Joo, ei kait tuota tässä vaiheessa enää kannata etukäteen murehtia, kun kaupat on jo tehty vaan pitää sitä ajan kanssa katsoa omalta sohvalta. Nuo kauppojen demolaitteet on vielä pirullisia, kun niissä on ne kauppamoodit päällä ja asetukset tuppaa resetoitumaan oletuksiinsa aina hetkisen kuluttua, että sielläkin testaaminen on vähän hankalaa.
Muistan kyllä hyvin aikoinaan, kun ensimmäistä DLP-tykkiäni olin hankkimassa kuinka se rainbow-ilmiö piti olla sietämätön ja siitä tulee epilepsiakohtaus tai vähintään pää kipeäksi, ellei peräti järkikin lähde sen takia. Kaverit kyseli alkuun, että tuliko tykin mukana lääkitys näiden varalta.
Lopputulema oli se, että kyllä minä ne sateenkaaret näin ja kaikki mahdolliset keinot niiden esiin saamiseksi tuli tehtyä mutta eivät ne siitä huolimatta itseäni haitanneet millään tavalla. Jonkin ajan kuluttua ei niitä edes näkynyt ellei erikseen heilutellut päätä tai silmiä katsoessa tai vastaavaa. Oikeastaan nykyisin näen niitä ainoastaan erikseen yrittämättä vähän, jos olen erittäin väsynyt, en koskaan muulloin. Toivottavasti OLEDin kanssa turtuisi samalla tavalla...
Ehkä tuolta LCD-puolelta muutos on helpompi kuin jo lähes täydelliseltä plasma / DLP-puolelta.
Varmaan taas hyvin yksilöllinen juttu miten tuollaisen kokee mutta itselleni kyllä varmasti voi olla shokki, jos ne viirut siellä näkyy tuollaisella hämärämmällä materiaalilla pimeässä missään muodossa. Olen sen verran hyvä pongaamaan virheet kuvasta, että jos niitä siellä voi silmällä nähdä, näen ne varmasti ja aina. Muistan kuin ekassa LCD-tykissä oli niille tyypillistä vertical bandingiä, joka näkyi todellakin vain sopivanlaisessa kuvassa, ja niin sellaisia tilanteita lähes joka elokuvassa oli jossain kohtaa. Hyvä etten ranteitani sahannut kaukosäätimellä auki, kun olin tuollaisesta 30k mummonmarkkaa maksanut silloin...
No tuon voin kyllä hyvin uskoa, koska en kyllä lcd:tä oikein hirveä katsella kuin tietokoneen näyttönä hyvässä valaistuksessa, en pelaa pelejä, joten niiden liiketoisto kelpaa siinä touhussa.
Pistähän kommenttia tulemaan miltä liiketoisto näyttää, kun olet saanut tuon tulille.
Itselläkin vähän hirvittää etukäteen miten tuo paneeli kestää karvaisia kavereita. Tykkäävät nykyistä plasmaa aina välillä käydä hoitamassa kynsillään. Tosiaan tuo paneelien ohuus oli kyllä melko hirvittävä, kun kaupassa katselin tuollaista Sonyn 65" paneelia, sellaiset lerpattavat reunat, ainoa tuki takana oleva möykky jossa elektroniikka paneelia varten pakattuna muuten ihan hervoton muutaman millin taipuisa muovilevy. Tuo 77" oli jo vähän tukevampaa tekoa, vähän paksumpaa muovia minkä päälle OLED-kalvo liimattu.