No Man's Sky

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mites tää nyt mahtaa olla kun löysin planeetalta hyvlätyn aluksen ja claimasin sen itselle. Aloin korjaamaan niillä mitä on ja läksin sitten avaruusasemalla ostamaan tavaraa että saan korjattua loput mutta kun tulin takas niin alus on kadonnut. Mihin se meni ja eikä planeetalta saa poistua kun alusta korjaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Paina ''x'' ja summonoi takas sieltä missä alukset ja muut kulkupelit? En ole kyllä 100% varma toimiko rikkinäisiin aluksiin.
Katohan, tollahan se tuli. Ja mulla oli näköjään joku toinenkin alus siellä :D Nyt mulla näköjään kolme alusta :D
Empä olis ekana arvannu että rikkinäisiä koneita voi kuitenkin liikutella..
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Katohan, tollahan se tuli. Ja mulla oli näköjään joku toinenkin alus siellä :D Nyt mulla näköjään kolme alusta :D
Empä olis ekana arvannu että rikkinäisiä koneita voi kuitenkin liikutella..
1. claimaa löytämäsi rikkinäinen alus
2. mene takaisin lentokelpoisen ohjaamoon
3. lennä space stationiin
4. mene ulos aluksesta ja vaihda alus löytämääsi rikkinäiseen
5. rikkinäinen ilmestyy space stationille kuten mikä tahansa muu oma aluksesi, mutta ehjempänä kuin löydettäessä "koska pakkohan sen oli pystyä lentämään tänne" ja station edut helpottavat loppujen korjauksien kartoittamista huomattavasti siitä pisteestä eteenpäin: esimerkiksi random kävijävendoreiden sekä galactic trade terminalin läsnäolon vuoksi.

Välittömästi kaikkea tuskin saat näin korjattua, mutta niin ison osan että loput hoituu pienellä pelailulla ja voit alkaa löytämälläsi aluksella jo lentelemään.

ps
Samalla taktiikalla saa kaikki löydetyt alukset vaivatta space stationille myytäväksi/romutettavaksi ilman niiden korjaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Samalla taktiikalla saa kaikki löydetyt alukset vaivatta space stationille myytäväksi/romutettavaksi ilman niiden korjaamista.
Noi vois laittaa spoilereihin, vähän tuntuu ettei tuon ole tarkoitus oikeasti toimia noin.
Toki noin tulee tehtyä itsekin.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Noi vois laittaa spoilereihin, vähän tuntuu ettei tuon ole tarkoitus oikeasti toimia noin.
Toki noin tulee tehtyä itsekin.
Jätän spoileritta: Kyseessä on jokaisen lukijan oma valinta mitä tekee tuolla tiedolla ja aikuiset ihmiset osaavat tehdä omat päätöksensä mitä sillä tiedolla tulevat tekemään. Se ei kuitenkaan spoilaa mitä pelissä voi tapahtua, miten tai milloin.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
947
Mun mielestä alusta ei voi vaihtaa space stationilla vaan se pitää vaihtaa ennenkuin sinne teleporttaa, jos aikoo purkaa, tosin voin olla väärässä.

100h mittarissa ja alkaa olla enin osa tehtynä, main guest läpi. Ei ole löytynyt s class multitoolia kuitenkaan, ne voi päivittää, mutta 50k nanitea on liikaa. S-class freighter, star destroyer tuli alussa vastaan, mutta ei ollut rahaa ostaa, nyt tehtaat tekee joku 500mil päivässä.
Melko grindaamista enää ja alkaa mielenkiinto hiipumaan.
 

iGMAS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Miten toi vaihtaminen pitäisi onnistua avaruusasemalla kun en ole saanut oma alukset vaihdettu asemalla. Että mihin kohtaa se pitää spawnaa että sa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mun mielestä alusta ei voi vaihtaa space stationilla vaan se pitää vaihtaa ennenkuin sinne teleporttaa, jos aikoo purkaa, tosin voin olla väärässä.

100h mittarissa ja alkaa olla enin osa tehtynä, main guest läpi. Ei ole löytynyt s class multitoolia kuitenkaan, ne voi päivittää, mutta 50k nanitea on liikaa. S-class freighter, star destroyer tuli alussa vastaan, mutta ei ollut rahaa ostaa, nyt tehtaat tekee joku 500mil päivässä.
Melko grindaamista enää ja alkaa mielenkiinto hiipumaan.
Joo ei onnistu hajonneiden laitteden spawnaus space stationille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Noi vois laittaa spoilereihin, vähän tuntuu ettei tuon ole tarkoitus oikeasti toimia noin.
Toki noin tulee tehtyä itsekin.
Tässä pelissä on paljon "featureita" jotka toimivat juuri niin kuin devaajat ovat ne jättäneet. Tuokaan ei ole mikään salaisuus. Tai esim. first wave exotic alusten farmaaminen asemalla 100 kertaa reloadilla... :D

Tässä jätetään paljon pelaajan vastuulle miten pelaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Tässä pelissä on paljon "featureita" jotka toimivat juuri niin kuin devaajat ovat ne jättäneet. Tuokaan ei ole mikään salaisuus. Tai esim. first wave exotic alusten farmaaminen asemalla 100 kertaa reloadilla... :D

Tässä jätetään paljon pelaajan vastuulle miten pelaa.
Onhan niitä ja tässäkin ketjussa moni sanonut että peli jäi kun keksi nämä bugit... eikun featuret ja kaikkea oli enemmän kuin liikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Onhan niitä ja tässäkin ketjussa moni sanonut että peli jäi kun keksi nämä bugit... eikun featuret ja kaikkea oli enemmän kuin liikaa.
Jep. Loppuviimeinhän tähän peliin jää käytännössä quicksilver farmaus, commodity expeditions sekä rakennussimulaattori mitä voi "toistaa" maailman tappiin niin kauan kuin kiinnostaa.

Siis sitten kun planeetat on nähty, aktivoidut indium kaivokset perustettu, rahaa on biljoonia, nanoja tunkee ovista ja ikkunoita ja jokainen S class exotic täyteen pakattu, yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Täytyy kyllä vielä sanoa että tää on pitkästä aikaa kyllä peli joka oikeesti jaksaa innostaa.
Takana on n.45 pelituntia ja edelleen odottaa innolla että pääsee iltaisin tunniks pari pelaamaan ja puuhaamaan jotain kivaa.
Juuri pestasin ensimmäiset lemmikit ja nyt odotan että jompi kumpi munisi että pääsis kattomaan mitä tapahtuu ja mitä tehdä :D
Vaikka peruspeli on aika perusfarmaamista niin kokoajan löytyy jotain uutta ja mukavaa puuhaa missä voi kokeilla kaikkea kivaa. Nyt tosiaan menossa lemmikit ja settlementtien hoitaminen. Ja siinä sivussa pörräilee galaksista toiseen etsimässä kivoja maailmoita.
Pääjuonta olen tehnyt silloin tällöin kun jaksaa.

Tää on just semmonen mukava ajanvietepeli mitä on kiva pelaa se tunti pari illassa ja panna taas yöks pakettiin ja jatkaa kun tulee semmonen hetki.

Varmasti tässäkin sais kymmenessä tunnissa niin paljon rahaa jos sen ottais tehtäväkseen että sillä ei olis enää mitään tekoa, mutta mä tykkään lennellä ympäriinsä ja tutkia paikkoja ja hissusseen kattella mitä kaikkea peli tarjoaa.

Basejakin vähän sinne tääne rakennellu mutta varsinainen kartano odottaa vielä rakentamista kunnes löydän jonkun upean paikan minne sen rakentaa.

On kyllä koukuttavin peli mitä oon vähintään viiteen vuoteen pelannut. Tulee ihan nuoruus mieleen kun oli Pleikka ykkönen ja ostin siihen Resident Evil kakkosen Anttilasta 799mk :D
Se oli kanssa semmonen mitä piti päästä heti aina pelaamaan kun vähänkin oli aikaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tuli paukutettua peli läpi pariin viikkoon kun peliä pääsi pelaamaan ilmaiseksi Game Passin kautta.
Todella hyvä maku jäi suuhun pelistä, muutama rasittava bugi tuli vastaan mutta ne sai lopulta kierrettyä (leirin editointi työkalu on rikki, yms).

Vaikeusaste vaan oli liian helppo, avaruustaistelut ynnä muut oli aika väsähtänyttä verrattuna Elite Dangerous peeloiluun missä sai kunnolla köniinsä kun menit kukkoilemaan väärälle avaruuspiraatille. Sama ongelma oli FPS taisteluissa.
Olisi pitänyt alussa valita se Survival-vaikeusaste normaalin sijaan.

Sain tuurilla päivitettyä B-tason sukkulan suoraan S-tasolle kun sellainen löytyi rikkinäisenä, mutta pian sen jälkeen nappasin pari Exotic S alusta käyttämällä Space Battle kikkaa missä se Exotic spawnaa freighter taistelun jälkeen lähes 100% varmuudella viereiselle avaruusasemalle. Siitä sitten vielä lähti Activated Indium farmit tulille niin pelin tarinakustit sai viiletettyä aikamoisella haipakalla läpi kun resurssitaskut olivat pohjattomat.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Vaikeusaste vaan oli liian helppo, avaruustaistelut ynnä muut oli aika väsähtänyttä verrattuna Elite Dangerous peeloiluun missä sai kunnolla köniinsä kun menit kukkoilemaan väärälle avaruuspiraatille. Sama ongelma oli FPS taisteluissa.
Olisi pitänyt alussa valita se Survival-vaikeusaste normaalin sijaan.
Minun kiinnostus tämän pelin suhteen kuoli juuri tämän takia. Kuulun pelaajaryhmään joka pelaa melkein poikkeuksetta vaikeimmalla tai toiseksi vaikeimmalla pelin kuin pelin. Haaste on se polttoaine mikä saa minut pysymään kiinnostuneena pelaamisessa: Oli se moninpeli tai yksinpeli, oma suoritukseni on ylitettävä ja voitto ei ole minkään arvoinen ellen koe tehneeni sen eteen kaiken minkä pystyn.

Minun kymmenet tunnit NMS pelaamista eivät olleet yksinäistä, tuttujen ja turvallisten pelitoverieni kanssa tätä tahkottiin siihen pisteeseen asti, kunnes todettiin että tämä peli antaa sinulle kaiken kun vain tiedät mistä ottaa. Minkään eteen ei juurikaan tarvitse tehdä mitään ja taistelut on helppoutensa takia yhdentekeviä (sekä itseään toistavia). Uuden, paremman tai arvokkaamman asian eteen toistuu myös sama looppi: Aloita kymmenettä kertaa kulutettu grind-kaava uudestaan, tismalleen samoin askelin kuin edellisilläkin kerroilla. Tavoiteltu asia ei tuo juurikaan (yleensä ollenkaan) pelaajalle mitään tulevaa suoritusta parantavaa lisäarvoa, se on yleensä täysin sentimentaalinen objekti, jonka arvo pelaajalle on tieto sen omistamisesta. Muutamana poikkeuksena voit grindaamisellasi saavuttaa asian, joka jatkossa hieman tehostaa tulevaa grindaamistasi, sen jälkeistä grindaamisprojektia silmälläpitäen.

Pelin savuverhona toimii illuusio tekemisen paljoudesta. Käyttäisin englantilaista sanaa "overwhelmed" kuvaamaan sitä alkutaipaleen tunnetta, kun pyörittelee ajatuksissa kaiken saavuttamisesta ja kokemisesta. Pelin mekaniikat kun ovat tulleet tutuksi, näkee savuverhon taakse kirkkain silmin: Kaikki on pelaajalle kuin hopeatarjottimella, kun vaan tiedät oikean paikan missä ojentaa virtuaalista avaruuspukukättä. Hieman kun on laittanut ensimmäistä omaa materiaalikoneistoa rullaamaan, olet saavuttanut jo melkein kaiken pelissä saavutettavan: Pitää vain valita mistä haluaa aloittaa. Jäljelle jää farmaus ja grindaus.

Kaveripelaaminen on myös lätkästy updatena sen verran myöhään pelin kylkeen ettei se tuo soolopelaamiseen verrattuna mitään lisäarvoa. Itseasiassa päinvastoin, soolona kaikki on nopeampaa ja multiplayer-ominaisuudet rajoittuu lähinnä toisten näkemiseen, joten mitään hauskaa tiimissä etenemistä ei pääse edes kokemaan.

Viestini pettynyt sävy on ihan perusteltu: Peli oli todella lupaava aluksi, se on kaunis, ajatus mielenkiintoinen ja halusin pitää siitä satoja tunteja yhdessä sekä erikseen. Haasteen puute kaikessa söi valitettavasti ilon täysin, sekä pelin kehitysversioiden liitännäisten lätkiminen toisiensa päälle vailla minkäänlaista keskitettyä ydintä tai edes toisiinsa liittämistä kokonaisuudeksi sai minut lopettamaan NMS pelaamisen. Edes jonkinlainen progressiosysteemi olisi tehnyt jo paljon, mutta sen puute muiden jatkeena laittoi näkemään ettei tälle kulutetut tunnit tuo mitään jo tähän asti annettua enempää vaikka pelituntimittaria kuinka pyörittäisi. Sääli.


Uskon kuitenkin tämän pelin tarjoavan paljon rennommalle/casuaalimmalle pelaajalle, joka nauttii asioiden haalimisesta, kevyestä rakentelusta ja pelimaisemien (jotka ovat upeat!) ihailusta, eikä viikkotasolla istu pelin parissa älyttömän montaa tuntia, varsinkaan putkeen. Valitettavasti en itse sovi tähän muottiin. Kampanja on kertasuorituksena yksin pelattuna ihan viihdyttävä, lyhyehkö kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Minun kiinnostus tämän pelin suhteen kuoli juuri tämän takia. Kuulun pelaajaryhmään joka pelaa melkein poikkeuksetta vaikeimmalla tai toiseksi vaikeimmalla pelin kuin pelin. Haaste on se polttoaine mikä saa minut pysymään kiinnostuneena pelaamisessa: Oli se moninpeli tai yksinpeli, oma suoritukseni on ylitettävä ja voitto ei ole minkään arvoinen ellen koe tehneeni sen eteen kaiken minkä pystyn.

Minun kymmenet tunnit NMS pelaamista eivät olleet yksinäistä, tuttujen ja turvallisten pelitoverieni kanssa tätä tahkottiin siihen pisteeseen asti, kunnes todettiin että tämä peli antaa sinulle kaiken kun vain tiedät mistä ottaa. Minkään eteen ei juurikaan tarvitse tehdä mitään ja taistelut on helppoutensa takia yhdentekeviä (sekä itseään toistavia). Uuden, paremman tai arvokkaamman asian eteen toistuu myös sama looppi: Aloita kymmenettä kertaa kulutettu grind-kaava uudestaan, tismalleen samoin askelin kuin edellisilläkin kerroilla. Tavoiteltu asia ei tuo juurikaan (yleensä ollenkaan) pelaajalle mitään tulevaa suoritusta parantavaa lisäarvoa, se on yleensä täysin sentimentaalinen objekti, jonka arvo pelaajalle on tieto sen omistamisesta. Muutamana poikkeuksena voit grindaamisellasi saavuttaa asian, joka jatkossa hieman tehostaa tulevaa grindaamistasi, sen jälkeistä grindaamisprojektia silmälläpitäen.

Pelin savuverhona toimii illuusio tekemisen paljoudesta. Käyttäisin englantilaista sanaa "overwhelmed" kuvaamaan sitä alkutaipaleen tunnetta, kun pyörittelee ajatuksissa kaiken saavuttamisesta ja kokemisesta. Pelin mekaniikat kun ovat tulleet tutuksi, näkee savuverhon taakse kirkkain silmin: Kaikki on pelaajalle kuin hopeatarjottimella, kun vaan tiedät oikean paikan missä ojentaa virtuaalista avaruuspukukättä. Hieman kun on laittanut ensimmäistä omaa materiaalikoneistoa rullaamaan, olet saavuttanut jo melkein kaiken pelissä saavutettavan: Pitää vain valita mistä haluaa aloittaa. Jäljelle jää farmaus ja grindaus.

Kaveripelaaminen on myös lätkästy updatena sen verran myöhään pelin kylkeen ettei se tuo soolopelaamiseen verrattuna mitään lisäarvoa. Itseasiassa päinvastoin, soolona kaikki on nopeampaa ja multiplayer-ominaisuudet rajoittuu lähinnä toisten näkemiseen, joten mitään hauskaa tiimissä etenemistä ei pääse edes kokemaan.

Viestini pettynyt sävy on ihan perusteltu: Peli oli todella lupaava aluksi, se on kaunis, ajatus mielenkiintoinen ja halusin pitää siitä satoja tunteja yhdessä sekä erikseen. Haasteen puute kaikessa söi valitettavasti ilon täysin, sekä pelin kehitysversioiden liitännäisten lätkiminen toisiensa päälle vailla minkäänlaista keskitettyä ydintä tai edes toisiinsa liittämistä kokonaisuudeksi sai minut lopettamaan NMS pelaamisen. Edes jonkinlainen progressiosysteemi olisi tehnyt jo paljon, mutta sen puute muiden jatkeena laittoi näkemään ettei tälle kulutetut tunnit tuo mitään jo tähän asti annettua enempää vaikka pelituntimittaria kuinka pyörittäisi. Sääli.


Uskon kuitenkin tämän pelin tarjoavan paljon rennommalle/casuaalimmalle pelaajalle, joka nauttii asioiden haalimisesta, kevyestä rakentelusta ja pelimaisemien (jotka ovat upeat!) ihailusta, eikä viikkotasolla istu pelin parissa älyttömän montaa tuntia, varsinkaan putkeen. Valitettavasti en itse sovi tähän muottiin. Kampanja on kertasuorituksena yksin pelattuna ihan viihdyttävä, lyhyehkö kylläkin.
Eihän tästä pelistä olekaan monen sadan tunnin peliksi. Itse pelasin nyt pelin läpi ja se oli siinä, lisää pelaamisella (eli grindaamisella) ei oikein ole arvoa kun kaikki on jo saavutettu ja liuta oikeasti siistejä planeettoja on nähty.
Lasissa lähes tasan 72 tuntia, varmaan noin parikymmentä tuntia siitä oli grindaamista kun loput oli pelimekaniikkaan, planeettoihin ja pelin muihin ominaisuuksiin tutustumista.

Itse siis aloitin pelaamisen VR:llä joka toimi erinomaisesti, mutta se oli pidemmän päälle väsyttävää eikä pelin grafiikat päässeet sillä oikein oikeuksiinsa kun rinnalta löytyi CX48 OLED-töllö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Nostetaanpa tätäkin vähän. Sentinel päivitys ulkona.

No Man's Sky
SENTINEL
  • Combat Overhaul
  • New Enemies
  • Improved AI
  • New Lore and Missions
  • Exobiology Expedition
  • All New Weapons
  • Weapon VFX Overhaul
  • Active Camo
  • Buildable AI Mech
  • Sentinel HQ
Out Now. Free on All Platforms

 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Jo julkaisussa piti tämä aikanaan hommata, vaan vieläkin on pelaamatta. Mutta toisaalta mikäs kiire tässä kun peli tuntuu vuosi vuodelta vaan paranevan ja saavan lisäsisältöä :) :thumbsup:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 414
Muutaman kymmentä tuntia tuossa syksyllä tuli pelattua, ihan hyvässä kunnossa se nykyään on. Äärettömän paljon parempi kuin julkkarissa. Toki edelleen alkaa toistamaan itseään aika nopeasti, eteenkin jos rakentaminen ja sen semmoinen säätäminen ei kiinnosta, sen jälkeen tarkoitusta pelaamiselle ei oikein jää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Ei ole peli PC:tä eikä boxia, joten PS5:lle tämä sitten täytyisi hommata.
Tuli ostettua jokunen vuosi sitten käytetty PS4 versio tyyliin kympillä - hienosti pelaa PS5 versiota tuon kanssa nykyään (digi-konsolin omistajana vain *tuttaisi :D)...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Aloin kokeilemaan peliä. Peli pyörii kyllä kevesti, GPU:lla ei tule edes hiki, mutta pelissä on varsin ikävä pieni nykiminen, liekö se sitä kuuluisaa micro-stutteria. Mikä neuvoksi?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tämä peli taitaa olla kaiken grindaamisen äiti ja isä? Ihan hauskaa on aluksi vähän opetella systeemiä, mutta jo muutaman tunnin jälkeen tuntuu että tätäkö tämä on. Olen hypännyt toiselle tähdelle ja itse tarina vaikuttaaa ihan mielenkiintoiselta. Testasin myös VR:ää, ja se oli sinänsä positiivinen yllätys, että tässä on ihan oikea VR-tuki, eli virtuaalikädet. Ne tuntui toimivan suht ok, tosin vaatii jonkin verran opettelua, esim combatissa tulisi kyllä köniin kun ei osaa ukko edes ohjata. Lentäminen oli kyllä aivan hirveän hankalaa VR-käsillä, en oikein ymmärrä miksi.

Pitänee vielä testailla sen mitä game passissa on aikaa jäljellä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Tämä peli taitaa olla kaiken grindaamisen äiti ja isä? Ihan hauskaa on aluksi vähän opetella systeemiä, mutta jo muutaman tunnin jälkeen tuntuu että tätäkö tämä on. Olen hypännyt toiselle tähdelle ja itse tarina vaikuttaaa ihan mielenkiintoiselta. Testasin myös VR:ää, ja se oli sinänsä positiivinen yllätys, että tässä on ihan oikea VR-tuki, eli virtuaalikädet. Ne tuntui toimivan suht ok, tosin vaatii jonkin verran opettelua, esim combatissa tulisi kyllä köniin kun ei osaa ukko edes ohjata. Lentäminen oli kyllä aivan hirveän hankalaa VR-käsillä, en oikein ymmärrä miksi.

Pitänee vielä testailla sen mitä game passissa on aikaa jäljellä.
Suurinosa grindaamisesta on pelissä tarkoitus välttää rakentamalla materiaaleille massiivisia farmeja.



Eka haun video aiheeseen liittyen joten en vastaa sisällön rikkaudesta, mut ajatus varmaan selvinee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Tämä peli taitaa olla kaiken grindaamisen äiti ja isä? Ihan hauskaa on aluksi vähän opetella systeemiä, mutta jo muutaman tunnin jälkeen tuntuu että tätäkö tämä on. Olen hypännyt toiselle tähdelle ja itse tarina vaikuttaaa ihan mielenkiintoiselta. Testasin myös VR:ää, ja se oli sinänsä positiivinen yllätys, että tässä on ihan oikea VR-tuki, eli virtuaalikädet. Ne tuntui toimivan suht ok, tosin vaatii jonkin verran opettelua, esim combatissa tulisi kyllä köniin kun ei osaa ukko edes ohjata. Lentäminen oli kyllä aivan hirveän hankalaa VR-käsillä, en oikein ymmärrä miksi.

Pitänee vielä testailla sen mitä game passissa on aikaa jäljellä.
Sitä se on. Ei se mikään Doom ole. Rauhallisen ihmisen tutkimusmatkapeli, ei Skyrim.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tämä peli taitaa olla kaiken grindaamisen äiti ja isä? Ihan hauskaa on aluksi vähän opetella systeemiä, mutta jo muutaman tunnin jälkeen tuntuu että tätäkö tämä on. Olen hypännyt toiselle tähdelle ja itse tarina vaikuttaaa ihan mielenkiintoiselta. Testasin myös VR:ää, ja se oli sinänsä positiivinen yllätys, että tässä on ihan oikea VR-tuki, eli virtuaalikädet. Ne tuntui toimivan suht ok, tosin vaatii jonkin verran opettelua, esim combatissa tulisi kyllä köniin kun ei osaa ukko edes ohjata. Lentäminen oli kyllä aivan hirveän hankalaa VR-käsillä, en oikein ymmärrä miksi.

Pitänee vielä testailla sen mitä game passissa on aikaa jäljellä.
Siinä vaiheessa kun tallissa on pari S-tason Exotic sukkulaa (ja itse "talli" on A tai S tasolla) niin peli alkaa tosiaan olla jo taputeltu.
Ja molemmat noista saa helposti pienellä kikkailulla:
PSA: System exotic may be landing in Space Station immediately after a space battle. Happened 8-9 times in a row for me, and Spiper has seen similar results. After defeating pirates head directly to SS, and see if the exotic appears in first 5-6 ships. : NMSCoordinateExchange (reddit.com)
THE one and only "best" way to get an S Class Freighter in NMS : NoMansSkyTheGame (reddit.com)

Ja ei pelissä nyt niin paljon grindiä ole, jos grindaus on vastenmielistä niin käy vetämässä vaikka Activated Indium farmi jollekin planeetalle. Siinä vaiheessa sinulle tulee miljoonia tunnissa ja puuttuvat resurssit voi vaan ostaa kaupasta.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Olen sanonut ennenkin ja sanon taas, että tässä ei ole mikään pakko grindata eikä rakentaa isoja farmeja (joiden tekeminen vaatii jo itsessään grindausta).
Mä olen alusta asti vaan oman fiiliksen mukaan tutkinut planeettoja ja tehnyt tehtäviä, mutta jo ihan tuolla tyylillä mukaan tarttuu jos jonkinlaista kamaa vaikka kuinka ja aina välillä kävin tyhjentämässä ylimääräiset freighterin varastoihin.
Varmaan joskus 100 tunnin paikkeilla päätin sitten katsoa tämän sivuston kautta mitä kaikkea niistä voisi tehdä ja tienasin muutama sata miljoonaa.
Edes ennen tuota mulla ei ollut pulaa rahasta pitkään aikaan ja tuon jälkeen mulla on rahaa, mutta ei oikeastaan mitään ostettavaa kun kaikki löytyy jo.

Aluksiakin on tallin täydeltä, mutta käytän lähinnä vain kahta. Living ship ihan vaan fiilistelyyn ja toinen on ihan eka ostamani alus pelin alkupuolelta, mutta se on päivitetty siihen kuntoon, että se repii kaiken palasiksi sekunneissa.
Kaikki exotic alukset on niin vitun rumia etten niitä edes halua vaikka rahaa olisikin.
Koko pelistä menee mun mielestä pointti jos vaikka lunttaa redditistä jonkun indium farmin sijainnin, käy hakemassa sieltä myytävää niin paljon kuin mahdollista ja sitten lunttaa mistä saa S-luokan multitoolin ja aluksen.
Tuossa vaiheessa ei sitten olekaan muuta tehtävää kuin vetää tarina tehtävät läpi yhteen putkeen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Niin ne vaan jaksaa tähän edelleen lisätä uutta sisältöä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kivahan tätä on ruveta taas pitkästä aikaa pelaamaan kun peli on syönyt kaiken, saavutukset, alukset, rahat, eli savet ihan kokonaan. Viimeksi pelasin joskus viime vuoden puolella ennen sitä Frontiers päivitystä. En tiedä jaksaako panostaa taas ihan alusta, vaikka eihän tässä pelissä ole mikään samaa joka pelikerralla.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Kivahan tätä on ruveta taas pitkästä aikaa pelaamaan kun peli on syönyt kaiken, saavutukset, alukset, rahat, eli savet ihan kokonaan. Viimeksi pelasin joskus viime vuoden puolella ennen sitä Frontiers päivitystä. En tiedä jaksaako panostaa taas ihan alusta, vaikka eihän tässä pelissä ole mikään samaa joka pelikerralla.
Eipä tässä pelissä ole se ns loppuun asti pääseminen se juttu, niin eipä noilla aikasemmilla saavutuksilla ole sinänsä merkitystä.
Tosin, ainakin itellä toiminu pilvitallennukset tässä. Tosin en nyt pariin päivitykseen oo kokeillu onko enää tallella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo ei tätä niin ole tarkoitus alkaa pitkästä aikaa pelaamaan, että lataa pitkällä olevan tallenteen ja jatkaa siitä. Joka kerta on kaikki muuttunut matkan varrella ja kun ei tässä mitään endgamea oikein ole... Peli on ohi kun on automaatit kaivamassa sitä sinistä raaka-ainetta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Nyt kun tuli napattua kolme vuotta Game Pass Ultimatea ja sopivasti napsahti uusi Expedition niin voisi aloittaa uuden expedition-pelin ja vetää sen kokonaan läpi VR:llä. Samalla voisi veljenkin taivutella mukaan pelaamaan (myös VR:llä).
Kaiken kukkuraksi expedition on tällä kertaa survival-mode asetuksilla höystetty mitä oli tarkoitus lähteä kokeilemaan ihan vakiopelin puolella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Nyt napsahti 4.0 päivitys pihalle: Waypoint Update - No Man's Sky
Kyllähän tuo oikein hyvältä päivitykseltä vaikuttaa.

...kunnes pääsin activated indium farmilleni. Indiumin myyntihintaa on pudotettu noin -75%, ja mainaustahtia leikattu vielä reilusti päälle. Eli lypsylehmä vähän niin kuin kuoli nyt siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Pelissä on nyt AMD FSR 2.0 tuki. Kivasti laskee GPU kulutus vähäisellä grafiikan heikentymisellä. Tuon tyylin grafiikoissa ei ole niin paljon yksityiskohtia, että tarvitsisi kovin ylhäällä slideria pitää.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Tietääkö joku miksi HDR ja FSR sulkevat toisensa pois?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mitenkäs tässä pelissä jos pelaa multplayerinä kaverin kanssa niin pystyykö samaa universumia pelaamaan myös ykisn? Eli pystyykö molemmat olemaan samassa maailmassa myös yksin, ilman hostia? Vai vaatiiko sen että on aina host paikalla?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Mitenkäs tässä pelissä jos pelaa multplayerinä kaverin kanssa niin pystyykö samaa universumia pelaamaan myös ykisn? Eli pystyykö molemmat olemaan samassa maailmassa myös yksin, ilman hostia? Vai vaatiiko sen että on aina host paikalla?
Maailmat on käsittääkseni henkilökohtaisia ja toisten maailmoja voi lähinnä käydä ihmettelemässä, mutta "vieraana" mikään omassa pelissä ei kehity jne. Mitään dedicated servuja ei ole.

Tai näin homma ainakin aiemmin toimi, sitä en tiedä onko uusissa päivityksissä tullut muutoksia moninpeliin.

---

Pitäisi kyllä varmaan itsekin palata tämän pariin. Quest 2:n hankkimisen jälkeen tuli todettua VR-kokemus toimivaksi ja hyvin immersiiviseksi, mutta itse pelaamisesta ei tullut oikein mitään kun viimeksi varmaan pari vuotta sitten käynnistänyt pelin, niin ei yhtään muistanut miten mikään toimii. Aikoinaan peli jäikin juuri tuon järjettömän grindaamisen takia (ainakin jos ei halua pelata nenä wikissä). Suurin osa ajasta meni järjettömän pienen ja kömpelön inventaarion kanssa runkkaamiseen.

Mut vois kokeilla aloittaa ihan alusta ja katsoa josko homma lähtis rullaamaan vähän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Onko muilla lentäminen joksus sekoillu huolella? Kone lähtee yhtäkkiä pyörimään ja menee ihan holtittomasti tai horisontti kääntyy jne? Sitten hetken päästä saattaa taas toeta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Näköjään tullut uusi päivitys missä on parannettu HDR ja VR tukea. Harmi vaan että gamepass version HDR vaikuttaa olevan täysin rikki.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Näköjään tullut uusi päivitys missä on parannettu HDR ja VR tukea. Harmi vaan että gamepass version HDR vaikuttaa olevan täysin rikki.
Olisi saanut tulla HDR-asetukset peliin, auttaisi paljon oman television kanssa.

FSR 2.0 oli hyvä lisäys PS5:lle, nyt pyörii sulavasti käytännössä aina. Vaikka olisi kuinka paljon efektiä ruudulla niin sulava on.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Vieläkin tämä peli kokeilematta. Suuresti kyllä himottaisi aloitella, kun näyttää päivitys päivitykseltä paremmalta. Satoja tunteja siihen taas varmasti menisi, mutta lienee sen arvoista? PS5 olisi alustana.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Jos sitä vaikka seuraavasta joulu-alesta sitten. Eihän sitä koskaan pelejä heti julkaisussa kannata hommata. :tongue:
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
947
Ite tykkäsin kovasti, hinta oli muistaakseni 30e tai alle kun ostin alesta, kannattaa, olen 2 kertaa pelannut läpi ihan alusta asti ja kerran yhen expeditionin johon meni jotain 15h. Tosin ei tätä meinaa enää jaksaa, mutta asennus on koneella jos taas innostuu.
Ainutlaatuinen peli. Total playhours 410h...
Edit: mainitsen vielä että sain ihan vahingossa, tai tuurilla, pelin parhaan freighterin, eli sen ison aluksen siinä heti alussa kun on mahis saada ilmaiseksi vai oliko alennuksella se, oli pikkusen mukava tunnelma, sen rakentaminen muuttu aikaisemmissa patseissa ja on nyt ihan mukava rakennella mieleisekseen, tosin se on aikaa vievää ja mulla jäi se kesken, vois joskus uudestaan tehä sitä, mukavasti kuluu aika päivitellessä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396

"
Bethesdan Starfield on ulkona, mutta siitä nautiskellaan ainoastaan PC:llä ja Xboxilla. Mikäli omiin pelilaitteisiin ei kuulu kumpaakaan, on haettava avaruusviihde muualta.

Hello Gamesin pomo Sean Murray on paljastanut, että heidän No Man's Sky -pelinsä suosio on lisääntynyt huimasti. Menossa oleva kuukausi on parempi kuin vuosiin. Starfieldin antaman vetoavun ohella No Man's Sky on saanut uuden päivityksen Echoes.

No Man's Sky on saatavilla PC:lle, Playstationille, Switchille ja Xboxille.


"
Onko kukaan muu innostunut tästä Starfieldin imussa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom