Tää. Niin tää.
Se n.s "autoton porukka" ei edes itse ymmärrä kuinka suppeaa heidän oma ... voiko sanoa "arkipäivän eläminen" (ml. naisen kanssa deittailu, orastava parisuhde) tosiasiassa onkaan vrt. jos on oma auto käytössä. Pk-seudun esimerkein jollekin autottomalle cityvihreälle esimerkiksi mimmin kanssa deiteillä Fiskarsin ruukilla tai Hangossa ... edes Porvoossa käynti on käytännössä utopiaa, mennään sinne minne HSL ja VR kuljettaa, silloin kuin ne kuljettaa ja niin vaivalloisesti kuin ne kuljettaa. Autolliselle mainitut äärimmäisen kivat sekä tunnelmalliset paikat ovat itsestään selvyys, vaikka keskellä lämmintä kesäyötä. Aivan se ja sama millainen se auto on, se vain avaa niin yksilölle kuin deittailuille / parisuhteen ensimetreille exponentiaalisesti enemmän kaikkea mukavaa yhdessä tekemistä kuin HSL, VR tai vaikkapa pyöräily. Toki varmasti on sellaisia ihmsityyppejäkin joille "stadi" on kaikki mitä elämältään voi toivoa, mutta meille muille...
Itse asun Kirkkonummella, juna-aseman lähellä. VR:n paikallisjuna kulkisi Helsingiin 30min välein melkein vuorokauden ympäri, ml. vkloput. Törmäsin v.2022 alussa synttäribileissä mimmiin, joka asuu Länsi-Herttoniemessä. Olen kymmeniä kertoja pohtinut mistä kaikesta olisin / olisimme jääneet paitsi jollen omistaisi autoa. Pelkkä toisen tapailu olisi aivan jumalattoman työlästä ja kaikenlaiset "ex tempore" -jutut, joista molemmat pidämme, olisivat käytännössä mahdottomia.
Vertailun vuoksi olen siis aikanaan elänyt ~8 vuotta ilman ajokorttia täällä pk-seudulla ja eipä silloin tullut tehtyä yhtään mitään mihin HSL-VR ei taipunut, pelkät mökilläkäynnit vaativat jäätävää säätämistä / kavereilta lokittelua. Näin jälkikäteen järkeillen aivan helvetin suppeaa elämistä.
Noin muuten pariutumisesta en osaa sanoa, Tinderistä en itse ole löytänyt mitään järkevää (ikää kohta 42v) vaan ylivoimaisesti parhaimmat naiset / parisuhteet ovat löytyneet yhteisten tuttujen kautta. Uskon vahvasti että lika barn leka bäst eli lähtökohtaisesti samanhenkiset "porukat", "piirit" ovat oivallisin tapa löytää kestävä parisuhde.