Itseä se pieni lisäviive ainakin haittaa myös yksinpeleissä. Täytyi oikein taas koittaa frame geniä DLSS:än kaverina Indiana Jonesissa ja eihän sitä latenssia, tai miten tuota tahmeaa hiiren liikettä kuvailisikaan, sietänyt kauaa. Pohjalla oli tässä 80 fps. Paljon mielummin natiivi 80 fps kuin frame genillä tuosta tuotettu x fps. Asetuksia kun pienensi, sai lähtötilanteen reiluun 100 fps:ään, jolloin FG tuntui jo paremmalta, mutta sitten tuli artifaktit ja huonommat grafiikat kaupan päälle.
FG:n isoin ongelma siis mielestäni on, että se tarvitsee suuressa osassa pelejä tuon 100+ fps toimiakseen kohtalaisesti, mikä tulee olemaan aika hankalaa saavuttaa uusissa peleissä jollain RTX 5070:llä käyttäen hyviä grafiikka-asetuksilla ja esim. UWQHD:ta, puhumattakaan 4K:sta. Tämän vuoksi myös Nvidian tapa mainostaa uutta FG:tä juuri 5070:llä on mielestäni huvittavaa. Mielummin otan raakaa rasterointisuorituskykyä ja laitan DLSS:än tai FSR:än päälle hyvillä grafiikoilla, kuin käytän frame geniä.