OLED TV- ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mani88
  • Aloitettu Aloitettu
Huomasin, että omaan LG C2 42 Olediin on palanut Windowsin taskbar kiinni. Samoin Edgen oikean laidan työkalurivi on palanut kiinni, kun olen käyttänyt ruutua töissä ja tehnyt töitä kahtia jaetun selainikkunan kanssa. Näistä oppineena olen nyt käyttäny tuota auto hide taskbaria ja piilottanut edgestä sivupalkit. :D

Nämä palamat taitaa olla ikuisia? Takuuseen vaikea laittaa, kun ei nuo näy missään kuvissa kovinkaan selvästi, mutta silmällä kyllä erottaa, varsinkin tumman harmaissa ja valkoisissa ruuduissa - Pelkään myös, että joudun maksumieheksi, jos vika ei huollon mielestä ole korjauskelpoinen tai häiritsevä.

Vuoden ikäinen tv kyseessä, ja jonkun verran vituttaa katella noita raameja.
Pikselien puhdistusajo voi tuohon auttaa. Yksi ajo ei toki välttämättä heti korjata kokonaan, sillä C2 alkaen tuota isoa sykliä kutistettiin aiemmasta, mutta se tehdään automaattisesti useammin (500h vrt. entinen 2000h).
Settings > General > OLED Care > OLED Panel Care > Pixel Cleaning
 
Joo, tuota kokeillut muutamaan otteeseen sen jälkeen, kun nuo palamiset huomasin, mutta ei ole auttanut. :(
 
Joo, tuota kokeillut muutamaan otteeseen sen jälkeen, kun nuo palamiset huomasin, mutta ei ole auttanut. :(
Oliko suojaustoiminnot otettu pois käytöstä jotka suojaa palamiselta? Huolestuttava tieto joka tapauksessa.
 
Joo, tuota kokeillut muutamaan otteeseen sen jälkeen, kun nuo palamiset huomasin, mutta ei ole auttanut. :(
Onko tuota kalibroitu tai säädetty mitenkään?
Juuri ajoin CX:n kanssa nopean 2min youtube väri- ja harmaascaletestin läpi, enkä huomannut mitään.
Kesästä alkaen n. 3pvää/vko etätöitä tullut tehtyä muun käytön lisäksi. Taskbarin en ole piilottanut työläppärillä.
 
OLED-asetuksista otettu service menusta se himmeneminen pois päältä, jos ruutu toimeton tietyn ajan. Logo brightness myös pois päältä asetuksista. Pixel shift tai vastaava on käytössä, jonka pitäisi auttaa palamisen suhteen.

Kalibroinnista sen verran, että ainoastaan ne rtingsin suosittelemat asetukset käytössä sdr & hdr:n osalta LG C2 OLED Calibration Settings
 
Voi perse sentään näitä vehkeitä!
Nasahti Philips oled807 uusi päivitys ja sen asentamisen jälkeen arc lakkasi toimimasta, ei auta töpselin tuuletus eikä tehdasasetuksien palautus... ja eikun mailia Philipsin tukeen.
 
OLED-asetuksista otettu service menusta se himmeneminen pois päältä, jos ruutu toimeton tietyn ajan. Logo brightness myös pois päältä asetuksista. Pixel shift tai vastaava on käytössä, jonka pitäisi auttaa palamisen suhteen.

Kalibroinnista sen verran, että ainoastaan ne rtingsin suosittelemat asetukset käytössä sdr & hdr:n osalta LG C2 OLED Calibration Settings
Millasella kirkkaudella oot paneelia ajellu? Valkosen taso pienellä ikkunalla montako nitiä siis
 
100% Pixel Brightness ollut käytössä. Nyt kun huomasin nuo palamat, niin töitä tullu tehtyä sdr moodissa 60-80% kirkkaudella riippuen sen hetken fiiliksestä ja huoneen valaistuksesta. Noista niteistä en kyllä nyt osaa sanoo. :D
 
Täällä kanssa yksi lg cx 65" missä melkein joka reunalla kymmeniä ellei yhteensä sata kuollutta pikseliä.
5v lisätakuu ostettuna ja huomenna matka giganttiin kuvien kera jos saisi huoltoa paneelille.

Onkohan tämä toistuva vika että jos paneelin vaihtavat niin parin vuoden päästä sama toistuu?

EDIT: Gigantissä käyty ja elcareen tehty huoltopyyntö. Kotiin tulevat puheidensa mukaan vaihtamaan uuden paneelin.

EDIT1: Tänään 30.1 tulivat vaihtamaan emolevyn ja paneelin. Oli yksi USB porteista myös puoliksi irrallaan. Nopeaa ja hyvää palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Hei hou, tilanne on SOS. Mikähän mahtaa mättää, kun LG C1 tv:seen yhdistää tietokoneen hdmi:n kautta, ja siirrän äänet tulemaan koneelta tv:hen, niin äänet toimii joo erinomaisesti tv:n omien kaiuttimien kautta, mutta jos laitan televisiosta äänet tulemaan tn:n optisen lähdön kautta vahvariin (elikkäs kaiuttimille), niin ei uulu mitään.
Tv:stä kaiken muun katselu ja näiden kaiuttimien kautta katsomis kuuntelu onnistuu, mutta tietokoneen äänet mykkänä?
 
Hei hou, tilanne on SOS. Mikähän mahtaa mättää, kun LG C1 tv:seen yhdistää tietokoneen hdmi:n kautta, ja siirrän äänet tulemaan koneelta tv:hen, niin äänet toimii joo erinomaisesti tv:n omien kaiuttimien kautta, mutta jos laitan televisiosta äänet tulemaan tn:n optisen lähdön kautta vahvariin (elikkäs kaiuttimille), niin ei uulu mitään.
Tv:stä kaiken muun katselu ja näiden kaiuttimien kautta katsomis kuuntelu onnistuu, mutta tietokoneen äänet mykkänä?
Jahas, nyt ei toimi tv:kään. Eli tossa ei taida olla tvn vika
 
2 vuotta ja 8 kuukautta vanhaan LG OLED65CX ilmestyi kirkas valkoinen ruudun alareunasta ylös asti menevä viiva. Tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta eli kesken katselun ja se näkyy lähteestä (tavallinen tv-ohjelma, suoratoisto, PS5, musta ruutu) riippumatta. Kokeilin pitää televisiota pois virroista ja ajoin pariin kertaan manuaalisesti kohinanpoiston, mutta ei mitään vaikutusta. Kyseessä ei ole mikään haamukuva tai vastaavaa, vaan todella kirkas kaiken päällä näkyvä viiva. Onko kellään kokemuksia, että mitä tämän kanssa kenties tulee tapahtumaan (miten iso tappelu lienee edessä vai kannattaako edes yrittää) tai että mitä tämän kanssa voisi vielä itse yrittää? Televisio ei ole lähimainkaan PK-seutua tai muussa suuressa kaupungissa eli mitään valtuutettua huoltoa ei ole takuulla nurkan takana. Kyllä suomeksi sanottuna vituttaa. 1400 € maksoi telkku ja on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Takuulla ei ole paneeliin koskaan mikään osunut eikä ole edes paikaltaan koskaan siirretty. Kyseessä siis selvästi maanantaikappale tai sitten näillä on aika lyhyt kestoikä.
 
Viimeksi muokattu:
2 vuotta ja 8 kuukautta vanhaan LG OLED65CX ilmestyi kirkas valkoinen ruudun alareunasta ylös asti menevä viiva. Tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta eli kesken katselun ja se näkyy lähteestä (tavallinen tv-ohjelma, suoratoisto, PS5, musta ruutu) riippumatta. Kokeilin pitää televisiota pois virroista ja ajoin pariin kertaan manuaalisesti kohinanpoiston, mutta ei mitään vaikutusta. Kyseessä ei ole mikään haamukuva tai vastaavaa, vaan todella kirkas kaiken päällä näkyvä viiva. Onko kellään kokemuksia, että mitä tämän kanssa kenties tulee tapahtumaan (miten iso tappelu lienee edessä vai kannattaako edes yrittää) tai että mitä tämän kanssa voisi vielä itse yrittää? Televisio ei ole lähimainkaan PK-seutua tai muussa suuressa kaupungissa eli mitään valtuutettua huoltoa ei ole takuulla nurkan takana. Kyllä suomeksi sanottuna vituttaa. 1400 € maksoi telkku ja on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Takuulla ei ole paneeliin koskaan mikään osunut eikä ole edes paikaltaan koskaan siirretty. Kyseessä siis selvästi maanantaikappale tai sitten näillä on aika lyhyt käyttöikä.
paneeli vika. takuun taytyisi korvata uusi tv. tuommoinen tapaus löyty reditistä samsungin QD-OLED paneeli. 6 viikkoa ollut käytössä kunnes tuo viiva ilmestyi ja Dell vaihtoi uuden monitorin takuuseen
aw3423dwf-solid-red-line-v0-xizdvjkfpnlb1.jpg
aw3423dwf-solid-red-line-v0-4lmhmwkfpnlb1.jpg
 
paneeli vika. takuun taytyisi korvata uusi tv. tuommoinen tapaus löyty reditistä samsungin QD-OLED paneeli. 6 viikkoa ollut käytössä kunnes tuo viiva ilmestyi ja Dell vaihtoi uuden monitorin takuuseen
aw3423dwf-solid-red-line-v0-xizdvjkfpnlb1.jpg
aw3423dwf-solid-red-line-v0-4lmhmwkfpnlb1.jpg

Juuri tuollainen siinä minunkin televisiossa on, paitsi valkea ja vieläpä lähes keskellä ruutua. Ongelmalliseksi tämän tekee tuo lähes 3 vuoden ikä ja töllön sijainti. Valmistajan takuuhan on 2 vuotta, enkä tiedä, onko se taloudellisesti kannattavaa lähetellä tälläistä 65" tuuman ruutua postin kautta jonnekin ihmisten ilmoille, saati että joku korjaaja tulisi peräkylille. Täysin uuttakaan nyt ei varmasti tilalle saa, ja eihän tuota mallia edes enää myydä (ei taida olla edes korvaavaa samoilla spekseillä tuossa hintaluokassa). Nuo seikat huomioon ottaen virhevastuun piiriin tapahtuvan korjauksen tai tuotevaihdon vaatiminen voi mennä vaikeaksi, tai näin ainakin pelkään.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tuollainen siinä minunkin televisiossa on, paitsi valkea ja vieläpä lähes keskellä ruutua. Ongelmalliseksi tämän tekee tuo lähes 3 vuoden ikä ja töllön sijainti. Valmistajan takuuhan on 2 vuotta, enkä tiedä, onko se taloudellisesti kannattavaa lähetellä tälläistä 65" tuuman ruutua postin kautta jonnekin ihmisten ilmoille, saati että joku korjaaja tulisi peräkylille. Täysin uuttakaan nyt ei varmasti tilalle saa, ja eihän tuota mallia edes enää myydä (ei taida olla edes korvaavaa samoilla spekseillä tuossa hintaluokassa). Nuo seikat huomioon ottaen virhevastuun piiriin tapahtuvan korjauksen tai tuotevaihdon vaatiminen voi mennä vaikeaksi, tai näin ainakin pelkään.
Virhevastuuta kannattaa aina yrittää. Itse tuota ei korjaa ja huollot on valitettavan kalliita, ihan riippumatta sijainnista.
 
Virhevastuuta kannattaa aina yrittää. Itse tuota ei korjaa ja huollot on valitettavan kalliita, ihan riippumatta sijainnista.

Ilman muuta täytyy yrittää. Samaan aikaan pitää henkisesti valmistautua siihen, että joutuu ostamaan jotain muuta tilalle ja tämän yksilön kohtalo sitten ratkeaa miten ratkeaa ja milloin ratkeaa.
 
Laita sinne myyjälle mailia ja kerro tilanne. Katsot mitä ne vastaa. Sitten on tietenkin vakuutus aina.

Tai sitten teet reklamaatio ja odottelen.
 
Kannattaako näitä oledeja nyt ajaa täydellä kirkkaudella vaikka joku kuvan säädöt niin sanookin, että parhaan hyödyn ja kuvan saa täydellä kirkkaudella niin onko siitä kestävyydelle vain haittaa? Vai onko tuo nyt vaan täysin merkki, mallikohtaista?
 
Kannattaako näitä oledeja nyt ajaa täydellä kirkkaudella vaikka joku kuvan säädöt niin sanookin, että parhaan hyödyn ja kuvan saa täydellä kirkkaudella niin onko siitä kestävyydelle vain haittaa? Vai onko tuo nyt vaan täysin merkki, mallikohtaista?
HDR tilassa OLED valo saa olla maksimissa, melko pieni osa kuvasta kuitenkin on näitä erityisen kirkkaita.

SDR tilassa sitten oman katselumieltymysten mukaan, kuten myös Rtings mainitsee esim. C2 asetusyhteenvedossa:

SDR - you should adjust the OLED Pixel Brightness setting depending on your specific viewing conditions
HDR - some of the settings change automatically, including OLED Pixel Brightness. We recommend leaving these settings to their default settings in HDR
 
Itse vedän ns. pitkälti vakiona, joitakin asetuksia olen säätänyt mutta en sen ihmeellisempää. Piirin otin pois, että ei ole ns. kumimaista se kuva nopeissa tilanteissa mutta muuten saa olla HDR ja muut vakiona. Jos leffa näitä tarjoaa niin menen sen ehdoilla. LG CX 77" menty kun tuli myyntiin ja en ole huomannut mitään vielä.
 
Ilman muuta täytyy yrittää. Samaan aikaan pitää henkisesti valmistautua siihen, että joutuu ostamaan jotain muuta tilalle ja tämän yksilön kohtalo sitten ratkeaa miten ratkeaa ja milloin ratkeaa.

Pitäisi olla ihan selvä korjaustapaus. TV:n pitää kestää ainakin se noin 5 vuotta.
 
Pitäisi olla ihan selvä korjaustapaus. TV:n pitää kestää ainakin se noin 5 vuotta.

Samaa mieltä. On vaan saanut tähän ikään jo näiden vehkeiden kanssa oppia, että ihan aina ei mene niinkuin pitäisi. Varmaan helpommin saisi homman läpi, jos olisi ostettu jostain kivijalkaliikkeestä, missä voisi asioida naamatusten valittamassa, mutta kun on nettikaupasta ja lähimpään liikkeeseen on matkaa puolentuhatta kilometria, niin se on helppo kaikenmaailman tsäteissä ja sähköpostitse sanoa vaan asiakkaalle, että no can do.
 
Viimeksi muokattu:
Vajaa 5,5V palvellut LG:n 65B7V:stä taisi sitten antautua. Kesken katselun paneeli täysin kirkkaaksi, TV:n uudelleen käynnistys ja jäi jumiin LG WebOS logoon. Kaikki resetoinnit kokeiltu, yrittää ladata järjestelmää, mutta ei mene eteenpäin pyörivistä lataus pylpyröistä ja nekin alkaa jossain vaiheessa pätkiä. Factory Resettiä varten pitäisi ilmeisesti päästä valikkoon. Piirikortti varmaan rikki, liekkö noita enää korjaavat. Paneelissa ei vielä näkyvää kiinnipalamista ja tekivät siihen virtalähdevaihdonkin, kun oli se takaisinkutsu, joten uuden TV:n etsiminen varmaan edessä. Huomenna katselemaan josko kotivakuutuksesta vielä jotain saisi.
 
Alkaa olla siinä ja rajalla, mutta kannattaisikohan tosta vielä kysyä LG:n huollosta virhevastuuta? Ei telkkareiden kuulu kosahtaa reilun viiden vuoden ikäisinä nykyäänkään.
 
LG sanoo aivan takuulla yli 5v vanhalle laitteelle, että no way. Myyjäliikkeen kautta voi jotain yrittää, mutta en usko, että yli 5 vuotiaan kanssa mihinkään johtaa. Olikohan kuluttajariitalautakunnan linjaus, että 4 vuotta olisi näille nykyvehkeille "hyväksyttävä" kestoikä. Ja tokihan tekniikkakin on sen verran kehittynyt, että jos yli 5 vuotiaan telkkarin vaihtaa uuteen, niin saa ihan silmällä nähtävää parannusta.
 
Mites kotivakuutus? Pienellä lisäpanostuksella niissä usein niin että ikä vähennyksetkin alkaa vasta 5v jälkeen.
 
Alkaa olla siinä ja rajalla, mutta kannattaisikohan tosta vielä kysyä LG:n huollosta virhevastuuta? Ei telkkareiden kuulu kosahtaa reilun viiden vuoden ikäisinä nykyäänkään.
LG sanoo aivan takuulla yli 5v vanhalle laitteelle, että no way. Myyjäliikkeen kautta voi jotain yrittää, mutta en usko, että yli 5 vuotiaan kanssa mihinkään johtaa. Olikohan kuluttajariitalautakunnan linjaus, että 4 vuotta olisi näille nykyvehkeille "hyväksyttävä" kestoikä. Ja tokihan tekniikkakin on sen verran kehittynyt, että jos yli 5 vuotiaan telkkarin vaihtaa uuteen, niin saa ihan silmällä nähtävää parannusta.
Mites kotivakuutus? Pienellä lisäpanostuksella niissä usein niin että ikä vähennyksetkin alkaa vasta 5v jälkeen.

Eipä tuo nyt maksa muuta kun aikaa LG:ltä kysyä, mutta tosiaan tuo IS:n artikkeli löytyi, jossa kuluttajariitalautakunta linjannut 4 vuoteen tuon. Joten siltä osin ei mitään velvoitteita. Kotivakuutuksesta pitäisi jotain vielä saada tuon hintaisesta tuotteesta, ne kuitenkin laskee sen korvauksen uuden vastaavan OVH hinnasta - ikävähennys (ensimmäistä vuotta ei vähennetä) - omavastuu. Joutuu vaan hiukan odottelemaan, jos esim LG G3:en haluaa, ja ei näytä mitään hyviä tarjouksiakaan juuri nyt olevan.

Edit. Joo eivät LG:llä tee noin vanhalle mitään.

Edit2. Laskivat korvaussumman verkkiksen 65 C3:n tarjoushinnan pohjalta (1699€), saa tuosta nyt jotain kuitenkin vakuutuksen kautta vanhasta.
 
Viimeksi muokattu:
LG:hän on jossain määrin tunnettu siitä, että vaikka menisi kuukauden yli siitä 2v takuusta, niin nostavat kädet pystyyn. Puhumattakaan, että takuu olisi päättynyt 3,5 vuotta sitten.
 
LG:hän on jossain määrin tunnettu siitä, että vaikka menisi kuukauden yli siitä 2v takuusta, niin nostavat kädet pystyyn. Puhumattakaan, että takuu olisi päättynyt 3,5 vuotta sitten.
Ei paljon auta LG:n käsien pystyyn nostelu, kun televisiolle on määrätty kestoikä. Vetoaa virhevastuuseen ja mikäli kädet edelleen LG:llä pystyssä, niin vie asian kuluttajariitalautakuntaan.
"Kuluttajariitalautakunnan käytännössä esimerkiksi matkapuhelinten normaalina kestoikänä on pidetty 3–4 vuotta ja televisioiden 4 vuotta."
 
Parempi varmaankin kysyä tässä ketjussa LG:n ja sampan eroja mahdollisten ongelmien hoidossa, jos jotain ongelmia tulee nyt tai myöhemmin. Tarjouksessa ovat nyt LG c3 evo ja sampan S90C ja näistä jompi kumpi voisi mennä tilaukseen 65 tuumaisena. Rtingsin mukaan samppa hitusen ehkä parempi, mutta LG:n käyttis voisi itselle olla mieluisampi.
Tätä ketjua kun lukee, niin ongelmia on, mutta kuinka paljon myytyihin määriin nähden, niin ei tietoa.
Kolmas mahdollisuus olisi sitten sony, mutta hinta nousee.
 
Ei paljon auta LG:n käsien pystyyn nostelu, kun televisiolle on määrätty kestoikä. Vetoaa virhevastuuseen ja mikäli kädet edelleen LG:llä pystyssä, niin vie asian kuluttajariitalautakuntaan.
"Kuluttajariitalautakunnan käytännössä esimerkiksi matkapuhelinten normaalina kestoikänä on pidetty 3–4 vuotta ja televisioiden 4 vuotta."

No sehän noissa tietenkin on vähän ikävää, että jos tappelemaan joutuu, niin hommassa saattaa vierähtää kuukausi jos toinenkin, jollei vuosi. Siinä ollaan äkkiä siinä tilanteessa, että jonkinlainen telkkari pitää varmaan ostaa tilalle, olipa viallisen yksilön kohtalo lopulta mikä hyvänsä. Ja kuluttajariitalautakuntakaan ei ole mikään tuomioistuin. Se antaa aikanaan ratkaisusuosituksen (jos ottaa asian käsiteltäväkseen), jota osapuolet noudattavat tai ovat noudattamatta. Se nyt toki vielä pitää sanoa, että näitä keissejä on varmasti kaikilla merkeillä ja siihen miten helpoksi tai vaikeaksi asia milloinkin menee, vaikuttaa varmasti jo se, että kuka asiaa on toisessa päässä hoitamassa.
 
Jos on ylipäätään sellainen vakuutus, mikä kattaa tuollaisia tapauksia, missä ei ole kyseessä mikään vahinko.

Kokemusta ei kyllä ole tv: stä mutta rikki menneet vanhemmatkin kalliit aktiivikaiuttimet on kotivakuutus korvannut mukisematta. Tosin oli merkkikin sellainen ettei kulutuseletroniikan sääntöjen mikaan mennyt vaan paljon parempi korvaus.
 
Parempi varmaankin kysyä tässä ketjussa LG:n ja sampan eroja mahdollisten ongelmien hoidossa, jos jotain ongelmia tulee nyt tai myöhemmin. Tarjouksessa ovat nyt LG c3 evo ja sampan S90C ja näistä jompi kumpi voisi mennä tilaukseen 65 tuumaisena. Rtingsin mukaan samppa hitusen ehkä parempi, mutta LG:n käyttis voisi itselle olla mieluisampi.
Tätä ketjua kun lukee, niin ongelmia on, mutta kuinka paljon myytyihin määriin nähden, niin ei tietoa.
Kolmas mahdollisuus olisi sitten sony, mutta hinta nousee.

Ei tuollaiseen voi mitään pätevää vastausta antaa, koska ongelmia on ensinkin 100% varmuudella jonkin verran kaikilla merkeillä ja toisekseen takuuasioita hoitavat ihan tavalliset ihmiset, jolloin asiaan vaikuttaa suurin piirtein se, "millä jalalla" toinen osapuoli on sattunut aamulla nousemaan sängystä.
 
1,5 vuotta sitten omaan CX48 paneeliin ilmestyi reunoille isot määrät kuolleita pikseleitä ja oli hitusen yli 2v takuuajan. LG asiakaspalvelu yritti nostella käsiä, mutta kun vetosi virhevastuuseen pyysivät lähettämään samat tiedot, mutta eri osoitteeseen, josta lopulta vastasi sama asiakaspalvelija, että korjaus tilattu. Hoitivat hommat niinkuin kuuluikin, mutta oli ihme pallottelua asiakaspalvelussa.
 
77" CX alkoi oikuttelemaan viime vuoden loppupuolella. Ikää vähän vajaa 3 vuotta. Ei suostunut enään käynnistymään, punainen stand by valo pimeänä. Tähän auttoi töpselin 5 minuutin tuuletus jolloin stand by valo syttyi taas n. 15 sekunniksi ja sen ajan puitteissa töllön sai käyntiin. Jos ei tässä ajassa ennättänyt niin 5 minuutin tuuletus taas edessä. Telkkari ostettu RDE.fi:stä ja LG:ltä tuo 5 vuoden takuu. Asiasta oltu LG:hen yhteydessä 30.10.23
Heidän mukaan takuu ei voimassa enään kun yli 2 vuotta vanha, lisätakuut eivät mukamas näy heidän järjestelmässä. Pyysivät olemaan yhteydessä Aqiloon joka on nähtävästi on heidän jonkinlainen partneri takuu asioissa. Aqilo vastasi sähköpostiin samana päivänä että oltava LG:hen yhteydessä.
Reilu 4kk myöhemmin useamman puhelun, sähköpostin ja chatin jälkeen töllö edelleen samassa tilassa, kaikki tarvittavat dokumentit on toimitettu. LG:n tuessa levitellään käsiä että homma esimiehen hoidossa. Yhteystietoja esimiehelle en saa eikä hän kuulemma asiakkaille soittele. Kotivakuutuksen kautta homma olisi korjattu jo kuukausia sitten, mutta ei huvita omavastuuta maksaa kun jo erikseen lisätakuusta on maksettu.

Lisäyksenä vielä että kuluttaja neuvontaan oltu yhteydessä ja heidän suosituksesta aikaraja annettu LG:lle, jos homma ei etene niin yhteys kuluttajariitalautakuntaan. LG:n tuki piti sitä hyvänä ideana ,koska esimiehiä ei voi hoputtaa ja LG kuulemma seuraa lautakunnan suosituksia.
Muilla vastaavia kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
77" CX alkoi oikeuttelemaan viime vuoden loppupuolella. Ikää vähän vajaa 3 vuotta. Ei suostunut enään käynnistymään, punainen stand by valo pimeänä. Tähän auttoi töpselin 5 minuutin tuuletus jolloin stand by valo syttyi taas n. 15 sekunniksi ja sen ajan puitteissa töllön sai käyntiin. Jos ei tässä ajassa ennättänyt niin 5 minuutin tuuletus taas edessä. Telkkari ostettu RDE.fi:stä ja LG:ltä tuo 5 vuoden takuu. Asiasta oltu LG:hen yhteydessä 30.10.23
Heidän mukaan takuu ei voimassa enään kun yli 2 vuotta vanha, lisätakuut eivät mukamas näy heidän järjestelmässä. Pyysivät olemaan yhteydessä Aqiloon joka on nähtävästi on heidän jonkinlainen partneri takuuasioissa. Aqilo vastais sähköpostiin samana päivänä että oltata LG.hen yhteydessä.
Reilu 4kk myöhemmin useamman puhelun, sähköpostin ja chatin jälkeen töllö edelleen samassa tilassa, kaikki tarvittavat dokumentit on toimitettu. LG:n tuessa levitellään käsiä että homma esimiehen hoidossa. Yhteystietoja esimiehelle en saa eikä hän kuulemma asiakkaille soittele. Kotivakuutuksen kautta homma olisi korjattu jo kuukausia sitten, mutta ei huvita omavastuuta maksaa kun jo erikseen lisätakuusta on maksettu.

Itse otin suosiolla Verkkokauppa.comilta 65CX:Stä 690 € hyvitystä, kun televisio hajosi vaille 3 vuoden iässä. Aavistelin, että juurikin tuollaiseksi se homma menee, kun alkaa taistelemaan. Tuossa on kyllä törkeää touhua, jos vielä ihan rahalla ostettu lisätakuu ja sitä vastaan ei sitten mitään saakkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Millaisilla tuntimäärillä noita pikselivikoja on tullut c/cx malleihin? 65" E9 on nyt vajaa 7000h lasissa.
 
Omasta en tarkasti tiedä, paljonko oli tunteja, kun kuoli, mutta epäilen, että vain joitain tuhansia (alle 5000). Enimmäkseen telkkarilla pelattiin ja mitä tuossa PS5:n pelitunteja katselin, niin niitä kertyi tuolla ehkä noin 2000.
 
Millaisilla tuntimäärillä noita pikselivikoja on tullut c/cx malleihin? 65" E9 on nyt vajaa 7000h lasissa.
C9 oli tosiaan 3½ vuoden ikäinen huoltoon laitettaessa ja muistelisin ainakin kolme isoa puhdistussykliä tehneen, eli arviolta jossain juurikin 6000-8000 välissä menossa tuolloin.
Pääasiassa googlaamalla löytyy C9 ja CX näitä ongelmia, mutta tässä ketjussa yksi E9 on myös ilmoitettu.
 
Tuli ostettua LG C3 42" kun oli tarjouksessa.
Paneelissa kaksi pystyviivaa jotka saa vaalealla taustalla näkyviin kun peilailee eri kohdista. Tummalla ei näy. Itse näytön pinnassa ei näy mitään.

Onko tämä joku oled ominaisuus vai suoraan viallinen ?
 
Tuli ostettua LG C3 42" kun oli tarjouksessa.
Paneelissa kaksi pystyviivaa jotka saa vaalealla taustalla näkyviin kun peilailee eri kohdista. Tummalla ei näy. Itse näytön pinnassa ei näy mitään.

Onko tämä joku oled ominaisuus vai suoraan viallinen ?

Koita ajaa valikosta se paneelihoito. Lähtee varmaan sillä ellei oikeasti risana.
 
Onkohan oire jostain emolevyn yms. lahoamisesta kun lg b1 oled ruvennut sekoilemaan kuvalähteen kanssa. Muutaman kerran kun sammuttanut Apple TV:n ja vaihtanut normi TV kanaville jää kuvaan tuo Apple TV:n valikko ja kuva vilkkuu vaikka se on siis sammutettu. TV lähetyksen ääni kuitenkin kuuluu. Vika korjaantuu kuitenkin kun käyttää uudestaan HDMI:llä.
Lisäksi tehnyt pariin otteeseen mustan tai harmaan ruudun kanavia vaihdettaessa ja taas ääni kuuluu normaalisti. Kanavia uudestaan vaihtelemalla kyllä korjaantuu. Voi tietenkin olla sattumaa ja TV lähetyksessä vika. Takuuta on voimassa kesäkuun loppuun, mutta jos nämä on jotain ensioireita isommasta viasta niin osaisi olla ajoissa liikkeellä takuuhuollon suhteen.
 
Onkohan oire jostain emolevyn yms. lahoamisesta kun lg b1 oled ruvennut sekoilemaan kuvalähteen kanssa. Muutaman kerran kun sammuttanut Apple TV:n ja vaihtanut normi TV kanaville jää kuvaan tuo Apple TV:n valikko ja kuva vilkkuu vaikka se on siis sammutettu. TV lähetyksen ääni kuitenkin kuuluu. Vika korjaantuu kuitenkin kun käyttää uudestaan HDMI:llä.
Lisäksi tehnyt pariin otteeseen mustan tai harmaan ruudun kanavia vaihdettaessa ja taas ääni kuuluu normaalisti. Kanavia uudestaan vaihtelemalla kyllä korjaantuu. Voi tietenkin olla sattumaa ja TV lähetyksessä vika. Takuuta on voimassa kesäkuun loppuun, mutta jos nämä on jotain ensioireita isommasta viasta niin osaisi olla ajoissa liikkeellä takuuhuollon suhteen.

Luulen, että juuri sama ongelma on myös täällä saman vuoden LG:n oledissa, eri malli toki. Joskus tulee sellaista vihreää sahalaitaakin, kun nopeasti vaihtaa eri tulon välillä. Häipyy kanssa, kun vaihtaa taas tulon uudestaan edestakaisin. Voisiko olla joku softavika tai vastaava? Ehkä 2-3 kuukauden ajan tuota silloin tällöin tehnyt ja aina vähän kuitenkin pelästyttää. Pikselin puhdistukset ja virratkin otettu kokonaan pois muutamaan otteeseen, mutta ei ole tuota ainakaan täysin poistanut.
 
Tuli ostettua LG C3 42" kun oli tarjouksessa.
Paneelissa kaksi pystyviivaa jotka saa vaalealla taustalla näkyviin kun peilailee eri kohdista. Tummalla ei näy. Itse näytön pinnassa ei näy mitään.

Onko tämä joku oled ominaisuus vai suoraan viallinen ?

Omissa LG C1 55 la LG C2 42 oli uutena kaikenlaisia härökuvioita uutena, näkyi selvästi asetusvalikon harmaita taustoja vasten. Katosivat itsestään noin viikon käytön jälkeen. Aika tyypillistä on, että niitä löytyy LG OLED näytöistä uutena.
 
Täällä kanssa yksi lg cx 65" missä melkein joka reunalla kymmeniä ellei yhteensä sata kuollutta pikseliä.
5v lisätakuu ostettuna ja huomenna matka giganttiin kuvien kera jos saisi huoltoa paneelille.

Onkohan tämä toistuva vika että jos paneelin vaihtavat niin parin vuoden päästä sama toistuu?

EDIT: Gigantissä käyty ja elcareen tehty huoltopyyntö. Kotiin tulevat puheidensa mukaan vaihtamaan uuden paneelin.

EDIT1: Tänään 30.1 tulivat vaihtamaan emolevyn ja paneelin. Oli yksi USB porteista myös puoliksi irrallaan. Nopeaa ja hyvää palvelua.

Itsellä oli 2020 ostettu Sony A85 (eli a8h) jossa myös elcaren 5v takuu, tuli myös reunoille kymmeniä kuolleita pikseleitä. LG:n paneelihan se noissakin on.

Laittelin huoltoon viestiä, ensin olisi pitänyt lähettää vantaalle mutta eihän tota nyt ilman lootaa lähetä niin Sony laitto uuden A8L mallin tilalle, paikallinen yhteistyökumppani kävin tuomassa uuden ja vanha pois.

Vähän siinä ja siinä onko toi A8L vastaava malli, periaatteessa on ja paremmat ominaisuudet kuten VRR+4k/120, mutta A85 oli aikoinaan vähän premiumpi malli, kun koronan takia supistivat. Kaukosäätimet on nyt muoviset, vanhassa oli hieno alumiininen mutta kaipa tuohon tottuu.

eli ihan hyvin toimi elcare täälläkin, ja kannatti ottaa. Uuteen tuli normaali 2v takuu

tunteja oli arviolta 10-20k väliltä, tv on about aina auki kun olen kotona eli noin 8-15h päivässä, viimeksi kun tarkistin 1,5v sitten niin taisi olla jo 7000h. Mitään kiinnipalamista ei sentään näkynyt, vaikka ihan surutta on tullut pelattua ja katseltua kaikkea, sen puolesta ei siis yleensä kannata stressata ellei jotain työpöytää käytä tuntikaupalla.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan uusi juuri käynnistetty LG C3 OLED. Vasemmassa yläkulmassa sormenpään kokoinen tumma kohta joka näkyi hyvin vaaleassa kuvassa.
Tein tuon pikselien puhdistuksen ja vaikuttaisi että hävisi sillä. Ei tullut napattua kuvaa tuosta.
Onko hyvinkin yleistä tällainen uudessa OLEDissa?
 
Aivan uusi juuri käynnistetty LG C3 OLED. Vasemmassa yläkulmassa sormenpään kokoinen tumma kohta joka näkyi hyvin vaaleassa kuvassa.
Tein tuon pikselien puhdistuksen ja vaikuttaisi että hävisi sillä. Ei tullut napattua kuvaa tuosta.
Onko hyvinkin yleistä tällainen uudessa OLEDissa?

On, mulla oli kans C1ssä aiemmin iso harmaa palkki, hävisi kokonaan putsauksessa eikä ole sen koommin ollut mitään vastaavia.
 
Täällä kanssa yksi lg cx 65" missä melkein joka reunalla kymmeniä ellei yhteensä sata kuollutta pikseliä.
1,5 vuotta sitten omaan CX48 paneeliin ilmestyi reunoille isot määrät kuolleita pikseleitä ja oli hitusen yli 2v takuuajan. LG asiakaspalvelu yritti nostella käsiä, mutta kun vetosi virhevastuuseen pyysivät lähettämään samat tiedot, mutta eri osoitteeseen, josta lopulta vastasi sama asiakaspalvelija, että korjaus tilattu. Hoitivat hommat niinkuin kuuluikin, mutta oli ihme pallottelua asiakaspalvelussa.
Millaisilla tuntimäärillä noita pikselivikoja on tullut c/cx malleihin? 65" E9 on nyt vajaa 7000h lasissa.
Omasta en tarkasti tiedä, paljonko oli tunteja, kun kuoli, mutta epäilen, että vain joitain tuhansia (alle 5000). Enimmäkseen telkkarilla pelattiin ja mitä tuossa PS5:n pelitunteja katselin, niin niitä kertyi tuolla ehkä noin 2000.
Itse huomasin noin kuukausi sitten omassa LG CX65 reilun määrän kuolleita pikseleitä näytön jokaisella reunalla, tässä esimerkki vasemmasta alanurkasta:
Koodi:
https://i.imgur.com/CBbGRPO.png

Telkkari oli ostettu hieman alle kolme vuotta sitten, maaliskuussa 2021. Otin yhteyttä myyjään (Power) ja vetosin virhevastuuseen. He hoitivat yhteydenpidon LG:n tuen suuntaan (käytännössä toimitin Powerille valokuvat tilanteesta ja tein pixel refreshin pyynnöstä), minkä jälkeen LG tilasi laitteelle huollon. Huolto kävi vähän aikaa sitten vaihtamassa paneelin uuteen (PK-seudulla). Käyttötunteja paneelilla oli hieman alle 3000.

Ei valittamista, kaikki sujui ainakin omasta näkökulmasta hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 364
Viestejä
4 554 081
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
arim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom