NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
4
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
RTX 3080:t siivottiin Saksan hintaseurannasta?


3060 Ti:tä on ainoastaan kaksi eri mallia listattuna: PCIe mit NVIDIA + AMD (aktuelle Modelle): RTX 3060 Ti Preisvergleich geizhals.eu EU

Saksan Amazon listasi julkaisemattoman 3060:nkin listoille: https://www.amazon.de/dp/B08VH8H82H
Saksan hintaseuranta sivu tietääkseni taisi olla .de:lla loppuu. rtx 3080 Geizhals Deutschland

P.s: rtx 3060 tässä myös listattuna. ASUS NVIDIA GeForce RTX 3060 12GB ROG Strix OC Ampere Graphics Card

Edit: Taisi olla sielläkin sama tilanne. Löytyy runsaasti rtx 3090 korttia.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Omaa Gigabyten 3060TI:tä odottelen Datatronicilta, jotenkin jo asennoitunut että tulee kun tulee.
Ei tuo tosiaan kauhean hyvä arpa ole jos kiire on, mutta hyvä asenne sinulla :) Meille tuli joskus menneisyydessä marraskuun tietämillä tuolta ulkomaiselta tukkurilta josta tuli Gigabyteä, Evgaa ja PNY:tä niin parhaiten kortteja mutta se on aivan totaalisesti jäätynyt eikä sieltä ole tullut enää mitään joulukuun alun jälkeen. Varmaan jotain uudenlaista priorisointia alkoivat tekemään. Mutta kyllä ne myy heti kun tilanne vähän normalisoituu. Emme varmaankaan ole heille tarpeeksi tärkeä asiakas.
3080 osalta taas painostin kovasti tukkureita mutta taitaapi pienemmän jälleenmyyjän sana painaa aika vähän. Mutta sentäs pitkään jo joulukuusta alkaen pyysin ettei meiltä tilattaisi kortteja jollei niitä ole saldoilla ja luulen että hyvin moni kuunteli, koska jonot eivät ole älyttömät - toimitukset vain ovat pieniä.
Suomen isoimmalta tukkurilta onneksi tulee Asusta ja MSI:täkin jopa vähän. 3070 ja 3090 edelleen hyvä tilanne ja on jopa myytävää.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Mulla vasta 116 päivää :giggle: Miten Asukselle on niin vaikea valmistaa non OC:ta, kun OC:ta liikkuu tasaiseen tahtiin. OC:ssa parempi kate?
No sepä se. Ei se ole ollenkaan vaikeaa, voisivat sormia napsauttamalla korjata tilanteen allokoimalla piirinsä OC- ja ei-OC-mallien välillä siinä suhteessa kuin tilauksia on sisässä. Mutta koska välitön profit kiinnostaa enemmän kuin asiakkaiden reilu kohtelu, niin näillä mennään. Eikä sille kuluttaja muuta voi kuin muistaa asia tulevissa ostoksissa. Asus = mulkkuja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
958

Vaikuttaiskohan (jos toteutuu) myös näytönohjainten saatavuuteen?

TL;DR: AMD, Intel, Micron and Qualcomm sent a joint letter for Biden-administration asking for subsidies for chip production.

Nvidiaa toki ei tossa mainita.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
307

Vaikuttaiskohan (jos toteutuu) myös näytönohjainten saatavuuteen?

TL;DR: AMD, Intel, Micron and Qualcomm sent a joint letter for Biden-administration asking for subsidies for chip production.

Nvidiaa toki ei tossa mainita.
Siis miksi ton kokoisille firmoille pitäisi antaa mitään avustusta? Intelilläkin luulisi olevan rahaa enemmän kuin tarpeeksi avata vaikka viisi tehdasta saman tien.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Siis miksi ton kokoisille firmoille pitäisi antaa mitään avustusta? Intelilläkin luulisi olevan rahaa enemmän kuin tarpeeksi avata vaikka viisi tehdasta saman tien.
Eiköhän kyse oo tästä USA - KIINA kauppasodasta jossa pyritään pitämään jenkkilässä riittävä kotimainen (lue Kiinan ulkopuolinen) tuotanto ja tietotaito piirien valmistuksesta. :psmoke:
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
9
Oli pakko liittyä tänne kun alkaa tää tilanne jo vaivaamaan pientä päätäni. Itse tilasin joulun jälkeen Ventus 3x 3080. Alunperin oli tarkoitus ostaa RTX 3070 mutta hetken mielijohteesta vaan päätin tilata 3080 kun huomasin että sen saa noudolla verkkokauppa.com ilman, että kortista tarvitsee maksaa etukäteen. Siitä viikko eteenpäin niin hinnat olivat 300 euroa kalliimmat ja RTX 3070 on kalliimpi kuin 3080. Nyt ei tunnu olevan enää mitään järkeä ostaa 3070 vaikka se olisi varastossa ja pitää vaan odottaa vaan. Oon henkisesti varautunut saamaan sen kesän jälkeen, mutta jos täällä on mahdollista saada tietoa miten kauan suurin piirtein jouduitte korttia odottamaan, jotta voisin muodostaa oman epäluotettavan, mutta edes suuntaa antavan arvion niin arvostaisin paljon. Oon uusi tällä foorumilla niin pahoittelut jos tää tieto löytyy helpomminkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
958
Oli pakko liittyä tänne kun alkaa tää tilanne jo vaivaamaan pientä päätäni. Itse tilasin joulun jälkeen Ventus 3x 3080. Alunperin oli tarkoitus ostaa RTX 3070 mutta hetken mielijohteesta vaan päätin tilata 3080 kun huomasin että sen saa noudolla verkkokauppa.com ilman, että kortista tarvitsee maksaa etukäteen. Siitä viikko eteenpäin niin hinnat olivat 300 euroa kalliimmat ja RTX 3070 on kalliimpi kuin 3080. Nyt ei tunnu olevan enää mitään järkeä ostaa 3070 vaikka se olisi varastossa ja pitää vaan odottaa vaan. Oon henkisesti varautunut saamaan sen kesän jälkeen, mutta jos täällä on mahdollista saada tietoa miten kauan suurin piirtein jouduitte korttia odottamaan, jotta voisin muodostaa oman epäluotettavan, mutta edes suuntaa antavan arvion niin arvostaisin paljon. Oon uusi tällä foorumilla niin pahoittelut jos tää tieto löytyy helpomminkin.
Tilasin itte (koska 3070 hinta liian korkea suomessa) 1.10 Jimm's:ltä non-oc 3080 TUFin.
Jonosijalla olen 200> sijalla. Omien laskelmien mukaan noin 450 paikalla.

Jimm's arvioi itte että menee maalis-huhtikuulle kun saavat omani toimitettua. Toki tässä non-oc tufissa on pisimmät jonot, mutta ottaen huomioon että tuota sun tilaamaa mallia on Verkkokauppaan tullut yksittäisiä kappaleita satunnaisesti. Veikkaisin että menee _vähinään_ sama aika mitä meikäläisellä odotellessa.

Nvidia ja AMD on kertoneet että toimitusvaikeudet jatkuvat 1H 2021 ainakin. Eli toivon mukaan kesäkuun jälkeen tilanne paranee = jos juhannuksena on kortti koneessa niin tilanne on hyvä.

Sitten tulee mieleen että kannattaako tätä paskaa edes enää ostaa kun mennyt melkein vuosi alkuperäisestä julkistuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
973
Ai juma 20.1 tilattu MSI 3070 Gaming X Trio on tänään lähtenyt Gigantista. :cool:
Mitähän vastaavasta 2080 Superista kehtaa pyytää nykyään? :hmm:
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
747
Ai juma 20.1 tilattu MSI 3070 Gaming X Trio on tänään lähtenyt Gigantista. :cool:
Mitähän vastaavasta 2080 Superista kehtaa pyytää nykyään? :hmm:
Tuota näytönohjaimien myyntipalstaa kun katsoo, niin varmaankin sen verran mitä tuo 3070 makso Gigantissa tilaushetkellä.
 

TNi

Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
36
Pari päivää sitten Telialta tilattu Asus 3070 Dual OC pitäisi kolahtaa postilaatikkoon yllättäen jo tänään. Eikä hintakaan, 709€, ollut muihin jälleenmyyjiin verrattuna ihan kauhea.
Eilen tilasin vielä TUF 3070 50€ kalliimmalla. Jos Dual osoittautuu ok kortiksi, pitänee TUF perua tai sitten pistää Dual eteenpäin. Lupailivat TUFfiakin vielä tälle kuulle..
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Vihdoinkin!! Verkkiksestä tilattu 3080 OC Strix 1/1 tuotetta varattu tilaukseesi/Odottaa käsittelyä. Tilaus tehty 18.11. Klo 18:25
86 päivää siinä meni. Tsempit ja jaksut vielä muille odottaville :D

\,,/ (> <) \,,/
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Oli pakko liittyä tänne kun alkaa tää tilanne jo vaivaamaan pientä päätäni. Itse tilasin joulun jälkeen Ventus 3x 3080. Alunperin oli tarkoitus ostaa RTX 3070 mutta hetken mielijohteesta vaan päätin tilata 3080 kun huomasin että sen saa noudolla verkkokauppa.com ilman, että kortista tarvitsee maksaa etukäteen. Siitä viikko eteenpäin niin hinnat olivat 300 euroa kalliimmat ja RTX 3070 on kalliimpi kuin 3080. Nyt ei tunnu olevan enää mitään järkeä ostaa 3070 vaikka se olisi varastossa ja pitää vaan odottaa vaan. Oon henkisesti varautunut saamaan sen kesän jälkeen, mutta jos täällä on mahdollista saada tietoa miten kauan suurin piirtein jouduitte korttia odottamaan, jotta voisin muodostaa oman epäluotettavan, mutta edes suuntaa antavan arvion niin arvostaisin paljon. Oon uusi tällä foorumilla niin pahoittelut jos tää tieto löytyy helpomminkin.
Täällä tuorein ilmoitettu nouto Ventus 3x Verkkokaupasta on 22.11.

Verkkokaupalle on tehty älyttömästi vähemmän tilauksia kuin esim Jimmsille. Tai näin olen päätellyt kun esim Asus tuf non-oc tuorein nouto on 25.11 siinä missä Jimmsin tilauksissa ollaan vielä syyskuun puolella.

Vaikea sanoa mitään arviota siltikään kun kukaan ei tiedä milloin ja miten paljon Verkkokauppa niitä näyttiksiä saa
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
445
Tänään pitäisi Postin seurannan mukaan saapua 3.2.2021 Proshopista tilattu GIGABYTE GeForce RTX 3070 AORUS Master.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 113
Täällä tuorein ilmoitettu nouto Ventus 3x Verkkokaupasta on 22.11.

Verkkokaupalle on tehty älyttömästi vähemmän tilauksia kuin esim Jimmsille. Tai näin olen päätellyt kun esim Asus tuf non-oc tuorein nouto on 25.11 siinä missä Jimmsin tilauksissa ollaan vielä syyskuun puolella.

Vaikea sanoa mitään arviota siltikään kun kukaan ei tiedä milloin ja miten paljon Verkkokauppa niitä näyttiksiä saa
Tuf non-oc tuli verkkokaupalle tilattavaksi vasta 30.10, mutta kyllä tuntuis muuten siltä että verkkokaupalle tehty paljon vähempi tilauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
7
Vihdoinkin!! Verkkiksestä tilattu 3080 OC Strix 1/1 tuotetta varattu tilaukseesi/Odottaa käsittelyä. Tilaus tehty 18.11. Klo 18:25
86 päivää siinä meni. Tsempit ja jaksut vielä muille odottaville :D

\,,/ (> <) \,,/
Onnea voittaneelle!

Missähän ihmeessä mun 11.11. tilattu oc strix menee ku ei oo kuulunut aika varmaan ottaa yhteys verkkokauppaan
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
210
notebooksbilligerillä ilmeisesti myivät FE:tä pitkäksi pari päivää takaperin. Eli osalle lähti kortit ja osalle jäi preoder -kortti. Kenties parin kk aikaikkunalla itsellekin saattaa tippua sieltä 3080 FE, mutta saas nähdä. Tilausnumeroita ihmiset tuolla vertailleet ja siellä on useita satoja tilauksia tullut pienellä ajalla - toki kellään ei ole tietoa miten ne sitten jakautuvat eri korttien kesken (ilmeisesti kaikki FE:tä oli tarjolla).
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Onnea voittaneelle!

Missähän ihmeessä mun 11.11. tilattu oc strix menee ku ei oo kuulunut aika varmaan ottaa yhteys verkkokauppaan
Mulla on tilattuna 15.11. eikä eikä siitäkään oo kuulunut mitään. Oisko eri kaupungeissa noutona tilatuissa tai kotiintoimitus vs nouto siten jotain eroa, jompaa kumpaa priorisoidaan?
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Proshop näköjään päivittää seurantaansa jälleen usein. Siellähän oli Gigabyten 3070:siä tulossa oli tilattujen toissapäiväisessä, mutta nyt ne erät on juuri ja juuri myyty. Ihan hyvä kyllä että päivittävät tuota listaa, ihmiset tietävät mitä tilata.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Vain muutama jäljellä!

Toimitukset alkavat arviolta 08.03.

:thinking:
Mahdollisesti saavat pienen erän, ja sen mukaan tilausmahdollisuus on taas auki.
Ei kannattaa tilata ennen kuin kysytte aspalta varastotilannetta. Kuten entisessä sivussakin kirjoitin/varoitin, että Telian mukaan heillä on varastosaldo (0). Eikä tietoja saatavuudesta. Eli, sivussa on jotain vikaa ja he myöntävät myös itse ettei pidä paikkansa.

P.s: Rahojen palautus kesti meillä viikon verran...En muistuta asioista enää:).
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Proshop näköjään päivittää seurantaansa jälleen usein. Siellähän oli Gigabyten 3070:siä tulossa oli tilattujen toissapäiväisessä, mutta nyt ne erät on juuri ja juuri myyty. Ihan hyvä kyllä että päivittävät tuota listaa, ihmiset tietävät mitä tilata.
Joo, tais olla 490 kpl 3070:ä tulossa ja vastaavasti 0 kpl 3080:ä. Heh.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Mulla on tilattuna 15.11. eikä eikä siitäkään oo kuulunut mitään. Oisko eri kaupungeissa noutona tilatuissa tai kotiintoimitus vs nouto siten jotain eroa, jompaa kumpaa priorisoidaan?
Noissa eri kaupunkiin noutoon tulevissa "Varattuna tilaukselle" aktivoituu samaan aikaan, kun on jo noudettavissa. Sitten oli jotain eroa siinä, että joissain tapauksissa noi menee jotenkin erissä eri noutoihin, mutta olisko aiemmin tässäkin ketjussa mm. Pirkkalan noudot menneet ihan oikein vaan just parin päivän viiveellä näkyneet - eli sitten, kun ovat aidosti noudettavissa.

... sitten tietysti oli ne pari jantteria, joilta putosi tilaus Verkkikseltä näpeistä, mutta sen vissiin Verkkis itsekin myönsi ja pahoitteli ja ilmeisesti saivat sitten lopulta (toki myöhässä alkuperäisestä) hekin kortit.

Postitukseen/lähetykseen menevät varmaan käsitellään ja näkyvät heti ja Hesan noudot ilmeisesti myös näkyvät heti.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Noissa eri kaupunkiin noutoon tulevissa "Varattuna tilaukselle" aktivoituu samaan aikaan, kun on jo noudettavissa. Sitten oli jotain eroa siinä, että joissain tapauksissa noi menee jotenkin erissä eri noutoihin, mutta olisko aiemmin tässäkin ketjussa mm. Pirkkalan noudot menneet ihan oikein vaan just parin päivän viiveellä näkyneet - eli sitten, kun ovat aidosti noudettavissa.

... sitten tietysti oli ne pari jantteria, joilta putosi tilaus Verkkikseltä näpeistä, mutta sen vissiin Verkkis itsekin myönsi ja pahoitteli ja ilmeisesti saivat sitten lopulta (toki myöhässä alkuperäisestä) hekin kortit.

Postitukseen/lähetykseen menevät varmaan käsitellään ja näkyvät heti ja Hesan noudot ilmeisesti myös näkyvät heti.
Olisikohan niin, että itsekin saisi kortin. Oon heittänyt toivoni kaivoon jo ajat sitten asian suhteen. No näkee sitten ehkä ensi viikolla.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
34
Ei taida muita 3080 kortteja olla olemassa, kuin Asusta. Muutama kuukausi jo odoteltu Palitin gamerock oc:ta sekä Evga:n ftw ultraa. Voisi kuvitella, että muutkin tekevät noita kortteja, mutta epäilen vahvasti tuota. Taitaa mennä kesään, ennen kuin mitään on edes näköpiirissä...toivottavasti Ti versio tulisi, niin voisi vapauttaa noita alkuperäisiä liikenteeseen tai sitten ei.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
68
Onko kukaan saanut vielä Gigantista 3080 TUF kortteja? Itsellä julkaisupäivänä tilattu eikä ole mitään kuulunut. Ei tule enää edes viivästys viestejä...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
186
Ei taida muita 3080 kortteja olla olemassa, kuin Asusta. Muutama kuukausi jo odoteltu Palitin gamerock oc:ta sekä Evga:n ftw ultraa. Voisi kuvitella, että muutkin tekevät noita kortteja, mutta epäilen vahvasti tuota. Taitaa mennä kesään, ennen kuin mitään on edes näköpiirissä...toivottavasti Ti versio tulisi, niin voisi vapauttaa noita alkuperäisiä liikenteeseen tai sitten ei.
Nopeiden rahojen kääriminen myymällä halvempia siruja kovaan hintaan on nähtävästi tärkeämpää Nvidialle ja kumppaneille,
kuin uskollisten edelläkävijöiden palveleminen ja brändiuskollisuuden vaaliminen. Gigabyte esimerkkinä on puskemassa Proshoppiin 400 kpl RTX 3070 -korttia ja samalla kyydillä on tulossa 0 kpl RTX 3080 -korttia. :geek:
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Powerista tuli kuun vaihteessa tilatusta Asus Dual 3070:sta ullattava ilmoitus, että ei olekaan tullut ajoissa varastoon, eli odottelua.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Ei kannattaa tilata ennen kuin kysytte aspalta varastotilannetta. Kuten entisessä sivussakin kirjoitin/varoitin, että Telian mukaan heillä on varastosaldo (0). Eikä tietoja saatavuudesta. Eli, sivussa on jotain vikaa ja he myöntävät myös itse ettei pidä paikkansa.

P.s: Rahojen palautus kesti meillä viikon verran...En muistuta asioista enää:).
Itse olen nyt laittanut kaikki siimat vetämään laskulla just tuon takia. Ei niin haittaa, vaikka joku canceloidaan, kun ei tartte arpoa rahojen palautuksen kanssa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ei taida muita 3080 kortteja olla olemassa, kuin Asusta. Muutama kuukausi jo odoteltu Palitin gamerock oc:ta sekä Evga:n ftw ultraa. Voisi kuvitella, että muutkin tekevät noita kortteja, mutta epäilen vahvasti tuota. Taitaa mennä kesään, ennen kuin mitään on edes näköpiirissä...toivottavasti Ti versio tulisi, niin voisi vapauttaa noita alkuperäisiä liikenteeseen tai sitten ei.
Odottelin itsekin 3080 Gamerock OC:tä aikani, peruin kun huomasin ettei sitä ei liiku yhtään missään, Euroopan isoimmille kaupoillekaan.

Joulun aikaan laitoin sitten Suprim X tilalle, ilmeisesti väärästä kaupasta sillä kertaa, eikä ole aikoihin sitäkään näkynyt tulleen riittävän suuria eriä.

No eipä siinä, odotellaan se Ti sitten. Jos hinnat on luokkaa pari tonnia ja kevätkin jo kohta ovella, niin voi melkein syksylle (tai suoraan seuraavaan generaatioon?) siirtää tämän päivityksen, 1080Ti onneksi potkii hyvin yhä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
+15kpl 3060, hintaan 609,00 €
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Onko tämä todellista? 17.10.2020 klo 14:27 tilattu non-OC Strix saapunut noudettavaksi Verkkokauppaan. @Jeggu saapuiko sinunkin Strixi noudettavaksi?
Kyllä, vähän aikaa sitten tuli ilmoitus. 13:37 tosiaan oma tilaus.

Eli ainakaan Pirkkalan myymälään tilatut tuotteet eivät näytä ollenkaan tuota "tuote varattu tilauksellesi" vaikka saapuneesta erästä olisikin korvamerkitty kortti jo matkalla myymälään. Varmaan sama juttu Raision ja Oulun liikkeisiin tilautuilla romppeilla.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Kyllä, vähän aikaa sitten tuli ilmoitus. 13:37 tosiaan oma tilaus.

Eli ainakaan Pirkkalan myymälään tilatut tuotteet eivät näytä ollenkaan tuota "tuote varattu tilauksellesi" vaikka saapuneesta erästä olisikin korvamerkitty kortti jo matkalla myymälään. Varmaan sama juttu Raision ja Oulun liikkeisiin tilautuilla romppeilla.
Tuosta on ollut tosiaan aiemminkin puhetta, että noutoon tilatut tuotteet ei merkkaannu vielä keskusvarastolle saapuessa vaan ilmestyvät vasta, kun ovat myymälässä. Eli on sama juttu kaikilla myymälöillä.

Ei siis ainakaan ole muuttunut mihinkään.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
345
Pari muutakin Asus 3060 mallia listattu tuolla. Halvin 479, eli samaa tasoa kuin 3060 Ti julkaisussa. Ei toki mikään ylläri eikä sekään jos hinnat tuosta vielä ennen julkaisua nousevat.

Eikös toi vastaa n.2070 super tehoiltaan.Sittenhän se kannattaisi ostaa mieluummin kun noi käytetyt ylihintaset 2070 superit tuolta myyntiosiosta.Nimenomaan toi dual....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 589
Viestejä
4 205 387
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom