OLED TV- ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mani88
  • Aloitettu Aloitettu
Just olin pari viikkoa sitten tekemisissä Philipsin asiakaspalvelun kanssa kun oli hieman ongelmia...sain erittäin hyvää palvelua ja ongelmat saatiin selätettyä. Samaa en voi sanoa Sonystä minkä manasin alimpaan helvettiin muutama vuosi sitten...
Sulla näköjään käyny tuuri. Mulle sitten olikin päinvastaista paskaa palvelua. Jos valmistaja ei halua korjata 3 vuotta vanhaa 2000€ telsua, ni jossain on vikaa. Se että jätetään asiakas oman onnensa nojaan ja haistatetaan pitkät kuluttajasuojalle on aika alentavaa. Onneks Elisa otti asian hoitaakseen. Toivotaan, että telsu saadaan kuntoon, koska en ole kyllä valmis 3 vuoden välein kalliita oled TV:tä ostelee vaikka hinnat on alas tullutkin. Tietysti tiesin riskin oledia ostaessa, mutta kun ei sillä ole pelattu ni olisin olettanut vähän paremmin kestävän paneelin. Itellä ei ole sonysta kokemusta viimeisten 15 vuoden aikana, mutta silloin homma pelitti hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Sulla näköjään käyny tuuri. Mulle sitten olikin päinvastaista paskaa palvelua. Jos valmistaja ei halua korjata 3 vuotta vanhaa 2000€ telsua, ni jossain on vikaa. Se että jätetään asiakas oman onnensa nojaan ja haistatetaan pitkät kuluttajasuojalle on aika alentavaa. Onneks Elisa otti asian hoitaakseen. Toivotaan, että telsu saadaan kuntoon, koska en ole kyllä valmis 3 vuoden välein kalliita oled TV:tä ostelee vaikka hinnat on alas tullutkin. Tietysti tiesin riskin oledia ostaessa, mutta kun ei sillä ole pelattu ni olisin olettanut vähän paremmin kestävän paneelin. Itellä ei ole sonysta kokemusta viimeisten 15 vuoden aikana, mutta silloin homma pelitti hyvin.
Voisiko siis olettaa että tuossa sama paneeli kuin LG C9? Onhan se perseestä jos 3 vuodessa jo palaa kiinni jos ei edes pelattu.. Toivottavasti uusi paneeli järjestyy.
 
Voisiko siis olettaa että tuossa sama paneeli kuin LG C9? Onhan se perseestä jos 3 vuodessa jo palaa kiinni jos ei edes pelattu.. Toivottavasti uusi paneeli järjestyy.
Kyllä siinä taitaa olla sama paneeli. Toivotaan. Ilmotan miten asia etenee. Ohan tuo vähän perseestä ja kun kirkkaus ollu 50 puolet siis maks.ni olisin olettanut ettei noin käy. Lisäks kaikki suojaukset ollu päällä.
 
Mikähän idea on tehdä noista suojakalvoista noin huomaamattomia?
Jaa a, oli siinä ne nurkasta repäsy lärpäkkeetkin paikallaan mut kalvo ei lähteny niide mukaa niin eihän sitä uuden TV:n kiimoissaan ajatellu sen enempää sillä hetkellä. Jälkikäteen mietin sit niitä viiruja ja jostai luin että se kalvo voi olla siinä aika huomaamattomana :D
 
Perkele nyt se Philips (65OLED907) päätti piirtää pikselin levyisen pystyviivan kuvan vasempaan laitaan. Tai oikeastaan jättää piirtämättä, kun tummana tuo viiva näkyy. Jokin aika sitten kärähti Ambilight, joka tultiin PK-seudulla kyllä kotiin takuuseen korjaamaan, joten oletan tässäkin niin tapahtuvan, mutta onpa silti turhaa vaivaa...

Natiivi punaisella tai vihreällä on todella vaikea viivaa huomata, mutta murretuilla väreillä ja sinisellä erittäin näkyvä. Mitä kirkkaampi kuva, sitä selkeämmin näkyy. Nappasin puhelimella ja 1000x microskooppi/makrokameralla kuvat, niin valkoinen alipikseli siellä näkyy olevan tuossa kohtaa pimeänä. Ilmeisesti se jeesaa myös tuota sinistä väriä, kun sillä on RGB-väreistä selvimmin näkyvissä.

20230912_101819.jpg 2023_09_12_10_18_31_778.png

20230912_102204.jpg 2023_09_12_10_21_42_575.png,

2023_09_12_10_15_20_298.png


Toimiessaan hyvä ellei erinomainen telkku, mutta alkaahan tässä olla vähän liikaa...
 
Kolme vuotta vanha Philipsin oled ja alareunassa jonkin moiset palamisen jäljet. Philips selittää, että se on telkkarin ominaisuus eikä suostu korjaa tai tekemään mitää. Aika huonoa asiakaspalvelua minusta kyllä, koska olisin voinut korjauksen maksaa itekki. Nyt väännetään Elisan kanssa, että mitä tehdään. Kyllähän kolme vuotta vanha telkkari pitäisi korjattavissa olla jotenkin, tai että normaali katselussa kuva palaa kiinni ni jonkinlainen vikahan se on. Ilmeisesti aamu TV on ollu liikaa kun sitä on tullut joskus katseltua. Varoituksen sana Philipsin asiakaspalvelusta kaikille. Paskinta palvelua mitä ikinä saanut.
Noniin, päivitystä asiaan. Elikkä elisalta soitti, että ens viikolla ratkeaa saanko uuden TV:n vanhan tilalle vai saadaanko vanha korjattua. Alustavasti veikkaili uutta kun kyseli käykö joku muu kuin Philipsin oled. Toki jotain joutuu ite maksaa, koska käyttöhyötyä on vanhasta saatu. Kyllä näistä kannattaa vähän valittaa näköjään vaikka takuu on jo ummessa. Elisalle täytyy nostaa hattua, hienosta palvelusta.
 
Noniin, päivitystä asiaan. Elikkä elisalta soitti, että ens viikolla ratkeaa saanko uuden TV:n vanhan tilalle vai saadaanko vanha korjattua. Alustavasti veikkaili uutta kun kyseli käykö joku muu kuin Philipsin oled. Toki jotain joutuu ite maksaa, koska käyttöhyötyä on vanhasta saatu. Kyllä näistä kannattaa vähän valittaa näköjään vaikka takuu on jo ummessa. Elisalle täytyy nostaa hattua, hienosta palvelusta.
Elisa on toiminut virhevastuun puitteissa, joka perustuu kuluttajansuojalakiin, jonka mukaan laitteen myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä. Television käyttöiäksi on laskettu n. 4 vuotta. Hyvä, että Elisa toimi, kuten kuuluukin toimia ja saat hyvityksen.
Virhevastuun kesto
Laissa virhevastuun kestolle ei ole asetettu mitään kiinteää rajaa. Virhevastuun kesto on pidempi kuin takuuaika. Tavaran on kestettävä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Tavaran normaali kestoikä vaihtelee tavaran mukaan. Kuluttajariitalautakunnan käytännössä esimerkiksi matkapuhelinten normaalina kestoikänä on pidetty 3–4 vuotta ja televisioiden 4 vuotta. Kestoiän pituutta harkittaessa otetaan huomioon myös tavaran hinta: kalliiden tavaroiden on kestettävä pidempään kuin halvempien. Kuluvien osien normaalia kulumista ei pidetä virheenä.

 
Täällä on noin 3 vuotta vanha LG C9, jossa alkanut esiintymään kiinnipalamista. Myyjäliike Powerille laitoin tuosta virhevastuupyynnön kuvineen. Vastaavat vain että haluavat LG:n valtuutetun huollon toteavan virheen, vaikka se näkyy lähettämistäni kuvista selvästi. Toteavat vaan että virheen osoittaminen kuuluu takuuajan ummettua ostajalle. Pitääkö minun nyt itse kiikuttaa tuo huoltoon ja maksaa todennäköisesti "vikadiagnoosista" jotain, vai onko vielä jotain keinoja mitä vaatia?
 
Täällä on noin 3 vuotta vanha LG C9, jossa alkanut esiintymään kiinnipalamista. Myyjäliike Powerille laitoin tuosta virhevastuupyynnön kuvineen. Vastaavat vain että haluavat LG:n valtuutetun huollon toteavan virheen, vaikka se näkyy lähettämistäni kuvista selvästi. Toteavat vaan että virheen osoittaminen kuuluu takuuajan ummettua ostajalle. Pitääkö minun nyt itse kiikuttaa tuo huoltoon ja maksaa todennäköisesti "vikadiagnoosista" jotain, vai onko vielä jotain keinoja mitä vaatia?

Mun tapauksessa Philips ilmoitti, ettei kyse ole tv:n viasta vaan se on ominaisuus. Elisa taas totesi, että kyseessä on vika joten koita vaan kovaa kovaa vasten vääntää powerille tosta. Näköjään kovasti vaihtelee, miten asioita käsitellään. Näköjään tuppaa palaa tämänkin ikäiset oledit kiinni. Eikö LG halunnu mitään kuvia?
 
Mun tapauksessa Philips ilmoitti, ettei kyse ole tv:n viasta vaan se on ominaisuus. Elisa taas totesi, että kyseessä on vika joten koita vaan kovaa kovaa vasten vääntää powerille tosta. Näköjään kovasti vaihtelee, miten asioita käsitellään. Näköjään tuppaa palaa tämänkin ikäiset oledit kiinni. Eikö LG halunnu mitään kuvia?
LG:lle lähetin myös viestiä kuvineen tästä, ja heillä samansuuntainen vastaus, että laite pitää toimittaa Elcare Nordicille diagnoosiin ennen kuin kommentoivat mitään muuta.
 
LG:lle lähetin myös viestiä kuvineen tästä, ja heillä samansuuntainen vastaus, että laite pitää toimittaa Elcare Nordicille diagnoosiin ennen kuin kommentoivat mitään muuta.
Isompien ruutujen kohdalla varmaan neuvoteltavissa (mahdollisesti jotain korvausta vastaan) että tulee huoltojantteri kotiin tarkastamaan tilannetta, ettei tarvitse lähetellä edes-takaisin.
 
Noniin, päivitystä asiaan. Elikkä elisalta soitti, että ens viikolla ratkeaa saanko uuden TV:n vanhan tilalle vai saadaanko vanha korjattua. Alustavasti veikkaili uutta kun kyseli käykö joku muu kuin Philipsin oled. Toki jotain joutuu ite maksaa, koska käyttöhyötyä on vanhasta saatu. Kyllä näistä kannattaa vähän valittaa näköjään vaikka takuu on jo ummessa. Elisalle täytyy nostaa hattua, hienosta palvelusta.
Dodiin. Asia tuli päätökseen ja Elisa hyvitti 80% vanhan oledin hinnasta. Nyt sitten miettimään mitä tilalle vai ajanko vanhan loppuun, ku saan sen pitää. Tekstitykset peittää aika hyvin sen palaneen kohdan, ni ehkä tollakin vielä pärjäisi hetken.
 
Onko kenelläkään kokemuksia kuolleista pikseleistä ja takuuseen laitosta? LG CX 48" reilun vuoden käytön jälkeen ilmestynyt melkein joka reunaan yksi tai useampi kuollut pikseli, alunperin ollut yksi kuollut pikseli keskellä ruutua ja silloin kysytty LG:n kantaa asiaan, mikä oli että 8 kuollutta osapikseliä sallitaan speksissä.

Vien töllön perjantaina Verkkiksen huoltoon ( ostettu käytettynä, 3 vuoden takuuta vielä pari kuukautta jäljellä), josta ilmeisesti lähtee Elcaren arvioitavaksi. Omasta mielestä aika selvästi yli sallitun 8 kuollutta pikseliä, mielipiteitä?

Valkoinen 1.3.jpg

Valkoinen 1.4.jpg

Valkoinen 1.1.jpg

Valkoinen 1.2.jpg
 
Onko kenelläkään kokemuksia kuolleista pikseleistä ja takuuseen laitosta? LG CX 48" reilun vuoden käytön jälkeen ilmestynyt melkein joka reunaan yksi tai useampi kuollut pikseli, alunperin ollut yksi kuollut pikseli keskellä ruutua ja silloin kysytty LG:n kantaa asiaan, mikä oli että 8 kuollutta osapikseliä sallitaan speksissä.

Vien töllön perjantaina Verkkiksen huoltoon ( ostettu käytettynä, 3 vuoden takuuta vielä pari kuukautta jäljellä), josta ilmeisesti lähtee Elcaren arvioitavaksi. Omasta mielestä aika selvästi yli sallitun 8 kuollutta pikseliä, mielipiteitä?

Valkoinen 1.3.jpg

Valkoinen 1.4.jpg

Valkoinen 1.1.jpg

Valkoinen 1.2.jpg
Eikö tuon kokoluokan töllöt jo korjata kotona? Itellä ollut vaan yli 50" eikä ole koskaan tarvinnut viedä mihinkään.
 
Eikö tuon kokoluokan töllöt jo korjata kotona? Itellä ollut vaan yli 50" eikä ole koskaan tarvinnut viedä mihinkään.
Ei tämä 48" nyt niin iso ole, edellinen 58" Philipsi piti myös lähettää huoltoon, sen sentään hakivat kotoa kun kuului vielä valmistajan takuuseen.
 
Onko kenelläkään kokemuksia kuolleista pikseleistä ja takuuseen laitosta? LG CX 48" reilun vuoden käytön jälkeen ilmestynyt melkein joka reunaan yksi tai useampi kuollut pikseli, alunperin ollut yksi kuollut pikseli keskellä ruutua ja silloin kysytty LG:n kantaa asiaan, mikä oli että 8 kuollutta osapikseliä sallitaan speksissä.

Vien töllön perjantaina Verkkiksen huoltoon ( ostettu käytettynä, 3 vuoden takuuta vielä pari kuukautta jäljellä), josta ilmeisesti lähtee Elcaren arvioitavaksi. Omasta mielestä aika selvästi yli sallitun 8 kuollutta pikseliä, mielipiteitä?

Riippuu hieman asuinkunnasta käyvätkö kotona vai pitääkö lähettää, pk-seudulla käyvät herkemmin kotona sekä Elcaren alihankkijoiden sijainneista riippuen saattavat käydä kotona. Mulla alkoi olemaan reunat aivan täynnä kuolleita pikseleitä vuosi sitten. Elcaren heppu kävi meillä kotona vaihtamassa paneelin kun asui kuulemma parin kilsan päässä. Itsellä oli normaali 2v takuu aika jo ummessa ja Gigantista ohjasivat LG:n asiakaspalvelun puheille, jossa asia hoitui muutaman viestin jälkeen ja virhevastuuseen vedoten.
 
Kohta 5v ikää LG B8:lla, ja kuolleita pikseleitä laidoilla äkkiseltään laskettuna 30-40kpl.
Gigantin 5v takuu tuli aikanaan otettua. Onko kukaan koittanut saada takuuseen korjausta tai uutta töllötintä kuolleiden pikseleiden takia?
 
Kohta 5v ikää LG B8:lla, ja kuolleita pikseleitä laidoilla äkkiseltään laskettuna 30-40kpl.
Gigantin 5v takuu tuli aikanaan otettua. Onko kukaan koittanut saada takuuseen korjausta tai uutta töllötintä kuolleiden pikseleiden takia?
Kyllä 5v Elcare itselläni C9:n kanssa kattoi tuon, kun ympäri paneelin reunoja oli alkanut muodostumaan kuolleita pikseleitä:

Nappaa kuvia tai jopa videon ja menee Gigantin huoltotiskille, kertoo että on aikanaan otettu 5v lisätakuu, niin siinä sitten näpytellään huoltotilaus.
En tiedä onko B8 paneeleita enää saatavilla, C9:iin tosiaan tuli ilmeisesti ihan Koreasta asti.
 
Kyllä 5v Elcare itselläni C9:n kanssa kattoi tuon, kun ympäri paneelin reunoja oli alkanut muodostumaan kuolleita pikseleitä:

Nappaa kuvia tai jopa videon ja menee Gigantin huoltotiskille, kertoo että on aikanaan otettu 5v lisätakuu, niin siinä sitten näpytellään huoltotilaus.
En tiedä onko B8 paneeleita enää saatavilla, C9:iin tosiaan tuli ilmeisesti ihan Koreasta asti.
Gigantin chatti ohjeisti ottamaan yhteyttä suoraan LG:lle.
Pikselit ovat siinä jo jokusen vuoden olleet, ehkä lisääntyneet, mutta toivon tosiaan että tulisi suoraan hyvitys tai uusi töllö tilalle. Pitää nyt ennen takuun päättymistä koittaa jotain vaatia.
 
Gigantin chatti ohjeisti ottamaan yhteyttä suoraan LG:lle.
Pikselit ovat siinä jo jokusen vuoden olleet, ehkä lisääntyneet, mutta toivon tosiaan että tulisi suoraan hyvitys tai uusi töllö tilalle. Pitää nyt ennen takuun päättymistä koittaa jotain vaatia.
Tuskin LG enää tuon ikäiselle laitteelle mitään suostuu tekemään ja Gigantin ohjeistus hieman erikoinen, kun Elcare lisätakuussa juurikin vuodet 0-2 on valmistajan perustakuuta ja 2-5 sitten Gigantin vastuulle menevää.

Lisäksi Gigantin omistama Elcare muutenkin on LG:n virallinen takuuhuolto, niin erikoista pompotella asiakasta LG:n kautta.

Itsellä tosiaan hoitui näppärästi lähimmän Gigantin huoltotiskillä huoltotilauksen vastaanotto.
 
Gigantin chatti ohjeisti ottamaan yhteyttä suoraan LG:lle.
Pikselit ovat siinä jo jokusen vuoden olleet, ehkä lisääntyneet, mutta toivon tosiaan että tulisi suoraan hyvitys tai uusi töllö tilalle. Pitää nyt ennen takuun päättymistä koittaa jotain vaatia.
Jos takuu Gigantin kautta niin LG nostaa kädet ilmaan.
 
Tuskin LG enää tuon ikäiselle laitteelle mitään suostuu tekemään ja Gigantin ohjeistus hieman erikoinen, kun Elcare lisätakuussa juurikin vuodet 0-2 on valmistajan perustakuuta ja 2-5 sitten Gigantin vastuulle menevää.

Lisäksi Gigantin omistama Elcare muutenkin on LG:n virallinen takuuhuolto, niin erikoista pompotella asiakasta LG:n kautta.

Itsellä tosiaan hoitui näppärästi lähimmän Gigantin huoltotiskillä huoltotilauksen vastaanotto.
Samaa itsekin mietin, vaikka asiakaspalvelija kyllä ymmärsi että olen hankkinut siihen 5v takuun aikanaan.
No pitänee käydä ihan myymälässä, kun ei tuonne taida muita yhteydenottotapoja olla.
 
Samaa itsekin mietin, vaikka asiakaspalvelija kyllä ymmärsi että olen hankkinut siihen 5v takuun aikanaan.
No pitänee käydä ihan myymälässä, kun ei tuonne taida muita yhteydenottotapoja olla.
Vähän vaikuttaa siltä, että tämä liippaa nyt likeltä
 
Vähän vaikuttaa siltä, että tämä liippaa nyt likeltä
Paikallinen Gigantti naputteli huoltotilauksen sisään ilman mutinoita. Nyt vaan odotellaan huoltoliikkeen yhteydenottoa. Hieman kyllä epäilen löytyykö 5v vanhaan malliin (B8) varaosia vielä jostain maailman kolkasta.
 
Paikallinen Gigantti naputteli huoltotilauksen sisään ilman mutinoita. Nyt vaan odotellaan huoltoliikkeen yhteydenottoa. Hieman kyllä epäilen löytyykö 5v vanhaan malliin (B8) varaosia vielä jostain maailman kolkasta.
Noniin, El Care haluaisi että pakkaisin television noutokuntoon.
Uskaltaako tuonne lähettää yhtään mitään?
Jännä että eivät suostu edes vian diagnosointiin paikan päällä. Voi huoltoreissu kyllä venyä jos pitää osia tilata ja niiden tulo varmasti kestää.
 
Noniin, El Care haluaisi että pakkaisin television noutokuntoon.
Uskaltaako tuonne lähettää yhtään mitään?
Jännä että eivät suostu edes vian diagnosointiin paikan päällä. Voi huoltoreissu kyllä venyä jos pitää osia tilata ja niiden tulo varmasti kestää.
Itse olen yhden television lähettänyt, lähettivät pyynnostä ihan kunnon laatikon töllön pakkaamiseen ja ehjänä liikkui mennen tullen.
 
Noniin, El Care haluaisi että pakkaisin television noutokuntoon.
Uskaltaako tuonne lähettää yhtään mitään?
Jännä että eivät suostu edes vian diagnosointiin paikan päällä. Voi huoltoreissu kyllä venyä jos pitää osia tilata ja niiden tulo varmasti kestää.
Taitaa vain isoimmilla paikkakunnilla tulla huoltamaan kotiin asti, tässä Tampereella alihankkijana toimi Huoltolux.
Paneeli kun tuli jostain kaukaa (todennäköisesti Koreasta), niin noin kuukauden verran siinä kesti, joten ehkä voit neuvotella että lähetät kun varaosat saapuvat tai edes hieman lähempänä arvioitua saapumista, kun kuitenkin pikselivikaisena televisiota kuitenkin vielä katsomaan pystyy.
 
Sain suostuteltua Elcaren tilaamaan osat jo ennakkoon, ennen kuin lähetän laitteen sinne.
Minkälaisen laatikon Elcaren kautta saisi, onko se vastaava kuin myyntipakkaus? Mietin ottaisinko sitä kautta laatikon jos on parempaa tekoa kuin tuo myyntilaatikko.
 
Sain suostuteltua Elcaren tilaamaan osat jo ennakkoon, ennen kuin lähetän laitteen sinne.
Minkälaisen laatikon Elcaren kautta saisi, onko se vastaava kuin myyntipakkaus? Mietin ottaisinko sitä kautta laatikon jos on parempaa tekoa kuin tuo myyntilaatikko.
Mitä Elcaren edeltäjästä InfoCaresta kokemusta, kun Philipsiä/-ejä piti lähetellä huoltoon, niin laatikko on mitoitettu yläkanttiin, että varmasti mahtuu ja pehmusteita minimit.
Ei siis mitenkään erityisen tukevasti ole paikallaan laatikossa, mutta jotenkin ne aina ovat selvinneet huoltoon ja takaisin. En muista oliko heillä huoltoehdoissa joku kohta, että eivät (välttämättä?) palauta laatikkoa, jos pakkaa alkuperäislaatikkoon.
 
Ostin Lg 65" c3 töllön gigantista, joka toimitettiin eilen. Aikalailla keskellä ruutua kaksi ilmeisesti jumissa olevaa pikseliä, jotka näkyi ihan normaali tv-lähetyksissä ja testikuvissa. Vialliset pikselit on kirkkaita ja näkyvät kuvan ollessa esim. vaalean harmaa. Testikuvissa näkyi myös raitoja vasemmassa reunassa ja yläreunassa, mutta näitä en erottanut pelatessa tai tv-lähetyksistä. Gigantille plussaa siitä, että vaihtavat töllön uuteen eikä tarvinnut mitään mussutusta kuunnella, vaan homma hoitui nopeasti puhelimitse. Onko tälläiset ongelmat kuinka yleisiä Oled-telkkareiden kanssa ja montakohan kertaa gigantti suostuu vaihtamaan uuteen, jos tuleekin samanlainen paske tilalle?
 
Ostin Lg 65" c3 töllön gigantista, joka toimitettiin eilen. Aikalailla keskellä ruutua kaksi ilmeisesti jumissa olevaa pikseliä, jotka näkyi ihan normaali tv-lähetyksissä ja testikuvissa. Vialliset pikselit on kirkkaita ja näkyvät kuvan ollessa esim. vaalean harmaa. Testikuvissa näkyi myös raitoja vasemmassa reunassa ja yläreunassa, mutta näitä en erottanut pelatessa tai tv-lähetyksistä. Gigantille plussaa siitä, että vaihtavat töllön uuteen eikä tarvinnut mitään mussutusta kuunnella, vaan homma hoitui nopeasti puhelimitse. Onko tälläiset ongelmat kuinka yleisiä Oled-telkkareiden kanssa ja montakohan kertaa gigantti suostuu vaihtamaan uuteen, jos tuleekin samanlainen paske tilalle?
Onhan Gigantilla 50 päivää palautusoikeutta muutenkin. Parhaita kauppoja tuon palautuksen suhteen. Sitä en tosin tiedä jos tuotteessa vika, onko mahdollista että tarjoavat huoltoa palautuksen sijaan. Viallisia yksilöitä varmasti liikkuu merkistä riippumatta, jollekin pari kuollutta/aina päällä olevaa pikseliä ei välttämättä ole ongelma jos edes huomaavat koko asiaa.
 
Onhan Gigantilla 50 päivää palautusoikeutta muutenkin. Parhaita kauppoja tuon palautuksen suhteen. Sitä en tosin tiedä jos tuotteessa vika, onko mahdollista että tarjoavat huoltoa palautuksen sijaan. Viallisia yksilöitä varmasti liikkuu merkistä riippumatta, jollekin pari kuollutta/aina päällä olevaa pikseliä ei välttämättä ole ongelma jos edes huomaavat koko asiaa.
Kannattaa heti ilmoittaa koska laite on DOA. Jos käyttää ja toteaa myöhemmin että vikaa ja ilmoittaa niin ei voi palauttaa.
 
Laitoin tuossa äsken töllön päälle ja nyt niitä jumittelevia pikseleitä ei näy, enkä testikuvassa nähnyt niitä raitojakaan. Luin lg:n sivuilta, että tuo ajelee automaattisesti pikseleidenkorjauksen, kun telkkarin sammuttaa. Ilmeisesti tämä nyt sitten korjannut ongelman. Nyt joutuu sitten pähkäilemään vaihdanko kuitenkin tuon uuteen vai mitä teen. Voiko tuossa paneelissa olla vika, joka toistuu myöhemmin? Riski tietysti sen uudenkin kanssa mitä sieltä tulee.
 
Laitoin tuossa äsken töllön päälle ja nyt niitä jumittelevia pikseleitä ei näy, enkä testikuvassa nähnyt niitä raitojakaan. Luin lg:n sivuilta, että tuo ajelee automaattisesti pikseleidenkorjauksen, kun telkkarin sammuttaa. Ilmeisesti tämä nyt sitten korjannut ongelman. Nyt joutuu sitten pähkäilemään vaihdanko kuitenkin tuon uuteen vai mitä teen. Voiko tuossa paneelissa olla vika, joka toistuu myöhemmin? Riski tietysti sen uudenkin kanssa mitä sieltä tulee.

Menisin itse tällä ja jos tulee tulevaisuudessa ongelmia niin takuu ja virhevastuu hoitaa.

Kovaa käyttöä vaan.
 
Kannattaa heti ilmoittaa koska laite on DOA. Jos käyttää ja toteaa myöhemmin että vikaa ja ilmoittaa niin ei voi palauttaa.
No pari viallista pikseliä ei taida tarkoittaa että on DOA. Noita viallisia pikseleitä on tietokoneen näytöissä ja telkuissa aika usein. Itse en myöskään hyväksy yhtään viallista pikseliä ja aika monta monitoria olen palauttanut tästä syystä. Se on sitten omassa harkinnassa mitä ilmoittaa palautuksen syyksi.
 
Itse vein giganttiin 6.11 lg cx 65'' tvn missä oli paljon kuolleita pikseleitä no se meni elcarelle huoltoon ja sieltä tuli naurettava kustannusarvio 1684,80€ ja tietenkää en tohon suostunu koska tv oli vähän alle 3 vuotta vanha ja sieltä sitten ohjeistettiin olemaan yhteydessä suoraan lghen, 10.11 laitoin lglle viestiä eikä ole mitään vielä kuulunut saas nähdä koska saan toimivan tvn takaisin.

20231030_135453.jpg20231030_135634.jpg20231030_135422.jpg20231030_135207.jpg
 
Itse vein giganttiin 6.11 lg cx 65'' tvn missä oli paljon kuolleita pikseleitä no se meni elcarelle huoltoon ja sieltä tuli naurettava kustannusarvio 1684,80€ ja tietenkää en tohon suostunu koska tv oli vähän alle 3 vuotta vanha ja sieltä sitten ohjeistettiin olemaan yhteydessä suoraan lghen, 10.11 laitoin lglle viestiä eikä ole mitään vielä kuulunut saas nähdä koska saan toimivan tvn takaisin.

20231030_135453.jpg20231030_135634.jpg20231030_135422.jpg20231030_135207.jpg
Itellä ei ihan noin paha ollut, noin 30-40 kuollutta pikseliä ympäri ruutua. Onneksi ostin aikoinaan 5v takuun Gigantista. Nyt laite siis huollossa ja odottelee paneelia.
 
Itse vein giganttiin 6.11 lg cx 65'' tvn missä oli paljon kuolleita pikseleitä no se meni elcarelle huoltoon ja sieltä tuli naurettava kustannusarvio 1684,80€ ja tietenkää en tohon suostunu koska tv oli vähän alle 3 vuotta vanha ja sieltä sitten ohjeistettiin olemaan yhteydessä suoraan lghen, 10.11 laitoin lglle viestiä eikä ole mitään vielä kuulunut saas nähdä koska saan toimivan tvn takaisin.

20231030_135453.jpg20231030_135634.jpg20231030_135422.jpg20231030_135207.jpg
Tämä sama kävi omalle C9:lle, eli ympäri reunoja mustia pikseleitä ja pikselirykelmiä.
Gigantin 5v lisätakuun ansiosta tulivat kotiin asti vaihtamaan paneelin (Tampere, paikkakuntakohtaisia eroja tulevatko paikanpäälle vai pitääkö rahtauttaa Elcarelle).

Näitä on ilmaantunut paljon mm. Redditissäkin, että taitaa valitettavasti olla jonkin sortin tyyppivika tämän (C9, CX, C1?) generaation paneeleissa.
Saas nähdä miten monitoriksi hommatulle 42C2 käy vuosien mittaan, tosin otin tähänkin 5v lisätakuun (ilman on-site, kun mahtuu autoon) ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
Laitetaas päivitystä tänne sain eilen tvn takaisin ja harmillisesti tässäkin on jonkin verran kuolleita pikseleitä ja korjauksesta tuli uusi kustannusarvio 182€ mutta gigantti maksoi sen.

20231202_152404.jpg20231202_152525.jpg20231202_152248.jpg20231202_151447.jpg
 
Lokakuussa tuli ostettua C2 65" verkkokaupan tarjouksesta ja ei ole mitään moitittavaa.

Paitsi eilen tv sammui eikä lähde enää päälle. Punanen ledi kyllä tottelee kaukosäädintä tai virtanappia.

Saa nähdä hoitaako LG homman kuntoon tämän vuoden puolella.

Onko muilla käynyt vastaavaa?
 
Lokakuussa tuli ostettua C2 65" verkkokaupan tarjouksesta ja ei ole mitään moitittavaa.

Paitsi eilen tv sammui eikä lähde enää päälle. Punanen ledi kyllä tottelee kaukosäädintä tai virtanappia.

Saa nähdä hoitaako LG homman kuntoon tämän vuoden puolella.

Onko muilla käynyt vastaavaa?
Joillakin samaa ongelmaa ja tuskin ovat ainoita..
Sulla regoi kakeen, joten täysin mykkä telsu ei ole. Tuuleta telsu. Virtapistoke vaikka 30 min. pois paikoiltaan, takasin kiinni ja kokeile auttoiko. Veikkaan kyllä huoltokeikkaa.
Käy tuo vielä läpi, perinteiset valmistajien neuvot "klikkaa tota, irroita tuo, paina siitä. Aha, tilaa huolto".
 
Viimeksi muokattu:
Lokakuussa tuli ostettua C2 65" verkkokaupan tarjouksesta ja ei ole mitään moitittavaa.

Paitsi eilen tv sammui eikä lähde enää päälle. Punanen ledi kyllä tottelee kaukosäädintä tai virtanappia.

Saa nähdä hoitaako LG homman kuntoon tämän vuoden puolella.

Onko muilla käynyt vastaavaa?
TV palautui takuuhuollosta jossa vaihtoivat paneelin.
Huoltopyynnön lähetyksestä alkaen homma kesti 23 päivää josta TV oli korjaamolla yhden päivän.
 
Viimeksi muokattu:
TV palautui takuuhuollosta jossa vaihtoivat paneelin.
Huoltopyynnön lähetyksestä alkaen homma kesti 23 päivää josta TV oli korjaamolla yhden päivän.
Erikoista ettei LG:llä ole on-site takuuta.
 
Erikoista ettei LG:llä ole on-site takuuta.
Taitaa olla sama kuin muillakin, kuten Samsungilla, että isommissa kaupungeissa toimii on-site palveluna joko oman huoltofirman toimesta tai alihankintana.
Samsungilla tuli tässä Tampereella heidän oma huoltonsa aikoinaan vaihtamaan paneelin ja LG:llä meni Gigantti -> Elcare (Gigantin ostama osuus Infocaresta, joka taitaa olla LG:n virallinen huolto myös?) -> Huoltolux, joka tuli kotiin vaihtamaan paneelin.
Syrjemmässä sitten lienee kustannustehokkaampaa rahtauttaa ruutu huoltopisteelle.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla sama kuin muillakin, kuten Samsungilla, että isommissa kaupungeissa toimii on-site palveluna joko oman huoltofirman toimesta tai alihankintana.
Samsungilla tuli tässä Tampereella heidän oma huoltonsa aikoinaan vaihtamaan paneelin ja LG:llä meni Gigantti -> Elcare (Gigantin ostama osuus Infocaresta, joka taitaa olla LG:n virallinen huolto myös?) -> Huoltolux.
Syrjemmässä sitten lienee kustannustehokkaampaa rahtauttaa ruutu huoltopisteelle.
Samsungilla toimii hyvin pienissäkin <25k asukkaan kaupungeissa, virallisen huollon (aliurakoitsija) mies ajeli kylään, mutta voihan se TV: koko ja huoltomiehen etäisyys ratkaista paljon myös. Oletin vain että LG:lläkin homma hoidetaan asiakkaan kotona.
 
Samsungilla toimii hyvin pienissäkin <25k asukkaan kaupungeissa, virallisen huollon (aliurakoitsija) mies ajeli kylään, mutta voihan se TV: koko ja huoltomiehen etäisyys ratkaista paljon myös. Oletin vain että LG:lläkin homma hoidetaan asiakkaan kotona.
Mun tapauksessa posti hoiti kuljetuksen Lahdesta Vantaalle Elcarelle. Ekana tietysti toivat kuljetuslaatikon. Kesti noin 4(!) arkipäivää per suunta.
 
Mulla Panasonic 65" LZ980 Powerista, mielestäni selkeät pinkit pystyalueet vaalealla taustalla (esim. hiihto) => Panasonicin huollon vastaus oli, että on "ominaisuus". Nyt viimeinen toivo että Power ottaisi takaisin vielä vaikka yli 60 päivää ostosta jo mennyt...
 
Huomasin, että omaan LG C2 42 Olediin on palanut Windowsin taskbar kiinni. Samoin Edgen oikean laidan työkalurivi on palanut kiinni, kun olen käyttänyt ruutua töissä ja tehnyt töitä kahtia jaetun selainikkunan kanssa. Näistä oppineena olen nyt käyttäny tuota auto hide taskbaria ja piilottanut edgestä sivupalkit. :D

Nämä palamat taitaa olla ikuisia? Takuuseen vaikea laittaa, kun ei nuo näy missään kuvissa kovinkaan selvästi, mutta silmällä kyllä erottaa, varsinkin tumman harmaissa ja valkoisissa ruuduissa - Pelkään myös, että joudun maksumieheksi, jos vika ei huollon mielestä ole korjauskelpoinen tai häiritsevä.

Vuoden ikäinen tv kyseessä, ja jonkun verran vituttaa katella noita raameja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 026
Viestejä
4 503 589
Jäsenet
74 313
Uusin jäsen
okimotoyoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom