- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 553
Kyl noita mun mielestä piti pystyy hankkimaan kunhan takuu on vielä voimassa."Saatavilla jopa 14 päivän sisällä ostopäivästä"
Kiva tietää näin 16 päivää telkkarin oston jälkeen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyl noita mun mielestä piti pystyy hankkimaan kunhan takuu on vielä voimassa."Saatavilla jopa 14 päivän sisällä ostopäivästä"
Kiva tietää näin 16 päivää telkkarin oston jälkeen
Kattaako kiinni palamisen?Kyl noita mun mielestä piti pystyy hankkimaan kunhan takuu on vielä voimassa.
Kattaako takuu sen?Kattaako kiinni palamisen?
Ehdot löytyvät samasta paikasta.Kattaako takuu sen?
Voisin epäillä kuluttaja-asiamiehen olevan eri mieltä kuin LG asiassa, mutta itse ei ole tarvinnut tuota puida millään tavalla, niin ei ole tietoa.Ehdot löytyvät samasta paikasta.
Jatkaa valmistajan takuuta, ei lisää siihen mitään. LG ei taida lukea kiinnipalamista viaksi laitteessa, vaan ominaisuudeksi.
Saattavat olla ja toivottavasti ovatkin.Voisin epäillä kuluttaja-asiamiehen olevan eri mieltä kuin LG asiassa, mutta itse ei ole tarvinnut tuota puida millään tavalla, niin ei ole tietoa.
Ja lopputulos oli, että huolto kävi vaihtamassa paneelin ketjun aloittajalle.
White Grid on a Bright uniform image
Se oliko lopputulos onnellinen, on vähän tulkintakysymys ehkä, kun uudessa paneelissa on sitten edelleen gridiä mutta lisäksi tuli tummat läikät, tinttiä ja kunnollinen VB...
Ihan just tuon takia en itse alkaisi uutta laitetta huollon kautta yrittämään saada itselle kelpaavaksi, vaan tosiaan palautus palautusoikeuden voimassa ollessa ja uudelleen osto paremman toivossa...
Tuosta gridijutusta on kyllä netti pullollaan kommentteja ja vaikuttaisi olevan aika yleistä tuossa sarjassa, että enpä tiedä muuttuuko tilanne hirveästi vaihtamalla. Mielenkiinnolla kyllä seuraan miten jutussasi käy.
"Sen lisäksi tämä huoltopaketti suojaa vahingoilta, joita normaali takuu ei kata, mikä tarkoittaa, että laite huolletaan lisämaksuitta. LG:n palvelut ja tuki ovat saatavillasi helposti - tämä tarkoittaa tuotevaihtojen sekä alkuperäisin varaosin tehtyjen huoltojen mutkatonta käsittelyä."Kattaako kiinni palamisen?
Juu, onhan tuo mahdollisuus. Tässä yhden henkilön televisiohistoria:
I've gone through 5 OLEDs (LG CX 65 inch) since October and took down some info along the way so hopefully this will help some of you guys. I did not take many pics but will try and edit in some of the ones I took later:OLED Screen Uniformity Discussion-Banding and Vignetting
www.avsforum.com
Onhan tuossa viimeisessäkin raidat ja "valovuoto" eli oikea laita kirkkaampi kuin vasen. Viimeisin kuva sopivan epätarkka mutta onhan siinäkin selvästi pystyraidat.Tuon mukaan ristikko-ongelmia ja vaakaviivoja kirkkaalla ei esiinny joka televisiolla ja on mahdollista saada myös televisio ilman pystyraitoja tummalla kuvalla, mutta täydellistä televisiota ilman edes osaa noista ei taida olla mahdollista saada kuin lottovoittona. Minulla on nyt paneeli jossa nuo kaikki ongelmat paitsi pikselivikoja.
"TV 5 I may keep" ja "I feel like the grid is almost inescapable perhaps...?"TV 5 I may keep. No visible banding in stress tests, no DSE whatsoever on bright panning shots, has some mild grid unfortunately but I feel like the grid is almost inescapable perhaps...?"
Paneeli vaihdettu ja työ kustansi 180€. TV:n asetuksia ei oltu nollattu. Olisikohan factory reset paikallaan paneelin vaihdon jälkeen?Päivitystä tähän. LG:n virallinen huolto (Jyväskylän TV-tekniikka) teki diagnoosin ja kommunikoi LG:n kanssa suoraan asiasta. LG korvaa uuden paneelin, jos itse maksaa työt. Näin tulee nyt varmaan tapahtumaan tämän kohdalla.
EDIT: Tämmöisen osan siis tilanneet LG EAJ64448201 Oled; Module-Am, Lc550Aqd | TVserviceParts.com
Mutta onnea matkaan. Miten asiasi on edistynyt huollon kanssa tähän mennessä?
Eiköhän ne paneelin vaihda ainakin kerran ihan asiakkaan mieliksi. Omat kokemukset joka vehkeen kanssa, joissa olen huoltorumbaan alkanut on, että kerran se korjataan tai vaihdetaan varmasti mutta mikäli uusi paneeli on samanlainen tai huonompi niin se on sitten normaali, kun huoltomies on sen vaihtanut ja "todennut speksien mukaiseksi".Heistä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun tein heidän pyytämät manuaaliset kohinanpoistot ja laitoin uudet kuvat, omat yhteystietoni sekä ostokuittini.
Kyllä minä itsekin aina välillä epäilen että onko tässä mitään järkeä jos tuleekin vielä pahempi paneeli kunnes huomaan pelatessa vaakaraitoja kirkkaalla taivaalla, pystyraitoja pilvisellä taivaalla ja ristikkoa auringonpaisteessa joka saa minut taas vakuuttuneeksi että en totu paneelin vikoihin. Lisäksi jos LG:n kanta tulee olemaan se että tämä paneeli on viallinen niin luulisi heidän vaihtavan seuraavakin paneeli jos se sattuisikin olla vieläkin huonompi.
Oliko Dynamic Tonne Mapping päällä? Mites HGiG? Oletko vilassut Vincentin videot "parhaista" asetuksista molemmille konsoleille?Tuli eilen lg cx telkkuun tuo 03.21.16 päivitys ja sen jälkeen kaikki pelit xboxilla ja pleikalla on hirveen tummia/hämäriä hdr:n kanssa. Päämenu näyttää molemmissa ihan ok:lta, mutta heti kun avaa pelin niin hämärtyy. Jos ottaa hdr:n pois niin on kirkkaampi. Sattuisko kellään olemaan neuvoja/tietoja tähän? Ei oikein löydä mitään asetuksista ja ei pitäisi olla mitään virransäästöjä käytössä. Toimi ennen ihan hyvin.
HGiG:tä ja muita asetuksia on tullut kyllä käytetty eri asetuksissa, mutta ei näytä vaikuttavan. Xbox kalibroitu uudelleen mutta ei näyttänyt paremmalta. Netflixi näyttää ihan hyvältä, että vaikuttaa kyllä vain konsoleihin.Oliko Dynamic Tonne Mapping päällä? Mites HGiG? Oletko vilassut Vincentin videot "parhaista" asetuksista molemmille konsoleille?
Homma hallussa sinulla näköjään! Jollain oli vastaavaa redditissä ja virtajohdon tuuletuksella oli korjautunut.HGiG:tä ja muita asetuksia on tullut kyllä käytetty eri asetuksissa, mutta ei näytä vaikuttavan. Xbox kalibroitu uudelleen mutta ei näyttänyt paremmalta. Netflixi näyttää ihan hyvältä, että vaikuttaa kyllä vain konsoleihin.
Kiitos, näköjään buutti taas kaiken muutti. Alkoi hajoilemaan tuohon jo hermotHomma hallussa sinulla näköjään! Jollain oli vastaavaa redditissä ja virtajohdon tuuletuksella oli korjautunut.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Tässä tapauksessa kävi lopulta hyvin kun laite meni kuin menikin vielä takuuseen Verkkokauppaan. Ensin piti laitella suoraan LG:lle viestiä josta totesivat vain että laite on liian vanha, kaksi vuotta rajana sinne. Laitoin sitten vielä Verkkokauppaan uudelleen viestiä ja yllättäen hommat alkoikin luistaa, viikonloppuna lähtee telkkari matkaan. Saapa nähdä osaavatko korjata tuota kun meni pahempaan kuntoon eli mitään videotakaan ei enää näy.Täällä hajosi LG C7 eilen. Katselin peruskanavia ja yllättäen kanavaa vaihtaessa kaikki UI:n osaset välkkyy eri värejä eikä oikein selvää saa kuin välillä sieltä ja täältä. Kaikki videomatsku kuitenkin toimii normaalisti (valtakunnan verkko, Netflix, HDMI-lähdöt) mutta tosiaan melko ikävä käyttää kun valikoista ei saa mitään selkoa. Sain palautettua tehdasasetuksetkin kikkailun jälkeen mutta ei mitään apua, nyt pitäisi päästä alkuasetukset sitten laittamaan jos haluaisi katsoa yhtään mitään.
Verkkokaupassa kävin tiskillä kysymässä vinkkejä, ei kuulemma takuuta kun ostettu 3v 2kk sitten, ei tullut muuta vinkkiä kuin tuo nollaus. Löytyykö täältä keltään ideoita mitä tuolle voisi ehkä tehdä? Jotenkin ikävää että kallis telkkari hajoaa tyhjästä, vaikka käyttöäkään ei mahdottamasti ole ollut, eikä kolhittu mitenkään.
Kellään ratkaisua vastaavaan? Pystyykö tuon Windowsin pakottamaan ohi noista EDID virheistä? Ilmeisesti ei RTX 3* ongelma vaan koskee kaikkia komboja.Onko muilla ongelmana, että RTX 3080 + LG CX combolla saa vain 2.1 äänen?
Ootko varmistanut että Windowsista valittu 5.1/7.1/Dolby Atmos ulostuloksi? Itellä ainakin toimii Atmos yms. kunhan tuon muistaa valita. Menee joskus autom. pois päältä.Kellään ratkaisua vastaavaan? Pystyykö tuon Windowsin pakottamaan ohi noista EDID virheistä? Ilmeisesti ei RTX 3* ongelma vaan koskee kaikkia komboja.
Niin kun se ongelma on, että noi on harmaana.Ootko varmistanut että Windowsista valittu 5.1/7.1/Dolby Atmos ulostuloksi? Itellä ainakin toimii Atmos yms. kunhan tuon muistaa valita. Menee joskus autom. pois päältä.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta avsforumin LG CX ketjussa oli mainittu seuraavat asetukset TV:stä, millä pitäisi toimia.Kellään ratkaisua vastaavaan? Pystyykö tuon Windowsin pakottamaan ohi noista EDID virheistä? Ilmeisesti ei RTX 3* ongelma vaan koskee kaikkia komboja.
On se.Ei helvetti, onko tämäkin mennyt samanlaiseksi paneelilotoksi kuin IPS-monitoreissa?
Ei vielä heitetä pyyhettä kehään, katsotaan miten uusi paneeli pärjääEi helvetti, onko tämäkin mennyt samanlaiseksi paneelilotoksi kuin IPS-monitoreissa?
Kyllä. Omat kokemukset viime vuosilta näyttää, että mikä tahansa näytön sisältävä laite on täyttä lottoa nykyisin, että mitä tulee. Nimimerkillä viidettä iPhone 12 Pro:ta tässä jo vaihtamassa, kun näytöt on ihan kelvottomia olleet. Eli edes täysikokoisen OLED-television hinnalla ei ole varmaa, että saa postimerkin kokoisen näytön itselle kelpaavana...Ei helvetti, onko tämäkin mennyt samanlaiseksi paneelilotoksi kuin IPS-monitoreissa?
Ei silti vaikka näitä kokeilin:Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta avsforumin LG CX ketjussa oli mainittu seuraavat asetukset TV:stä, millä pitäisi toimia.
Oletan siis että PC -> LG CX -> AVR setup kyseessä.
LG CX Settings:
Sound > Sound Out = HDMI ARC
Sound > Additional Settings > AV Sync Adjustment > Bypass
Sound > Additional Settings > HDMI Input Audio Format > Bitstream
Sound > Additional Settings > Digital Sound Out = Pass Through
Sound > Additional Settings > eARC = ON
Eiköhän ne paneelin vaihda ainakin kerran ihan asiakkaan mieliksi. Omat kokemukset joka vehkeen kanssa, joissa olen huoltorumbaan alkanut on, että kerran se korjataan tai vaihdetaan varmasti mutta mikäli uusi paneeli on samanlainen tai huonompi niin se on sitten normaali, kun huoltomies on sen vaihtanut ja "todennut speksien mukaiseksi".
Oma ennätys oli, kun onnistuin vaihdattamaan tietokonemonitorin puolen kymmentä kertaa ja joka kerta siihen asti virallinen tekninen tuki sanoi kuvien perusteella, että paneeli on viallinen, kunnes viimeisen vaihdon jälkeen tuli stoppi ja kylmä ilmoitus, että se on ihan ominaisuus ja ei vaihdeta enää. Tuossakin vaihdokit oli toinen toistaan huonompia. Noin monta vaihtoa meni läpi vissiin, kun kuriiri toi aina uutta ja vei vanhan ettei se huoltomies ollut sitä heti näkemässä. Kyseessä oli pahin valovuoto mitä olen ips-monitorissa koskaan nähnyt ja ihan tunnettu laatumerkki oli kyseessä.
Toisaalta ihan ymmärrettävää maahantuojalta tuo, kun ei paneelisi vialliselle vaikuta ja mitään sellaista missä "ominaisuudet" olisi korjattu ei tietääkseni ole olemassakaan, on vain yksilöeroja.LG:ltä tuli vastaus:
"Alla olevaan tapaukseen viitaten palaan teille asiaan.
Laittamanne kuvat on tarkastettu ja niiden perusteella televisio on laitevalmistajan asettamien spesifikaatioiden mukainen emmekä tämän vuoksi suosittele huoltoa."
E: Minä: Kiitos tiedosta, mutta pakko sanoa että olen pettynyt. Minusta tuo ei ole hyväksyttävän tasolla näin kalliissa televisiossa, mutta jos valmistajan mielestä tuo on ok, niin ei minun selvästi ole järkeä ottaa huoltoa vastaan koska tuskin tulen saamaan paneelia jossa nuo "ominaisuudet" on korjattu.
Tuohon pakko sanoa, että kyllä nuo alle 5% testikuvissa näkyvät tummemmat ja vaaleammat kohdat käytännössä näyttävät ihan samalle kuin mitä valovuotoinen LCD, vaikka eri syystä tuo ilmiö siellä onkin... Eikä sillä materiaalin lähteellä ole vaikutusta vaikkakin UHD BD:llä harvemmin ehkä näkyykin mutta kyllä ne on nämä nykytyyliin harmaannetut materiaalit jotka ovat myrkkyä näille paneeleille jotka kykenevät vain toistamaan mustaa mutta ei sen yläpuolista kunnolla. Olihan tuo itsellekin yllätys, kun näitä pääsi omin silmin näkemään ja ekana mieleen tuli se, että viallinen laite on kyseessä mutta kyllä se enemmän näyttää siltä, että näitä ei vain katsota niin kriittisesti ja arvostelujen tekivät osaa olla valikoivasti sokeita ominaisuuksille tai saavat "yksisarvisia" testeihinsä.Minusta lähettämänne kuvat osoitatavat valovuotoa, joka on tyypillistä tausta tai kanttivalaistulla näytöllä, mutta jota ei esiinny OLED paneelissa, jossa jokainen piste valaistaan erikseen.
Ota ensin yhteys Verkkokauppaan asiasta (kuluttajaneuvonnan ensimmäinen ohje: "Ota aina ensin yhteyttä yritykseen, jonka kanssa olet tehnyt kaupat." ) Sen jälkeen voisit jatkaa vääntämistä LG:n kanssa ja laittaa tiukempaa sävyä keskusteluun. Jos ei etene, niin kuluttajaneuvontaan yhteys.Ostin LG OLED65CX:n marraskuussa ja pian ihmettelemään oikean alanurkan hohdetta joka näkyi lähes mustissa kohtauksissa. Kokeilin 5% harmaata testikuvaa ja se näytti tältä:
Näistä tuo liian kirkas alanurkka on se joka häiritsee enemmän, mutta myös tuon vasemman reunan tumman läiskän näkee sopivissa kohdissa.
Laitoin asiasta palautetta LG:lle joulukuun alussa, mutta kesti eiliseen asti (pitkälti yli kaksi kuukautta siis) ennen kuin sain lopulta heiltä vastauksen mitä television kanssa tehdään. TV-puolen mukaan "TV on normaali, eikä siinä ole vikaa joka pitäisi korjata". Tosin tämän ketjun läpi luettuani en tiedä olisiko paneelin tai laitteen vaihdosta hyötyä. Ilmeisesti näissä paneeleissa on niin paljon ongelmia, ettei LG halua enää lähteä näitä edes vaihtamaan.
Mitähän tämän kanssa nyt sitten oikein tekisi? Televisio on ostettu Verkkokauppa.com:sta ja 32 päivän palautusoikeus on tietenkin jo mennyt aikoja sitten koska LG:llä kesti niin kauan antaa tuomio. Minulla on myös LG OLED55B7 johon olen täysin tyytyväinen. Vertical banding on OLED-paneelien ominaisuus ja sen kanssa pystyn elämään, mutta tuo harmaan epätasaisuus ei minusta kuulu lähes kahden tonnin telkkariin.
Ota ensin yhteys Verkkokauppaan asiasta (kuluttajaneuvonnan ensimmäinen ohje: "Ota aina ensin yhteyttä yritykseen, jonka kanssa olet tehnyt kaupat." ) Sen jälkeen voisit jatkaa vääntämistä LG:n kanssa ja laittaa tiukempaa sävyä keskusteluun. Jos ei etene, niin kuluttajaneuvontaan yhteys.
Laitoitko LG:lle tuon 5% harmaan testikuvan? Lisäksi voisit ottaa kuvia oikesta materiaalista, joissa tuo paneeli häiritsee.
Ota ensin yhteys Verkkokauppaan asiasta (kuluttajaneuvonnan ensimmäinen ohje: "Ota aina ensin yhteyttä yritykseen, jonka kanssa olet tehnyt kaupat." ) Sen jälkeen voisit jatkaa vääntämistä LG:n kanssa ja laittaa tiukempaa sävyä keskusteluun. Jos ei etene, niin kuluttajaneuvontaan yhteys.
Laitoitko LG:lle tuon 5% harmaan testikuvan? Lisäksi voisit ottaa kuvia oikesta materiaalista, joissa tuo paneeli häiritsee.
Alla vielä tuoreemmat kuvat tammikuulta omasta peneelista ja Queens Gambit -sarjan avauskohtaus. Alin kuva verrokkina vielä marraskuulta. Kännykän kameran valotus on aina arvoitus kun näitä kuvia ottaa.
Sama täällä, 99% materiaalista paneelin "viat" ei näy ja valokuvan pitkä valotusaika korostaa näitä laikkuja sekä vertical bandingia. Valitettavasti paneeleissa on paljon huonompia yksilöitä kuin mitä meille on sattunut.Otin myös omasta cx77 mallista samasta aloitus kohtauksesta pimeässä kuvat.
En tiedä onko kuvat mitenkään vertailukelpoiset, kännyräpsyjä nämäkin on.
Tässä kohtaa vertical banding kyllä korostuu, mutta muuten muissa katsomissani materiaaleissa en ole huomannut ongelmaa ja ei tämäkään livenä silmään pahasti pistänyt omassa tv:ssä. Jos harmaita taustakuvia laittaa, niin pientä vertical bandingiä on joissain kuvissa mutta ei mielestäni häiritsevästi.
Ja 99,999999 prosentilla kuvamateriaalista jota katson, niin kuvassa en ole huomannut mitään sanomista ja nuo kännykällä otetut testiräpsyt näyttävät mielestäni näissä valokuvissa kyllä selvästi pahemmalta kuin mitä livekuvassa.
edit: lisätty vielä testikuva pelkällä harmaalla.
edit 2: Tuo vaalena harmaa on 20% ,
*Siirretty oikeaan ketjuun*
11/2019 ostettu 65c9 ja viikonlopun aikana ilmestyi kuvien viiva. Pieni/automaattinen kohinanposto ei ole auttanut. Otin myös kaikki ulkoiset lähteet pois, verkkopiuhan ja antennin ja sama viiva näkyy.
Olin yhteydessä LG:n tukeen puhelimitse ja asiakaspalvelija sanoi, että pitkä tunnin mittainen kohinanpoisto pitää ajaa kuusi kertaa ennenkuin sinne "saa" lähettää kuvan. Kerroin asiakaspalvelijalle oman mielipiteeni asiasta, että paneelihan kuluu joka kerta koska normaalistihan TV tekee tuon 2000h välein eli jos viidennen kerran jälkeen viiva häviää niin olen kuluttanut paneeliani todella paljon.
Pyysin ohjeen kirjallisena ja lupasi lähettää sähköpostiin. Onko joku törmännyt samaan ohjeeseen?
EDIT!
Kolmas kuva yhden tunnin mittaisen kohinanpoiston ja tehdasasennuspalautuksen jälkeen.
LG:n appari soitti tänään ja kertoi, että kirjallista ohjetta heillä ei ole antaa. Mutta "tekniikan" kaverit olivat sanoneet, että kohinanpoistolla ei ole mitään negatiivista vaikutusta/kulumista tms. kuvanlaatuun. Jos sillä olisi yhtään mitään vaikutusta, niin kyseistä työkalua ei olisi asetuksissa.
Neljä kertaa on nyt ruutu "pesty" tunnin kohinanpoistolla ja ei vaikutusta. Ajellaan nyt vielä ne puuttuvat kaksi.Mulla ollut sama ongelma ja kun jätin yöksi manuaalisen kohinanpoiston niin ongelma hävisi.
Nyt löytyi kunnon stressitestipeli (Little Nightmares) ainakin omalle Oledille. Ei näin pahalta livenä näytä, mutta huomaa pimeässä todella hyvin.
11/2019 ostettu 65c9 ja viikonlopun aikana ilmestyi kuvien viiva.
Mulla ollut sama ongelma ja kun jätin yöksi manuaalisen kohinanpoiston niin ongelma hävisi.
Joko kokeilit manuaali kohinanpoiston? Ei siis sitä tunnin mittaista vaan sitä toista vaihtoehtoa? Itsellä toimi kun yöksi jätti sen tekemään "pesun".
Mikä toinen? Käsitykseni mukaan löytyy kaksi kohinanpoistoa.
1. Neljän katselutunnin välein käynnistyvä, kun sammutat TV:n.
2. Tunnin mittainen, joko 2000h välein käynnistyvä tai vaihtoehtoisesti voi laittaa myös itse päälle halutessaan.
Tuollainen viiva jos näkyy muutaman viikon jälkeen, niin vaihtoon vaan. Muuten kaupan purku.
Tuo on aika mieto käsittely eikä sitä voi mitenkään jättää haluamakseen ajaksi päälle. Sanoisin mutulla omien kokemusten perusteella että tv tekee jotain ehkä vartin maksimissaan ja sammuu sitten. Kuulee naksahduksesta.Tuo ylempi. Sen jätät yöksi niin aamulla pitäisi television avatessa olla viiva poissa.
Tuo on aika mieto käsittely eikä sitä voi mitenkään jättää haluamakseen ajaksi päälle. Sanoisin mutulla omien kokemusten perusteella että tv tekee jotain ehkä vartin maksimissaan ja sammuu sitten. Kuulee naksahduksesta.
Vai tarkoititko sitten kuvan ylempää kohtaa. Oma viestini koski frankjaegerin kohtaa 1.