Parin lukemani artikkelin perusteella DLSS 2.0 on Watch Dogs: Legionissa näyttämässä taas tärkeytensä. Peli on todella, todella raskas jo ilman ray tracingia (4k ultra RT off pyörii 3080:llä ~55 fps), mutta RT matalimmalla medium-asetuksellakin pudottaa frameraten alle 35:een. Vastaavasti jo quality-asetus DLSS:stä nostaa täysien ultra-asetusten (ml. RT ultra) frameraten viidenkympin paikkeille. DLSS balanced nostanee suorituskyvyn yli natiivin 4k/ultra/RT off -kombon. Lähde näille.
Lukemani perusteella terävöitystä on taas DLSS:llä paljon, joten allergiset varmasti löytävät ongelmia kuvanlaadussa. Vastaavasti esim. Windows Centralin artikkelin kirjoittaja piti kuvanlaatua parempana kuin natiivia. Kuvanlaadun arvioinnissa kaksijakoisuus siis varmasti elää ja voi hyvin edelleen, mutta keskeisin kysymys: miten tällaista peliä pelataan ilman DLSS:ää? Vastaus taitaa olla, että enintään 2560x1440-resolla, ilman RT:tä ja sittenkin useimmilla näyttiksillä suht alhaisella frameratella.
Lukemani perusteella terävöitystä on taas DLSS:llä paljon, joten allergiset varmasti löytävät ongelmia kuvanlaadussa. Vastaavasti esim. Windows Centralin artikkelin kirjoittaja piti kuvanlaatua parempana kuin natiivia. Kuvanlaadun arvioinnissa kaksijakoisuus siis varmasti elää ja voi hyvin edelleen, mutta keskeisin kysymys: miten tällaista peliä pelataan ilman DLSS:ää? Vastaus taitaa olla, että enintään 2560x1440-resolla, ilman RT:tä ja sittenkin useimmilla näyttiksillä suht alhaisella frameratella.