OLED TV- ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mani88
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tarkennan nyt sen verran vielä, että kun painoin tuota kohtaa että "Aloita, kun televisio on sammutettuna" ja suljin kaukosäätimellä television. Aamulla herätessä kaukosäätimen virtanapista televisio päälle ja yläkulmaan tuli ilmoitus, että "kohinanpoisto on valmis" ja lopputuloksena ainakin itsellä oli, että viiva oli pois. Kannattaahan tuota kokeilla jos vaikka sinunkin televisioon auttaisi. Eihän siinä menetä yhtään mitään jos kokeilee. Jos ei auta niin sitten huoltopyyntöä vain. Minulla siis täysin sama LG Oled 65 C9.

Kiitoksia selvennyksestä, mutta en tee enää mitään!=) Huoltopyyntö tehty/hyväksytty LG:n toimesta viime viikolla eli uutta paneelia vaan.
 
*Siirretty oikeaan ketjuun*

11/2019 ostettu 65c9 ja viikonlopun aikana ilmestyi kuvien viiva. Pieni/automaattinen kohinanposto ei ole auttanut. Otin myös kaikki ulkoiset lähteet pois, verkkopiuhan ja antennin ja sama viiva näkyy.

Olin yhteydessä LG:n tukeen puhelimitse ja asiakaspalvelija sanoi, että pitkä tunnin mittainen kohinanpoisto pitää ajaa kuusi kertaa ennenkuin sinne "saa" lähettää kuvan. Kerroin asiakaspalvelijalle oman mielipiteeni asiasta, että paneelihan kuluu joka kerta koska normaalistihan TV tekee tuon 2000h välein eli jos viidennen kerran jälkeen viiva häviää niin olen kuluttanut paneeliani todella paljon.

Pyysin ohjeen kirjallisena ja lupasi lähettää sähköpostiin. Onko joku törmännyt samaan ohjeeseen?

EDIT!

Kolmas kuva yhden tunnin mittaisen kohinanpoiston ja tehdasasennuspalautuksen jälkeen.

LG:n appari soitti tänään ja kertoi, että kirjallista ohjetta heillä ei ole antaa. Mutta "tekniikan" kaverit olivat sanoneet, että kohinanpoistolla ei ole mitään negatiivista vaikutusta/kulumista tms. kuvanlaatuun. Jos sillä olisi yhtään mitään vaikutusta, niin kyseistä työkalua ei olisi asetuksissa.:geek:

Päivitystä tähän. Tänään soitti huolto ja noutaa TV:n pois. 65C9 paneeleissa pitkät (2kk) toimitusajat, joten hyvitykseen menee ja myyjäliike päättää antaako rahat takaisin vai korvaako vastaavalla.
 
Päivitystä tähän. Tänään soitti huolto ja noutaa TV:n pois. 65C9 paneeleissa pitkät (2kk) toimitusajat, joten hyvitykseen menee ja myyjäliike päättää antaako rahat takaisin vai korvaako vastaavalla.

Korvaavatkohan suoraan CX:llä vai antavatko jonku toisen mallin? :hmm: Hintahan taitaa ainakin nykyään olla sama kuin C9:llä näillä uudemmilla.
 
Todennäköisesti tarjoavat CX-mallia. Vielä mietin, jos pyytäisi rahana ja ostaisi 2021 mallin. Toisaalta C1 vs CX ei isoa eroa ole. Uusista malleista eniten värähtää viisari G1:n ja A90J:n suhteen, mutta niistä saa maksaa jo "tuplahinnan".
 
Omaan b7 vierähti 3v täyteen ja samalla ilmestyi kuollut vaakapikselirivistö paneeliin. Huoltoliikkeen tuomio oli odotetusti uusi paneeli. Katsotaan mitä lg:n puolella tuumaavat. Kommentoivat vain aiemmin, että pieniin korjauskustannuksiin eivät osallistu. Täytyy sitten ottaa kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä, mikäli lg:n päässä heittäytyvät hankalaksi. 4v on sielä kuitenkin linjaus, mitä telkkarin tulisi kestää.
 
Minkälaisia määriä rikkinäisiä pikseleitä teillä on ollut oledeissanne?

Ehkä sitä vaatii itse kohtuuttomia, kun toivoisin, että televisiossa on sekä tasalaatuinen että ehjä paneeli. Ehkä yksi kuollut osapikseli vielä menee, mutta mielellään niitä ei tietenkään olisi yhtään :sad:
 
Omaan b7 vierähti 3v täyteen ja samalla ilmestyi kuollut vaakapikselirivistö paneeliin. Huoltoliikkeen tuomio oli odotetusti uusi paneeli. Katsotaan mitä lg:n puolella tuumaavat. Kommentoivat vain aiemmin, että pieniin korjauskustannuksiin eivät osallistu. Täytyy sitten ottaa kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä, mikäli lg:n päässä heittäytyvät hankalaksi. 4v on sielä kuitenkin linjaus, mitä telkkarin tulisi kestää.

LG:ltä tarjoutuivat maksamaan uuden paneelin ja vaihtotyö jäi itselle 120€+alv.
 
Viimeksi muokattu:
Oma B7V, ostettu 30.12.2017 ja yllätys yllätys huomasin samanlaisen mustan raidan vaakatasossa television alareunassa kuin muillakin on ollut. Ensimmäinen soitto tammikuussa LG:lle, jossa vastasivat että heidän reklamaatioaika päättyy 3 vuoteen ja olivat todella nihkeitä. Eivät suostuneet ensin lähettämään tietoja ollenkaan reklamaatiota varten puhelimessa. Laitoin uudestaan spämmiä heidän nettisivujen kautta ja lopulta tuli sitten tiedot reklamointia varten. Laitoin tiedot ja meni taas hetken aikaa eteenpäin, tuli vastausviesti että he olivat antaneet väärän osoitteen reklamaation toimittamista varten ja samat tiedot pitää lähettää uudestaan toiseen osoitteeseen. Laitoin reklamaation uudelleen, mutta jäin ihmettelemään, että mikseivät voineet sisäisesti välittää niitä, koska samat henkilöt niitä tuntuivat käsittelevän. Aikaa ja tupakkaa on prosessissa kuitenkin mennyt viestittelyyn. Huvittavasti eivät noteeranneet ensimmäisen reklamaation ajankohtaa vaan vasta viimeisimmästä..

Lopulta tämän jälkeen tuli sitten viesti, että pitää toimittaa laite valtuutettuun huoltoon Vantaalle, ja tietysti kun ei boksia enää ollut tallessa niin jouduin sen roudaamaan 100km päästä. Nyt laite on siellä käsittelyssä ja katsotaan mikä on tuomio. Asiasta oltu myös myyjään yhteydessä. LG:n vastaus ainakin alustavasti oli, että mikäli huoltokulut ovat pienet niin eivät korvaa mitään. Mutta eipä tuossa varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin paneelin vaihto. Kuluttajasuojaan joutui jo myös olemaan yhteydessä, koska asia meinasi todella tökkiä ja jää nähtäväksi kostuuko siitä mitään. Kuluttajasuojan mukaan kuitenkin myyjä on viimekädessä virhevastuun takana.

En tiedä ovatko muut huomanneet, mutta paneeli tuntuu tuosta alareunasta paljon lämpimämmältä käteen kuin muu osa ruudusta. Näyttäisi monella kärvähtäneen kuva samasta kohtaa. Yksi kaveri osti samanlaisen pari kuukautta omani jälkeen ja tumma alue ihan vastaavassa kohdassa.

Tosiaan omaa laitetta ei ole käytetty pelaamiseen, eikä muuhunkaan staattisen kuva näyttämiseen vaan puhtaasti elokuvien ja sarjojen katseluun...
 

Liitteet

  • IMG_0808.JPG
    IMG_0808.JPG
    1,6 MB · Luettu: 315
  • IMG_0811.JPG
    IMG_0811.JPG
    3,9 MB · Luettu: 315
Viimeksi muokattu:
Oma B7V, ostettu 30.12.2017 ja yllätys yllätys huomasin samanlaisen mustan raidan vaakatasossa television alareunassa kuin muillakin on ollut. Ensimmäinen soitto tammikuussa LG:lle, jossa vastasivat että heidän reklamaatioaika päättyy 3 vuoteen ja olivat todella nihkeitä. Eivät suostuneet ensin lähettämään tietoja ollenkaan reklamaatiota varten puhelimessa. Laitoin uudestaan spämmiä heidän nettisivujen kautta ja lopulta tuli sitten tiedot reklamointia varten. Laitoin tiedot ja meni taas hetken aikaa eteenpäin, tuli vastausviesti että he olivat antaneet väärän osoitteen reklamaation toimittamista varten ja samat tiedot pitää lähettää uudestaan toiseen osoitteeseen. Laitoin reklamaation uudelleen, mutta jäin ihmettelemään, että mikseivät voineet sisäisesti välittää niitä, koska samat henkilöt niitä tuntuivat käsittelevän. Aikaa ja tupakkaa on prosessissa kuitenkin mennyt viestittelyyn. Huvittavasti eivät noteeranneet ensimmäisen reklamaation ajankohtaa vaan vasta viimeisimmästä..

Lopulta tämän jälkeen tuli sitten viesti, että pitää toimittaa laite valtuutettuun huoltoon Vantaalle, ja tietysti kun ei boksia enää ollut tallessa niin jouduin sen roudaamaan 100km päästä. Nyt laite on siellä käsittelyssä ja katsotaan mikä on tuomio. Asiasta oltu myös myyjään yhteydessä. LG:n vastaus ainakin alustavasti oli, että mikäli huoltokulut ovat pienet niin eivät korvaa mitään. Mutta eipä tuossa varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin paneelin vaihto. Kuluttajasuojaan joutui jo myös olemaan yhteydessä, koska asia meinasi todella tökkiä ja jää nähtäväksi kostuuko siitä mitään. Kuluttajasuojan mukaan kuitenkin myyjä on viimekädessä virhevastuun takana.

En tiedä ovatko muut huomanneet, mutta paneeli tuntuu tuosta alareunasta paljon lämpimämmältä käteen kuin muu osa ruudusta. Näyttäisi monella kärvähtäneen kuva samasta kohtaa. Yksi kaveri osti samanlaisen pari kuukautta omani jälkeen ja tumma alue ihan vastaavassa kohdassa.

Tosiaan omaa laitetta ei ole käytetty pelaamiseen, eikä muuhunkaan staattisen kuva näyttämiseen vaan puhtaasti elokuvien ja sarjojen katseluun...
Aivan selkeä paneelin vaihto. Näitä on ollut täälläkin 2017-vuoden mallien kanssa. Yli takuuajan olevissa LG tarjonnut paneelin ja itse joutuu maksamaan vaihtotyön.
 
Toivottavasti menisi tuolla, olisi minulle ok ratkaisu. Aika paljon on joutunut vääntämään asiasta ja joku olisi jo saattanut jättää leikin kesken.

Ainut mikä harmittaa tietysti, että ei tuota huomannut ennen kuin se 3v tuli täyteen.
 
Toivottavasti menisi tuolla, olisi minulle ok ratkaisu. Aika paljon on joutunut vääntämään asiasta ja joku olisi jo saattanut jättää leikin kesken.

Ainut mikä harmittaa tietysti, että ei tuota huomannut ennen kuin se 3v tuli täyteen.
Ei ne helpolla tunnu antavan näitä, varsinkin jos joutuu 100km itse kuljettelemaan TV:tä. Jostain redditin syövereistä aiemmin löysin postauksen, jossa oli mainittu, että kerran vaihtavat paneelin veloituksetta alle 2 vuotiisiin ja 2-4 vuotisiin tarjoavat paneelin. Ja Suomessa on virhevastuu televisioissa on ainakin neljä vuotta.
 
Jaetaan tännekin kokemusta. Tuli ostettu 65" LG BX kun halvalla sai tarjouksesta pariviikkoa sitten. Noh jo ihan ensimmäisen käynnistyksen ensimmäississä setuppivalikoissa silmiin pisti pystyraidat. Alkuun toivoin että ehkä ovat vain valikoiden grafiikkaa, mutta eipä ollutkaan. Lähetin LG:lle huoltopyynnön kuvilla ja vastauksena sain että pitää ottaa uusia kuvia valaistussa huoneessa (!?). Noh raidat näkyy kyllä valoisessakin ja lähetin kuvia heille. Nyt ei ole viikkoon kuulunut mitään. Giganttiin menee kyllä palautukseen jos eivät tätä suostu kuntoon laittamaan. Jos sitä C1:lle black fridayna antaa uuden mahdollisuuden... Onneksi en vielä uskollisesta plasmasta eroon hankkiutunut.

Liitteenä kuvia mitä lähetin LG:lle ensimmäisellä kerralla, ja vastaavat aika hyvin todellisuutta miten ihmissilmäkin raidat näkee.

Kokemuksia TV:stä muuten:
Hyvällä lähteellä kuva on kyllä todella hyvä.
BX mallin heikkoudet kyllä on huomattavissa. Valikot lagaa välillä ärsyttävästi ja TV lähetyksien rankasti pakatun materiaalin tummien sävyjen "vilkkuminen" meinaa pistää silmään. Yritin kuvanparannuksia laittaa päälle jos auttaisi, mutta en merkittävää eroa saanut aikaan. CX:ssä lienee paremmat prosessoinnit kuvalle ja rauhoittaa pakattua materiaalia paremmin.
 

Liitteet

  • mandopaaraidat.jpg
    mandopaaraidat.jpg
    895 KB · Luettu: 795
  • sininentaustarauidat.jpg
    sininentaustarauidat.jpg
    2,6 MB · Luettu: 221
  • youtubeexitraidat.jpg
    youtubeexitraidat.jpg
    1,7 MB · Luettu: 790
Onhan tuo aika karun näköistä. Ei pitäisi olla mitään epäselvää: viallinen yksilö.
 
Pieni OT:
Kaunko rekkulavastauksissa menee LG:llä?
Meillä eivät ehtineet 2vkossa vastaamaan, joten laitettiin Powerille uudestaan.
Pidän outona että myyjä pyytää laittamaan valmistajalle viestiä, vaikkei ole kaupan osapuoli.
OT koska kysessä LG:n pesukone, mutta ainakin tässä ketjussa tuoretta tietoa.
 
Lähetin LG:lle huoltopyynnön kuvilla ja vastauksena sain että pitää ottaa uusia kuvia valaistussa huoneessa (!?). Noh raidat näkyy kyllä valoisessakin ja lähetin kuvia heille. Nyt ei ole viikkoon kuulunut mitään. Giganttiin menee kyllä palautukseen jos eivät tätä suostu kuntoon laittamaan.
Jos palautusoikeus on voimassa, niin itse ainakin käyttäisin sitä, niin jäisi vielä takaportti vaikka vaihtaa tekniikkaa, jos ei toinenkaan yksilö kelpaa itselle. Huollon kautta, jos ylipäätään saat uutta paneelia, niin toista tuskin tulevat enää vaihtamaan saman takia vaikka se olisi huonompikin.

Liitteenä kuvia mitä lähetin LG:lle ensimmäisellä kerralla, ja vastaavat aika hyvin todellisuutta miten ihmissilmäkin raidat näkee.
Tosiaan nuo ottamasi kuvat ovat tilanteista jotka ovat haastavia OLEDille, eli sellaista jossa nuo 5% tienoilla olevat tasot ovat kyseessä, niin täysin sileitä yksilöitä sanotaan yksisarvisiksi, eli tervetuloa OLEDien ihmeelliseeen maailmaan. :D
Yleensä materiaali näyttää OLEDilla loistavalta mutta sellainen sopivan harmaannettu taas EI.
Tuo vasen laita on vähän heikompi, joten siinä mielessä voi parempia yksilöitäkin olla.


Onhan tuo aika karun näköistä. Ei pitäisi olla mitään epäselvää: viallinen yksilö.
Hieman ehkä keskitasoa heikompi yksilö tuo on, mutta ei se viallinen ole.
 
Viimeksi muokattu:
Jaetaan tännekin kokemusta. Tuli ostettu 65" LG BX kun halvalla sai tarjouksesta pariviikkoa sitten. Noh jo ihan ensimmäisen käynnistyksen ensimmäississä setuppivalikoissa silmiin pisti pystyraidat. Alkuun toivoin että ehkä ovat vain valikoiden grafiikkaa, mutta eipä ollutkaan. Lähetin LG:lle huoltopyynnön kuvilla ja vastauksena sain että pitää ottaa uusia kuvia valaistussa huoneessa (!?). Noh raidat näkyy kyllä valoisessakin ja lähetin kuvia heille. Nyt ei ole viikkoon kuulunut mitään. Giganttiin menee kyllä palautukseen jos eivät tätä suostu kuntoon laittamaan. Jos sitä C1:lle black fridayna antaa uuden mahdollisuuden... Onneksi en vielä uskollisesta plasmasta eroon hankkiutunut.

Liitteenä kuvia mitä lähetin LG:lle ensimmäisellä kerralla, ja vastaavat aika hyvin todellisuutta miten ihmissilmäkin raidat näkee.

Kokemuksia TV:stä muuten:
Hyvällä lähteellä kuva on kyllä todella hyvä.
BX mallin heikkoudet kyllä on huomattavissa. Valikot lagaa välillä ärsyttävästi ja TV lähetyksien rankasti pakatun materiaalin tummien sävyjen "vilkkuminen" meinaa pistää silmään. Yritin kuvanparannuksia laittaa päälle jos auttaisi, mutta en merkittävää eroa saanut aikaan. CX:ssä lienee paremmat prosessoinnit kuvalle ja rauhoittaa pakattua materiaalia paremmin.

LG:ltä tuli viestiä tähän liittyen. LG on nyt tarkistanut kaikki lähettämäni kuvat ja heidän mukaan kuvien perusteella laite on spesifikaatioiden mukainen eikä suosittele huoltoa.
En jaksa tämän enempää tästä taistella ja laitan palautukseen kun kerta palautusoikeutta on. Pahoittelut jos joku tämän yksilön outletista itselleen hakee.

Aikajanaa miten homma eteni(@Numlock ):
1.4. Lähetetty huoltopyyntö LG kotisivuhen kautta kuvien kera (pääsiäisen pitkäviikonloppu heti tässä perässä)
6.4 Tuli sähköpostia että pitää laittaa kuvia valoisessa huoneessa. Vastasin samana iltana.
12.4 "Kiitos viestistä, palaamme mahdollisimman pian" sähköposti
14.4 Kuvat analysoitu, huoltoa ei suositella
 
LG:ltä tuli viestiä tähän liittyen. LG on nyt tarkistanut kaikki lähettämäni kuvat ja heidän mukaan kuvien perusteella laite on spesifikaatioiden mukainen eikä suosittele huoltoa.
En jaksa tämän enempää tästä taistella ja laitan palautukseen kun kerta palautusoikeutta on. Pahoittelut jos joku tämän yksilön outletista itselleen hakee.

Aikajanaa miten homma eteni(@Numlock ):
1.4. Lähetetty huoltopyyntö LG kotisivuhen kautta kuvien kera (pääsiäisen pitkäviikonloppu heti tässä perässä)
6.4 Tuli sähköpostia että pitää laittaa kuvia valoisessa huoneessa. Vastasin samana iltana.
12.4 "Kiitos viestistä, palaamme mahdollisimman pian" sähköposti
14.4 Kuvat analysoitu, huoltoa ei suositella

MIhin outlettiin menee niin tietää varoa?
 
LG:ltä tuli viestiä tähän liittyen. LG on nyt tarkistanut kaikki lähettämäni kuvat ja heidän mukaan kuvien perusteella laite on spesifikaatioiden mukainen eikä suosittele huoltoa.
En jaksa tämän enempää tästä taistella ja laitan palautukseen kun kerta palautusoikeutta on. Pahoittelut jos joku tämän yksilön outletista itselleen hakee.

Aikajanaa miten homma eteni(@Numlock ):
1.4. Lähetetty huoltopyyntö LG kotisivuhen kautta kuvien kera (pääsiäisen pitkäviikonloppu heti tässä perässä)
6.4 Tuli sähköpostia että pitää laittaa kuvia valoisessa huoneessa. Vastasin samana iltana.
12.4 "Kiitos viestistä, palaamme mahdollisimman pian" sähköposti
14.4 Kuvat analysoitu, huoltoa ei suositella
Eipä tuo yllättänyt minua. Kuten sanoin, ei tuo viallinen ole.
Plasman jälkeen vaatii totuttelua, ei se omaankaan päähäni ensin mahtunut, että näissä tuollaista saattaa olla. Toki niissä on yksilöeroja mutta kyllä tuollainen esimerkkikuvien materiaali näyttää OLEDin ”ominaisuudet”.
 
Viimeksi muokattu:
Aikajanaa miten homma eteni(@Numlock ):
1.4. Lähetetty huoltopyyntö LG kotisivuhen kautta kuvien kera (pääsiäisen pitkäviikonloppu heti tässä perässä)
6.4 Tuli sähköpostia että pitää laittaa kuvia valoisessa huoneessa. Vastasin samana iltana.
12.4 "Kiitos viestistä, palaamme mahdollisimman pian" sähköposti
14.4 Kuvat analysoitu, huoltoa ei suositella
Väittivät että olisi mennyt roskapostiin, eivät vain kertoneet kenen roskapostin:rolleyes:
Luulen että unohtaneet vastata. Se ot:sta
 
Omalta kohdalta tuli hyviä uutisia, paneeli menee vaihtoon ja itselle jää maksettavaksi vaihtotyöt. Toivottavasti tulee nyt uudemman mallin paneelia tilalle, mikä ei olisi niin herkkä kiinnipalamiselle.
 
Tämän takia olen täällä foorumilla hokenut, että testikuvia kannattaisi uudella OLEDilla aina huolellisesti katsella läpi koska kaikki mikä siellä näkyy, on myös oikeassa materiaalissa seassa, kun ne oikeat sävyt sattuu sinne.

Mitäs testikuvia kannattaisi ajaa uudella LG:n CX mallilla ja mistä näitä löytyy? Ei mitään kokemusta OLED-paneeleista joten mitä kannattaisi tarkistaa heti uutena?
 
Mitäs testikuvia kannattaisi ajaa uudella LG:n CX mallilla ja mistä näitä löytyy? Ei mitään kokemusta OLED-paneeleista joten mitä kannattaisi tarkistaa heti uutena?

Jos nyt välttämättä haluat aiheuttaa mielipahaa itsellensi, niin pahoita mielesi vaikka tällä :)





 
Mitäs testikuvia kannattaisi ajaa uudella LG:n CX mallilla ja mistä näitä löytyy? Ei mitään kokemusta OLED-paneeleista joten mitä kannattaisi tarkistaa heti uutena?
Tuosta ketjun aloituspostista löytyy aika hyvin materiaalia ja on siellä linkki myös noihin harmaaslideihin OLED Screen Uniformity Discussion-Banding and Vignetting | AVS Forum

Kannattaa kuitenkin ajaa paneelia sisään ainakin pari kertaa se 4h pätkä, jonka jälkeen tv tekee automaattisen puhdistussyklin.
 
Ovatko muut huomanneet että Ylen Aamu TV:n kiinteät palkit jättävät pidemmän päälle täälläkin kuvatun tumman raidan ruudun alaosaan? Muutaman kuukauden etätyöskentelyn seurauksena tuli pidettyä Aamu TV:tä taustalla pyörimässä lähetyksen ajan ja seurauksena selkeät palkit Philipsin OLED803 telkkarissa.
 
Mitäs testikuvia kannattaisi ajaa uudella LG:n CX mallilla ja mistä näitä löytyy? Ei mitään kokemusta OLED-paneeleista joten mitä kannattaisi tarkistaa heti uutena?
Ihan mikä tahansa testilevy tai muu vastaava jossa on kokoruuduun harmaita välillä 0-100% ja niissä keskittyä erityisesti tuohon 1-10% alueeseen, painottuen alle 5% kuitenkin. Tuo on syytä tehdä sitten pimennetyssä huoneessa ja telkkarissa valittuna joku himmeämpi ISF-tila matalahkolla OLED-valon asetuksella. Ota myös huomioon, että kaikissa esim. Youtuben videoissa ei välttämättä ole oikeat tasot. Katso suositellut vaikka täältä ja käytä niitä: https://www.avsforum.com/threads/oled-screen-uniformity-discussion-banding-and-vignetting.2896737/

Jos nyt välttämättä haluat aiheuttaa mielipahaa itsellensi, niin pahoita mielesi vaikka tällä :)
Itse asiassa tuo linkkaamasi eka video kannattaa nimenomaan ajaa, jos ei halua pettyä luultuun 5% harmaaseen, se kun tuolla videolla on todellisuudessa n. 10%, eli huomaa kyllä ihan silmälläkin, että sen 5% ja 10% tasot on samat.
Sen 1% on suunnilleen 5% oikeasti vastaava tuolla videolla, jos sitä välttämättä haluaa käyttää. Tosiaan aika moni haksahtanut tuota katsoessa luulemaan, että on sattunut yksisarvinen kohdalle mutta todellisuus tulee kyllä myöhemmin eteen karusti. ;)
 
Sen 1% on suunnilleen 5% oikeasti vastaava tuolla videolla, jos sitä välttämättä haluaa käyttää. Tosiaan aika moni haksahtanut tuota katsoessa luulemaan, että on sattunut yksisarvinen kohdalle mutta todellisuus tulee kyllä myöhemmin eteen karusti. ;)

No sitten annan vahvan suositukseni tuolle ! Hyvän mielen testi siis. Näitä lisää.
 
Ovatko muut huomanneet että Ylen Aamu TV:n kiinteät palkit jättävät pidemmän päälle täälläkin kuvatun tumman raidan ruudun alaosaan? Muutaman kuukauden etätyöskentelyn seurauksena tuli pidettyä Aamu TV:tä taustalla pyörimässä lähetyksen ajan ja seurauksena selkeät palkit Philipsin OLED803 telkkarissa.
Kovin pitkään niitä palkkeja ei ehkä kannata toistuvasti käyttää ainakaan isoilla OLED-valon asetuksilla. Itsellä tulee pidettyä telkkariohjelmissa zoomia päällä C9:ssä. Joskus kokeillut jonkin aikaa jotain kirkaspalkkista ohjelmaa ja niistä vähän aikaa näkyvää varjoa tulee joka poistuu hetken päästä. Samoin oikein kirkkaat tekstitykset jättää tumman raidan joka poistuu lähes kokonaan 4h välein tehtävän automaattiputsauksen jälkeen.
 
No sitten annan vahvan suositukseni tuolle ! Hyvän mielen testi siis. Näitä lisää.
Just näin. Vielä kun kerrot miten tuo temppu tehdään oikean materiaalin kanssa niin ei tule sielläkään eteen 5% harmaita koskaan. :confused2:

Itse asiaan, pointtini oli kuitenkin antaa ohje kysyjälle, jolla OIKEASTI voi tarkistaa mainitut tasot, jos sattuu haluta tietää miltä ne näyttää todellisuudessa.
 
Just näin. Vielä kun kerrot miten tuo temppu tehdään oikean materiaalin kanssa niin ei tule sielläkään eteen 5% harmaita koskaan. :confused2:

Laita aurinkolasit. 5% harmaita et näe ja 10% harmaat näyttää 5%. Problem solved.

Netissä on paljon erinlaisia testejä , joissa voi olla väärää dataa aineistona. Tarkkana saa olla, jos pedantti haluaa olla.
Hyvä huomio, kiitos siitä.
 
Jos et näe normikatselussa mitään poikkeavaa niin suosittelen ettei kannata läht kaivaa verta nenästä ja lähteä etsimällä etsimään. Itse olen noi testit vetän vain siinä tapauksessa jos ostan paskan paneelin ja haluaa varmistua asiasta kuinka paska se on oikeasti.
 
Jos et näe normikatselussa mitään poikkeavaa niin suosittelen ettei kannata läht kaivaa verta nenästä ja lähteä etsimällä etsimään.
Tuossa kannattaa silti ottaa huomioon se, että ongelma ei näy kaikella materiaalilla ja tilanteesta riippuen voi kestää kauankin, että sopivaa matskua sopivassa olosuhteissa tulee eteen, varsinkin nyt valoisaan kesäaikaan, jos ei harrasta tilansa täydellistä pimennystä. Foorumit on pullollaan näitä jotka ovat ominaisuuden liian myöhään havainneet, löytyy tältäkln foorumilta jokunen esimerkkitapaus, että palautusoikeus ehtinyt umpeutua ja tuossa vaiheessa sitten testikuvien kanssa todettu paneelin todellinen laatu.
 
Jos menee hemmetin kauan ennekuin vian huomaa, niin eikö silloin ole todennäköistä, että ongelmaan törmää hyvin harvoin ? Ja kannattaako sen takia aloittaa vaihtorumba , jonka lopputuloksesta ei ole mitään takuita ? Mielestäni ei ole vaivan ja riskin arvoista.
 
Jos menee hemmetin kauan ennekuin vian huomaa, niin eikö silloin ole todennäköistä, että ongelmaan törmää hyvin harvoin ?
Ehkä, ehkä ei. Esimerkiksi nyt valoisaan kesäaikaan tuota ei varmasti monikaan voi edes havaita, jos ei tilaa pimennä erikseen. Tai ei nyt vain satu katsomaan sopivaa matskua.

Lähtökohtaisesti ajattelen kuitenkin, että joku joka kysyy asiasta saattaa ehkä kokea tuollaisen ominaisuuden itseä vaivaavaksi, ja ne jotka ei ole edes kiinnostuneet "ominaisuuksista" eivät niitä edes kysele.

Ja kannattaako sen takia aloittaa vaihtorumba , jonka lopputuloksesta ei ole mitään takuita ?
Omasta kokemuksesta vaihtorumba harvoin tuottaa juuri missään näyttölaitteessa täydellistä lopputulosta, jos edes parempaa. Pointtini on vain se, että tuosta voi nähdä mitä siellä on vastassa ja päätellä sitten siitä, että kestääkö oma pää tuollaista vai ei.

Mielestäni ei ole vaivan ja riskin arvoista.
Minkä riskin?
 
Viimeksi muokattu:
OK. Oletin tuon koskevan myös "vian" etsintää joka mielestäni on vaivan ja riskin arvoinen.

Allekirjoittanut etsi täydellistä telkkaria ja täydellistä paneelia....vasta 7 televisio täytti ne kriteerit ja varmaan ei sekään ole vielä lähellekään täydellinen...

En pienellä kiusallakaan ala etsimällä etsimään siitä mitään vikoja ,koska voin vakuuttaa että alkoi käydä oikeasti jo hermojen päälle kun paskaa tuli paskan perään aiemmin...

Oli vakaa aikomus että 2020 mallit saa jäädä ja katselin jo noita 2021 malleja, mutta revikat ei kyllä hirveästi antan aihetta että tilanne muuttuu mihinkään...esim. samsungin neo qledit...samaa dse tä odotettavissa ym.

Tämä oikeasti on sellaista arvalla vetoa ettei tosikaan ja jos löydätte hyvän koneen (yksilön) niin tyytykää siihen...seuraava on aivan takuulla taas täyttä skeidaa.
 
Allekirjoittanut etsi täydellistä telkkaria ja täydellistä paneelia....vasta 7 televisio täytti ne kriteerit ja varmaan ei sekään ole vielä lähellekään täydellinen...

En pienellä kiusallakaan ala etsimällä etsimään siitä mitään vikoja ,koska voin vakuuttaa että alkoi käydä oikeasti jo hermojen päälle kun paskaa tuli paskan perään aiemmin...
Pahoin pelkää ettei tuo vikojen etsimättömyyskään tuota tulosta, kun selvästikin näihin asioihin kiinnität huomiota. :)

Mutta näyttölaitteiden kanssa tosiaan ei yksisarvista kannata yleensä metsästää, kun siinä ainakin itselläni on käynyt niin, että ne on joko yhtä huonoja, huonompia tai niissä on jokin muu vika. Lähinnä tuossa on se, että itse haluan nähdä aina kuitenkin, että onko jossain tekniikassa sellaisia juttuja joita ei opi sietämään ja josko olisi syytä valitakin jokin toinen. Tämä OLED on vähän kiikun kaakun omalla kohdalla, tekniikan kompromissit on aika isoja omasta mielestä joltain osin.
 
Pahoin pelkää ettei tuo vikojen etsimättömyyskään tuota tulosta, kun selvästikin näihin asioihin kiinnität huomiota. :)

Ymmärsit tai halusit ymmärtää nyt vähän väärin mun pointin...

Tarkoitin että tossa viimeisessä lg cx 65" telkussa en ole normaalissa tv n katselussa mitään vikaa löytänyt mikä häiritsisi itseäni yhtään pelaan sitten sillä tai katselen leffoja.

Olen testannut peleissä esim. Vaalealla taustalla kääntelee kameraa tuleeko mitään dsetä...eipä tullut ...täysin puhdas paneeli ...ei näkynyt häiritsevää verticsl bandingiä missään... Tietyllä harmaalla sävyllä noissa jokaisessa oledissa näkyy määrätyssä kulmassa bandingiä myös tuossa, mutta se ei häiritse missään normimatskussa mitä testasin.

Ei ollut siis tuossa tarvetta alkaa testaa jollain testivideolla jotain mitä en nähnyt ilmsn sitä.

Eli mielestäni tuo on verrattuna 6 aikaisempaan telkkariin täydellinen yksilö js saa täältä uuden kodin :)

Nyt voin keskittyä tv n katseluun enkä vikojen etsimiseen...

Edit. Ja tv t ei olleet todellakaan kaikki oledeja....vaihtoon menivät....lg bx,samsung q80t/90t, 2 x sony xh90 ja kerran lg cx...

Lg bx oli ainoa missä paneelissa ei ollut mitään vikaa....se oli muuten vaan kirkkaudeltaan aivsn liian himmeä mun käyttöön...toi lg cx on tosi paljon kirkkaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärsit tai halusit ymmärtää nyt vähän väärin mun pointin...

Tarkoitin että tossa viimeisessä lg cx 65" telkussa en ole normaalissa tv n katselussa mitään vikaa löytänyt mikä häiritsisi itseäni yhtään pelaan sitten sillä tai katselen leffoja.

Olen testannut peleissä esim. Vaalealla taustalla kääntelee kameraa tuleeko mitään dsetä...eipä tullut ...täysin puhdas paneeli ...ei näkynyt häiritsevää verticsl bandingiä missään... Tietyllä harmaalla sävyllä noissa jokaisessa oledissa näkyy määrätyssä kulmassa bandingiä myös tuossa, mutta se ei häiritse missään normimatskussa mitä testasin.

Ei ollut siis tuossa tarvetta alkaa testaa jollain testivideolla jotain mitä en nähnyt ilmsn sitä.
Ilmeisesti vaihtorumba sinun tapauksessasi oli sitten kannattavaa, jos ei näy oikeassa materiaalissa mitään. Oletan, että myös nuo nykytyyliin aika usein harmaannetulla mustalla olevat matsut toistuvat virheettömästi? Ainakin itselleni nuo omassa C9:ssä näkyy omaan silmään silloin, kun tuollaisia kohtauksia tulee vastaan aika selvästi. Tässäkin ketjussa aika monta esimerkkiä oikeista materiaaleista missä sitä voi näkyä.

Vaaleassa materiaalissa ei kyllä omassakaan ole valittamista eikä se OLEDin heikkouksiin kuulukaan pl. nuo uusimpien paneelien rasterit, mutta oma telkkari on C9 eikä niistä kärsi.
 
Häh, eikö sinulla ole toista samanlaista telkkaria kotona. Pitäähän näitä vähintään olla aina kaksi yksilöä vikojen varalta. :rofl:

Mikä siinä kaukosäätimessä muuten on vikana?
Kaupassa voisi kuulemma kokeilla :speak:

Äänikomentojen kuuntelu lopetti toiminnan. Kaukosäätimen resetointi auttoi ainakin toistaiseksi. Home/back 5s pohjassa.
 
Youtube appista tullut ”burn in” B8:iin. Oikean yläkulman punainen logo ja oikean alakulman keltainen pieni palkki. Näkyy helpohkosti tasavärisillä testivideoilla/kuvilla tietyillä väreillä. Muuten en olisi huomannut, mutta piti vaihteeksi ajaa testi läpi. Ilmeisesti jokseenkin yleinen ongelma googlen mukaan.

Vaikka pelejä tullut pelattua paljon ja katsottua tekstitettyjä elokuvia/sarjoja vajaan kolmen vuoden aikana niin muualla ruudussa ei ole vielä moittimista. Taitaa puhdas punainen ja keltainen olla pahimmat ledin kuluttajat? Kirkkaus ja kontrasti ollut aina 100.

Tv kertonut kahdesti tekevän kohinan poiston joten tunteja takana jonkin verran. Huoltovalikkoon ei pääsyä josta ilmeisesti voisi tarkistaa.

Katselin jo qn95a:ta korvaajaksi, mutta mitähän se samsung säätää game moden ja hdr:n kanssa kun autenttista kuvaa ei voida tarjota vaan jotain itse räpellettyä tone mappingia. Vrr ja earc tulisi saada niin nythän vaihtoon olisi yksi ”perustelu” lisää, mutta ei taida olla vaihtoehtona kuin bf:nä ostaa c1 tarjouksesta ja katsella taas kolmen vuoden päästä korvaajaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom