No toki ikä ja kuva vilkaistaan nopeasti, mutta tarkempi profiilin luku jätetään myöhemmälle.
Nuori ja kaunis -> click!
Olisko tässä juurisyy monelle täällä pohditulle Tinder-ongelmalle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No toki ikä ja kuva vilkaistaan nopeasti, mutta tarkempi profiilin luku jätetään myöhemmälle.
On hyvin tiedossa, että miehet swaippaa oikealle erittäin liberaalisti (tyyliin joka toisen naisen).Nuori ja kaunis -> click!
Miehen ei tarvitse kovin montaa sekunnin murto-osaa arvuutella, että värähtääkö viisari naisen kuvista vai ei. Ja jos on rajatapaus, niin ehtii sitä pohtia tarkemmin sitten siinä äärimmäisen epätodennäköisessä tapauksessa, että mätsi tulee.Olen ymmärtänyt ettei niitä naisia siellä nyt muutenkaan mitenkään liikaa ole, joten miksi moinen tehokkuusvaatimus? Auttakaa ymmärtämään.
Nuori ja kaunis -> click!
Olen ymmärtänyt ettei niitä naisia siellä nyt muutenkaan mitenkään liikaa ole, joten miksi moinen tehokkuusvaatimus? Auttakaa ymmärtämään.
On kyllä hämmentävää, että jollain olisi vielä tuollaisia harhaluuloja tänä päivänä, että miesten "ongelmat" johtuisi "nirsoudesta". (Siis yleisellä tasolla.)
Kyse on karkeasta esikarsinnasta.Ajattelin vaan jos päätös tehdään yhden (?) kuvan ja iän perusteella nopeasti niin kuinka relevantti se on. Pitkään kestävät suhteet yleensä perustuvat johonkin muuhun kuin alkuinnostukseen joka voi hiipua jo kuukaudessa.
Miehen ei tarvitse kovin montaa sekunnin murto-osaa arvuutella, että värähtääkö viisari naisen kuvista vai ei.
Varmaan iso syy tuohon on ihan vaan se, että miehillä mätsin saamisen todennäköisyys on paljon pienempi kuin naisilla. Kaikenlaisten syväanalyysien tekeminen kun on vaan ajan haaskausta jos mätsiä ei kuitenkaan tule, tuloksena monet kuulema lukee profiilitekstin vasta kun mätsi on tullut ja päättää sitten jatkosta.
Niin, että loogista on pienentää omia mahdollisuuksia jättämällä omasta ilmoituksesta teksti pois tai surkeaksi?
Mitä tämä liittyy mihinkään? Puhe oli miesten swaippailutavoista, ei profiilinluonnista.
Miehillä on varsin usein se "sporttinen" tai "itsestään huoltapitävä" vaatimuksena jos siis ylipäätään on mitään profiilitekstiä.
Kaikkein turhin profiiliteksti on kuitenkin "kysymällä lisää" jos ei oo kertakaikkiaan yhtään mitään muuta infoa kuin pari kuvaa. Ei tosiaan herää minkäänlaista kiinnostusta "kysyä lisää" kun ei oo mitään, mistä kysyisi. Ajatteleekohan nää miehet (kuten tässä langassa jo aiemmin uumoilin) että ne kuvat riittää herättämään kiinnostuksen, koska heidän oma kiinnostuksensa perustuu nimenomaan kuviin? Sehän on havaittu jo, ettei niitä (naisten) profiilitekstejä monikaan (mies) lue
Joka tapauksessa mitään "pitkää suhdetta" tuskin on odotettavissa sellaisen naisen kanssa, jonka kuva ällöttää.
Tavalliset, peruspantavat naiset swaipataan oikealle. Iän suhteen ainakin minä olen liberaali, mutta mummot nyt ei kuitenkaan kiinnosta. Muuta kysyttävää?Niin vedit tietty ääripään kommentin. Voihan sitä ihastua ihan tavallisen näköiseen tai vähän itseään vanhempaan kun oppiii tuntemaan vaikka ensivaikutelma ei halkoa väräytäkkään.
Vaikka olisikin, niin arvaapa feikkaako ne sukupuolekseen naisen, jotta saavat kontaktia "tavallisiin miehiin"...Transu jutusta. Eikö siellä ole muita sukupuolia kuin kaksi? Luulisi että tässä kontekstissa on oleellisempaa kuin jossain Facessa jossa sielläkin niitä on yli 50.
Jos sen muutaman lauseen lukeminen on liian työlästä, niin sitten en tiedä mitä sanoa. Onnea hankkeelle?
Muuta kysyttävää?
Ja mistäpä ne naiset tietäisi, onko mies heidän profiilia lukenut -> se ei edes vaikuta mihinkään muuhun kuin omaan ajankäyttöön.
Kyllä asia on ainakin mun näkökulmasta aika yksinkertainen, eli joko on pantavannäköinen tai ei, tai sitten ei voi varmuudella tietää annettujen kuvien perusteella, jolloin voidaan toki varmuuden vuoksi swaipata oikealle.Ihan uteliaisuudesta, meneekö kaikki ei-ällöttävät oikeaan ja moniko nainen siellä tinderissä sitten ällöttää/ei ällötä?
On se aika ilmiselvää, jos on gold ja pääsee raakkaamaan niistä, jotka on tykänneet. Aika moni siellä on avan päivänselvästi tällainen. Vasempaan vaan!
Siis on millainen? Mistä miehen profiilissa tietää ettei tämä ole oikeasti lukenut naisen profiilia? Tämä nyt ei aivan täsmää, vai väitätkö että hyvä profiili tarkoittaa että mies on myös ajatuksella swaippaillut?
Jos taas meinaat sitä, ettei vaikuta tekstien perusteella yhteensopivalta, mitä mies silloin menetti swaipatessaan oikealle?
Jos mun profiilissa lukee, etten halua lapsia, ja miehen profiilissa lukee, että haluaa.
Jos mun profiilissa lukee, etten matkusta, ja miehen profiilissa lukee, että hän toivoo matkustuskaveria.
Jos mun profiilissa lukee, että en ole pätkän verta urheilullinen, ja miehen profiilissa lukee, että hakee sporttista naista.
Jos mun profiilissa lukee, että luen ja katson sarjoja kaikki illat, ja mies toivoo profiilissaan kaveria eräjormailuun.
Jne.
Joo, mutta on aivan sama swaippasitko sinä vai mies vasempaan, kummassakaan tapauksessa ei tullut mätsiä.
Mutta haetaan rautalankaa. Strategiassa A mies swaippaa nopeasti, ja strategiassa B lukee profiilit ja miettii yhteensopivuuden yms. huolella. Kumpikin käy läpi vaikka 100 profiilia.
a) Mies käyttää 6s per profiili, swaippaa 30 oikealle. Käytetty aika ~10min, sanotaan vaikka että yksi naisista swaippaa miehen oikealle.
b) Mies käyttää 1min per profiili, ja täsmäswaippaa 5 oikealle. Käytetty aika 1h 40min, sanotaan että taas yksi nainen swaippaa miehen oikealle.
Näillä oletuksilla lopputulos on sama, ainoana erona mies b käytti puolitoista tuntia enemmän aikaa. Mies a siis voi pelata ATK:lla, käydä salilla tai lenkillä tai mitä ikinä haluaakaan tehdä puolitoista tuntia enemmän.
Luvut on hatusta vedettyjä, mutta ymmärrät varmaan pointin että miksi miehet ei halua käyttää liikaa aikaa yhden profiilin tutkimiseen, vaan antavat nirsomman osapuolen hoitaa varsinaisen karsinnan? Tilanne olisi tietysti aivan eri jos miehilläkin mätsin saamisen todennäköisyys per swaippaus olisi merkittävästi suurempi.
Toki voi olla että Tinderin algoritmi rankaisee nykyisin liian nopeasta swaippailusta, mutta tämä vaatii informaatiota jota naiskäyttäjillä ei ole käytössään. Mutta tästä on paha sanoa mitään, kun algoritmi ei ole julkinen.
Mutta mitä hyötyä on siitä yhdestä mätsistä jos se ei ole millään lailla sopiva?
Toki varmaan jos on pelkkää kertapanoa etsimässä ulkonäön perusteella niin tuo strategia toimii.
Eipä oo ihme että ihmiset turhautuvat sovelluksiin.
Itsellä ne kaksi elämäni naista olleet kauniita ja fiksuja. Varmaan näille yhden illan metsästäjille riittää että on kaunis.”Miehiin tekstillä on päinvastainen vaikutus: profiilin yhteydessä näkyvä teksti vähentää vastapuolen viehätysvoimaa.”
Haetaan vaan kaunista naista (tyhmää blondia?) objektiksi jolla ei ole ajatuksia?
”Miehiin tekstillä on päinvastainen vaikutus: profiilin yhteydessä näkyvä teksti vähentää vastapuolen viehätysvoimaa.”
Haetaan vaan kaunista naista (tyhmää blondia?) objektiksi jolla ei ole ajatuksia?
TUTKIMUKSEN tulos ei kuitenkaan ole aivan suoraviivainen. Naisten ja miesten väliset eroavaisuudet havaittiin nimittäin vain silloin, kun koehenkilöt arvioivat vastapuolen viehättävyyttä tietokoneen näytöltä.
Kun naiset ja miehet tutkailivat profiileita kännykältä, tekstin vaikutus profiilin vetovoimaan katosi.
Naisilla taas on taipumus keskittyä miehiä enemmän vastapuolen taloudelliseen asemaan, älykkyyteen ja persoonallisuuteen.
Toisaalta on tuolla aika stereotyyppistä settiä, esim. tuo. Ainoastaan älykkyys yllättää listalla...
Näitähän ei kuvista näe, siksi profiilitekstittömät -> vasempaan.
Naisia kiinnostaa raha, karisma ja supliikki
Naisilla taas on taipumus keskittyä miehiä enemmän vastapuolen taloudelliseen asemaan, älykkyyteen ja persoonallisuuteen
Nyt vedit kyl mutkat suoraksi. Lainaushan meni näin:
No näin voisi kuvitella. "Käyn päivätöissä ja harrastan zumbaa ja sanaristikoita." No voihan tämäkin tietysti olla jollekin turn offJos profiiliteksti olisi hyvin neutraali ja mukava, niin tuskin siitä haittaa on...
Jos naisen profiilissa olisi esimerkiksi: "olen naisellinen ja haluan antaa miehelle nautintoa", niin tuskinpa on ainakaan "haittaa"...No näin voisi kuvitella. "Käyn päivätöissä ja harrastan zumbaa ja sanaristikoita." No voihan tämäkin tietysti olla jollekin turn off
Muutamia nostoja tähän:
- Monella naisella exä on ollut joko sairaalloisen narsisti tai muuten epäkunnioittava (henkinen/fyysinen väkivalta, naisen elämän rajoittaminen ja exä jopa käyttänyt huumeita), joka auttamatta tulee vaikuttaa jälkielämään
Aika hiton monesti kuullut tätä kavereilta ja muistaakseni jonkun omankin kumppanin suusta. Ei voi pitää paikkansa että näin monen exä on tällainen!
Luulen että kyseessä on naisen jonkinlainen puolutusreaktio erotilanteessa. Aletaan kuumeisesti miettiä että sehän joi joka viikonloppu alkoholia = alkoholisti, vähän mustasukkainen = narsisti, huusi kun riideltiin = väkivaltainen jne. Haetaan huonot puolet ja korostetaan niitä.
Just my 10 cents.
Aika hiton monesti kuullut tätä kavereilta ja muistaakseni jonkun omankin kumppanin suusta. Ei voi pitää paikkansa että näin monen exä on tällainen!
Luulen että kyseessä on naisen jonkinlainen puolutusreaktio erotilanteessa. Aletaan kuumeisesti miettiä että sehän joi joka viikonloppu alkoholia = alkoholisti, vähän mustasukkainen = narsisti, huusi kun riideltiin = väkivaltainen jne. Haetaan huonot puolet ja korostetaan niitä.
Just my 10 cents.
On niin paljon helpompi syytellä toista osapuolta kuin tunnustaa että itsessäkin oli yhtälailla vikaa.
Näinhän se menee, melkein jokainen tapaamani nainen on seurustellut narsistin kanssa. Viimeisin ex veti tämän vielä pidemmälle, jokainen ihminen jonka kanssa tuli pientäkin erimielisyyttä oli narsisti, tai joku muu luonnehäiriöinen. Hänessä itsessäänhän ei ollut koskaan missään tilanteessa vikaa. Kerran kun olin frendiporukalla baarissa pitkän kaavan mukaan, sain häneltä illan aikana 84 tekstiviestiä. Tästä kun huomautin seuraavana aamuna, mäkin olin riitelevä juoppo ja kaikkea muuta diagnosoitua. Naiset tuntuu todellakin puolustelevan tehokkaasti itseään, ja omille kavereille/sukulaisille totta kai kerrotaan asiat miehestä mahdollisimman väritetysti.Aika hiton monesti kuullut tätä kavereilta ja muistaakseni jonkun omankin kumppanin suusta. Ei voi pitää paikkansa että näin monen exä on tällainen!
Just my 10 cents.
Varmaan tuotakin on, mutta toisaalta narsistit kaiketi osaavat olla hyvinkin karismaattisia ja puoleensavetäviä, jolloin he todennäköisesti löytävät seuraa suht. helposti. Siten he myös olisivat yliedustettuina "exätilastoissa", varsinkin jos heillä on keskimäärin lyhyempiä suhteita.
Näinhän se menee, melkein jokainen tapaamani nainen on seurustellut narsistin kanssa. Viimeisin ex veti tämän vielä pidemmälle, jokainen ihminen jonka kanssa tuli pientäkin erimielisyyttä oli narsisti, tai joku muu luonnehäiriöinen. Hänessä itsessäänhän ei ollut koskaan missään tilanteessa vikaa. Kerran kun olin frendiporukalla baarissa pitkän kaavan mukaan, sain häneltä illan aikana 84 tekstiviestiä. Tästä kun huomautin seuraavana aamuna, mäkin olin riitelevä juoppo ja kaikkea muuta diagnosoitua. Naiset tuntuu todellakin puolustelevan tehokkaasti itseään, ja omille kavereille/sukulaisille totta kai kerrotaan asiat miehestä mahdollisimman väritetysti.