OLED TV- ongelmat

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
54
Lg c1 77" (11/22) ja Nvidia shield tv pro. Jos shieldin sammuttaa ja käynnistää heti uudestaan, niin tv:n näytön oikeaan reunaan ilmestyy harmaita pystyraitoja. On/off rämpytyksen myötä raidat himmenee ja ilmeisesti powerin paukahtelee oikeassa kulmassa melko äänekkäästi rämpyttelyn aikana. Tv:n kuva palautuu ja toimii taas normaalisti jos antaa olla n. 5min rauhassa ja käynnistää sitten. Ärsyttävä ominaisuus, eikä firmwarepäivitykset ole vastoin odotuksia asiaa korjanneet. Onkohan kyseessä ihan tunnettu tyyppivika ja olisiko aika olla huoltoon yhteydessä?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 685
Lg c1 77" (11/22) ja Nvidia shield tv pro. Jos shieldin sammuttaa ja käynnistää heti uudestaan, niin tv:n näytön oikeaan reunaan ilmestyy harmaita pystyraitoja. On/off rämpytyksen myötä raidat himmenee ja ilmeisesti powerin paukahtelee oikeassa kulmassa melko äänekkäästi rämpyttelyn aikana. Tv:n kuva palautuu ja toimii taas normaalisti jos antaa olla n. 5min rauhassa ja käynnistää sitten. Ärsyttävä ominaisuus, eikä firmwarepäivitykset ole vastoin odotuksia asiaa korjanneet. Onkohan kyseessä ihan tunnettu tyyppivika ja olisiko aika olla huoltoon yhteydessä?
Ootko kokeillut että tapahtuuko samaa jollain toisella 4k näyttöpäätteellä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
54
Ootko kokeillut että tapahtuuko samaa jollain toisella 4k näyttöpäätteellä?
Pitikin tulla tänne päivittelemään: Vaihdoin eilen illalla piuhan paikan eARCiin ja kyseinen ongelma tuntui helpottavan sillä. Aikaisemmin hdmi oli liitetty hdmi3 -paikkaan.
Edit: Sama vika jatkuu. Ei ole toista hdmi-cec laitetta, millä testailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Lg b1 ja lg c2 + netflix 4k hdr = sdr kuvaa.
Onko tämä lg:een vai netflixin bugi?
Dolby Vision toimii kyllä normaalisti.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Lg oled c8 kuvassa kiertää kirkkaammat reunat kaikkialla paitsi alareunassa, eli keskeltä kuva vähän tummempi. En tiedä näkyykö kuvassa miten selvästi. Kuolleita pikseleitä myös jonkun verran, tää isompi ollut jo jonkun aikaa. Jännästi myös tuo tumma alue kiertää tuon pikselitäplän. 2018 lopulla ostettu, niin mahtaako olla jo elämänsä ehtoopuolella tämä laitos? Oon palautellut tehdasasetuksiin ja kohinanpoisto myös tehty.
 

Liitteet

Liittynyt
15.07.2018
Viestejä
34
Lg oled c8 kuvassa kiertää kirkkaammat reunat kaikkialla paitsi alareunassa, eli keskeltä kuva vähän tummempi. En tiedä näkyykö kuvassa miten selvästi. Kuolleita pikseleitä myös jonkun verran, tää isompi ollut jo jonkun aikaa. Jännästi myös tuo tumma alue kiertää tuon pikselitäplän. 2018 lopulla ostettu, niin mahtaako olla jo elämänsä ehtoopuolella tämä laitos? Oon palautellut tehdasasetuksiin ja kohinanpoisto myös tehty.
2v (vähän alle) 48” A1:ssä ilmestyi yhtäkkiä raitaa (kaksi lähekkäin, vähän väliä ja taas kaksi lähekkäin). Katoavat jos tarpeeksi kauan päällä, mutta seuraavalla kerralla taas. Näyttää vähän samalta kuin yllä, mutta taitaa silti eri keissi olla tämä:

IMG_3483.jpeg

IMG_3482.jpeg

(kuvaan en saanut kovin hyvin näkyviin)

Takuuseen vai onko jotain tehtävissä?
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Jatkan tänne sitä C2 probleemaa. LG:lie pitäny laittaa useampi kuva kun ovat pyytäneet eri kuvatiloissa. Viimeisimpään viestiin laitoin heille että ongelma on paneelissa eikä kuvatiloissa.

Saa nähä mitä vastaavat maanantaina .
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Jatkan tänne sitä C2 probleemaa. LG:lie pitäny laittaa useampi kuva kun ovat pyytäneet eri kuvatiloissa. Viimeisimpään viestiin laitoin heille että ongelma on paneelissa eikä kuvatiloissa.

Saa nähä mitä vastaavat maanantaina .
Ihan vain vinkkinä, että jos paneelissa on jotain sellaista mikä ei omaa silmää miellytä JA vehje on ostettu kaupasta, jossa on palautusoikeus (joka vielä voimassa), niin älä helvetissä yritä huollon kautta yhtään mitään, vaan palauta se kauppaan ja osta uudelleen. Mielestäni uutta vehjettä ei huollon kautta koskaan kannata alkaa taistelemaan, jos se ei ole ainoa vaihtoehto.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Ihan vain vinkkinä, että jos paneelissa on jotain sellaista mikä ei omaa silmää miellytä JA vehje on ostettu kaupasta, jossa on palautusoikeus (joka vielä voimassa), niin älä helvetissä yritä huollon kautta yhtään mitään, vaan palauta se kauppaan ja osta uudelleen. Mielestäni uutta vehjettä ei huollon kautta koskaan kannata alkaa taistelemaan, jos se ei ole ainoa vaihtoehto.

Sillä vaan ajattelin että jos toteavat että ei ole normaalia niin jos tulisivat paneelin vaihtaa.

Uuden jos otan giganttista vaihdossa niin tulee lisäkukmkuja kun siihen pitää ostaa uudestaan se kotiinkuljetus, TV:n asennus ja tuon toisen pois vienti. Paneelin vaihto olis mulle edullisempi vaihtoehto :D
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Lg:n mielestä vika ei ole paneelissa vaan asetuksissa :D Sanoivat että tilaavat uuden paneelin jos niin vaadin ja jos vaadin niin pitää täyttää huoltolomake. Toki vaihtaminen on maksuton vain jos teknikko toteaa että on paneelissa vika ja onhan se paneelissa eikä asetuksissa. Tuntuu että koittavat vastuuta välttää sillä että muka kuva-asetuksissa ongelma koska on sen verran naurettava väite

Kuitenkin kokeilen sisäänajaa sen 100 tuntia ja katson paraneeko tilanne. Jos ei parane niin varmaan vaihdan palautus oikeutta käyttäen samanlaiseen tai johki muuhun mutta olediin kuitenkin kun ei taida paluuta olla enään muuhun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
437
Pitäiskö tuon ruudun olla ihan luotisuora C2:ssa? En itse omasta mielestä ole tehnyt mitään käsittelyvirheitä asentaessa ja varoin koskemasta noihin ohueisiin kohtiin. Mut siinä on ihan lievää mutkaa (katselusuuntaan) kun sivulta katson - jos nyt arvioisin niin ehkä 0,5 - 1cm heittoa molemmin puolin. Se voisi selittää osan tuosta pink tint ongelmasta jota ei pitäisi tulla suoraan katseltaessa.. Ei varmaan tosi varovasti uskalla lähtee taivuttelemaan takaisin suoraan asentoon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Pitäiskö tuon ruudun olla ihan luotisuora C2:ssa? En itse omasta mielestä ole tehnyt mitään käsittelyvirheitä asentaessa ja varoin koskemasta noihin ohueisiin kohtiin. Mut siinä on ihan lievää mutkaa (katselusuuntaan) kun sivulta katson - jos nyt arvioisin niin ehkä 0,5 - 1cm heittoa molemmin puolin. Se voisi selittää osan tuosta pink tint ongelmasta jota ei pitäisi tulla suoraan katseltaessa.. Ei varmaan tosi varovasti uskalla lähtee taivuttelemaan takaisin suoraan asentoon?
En ite uskaltaisi taivutella yhtään. Kyllä tuo tint juttu tuntuu monilla olevan ja monilla taas ei niin en usko et siitä johtuu.
Mäkin oon kattonu sivulta enkä oo varma onko täysin suora vai tekeekö silmät sen Illuusion mulla et ei oo täysin suora kun tarpeeksi kauan katsoo :D

Tässä pohdin että kokeilenko lotto onnea ja vaihdan samanlaiseen vai esim. 65 CS:ään.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
437
Tuli vaan mieleen siitä et kun suurimmalla osalla käyttäjistä ei ole moisia ongelmia ja itsellä ainakin tuo pink tint häipyy kun ruutua katselee n. metrin verran oikealta et voisi hyvinkin liittyä tuon paneelin suoruuteen ja katselukulmiin. Porukka varmaan ihmettelee tämän tason paneutumista asiaan mut kaikille (esim yksinasuville) telkkareiden palautusrumba ei oo ihan yhtä helppoa ja tulee katsottua kaikki mahdolliset oikotiet onneen ensin
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Tuli vaan mieleen siitä et kun suurimmalla osalla käyttäjistä ei ole moisia ongelmia ja itsellä ainakin tuo pink tint häipyy kun ruutua katselee n. metrin verran oikealta et voisi hyvinkin liittyä tuon paneelin suoruuteen ja katselukulmiin. Porukka varmaan ihmettelee tämän tason paneutumista asiaan mut kaikille (esim yksinasuville) telkkareiden palautusrumba ei oo ihan yhtä helppoa ja tulee katsottua kaikki mahdolliset oikotiet onneen ensin
Itse olen jokaisesta suunnasta ja eri etäisyyksillä kattonu eikä muutu mistään paremmaksi.

Asun yksin niin siksi mun ainoa vaihtoehto on palauttaa ja vaihtaa siten että maksuna ottavat tuon C2 kyytiin samalla kun tuovat toisen. Toki sitten erotuksen joudun maksaa jos otan vähän kalliimman jonku

Joutuuhan siinä maksaa kuljetuksen ainaki uudestaan mut ei oo vaihtoehtoja. Kohta lähen giganttiin ihmettelemään :D
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Uuden jos otan giganttista vaihdossa niin tulee lisäkukmkuja kun siihen pitää ostaa uudestaan se kotiinkuljetus, TV:n asennus ja tuon toisen pois vienti. Paneelin vaihto olis mulle edullisempi vaihtoehto :D
No joo, jotain kuluja varmaan tuolla tavalla tulee mutta sentään palautusoikeus säilyy. Huollon kautta, jos tai kun laite rakennetaan uudelleen, tuskin myyjä sitä sen jälkeen enää huolii takaisin, jos et siihen ole edelleen tyytyväinen.

Lg:n mielestä vika ei ole paneelissa vaan asetuksissa :D Sanoivat että tilaavat uuden paneelin jos niin vaadin ja jos vaadin niin pitää täyttää huoltolomake. Toki vaihtaminen on maksuton vain jos teknikko toteaa että on paneelissa vika ja onhan se paneelissa eikä asetuksissa. Tuntuu että koittavat vastuuta välttää sillä että muka kuva-asetuksissa ongelma koska on sen verran naurettava väite
Lukemattomien eri merkkien ja mallien kanssa tapelleena voin todeta, että tuo on ihan normaali vastaus. Lisäksi useimmat valmistajat kyllä asiakkaan vaatiessa saattavat paneelinkin vaihtaa mutta, kun lopulta saatkin samanlaiset tai jopa huonomman paneelin, niin sitten levitellään käsiä ja todetaan, että ei siinä alun perinkään ollut mitään vikaa mutta goodwillinä asiakkaan mieliksi vaihdettiin. Erään monitorin kanssa kävin tämän homman läpi jotain 5 kertaa, tosin ne vaihtoi aina suoraan uuden monitorin tilalle mutta lopputulos oli, että ei se vaihtamalla kummene, itse asiassa huononi. Kuten sanoin, niin tuo monen eri merkin omakohtaisella kokemuksella mutta juuri LG:stä itselläni ei ole tätä hommaa käyty läpi, koska tullut ensimmäinen LG hankittua vasta 3 vuotta sitten ja muista kokemuksista viisastuneena en edes jaksanut tällaiseen enää alkaa.

Toinen juttu noissa paneelivaihdoissa kentällä varsinkin, niin mahtaako mikään huolto niille tehdä mitään kummempia kalibrointeja mitä näille tehtaalla saatetaan tehdä. Ainakin oman plasman kanssa, kun tuollaista harkitsin, niin onnistuin kaivamaan huoltomanuaalin jostain ja siinä mainittiin tuollainen vaatimus kentällä tehtäväksi mutta paikallisesta huollosta kysyessä tekeekö ne sitä, eivät kuulemma tee. Jälleen, ei aavistustakaan miten näissä pitäisi OLEDin kanssa menetellä, onko paneelit suoraan vaan ruuvattavissa uutta tilalle tekemättä mitään muuta.

Tuon takia tosiaan suosittelen itse sitä palautus / osto uudelleen rumbaa ennemmin, jos paneelin laatu ei itseä tyydytä. Toiseksi itse en kyllä edes huolisi sellaista vehjettä itselleni uutena laitteena, jonka tässä olohuoneessani joku korjaaja rakentaisi uudelleen. Mutta ymmärrän, että kaikki ei ehkä välttämättä ole ihan näin pikkutarkkoja kuin minä tämän suhteen. :)

Kuitenkin kokeilen sisäänajaa sen 100 tuntia ja katson paraneeko tilanne. Jos ei parane niin varmaan vaihdan palautus oikeutta käyttäen samanlaiseen tai johki muuhun mutta olediin kuitenkin kun ei taida paluuta olla enään muuhun
Ei se tintti sisäänajolla muutu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Nyt lomalla ollut enemmän aikaa katsella uutta 55 C2:sta, niin huomannut tuossa alhaalla sinertävän kaistaleen. Näkyy valkoisilla ja harmailla taustoilla jonkin verran. Ilmeisesti jonkinlainen "vika" näissä?
 

Liitteet

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Nyt lomalla ollut enemmän aikaa katsella uutta 55 C2:sta, niin huomannut tuossa alhaalla sinertävän kaistaleen. Näkyy valkoisilla ja harmailla taustoilla jonkin verran. Ilmeisesti jonkinlainen "vika" näissä?
Jos tuo erottuu selvästi sisältöä katsoessa palauttaisin tv mutta jos sen huomaa vain 100% valkoista vasten suurennuslasilla zoomaillessa en lähtisi vaihtamaan.

Mulla on 5 Oledia käynyt palautukset mukaan laskettuna ja kaikista varmasti löytäisi tutkimalla vääristymää valkoista vasten, yhdessä meni kunnon keltainen kusipalkki joka ampui silmille aina kun vaalea ruudussa, LG huolto levitti vaan käsiä joten asiakaspalautus jäi vaihtoehdoksi.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Mulla se pink tint näky esim. leffoissakin missä vaaleita kohtauksia ja muutenkin jos siirtyi sohvan reunaan istuu niin kuvaan tuli esim. valkoisella ruudulla semmosta sinertävää/vihertävää vaaleanpunaisen lisäksi.

C2 ois pitäny toimittaa Vantaalle tarkistukseen niin käytin mielummin palautusoikeutta ja toinen OLED tulee huomenna ja vievä samalla C2 pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 364
Lg b1 ja lg c2 + netflix 4k hdr = sdr kuvaa.
Onko tämä lg:een vai netflixin bugi?
Dolby Vision toimii kyllä normaalisti.
Ootko painanut infot päälle ja varmistanut reson? Lisäksi huomioinut ettei kaikki dolby vision/HDR ole 4K matskua?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Ootko painanut infot päälle ja varmistanut reson? Lisäksi huomioinut ettei kaikki dolby vision/HDR ole 4K matskua?
En oo mitään infoja katsellut..mistä semmoisen voi edes katsoa? Ja onko tuolla resoluutiolla siis jotain merkitystä? Eikö hdr toimi, jos ei ole 4k materiaalia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 364
En oo mitään infoja katsellut..mistä semmoisen voi edes katsoa? Ja onko tuolla resoluutiolla siis jotain merkitystä? Eikö hdr toimi, jos ei ole 4k materiaalia?
Kaukosäätimen ...-nappi ja valitse tiedot kun jotain pyörii.

HDR != 4K. Ei ne mene millään tavalla käsi kädessä. Näät kuvanlaadun ennen kuin menet ohjelmaan, yleensä joko HD tai 4K lukee yläreunassa, jos ei ole kumpaakaan niin se on SD.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Kaukosäätimen ...-nappi ja valitse tiedot kun jotain pyörii.

HDR != 4K. Ei ne mene millään tavalla käsi kädessä. Näät kuvanlaadun ennen kuin menet ohjelmaan, yleensä joko HD tai 4K lukee yläreunassa, jos ei ole kumpaakaan niin se on SD.
Hmm. Olin ilmeisesti silloin keväällä katsonut sellaista elokuvaa, kuin AKA ja siinä ei enää ole her merkintää. Itseasiassa en löytänyt yhtäkään elokuvaa, missä oli hdr. Kaikissa dolby vision.

Mutta hyvä jatkossa tietää, että tuosta … -painikkeesta saa infot esille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 364
Hmm. Olin ilmeisesti silloin keväällä katsonut sellaista elokuvaa, kuin AKA ja siinä ei enää ole her merkintää. Itseasiassa en löytänyt yhtäkään elokuvaa, missä oli hdr. Kaikissa dolby vision.

Mutta hyvä jatkossa tietää, että tuosta … -painikkeesta saa infot esille.
Dolby Vision on vain tuotenimi yhdelle HDR toteutukselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 364
Juu tiedän, mutta eikös aikasemmin netflixissä erikseen ole ollut hdr/dolby vision merkinnät?
Kyllä ne varmasti löytyy, jos jostain syystä ei olisi DV-tukea. Enpä ole itse sellaiseen vaan missään palvelussa törmännyt. Yleensä palvelu tukee jotain toteutustapaa ja kaikki esitetään sen kautta. Amazon prime muistaakseni käyttää HDR10+ sitä tukevissa telkoissa ja muissa sama tulee läpi HDR10 formaatissa. Veikkaisin myös netflixin käyttävän standardia HDR10, mikäli DV ei ole telkassa tuettu.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Kyllä ne varmasti löytyy, jos jostain syystä ei olisi DV-tukea. Enpä ole itse sellaiseen vaan missään palvelussa törmännyt. Yleensä palvelu tukee jotain toteutustapaa ja kaikki esitetään sen kautta. Amazon prime muistaakseni käyttää HDR10+ sitä tukevissa telkoissa ja muissa sama tulee läpi HDR10 formaatissa. Veikkaisin myös netflixin käyttävän standardia HDR10, mikäli DV ei ole telkassa tuettu.

Mua vähän ottaa pattiin ku Viaplay näkyy vain hd:na enkä pysty sitä mistään muuttaa puhelimella enkä TV:llä :D
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
30
Tuli ostettua pari viikkoa sitten LG C2 65" evo. Nyt olen huomannut staattisissa yksivärisissä kuvissa pystyviivoja. Osaako joku sanoa, että mistä ne ehkä johtuisivat ja olenko mielummin LG:n huoltoon yhteydessä vai palautanko laitteen suosiolla.

Viivat ovat täysin suoria. Niitä on useampi. Ne eivät kuitenkaan ulotu yläreunasta alareunaan. Tai ainakaan sitä ei huomaa, kun muutenkin ne tulevat esille vain tietyistä kuvakulmista, eli hieman siirtymällä ne voivat mennä piiloon. Hyvin läheltä kun katsoo, niin varsinaisesti ei näytä siltä, että kyseessä olisi kuolleita pikseleitä, vaan tavallaan kuin pikseleiden välissä olisi kolo joka näkyy tietystä suunnasta. Vihreässä kuvassa näkyy parhaiten, punaisessa huonoiten. Liikkuvassa kuvassa sopivalta etäisyydeltä (noin 2.5m) on käytännössä mahdotonta huomata niitä.

Kun kirjoitin tätä, niin tuli mieleen, että pitäisi ihan mielenkiinnosta varmistaa, että onko viivat täysin samoilla paikoilla eri väreillä. Ainakin kai tällä sivulla "color distances"-testillä voi vaihdella RGB-arvoja eizo.be/monitor-test/

lg_c2.png
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
125
Tuli ostettua pari viikkoa sitten LG C2 65" evo. Nyt olen huomannut staattisissa yksivärisissä kuvissa pystyviivoja. Osaako joku sanoa, että mistä ne ehkä johtuisivat ja olenko mielummin LG:n huoltoon yhteydessä vai palautanko laitteen suosiolla.

Viivat ovat täysin suoria. Niitä on useampi. Ne eivät kuitenkaan ulotu yläreunasta alareunaan. Tai ainakaan sitä ei huomaa, kun muutenkin ne tulevat esille vain tietyistä kuvakulmista, eli hieman siirtymällä ne voivat mennä piiloon. Hyvin läheltä kun katsoo, niin varsinaisesti ei näytä siltä, että kyseessä olisi kuolleita pikseleitä, vaan tavallaan kuin pikseleiden välissä olisi kolo joka näkyy tietystä suunnasta. Vihreässä kuvassa näkyy parhaiten, punaisessa huonoiten. Liikkuvassa kuvassa sopivalta etäisyydeltä (noin 2.5m) on käytännössä mahdotonta huomata niitä.

Kun kirjoitin tätä, niin tuli mieleen, että pitäisi ihan mielenkiinnosta varmistaa, että onko viivat täysin samoilla paikoilla eri väreillä. Ainakin kai tällä sivulla "color distances"-testillä voi vaihdella RGB-arvoja eizo.be/monitor-test/

Paneeli rikki. Huoltoon vaan yhteys kuvien kanssa niin vaihtavat paneelin.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
30
Jos tuota ei ole ostettu mistään alennuksesta, niin itse ainakin palauttaisin ja ostaisin suoraan uuden.
On se Verkkokaupan tarjouksesta. Harmillista tämä, ei yhtään jaksaisi mitään säätöä varsinkin näin ison tuotteen kanssa. Muuten tv on kyllä mahtava, vaikka ei edellinenkään huono ollut (4k IPS). Pitääpi soitella LG:n huoltoon lähipäivinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
Tuli ostettua pari viikkoa sitten LG C2 65" evo. Nyt olen huomannut staattisissa yksivärisissä kuvissa pystyviivoja. Osaako joku sanoa, että mistä ne ehkä johtuisivat ja olenko mielummin LG:n huoltoon yhteydessä vai palautanko laitteen suosiolla.

Viivat ovat täysin suoria. Niitä on useampi. Ne eivät kuitenkaan ulotu yläreunasta alareunaan. Tai ainakaan sitä ei huomaa, kun muutenkin ne tulevat esille vain tietyistä kuvakulmista, eli hieman siirtymällä ne voivat mennä piiloon. Hyvin läheltä kun katsoo, niin varsinaisesti ei näytä siltä, että kyseessä olisi kuolleita pikseleitä, vaan tavallaan kuin pikseleiden välissä olisi kolo joka näkyy tietystä suunnasta. Vihreässä kuvassa näkyy parhaiten, punaisessa huonoiten. Liikkuvassa kuvassa sopivalta etäisyydeltä (noin 2.5m) on käytännössä mahdotonta huomata niitä.

Kun kirjoitin tätä, niin tuli mieleen, että pitäisi ihan mielenkiinnosta varmistaa, että onko viivat täysin samoilla paikoilla eri väreillä. Ainakin kai tällä sivulla "color distances"-testillä voi vaihdella RGB-arvoja eizo.be/monitor-test/

Voi olla myöhässä ja kyseinen televisio jo palautettu tms., mutta jos vielä löytyy, niin onhan varmasti suojakalvo otettu pois? Niissä monesti saattaa erinäisiä viiruja sun muita olla.
Kalvo voi olla todella huomaamattomasti kiinni paneelissa ja repäisytarrat jäänyt kulmiin laittamatta, LG:n sivuilla olevalta videolta näkee että kalvon kanssa paneeli on harmahtava, "utuinen" ja heijastava, kun taas irroituksen jälkeen musta ja ei heijasta niin pahoin:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
152
Voi olla myöhässä ja kyseinen televisio jo palautettu tms., mutta jos vielä löytyy, niin onhan varmasti suojakalvo otettu pois? Niissä monesti saattaa erinäisiä viiruja sun muita olla.
Kalvo voi olla todella huomaamattomasti kiinni paneelissa ja repäisytarrat jäänyt kulmiin laittamatta, LG:n sivuilla olevalta videolta näkee että kalvon kanssa paneeli on harmahtava, "utuinen" ja heijastava, kun taas irroituksen jälkeen musta ja ei heijasta niin pahoin:
Mulla oli toi kalvo kiinni ja ei sitä erottanu siitä, teki juuriki tommosia viivoja.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
76
Nyt lomalla ollut enemmän aikaa katsella uutta 55 C2:sta, niin huomannut tuossa alhaalla sinertävän kaistaleen. Näkyy valkoisilla ja harmailla taustoilla jonkin verran. Ilmeisesti jonkinlainen "vika" näissä?
Onko sattumoisin kesällä gigantista ostettu musta malli? Mulla oli nimittäin täysin vastaava sininen palkki pink tintin ympäröimänä. Saattaa olla eräkohtasia nää viat.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Onko sattumoisin kesällä gigantista ostettu musta malli? Mulla oli nimittäin täysin vastaava sininen palkki pink tintin ympäröimänä. Saattaa olla eräkohtasia nää viat.
Tää on Elisalta ostettu, musta malli. Voi kyllä olla, että jostain samasta tuotantoerästä on.
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
16
Laitoin aluksi tämän väärään ketjuun, mutta kysytäämpä nyt täällä:
Samsung S95B purettu laatikosta ja otettu käyttöön. Sivusta kun katsoo, niin ainakin paneelin ylälaidassa on pientä, mutta selvästi havaittavaa, mutkittelua. Edestä päin katsoen sitä ei huomaa, eikä se minusta vaikuta kuvaan. Voiko tuo aiheuttaa myöhemmin jotain ongelmia? Ja kuinka suuri toleranssi tuossa paneelin suoruudessa on, eli onko vaihtaminenkin täysin arpapeliä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
Laitoin aluksi tämän väärään ketjuun, mutta kysytäämpä nyt täällä:
Samsung S95B purettu laatikosta ja otettu käyttöön. Sivusta kun katsoo, niin ainakin paneelin ylälaidassa on pientä, mutta selvästi havaittavaa, mutkittelua. Edestä päin katsoen sitä ei huomaa, eikä se minusta vaikuta kuvaan. Voiko tuo aiheuttaa myöhemmin jotain ongelmia? Ja kuinka suuri toleranssi tuossa paneelin suoruudessa on, eli onko vaihtaminenkin täysin arpapeliä?
Taisi olla jonkin asteinen epidemia S95B:n kohdalla, sillä myös Rtings mainitsee asiasta tämän vuoden S95C:n build quality -osiossa:
Samsung has redesigned the shell of the TV, resulting in a more uniform thickness, and it feels more solid, so it's unlikely that it'll have the same issue with bent panels that affected the Samsung S95B OLED.

Ohuilla OLED:eilla paneelin väätyily on riski ja toleransseista ei varmaan osaa sanoa kuin Samsungin tuki/huolto, että mikä on hyväksyttävää.
Jos se ei haittaa tosiaan katselua, niin en olisi huolissani. Ei se ongelmia aiheuta, sillä näistä samoista paneeleista tehdään myös kaarevia (Samsung G8/G9 OLED monitorit ja pari Alienware monitoria ainakin).
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Samsungilla kierot paneelit, LG:llä pinktint ja pystyraidat, mikään ei onnistu. :tdown: :D
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
16
Taisi olla jonkin asteinen epidemia S95B:n kohdalla, sillä myös Rtings mainitsee asiasta tämän vuoden S95C:n build quality -osiossa:
Samsung has redesigned the shell of the TV, resulting in a more uniform thickness, and it feels more solid, so it's unlikely that it'll have the same issue with bent panels that affected the Samsung S95B OLED.

Ohuilla OLED:eilla paneelin väätyily on riski ja toleransseista ei varmaan osaa sanoa kuin Samsungin tuki/huolto, että mikä on hyväksyttävää.
Jos se ei haittaa tosiaan katselua, niin en olisi huolissani. Ei se ongelmia aiheuta, sillä näistä samoista paneeleista tehdään myös kaarevia (Samsung G8/G9 OLED monitorit ja pari Alienware monitoria ainakin).
Kiitos näistä tiedoista. Täytyy ehkä kysyä Samsungin tuesta, vai pitääkö se kysyä Verkkokaupasta, tuosta paneelin mutkaisuudesta. Ihan vain varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
Kiitos näistä tiedoista. Täytyy ehkä kysyä Samsungin tuesta, vai pitääkö se kysyä Verkkokaupasta, tuosta paneelin mutkaisuudesta. Ihan vain varmuuden vuoksi.
Samsungilta löytyy live-chattia, whatsappia sun muuta, mistä pystynee nopeasti asiaa tiedustelemaan Help&Contact Us | Samsung Suomi
Toki jälleenmyyjällä voi olla eri näkemys asiaan, joten kai sitä voi sieltäkin halutessaan kysellä, kun kuitenkin ensisijaisesti ovat tuotteesta kuluttajalle vastuussa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
210
Jaha heitetään sit tänne, kuukauden vanha 55" lg c3. Kuva hävis ääni tulee. Soft resetit sun muut netistä löytyneet avut ei auta. Lähtee siis huoltoon... Toivottavasti ei makaa siellä kauaa, joutuu varmaan itse viemään 50km päähän sen myös. Noh toivottavasti mahtuu autoon :)
Viikko sit kun laitoin töllön päälle niin kaikki värit oli sekasin eikä korjaantunu kuin ottamalla virtajohdon hetkeks irti.

Huoltopyyntö just kirjotettu (18:45) ja odotellaan huomiseen vastaako joku sieltä.


Wlani tässä temppuillut jatkuvasti, joutuu uudelleen yhdistämään eikä sekään aina auta. Useita uudelleenkäynnistämisiä että lähtee toimii.

Toivottavasti korjaantuu huollolla kaikki muuten on viimeinen lg tässä taloudessa.

edit:2
(19:02 tuli kuva takas kun töllö oli hetken sammutettuna). Ei tää kyl normaalia voi olla. Ja saa kyllä lähteä huoltoon.

edit:3
Sammutin töllön, ja käynnistin uudestaan 10minuutin päästä ja.. noh video kertoo...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
50
LG C2 65" nyt on 3 kk vanhan television 4K kuva tullut vialliseksi, tekee samaa omista sovelluksista, kuten HBO ja samoin 4K kuvalle kuvalähteenä google tv chromecastista, ohessa kuva, mikä aiheuttaa tuollaista, kun hd kuva taas toimii normaalisti. Aiemmin toimi aivan hyvin
 

Liitteet

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
LG C2 65" nyt on 3 kk vanhan television 4K kuva tullut vialliseksi, tekee samaa omista sovelluksista, kuten HBO ja samoin 4K kuvalle kuvalähteenä google tv chromecastista, ohessa kuva, mikä aiheuttaa tuollaista, kun hd kuva taas toimii normaalisti. Aiemmin toimi aivan hyvin
Mahtaa olla kuvaprosessori tai sen rinnalla oleva muisti rikki, veikkaan. Eiköhän huolto tule mukisematta vaihtamaan emolevyn kun teet vikailmoituksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
LG C2 65" nyt on 3 kk vanhan television 4K kuva tullut vialliseksi, tekee samaa omista sovelluksista, kuten HBO ja samoin 4K kuvalle kuvalähteenä google tv chromecastista, ohessa kuva, mikä aiheuttaa tuollaista, kun hd kuva taas toimii normaalisti. Aiemmin toimi aivan hyvin
Oma 42C2 tekee välillä jotain vastaavaa häröilyä PC:n kanssa, auttaa kun hetkeksi sammuttaa ja laittaa takaisin päälle (ei siis tarvitse ihan pistoke-tuuletusta).
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Kolme vuotta vanha Philipsin oled ja alareunassa jonkin moiset palamisen jäljet. Philips selittää, että se on telkkarin ominaisuus eikä suostu korjaa tai tekemään mitää. Aika huonoa asiakaspalvelua minusta kyllä, koska olisin voinut korjauksen maksaa itekki. Nyt väännetään Elisan kanssa, että mitä tehdään. Kyllähän kolme vuotta vanha telkkari pitäisi korjattavissa olla jotenkin, tai että normaali katselussa kuva palaa kiinni ni jonkinlainen vikahan se on. Ilmeisesti aamu TV on ollu liikaa kun sitä on tullut joskus katseltua. Varoituksen sana Philipsin asiakaspalvelusta kaikille. Paskinta palvelua mitä ikinä saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
305
Just olin pari viikkoa sitten tekemisissä Philipsin asiakaspalvelun kanssa kun oli hieman ongelmia...sain erittäin hyvää palvelua ja ongelmat saatiin selätettyä. Samaa en voi sanoa Sonystä minkä manasin alimpaan helvettiin muutama vuosi sitten...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 966
Viestejä
4 215 729
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom