NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
440
Juurikin näin. Itellä on koneessa toi 2080 Waterforce AIO ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Samanlaisen ku sais 3080
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
437
Nyt pari viikkoa ollut MSI:n 3080 Trio-kortti testissä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen (ei kaatuilua yms), mutta on tuo kyllä kuuma kortti. Kotelossa on mielestäni hyvä jäähdytys, mutta tuo möhkäle lämmitää muistit hetkessä 35c->54c lämpöihin. Kortin lämmöt pyörii hieman alle 80c ja kellot on n. 2000mhz, joten varmaan pitää hieman alivoltittaa tuota tai jotain.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Nyt pari viikkoa ollut MSI:n 3080 Trio-kortti testissä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen (ei kaatuilua yms), mutta on tuo kyllä kuuma kortti. Kotelossa on mielestäni hyvä jäähdytys, mutta tuo möhkäle lämmitää muistit hetkessä 35c->54c lämpöihin. Kortin lämmöt pyörii hieman alle 80c ja kellot on n. 2000mhz, joten varmaan pitää hieman alivoltittaa tuota tai jotain.
IO-Techin testissähän tuo TRIO nimenomaan kämmitti muisteja kaikkein eniten. Noi mallit, missä on jonkun verran tuota läpipuhallusta tuossa takaosassa, on muistilämpöjen suhteen parempia.

Ei muuta kun voltit jonnekkin. 0,9mV tuntumaan ja kellot 1900MHz. Varmasti laskee usealla asteella ainakin GPU:n lämmöt.
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
80
Nyt pari viikkoa ollut MSI:n 3080 Trio-kortti testissä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen (ei kaatuilua yms), mutta on tuo kyllä kuuma kortti. Kotelossa on mielestäni hyvä jäähdytys, mutta tuo möhkäle lämmitää muistit hetkessä 35c->54c lämpöihin. Kortin lämmöt pyörii hieman alle 80c ja kellot on n. 2000mhz, joten varmaan pitää hieman alivoltittaa tuota tai jotain.
80c :rolleyes:.. Onhan se tehdas fancurve aika löysä. Vähän säädät niin pysyy hiljasena ja alle 65C.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Nyt pari viikkoa ollut MSI:n 3080 Trio-kortti testissä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen (ei kaatuilua yms), mutta on tuo kyllä kuuma kortti. Kotelossa on mielestäni hyvä jäähdytys, mutta tuo möhkäle lämmitää muistit hetkessä 35c->54c lämpöihin. Kortin lämmöt pyörii hieman alle 80c ja kellot on n. 2000mhz, joten varmaan pitää hieman alivoltittaa tuota tai jotain.
Otappa koppa auki ja katso paljonko vaikuttaa lämpöihin.
Täällä menee alle 75c ja alle 1400rpm avokopassa.

Kyllä sitä varmaan monikin yllättyy jos aikaisemmin on ollut ihan joku 150-200w ohjain ja nyt sitten asentelee +300w lämpöpuhaltimen :D niin johan siinä alkaa kotelonkin lämpötiloihin vaikuttamaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 050
Itellä käyny 67c asteessa isommillaan tuffi oc 3090 ja mihinkään ab asetuksiin vielä koskenut.

Mites sitä ns konkka hommaa voisi kokeilla, onko jotkut tietyt kellotukset ja tai peli millä asia parhaiten esiintyisi? Ei ole ollut ongelmia. Kellot käyneet välillä jossain 1950-80mhz.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
747


Oli siinä pientä taipumista mutta eipä enää. Tuo ZMT kumiletkun pätkä ajaa asiansa vai onko parempia ideoita, saa ehdottaa :D
Ei paha, etenkään tuossa kotelossa.
Itse mietin Jayn virityksen kokeilua:

Voisi olla mielenkiintoinen, etenkin jos samalla saisi PCI-E johdoilla hieman vetoa myös etukulmaan....
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 040
Ne aikasemmat oli 456.55 ja nämä on 456.71. Ei mitään hajua mitä eroa näissä on. kvg :D
Noiden välissä siis tuli 456.71 hotfix ajuri, joka on virallisesti beta versio. Tänään julkaistulla sama versionumero kuin sillä hotfix ajurilla mikä tässä ihmetystä aiheuttaa. Harvinaista, että samalla versionumerolla tulee kaksi eri ajuria.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 334
Noiden välissä siis tuli 456.71 hotfix ajuri, joka on virallisesti beta versio. Tänään julkaistulla sama versionumero kuin sillä hotfix ajurilla mikä tässä ihmetystä aiheuttaa. Harvinaista, että samalla versionumerolla tulee kaksi eri ajuria.
Löytyi roskiksesta noi hotfix ajurit niin tsekkasin hashit, eivät täsmää niin ainakin sentään jotain ovat muuttaneet noiden kahden välillä että eivät ole täysin sama tiedosto.

SHA256 C2BABA8292D184CE68087691B33FE4277B2534FB92803CFD9C4A0147421F8866
SHA256 9EFA5D638BD9F8620AF5219AA39002FFA2A07FCDE2B5560DFB57DE544E33CCF2

EDIT: tai no, onhan noissa tiedostoissakin noin 30Mt koko eroa että ei olisi ehkä tarvinnut edes verrata :D
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 040
Mulla GPU-Z näytti tämän uuden ajurin asennuksen jälkeen yhä että Beta ajuri sisässä. Putsasin DDU:lla ja laitoin uusiks sisään niin nyt näyttää oikein, eli WHQL.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 050
Voisi olla mielenkiintoinen, etenkin jos samalla saisi PCI-E johdoilla hieman vetoa myös etukulmaan....
Itse asiassa noi pcie johdot ovat ikään kuin myös tukemassa korttia myös, etupaneelin usb johdossa nippusiteellä kiinni. Lähinnä sen takia että ovat pois ilmanvirran tieltä joka nousee kortin perästä ylöspäin. Ihan tyytyväinen olen tähän settiin/järjestelyyn, vaikka ei nyt olekkaan vesillä :thumbsup:
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
438
Ennen muinoin pöytäkoneet olivat vaakatasossa eikä tällaisia lisäkorttien taipumisongelmia ollut. Muotiko sai sitten vallan pystymallisista tornikoteloista ja emolevyt pystyasentoon ja lisäkortit "oksina" siihen? Vai kotelon pienempi pöytäpinta-ala? Mitään järkeähän tornimallissa koteloissa ja PCI-korttien nurinkurisuudessa ei ole. Odotan mielenkiinnolla ensimmäistä rohkeaa kotelovalmistajaa, joka tekee asiat hieman toisin. ;-)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 063
Ennen muinoin pöytäkoneet olivat vaakatasossa eikä tällaisia lisäkorttien taipumisongelmia ollut. Muotiko sai sitten vallan pystymallisista tornikoteloista ja emolevyt pystyasentoon ja lisäkortit "oksina" siihen? Vai kotelon pienempi pöytäpinta-ala? Mitään järkeähän tornimallissa koteloissa ja PCI-korttien nurinkurisuudessa ei ole. Odotan mielenkiinnolla ensimmäistä rohkeaa kotelovalmistajaa, joka tekee asiat hieman toisin. ;-)
Omassa kotelossa myös näytiksen pystyasennus joten taipuminen ei ongelma. En tiedä onko siitä kiinni myös mutta pölyäkään ei sisuksiin mene vaikka kohtuu avoin koppa (InWin D-Frame).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Ennen muinoin pöytäkoneet olivat vaakatasossa eikä tällaisia lisäkorttien taipumisongelmia ollut. Muotiko sai sitten vallan pystymallisista tornikoteloista ja emolevyt pystyasentoon ja lisäkortit "oksina" siihen? Vai kotelon pienempi pöytäpinta-ala? Mitään järkeähän tornimallissa koteloissa ja PCI-korttien nurinkurisuudessa ei ole. Odotan mielenkiinnolla ensimmäistä rohkeaa kotelovalmistajaa, joka tekee asiat hieman toisin. ;-)
Onhan noita vaakakoteloita vaikka kuinka, usein markkinoidaan termillä HTPC, sillä ei noita usein laitella kuin olohuoneeseen.

Järkeä tornimallisissa koteloissa on paljonkin, lämmin ilma kampeaa mielellään ylös, joten nykyinen edestä sisään / takaa ja päältä ulos-tyylin ilmankierto on varsin toimiva ratkaisu.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 006
Ennen muinoin pöytäkoneet olivat vaakatasossa eikä tällaisia lisäkorttien taipumisongelmia ollut. Muotiko sai sitten vallan pystymallisista tornikoteloista ja emolevyt pystyasentoon ja lisäkortit "oksina" siihen? Vai kotelon pienempi pöytäpinta-ala? Mitään järkeähän tornimallissa koteloissa ja PCI-korttien nurinkurisuudessa ei ole. Odotan mielenkiinnolla ensimmäistä rohkeaa kotelovalmistajaa, joka tekee asiat hieman toisin. ;-)
On olemassa iso läjä pystykoteiloita joihin näyttiksen saa pystyyn.

On myös kasa koteloita johon rojut isketään kuten muistelet. On myös ”uusi” kotelololuokka johon rojut menee kuten ennen.

Ongelma ei siis missään nimessä ole koteloiden puute.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
On olemassa iso läjä pystykoteiloita joihin näyttiksen saa pystyyn.

On myös kasa koteloita johon rojut isketään kuten muistelet. On myös ”uusi” kotelololuokka johon rojut menee kuten ennen.

Ongelma ei siis missään nimessä ole koteloiden puute.
Mikäs kotelo tämä on ja onko vastaavia mihin menisi eatx emo?
 

frez

P90PRO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
Laittelin tuon Strixin biossin sisään omaan 3080 Gaming X Trioon. Hyvin toimii. Sampsan sanoja lainatakseni, tulvaportit kyllä aukesivat. Power limit -> 121% ja hiphei, boostit tosiaan pysyy nyt huomattavan vakaasti rasituksessa tuolla ~2GHz tietämillä. Eli jos rohkeutta löytyy, niin pykälän saa omaan korttiin lisää jerkkua jos niin haluaa.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 006
Mikäs kotelo tämä on ja onko vastaavia mihin menisi eatx emo?
Tuo on thermaltake core x5. Sillä on isovelikin x9. Mutta thermaltakella on jotain koronaongelmia tms. Noita x5 ei oo juuri varastoissa.

Muita eatx vetoisia olisi varmaan corsair carbide 540 ja anidees ai crystal cube.

Edit niin ja therlmaltakella oli uudempi kuutio level 20 xt myös eatx.
 
Viimeksi muokattu:

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Laittelin tuon Strixin biossin sisään omaan 3080 Gaming X Trioon. Hyvin toimii. Sampsan sanoja lainatakseni, tulvaportit kyllä aukesivat. Power limit -> 121% ja hiphei, boostit tosiaan pysyy nyt huomattavan vakaasti rasituksessa tuolla ~2GHz tietämillä. Eli jos rohkeutta löytyy, niin pykälän saa omaan korttiin lisää jerkkua jos niin haluaa.
Mikä virtalähde sulla on? Raportoihan jatkossakin, että sulaako näyttis käsiin vai toimiiko. Tiedän sit, et uskaltaako ite lähtee kokeileen samaa, jos virtalähde edes riittää (Corsair RM750 2019). :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
Laittelin tuon Strixin biossin sisään omaan 3080 Gaming X Trioon. Hyvin toimii. Sampsan sanoja lainatakseni, tulvaportit kyllä aukesivat. Power limit -> 121% ja hiphei, boostit tosiaan pysyy nyt huomattavan vakaasti rasituksessa tuolla ~2GHz tietämillä. Eli jos rohkeutta löytyy, niin pykälän saa omaan korttiin lisää jerkkua jos niin haluaa.
Onko tossa mitään tapaa seurailla virransyötön lämpötiloja? Suosittelisin niitä ehkä vähän tarkkailemaan, MSI:n vakio TDP ei kuitenkaan kauheen korkea ole, ja ainakin haluisin uskoa et sitä ei niin matalaks huvikseen jätetty.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Laittelin tuon Strixin biossin sisään omaan 3080 Gaming X Trioon. Hyvin toimii. Sampsan sanoja lainatakseni, tulvaportit kyllä aukesivat. Power limit -> 121% ja hiphei, boostit tosiaan pysyy nyt huomattavan vakaasti rasituksessa tuolla ~2GHz tietämillä. Eli jos rohkeutta löytyy, niin pykälän saa omaan korttiin lisää jerkkua jos niin haluaa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljon nousi lämmöt?
 
Liittynyt
25.10.2017
Viestejä
27
Itsekin laitoin strixin bioksen sisään ja 660 seasonic ei enää jaksanut warzonessa vaan sammutti koko koneen. Kelloja tosin oli aika reilusti 2115 mhz, pikkaisen vähemmän niin toimii.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
496


Sellaista spekulaatiota. TSMC:n prosessilla saattaa lämmöntuotto ainakin pienentyä..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433


Sellaista spekulaatiota. TSMC:n prosessilla saattaa lämmöntuotto ainakin pienentyä..
Tuo olisi nyt toinen huhu samasta aiheesta. Haulikkometodilla huhuja roiskiva moore's law is dead väitti tuota kesällä, silloin ideana oli tehdä super refreshit tsmc prosessilla 2021. Se nyt on varmaa, että JOS noin tapahtuu, niin ne ei korvaa sellaisenaan nykyisiä malleja, vaan ovat super/ti painoksia, vaikka ydinmäärä olisi sama, kun kellotaajuus voi nousta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 063
Varsin kattavat 3080/3090 VR benchit:


Hyvin pyörii Vive Pron 2880x1600 resolla.
“The RTX 3090 at $1499 is the upgrade from the $1199 RTX 2080 Ti since the RTX 3080 gives about 20-25% improvement. If a gaming enthusiast wants the very fastest card – just as the RTX 2080 Ti was for the past two years, and doesn’t mind the $300 price increase – then it is the only choice for gaming … It stands alone as the fastest video card in the world.”
 

frez

P90PRO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
Mikä virtalähde sulla on? Raportoihan jatkossakin, että sulaako näyttis käsiin vai toimiiko. Tiedän sit, et uskaltaako ite lähtee kokeileen samaa, jos virtalähde edes riittää (Corsair RM750 2019). :D
Seasonic TX-1000W Titanium

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljon nousi lämmöt?
En nyt eilen yöllä kovin tarkkaa dataa kattonut, mutta Flight Simulatoria kun pelasin, niin lämmöt ~69C ympärillä pyöri. Yli 430W haukkasi ainakin kortti, mitä sivu silmällä katselin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Seasonic TX-1000W Titanium



En nyt eilen yöllä kovin tarkkaa dataa kattonut, mutta Flight Simulatoria kun pelasin, niin lämmöt ~69C ympärillä pyöri. Yli 430W haukkasi ainakin kortti, mitä sivu silmällä katselin.
Sulla vissiin agressiivisempi tuuletinprofiili, kun eikös tossa ole vakopna yli 70c lämmöt kuitenkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Laittelin tuon Strixin biossin sisään omaan 3080 Gaming X Trioon. Hyvin toimii. Sampsan sanoja lainatakseni, tulvaportit kyllä aukesivat. Power limit -> 121% ja hiphei, boostit tosiaan pysyy nyt huomattavan vakaasti rasituksessa tuolla ~2GHz tietämillä. Eli jos rohkeutta löytyy, niin pykälän saa omaan korttiin lisää jerkkua jos niin haluaa.
Pitihän se tämän innoittamana laittaa omaan Gaming X Trioon tuo asuksen strix oc biossi. Pitääpi alkaa testailee miten kulkee.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
285
Eikös strix:ssä ja gaming x trio:ssa ole erilaiset pcb:t. Ite en välttämättä uskaltas biossia flashailla.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 050
Tuli tuossa pikasesti testailtua tolla strix 450w biossilla niin sai menemään 9k rikki timespy extremessä. Pitäis vielä prossua kiusata vielä lisää.
Aika kova, graphics scoresi jäi n 200pts omasta 3090:täni joka on vakiona...tai no oc mallihan tuo tuff on mutta sillä nyt ole tuon taivaallista merkitystä :D Noi graphics score pisteet on ne mitä vertaillaan eikä tuota kokonais tulosta niin kuin näkyy että itellä ei mene 9k rikki koska sun i9 10900k 5gigasena vetää paremmin ku mun lousku i9 9900k 4,9ghz :thumbsup:
https://www.3dmark.com/spy/14382741
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 079
Mä oon niin kypsyny tähän RTX3090 gaming x trion. Medialle lähetetyt testikortit on tosiaan täyttä kultaa tai mulla on tosiaan maanantai illalla roskiksesta kaivettu täydentämään saldoja. :facepalm: Kattoo näitä kaikkia testejä, lämmöt on pahimmillaan 77 ja tuulettimeton jotain 2k rpm. Itellä kun afterburne ei ole edes käytössä ja vakio asetuksilla tää on aivan jäätävä kiuas, jonka äänentaso on aivan jäätävä. Ja se että kone sammuu, en keksiny siihenkään vielä syytä, kone vie about 600w, jotein 800w virtalähde pitäis olla riittävä.


Kun kattoo peleissä miten kellotaajuudet pomppii, pelkään että toi 81 limitti jolloin kortti rupee throttlaa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 375
Itelle saapui 3080 ventus tänään ja hiukan ehdin ajellakin. Ei kertaakaan noussut lämpö yli 70c, jota pidän omalla kotelolla todella matalana. Tehon kulutus seilaa 300-340 watin välillä. Tuulettimet pyörii 60% nopeudella, ei mielestäni mitään sirkkeleitä vaan tasaista huminaa. Ei valittamista ja toivottavasti tällä tykittää pitkään.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Mä oon niin kypsyny tähän RTX3090 gaming x trion. Medialle lähetetyt testikortit on tosiaan täyttä kultaa tai mulla on tosiaan maanantai illalla roskiksesta kaivettu täydentämään saldoja. :facepalm: Kattoo näitä kaikkia testejä, lämmöt on pahimmillaan 77 ja tuulettimeton jotain 2k rpm. Itellä kun afterburne ei ole edes käytössä ja vakio asetuksilla tää on aivan jäätävä kiuas, jonka äänentaso on aivan jäätävä. Ja se että kone sammuu, en keksiny siihenkään vielä syytä, kone vie about 600w, jotein 800w virtalähde pitäis olla riittävä.


Kun kattoo peleissä miten kellotaajuudet pomppii, pelkään että toi 81 limitti jolloin kortti rupee throttlaa.

On kyllä huolestuttavan kuuloista, koska itsellä rtx 3090 ventus aivan maksimissaan vakiona menee 78c lämmöille, jolloin tuulettimet 71%, mutta hukkuu mun nh-d15 äänten alle joten ei haittaa. Throttlaus vakiona pitäs näissä olla 83c, joten tuo 81c ei vielä siellä ole.

Kuitenkin, kun tuon trion luulisi olevan parempi, kun tämä malli niin hurjalta kuulostaa. Tuohon virran riittävyyteen mun on paha ottaa kantaa, kun mulla käytössä AX1600i ja joo tällä ei ole kone sammuillut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
Mä oon niin kypsyny tähän RTX3090 gaming x trion. Medialle lähetetyt testikortit on tosiaan täyttä kultaa tai mulla on tosiaan maanantai illalla roskiksesta kaivettu täydentämään saldoja. :facepalm: Kattoo näitä kaikkia testejä, lämmöt on pahimmillaan 77 ja tuulettimeton jotain 2k rpm. Itellä kun afterburne ei ole edes käytössä ja vakio asetuksilla tää on aivan jäätävä kiuas, jonka äänentaso on aivan jäätävä. Ja se että kone sammuu, en keksiny siihenkään vielä syytä, kone vie about 600w, jotein 800w virtalähde pitäis olla riittävä.

Kun kattoo peleissä miten kellotaajuudet pomppii, pelkään että toi 81 limitti jolloin kortti rupee throttlaa.
Kaks vaihtoehtoa oikeastaan, joko se jäähyn kontakti on huono/tahnat huonosti, tai sit sun kotelossa ei ilma kierrä riittävän verkkaasti. Ite huomasin et jos poistaa sen pienimmänkin ilmanvaihdon kuristuksen niin lämmöt paranee jopa parilla asteella. Pienellä kuristuksella meinaan oman O11 Dynamicin kattofiltterin poistamista, silläkin laski lämpötilat kun ilma liikkuu vapaammin.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 130
@Derion Ettei vaan jäähy olisi löysällä? Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta että jäähyn ruuvit on löysällä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 079
Lisätään että koppa
Kaks vaihtoehtoa oikeastaan, joko se jäähyn kontakti on huono/tahnat huonosti, tai sit sun kotelossa ei ilma kierrä riittävän verkkaasti. Ite huomasin et jos poistaa sen pienimmänkin ilmanvaihdon kuristuksen niin lämmöt paranee jopa parilla asteella. Pienellä kuristuksella meinaan oman O11 Dynamicin kattofiltterin poistamista, silläkin laski lämpötilat kun ilma liikkuu vapaammin.
Mun kotelo on "väliaikainen" Kortti ei sisään mahu, vaan se on täysin ulkona ja ihan toisella puoella koppaa kun prossun 360 radi. Ilmaa tää kortti saa tarpeeks.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 079
@Derion Ettei vaan jäähy olisi löysällä? Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta että jäähyn ruuvit on löysällä.
Tossa pari sivua taakseppäin kiroilin kortin metallista resonoivaa ääntä ja epäilin samaa. Otin kortin pois ja tarkistin kaikki ruuvit mitä näky, eikä yhtää ruuvia ollu löysällä.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Lisätään että koppa

Mun kotelo on "väliaikainen" Kortti ei sisään mahu, vaan se on täysin ulkona ja ihan toisella puoella koppaa kun prossun 360 radi. Ilmaa tää kortti saa tarpeeks.
Ton perusteella kyllä jotai häikkää kortissa, itellä jos kotelon sivupaneelin nappaa pois lämmöt paranee vielä pari astetta (tai jos kotelotuulettimet laittaa suihkumoottoritasolle). Jos kortti vapaassa ilmassa ei kyllä mitenkään pitäs 80c tulla.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 006
Mä oon niin kypsyny tähän RTX3090 gaming x trion. Medialle lähetetyt testikortit on tosiaan täyttä kultaa tai mulla on tosiaan maanantai illalla roskiksesta kaivettu täydentämään saldoja. :facepalm: Kattoo näitä kaikkia testejä, lämmöt on pahimmillaan 77 ja tuulettimeton jotain 2k rpm. Itellä kun afterburne ei ole edes käytössä ja vakio asetuksilla tää on aivan jäätävä kiuas, jonka äänentaso on aivan jäätävä. Ja se että kone sammuu, en keksiny siihenkään vielä syytä, kone vie about 600w, jotein 800w virtalähde pitäis olla riittävä.


Kun kattoo peleissä miten kellotaajuudet pomppii, pelkään että toi 81 limitti jolloin kortti rupee throttlaa.

Ei ole mitään merkitystä sillä että paljonko tuo roskatason seinämittari näyttää. Ne ei pysty edes näyttämään piikkejä.

Eikä se poweri sammu maksimipowerin puutteeseen vaan siihen että virtaa imaistaan terävänä piikkinä.

Arvataan että seasonicci kyseessä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 130
Tossa pari sivua taakseppäin kiroilin kortin metallista resonoivaa ääntä ja epäilin samaa. Otin kortin pois ja tarkistin kaikki ruuvit mitä näky, eikä yhtää ruuvia ollu löysällä.
Kannattaa kokeilla kotelon sivukylki auki, ettei johtuisi kenties liian heikosta ilmankierrosta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 850
Viestejä
4 229 457
Jäsenet
71 110
Uusin jäsen
sebuu13

Hinta.fi

Ylös Bottom