Oculus Quest

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Tänään tuli kokeiltua No Man Skyn DLSS päivitys Air Linkillä.
DLSS on melkoinen gamechanger.

Oculuksesta 90hz ja 1.3x graffat. No Man Skyn asetuksista Ultrat päälle ja DLSS moodi ”performance”.

Lopputuloksena NMS pyöri mukavasti 90hz ilman ongelmia. Ennen DLSS:ää ei pyörinyt sujuvasti edes low asetuksilla ja 72hz.
Pelailen myös No Man Skyta, mutta VD:llä. Siinä kun on vielä Synchronous Spacewarp niin FPS vielä lähes tuplaantuu. Eli DLSS + SSW = 3-4x FPS mitä ennen ja tietenkin 120hz käytössä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Pelailen myös No Man Skyta, mutta VD:llä. Siinä kun on vielä Synchronous Spacewarp niin FPS vielä lähes tuplaantuu. Eli DLSS + SSW = 3-4x FPS mitä ennen ja tietenkin 120hz käytössä.
Kannattaa kyllä huomata että tuo SSW on synteettisiä frameja, joten en tiedä mitä iloa isosta frameratesta siinä mielessä on. Itse pyrin pitämään ASW/SSW käytön pienenä.

90hz:llä synteettisiä frameja generoidaan vähemmän, en tiedä miten näkisin Air Linkistä niiden määrän. Saattoi siinä ODT:ssäkin kyllä joku mittari niille olla, en nyt suorilta muista.

Aiempaan kommenttiisi liittyen, kyllä olen perillä VD:n games tabista, mutta aika moni vanhempi Steam peli käyttää VD:llä Viven ohjainasetuksia, joka on hanurista. Oculus storen sovelluksista taas moni ei käynnisty, ml. Google Earth ja Race for the Galaxy joita pelailen enemmänkin. Asgards Wrath oli myös jouhevampi Air Linkillä.

Ei minulla ole tarkoitus dissata VD:tä, olen siihen hyvin tyytyväinen ollut. Olen vain tottunut käyttämään Air Linkkiä, vaikka VD onkin mukavampi käyttää.

Paljon hyvää tapahtuu koko ajan langattoman VR pelaamisen ympärillä, on aika game changer pelata jotain Audicaa tai Pistol Whippiä 120hz suoraan PC:ltä langattomasti ja ilman ongelmia. Ja tästä on vain muutama vuosi kun Oculuksen paras mobiililaite oli Go...
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Kannattaa kyllä huomata että tuo SSW on synteettisiä frameja, joten en tiedä mitä iloa isosta frameratesta siinä mielessä on. Itse pyrin pitämään ASW/SSW käytön pienenä.
Pirun hyviä synteettisiä frameja ovat, enemmän artifakteja tulee DLSS käytöstä (ja ASW käytöstä) kuin SSW. Ja kyse ei ole mistään "toistuvista" frameista, vaan ihan liikkuvista sellaisista jonka laskennan hoitaa qualcommin piiri lennosta. Miksi ei hyödyntää ilmaista "tehoa" kun kerran haittapuolia ei ole. Joillekkin ehkä 90hz riittää, mutta 120hz on omasta mielestäni minimi VR:lle, esim käsien liikkeestä näkee heti eron onko 90hz vai 120hz.

Aiempaan kommenttiisi liittyen, kyllä olen perillä VD:n games tabista, mutta aika moni vanhempi Steam peli käyttää VD:llä Viven ohjainasetuksia, joka on hanurista. Oculus storen sovelluksista taas moni ei käynnisty, ml. Google Earth ja Race for the Galaxy joita pelailen enemmänkin. Asgards Wrath oli myös jouhevampi Air Linkillä.
Itse en ole yhteenkään peliin törmännyt missä on Viven wandit, ehkä pelataan eri pelejä sitten, toki johtunee siitä että vanhoja pelejä en niin paljoa testaile/pelaile. Google Earth kannattaa asentaa Steamista, toimii moitteettomasti. Asgard Wrath oli tosiaan pirun raskas VD:llä ja pelasin minimi asetuksilla, mutta tuohon auttanee SSW nyt, tosin en ole testannut kun en ole jaksanut 155GB pakettia uudelleen ladata (tehdä SSD:llä tilaa). :)

Pitää itekkin vielä testata AirLinkkia ihan testimielessä, koska viimeksi käytin sitä kun se julkaistiin ja silloin totesin että VD on paljon helppokäyttösempi ja VD:n kuvalaatu on 100Mbps bitratella ja HEVC encoodauksella omaan silmään virheetön. joten tuosta AirLinkilla olisi vaikea parantaa muutenkaan. Mutta testataan kuitenkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Pitää itekkin vielä testata AirLinkkia ihan testimielessä, koska viimeksi käytin sitä kun se julkaistiin ja silloin totesin että VD on paljon helppokäyttösempi ja VD:n kuvalaatu on 100Mbps bitratella ja HEVC encoodauksella omaan silmään virheetön. joten tuosta AirLinkilla olisi vaikea parantaa muutenkaan. Mutta testataan kuitenkin. :)
Ei se sen helppokäyttöisempi ole, edelleenkin joutuu mm. 90/120hz vaihdon jälkeen valitsemaan oculus appsista asetukset-beta-air link on. Samaten joka kerta pitää muistaa käydä laittamassa päälle 200mb bitrate Air Link asetuksesta.

Tosiaan, tykkään että kaikki toimii sillä. Nykyisin Asgards Wrath, Fallout4, No Mans Sky ja Half Life Alyx kaikki pyörii raskaimmilla grafiikoilla ja 90hz ja 1.3. Ainoa peli, jota en ole vielä kokeillut on Elite Dangerous, sitä pelasin kaapelilla, ja voi olla että sekin toimii nykyisin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
2 tunnin akkuaika on vähän nihkeä kun pelaa DCS tyyppisiä pelejä. En myöskään huomannut mitään eroa AirLinkin ja Link kaapelin välillä joten en meiellään tuota kaapelia käyttäisi joka nostaisi käyttöajan johonkin 4 tunnin paikkeille.

Satun omistamaan Ankkerin 10k mAh battery bankin. Mikähän olisi helpoin keino pultata tuota Questiin? Omistan tuon oletus strapin ja matkalla on tässä ketjussa mainittu uudempi parempi Halo Strap.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
2 tunnin akkuaika on vähän nihkeä kun pelaa DCS tyyppisiä pelejä. En myöskään huomannut mitään eroa AirLinkin ja Link kaapelin välillä joten en meiellään tuota kaapelia käyttäisi joka nostaisi käyttöajan johonkin 4 tunnin paikkeille.

Satun omistamaan Ankkerin 10k mAh battery bankin. Mikähän olisi helpoin keino pultata tuota Questiin? Omistan tuon oletus strapin ja matkalla on tässä ketjussa mainittu uudempi parempi Halo Strap.
Muistaakseni linkkikaapeli lataa kyllä nopeammin mitä Quest 2 kuluttaa pelatessa :hmm:
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Muistaakseni linkkikaapeli lataa kyllä nopeammin mitä Quest 2 kuluttaa pelatessa :hmm:
Quest 2 vaatii erinäisten postausten perusteella 2.4A että se lataa enemmän kuin käyttää. Tyypillisesti emoissa ilmeisesti 0.9A tai maksimissaan 1.5A aivan uusissa joten se Link kaapeli vain pidentää peliakaa.

Official link cable drain battery. Tuossa pitkä keskustelu asiasta Oculuksen forumilla. Melkein kaikki emot jaksaa ladata Questin, mutta ei Quest 2.

Myöskin tuo kaapeli on melko perseestä verrattuna langattomuuteen joten joku langaton ratkaisu olisi jepa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Quest 2 vaatii erinäisten postausten perusteella 2.4A että se lataa enemmän kuin käyttää. Tyypillisesti emoissa ilmeisesti 0.9A tai maksimissaan 1.5A aivan uusissa joten se Link kaapeli vain pidentää peliakaa.

Official link cable drain battery. Tuossa pitkä keskustelu asiasta Oculuksen forumilla. Melkein kaikki emot jaksaa ladata Questin, mutta ei Quest 2.

Myöskin tuo kaapeli on melko perseestä verrattuna langattomuuteen joten joku langaton ratkaisu olisi jepa.
Mulla ollut kaapeli suoraan rx6800:ssa kiinni.
2.4 tai 2.1 (powerbankkien ilmoittama output) on melko lähellä omien kokemusten perusteella, jotta varaus kasvaa.

En ole saanut parilla nopealla yrittämällä air linkiä toimimaan, toisaalta olen pelannut Pop One:ia, jossa melko sama onko pcvr vai ei.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Nonniin, hyvin karkasi käsistä. Ostin Walking Dead, Superhot, Phantom: Covert Ops ja Space Pirate Trainer koska olivat alessa. Aikaisemmin viikolla ostin Stormlandin täyteen hintaan ja Beatsaberin 25% welcome alella. Ainiin ja otin jonkun roguelite alepaketin 3 viikkoa sitten kun ostin Quest2 jossa oli 2 peliä. Niinjoo ja Onward. Näiden lisäksi on vielä PC:llä IL2 jota pelaan VR:llä.

Population One ja Pistol Whip vielä kiinnostavat, pitää niihinkin kytätä alea tai koodia, mutta en kyllä nyt ihan heti ole silti ostamassa. Eiköhn noissa yllämainituissa riitä pelaamista.

Tässä vähän samalla odottelen Steamin kesäaleja ja katsoisi jos sieltä Alyx ja jotain muuta irtoaisi halvalla.

Nyt muuten kun luovutin DCS:n suhteen ja pystyin laittamaan Quest 2:sen resoluution natiiviksi niin ai että Onward ja IL2 näyttävät skarpeilta niin Link kaapelilla kuin Airlinkilläkin. Onwardissa huomasin vähän että kaus kun katsoo niin ei ole ihan niin terävä kuin kaapelilla.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Pääsin tänään hieman lisätestailemaan No Mans Skyta, ja yllä olevia hehkutuksia täytynee vähän tasoitella. Verrokina siis AL 90hz ja 1.3x grafiikka ja VD 90hz ja High grafiikka. GPU 2070S. Sikäli tuo NMS on mielenkiintoinen että se on yksi raskaimpia pelejä.

Ensinnäkin aika pian selvisi suorituskykygraafeja katsoessa että vaikka DLSS oli performance asetuksessa, niin NMS ei hyvin Ultralla pyörinyt vaan High oli selvästi toimivampi.

AL ei oikein 90hz jaksanut vaan puolitti todellisuudessa 45hz, mutta kuva sinänsä oli ok, ja välillä peli kyllä käväisi 90hz:kin.

VD taas piti 90hz huomattavasti paremmin, mutta taivaalla esim. kauempana lentävissä linnuissa oli melkoista pikselöitymistä, johtuen joko pakkauksesta tai SSW:stä. Jostain syystä minulla VD värit ovat myös hailakammat, tämä siis joka pelissä.

Vaikka 45hz kuulostaa pahalta, käytännössä minua häiritsi kyllä enemmän VD:n pikselöityminen kauempana näkyvissä kohteissa. Veikkaisin syyksi jonkinmoisesta raskaampaa pakkausta keskialueen ulkopuolella.

Nyt lähinnä käyskentelin tukikohdan vieressä, täytynee vielä vertailla lisää miten erot näkyvät kun pelaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Itse ostan kaikki pelit -30%, joka kuukausi Oculus antaa tuon OCULUS30 alennuskoodin. Täyttä hintaa ei kannata maksaakkaan yhestäkään pelistä. Walking Deadia sai Steamiin 10€ hintaan Humble Bundlesta, joten tuo 27€ kuulostaa ryöstöltä vaikka onkin alennettu hinta... Population One on hyvä peli, varsinkin jos löytyy pelikavereita! Saint and Sinneristä tykkäsin kanssa, tosi hyvin tehty peli ja inventaario systeemi on loistava. Ainut vaan että tekeminen loppuu pelistä, mutta siihen on tulossa lähiaikoina iso päivitys jonka pitäisi tuoda lisäsisältöä. Tätä kannattaa pelata mielummin PCVR versiona koska huomattavasti paremmat graffat kuin puhelinversiossa.


VD:n siellä Streamin välilehden asetuksessa on värien vahvistamis mahdollisuus, kokeile jos se auttaisi. Ja gammaa kannattaa myös säätää, oletuksena on liian tumma ja itse pidän 1.1 asetuksella. Joissain peleissä saatan jopa vaihtaa 1.2, esim Saint and Sinnersissä.

Ja tosiaan, tuolla ULTRA resolla ei ole mitään mahdollisuutta pyöriä. Itse käytän High tai Mediumia. Mutta tuo on totta että turhan sumeaa on silti grafiikat kaukana, vaikkakin peli toimisi smoothisti 120FPS. Pitäisi varmaan kokeilla laskea kaikki graffat minimiin ja sitten nostaa supersamplingia jos jeesaisi, mutta vähän pelkään että kaukana olevia grafiikoita ei ole mahdollista saada tarkaksi No Man Skyssa, pitää tutkia... AirLinkillä en ole testannut tätä peliä, mutta voisin testata sitä verrokiksi.

Sen sijaan, esim SkyrimVR, siihen saa laitettua modeilla todella upeat graffat, ja siinä näkee myös kauas erittäin tarkasti. Olen viimeaikoina pelaillut SkyrimVR ja sanoisin että on Alyxin kanssa samalla viivalla VR AAA luokan peleistä. Pakollisina modeina VRIK, HIGGS ja paremmat textuurit.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Sen sijaan, esim SkyrimVR, siihen saa laitettua modeilla todella upeat graffat, ja siinä näkee myös kauas erittäin tarkasti. Olen viimeaikoina pelaillut SkyrimVR ja sanoisin että on Alyxin kanssa samalla viivalla VR AAA luokan peleistä. Pakollisina modeina VRIK, HIGGS ja paremmat textuurit.
Niinjoo. Tämähän oli yksi mitä piti katsella aleista. Onko tähän jotain hyvää guidea millä saisi tarvittavat modit että peli on pelikelpoinen ja näyttäisikin vielä nätiltä? Jotkut guidet joita olen katsellut ovat olleet vähän liiankin kattavia.

En viitsisi käyttää kymmentä tuntia modaamiseen ja trouble shootingiin kuten se helposti Skyrimin kohdalla menee.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Hetki tullut oltua pelaamatta omalla Questillä ja tässä suunnittelen paluuta. Mitkä ovat kovimpia pelejä mielestänne, joita olette pelanneet? Itsellä Half Life Alyx ehdottomasti #1, Pistol Whipiä ja Beat Saberia tullut myös hakattua. Humble Bundlen Saints and Sinnersin ajattelin seuraavaksi ottaa työn alle. Bundlessahan oli vaikka mitä muutakin, mutta tuosta ajattelin aloittaa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Sen sijaan, esim SkyrimVR, siihen saa laitettua modeilla todella upeat graffat, ja siinä näkee myös kauas erittäin tarkasti. Olen viimeaikoina pelaillut SkyrimVR ja sanoisin että on Alyxin kanssa samalla viivalla VR AAA luokan peleistä. Pakollisina modeina VRIK, HIGGS ja paremmat textuurit.
Joo Skyrim VR näyttää ainakin Air Linkillä todella hyvältä, ja pyörii puhtaat 90hz. En ole VD:llä kokeillut. Itse asiassa en ole jaksanut laittaa Higgsiä enkä Vrikiä ja siitä tulee aina sanomistakun mainitsee, mutta tykkään pelata ilmankin ja pelkään, että ne sotkisivat muita modeja. Modeja muutoin 51 kpl käytössä ja nyt kun Air Link pyörii kevyesti 90hz niin voisi kokeilla joko 120hz tai lisätä modeja, mutta olen nykyiseenkin settiin jo hyvin tyytyväinen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Millä logiikalla tuota koodia saa kun itselle ei ole tullut kertaakaan.
Tuskin millään logiikalla. Itselleni tulee myös joka kuukausi. Ensimmäiseen koodiin meni muutama kuukausi laitteen ostamisesta, että tuli. Jokaisella koodilla olen jotain ostanut storesta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Millä logiikalla tuota koodia saa kun itselle ei ole tullut kertaakaan.
Ehkä ostat pelejä liian usein ja Facebook katsoo että hyvää lypsyä ei kannata lopettaa? Itse ostan pelin 1-2kk välein Oculus storesta, joten joku algoritmi heillä sitten työntää tuota alennuskoodia näille "ei niin tuhlareille". Osan peleistä kannattaa ostaa mielumin Steamin tai Epicin kautta muutenkin. Esim sitä Squadroniahan sai Epicistä ilmaiseksi.

En viitsisi käyttää kymmentä tuntia modaamiseen ja trouble shootingiin kuten se helposti Skyrimin kohdalla menee.
Voin kirjoittaa tähän illemmalla jotku step by step ohjeet miten itse sain parin päivän ihmettelyllä kaiken just niinkuin omasta mielestäni on täydellistä. Modeja ei montaa ollut ja lähinnä ne tärkeimmät VR ominaisuudet + Graffat. Pelillisesti combattiin tai spelleihin liittyvää ei oo muutettu koska halusin ne pitää "Vanillana".

Joo Skyrim VR näyttää ainakin Air Linkillä todella hyvältä, ja pyörii puhtaat 90hz. En ole VD:llä kokeillut. Itse asiassa en ole jaksanut laittaa Higgsiä enkä Vrikiä ja siitä tulee aina sanomistakun mainitsee, mutta tykkään pelata ilmankin ja pelkään, että ne sotkisivat muita modeja. Modeja muutoin 51 kpl käytössä ja nyt kun Air Link pyörii kevyesti 90hz niin voisi kokeilla joko 120hz tai lisätä modeja, mutta olen nykyiseenkin settiin jo hyvin tyytyväinen.
VD:llä saa vielä SSW hyödyn mitä ei AirLinkillä saa, eli lähes tupla FPS. Näyttiksenä 2060, graffat tapissa ja toimii erittäin smoothisti 120FPS. Ja kannattaa oikeasti HIGGS ja VIRIK laittaa päälle, sekä Spell Wheel joka on uusi modi. Ilman noita 3 modia en todellakaan pelaisi SkyrimVR ollenkaan, menee koko VR hukkaan jos noita ei laita päälle. :)
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Tuskin millään logiikalla. Itselleni tulee myös joka kuukausi. Ensimmäiseen koodiin meni muutama kuukausi laitteen ostamisesta, että tuli. Jokaisella koodilla olen jotain ostanut storesta.
Mulla on tullut kahdesti. Toinen jäi epähuomiossa käyttämättä ja sen jälkeen ei ole tullut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Fallout 4 VR kiinnostaisi hiukan hommata ja pelailla Air Linkillä.
Onko tuo peli ihan kamala vai kannattava ostos? Ilmeisesti joskus ainakin ollut kaikenlaisia ongelmia VR puolella.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Viimesimpien päivitysten jälkeen se on pelattava Air Linkillä, 90hz ja 1.3x grafiikalla. En ehtinyt vielä suorituskykyä testailla sen enempää, mutta ihan default (high) asetukset päällä pyöri. GPU siis 2070 super.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Niinjoo. Tämähän oli yksi mitä piti katsella aleista. Onko tähän jotain hyvää guidea millä saisi tarvittavat modit että peli on pelikelpoinen ja näyttäisikin vielä nätiltä? Jotkut guidet joita olen katsellut ovat olleet vähän liiankin kattavia.

En viitsisi käyttää kymmentä tuntia modaamiseen ja trouble shootingiin kuten se helposti Skyrimin kohdalla menee.
Aloin miettimään tarkemmin että mitä tuli kahden päivän aikana tehty ja onhan tää Skyrim yks saatanan työmaa. Eli jos joskus ostat tämän pelin alennuksesta, niin:
alkuun pääsee tällä r/skyrimvr - Top 10 most important mods

Ne .ini muutoksen kannattaa muistaa kans tehdä ohjeen mukaisesti, siinä ei kauaa mene.

Noista "top 10", jos haluat enemmän Vanilla combatin niinkuin minä, niin jätä Weapon throw, MageVR ja Spellsiphon pois. Noista "additional" modeista, tuo MystiriousDawn HD Skyrim Overhaul kannattaa ladata sekä Total Character Makeover, ne tekee pelin textuureista upeita. Ja sitten lisäksi kannattaa Nexusesta hakea "Spell Wheel VR" modi, se tekee aseiden vaihdosta yms todella näppärää.

Tää on hieman offtopiccia niin jos jäät jumiin sitten joskus johonkin tai kysyttävää niin laita priva viestiä. :)
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Nvidia julkaisi tänään ajurin, jonka olisi tarkoitus korjata nykimisiä ja pudonneita ruutuja: https://www.nvidia.com/en-us/geforc...rce-47111-grd-feedback-thread-released-62221/. Pitääpä laittaa kohta testiin! Voisi vaikka korjata ärsyttävät pikkunykäisyt Saints & Sinnersissä.
Itsellä pikkunykäisyt on johtuneet verkko ongelmista. Sen näkee heti kun aukaisee Virtual Deskopin Performance overlayn -> jos network latency hyppii paljon, aiheuttaa se pikku nykäisyjä. Itselle tähän fixi on ollut reitittimen rebootti. Tätä onneks tapahtuu tosi harvoin. Tuo nVidian ongelma taisi liittyä jotenkin siihen jos on muita ohjelmia taustalla jotka seuraavat näyttiksen kulutusta. Itsellä niitä ei ole niin tuota näyttisajuri ongelmaa ei itselläni ole.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Itse pärjäsin skyrimillä mainiosti vain modit asentamalla, voi olla että jotkut modit vaativat ini tiedostojen rukkaamista, mutta muuten en niihin koskenut. Skyrimin grafiikka-asetuksiin oli jotain suosituksia, mitkä taisin laittaa suositusten mukaisiksi.

Spellsiphon oli minulle mainio modi, mutta olenkin pelannut skyrimin jo kahdesti sitä ennen platinaan (ps3 ja ps4) joten hieman erilaisempi taistelu VR puolella oli ok.

Juuri kokeilin Air Linkillä ja 90hz pyöri hyvin 1.3x:llä, 120hz en vielä kokeillut. Sen verran jäi suorituskykyyn pelivaraa, että voisi kokeilla sekä 120hz että 1.4x vielä myöhemmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Mikäs piuha tuohon kyösti 2 käy, jos piuhalla haluaa pelata? Usb c toki, mutta ilmeisesti pitää olla 3.1?
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Mikäs piuha tuohon kyösti 2 käy, jos piuhalla haluaa pelata? Usb c toki, mutta ilmeisesti pitää olla 3.1?
Joo, just näin. Tästä ketjusta ja redditin puolelta löytyy suosituksia halvoista 3/5m piuhoista joilla on toiminut. Sillä kanssa saattaa olla väliä, mitä siellä toisessa päässä on kiinni. Esim. joillain piirisarjoilla on ollut ongelmia.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Tuli vertailtua AirLinkkiä vs Virtual Desktoppia. AirLinkin kanssa oli sellanen ongelma että ääniä en saanut kuuluviin, mutta googletuksella löytyi että pitää ajaa "oculus-driver.exe" joka löytyi Oculus softan kansioista ja se loi Oculus Audio äänilähteen ja ongelma korjaantui.

Vaikka olen täällä kovasti kehunut virtual deskoppia, niin pakko myöntää että AirLinkillä SkyrimVR ja NoManSky pyörii paremmin. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, luulisi kuitenkin että tuo VD:n SSW olisi sen verran kova mutta nähtävsti AirLinkillä vaan saa enemmän FPSää... Skyrimissä ero on suht pieni, mutta NoManSkyssa AirLink näyttäisi vievät selvän voiton. Pitää vielä jatkaa testailua kun tuntuu sen verran uskomattomalta...

Reitittimenä itselläni halppis 37€ maksanut tp-linkin ax1500 jota on paljon haukuttu, mutta itselläni toimii hyvin, käytän bridge tilassa ja kaikki asetukset valinnut käsin (channelit, taajuusvälit yms). Virtual Desktopilla bandwithia pidän 100 ja 150 välillä kun taas AirLinkillä antaa laittaa 200 asti, jätin kyllä sen dynaamisen päälle. Grafiikkaeroa en VD ja AirLinkin välillä huomaa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Tuli vertailtua AirLinkkiä vs Virtual Desktoppia. AirLinkin kanssa oli sellanen ongelma että ääniä en saanut kuuluviin, mutta googletuksella löytyi että pitää ajaa "oculus-driver.exe" joka löytyi Oculus softan kansioista ja se loi Oculus Audio äänilähteen ja ongelma korjaantui.

Vaikka olen täällä kovasti kehunut virtual deskoppia, niin pakko myöntää että AirLinkillä SkyrimVR ja NoManSky pyörii paremmin. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, luulisi kuitenkin että tuo VD:n SSW olisi sen verran kova mutta nähtävsti AirLinkillä vaan saa enemmän FPSää... Skyrimissä ero on suht pieni, mutta NoManSkyssa AirLink näyttäisi vievät selvän voiton. Pitää vielä jatkaa testailua kun tuntuu sen verran uskomattomalta...

Reitittimenä itselläni halppis 37€ maksanut tp-linkin ax1500 jota on paljon haukuttu, mutta itselläni toimii hyvin, käytän bridge tilassa ja kaikki asetukset valinnut käsin (channelit, taajuusvälit yms). Virtual Desktopilla bandwithia pidän 100 ja 150 välillä kun taas AirLinkillä antaa laittaa 200 asti, jätin kyllä sen dynaamisen päälle. Grafiikkaeroa en VD ja AirLinkin välillä huomaa.
Sen kummemmin analysoimatta syitä, minustakin molemmissa Air Link oli kuvaltaan rauhallisempi. Erokin oli sikäli validi että käytin Virtual Desktopille High asetusta, joka on jopa hieman yli GPUlleni suunnitellun, joten ainakaan vajaaksi ei siltä osin jääty. Air Link minulla on ollut 1.3x:ssä. Placeboa tai ei, mutta ainakin tuntui että AL oli piirun rauhallisempi kuvaltaan.

Minulla tosin FPS:t olivat NMS:ssä paremmat VD:llä. Skyrimissä Air Linkin viimeisin versio jättää vieläpä pelivaraa, joten kokeilin nostaa siinä 1.4x ja pyöri sekin ok. Sillä ero VD:hen tuntui vieläkin isommalta. Näköjään v30 firmwaren myötä tuli Air Linkkiin bugi mikä välillä katkoo minullakin yhteyttä.

120hz olen jättänyt suosiolla väliin raskaimmilla peleillä, sen sijaan kevyemmät kuten Pistol Whip, Space Pirate Trainer, Paper Beast ja Audica pyörivät mainiosti 120hz tilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Onko muilla ongelmia v30 firmwaren wlan pätkimisen kanssa? Ongelma tuntuu aika yleiseltä. Buuttasin PC:n, Questin ja routerin jonka jälkeen yhteys katkesi kahdesti, mutta sitten pysyin pelaamaan skyrimiä 90hz 1.4x graffoilla AL:ssä ok. Tämä tuli tosiaan v30 myötä, v29 ei mitään ongelmia.

Pätkimisen vastapainoksi, silloin kun toimi, kuva oli ihan mykistävän upea 1.4x:ssä, ehdottomasti parhaimman näköistä langatonta skyrimiä ikinä. Joten on siellä jotain tehty hyvinkin.

Täytyy nyt toivoa että v31 korjaisi pian tämän bugin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Onko muilla ongelmia v30 firmwaren wlan pätkimisen kanssa? Ongelma tuntuu aika yleiseltä. Buuttasin PC:n, Questin ja routerin jonka jälkeen yhteys katkesi kahdesti, mutta sitten pysyin pelaamaan skyrimiä 90hz 1.4x graffoilla AL:ssä ok. Tämä tuli tosiaan v30 myötä, v29 ei mitään ongelmia.

Pätkimisen vastapainoksi, silloin kun toimi, kuva oli ihan mykistävän upea 1.4x:ssä, ehdottomasti parhaimman näköistä langatonta skyrimiä ikinä. Joten on siellä jotain tehty hyvinkin.

Täytyy nyt toivoa että v31 korjaisi pian tämän bugin.
Itse en ole tuon takia vielä päivitellyt. Odottelen että saa jonku korjauksen, koska näyttäisi olevan yleinen ongelma v30 päivittäineillä.
SkyrimVR on kyllä uskomattomat graffat, itsekkin ihastelen maisemia ja yksityiskohta jatkuvasti. Ja mikä parasta, tää toimii 120FPS jopa nVidian 2060 näyttiksellä vaikka graffat väännetty tappiin modeilla. Supersampling on 100% ja FOV käytän 92%. Jos nostan supersamplingia, niin FPS ei pysy enää 120FPS, mutta kuva on muutenkin ihan pirun tarkka niin eipä supersamplingia edes kaipaa Skyrimissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Itse en ole tuon takia vielä päivitellyt. Odottelen että saa jonku korjauksen, koska näyttäisi olevan yleinen ongelma v30 päivittäineillä.
SkyrimVR on kyllä uskomattomat graffat, itsekkin ihastelen maisemia ja yksityiskohta jatkuvasti. Ja mikä parasta, tää toimii 120FPS jopa nVidian 2060 näyttiksellä vaikka graffat väännetty tappiin modeilla. Supersampling on 100% ja FOV käytän 92%. Jos nostan supersamplingia, niin FPS ei pysy enää 120FPS, mutta kuva on muutenkin ihan pirun tarkka niin eipä supersamplingia edes kaipaa Skyrimissä.
Siis onko pelin renderöintikin 120Hz eikä pelkästään näytön virkistystaajuus vai onko puolet frameista synteettisiä (ASW tmv tuottamia)?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Siis onko pelin renderöintikin 120Hz eikä pelkästään näytön virkistystaajuus vai onko puolet frameista synteettisiä (ASW tmv tuottamia)?
Ainakin kaikki FPS mittarit näyttää 120fps, toki jos nostan supersamplingia niin alkaa tippumaan. ja SteamVR:ssä 120Hz valittu myös koska Q2 sitä tukee. Näkeekö jostain onko ASW tuottamaa? Eikö ASW toimi pelkästään Oculuksen peleillä eikä SteamVR:ssä?


Edit: voin laittaa illemmalla modilistan. Siellä on jonkin verran fixejä, mm unofficial pätchi, FPS stabilizeria yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ainakin kaikki FPS mittarit näyttää 120fps, toki jos nostan supersamplingia niin alkaa tippumaan. ja SteamVR:ssä 120Hz valittu myös koska Q2 sitä tukee. Näkeekö jostain onko ASW tuottamaa? Eikö ASW toimi pelkästään Oculuksen peleillä eikä SteamVR:ssä?


Edit: voin laittaa illemmalla modilistan. Siellä on jonkin verran fixejä, mm unofficial pätchi, FPS stabilizeria yms.
SteamVR frametime käppyrät saattaisi kertoa totuuden. SteamVR on omat oculuksen ASW:tä vastaavat frame projektiot ja jos VD käyttää niin eikös siinä ollut se joku SSW uutena.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Ainakin kaikki FPS mittarit näyttää 120fps, toki jos nostan supersamplingia niin alkaa tippumaan. ja SteamVR:ssä 120Hz valittu myös koska Q2 sitä tukee. Näkeekö jostain onko ASW tuottamaa? Eikö ASW toimi pelkästään Oculuksen peleillä eikä SteamVR:ssä?


Edit: voin laittaa illemmalla modilistan. Siellä on jonkin verran fixejä, mm unofficial pätchi, FPS stabilizeria yms.
Modilista kiinnostaisi meikäläistä, kun tarttui steamin alesta tuo skyrimVR mukaan :)
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Modilista kiinnostaisi meikäläistä, kun tarttui steamin alesta tuo skyrimVR mukaan :)
Oma modilistani löytyy alla olevan videon kommenteista. Lisäsin, kun tarpeeksi yllytettiin, vielä HIGGSin ja VRIKin tällä viikolla.


Osa modeista minulla on kyllä disabloituna, koska siellä on samaa asiaa tekeviä. Olen erittäin tyytyväinen nykyisin käytössä oleviini, vaikka tiedänkin että jos tuohon viitsisi tunteja laittaa, saisin varmasti paljon vieläkin näyttävämmän. Mutta tämäkin on jo niin hyvä etten kaipaa enempää.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Oma modilistani löytyy alla olevan videon kommenteista. Lisäsin, kun tarpeeksi yllytettiin, vielä HIGGSin ja VRIKin tällä viikolla.


Osa modeista minulla on kyllä disabloituna, koska siellä on samaa asiaa tekeviä. Olen erittäin tyytyväinen nykyisin käytössä oleviini, vaikka tiedänkin että jos tuohon viitsisi tunteja laittaa, saisin varmasti paljon vieläkin näyttävämmän. Mutta tämäkin on jo niin hyvä etten kaipaa enempää.
Iso kiitos! Mukava aloittaa nyt pelailemaan kun on joku lähtökohta mitä modeja asennella alkuun :tup:
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Pahoittelen hetkellistä skyrimVR off-topiccia Quest ketjussa, mutta kannattaa tehdä pari talletusta esim. Whiteruniin, siihen ekaan kylään mihin osuu, veden äärelle ja sisätiloihin ja jonnekkin mistä näkyy vuoret.

Ainakin itse löysin tuollee mukavalta näyttävän skyrimin, etenkin vuorien ja metsien välkyntä oli sellaista mihin sain vähän apuja ja täytyi ini-tiedostojakin rukata. Jotkut noista landscape modeista oli liian raskaita. Muutoin sujui aika helposti kokemattomaltakin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
jatketaan vielä SkyrimVR offtopicilla, tässä kun ei muutakaan mielentkiintoista keskustelua hetkellä ole ja moni tätä kyselee.

Vortex mod manageri ja napin painalluksella selaimesta saa suoraan Nexuksesta ladattu modit. Oma modilista alla ja pikanen selitys jokaiseen. Tosiaan, mitään combatti tai spellien mekaniikkamuutoksia en ole laittanut koska haluan pelata muuten Vanillana, paitsi VR herkuilla + paremmilla grafiikoilla. Tällä hetkellä pelailen kahdella hahmolla, stealth bowilla ja vaikein vaikeusaste sekä maagilla toisiks vaikeimmalla vaikeusasteella.

Näiden modien lisäksi tsekatkaa myös .ini muutokset, ne on erittäin tärkeää tehdä ja siihen kannattaa käyttää tuota "Skyrim VR Configuration Tool" modia. Tarvittavat .ini muutokset löytyy esim skyrimVR redditistä. Myös alussa on pakko tehdä muutaman filujen kopioimiset yms ennen kuin hyppää suoraan latamaan modeja, siihen löytyy myös video ohjeet SkyrimVR redditin top10 modsin sticky ketjusta.

SSE Fixes - low FPS fixejä
3D Casting FX - Fire and Frost Hand FX Replacer - korvaa 2d spelli animaatiot käsissä 3d grafiikoilla
Noble Skyrim Mod HD-2K (+SMIM patch) - paremmat graffat
Bellyaches HD Dragon Replacer Pack (SE) - paremmat lohikäärmeet
Cathedral - 3D Pine Grass - realistiset ruohot
ETHEREAL CLOUDS - Special Edition - upeat pilvet
ETHEREAL COSMOS - Special Edition - upea tähtitaivas
Minimal Enemy Healthbar VR - pienempi HP indikaattori vihuilla
Enhanced Lights and FX - valo fixejä
Enhanced Vanilla Trees SE - paremmat puut
MystiriousDawn's HD Skyrim Overhaul - paremmat graffat
HIGGS - Hand Interaction and Gravity Gloves for Skyrim VR - virtuaaliset kädet
Haptic Skyrim VR - Spellcasting and Enhanced Bow and Melee Haptics - paremmat värinät
Immersive Draw Sheathe Sounds VR - hyvä olla jos käyttää VRIK asepaikkoja (esim jouskari selässä, miekka vyöllä)
Instant Equip VR - sama kuin yllä, fixaa VRIK:ta
Lanterns Of Skyrim II - paremmat lyhdyt
VR Menu Mouse Fix - fixaa skyUI hiiri pointausta
Natural Colored Map Markers 4K VR and SSE - paremmat mappi merkit
Onyx - VR Weathers - paremmat säät
Point The Way - paremmat opastekyltit
Realistic Water Two SE - parempi vesi
Riften City Grass Remover - FPS fixiä
Static Mesh Improvement Mod - SMIM - kaikki näyttää paremmalta
SkyVRaan - Shimmering VR Waters - lisää veteen heijastuket
Skyrim VR Configuration Tool - helpottaa .INI muutoksien tekoa
Skyrim VR Tools - pakko olla lisäpalikkana että moni muu toimisi
Spell Wheel VR - todella kätevä ase/pottu/spelli/mitätahansa valikko
Total Character Makeover - aidommat kasvot
VR FPS Stabilizer - steamVR FPS boosteja
VRIK Player Avatar - koko vartalo VR:ään
More Visible Arrows and Bolts - löydät nuolet hieman helpommin maasta
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
98
Suositelkaas jotain tarinallista seikkailua jossa toimii crossplay questin ja pcvr:n välillä?

Halusin alunperin viedä emännän az reissulle, mutta harmillisesti ei ole crossplay.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Tietääkö kukaan miten Quest 2 saisi downgradattua takaisin V29? V30:llä AirLink katkeilee randomisti. V29:llä ei ollut mitään ongelmia.

En googlella löytänyt ainankaan mitään suoraviivaista tutorialia, yhdenn threadin löysin mutta siinä oli tiedostot vain versioon 20 saakka.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Kannattanee kokeilla V31, eli public test channel tjsp päälle Windowsin Oculus-softan asetuksista, siitä voi palata takaisin V30 jos ei auta, mutta tuosta on ollut kait apua.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Kannattanee kokeilla V31, eli public test channel tjsp päälle Windowsin Oculus-softan asetuksista, siitä voi palata takaisin V30 jos ei auta, mutta tuosta on ollut kait apua.
Nopeasti googleteltuna V31 näyttäisi ratkaisevan AirLink ongelmat, mutta rikkoo Link kaapelin. No en sitä käytä, mutta nyt kun sitä väliaikaisesti testasin niin ei se nyt niin paha ole käytettävyydeltään. Varsinkin kun se tuo mielenrauhan että eipähän ainankaan tue mitään performance ongelmia tai pätkimisiä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Noniin.

Omasta Quest 2 löytyy nyt seuraavat parannukset. Tässä ketjussa suositeltu GOMRVR Face Cover, BOBOVR M2 Halostrap, sekä WidmoVR linssit. Näiden lisäksi tässä ketjussa suositeltu 5m kaapeli joka pelasti tämän viikonlopun VR pelailut kun Oculus rikkoi V30:llä AirLinkin. Muuten en ole käyttänyt.

Oikeastaan ainoa näistä jota pidän aivan must have itselleni on GOMRVR Face Cover. Oletus vaahtomuovi nujusi itsellä niin pahasti päästä että kadotin jatkuvasti sweet spotin ja VR oli yhtä suttua. Quest 2 olisi lähtenyt hyvin nopeasti myyntiin ja olisin kironnut koko VR:n ilman tuota 10 euron facecoveria.

Tilasin Halostrapin ennen kuin sain tuon face coverin. En oikeastaan tarvitsisi tätä, mutta kyllä tämä parantaa mukavuutta. Tämä ei ole ihan niin päähän pultattu kuin oletus strap tuolla face coverilla, mutta toisaalta tämä ei myöskään paina tuon coverin kanssa aivan yhtä pahasti nenästä. Suosittelen, mutta en pidä pakollisneä jos oletus strap istuu hyvin päässäsi.

WidoVR linssit tilasin oikeastaan sen vuoksi kun ostin uudet silmälasit ja ne eivät enää kunnolla mahtuneet VR lasien sisään. Käytettävyyttä nämä parantavat huomattavasti kun ei enää tarvitse vaihtaa vanhoihin laseihin kun haluaa käyttää VR laseja. Näillä myöskin katosi viimeisetkin rippeet mustista reunoista. Ohuen face coverin, halo strapin ja näiden linssien yhdistelmällä FOV on niin iso kuin mahdollista eikä mustat reunat enää häiritse kuten ne häiritsivät niin kauan kun käytin stock Quest2.

Suosittelen kyllä ehdottomasti Quest 2 modaamista. En usko että ilman näitä modeja olisin jatkanut VR:n käyttöä muutaman viikon kokeilua pidemmälle.

Näiden lisäksi voisin vielä ohjaimiin hommata jonkun viritelmän jolla pystyn päästämää niistä kokonaan irti ilman että ne putoavat kädestä sekä Ankerin 10kmAh batterybankille joku pidike. Varsinkin jos nuo ohjaimet saa pysymään käsissä niin sitten on kyllä paras mahdollinen VR kokemus mitä Quest 2 pystyy tarjoamaan,
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Näillä myöskin katosi viimeisetkin rippeet mustista reunoista. Ohuen face coverin, halo strapin ja näiden linssien yhdistelmällä FOV on niin iso kuin mahdollista eikä mustat reunat enää häiritse kuten ne häiritsivät niin kauan kun käytin stock Quest2.

Suosittelen kyllä ehdottomasti Quest 2 modaamista. En usko että ilman näitä modeja olisin jatkanut VR:n käyttöä muutaman viikon kokeilua pidemmälle.

Näiden lisäksi voisin vielä ohjaimiin hommata jonkun viritelmän jolla pystyn päästämää niistä kokonaan irti ilman että ne putoavat kädestä sekä Ankerin 10kmAh batterybankille joku pidike. Varsinkin jos nuo ohjaimet saa pysymään käsissä niin sitten on kyllä paras mahdollinen VR kokemus mitä Quest 2 pystyy tarjoamaan,
Sama, ohut face cover on kaikkein tärkein, ilman sitä itekkin toteaisin että "liian raakile". Ohut face coverin ansiosta sweetspot + FOV on valtava vs originaali. Mutta niinkuin tässäkin ketjussa nähty, on tämä kasvojen muodoista kiinni ja jotku täällä ovat sanoneet että ripset meinaavat osua linssiin. Itselläni eivät osu tällä ohuella ollenkaan.

Eli lähinnä, JOS tuntuu että sweetspot ja FOV on liian pieni ja pelaaminen tuntuu kiikareihin katsomiselta, tilatkaa joko GOMRVR:n face cover TAI amvr:n face coverit, niitä saa myös saksan amazonista jos haluaa nopean toimituksen.

Aikasemmin pidin powerbankkia taskussa, mutta 3d tulostin pidikkeen halo strpäppiin ja on kyllä paljon mukavempaa kahdesta syystä, poistaa headsetin etupainon + se on jatkuvasti kiinni joten se on osa headsettia = vähemmän säätöä. Ja VR:n kanssa on todella tärkeää että "säätäminen" on minimissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Voiko tällä oikeasti korvata alkuperäisen link-kaapelin ?


Palailen simupelien pariin alkusyksystä ja vaikkakin Oculuksen kaapeli olisikin niitä halvimpia hankintoja niin siltikään 100€ sijoitus kaapeliin ei oikein mieltä lämmittäisi.

Hyvin on toiminut, toki aika vähälle on mullakin jäänyt kaapelin käyttö kun airlink mahdollisuus on.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Voiko tällä oikeasti korvata alkuperäisen link-kaapelin ?


Palailen simupelien pariin alkusyksystä ja vaikkakin Oculuksen kaapeli olisikin niitä halvimpia hankintoja niin siltikään 100€ sijoitus kaapeliin ei oikein mieltä lämmittäisi.
Ei mitään ongelmia. Tänään tykittänyt jonkun 4 tuntia tuolla kaapelilla. Olisi vaan pitänyt hommata vielä pidempi. 5m on siinä rajoilla koneen sijaintiin nähden että kyllä tuota käyttää nyt pakon edestä. Suosittelen pidempää ellei kone ole aivan pelialueen vieressä. Itsellä on välissä toinen työpiste ja se riittää jo tekemään tuosta liian lyhyen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom