OLED-TV

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Kuulostat siltä että sinulla olisi LG OLED 65" C9.
Ei ole, mutta olen kyllä tutustunut siihen ja aiempi LG:n OLED on käytössä.

... ja näin minut isketään taas kerran takaisin maan rakoon.
Ei ole tarkoitus "iskeä maan rakoon", mutta sen verran pilvissä oletuksesi leijailevat, että on syytä palauttaa maan pintatasolle. 2000€ on ihan perushinta televisiosta ja 65-tuumaisesta OLED-paneelista se on suorastaan halpa hinta. 2v sitten sillä ei saanut kuin 55-tuumaisen vastaavan.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Ei ole tarkoitus "iskeä maan rakoon", mutta sen verran pilvissä oletuksesi leijailevat, että on syytä palauttaa maan pintatasolle. 2000€ on ihan perushinta televisiosta ja 65-tuumaisesta OLED-paneelista se on suorastaan halpa hinta. 2v sitten sillä ei saanut kuin 55-tuumaisen vastaavan.
Tarkoitan että halpa tv = huono tv. Olisi pitänyt hankkia kallis, oikeasti hyvä OLED, mutta mikä malli on sitten sellainen, jossa aidosti todella hyvä kuva, liikkeentoisto, jne.

Jostain olen kuullut että tuo LG OLED 77" tuumaa, C9 olisi jokin lippulaivamalli, mutta että Esim. Sonylla olisi jotain todella kalliita super OLEDeja, vaikkapa 5000 euroa, joiden kuva sitten ihan eri luokkaa kuin esim. tuo jonka olen itse vihdoin ja viimein saamassa.

Jostainhan se valtava hinta tulee.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
889
No jos parasta haluaa niin eikös Panasonicin OLEDit ole parhaassa maineessa?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 193
@testudo80 Hidastelepas noiden "juupas eipäs"-chattipostausten kanssa. Ketjun tarkoitus ei ole asioiden vatvomiseen edes takaisin. Päätä budjettisi ja osta sillä mahdollisimman hyvän TV:n. Täydellistä ei ole eikä ikinä tule olemaan.

No jos parasta haluaa niin eikös Panasonicin OLEDit ole parhaassa maineessa?
On ja ei.

 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Tarkoitan että halpa tv = huono tv. Olisi pitänyt hankkia kallis, oikeasti hyvä OLED, mutta mikä malli on sitten sellainen, jossa aidosti todella hyvä kuva, liikkeentoisto, jne.

Jostain olen kuullut että tuo LG OLED 77" tuumaa, C9 olisi jokin lippulaivamalli, mutta että Esim. Sonylla olisi jotain todella kalliita super OLEDeja, vaikkapa 5000 euroa, joiden kuva sitten ihan eri luokkaa kuin esim. tuo jonka olen itse vihdoin ja viimein saamassa.

Jostainhan se valtava hinta tulee.
Sulle on tulossa oikeasti hyvä OLED. Tällä hetkellä ei mainittavasti parempaa ole tarjolla. Pienet nyanssit sielä sun täällä ei tee juurikaan eroa.

Kun itte punniskelin TV:n vaihtoa hyvästä Sonyn FALDista (9405) OLEDiin niin yksi pointti parempaan suuntaan oli juurikin tuo liiketoisto, ja nimenomaan sen takia että OLEDissa on nopeammat pikselit eikä hänni. Nyt siitä on alettu vääntämään jotain haittapuolia esiin, älä huoli niistä, liiketoisto on hyvää. Itse on ole huomannut mitään mainittavaa nykimistä.

Parempaa töllöä et käytännössä tällä hetkellä saa joten hunaja lätäkköä vaan lahkeesta valumaan ja odotele että saat vekottimen tulille :tup:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Tarkoitan että halpa tv = huono tv. Olisi pitänyt hankkia kallis, oikeasti hyvä OLED, mutta mikä malli on sitten sellainen, jossa aidosti todella hyvä kuva, liikkeentoisto, jne.
Kyllä, halpa TV on yleensä myös huono. 2000€ OLED ei ole halpa, eikä huono, mutta ei myöskään täydellinen. Täydellistä kuvaa et noilla toiveillasi saa millään televisiolla, joita kaupoissa on saatavilla. Valintasi on erinomainen tähän ajankohtaan ja parin vuoden päästä tilanne on taas erilainen. Kehitys kehittyy.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 926
Kuulostat siltä että sinulla olisi LG OLED 65" C9.



Verkkokauppa comista. Lähetyksessä nyt vain mennyt pitkään kun uudet vuodet, viikonloput ja loppiaiset. Paineet kasvaneet äärimmäisyyksiin minulla.



Heh, tuo vertaus osuu aika lähelle. Järkytyin verkkokauppa comissa kun näin vahingossa paketin, joka kätki sisäänsä 65" tuuman LG:n OLEDin. Ajattelin itsekseni että kuka hullu menee ja ostaa verkosta tuollaisen jättiläisen pieneen yksiöönsä.

On jo haaste saada paketti ovesta sisään, saatika seinälle, mutta toisaalta se näky oli mykistävä ja sai minut hieromaan tyytyväisenä käsiäni yhteen.



... ja näin minut isketään taas kerran takaisin maan rakoon.





Tee asetukset itse / hae asetukset netistä / ja tee sitten asetukset itse niiden perusteella / katso video ja kirjoita foorumille.

Olette oikeassa että ei ole mitään täydellisiä kuva-asetuksia. Ehkä olen ollut hitusen naiivi. Kirjoittanut YouTuben hakukenttään tyyliin: "Find Ultimate Settings for My Super Hyper LG OLED...250 inch TV..."

Sitten sieltä on tullut ensimmäiseksi jonkun värisokean säämiehen vuoden vanhat tv-säädöt, jotka eivät enää päde. MUTTA jos puhutaan hieman enemmän tosissaan niin tänä päivänä tämä tiedon määrä on täysin massiivinen.

Miten löytää itselle validi tieto kaikkien näiden eri persoonien / asiantuntijoiden joukosta. Edes Tekniikan maailmaan ei tänä päivänä voi luottaa.
Verkkokauppa on hyvä. 32pv aikaa palauttaa, jos et ole tyytyväinen.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Noniin... kiitos taas kaikille, myös ylläpidolle.

Onhan tämä suorastaan historiallinen hetki. Selvitin juuri nykyisen tv:ni mallin. Kyllä tv:ni on vuodelta 2010. Sony KDL-40EX713 review | What Hi-Fi?

Huoh...

Elikkä ehkä minun on syytä palata seuraavan kerran tänne kun olen siirtynyt tälle vuosikymmenelle. 2010 - - - > 2020. Kehitys todellakin kehittyy. Eihän tässä tilanteessa enää puhuta pelkästään kuvanlaadusta vaan tv:stä on tullut lähes tietokone.

Sonyn kuva ja laatu ovat hyviä, mutta ilmeisesti tämä OLED on vähän eri maailma. Kaikin mahdollisin tavoin. Jos kerta tv:lle voi tänä päivänä jopa puhua. Tai no ainakin Apple TV 4K:lle voin. TV on myös jatkuvasti yhteydessä nettiin.

Hiljaiseksi vetää mitä olen joutunut kestämään viimeiset 10 vuotta, mutta tänään se tuska loppuu ja alkaa uudet haasteet. Laitan sitten tänne lisää postauksia kun homma toimii, nyt hiljenen. Suurkiitos kaikille kommentoijille.

Ja huom. ylläpito: Jälleen kerran ilman tätä foorumia en olisi pystynyt hankkimaan uutta tv:tä. Se mitä täällä sanotaan niin sen hankin. Näin olen tehnyt muidenkin tuotteiden kanssa. Luotto mesta. Piste.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
205
Gemini man uhd bluray on 4k hdr 60fps
Tuosta voi katsoa miltä näyttää:

Ihan karmeaa tämä uusi ilmiö. Hyi helvetti, on kuin katsoisi jotain kauniita ja rohkeaa, tai jotain itse kuvattua harrastelija pätkää. Tuosta on leffamaisuus kaukana. Urgh !
Eilen aloitin katsomaan tuota Gemini Man 4K HDR 60FPS. Kuva oli kyllä erittäin tarkka, yksityiskohtainen jne. Mutta heti alusta -- aivan elokuvan loppuun asti myös häiritsi tuo "luonnottomuus" ja "kauniit ja rohkeat fiilis". Ei elokuvan näyttelijätkään kyllä tässä tapauksessa tehneet vaikutusta..

Näin yhden kerran perusteella, HFR elokuvat ei jatkoon.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Onkos tuo Philipsin 55oled754 jota nyt tonnilla tarjouksessa myydään järkevä ostos hinta/laatu kriteereillä? Tuo ambilight ominaisuus olisi kiva sekä ulkoasu töllössä myös silmälle mieluisa. Osaako joku sanoa tuosta saphi käyttiksestä jotain mikä siinä oikeasti on huonoa vai onko mikään? Itse arvostaisin juurikin simppeliä käyttöä miten Philips tuota mainostaa. Käyttö pääasiassa perus tv kuvaa ja Apple tv löytyy jonka kautta luultavasti jatkossakin katsellaan netflixit jne. Samsungin 46d8005 tilalle tulisi. Kiitos.
Yksi parhaista vaihtoehdoista juurikin tuon hinnan takia ja tuosta löytyykin sitten se Dolby Vision. Saphi ainut miinus, mutta jos tosiaan käytät sovelluksia muun laitteen kautta, niin ehdottomasti ostoskoriin vaan.

Saphi varmasti ihan nopsakka ja helppokäyttöinen, mutta en menisi liikaa luottamaan sen päivityksiin ja sovellustukiin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Tee asetukset itse / hae asetukset netistä / ja tee sitten asetukset itse niiden perusteella / katso video ja kirjoita foorumille.
Itse voi tehdä asetukset. Joku vissii linkkasi aikasemmin sivuston, jossa on step 1-3 ohjeet, mutta ei ole vaivan arvoista, koska netistä löytää erityisesti kalibroituja asetuksia. Myös tavan käyttäjien ja testaajien asetuksia. Mitä nyt omaan Philips 55OLED803 noita hain, niin ei niissä oikeasti isoja eroja ole. Värien hienosäädössä lähinnä vaan se, että onko kuva vähä lämpimämpi vai ei. Kontrastit, kirkkaudet, terävyydet pyöri aikalailla samoissa. Kaikki ylimääräiset kuvanparannushärpäkkeet ja häiriönpoistot ovat aikalailla linjaa OFF (paitsi liikkeenparannus oman maun mukaan). Moni sanoikin tuon Philipsin kohdalla liikkeenparannukseen, että "Movie" asetus on paras, mutta ei omiin silmiin.

Itse siis luin noin varmaan 20 minuuttia yhden arvostelun perään olevaa forumia, jossa oli linkattu kuvat jonkun testaajan asetuksista. Nämä oli monen kohdalla todettu parhaaksi. Löin ne televisioon, ja siihen sitten vielä hienosäädöin omiin mieltymyksiin pikkuruisesti joitain asetuksia kurkistaen vähä muiden käyttäjien omiakin mielipiteitä. Meni ehkä tunti säätäessä.

Ei kannata tehdä asioista liian vaikeaa.

E: En tiedä tuossa LG:n mallissa, mutta ainakin Philipsissä HDR asetukset oli sitäkin helpompi säätää. Lähes kaikki toimii hyvin vakiona. Ei ollut montaa palkkia mitä joutu liikuttaa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Tarkoitan että halpa tv = huono tv. Olisi pitänyt hankkia kallis, oikeasti hyvä OLED, mutta mikä malli on sitten sellainen, jossa aidosti todella hyvä kuva, liikkeentoisto, jne.

Jostain olen kuullut että tuo LG OLED 77" tuumaa, C9 olisi jokin lippulaivamalli, mutta että Esim. Sonylla olisi jotain todella kalliita super OLEDeja, vaikkapa 5000 euroa, joiden kuva sitten ihan eri luokkaa kuin esim. tuo jonka olen itse vihdoin ja viimein saamassa.

Jostainhan se valtava hinta tulee.
Käytännössä C9 tarjoaa parasta kuvaa, mitä LG OLEDista saa. Kalliimmat mallit ovat lähinnä ulkoiseen designiin, äänentoistoon ja muuhun bling blingiin lisää tuovia malleja sellasiille, jotka haluavat noista ominaisuuksista maksaa. Samaten muille valmistajilla kuten Sony, Philips, Panasonic jne, eli myös niillä tuossa runsaan 2000e hintaluokan tienoilla irtoaa se paras kuva, mitä OLED tekniikasta saa. Kalliimmat mallit ovat marinoitu käärmeöljyllä rikkaita varten.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 320
Eilen aloitin katsomaan tuota Gemini Man 4K HDR 60FPS. Kuva oli kyllä erittäin tarkka, yksityiskohtainen jne. Mutta heti alusta -- aivan elokuvan loppuun asti myös häiritsi tuo "luonnottomuus" ja "kauniit ja rohkeat fiilis". Ei elokuvan näyttelijätkään kyllä tässä tapauksessa tehneet vaikutusta..

Näin yhden kerran perusteella, HFR elokuvat ei jatkoon.
Pelkästään tuon youtube videon perusteella jää kattomatta jos tuolta näyttää :confused2:
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Eilen aloitin katsomaan tuota Gemini Man 4K HDR 60FPS. Kuva oli kyllä erittäin tarkka, yksityiskohtainen jne. Mutta heti alusta -- aivan elokuvan loppuun asti myös häiritsi tuo "luonnottomuus" ja "kauniit ja rohkeat fiilis". Ei elokuvan näyttelijätkään kyllä tässä tapauksessa tehneet vaikutusta..

Näin yhden kerran perusteella, HFR elokuvat ei jatkoon.
Jep hyi helvetti minkä näköistä tuo saippuaoopperaliike. Puhumattakaan kuinka b luokan pätkältä tuo vaikuttaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Tuossa Geminissä muuten tulee hyvin esille tuo "saippuaooppera" fiilis. Ajatella että liikkuvasta kuvasta saa selvää! Jotenkin keinotekoisen oloinen tämän takia...

Miettikääs jos alunperin leffat olis ollut 60fps ja nyt alettais tyrkyttää 24 niin mikä huuto ja ulina siitä tulisi :geek:

Kaikesta huolimatta mulle maistuis nuo HFR leffat, fiilis on vähän omituinen ja halvan oloinen tosiaan mutta vanhoja tottumuksiahan ne. Jos kaikki oliskin olleet viimeisen 5v HFR niin ja siihen olisi tottunut niin sitä vanhan ajan blurraavaa puuromössöä tuskin kauaa kaipais.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Tuossa Geminissä muuten tulee hyvin esille tuo "saippuaooppera" fiilis. Ajatella että liikkuvasta kuvasta saa selvää! Jotenkin keinotekoisen oloinen tämän takia...

Miettikääs jos alunperin leffat olis ollut 60fps ja nyt alettais tyrkyttää 24 niin mikä huuto ja ulina siitä tulisi :geek:

Kaikesta huolimatta mulle maistuis nuo HFR leffat, fiilis on vähän omituinen ja halvan oloinen tosiaan mutta vanhoja tottumuksiahan ne. Jos kaikki oliskin olleet viimeisen 5v HFR niin ja siihen olisi tottunut niin sitä vanhan ajan blurraavaa puuromössöä tuskin kauaa kaipais.
Aikalailla samat tunnelmat. Jos kaikki leffat tästä eteenpäin olisi HFR:iä, ei menisi kauaa kun kaikki muu olisi kamalan näköistä puuroa. Toki tuo nyt tässä hetkessä näyttää hieman häiritsevältä, mutta omalla kohdalla sulava liiketoisto vs 24p rajoitteet kääntyisi aika nopeasti HFR:n eduksi.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 193
Jep hyi helvetti minkä näköistä tuo saippuaoopperaliike. Puhumattakaan kuinka b luokan pätkältä tuo vaikuttaa.
Aika hirveä testipätkä TV:n testaamiseen. Saturaatio- ja Shadow Exposure-sliderit vedetty maksimiin, CGI:ta joka väliin ja lopputuloksena melkoinen sotku:

upload_2020-1-8_12-25-16.png

Verokiksi esim Joker (2019), joka muutenkin soveltuu paremmin OLED:ien testaamiseen tumman väriteemansa vuoksi.

upload_2020-1-8_12-30-56.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 337
Tuossa Geminissä muuten tulee hyvin esille tuo "saippuaooppera" fiilis. Ajatella että liikkuvasta kuvasta saa selvää! Jotenkin keinotekoisen oloinen tämän takia...

Miettikääs jos alunperin leffat olis ollut 60fps ja nyt alettais tyrkyttää 24 niin mikä huuto ja ulina siitä tulisi :geek:

Kaikesta huolimatta mulle maistuis nuo HFR leffat, fiilis on vähän omituinen ja halvan oloinen tosiaan mutta vanhoja tottumuksiahan ne. Jos kaikki oliskin olleet viimeisen 5v HFR niin ja siihen olisi tottunut niin sitä vanhan ajan blurraavaa puuromössöä tuskin kauaa kaipais.
Kyllä tuo HFR on oikea suunta, mutta mitä nyt on katsonut clippejä tuosta Geministä niin huomaa heti että se parempi liiketoisto paljastaa myös kaikki huonot CGI:t, tehosteet ja lavasteet. 24fps:ää piilottaa hyvin virheitä, eikä vaadi yhtä laadukasta jälkeä kuin HFR.

Muuten tuo video laadultaan ja sulavuudeltaan näyttää todella hyvältä, mutta sitten ne erikoistehosteet (ja värimäärittely) todella huonoilta. Välillä tuossa takaa-ajokohtauksessa tuntui ihan selvästi siltä että ympäristö on lavastettu. Eli se todellisuudentuntu puuttui kokonaan eikä silloin leffaan voi uppoutua jos katse kiinnittyy koko ajan epäuskottaviin asioihin.

Varmasti jos joku osaisi tehdä vastaavanlaisen HFR elokuvan paremmin, niin se voisi räjäyttää pankin ja luoda tietä uusille elokuville. Tällaiset huonot tekeleet vaan pilaa tuon HFR:n maineen ja hidastaa edistystä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 584
Suosittelen kuvanlaatutesteihin myös Paddington 2:sta. En ole nähnyt HDR versiota, mutta jo Netflixin 4K-versio näyttää komealta. Leffassa todella laaja skaala tummista kuvista isokontrastisiin pimeäkuviin sekä kirkkaisiin ja värikkäisiin kohtauksiin. Kuva on terävää. HDR-versio saattaisi olla varsin hyvää demomateriaalia.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Ei liity enää mitenkään olediin, mutta mielestäni tuo HFR ei ole missään nimessä oikea suunta. Joskus vaan on hyvä todeta, että vanhassa vara parempi. Toki sitä en kiistä, jos elokuvat olisivat kuvattu ”aina” vaikkapa 60fps, niin toki nyt asia olisi päinvastoin. 60framea sopii tosin mielestäni ihan hyvin moneen muuhun videoon, mutta ei elokuviin. Ehkä tämä nyt on tämmöisen vanhan äijän jorinoita, mutta tämä on oma mielipiteeni.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Tuossa Geminissä muuten tulee hyvin esille tuo "saippuaooppera" fiilis. Ajatella että liikkuvasta kuvasta saa selvää! Jotenkin keinotekoisen oloinen tämän takia...

Miettikääs jos alunperin leffat olis ollut 60fps ja nyt alettais tyrkyttää 24 niin mikä huuto ja ulina siitä tulisi :geek:

Kaikesta huolimatta mulle maistuis nuo HFR leffat, fiilis on vähän omituinen ja halvan oloinen tosiaan mutta vanhoja tottumuksiahan ne. Jos kaikki oliskin olleet viimeisen 5v HFR niin ja siihen olisi tottunut niin sitä vanhan ajan blurraavaa puuromössöä tuskin kauaa kaipais.
Itsellä tismalleen samat ajatukset, uskon että HFR vaatii vain tottumista kun totuttu nykivään kuvaan. Ei tuo Gemini man-trailer nyt niin pahalta näytä, sulavuus pistää ekana silmään, hyvällä tavalla.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Paddington 2 näkyy täällä 1080 @ 2.5Mbit/s eli aika kuraa.
Sama. En tiedä mistä ja miten joku onnistui saamaan 4K-tarkkuutta flixin kautta. No ei saanut, se nyt on selvä ja tämä on hyvä esimerkki, miten täällä monet kirjoittaa ihan huuhaa juttuja. No vanha viisaus on toki, ettei pidä uskoa kaikkea, mitä netissä luki :)
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Eri käyttäjälle saa omat asetukset.
Nyt kerkesin testaaman tätä ominaisuutta, eli eri profiili eri tekstitys asetuksilla. No eihän se toimi sitten kuitenkaan lennossa, eli varmaan pitäisi kirjautua ulos Netflixin äpistä ja takas sisään. Blääh ja jatketaan vanhaan malliin, eli tekstitykset saa olla läpinäkyvät, oli sitten hdr tai ei. Pääasia ettei tekstitys loimota kirkkaana silmille. Ja tämä siis LG Oledin omalla Netflix sovelluksella.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Sama. En tiedä mistä ja miten joku onnistui saamaan 4K-tarkkuutta flixin kautta. No ei saanut, se nyt on selvä ja tämä on hyvä esimerkki, miten täällä monet kirjoittaa ihan huuhaa juttuja. No vanha viisaus on toki, ettei pidä uskoa kaikkea, mitä netissä luki :)
4k laatua saa hankkimalla Netflixin perhepaketin 15.99€/kk.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 584
Sori. Eihän tuo Netflixin Paddington hemmetti edes ole 4K:ta. Taidankin olla aikamoinen puusilmä, parempi vissiin olla hiljaa näissä kuvanlaatuasioissa :facepalm:

4K HDR -versio tosin silti lienee hienoa katsottavaa jos jostain löytyy. Taisi olla jossain suositeltavien demo-leffojen listallakin mitä nopeesti katsoin.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Minun on tuosta Gemini Manin trailerista on hyvin vaikea päätellä mitään suuntaan taikka toiseen, sillä huomion vie paskista paskin tapa käyttää kameraa. Muutamassa muussa löytyvässä demopätkässä on myös muita tyypillisiä tekniikkademojen vikoja, kuten liian suurta syväterävyysaluetta (joka tuppaa olemaan vikana myös stereoskooppisissa feikki-3D-leffoissa). Osaavissa käsissä, tietyn alkuinnostuksen hävittyä, voi lopputulos olla sitten jo jotain aivan muuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 089
@testudo80 Hidastelepas noiden "juupas eipäs"-chattipostausten kanssa. Ketjun tarkoitus ei ole asioiden vatvomiseen edes takaisin. Päätä budjettisi ja osta sillä mahdollisimman hyvän TV:n.
OT: (Ja tätä samaa neuvoa soisi noudattavan niissä parissa muussakin ketjussa, joissa sama meno ja vatvominen päällä. Ei tämä elämä ja elektroniikka nyt ihan noin vakavaa tarvitse olla...)
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
No jos parasta haluaa niin eikös Panasonicin OLEDit ole parhaassa maineessa?
Paras on aina se, joka sopii omiin käyttötarkoituksiin - sekä budjettiin - parhaiten. Onhan noissa eri valmistajien laitteissa tiettyjä eroja, jotka varmaan kaikki asiaan perehtyneet tietää. Se on sitten itsestä kiinni, miten relevantteina niitä pitää.
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Yksityiskohdat ja saippuaoopperafiilis samassa kuvassa? Does not compute.
Mitä tuossa yhtälössä on vaikea ymmärtää ? Nopeampi framerate -> nopeampi shutter speed -> vähemmän motion blurria -> terävämpi kuva, mutta liiketoisto muistuttaa enemmän saippuasarjaa eli kuten mitä tahansa tv-sarjaa jotka yleensä juuri kuvattu nauhalle eikä filmille.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 054
Mitä tuossa yhtälössä on vaikea ymmärtää ? Nopeampi framerate -> nopeampi shutter speed -> vähemmän motion blurria -> terävämpi kuva, mutta liiketoisto muistuttaa enemmän saippuasarjaa eli kuten mitä tahansa tv-sarjaa jotka yleensä juuri kuvattu nauhalle eikä filmille.
Voi olla, että se on vain oma mielikuvani, mutta kun puhutaan kuvasta ja saippuaoopperasta samassa lauseessa, minä miellän sen niin, että heti kun kuvassa on hiukankin liikettä, kaikki yksityiskohdat katoavat ja naamat näyttävät muovinukeilta.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ei liity enää mitenkään olediin, mutta mielestäni tuo HFR ei ole missään nimessä oikea suunta. Joskus vaan on hyvä todeta, että vanhassa vara parempi. Toki sitä en kiistä, jos elokuvat olisivat kuvattu ”aina” vaikkapa 60fps, niin toki nyt asia olisi päinvastoin. 60framea sopii tosin mielestäni ihan hyvin moneen muuhun videoon, mutta ei elokuviin. Ehkä tämä nyt on tämmöisen vanhan äijän jorinoita, mutta tämä on oma mielipiteeni.
On se oikea suunta kunhan saadaan rekvisiitatkin sen vaatimalle tasolle, ettei näytä Hobitin tapaiselta muoviselta teatteriesitykseltä.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 051
Voi olla, että se on vain oma mielikuvani, mutta kun puhutaan kuvasta ja saippuaoopperasta samassa lauseessa, minä miellän sen niin, että heti kun kuvassa on hiukankin liikettä, kaikki yksityiskohdat katoavat ja naamat näyttävät muovinukeilta.
Sillä tarkoitetaan motion interpolationin sivu-efektiä joka saa filmikuvan (24hz) näyttämään videokuvalta (50-60hz riippuen onko PAL vai NTSC). Eli yhtäkkiä elokuva näyttääkin olevan kuvattu aivan eri kameralla. Emytologia tulee saippua-oopperoista ja muista tv-ohjelmista jotka oli kuvattu halvemmilla kameroilla.

Motion interpolation - Wikipedia
"
As a byproduct of the perceived increase in frame rate, motion interpolation may introduce a "video" (versus "film") look. This look is commonly referred to as the "soap opera effect" (SOE), in reference to the distinctive appearance of most broadcast television soap operas or pre 2000s multicam sitcoms, which were typically shot using less expensive 60i video rather than film."
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Äsken taisi C9 hörpätä OTA päivityksenä uuden firmiksen ja kaukon päivityksen myös, minnekäs tuo päivitysversio on jemmattu ja mikäs se G-Sync vaatima versio olikaan?

Jos jotain kerran päivitti niin eiköhän se tuo G-Sync tuellinen ole. Tuli vaan aika nopeasti, varmaan ladannut sammuksissa ja käynnistyi pitempään.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
On se oikea suunta kunhan saadaan rekvisiitatkin sen vaatimalle tasolle, ettei näytä Hobitin tapaiselta muoviselta teatteriesitykseltä.
No makuasia tuo on. Ja niin kauan ku se näyttää paskalta, niin se myös tod.näk maistuu paskalta. Ja tämä tästä, koska ei liity mitenkään otsikon aiheeseen.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Porukka valitellu kuvan nykimisestä. Täällä C8 65" ollu kesästä -19 asti käytössä. Trumotion 5/10 päällä aina.
Mikään materiaali ei nyi. Sulavaa ja nättiä, varsinkin 4K/hdr materiaali on nannaa kateltavaa.

Source Usblta, suoratoistosta tai bluraysta, 4k/Hdr ei nytkyttele
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
OT: (Ja tätä samaa neuvoa soisi noudattavan niissä parissa muussakin ketjussa, joissa sama meno ja vatvominen päällä. Ei tämä elämä ja elektroniikka nyt ihan noin vakavaa tarvitse olla...)
Paitsi että on se. Tosiaan 10 vuotta Sony palveli eikä hajonnut. Nyt uskon sillä olevan vielä jäälleenmyynti arvoa noin 50 euroa. Toinen vaihtoehto on että lahjoitan tv:n hyväntekeväisyyteen. Nyt tämä tv toivottavasti kestää enkä hajota sitä. Se olisi äärimmäisen hirveä tilanne.

Kysymys?

Voinko toimia näin, eli haluaisin ehdottomasti koota tv:n näin ja sitten päivittää netin kautta / asetukset.



(tv:n pitäisi saapua noin 30 min. kuluttua).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
B7 ja C8 olleet ainakin allekirjoittaneelle käyttökelvottomia Trumotionit päällä. Tulee selvästi artifaktia ja random framehyppelyä. Parhaalta näyttää ilman liikeprosessointeja, vaikka "välkettä" kirkkaiden skenejen pannauksissa näkyykin. En ole toistaiseksi hyvää toteutusta nähnyt miltään valmistajalta.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Siis ensimmäinen 1 minuuttia videosta.

Sanotaan että pitää olla 2 henkilöä?

OLED taipuvuus?
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Huh, huh ... kohdasta 05:00- eteenpäin. Kai se on otettava illemmalla riski.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom