon 24 arvon ja laitoin sen. Nyt toki olen jo laittanut korkeammalle ja säädän valoisuuden mukaan jos tarvitsee.

Ihan ei ole ongelmitta alkanut taival lg cxn kanssa, ostin tuon black fridayn aikoihin. Telkkari on tänä aikana
-Näyttänyt useasti No Signal kuvaa kun olen käynnistänyt pleikkarin, tv pois päältä ja päälle uusiksi yleensä korjaa, johdot on tsekattu.
-Kaukosäädin ottanut viiveellä painalluksia ja välillä saa vispata kapulaa kun hullu, että saa nuolen näkyviin, paristot tietysti koitettu vaihtaa
-Eilen kun käynnistin telkun niin ääni kuulu, mutta kuvaa ei tullut. Uudelleenkäynnistys ei auttanut, mutta virtapistokkeen irroitus onneksi.

Olen muuten tosi tyytyväinen telkkuun ja pelit/leffat näyttävät todella hyviltä. Tuon kun pitäisi kestää se 5-7v omassa käytössä niin tällä hetkellä ei tosin vakuuta.

Ihan ei ole ongelmitta alkanut taival lg cxn kanssa, ostin tuon black fridayn aikoihin. Telkkari on tänä aikana
-Näyttänyt useasti No Signal kuvaa kun olen käynnistänyt pleikkarin, tv pois päältä ja päälle uusiksi yleensä korjaa, johdot on tsekattu.
-Kaukosäädin ottanut viiveellä painalluksia ja välillä saa vispata kapulaa kun hullu, että saa nuolen näkyviin, paristot tietysti koitettu vaihtaa
-Eilen kun käynnistin telkun niin ääni kuulu, mutta kuvaa ei tullut. Uudelleenkäynnistys ei auttanut, mutta virtapistokkeen irroitus onneksi.

Olen muuten tosi tyytyväinen telkkuun ja pelit/leffat näyttävät todella hyviltä. Tuon kun pitäisi kestää se 5-7v omassa käytössä niin tällä hetkellä ei tosin vakuuta.
Oma viisi vuotta vanha LG:n OLED ei ole muistaakseni kertaakaan tehnyt tuollaista. Takuuseen vaan, jos ei ole joku uudempien mallien "ominaisuus."

E. Kaukosäädintä saa kyllä välillä vatkata, mutta kuvan, äänen ja lähteiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

Oma viisi vuotta vanha LG:n OLED ei ole muistaakseni kertaakaan tehnyt tuollaista. Takuuseen vaan, jos ei ole joku uudempien mallien "ominaisuus."

E. Kaukosäädintä saa kyllä välillä vatkata, mutta kuvan, äänen ja lähteiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
Seurailen vielä. Takuuseen toki menisi, mutta itsellä tuo ei ole ihan vaivatonta viedä. Sitten vielä voin kertoa ongelmista myyjäliikeelle, mutta arvaa tuleeko noita vastaan silloin kun he testaavat ;). Kyllä tuo voi toimia 2vko ihan ok ja sitten taas joku ylläolevista tapahtuu (toiv ei enää tämä ettei kuva näy). Jos kuitenkin hermo pettää täysin niin ei auta kuin kannella auton perään ja viedätakuuvaihtoon.

Seurailen vielä. Takuuseen toki menisi, mutta itsellä tuo ei ole ihan vaivatonta viedä. Sitten vielä voin kertoa ongelmista myyjäliikeelle, mutta arvaa tuleeko noita vastaan silloin kun he testaavat ;). Kyllä tuo voi toimia 2vko ihan ok ja sitten taas joku ylläolevista tapahtuu (toiv ei enää tämä ettei kuva näy). Jos kuitenkin hermo pettää täysin niin ei auta kuin kannella auton perään ja viedätakuuvaihtoon.
LG muistaakseni hakee TV:n kotoa, jos kyseessä 55” tai yli. Toki soittamalla suoraan sinne tuo varmistuu. Turha käyttää jälleenmyyjää, hidastaa vain prosessia.

Ihmettelin eilen TV:n asennuksen yhteydessä tuota kaukosäätimen toimintaa ja itsekin jouduin vatkaamaan saadakseni kursorin näkyviin. Sitten tajusin, että kun osoitan kaukosäätimellä näyttöä ja scrollaan rullanäppäintä joko ylös tai alaspäin, niin kursori ilmestyy näyttöön. Kaukosäädinhän on BT, joten voiko sitä yrittää parittaa uudelleen, vai tekeekö tuo paristojen irroitus juurikin sen?
Muuhun en osaa auttaa kun itsellekin niin uusi laite.

Mun LG:ssä (ei OLED, mutta magic silti) rullan painallus tuo kursorin esiin. Jos rullaa tv-tilassa, kanava vaihtuu.

Vincent puhuu tuoreella videolla eri paneeliteknologioiden hinnoista

Merkittävää OLED ketjuun tuosta tekee estimaatti, että OLED paneelin valmistuskustannukset miltei puolittuisi ensi vuoden aikana.
Tämä olisi kyllä loistava kehityssuunta, mutta saa nähdä kuinka tuo arvio pitää paikkaansa tai tuleeko hintavaikutus esim. vasta 2023 jos pitää.

Jos täällä on muitakin noiden Sonyn OLED uutuuksien perään kuolaavia, niin tuolla ameriikan mantereella on ankara testaus menossa (A90J) ja ensimmäiset revikat saadan viikonlopun aikana / jälkeen. Tuo ukko, D-nice, joka parhaillaan tekee vertailua, on aika pätevä ja kokenut äijä ja armoton perfertionisti, mitä hänen touhujaan olen seurannut vuosien saatossa. Tekee asioita kyllä sellaisella pieteetillä että huimaa. Kun perfektioniti syynää niin tuloksetkin ovat ollet monesti numereoiden valossa hieman ankarampaa luettavaa kuin netistä muut löytyvät revikat. Parhaillaan menossa A90J vertailu Sony A8H , LG CX , ja taisi olla myös Sony AG9 rivissä.

Aika mukavasti herra on jo ampunut villeintä A90J hypetystä alas väliaikatiedoillaan. Mikä hänen loppulausumansa A90J:stä sitten on, se on vielä arvoitus.

• Tykkää
Reactions: J.P
Linkki AVS:lle olis ihan jees jos ja kun sieltä katsotusta informaatiosta puhutaan ;)

Ei tästä montaa vuotta ole kun kyseinen herra jakoi kalibrointiasetuksiaan ja vakuutti että ne toimii muissakin yksilöissä, mikä vähän ihmetyttää kun on tosiaan yksi maailman arvostetuimmista kalibroinnin ammattilaisista.

Yksi outo väite on myös että hänen mukaansa 77" OLED paneeli on ainoa joka ei tarvitse metameriakorjausta, vaan sen voi kalibroida perinteisesti suoraan D65:lle.
Ei osaa selittää mistä johtuu, mutta kait se on uskottava, laitteistokin mikä hänellä on maksaa kymmeniä tuhansia.
1615015998027.png

Kahlua

BANNATTU
BANNED
Miksi tuota oled valoa laskit? Itse kun laitoin omaan 55CX:ään noi rtingsit eli ISF(pimeä) niin oled valo tais olla 60 enkä siihen koskenut, kun sanottiin ettei tarvitse.
Itsellä OLED-valo on kaikissa tiloissa täydet 100, en voisi kuvitella katsovani kuvaa jossa on 60 tai alle. Kirkkauttahan näillä OLED-televisioilla haetaan.:)

Linkki AVS:lle olis ihan jees jos ja kun sieltä katsotusta informaatiosta puhutaan ;)
I measured a max of 815 nits in Custom mode pre calibration with its default settings. Prost calibration it is in the 760 nit range. I expect panel variation, but it is not going to be in the realm of 200nits+. (I'm getting another A90J as a "second opinion"). Also, if you want 1200 nits +, just use Vivid mode. or any video mode set to a color temp of Cool, Contrast on Max and Tone Mapping on Brightness Preferred.

I'm really not sure why you all thought these displays would be 1200+ nits post calibration. I do not know of any manufacturer that touts nit numbers post calibration. Not even Panasonic does that.

2021 Sony Master Series A90J OLED Owner's Thread (No Price Talk) | Page 21 | AVS Forum

For all you not lovers out there, I am currently watch SDR content with peak luminance set to high on both my A8H and A90J (fully calibrated). The A90J is visibly brighter than the A8H. Similar to the Chinese videos. So if you like to watch TV with it calibrated beyond 200+ nits, you should see a difference in brightness.

‘Back to enjoying the view.....

2021 Sony Master Series A90J OLED Owner's Thread (No Price Talk) | Page 26 | AVS Forum

Eli pro kalibroinnilla uudet Sonyt reilu 800nits mutta "koti-kalibroinnilla" (eli kuvatilan vaihto rtingsin suosittelemaan ja OLED valo täysille) 1000 - 1200 nits. :D

Tuo Sonyn 83A90J, vaikuttaa kyllä aika hyvältä ja lähtee varmaan loppuvuodesta ostoon jos tulee hyvä tarjous. Mitäs luulette saako tuota alle 5000 € loppuvuodesta?

Tuo Sonyn 83A90J, vaikuttaa kyllä aika hyvältä ja lähtee varmaan loppuvuodesta ostoon jos tulee hyvä tarjous. Mitäs luulette saako tuota alle 5000 € loppuvuodesta?
Riippuu varman siitä millaisella lähtöhinnalla kaupat alkavat sitä myymään, jos lähtöhinta on tuo Sonyn suositushinta, niin sitten tuskin. Riippuu myös paljon siitä, että millaisella hinnalla kilpailijoiden vastavat tulevat kauppoihin myyntiin. Jos sonyn asettamat suositushunnat liian korkeita verrattuna kilpailijoihin, niin sitten pudotus voi olla merkittäväkin lyhyessä ajassa.

latee77

Team NVIDIA
Team H2O
RTX ON
LG C9 on ollut kaikinpuolin laadukas vehje hyvällä kuvalla, mutta vanhat tottumukset vetää siltin mielummin merkkinä Sonyn suuntaan. Käyttis tosin ollut parempi LGllä mutta kaipa nekin kehittyy.

83” kokoa saa vain paremmassa mallissa?

Itsellä OLED-valo on kaikissa tiloissa täydet 100, en voisi kuvitella katsovani kuvaa jossa on 60 tai alle. Kirkkauttahan näillä OLED-televisioilla haetaan.:)
Ei kai? Ihmiset haluavat OLEDilla luonnollista ja hyvää kuvaa. Pimeäkatselussa OLED-valo 100 ei todellakaan ole ns. oikea asetus jos SDR-kuvaa katselee ja referenssikuvaa hakee. Mutta kuten itse todistit, porukka hakee selvästi eri asioita telkkariltaan ja säätää itselleen sopivat asetukset. Esim. minulla on SDR-kuvalla OLED-valo 35.

PS. Tuolla kirkkaudella ABL on varmaan todella häiritsevää ja LCD-telkkari sopii varmaan paremmin sinun käyttöösi.

Kahlua

BANNATTU
BANNED
Ei kai? Ihmiset haluavat OLEDilla luonnollista ja hyvää kuvaa. Pimeäkatselussa OLED-valo 100 ei todellakaan ole ns. oikea asetus jos SDR-kuvaa katselee ja referenssikuvaa hakee. Mutta kuten itse todistit, porukka hakee selvästi eri asioita telkkariltaan ja säätää itselleen sopivat asetukset. Esim. minulla on SDR-kuvalla OLED-valo 35.

PS. Tuolla kirkkaudella ABL on varmaan todella häiritsevää ja LCD-telkkari sopii varmaan paremmin sinun käyttöösi.
Ei kyllä häiritse kyseinen toiminto lainkaan, en edes huomaa sitä. Pimeässä ei tule katsottua mitään, aina on luonnonvaloa paljon tai keinovaloa. En vaihtaisi LCD:n, on paljon kirkkaampi ja selkeämpi kuin mikään LCD markkinoilla. LG:n suosituksissa ensimmäisessä sarakkeessa (natural light) hyvät suositusarvot:

Best Picture Settings for your LG 4K or 4K OLED - TV | LG USA Support

Ei kyllä häiritse kyseinen toiminto lainkaan, en edes huomaa sitä. Pimeässä ei tule katsottua mitään, aina on luonnonvaloa paljon tai keinovaloa. En vaihtaisi LCD:n, on paljon kirkkaampi ja selkeämpi kuin mikään LCD markkinoilla.
Nyt sä olet kyllä ihan hukassa. OLED-tekniikan heikkous on nimenomaan maksimikirkkaus ja LCD:t huitelee sen suhteen ihan eri sfääreissä.

Niin mikä se logiikkasi on? Minulle riittää CX:n kirkkaus, sinulle ei? Osta sitten LCD niin kuin tuossa joku neuvoi.
Väitit, että OLED on kirkkaampi kuin mikään markkinoilla oleva LCD. Väitteesi oli väärä. Sinulle osoitettiin, että olit väärässä. Siitä meni sitten herneet ilmeisesti nenään?

latee77

Team NVIDIA
Team H2O
RTX ON
HDR saa olla OLED 100, eiks jea?

Just kova hurraaminen että tulee kirkkaampia OLEDeja ja sitten asetuksista himmentää sen vuoden 2012 mallin tasolle?

Kahlua

BANNATTU
BANNED
Väitit, että OLED on kirkkaampi kuin mikään markkinoilla oleva LCD. Väitteesi oli väärä. Sinulle osoitettiin, että olit väärässä. Siitä meni sitten herneet ilmeisesti nenään?
Ainakin minun CX on kirkkaampi kuin kaverin uusi 300 euron LCD. Voit toki kuvitella mielessäsi mitä haluat, jos sinulla on siitä parempi mieli.

Kahlua

BANNATTU
BANNED
HDR saa olla OLED 100, eiks jea?

Just kova hurraaminen että tulee kirkkaampia OLEDeja ja sitten asetuksista himmentää sen vuoden 2012 mallin tasolle?
Tuohon juuri viittasin, ei joillain täällä oikein logiikka loista. Se OLED valo saa olla 100 eniten vaikuttaa huoneen valaistus.

Asiaton käytös
Ainakin minun CX on kirkkaampi kuin kaverin uusi 300 euron LCD. Voit toki kuvitella mielessäsi mitä haluat, jos sinulla on siitä parempi mieli.
Sun kaverin LCD on ilmeisesti kaikki markkinoilla olevat LCD:t. Tuossapa alla vertailu CX:n ja Q90T:n välillä. Q90T on noin 70% kirkkaampi HDR:llä.

Lakkaa puhumasta paskaa ja haukkumasta muiden logiikkaa kun itse olet pihalla kuin lumiukko. Mutta ei siitä enempää, tiedän kyllä, milloin keskustelen idiootin kanssa.

Kellään ollut LG television kanssa sellaista ongelmaa että tv-opas on ruotsiksi?

LG:n 2021 oledien brittihinnat "vuotaneet" eli virallinen jälleenmyyjä on listannut hinnat sivuillaan:

Tiivistettynä:
A1:
55": £1400
65": £2100
77": £3500

B1:
55": £1500
65": £2300
77": £3800

C1:
55": £1700
65": £2500
77": £4500
£100-£500 halvempia kuin CX edellisenä vuonna.

G1:
55": £2000
65": £3000
77": £5500
£300-£500 halvempia kuin GX edellisenä vuonna.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
125 469
Jäsenet
49 202
Uusin jäsen
hezu

Hinta.fi

Ylös Bottom