NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)

Onkohan 1070ti vastaava, eli tyynyjä täytyisi siis hommata.
Takuu päättyy kohtapuolin ja uuden kortin saavuttua saa siirtyä kakkos koneeseen piirtämään.

Vaikea sanoa. Ehkä vain avaamalla selviää. Tyynyjä kannattaa ostaa ennakkoon, ellei sitten halua mahd.säästää pari euroa ja ensin todeta tarvetta. Eivät paljon maksa eBayssa. Mitä viivottimella katsoin, niin omassa kortissa taisi olla 2,5mm paksuista.
 
Täytyy vinkata, että Mikromafiasta (Stadin keskusta) löytyy kuulemma hyllystä Noksun NT-H1 tahnaa tietääkseni Suomen edullisimpaan hintaan 5€. Hakenut sitä sieltä viime kesänä pari tuubia, mutta oli nyt kadonnut hintavertailusta kokonaan:

Hakemalla en löytänyt heidän sivuiltaan enää yhtään lämpötahnaa, mutta laitoin silti kokeeksi mailin ja sain vastauksen, että hyllystä löytyy vitosella (oletan että hinta kaikille sama, ehkä syytä varmistaa?). Itse lähdössä hakemaan pari tuubia täydennystä, koska käytännössä GPU:n avauksessa meni vikat.
 
Nyt tuli mielenkiintoinen ominaisuus vastaan. Olin tovin jo aikonut hankkia melunvaimennussoftan koneelle ja olin niellyt mainospuheet RTX Voicen rajallisuudesta 20+ sarjalle sen kummemmin asiaan tutustumatta. Sain kumminkin vähän aikaa sitten tietää että asennus on mahdollista myös 10-sarjalle pienellä ini-kikkailulla. Nyt päädyin tuon asentamaan eikä se edes vaatinut kikkailuja vaan asentui itsestään ja toimii ilmeisen oikein 1070:lla. En valita. Vielä on testaamatta miten tuo toimii yhdessä Discordin meluneston kanssa,, siinä saavat kaverit olla tuomareina.
 
Sattuisko kenelläkään olemaan ASUS DUAL GTX1070 8gb olemaan lähistöllä ja vois auttaa komponentin löytämistä?

Tuolta alueelta:
IMG_20210705_152922__01.jpg

Q522 puuttuu. Siitä tarvis kuvaa / mitä siinä lukee:
IMG_20210705_152913.jpg
 
Sattuisko kenelläkään olemaan ASUS DUAL GTX1070 8gb olemaan lähistöllä ja vois auttaa komponentin löytämistä?

Tuolta alueelta:
IMG_20210705_152922__01.jpg

Q522 puuttuu. Siitä tarvis kuvaa / mitä siinä lukee:
IMG_20210705_152913.jpg
20190116_142858_LI 2_zpsaktxrn2j.jpg

Netistä poimittu. Joku pikkukonkka, eli tekstiä ei löydy.
 
Mitä luokaa nuo 1070-1080 maksaa tänä päivänä paljonko niistä kannataisi järkeväati maksaa. Käytetyis hurja hintaero esim 1080 nähnyt myytävän 350-850 eurolla mutta mikä olis se järkevä hintataso. Tai 1070/ti
 
Mitä luokaa nuo 1070-1080 maksaa tänä päivänä paljonko niistä kannataisi järkeväati maksaa. Käytetyis hurja hintaero esim 1080 nähnyt myytävän 350-850 eurolla mutta mikä olis se järkevä hintataso. Tai 1070/ti
Tämän hetken hinnoista en osaa sanoa, mutta vertailun vuoksi itse ostin Asus strix 1080ti 11gb kortin joulukuussa 380e .
 
Mitä luokaa nuo 1070-1080 maksaa tänä päivänä paljonko niistä kannataisi järkeväati maksaa. Käytetyis hurja hintaero esim 1080 nähnyt myytävän 350-850 eurolla mutta mikä olis se järkevä hintataso. Tai 1070/ti
GTX1080 mainaa edelleen noin 50€ kuussa sähköjen jälkeen niin ihan ymmärrettävissä että porukka pyytää noita 300€ hintoja...
 
GTX1080 mainaa edelleen noin 50€ kuussa sähköjen jälkeen niin ihan ymmärrettävissä että porukka pyytää noita 300€ hintoja...
Mutta mainaako enää noin paljoa huomisen jälkeen (EIP1599). Saa nähdä vaikuttaako käytettyjen hintoihin jos tuotto laskee tarpeeksi.
 
Ostin juuri takuuajan ylittäneen käytetyn MSI 1080 Gaming X:n. Ajelin 10 minsaa FurMarkkia, jotta sais mahdolliset ongelmat heti esiin. Miltäs noi numerot näyttää, etenkin lämmöt? Core näyttäis pysyvän pikkusen alle throttlaus kynnyksen, mikä luemma ois siinä 82-84 C. Aika nopeesti pomppaa lämmöt heti alussa, mutta näyttäis vissiin kuitenkin pysyvän kurissa. Onko tuo muistien lämmöt, mitkä lähentelee 100-astetta (taisi käydä jossain 96-98-asteessa ainakin välillä)? Muistelen hämärästi, että Gaming X:ää pidettiin melko lämpimänä käyvänä korttina 1080- ja 1080 Ti-mallien osalta.


Vastaus tulee vähän myöhään kun en tätä foorumia kovin aktiivisesti seuraa.

Ostin uutena itse MSI 1080 Gaming X:n, ja iän kanssa se on kuumentunut ja muuttunut epävakaammaksi. Käytännössä totesin tämän, kun aikoinaan luukutin Overwatchia tunteja putkeen yli 80 asteen lämpötiloilla, mutta Cyberpunk 2077:n ostettua tuli huomattua et heti kun kortti hipaisee 80 astetta niin se kippaa muutamassa sekunnissa. Arvelin ensin että vika on ko. pelissä, mutta sama ongelma tuli todettua muissakin peleissä tämän jälkeen (Warzone, Death Stranding). Kortin käydessä äärirajoilla ensin näyttöön ilmestyy kirkkaita välähdysartifakteja, ja jos en saa parissa sekunnissa lämpöjä kuriin niin artifaktit eskaloituvat ja kaatuminen tapahtuu. Kaatuminen tapahtuu vain sovelluksessa, eli kone pysyy käynnissä.

Itse "ratkaisin" tämän pienellä alivoltituksella, millä rajaan lämmön 77 asteeseen.

Hieman ehkä lannistava vastaus, mutta koska kysymys oli näin täsmä omiin kokemuksiin nähden niin oli pakko jakaa kokemukset.
 
Vastaus tulee vähän myöhään kun en tätä foorumia kovin aktiivisesti seuraa.

Ostin uutena itse MSI 1080 Gaming X:n, ja iän kanssa se on kuumentunut ja muuttunut epävakaammaksi. Käytännössä totesin tämän, kun aikoinaan luukutin Overwatchia tunteja putkeen yli 80 asteen lämpötiloilla, mutta Cyberpunk 2077:n ostettua tuli huomattua et heti kun kortti hipaisee 80 astetta niin se kippaa muutamassa sekunnissa. Arvelin ensin että vika on ko. pelissä, mutta sama ongelma tuli todettua muissakin peleissä tämän jälkeen (Warzone, Death Stranding). Kortin käydessä äärirajoilla ensin näyttöön ilmestyy kirkkaita välähdysartifakteja, ja jos en saa parissa sekunnissa lämpöjä kuriin niin artifaktit eskaloituvat ja kaatuminen tapahtuu. Kaatuminen tapahtuu vain sovelluksessa, eli kone pysyy käynnissä.

Itse "ratkaisin" tämän pienellä alivoltituksella, millä rajaan lämmön 77 asteeseen.

Hieman ehkä lannistava vastaus, mutta koska kysymys oli näin täsmä omiin kokemuksiin nähden niin oli pakko jakaa kokemukset.
Oletko miettinyt jos esim lämpötahnojen uusinta auttais asiaan ? Nekin saataa kulua näytiksistäkin vuosien mittaan tai kuivua
 
Vastaus tulee vähän myöhään kun en tätä foorumia kovin aktiivisesti seuraa.

Ostin uutena itse MSI 1080 Gaming X:n, ja iän kanssa se on kuumentunut ja muuttunut epävakaammaksi. Käytännössä totesin tämän, kun aikoinaan luukutin Overwatchia tunteja putkeen yli 80 asteen lämpötiloilla, mutta Cyberpunk 2077:n ostettua tuli huomattua et heti kun kortti hipaisee 80 astetta niin se kippaa muutamassa sekunnissa. Arvelin ensin että vika on ko. pelissä, mutta sama ongelma tuli todettua muissakin peleissä tämän jälkeen (Warzone, Death Stranding). Kortin käydessä äärirajoilla ensin näyttöön ilmestyy kirkkaita välähdysartifakteja, ja jos en saa parissa sekunnissa lämpöjä kuriin niin artifaktit eskaloituvat ja kaatuminen tapahtuu. Kaatuminen tapahtuu vain sovelluksessa, eli kone pysyy käynnissä.

Itse "ratkaisin" tämän pienellä alivoltituksella, millä rajaan lämmön 77 asteeseen.

Hieman ehkä lannistava vastaus, mutta koska kysymys oli näin täsmä omiin kokemuksiin nähden niin oli pakko jakaa kokemukset.
Vaihda tahnat. Juuri vaihdoin viikko sitten omaan 1080 Strixiin Kryonauttia niin lämmöt putosi 20-30 astetta pelitilanteesta riippuen ja tuulettimen kierrokset tipahti samalla 63% -> 40%. Samalla lakkasi myös monen pelin satunnainen kaatuilu.
 
Vaihda tahnat. Juuri vaihdoin viikko sitten omaan 1080 Strixiin Kryonauttia niin lämmöt putosi 20-30 astetta pelitilanteesta riippuen ja tuulettimen kierrokset tipahti samalla 63% -> 40%. Samalla lakkasi myös monen pelin satunnainen kaatuilu.
Ai hitsi, kaapissa oli tuota tahnaa mullakin. Ja koneessaa strix 1080ti :hmm:

Uskaltaisko sitä ihan... Evgan 1080 vaihdoin taannoin niin lämmöt tippui muutamia asteita mutta tuulettimet hiljeni huomattavasti.

@LaDeX oliko strixissä mitää kikkoja purkamisen suhteen?
 
Ai hitsi, kaapissa oli tuota tahnaa mullakin. Ja koneessaa strix 1080ti :hmm:

Uskaltaisko sitä ihan... Evgan 1080 vaihdoin taannoin niin lämmöt tippui muutamia asteita mutta tuulettimet hiljeni huomattavasti.

@LaDeX oliko strixissä mitää kikkoja purkamisen suhteen?
Kuusi ruuvia auki takaa niin jäähy irtosi. Pientä vetkutusta sivusuunnassa vaati että tahna antoi periksi eli suoraan ylöspäin nostamalla ei irronnut. Tuuletinkaapelia en edes irroittanut vaan käänsin vain jäähyn kortin vierelle pöydällä.
 
Ai hitsi, kaapissa oli tuota tahnaa mullakin. Ja koneessaa strix 1080ti :hmm:

Uskaltaisko sitä ihan... Evgan 1080 vaihdoin taannoin niin lämmöt tippui muutamia asteita mutta tuulettimet hiljeni huomattavasti.

@LaDeX oliko strixissä mitää kikkoja purkamisen suhteen?

Itse hakisin aina avauksen yhteydessä Youtube-videon ko. kortin jäähyn irrottamisesta ja katsoisin päällipuolisin ennen avaamista yllätysten ja karkeiden virheiden välttämiseksi. Näin tein oman 1080 Gaming X:n kanssa.
 
Joo, mullakin on tuo edessä, löytyi sentään yksi (1) video oman kortin jäähystä. 20-30 asteen tiputukset kuulostaa aika kovilta, saanut aika kovaa olla tahna.
 
Zotac 1070 AMP! sai nyt uutta Arctic Silveriä kaveriksi. Lämpimän kortin avaaminen oli todella helppoa eikä vaatinut käytännössä lainkaan voimaa. Vanha tahna oli 5v ikään nähden hyvässä kunnossa, piirillä oleva tahna oli vielä inasen kosteaakin. Pelitesteissä lämmöt nousevat hieman hitaammin, joskin edelleen tuonne 82c oletusthrottlen pintaan -73mv alivolteillakin ja näillä lämmöillä sanoisin että kellot pysyvät n +50mhz korkeampina vrt entiseen. Varsin maltillinen parannus siis, mutta ilman muuta kannattava operaatio.

Seuraavana vuorossa tuulettimien vaihto, sillä toinen käy jo hitaana. 14€ posteineen näyttää saavan Kiinasta.
 
Olin tässä laittamassa vanhaa GTX 1070 myyntikuntoon ja lämpötahnojen vaihdon yhteydessä huomasin piirilevyllä yhden pienen antautuneen komponentin :(:

170616.jpg


Mikähän tuo mahtaisi olla? Kortti on toiminut näihin päiviin asti kun sen eilen irroitin koneesta.

Mitä raati on mieltä , nyt vissiin täytyy laittaa serrinä tämä kortti eteenpäin? Vähän epäilen että omat taidot ja kolvi ei riitä tuon korjaamiseen.
 
Vaihda tahnat. Juuri vaihdoin viikko sitten omaan 1080 Strixiin Kryonauttia niin lämmöt putosi 20-30 astetta pelitilanteesta riippuen ja tuulettimen kierrokset tipahti samalla 63% -> 40%. Samalla lakkasi myös monen pelin satunnainen kaatuilu.

Tahnat olen vaihtanut säännöllisesti. Ihan oleellinen vinkki kyllä, kun jäi mainitsematta alkuperäisessä viestissä. Tyynytkin testattu.
 
Tuli itsekin hommattua uusi jäähdytyssiili GTX 1080:lle kun rupesi käymään turhan lämpöisenä ja äänekkään kortti. Lämmöt tippui noin 25 astetta :D
Tämän pistin Raijintek Morpheus II Core Edition

Ennen piti ajaa korttia alivoltitettuna 881mV jolla täysin vakaa jatkuva boosti oli 1797MHz. Silloinkin lämmöt huiteli 80c ja tuulettiminen nopeus välillä yli 80% ja mekkala melkoinen.
Nyt pidän alivoltittenuna 900mV ja tällä saa täysin vakaan jatkuvan boostin 1911MHz. Nyt kun Time Spytä ajoi useamman kerran niin lämmöt max 55c ja tuulettimet pysyy 45%. Ei kuulu ääntäkään.
Harmittaa vaan kun nyt jäähyn osalta voisi kortti kyllä kulkea lujempaakin, mutta power limitti tulee vastaan jos jännitettä nostaa yhtään enempää. Kyllähän jotain pelejä voisi pelata korkeammalla jännitteellä ja 2000MHz kelloilla, mutta tuota Time Spytä en pääse läpi kuin tuolla yo. jännitteellä siten ettei missään kohtaa edes hetkeksikään tule tule power limit vastaan ja kellot siksi tipu vähän.

Kyllä tällä passaa hyvin pelailla 1080p:llä kun ei noita 3000 - sarjalaisia ole saatavilla. Taidan skipata tämän genin :)

Kuten näkyy niin tahnat oli melkoisen kuivat:

IMG_7711.jpg


Komeuden kruunaa Noctuan NF-S12A-PWM tuulettimet

IMG_7717.jpg


Ja tulihan sitä vähän sählättyäkin :facepalm:

IMG_7718.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hakkaako power limit noin pahasti vastaan 1080:llä yleensäkin? Oma 1070 boostailee sinne 1975-2000mhz välille mihinkään limitteihin koskematta, 75mv alivolteilla eli n. 1030mv @ full load.
 
Hakkaako power limit noin pahasti vastaan 1080:llä yleensäkin? Oma 1070 boostailee sinne 1975-2000mhz välille mihinkään limitteihin koskematta, 75mv alivolteilla eli n. 1030mv @ full load.
Itsellä ainoa mihin koskenut on power limit (nostanut maksimiin 120%) ja kellot pyörii 1898-1911Mhz. Asus GTX 1080 STRIX A OC.
 
Hakkaako power limit noin pahasti vastaan 1080:llä yleensäkin? Oma 1070 boostailee sinne 1975-2000mhz välille mihinkään limitteihin koskematta, 75mv alivolteilla eli n. 1030mv @ full load.
Itsellä ainoa mihin koskenut on power limit (nostanut maksimiin 120%) ja kellot pyörii 1898-1911Mhz. Asus GTX 1080 STRIX A OC.

Minulla on kanssa power limit nostettu 120% ja boost curve näyttää tältä joka antaa siis tuon tasaisen 1911MHz kelloja.

curve.PNG


ja tällä päästään siihen, että tuossa Time Spy:ssä pahin kohta ottaa 116% käyttöön power limitissä eli vähänkään jos nostaa jännitettä niin iskee power limittiin tuossa kohtaa ja kellot throttlaa muutamaksi sekunniksi. Eli kuten sanoin varmaan peleissä ei tulisi tuollaista tilannetta vastaan, mutta minä haluan vakaat kellot. Noissahan on eroja mikä se limitti virroille on. Itsellä on Palitin Dual OC yhdellä 8 pinnisellä liittimellä niin ei tältä ihmeitä voi odottaa. Näyttäisi biossilla olla rajotettuna Limit: 217.0 W. Pitääpä tutustua saako limittiä modatulla biossilla nostettua.
 
Pitääpä tutustua saako limittiä modatulla biossilla nostettua.

Ja kyllä sai,

Flashasin Palit GameRock Premium biossin missä oli rajat Target: 230.0 W Limit: 276.0 W.
Nyt saa tasan 1000 mV:llä lukitut 2012 MHz ja pahin kohta Time Spy:ssä on 110% power limitistä. Lämmöt nousi 65 asteeseen kun antoi rasitusta. Tuulettimet maks 54%.
Jätän tähän ei jaksa enempää hieroa ja tuo 2000 MHz on semmonen maaginen raja jonka jälkeen ei välttämättä enää varsinaisesti freimit nouse pelatessa jos muutaman MHz:n saakin kelloja lisää.

Olen tyytyväinen. Kellot nousi 1797MHz - 2012MHz eli 215MHz kelloja lisää + kortti on viileämpi ja hiljaisempi. Tuo 215MHz on kuitenkin +\- 20fps lisää maksimiin ja +10 minimiin noin abouttiatralla.
 
Viimeksi muokattu:
Hakkaako power limit noin pahasti vastaan 1080:llä yleensäkin? Oma 1070 boostailee sinne 1975-2000mhz välille mihinkään limitteihin koskematta, 75mv alivolteilla eli n. 1030mv @ full load.
Huvittavaa, kuinka vanhat pelit tuovat toistamiseen koneen heikkoudet ja pullonkaulat esiin paremmin kuin uudet. Luulin -75mv universaalisti stabiiliksi ja se oli muutaman kuukauden pelistä toiseen käytössä kunnes Gothic kaatui pariin otteeseen 5 min käynnistyksestä. En sitten tiedä mikä tässä pelissä oli eri tavalla raskasta kuin muissa, mutta epäilen että kun 80% kuormasta on postprosessointia korkealla fps:llä niin sillä on osuutensa asiaan.
 
1070 AMP sai nyt uudet tuulettimet, ja kokeilin samalla Define S:n etupaneelin irroittamista, ja heti huomaa kuinka näyttis ja kotelo hengittää. Näyttiksen lämmöt laskivat 5-8C ja nousevat huomattavasti hitaammin. Ehkä myöhermmin testaan paljonko pelkkä tuulettimien vaihto auttoi (toinen hidasteli jo) mutta nyt olen tyytyväinen että lämmöt ovat kurissa ja kellot pysyttelevät paremmin tuolla 1999 mhz. Tässä mallissa melko perseestä tuo, että koko siili että suojus pitäisi irroittaa jotta tuulettimet saa oikeaoppisesti vaihdettua. Siellä oli totta kai monta tiukkaa pikkuruuvia, joten luovutin sen suhteen ja ronskisti katkoin vanhat tuulettimet irti ja pujottelin uudet piuhat siilin ja suojuksen välistä, missä oli juuri sopivasti tilaa. Nyt on vanhasta sotaratsusta pidetty huolta, toivottavasti jaksaa palvella vielä tämän sukupolven.
 
Kun tässä tunnetusti on uusia näyttiksiä ostaa ja pitää miettiä mitä tekee vanhalle, varsinkin kun osia menossa muutenkin vaihtoon(emo/prossu/muistit etc). Niin onko kellään hajua onko Asuksen GTX 1070 Dualin(se valkoinen) jäähy "helppo" irrottaa jos laittaisi uusia tahnoja tms. Ja onko siinä esim lämötyynyt muistipiireille?

Koskaan en nimittäin näyttiksille moista toimenpidettä tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tässä tunnetusti on uusia näyttiksiä ostaa ja pitää miettiä mitä tekee vanhalle, varsinkin kun osia menossa muutenkin vaihtoon(emo/prossu/muistit etc). Niin onko kellään hajua onko Asuksen GTX 1070 Dualin(se valkoinen) jäähy "helppo" irrottaa jos laittaisi uusia tahnoja tms. Ja onko siinä esim lämötyynyt muistipiireille?

Koskaan en nimittäin näyttiksille moista toimenpidettä tehnyt.
Lämpötyynyjä tuossa ei tehtaan jäljiltä ole. Virransyötölläkin on vain oma pieni jäähdytyssiili PCB:llä. Irroittamisessa ei ole mitään ihmeellistä, eli ruuvit irti ja jäähy irti. Itse en melko uuteen korttiin saanut lämpöihin Noctuan tahnalla parannuksia, vaikka alkuperäinen tahna oli kivikovaa.

1633601895012.jpeg


Tuossa on vielä Teardown-video:
 
Joo, pääsee nyt ainakin siilin ja propellit puhdistamaan kunnolla kun nähtävästi muovikuori niin helppo irroittaa.
 
Minkäs verran kuuluisi nvidia gtx 1070Ti pukata kellotaajuuksia pelatessa..
Koneeseen ei ole asenettuna mitään oc ohjelmia..
kortti pukkaa pelatessa 1936mhz gpu ja 8408mhz muisteille..
gpu tippuu kortin lämettyä normaaliin lämpötilaan 1926mhz.
gpuz mukaan.
Asuksen ohjelmaa ei voi tms. pitää asenettuna gputweak tai afterburneria.. koska näytönohjaimen tuuletin alkaa sekoilemaan.
 
Minkäs verran kuuluisi nvidia gtx 1070Ti pukata kellotaajuuksia pelatessa..
Koneeseen ei ole asenettuna mitään oc ohjelmia..
kortti pukkaa pelatessa 1936mhz gpu ja 8408mhz muisteille..
gpu tippuu kortin lämettyä normaaliin lämpötilaan 1926mhz.

Korkeilta kuulostaa jos +1900mhz on coreclock, kun TPU-nettisivun mukaan parhaan GTX 1070ti -mallin boost clock on 1709 mhz. Mutta jos sun kortti on vakaa, ja lämmöt kunnossa, niin hyvähän se on että boostailee ;) ?

Ainakin nykymallit boostailee kyllä reilusti yli ilmoitetun boost clockin, ja korkea voltti + korkea kellotaajuus tarkoittaa tietenkin korkeampaa lämpöä. Itse olen yleensä 20% ottanut default 100% powerlimitistä pois, ja tällöin lämmöt laskee ja kortin tehot on pelikäytössä käytännössä samat.

Usein näytönohjaimissa se viimeinen 5% suorituskykyä saavutetaan valtavalla tehonkulutuksen lisäyksellä siellä loppupäässä. Eli korkeampaa volttia ja kellotaajuutta, ja suorituskykylisä on pelikäytössä aivan minimaalinen tai monissa peleissä 0.
 
Korkeilta kuulostaa jos +1900mhz on coreclock, kun TPU-nettisivun mukaan parhaan GTX 1070ti -mallin boost clock on 1709 mhz. Mutta jos sun kortti on vakaa, ja lämmöt kunnossa, niin hyvähän se on että boostailee ;) ?

Ainakin nykymallit boostailee kyllä reilusti yli ilmoitetun boost clockin, ja korkea voltti + korkea kellotaajuus tarkoittaa tietenkin korkeampaa lämpöä. Itse olen yleensä 20% ottanut default 100% powerlimitistä pois, ja tällöin lämmöt laskee ja kortin tehot on pelikäytössä käytännössä samat.

Usein näytönohjaimissa se viimeinen 5% suorituskykyä saavutetaan valtavalla tehonkulutuksen lisäyksellä siellä loppupäässä. Eli korkeampaa volttia ja kellotaajuutta, ja suorituskykylisä on pelikäytössä aivan minimaalinen tai monissa peleissä 0.
Ei nuo ilmoitetut boost clockit merkitse yhtään mitään. Ei mikään kortti taida niissä lukemissa mennä.
 
Korkeilta kuulostaa jos +1900mhz on coreclock, kun TPU-nettisivun mukaan parhaan GTX 1070ti -mallin boost clock on 1709 mhz. Mutta jos sun kortti on vakaa, ja lämmöt kunnossa, niin hyvähän se on että boostailee ;) ?

Ainakin nykymallit boostailee kyllä reilusti yli ilmoitetun boost clockin, ja korkea voltti + korkea kellotaajuus tarkoittaa tietenkin korkeampaa lämpöä. Itse olen yleensä 20% ottanut default 100% powerlimitistä pois, ja tällöin lämmöt laskee ja kortin tehot on pelikäytössä käytännössä samat.

Usein näytönohjaimissa se viimeinen 5% suorituskykyä saavutetaan valtavalla tehonkulutuksen lisäyksellä siellä loppupäässä. Eli korkeampaa volttia ja kellotaajuutta, ja suorituskykylisä on pelikäytössä aivan minimaalinen tai monissa peleissä 0.
Lämpötilat pysyy pelatessa 60-65c tuntumassa gpu core.
Hotspot käy siellä 70-75c tuntumassa.
core voltit on vakiot ei nouse sen yli korkeasta kellotaajuudesta huolimatta.
powerlimit on 100, eli vakio jos ohjelmallisesti seuraa ja siihen voi luottaa.
 
Lämpötilat pysyy pelatessa 60-65c tuntumassa gpu core.
Hotspot käy siellä 70-75c tuntumassa.
core voltit on vakiot ei nouse sen yli korkeasta kellotaajuudesta huolimatta.
powerlimit on 100, eli vakio jos ohjelmallisesti seuraa ja siihen voi luottaa.

Joo ihan normaalilta kuulostaa lämmöt, kaukana maksimilämmöistä vielä joten ei muutakuin kovaa ajoa. Ja jos tuulettimia haluaa säästää, niin hieman voi jopa tuuletinkäyrää laskea. Ei 70c ole GPU core lämpönä vielä mitään.

Yleensä vanhoissa näytönohjaimissa joku tuuletin alkaa pitää mekkalaaa kauan ennen kuin itse siru hajoaa, sen takia itse ajan nykyisin kortteja korkeammilla lämmöillä ja pienemmillä tuuletinkierroksilla. Ei se tuuletinten vaihto niin hauskaa hommaa ole..
 
GTX 1080 MSI Gaming X
Taikaluku (mV): 943
Tehonlisäys: +6%
Virrankulutus: -10%

Piti laittaa tämmöset asetukset kuumuvalle kortille (MSI Afterburner):
1898 mHz,+1000 memory clock, 943 mV
 
Viimeksi muokattu:
Minkäs verran kuuluisi nvidia gtx 1070Ti pukata kellotaajuuksia pelatessa..
Koneeseen ei ole asenettuna mitään oc ohjelmia..
kortti pukkaa pelatessa 1936mhz gpu ja 8408mhz muisteille..
gpu tippuu kortin lämettyä normaaliin lämpötilaan 1926mhz.
gpuz mukaan.
Asuksen ohjelmaa ei voi tms. pitää asenettuna gputweak tai afterburneria.. koska näytönohjaimen tuuletin alkaa sekoilemaan.
Miten nuo muisti kellot on noin korkeat tuossa 1070Ti ssä. Mulla 1080ti ja muistit 6000mhz kun afterburnerissa +500mhz. Olisko siellä noin paljon löysää vielä vai onko mulla nyt puurot ja vellit sekaisin ja näissä on erilaiset muistit...
 
@JesseR Mulla on Micronin muistit ja tosi vaikea oli kellottaa tappiin silleen että ei ala tökkimään.
En tiedä mistä se oli lopulta kiinni, mutta yhtäkkiä muistin kellotus ei enää aiheuttanut sekunnin välein tökkimistä.

Helpoin varmaan ottaa core clockia ihan reilusti alaspäin, sitten muisteihin +1000 ja alkaa etsimään toimivaa volttilukemaa.
 
Viimeksi muokattu:
@JesseR Mulla on Micronin muistit ja tosi vaikea oli kellottaa tappiin silleen että ei ala tökkimään.
En tiedä mistä se oli lopulta kiinni, mutta yhtäkkiä muistin kellotus ei enää aiheuttanut sekunnin välein tökkimistä.

Helpoin varmaan ottaa core clockia ihan reilusti alaspäin, sitten muisteihin +1000 ja alkaa etsimään toimivaa volttilukemaa.
Ainiin noissa saattaa olla eri muistejakin. En oo ees kattonut mitä tuo oma strix on syönyt.
Tällähetkellä:
GPU Clock: 2025MHz
MEM : 6003MHz
Voltit: 975mV

Lämmöt alle 70*c pelatessa ja testeissä niin ehkä annan olla vaan, tuulettimetkään ei juuri pidä ääntä.
 
Itellä Asus Strix 1070Ti Advanced Binned ja pyörii pelatessa 2000MHz core +130 offsetillä afterburnerissa ja muistit 4284MHz offset +280. Ei hirveen hyvältä kappaleelta kyllä vaikuta vaikka nimi toisin väittää vai mitä te muut 1070Ti omastajat ootte saanu irti? Curveen en oo koskenu.
 
Tuli hommattua täältä myyntipalstalta Asus 1070 dual oc kakkoskoneeseen. Virransyötön kelat pitivät ihan kauheaa sirputusta kyseisessä yksilössä. Hetken heinäsirkkalaumaa kuunneltuani pähkäilin että millä saisin vaimennettua coilien resonointia. Sitten välähti; laitoin pieniä paloja lämpötyynyä osien väliin tiiviisti painettuna. Ja voíla!! Se vaimensi ääntä/esti resonoinnin/nosti sen taajuuden kuuloalueen ulkopuolelle;


F5AA19D8-2338-4C7C-8177-4DD189791A75_1_201_a.jpeg


Vaihdoin myöskin vrm-siilin padin. (Vanha oli erittäin paahtuneen oloinen) 1mm paksu oli vähän turhan ohut ja kova, keskelle ei tullut hyvää kontaktia. 1.5mm oli parempi/riittävä. Käytin arcticin lämpötyynyjä.

Kortti kasaan ja uutta testailua. Jäähdytin oli hiukan alitehoinen ja äänekäs; low and behold; ASUS 1070 dual oc twinfrozer edition!!

D2E0749A-4FFF-4E47-A741-E11BE70B6B45_1_201_a.jpeg

Otin jäähdyttimen vanhasta MSI 770 gamingista korttiin, siinä on parempi jäähdytysteho&ääniprofiili. Jäähyn ruuvitreiät menivät 1:1 ja mikään kohta ei kanittanut kiinni kondensaattoreihin. Kokeilin ensiksi asus 660ti dc2 jäähdytintä mutta se otti konkkiin kiinni eikä täten sopinut(vaikka ruuvireiät sopivatkin).

Nyt kortti on erittäin hiljainen&viileä. Curvella erittäin huonosti ilmastoidussa kopassa 2000mhz/0,981v ~33% tuulettimella witcher3 pyörii siinä 55-60c. Ennen ~70c++ astetta karmean puhinan saattelemana.
Pitää vielä jatkaa testailuja ja ehkä tehdä shunttimodi tai flashata toinen bios saadakseni isommat virtarajat piirille. :think:
 
Tuli hommattua täältä myyntipalstalta Asus 1070 dual oc kakkoskoneeseen. Virransyötön kelat pitivät ihan kauheaa sirputusta kyseisessä yksilössä. Hetken heinäsirkkalaumaa kuunneltuani pähkäilin että millä saisin vaimennettua coilien resonointia. Sitten välähti; laitoin pieniä paloja lämpötyynyä osien väliin tiiviisti painettuna. Ja voíla!! Se vaimensi ääntä/esti resonoinnin/nosti sen taajuuden kuuloalueen ulkopuolelle;


F5AA19D8-2338-4C7C-8177-4DD189791A75_1_201_a.jpeg


Vaihdoin myöskin vrm-siilin padin. (Vanha oli erittäin paahtuneen oloinen) 1mm paksu oli vähän turhan ohut ja kova, keskelle ei tullut hyvää kontaktia. 1.5mm oli parempi/riittävä. Käytin arcticin lämpötyynyjä.

Kortti kasaan ja uutta testailua. Jäähdytin oli hiukan alitehoinen ja äänekäs; low and behold; ASUS 1070 dual oc twinfrozer edition!!

D2E0749A-4FFF-4E47-A741-E11BE70B6B45_1_201_a.jpeg

Otin jäähdyttimen vanhasta MSI 770 gamingista korttiin, siinä on parempi jäähdytysteho&ääniprofiili. Jäähyn ruuvitreiät menivät 1:1 ja mikään kohta ei kanittanut kiinni kondensaattoreihin. Kokeilin ensiksi asus 660ti dc2 jäähdytintä mutta se otti konkkiin kiinni eikä täten sopinut(vaikka ruuvireiät sopivatkin).

Nyt kortti on erittäin hiljainen&viileä. Curvella erittäin huonosti ilmastoidussa kopassa 2000mhz/0,981v ~33% tuulettimella witcher3 pyörii siinä 55-60c. Ennen ~70c++ astetta karmean puhinan saattelemana.
Pitää vielä jatkaa testailuja ja ehkä tehdä shunttimodi tai flashata toinen bios saadakseni isommat virtarajat piirille. :think:
Siinä on kyllä yksi sekasikiö, mutta pääasia, että toimii. Dualin jäähy ei kyllä ollut mikään ihmeellinen. Olisikohan ollut vain kaksi lämpöputkea. Itsellä oli aikanaan 120mm kotelotuuletin nippusiteillä kiinnitettynä pyörimässä jatkuvasti 12 voltilla. Oli silti paljon alkuperäisiä tuulettimia hiljaisempi ja viileämpi.

Oman Dualin ostin keväällä 2017 399€ hintaan ja mukaan tuli kaksi peliä ja 30€ cashback. Toisen pidin ja toisen myin ja lopulliseksi hinnaksi jäi 349€. Ei saa nykyään enää uusia xx70-sarjalaisia ihan samaan hintaan :D
 
Siinä on kyllä yksi sekasikiö, mutta pääasia, että toimii. Dualin jäähy ei kyllä ollut mikään ihmeellinen. Olisikohan ollut vain kaksi lämpöputkea. Itsellä oli aikanaan 120mm kotelotuuletin nippusiteillä kiinnitettynä pyörimässä jatkuvasti 12 voltilla. Oli silti paljon alkuperäisiä tuulettimia hiljaisempi ja viileämpi.

Oman Dualin ostin keväällä 2017 399€ hintaan ja mukaan tuli kaksi peliä ja 30€ cashback. Toisen pidin ja toisen myin ja lopulliseksi hinnaksi jäi 349€. Ei saa nykyään enää uusia xx70-sarjalaisia ihan samaan hintaan :D

Huomattavasti parempi tämä frankenkortti on kuin alkuperäinen kokoonpano. Nii ei siinä ollut kuin 2putkea ja jotenkin rivastokin on rimpulan oloinen. Kunnon budjettikortti hinnat alkaen siis.

Ton 399e nää uudet rtx **70 kortit pitäisi olla… :rolleyes:
 
Tuli hommattua täältä myyntipalstalta Asus 1070 dual oc kakkoskoneeseen. Virransyötön kelat pitivät ihan kauheaa sirputusta kyseisessä yksilössä. Hetken heinäsirkkalaumaa kuunneltuani pähkäilin että millä saisin vaimennettua coilien resonointia. Sitten välähti; laitoin pieniä paloja lämpötyynyä osien väliin tiiviisti painettuna. Ja voíla!! Se vaimensi ääntä/esti resonoinnin/nosti sen taajuuden kuuloalueen ulkopuolelle;
Itsellä kaksi 1080 strixiä vesillä ja kyllähän tuo siritys hieman ottaa aivoon muuten hiljaisessa kokoonpanossa.
Tuossahan voisi olla paikka tehdä huoltoa parin vuoden jälkeen, avata blockit ja tutkia vastaavan tekemistä noille korteille.
On vain kohtalaisen hanuri purkaa paketti ja siinä vaiheessa tekisi mieli tehdä jotain uudistuksia ja taas kokoonpano on sen verran vanhaa rautaa että liekö saisi mennä vain noin ja antaa kuolla vanhuuttaan sitten joskus. No ainakin tämä sai ajatuksen mahdollisesti jollekin tekemiselle.
 
Itsellä kaksi 1080 strixiä vesillä ja kyllähän tuo siritys hieman ottaa aivoon muuten hiljaisessa kokoonpanossa.

Pientä kevät huoltoa ja siitähän tulee vaan mukava väkertelyprojekti kun availee loopit&putsaa samalla. :tup:
Ilmeisesti tuossa voisi käyttää myös kuumaliimaa tai epoksia. Päädyin itse kumminkin noihin lämpötyynyn paloihin kun ne saa tarvittaessa pois suht helposti. (Toisaalta miksi ottaa niitä pois kun ilman niitä sirpittää?)

Itellä Asus Strix 1070Ti Advanced Binned ja pyörii pelatessa 2000MHz core +130 offsetillä afterburnerissa ja muistit 4284MHz offset +280. Ei hirveen hyvältä kappaleelta kyllä vaikuta vaikka nimi toisin väittää vai mitä te muut 1070Ti omastajat ootte saanu irti? Curveen en oo koskenu.

Kannattaa kokeilla curvea, sillä kun saa "lukittua" jännitteen&kellon yhteen kohtaan, eivätkä ne hypi jatkuvasti. Nostaa esim 1.00 voltin kohdasta pisteen 2000mhz asti ja painaa "ok". Se painallus tasoittaa loppukurvin ja kello/jännite jää jumiin kurvin taitekohtaan (olettaen että jäähdytys/virtarajat eivät jäkitä vastaan).
 
ientä kevät huoltoa ja siitähän tulee vaan mukava väkertelyprojekti kun availee loopit&putsaa samalla. :tup:
Ilmeisesti tuossa voisi käyttää myös kuumaliimaa tai epoksia. Päädyin itse kumminkin noihin lämpötyynyn paloihin kun ne saa tarvittaessa pois suht helposti. (Toisaalta miksi ottaa niitä pois kun ilman niitä sirpittää?)
Jännittää vähän alkaa perkaa kovaputkitettua lga1155 aikakauden rautaa.
Etenkin kun blokcit löytyy 2xgpu, cpu, muistit, vrm ja piirisarja.
Kuumaliima olisi varmaan helpoin, mutta täytyisi käyttää liimaa joka pysyy hieman elastisena, ettei ajan kanssa irtoa pinnasta ja siritys jatkuu.
 
Nyt tuli laitettua tuohon gtx 1070 frankendualiin shunttimodi sähköä johtavalla hopeamaalilla. Maalia pitää vielä lisätä, joko sen sähkönjohtavuus ei riittänyt tai sitä on liian ohut kerros. ->Kortin tehonmittaus vielä häiriintynyt tarpeeksi.
Olisikohan tullut vaan ~20w lisää limittiä. Laitoin modin lisävirtaliittimien shunteille, pci-e väylän virtamittaukseen en koskenut.

A2694F26-A159-4F7C-82C8-B49A0AC557E9_1_201_a.jpeg

kellot shuntin jälkeen.png

Tällläkin pienellä lisävirtamäärällä tuli jo vähän vaikutusta kortin käyttäytymiseen; ei enään tiputa kelloja tasaisesta 2000mhz-> ~1900mhz witcher3 pelissä kun menee metsään missä on paljon varjoja/puita. Pitää avata tuo vielä ja laitella lisää maalia.
Nestemetallia/juottamista voisi kokeilla jos tuo maali ei johda lopulta tarpeeksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 518
Viestejä
4 475 367
Jäsenet
73 946
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom