Minulla on tapana käydä itse ostamassa öljyt ja suodatin ja huoltoliike tekee pelkän vaihtotyön. Saa ainakin sellaiset öljyt koneeseen kun on itse valinnut. Viimeksi veloittivat pelkästä vaihdosta 40 € ja minä maksoin kuudesta litrasta öljyä + alkuperäisestä suodattimesta 75 €.Huollossa(mecanomen ketju) laittoivat moottoriin ardeca merkistä öljyä. Saas nähdä miten selviää talven yli. Keväällä välivaihto
jos kova sana täyttää auton vaatimukset tismalleen niin on jos autoa tarkoitus pitää pidempään kuin yhden öljynvaihdon ostaisin vain isompia purkkeja/settejä tulee pidemmässä juoksussa halvemmaksiMobil 1 moottoriöljy ESP 5W-30 4+1L
ERÄ! 5 litraa 4litran hinnalla! Mobil 1 ESP Formula 5W-30 on erittäin suorituskykyinen synteettinen moottoriöljy, joka on suunniteltu antamaan erinomainen puhdistusteho, kulumissuoja ja kokonaissuorituskyky. Asiantuntijat ovat suunnitelleet Mobil 1 ESP Fowww.puuilo.fi
eikös tuo ole aprovall juurikin w211 koppasen diiseli koneisiin tismallee kova sana ois tarjous 5litraa 35e siihe2x1l purkki 6.5 tilavuus 65e öljyut
Varmaan ollaan luettu samoja öljykeskusteluja, kun muistan myös jonkun kritiikin tuosta 2T MIX-öljystä. Jäi mieleen, kun 2T Snow, 2T Bike ja autoöljyt ovat olleet hyvässä maineessa.Muistan täältä lukeneeni, että Teboil 2t Mix olisi heikkoa 2t-öljyä. Mihin arvio perustuu? Mökillä sellaista on. Ainetta käytetään moottorisahoissa ja raivaussahoissa. Näköjään öljyä ei suositella katalysaattorilla varustetuissa moottoreissa. Ainakin mökillä olevassa pikku-Tilhissä sellainen on, eli sen puolesta voisi ostaa muuta tilalle.
Ainakin myyvät omalla merkillä nelitahti- ja kaksitahtiöljyäOlisinpas erittäin yllättynyt jos Stihl tekisi öljyä.
Laita sitä mitä valmistaja suosittelee. Ei mene metsään.0W-30, 5W-30 ja 5W-40. Nämä mainitut viskoilla siis olisivat sopivia auton moottoriin. Onko näkemystä mikä noista olisi sopivin niin kesä kuin talvikeliin?
Aihetta sivuten, onko joku tutkinut ja ehkä löytänyt parhaiten toimivan yhdistelmän 2T öljyä ja bensaa, joka haisee käytössä vähiten? En tarkoita savuttomuutta, vaan juuri hajua, sitä ei monikaan mainosta.Varmaan ollaan luettu samoja öljykeskusteluja, kun muistan myös jonkun kritiikin tuosta 2T MIX-öljystä. Jäi mieleen, kun 2T Snow, 2T Bike ja autoöljyt ovat olleet hyvässä maineessa.
Itse olen nykyään käyttänyt sahoissa Stihl HP Super 2T -öljyä, kun se on ainakin suunniteltu sahoihin, ei pahemmin savuta, ei maksa mahdottomia ja siinä on Fuel Stabilizer mukana. Pistäpä harkintaan.
Sahassa ainakin on tullut käytettyä Stihlin täyssynteettistä. Maksaa tuplasti sen, mitä joku halvin perämoottorikura, mutta 50 litraa seosbensaa riittää aika pitkään moottorisahassa.Aihetta sivuten, onko joku tutkinut ja ehkä löytänyt parhaiten toimivan yhdistelmän 2T öljyä ja bensaa, joka haisee käytössä vähiten? En tarkoita savuttomuutta, vaan juuri hajua, sitä ei monikaan mainosta.
Ostin joskus saha-öljyjä, oli merkkitavaraa mutta muistutti lähinnä jäteöljyä, ja sekoitin pumppubensaan. Mutta kärystä sai vaan pään kipeäksi. Sitten erilaisten kokeilujen jälkeen siirryin alkylaattibensoihin ja nyt menossa Castrol racing 2T purkin kera. Sekoitan kerralla tarvitun määrän bensaa omassa kanisterissa, max 2% seosta. Lopputulos näyttää silmin paljon puhtaammalta kuin valmisseokset tai sahaöljyt. Hajukin on pienempi ainakin mitä olen kokeillut 2t-sahassa, -ruohonleikkurissa ja -moottoripyörässä. Ehkä öljyn suhdetta voisi vielä vähentää 1:50 -> 1:60, kun ongelmia ei ole ollut.
0w-30 omaa laajimman käyttöalueen lämpötilan suhteen, eli on notkeinta myös kovilla pakkasilla. Lämpimässä noilla ei ole juurikaan eroa.0W-30, 5W-30 ja 5W-40. Nämä mainitut viskoilla siis olisivat sopivia auton moottoriin. Onko näkemystä mikä noista olisi sopivin niin kesä kuin talvikeliin?
Tuoksuöljyillä yritetään vaan peittää normaali 2T haju, ei ne oikeasti pala puhtaammin ja hajuttomamminSahassa ainakin on tullut käytettyä Stihlin täyssynteettistä. Maksaa tuplasti sen, mitä joku halvin perämoottorikura, mutta 50 litraa seosbensaa riittää aika pitkään moottorisahassa.
Onhan niitä sitten vaikka "mansikantuoksuisia" öljyjä jos haluaa kokeilla.
Ruohonleikkurissa? Onko niitä 2T-versioinakin? Vai meinasitko raivaussahaa/siimaleikkuria?Tuoksuöljyillä yritetään vaan peittää normaali 2T haju, ei ne oikeasti pala puhtaammin ja hajuttomammin
Tuolla seossuhteella pystyy aika hyvin pelaamaan hajua pienemmäksi, etenkin ruohonleikkuri varmaan menisi 1:100 seoksella, kun 1:50 liukupinnat ovat vielä paksussa öljyssä. Ajaahan trial-kuskit samalla seoksella ja tuossakin ilmajäähdytettyä sylinteriä voi koskea käsin käytössä. Sahoja kierrätetään kovempaa mutta varmaan 1:60 menee vielä hyvällä öljyllä ja kun hyvin sekoittaa.
Hyvän 2t öljyn hinta nyt ei paljon korostu vaan enemmän tuo 3-4 €/l alkylaattibensa lähinnä moottoripyörässä.
2T perämoottoriöljy on muuten vain venekäyttöön tarkoitettu.
Jos kilometrejä ei tule kauheasti ja vaihdat öljyt vain kerran vuoteen niin laittaisin 0W-30 ja ajoittaisin vaihdon kesään.Laita sitä mitä valmistaja suosittelee. Ei mene metsään.
Kyllä nykyäänkin on uusia "ammattilais"-leikkureita 2T koneella esim. saksalainen AS motor, mutta oma on 90-luvun B&S-Stiga. Erikoisempi laitos, niin en ole malttanut luopua ja voimaa on tuplasti mitä 4T.Ruohonleikkurissa? Onko niitä 2T-versioinakin? Vai meinasitko raivaussahaa/siimaleikkuria?
Laittaisin itsekin 0W-öljyt. Ne on aina 5W-öljyjä ohuempia kylmänä, ei vain kovilla pakkasilla.0w-30 omaa laajimman käyttöalueen lämpötilan suhteen, eli on notkeinta myös kovilla pakkasilla. Lämpimässä noilla ei ole juurikaan eroa.
Ja myöskin ennen oli kesätermostaatti sekä talvitermostaatti autoissa. Eikä nuo -70 luvun öljyt olleet niin hyviä kuin nykyäänMiten kauas historiaan pitää mennä, että valmistajat on yleisesti suositelleet autoihin eri öljyjä kesäksi ja talveksi?
Riippuu ainakin miten autoa käyttää. Jos on paljon lyhyttä ajoa ja toisaalta jos vetää raskasta kuormaa, ottaisin 5W-40.0W-30, 5W-30 ja 5W-40. Nämä mainitut viskoilla siis olisivat sopivia auton moottoriin. Onko näkemystä mikä noista olisi sopivin niin kesä kuin talvikeliin?
Saattaahan tuo mennä tai saattaahan tuo olla menemättä. Pitäähän sitä kuitenkin kokeilla.Tuoksuöljyillä yritetään vaan peittää normaali 2T haju, ei ne oikeasti pala puhtaammin ja hajuttomammin
Tuolla seossuhteella pystyy aika hyvin pelaamaan hajua pienemmäksi, etenkin ruohonleikkuri varmaan menisi 1:100 seoksella, kun 1:50 liukupinnat ovat vielä paksussa öljyssä. Ajaahan trial-kuskit samalla seoksella ja tuossakin ilmajäähdytettyä sylinteriä voi koskea käsin käytössä. Sahoja kierrätetään kovempaa mutta varmaan 1:60 menee vielä hyvällä öljyllä ja kun hyvin sekoittaa.
Hyvän 2t öljyn hinta nyt ei paljon korostu vaan enemmän tuo 3-4 €/l alkylaattibensa lähinnä moottoripyörässä.
2T perämoottoriöljy on muuten vain venekäyttöön tarkoitettu.
Itselläkin on omassa autossa normaaliolosuhteissa 30tkm/24kk tai vaikeissa olosuhteissa 20tkm/12kk. Itsellä vaihtuuSimolammikolla öljyistä asiaa: Älä aja moottoriöljyllä 30tkm. - Öljyn valinta ja oikea huoltoväli. (youtube.com)
No mulle jää siltikin alle tuon 20tkm, mutta yleensä koitan ajaa moottorin kuumaksi ja talvella vähän pidempää matkaa.20tkm täysin liikaa myöskin ellei ole pitkää maantiepätkää.
Saksassa onkin hyvin tarkkaa, mitä saa myydä täyssynteettisenä ja mitä ei.Mielenkiintoinen tuo öljyntestaus Excel. Silmään pisti saksan Mobil FS huomattavasti parempi tulos verrattuna puolan versioon. Saksalainen taitaa olla aitoa täyssynteettistä eikä vetykrakattua? Autodocin kalliit öljyt taitaa selittyä myös tällä.