Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan joo, nyt muistelen hämärästi että kun rekisteröi kortin uutena niin sai tuo 5v. Omassa siis puolet vielä jäljelläSama homma mulla, Zotan 1070 Mini aika tasan kaksi vuotta sitten 450€. Kalliina pidin silloin
Kolme vuotta vielä takuuta jäljellä. Tuo Zotacin systeemi on kyllä niin hämärä. Epämääräinen sähköposti sieltä tulee millä ilmeisesti pystyy todistamaan että takuuta on.. Kaksi Zotacin näyttistä ollut nyt.

Tuskin onnistuu pascaleissaOnko Cerberus 1070 Ti A korttiin saatavilla muuta keinoa nostaa voltteja/power limitiä kuin tämä? Ja onko kukaan kokeillut tätä käytännössä?
Nykyisellään minulla on muistit 9000mhz ja gpu 2060mhz. Olen rakentamassa custom loopia koneeseen ja varmasti gpu saisi rutkasti lisää irti, jos sinne saisi syötettyä lisää voltteja.
https://overclocking.guide/increase-the-nvidia-power-limit-all-cards/
Tuskin onnistuu pascaleissa
Kohta 1,5v menty tuolla shunt modilla Titan X Pascalin kanssa. Hyvin toimii.
Oliko lisävirrasta hyötyä kellotaajuksien kanssa?
Gigantissa oli kuun vaihteessa 1070Ti 390€, joten itse en ainakaan käytetystä 300 euroa maksaisiOnko 1070 hinnat käytettyinä tuossa 300€ pintaan? Mietin vaihtoa MSIn TRIO X 2080 korttiin, nykyinen Gigabyte G1 Gaming alkaa olla tuhnu ultrawide-näytölle. Kortista löytyy EKn blokki + backplate, eli joku 400€ järkevä pyynti?

Gigantissa oli kuun vaihteessa 1070Ti 390€, joten itse en ainakaan käytetystä 300 euroa maksaisi![]()
Tilasin 2080 "tiitisen" ja siihen EKn blokin, jatkan keskustelua toisessa ketjussa.Takuu ummessa jos jäähyn ruuvaat irti, paitsi jos on Esim EVGATuossa kun itse otin 1070 Ti Cerberuksesta jäähdyttimen irti, mietin tuota takuuasiaa. Takuuhan itsessään on valmistajan myöntämä lisäturva ja oikeasti kaiken takana seisoo vahvimpana laki.
Eli esimerkiksi jos sinulla menee x osa rikki näytönohjaimestasi, mutta jäähdyttimen irrotuksella ei ole voinut olla osaa eikä arpaa tähän, on kortti silti korjattava/vaihdettava virhevastuun piikkiin. Onko kukaan lähtenyt kokeilemaan tällaisessa tilanteessa valmistajan/myyjän halukkuutta yhteistyöhön?
Takuu ummessa jos jäähyn ruuvaat irti, paitsi jos on Esim EVGA
Msi lightning meni kyllä takuuseen vaikka oli jäähy irroitettu mutta nämä on varmaan jotenkin tapauskohtaisiakin.
Asuksen supportin vastaus oli tälläinen kun asiasta kysyi.
Dear customer,
it's definitely a warranty void if you remove the stock cooler.
Voihan sitä takuuseen yrittää laittaa, mutta ei ole 100% varmaa meneekö läpi.Kyllä minä tuon takuun ymmärrän, mutta lue ajatuksella viesti.
Virhevastuuta koskevat säännökset on määritelty kuluttajansuojalain 5 luvussa ja niitä sovelletaan silloin, jos tuotteella ei ole takuuta tai takuuaika on päättynyt. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Takuu sen sijaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan.
Mihin lähetit takuuseen?Asus Dual 1070 kohdalla kysyin Asukselta ja sanoivat, että takuu menee pilalle, jos sen yhden valkoisen tarran irroittaa ruuvin päältä. Tuo meni kuitenkin aikanaan takuuseen ongelmitta, vaikka ruuvien kannat oli murjottu ja lämpötahnaa sotkettu kaikkialle ja tarrasta oli vain palanen jäljellä. Olin modaillut korttia jonkun verran, mutta hajosi kuitenkin muista syistä.
Voihan sitä takuuseen yrittää laittaa, mutta ei ole 100% varmaa meneekö läpi.
Mutta jos kortti ei kerran ole vielä edes rikki niin miksi asiaa pitäisi sen enempää järkeillä.
Jos lähetät sen johonkin ostamaasi liikkeeseen RMA niin saattaa tulla bumerangina takaisin.
Virhevastuu menee tapauskohtaisesti eikä ole ihan niin yksiselitteinen kuin pelkkä takuu.Nyt sekoitat jatkuvasti takuun ja virhevastuun. Takuu raukeaa tottakai jos valmistajan/myyjän ehdoissa niin lukee. Virhevastuu ei raukea, mikäli tuotteessa on valmiste tai materiaalivirhe ja näistä syistä se lahoaa ennenaikaisesti.
Tuossa muutama posti aikaisemmin asiaa pohdittiin, ja tämä oli vain oma spekulaationi asiaan ja kysymys, että onko kukaan koskaan muistuttanut myyjää virhevastuustaan? Ei aina kannata kuluttajana uskoa suoraan sitä, mitä myyjältä kerrotaan näissä asioissa.
Poweriin. Tuon näyttiksen vika ei kuitenkaan ollut itse aiheutettu ja olisi tullut vastaan ilman modaamistakin, niin ei Asus/myyjä tuossa mitään varsinaisesti hävinnyt.Mihin lähetit takuuseen?
Vaikee uskoa että tuossa kunnossa menee läpi
Hirveästi ei tarvi laittaa lisää niin sais 2060.Tuota palitin 1070 gamerockkia saa 329euroon uutena, ei paha?
Muisti käy vähäksi, uusissa peleissä ja ei paljoa nopeempi noin 10fps, 309euron palitiin. Kannattaa suosiolla, siirtyä 2070 malliin jos meinaa jotain hyötyä saada, tämä on mun mielipide.Hirveästi ei tarvi laittaa lisää niin sais 2060.
Melkeen 200€ lisää hintaa ja suorituskyky peleissä ei nouse läheskään yhtä paljon ku hinta. Ja 6GB Vramia kyllä riittää oikein hyvin.Muisti käy vähäksi, uusissa peleissä ja ei paljoa nopeempi noin 10fps, 309euron palitiin. Kannattaa suosiolla, siirtyä 2070 malliin jos meinaa jotain hyötyä saada, tämä on mun mielipide.
Ellei mitään yksittäistä tarjousta jostain 1070Ti tule niin tuski alle 400e löytyy.Riittäähän se kyllä, taidampa tilata tuon palit 2060 GamingPro oc näyttiksen jos tuo 1070ti ei halpune kovasti, kun pitää olla Dvi 144hz näytöllee...
Ilmaa alkoi olemaan GTX 1070:ssä kiinni olleessa H110i GTX AIO-jäähyssä että piti nostaa se telakalle uudelleentäyttöä varten.
Pistin Asus Dual OC jäähyn kiinni korttiin täyttöpuuhien ajaksi.... tosin heitin orkkis-tuulettimet ja shroudin jorpakkoon ja pistin tilalle kaksi Arctic F8 Silent tuuletinta nippusiteillä.
Hyvin tuntuu toimivan, lämmöt korkeimmillaan 81C 4K@60Hz rasituksessa (Warframe -Orb Vallis).
Ihan hyvä suoritus kun ottaa huomioon että tuulettimet ovat 80mm@1200rpm propelleja jotka eivät tuota nimeksikään ääntä.
83C on 1070:n throtlaus raja, sen alla kun pysyy niin ei ne kellot ala tippumaan ainakaan paljoa. Vakionahan kortti kulkee sen ~1950MHz.Ei kai ne kortit ton lämpimämmäksi menekäänn, rupeaa throttlaamaan. Pysyykö noilla lämmöillä vielä kellot korkealla vai laskeeko hurjastikkin?
Pascalit alkaa laskemaan kelloja jo about 45 asteesta. Mun Asus GTX1070 Dual pitää 2100Mhz kellot kunhan lämmöt on 50 astetta tai alle. Jäähynä Accelero Xtreme IV.83C on 1070:n throtlaus raja, sen alla kun pysyy niin ei ne kellot ala tippumaan ainakaan paljoa.
Power limit on kiveenhakattu. Ellet sitten ala tekemään rautamodauksia (shunt mod).
Eli alivoltitus kikkailulla voi jotenkuten auttaa asiaa.

Moro kaikille näyttis kurkoille täällä!
Tovi tullu sivusta kateltuu ja lueskeltuu tän foorumin juttui, kunnes nyt sitten päätin koittaa kysyä apuja mun ongelmaan.
Msi 1080 armor oc 8gb joka pelittää muuten ihan ok, mutta hwinfo64 muistuttelee kolmesta Performance Limit aiheesta,
- Power
- Reliability Voltage
- Utilization
Kortti on kellotettu ~2050MHz/~10750MHz ja pitää prosun suht hyvin tuolla, 1964MHz pohja keinuntana, pääosin kuitenkin hengaa siinä 2000 hajussa. AB asetukset +90%/+104%/92°/+107/+380
Lämmöt tosi kovalla kiusaamisella saa ~74° aikaseks, mtta millään perus pelillä tai benchmarking softalla ei 70°C mee poikki.
Osaisiko joku heittää omia näkemyksiään mitkä tekijät laukovat noita kolmea Performance Limit triggeriä?
Osa triggereistä, ellei kaikki napsahtaa sormille vaikka korttia ei oo kellotettu, testattu.
Juu ja ei tarvi muistuttaa et ei oo kovin häävi toi armori.. Tullu huomattuu..
Kiitos jo etukäteen.
joku aika sitten selvittelin näitä
Power selitettiin jo (power limit)
reliable voltage (ja max voltage) oli Turbo boostiin liittyviä rajoja, tarkkaa "triggeriä" en muista. Max voltage on selvä, reliable voltage taitaa olla että max boost saavutettu?
utilization limit kun max fps on saavutetty, 60hz näyttö pyörii 60fps ja kortin ei tarvitse käyttää kaikki resursseja

No niin kohta päästää kahtelemaan säteitä myös 10-sarjalla

Taitaa vika olla näyttiksen ajureissa. Nvidian kortit ei vieläkään monen vuoden jälkeen toimi kunnolla kun samassa kortissa on kiinni kaksi tai enemmän eri virkistystaajuudella olevaa näyttöä.Itsellä on GTX 1070:n perässä kaksi näyttöä, toinen 144Hz DP-kaapelilla ja toinen 60Hz HDMI-kaapelilla. Nyt muutaman kerran käynyt niin, että kun näytöt menevät lepotilaan, niin päänäyttöön ei tulekaan enää kuvaa uudestaan. Jos sen käynnistää uudestaan, niin kuva menee aivan pikselimössöksi ja pitää bootata koko kone. Lahoaako näyttis vai näyttö?
Ihmettelen vain, että tuo vika alkoi yllättäen viime viikolla ja sitä ennen toiminut ongelmitta. Noh, pitää asentaa ajurit uudelleen DDU:lla ja seurailla. Näyttiksen hajoaminen ei haittaisi yhtään, kun saisi päivitettyä uudempaanTaitaa vika olla näyttiksen ajureissa. Nvidian kortit ei vieläkään monen vuoden jälkeen toimi kunnolla kun samassa kortissa on kiinni kaksi tai enemmän eri virkistystaajuudella olevaa korttia.

Vähän samaa olen ihmetellyt. Usein näkee suurtenkin youtuubereiden laittavan vain yhdellä, haaroitetulla johdolla. Erittäin harhaanjohtavaa. Kyseessä on kuitenkin asia, jota mahdollisessa vikatilanteessa tietämätön ei tajua, koska on ollut luulossa, että kytkentä on oikein.Tuli tyhmä kysymys mieleen kun katseli erinäisiä näytönohjain kellotus videoita ja lueskeli juttuja aiheesta.
Miksei missään muisteta mainita PCI-E 6 ja 6+2 kaapelien maksimi syöttöjä, meinaan vaan et kuinkahan moni kyykyttää kaapeliaan ja ihmettelee kun "näyttis on paska" koska sitä ei saa vakaaksi.
Virkistys jonka muistelisin olevan oikea, saa MIELELLÄÄN korjata jos oon väärässä:
PCI emolevyn väylä 75W
PCI-E 6pin 75W / kaapeli
PCI-E 6+2 150W / kaapeli
Esim. Näytön ohjain jossa on 8+6 lisävirrat ja siihe laittaa kahdella erillisellä kaapelilla virtalähteestä nuo 8+6 lisävirrat niin saa sille tarjottua 300W paukkua, mutta kun lähes kaikki näyttää rajoittavan omat tehonsa yhden kaapelin ja haaroittimen käytöllä 225Wattiin ja sitten ihmettelevät kun kortit on epävakaita.. Hassua sanon mä![]()
Vähän samaa olen ihmetellyt. Usein näkee suurtenkin youtuubereiden laittavan vain yhdellä, haaroitetulla johdolla. Erittäin harhaanjohtavaa. Kyseessä on kuitenkin asia, jota mahdollisessa vikatilanteessa tietämätön ei tajua, koska on ollut luulossa, että kytkentä on oikein.
Tämän takia niitä manuaaleja kannattaa lueskella, vaikka luulisi tietävän mitä tekee.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.