Tein tuon linkin takaa ne pari ekaa testiä, ( videota ) ja edelleen ruutu lähentelee sitä yksisarvista.
Huomasithan tuon sivun eka videon kohdalla olevan keltaisen tekstin!?!?!
Mutta jos siinä modernwizen testissä jossa diagonaalinen palkki kulkee ei näkynyt mitään, on sinulla hyvä yksilö.
Olettaen, että television asetukset ei ole kovin kirkkaat ja katselutila on hämärä.
Asetukset on myös AVS:ltä otettu. Kuuluisat D-Nice asetukset tälle tekkkarimallille. Pelkästään asetusten laittamien paransi heti kuvaa, sen näki välittömästi. Värien selkeys ja kirkkaus oli havaittavin piirre.
Minulla ei tosiaan ole aavistustakaan minkälaiset nuo asetukset on mutta voisin kuvauksesta päätellen arvella, että ne on aika kirkkaat. Tosiaan LG:n vastaaville suositellaan sitä ISF pimeä tilaa, jossa BT-1886 gamma oletuksena ja OLED-valo säädetään vielä käsin 35/100 (itselläni on vain 25). Samoin kirkkaussäätö pitää olla just eikä melkein, jos pistää liian ylös, sekin "hukkaa seeproja" pilatun mustan ohessa (eli musta pitää olla pimeässä huoneessa mustaa nokka kiinni ruudussa, jos jotain eloa näkyy, on säätö liian ylhäällä, eli etsiä se kohta jossa muuttuu mustaksi.
Tosiaan jos omassakin nakkaan jonkin kirkkaan tilan, vaikka ihan sen oletus standard vai mikä nyt oli nimeltään, niin meneehän se paljon paremmaksi seeprojen osalta tai pelkkä muutos BT.1886 gammasta 2.2:een auttaa jo paljon.
Kenties joku haukansilmän omaava voisi nähdä enemmänkin, mutta itse en ainakaan siihen kykene.
No joo, paha sanoa mutta olisihan se itse kiva joskus saada omilla metodeilla sellaisissa olosuhteissa testattua kuin omaa joku tuollainen "yksisarvinen". Kun olen aikoinani paljonkin lukenut tuota Avsfoorumin ketjua, niin siellä toistuu lähes poikkeuksetta se, että ne jotka paneeleitaan syynäävät erityisesti ja monet jopa vaihtelee niitä (parhaimmat yli 10 kpl) niin ei yhtään sileää paneelia ole löytynyt... Tosiaan nuo mainitun ketjun asiantuntijakonkaritkin siellä varovasti ovat viime aikoina myönnelleet, että raitoja erityisesti alle 5% harmaissa on.
Tuntuu että OLED-paneelin sutut silottuvat aina myötä, mutta raidat pysyvät.
Juu juuri samantapaista on omassakin tapahtunut, eli tummat alueet vaalenee ja samalla raidatkin kyllä hieman hälvenevät, kun tasaantuu. Mutta kyllä ne "seeprat" siellä on ihan selvästi omassakin edelleen.