Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikä tämänkään historia nyt ihan hurraahuutoja herätä, aina mieltä ylentävät termit "junk&salvage" sekä neljä vuotta samana pysyneet kilsat ovat kyllä sellaisia ettei omaa mielenkiintoa herätä.

Saiko noita Ruotsin autojen historiatietoja rekkarilla jostain ilmaiseksi vai oliko tuo maksullinen palvelu josta kaivoit nuo bemarin tiedot?
 
No miten kukakin määrittelee "oikeasti nopean", ei sillä että hitaaksi tuota sanoisin
 
Yleensä keskustelu menee niin, että joku Hayabusa jätkä tulee sanoon että ainoostaan pärrät on oikeesti nopeita, muut on tossuja...

Edit: miksi noihin tungetaan aina noita vapaavirtaussudodattimia? Tavallinen ilmansuodatin koteloineen on paljon parempi. Eikö sille ole enää tilaa sitten konehuoneessa?

Edit2: ees kuninkuuslajissa eli F1:ssä ei olla niin tyhmiä, että käyttäsivät vapaavirtaussuodattimia.. vaan ihan normaali ilmanottoaukko, josta ilma ohjautuu rööriä pitkin tavallisen ilmansuodattimen läpi koneeseen. Koska nekään ei halua että paskaa pääsee koneeseen, kun nykyään pitää samalla koneella pystyä ajamaan pidempään kuin ennen.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä keskustelu menee niin, että joku Hayabusa jätkä tulee sanoon että ainoostaan pärrät on oikeesti nopeita, muut on tossuja...

Edit: miksi noihin tungetaan aina noita vapaavirtaussudodattimia? Tavallinen ilmansuodatin koteloineen on paljon parempi. Eikö sille ole enää tilaa sitten konehuoneessa?

Edit2: ees kuninkuuslajissa eli F1:ssä ei olla niin tyhmiä, että käyttäsivät vapaavirtaussuodattimia.. vaan ihan normaali ilmanottoaukko, josta ilma ohjautuu rööriä pitkin tavallisen ilmansuodattimen läpi koneeseen. Koska nekään ei halua että paskaa pääsee koneeseen, kun nykyään pitää samalla koneella pystyä ajamaan pidempään kuin ennen.
Ei se oikein mahdu hx40 koko luokkaa olevan ahtimen kanssa. Tuo kuumassa konehuoneessa oleva tötterö, on kyllä kaikkea muuta kuin hyvä. Itse vedän ahtimelta putken lokarin sisään.
 
Eihän siinä siis, aristo ihan hieno auto ja tehojakin saa jos haluaa jne. Kyllä tuo siis mulle kelpais, tosin hinnasta en sano mitään kun en ole noita seuraillut.

Itse vain miellän "oikeasti nopeat" jonnekkin vartille rakennetuiksi tai kevyehköiksi ratapeleiksi, mutta mielipidekysymyksiähän nämäkin.
 
Eihän siinä siis, aristo ihan hieno auto ja tehojakin saa jos haluaa jne. Kyllä tuo siis mulle kelpais, tosin hinnasta en sano mitään kun en ole noita seuraillut.

Itse vain miellän "oikeasti nopeat" jonnekkin vartille rakennetuiksi tai kevyehköiksi ratapeleiksi, mutta mielipidekysymyksiähän nämäkin.
Ei tuo nuilla tehoilla raketti ole, mailille kulkee saman kuin 500hp Gallardo.
Nuo tehot tosin tulee jo 0,8bar paineilla. pienellä panostuksella tuosta saa 600hp, jolla se on nopeampi kuin se 740hp RS6.
 
Ei tuo nuilla tehoilla raketti ole, mailille kulkee saman kuin 500hp Gallardo.
Nuo tehot tosin tulee jo 0,8bar paineilla. pienellä panostuksella tuosta saa 600hp, jolla se on nopeampi kuin se 740hp RS6.

Juu. Kuten sanoin, on se ehkä nopea mutta ei "oikeasti nopea" noin niinkuin mun miälestä. Joku rs6 painaa niin helvetisti että selvähän se on ettei ole sieltä ripeimmästä päästä vakiona (tai muutenkaan).

Miten muuten tehokkaampi ja kevyempi gallardo jää maililla? Luulis että ois aerodynaamisempikin. No, toki gallardoihin en ole tutustunut, liekkö niissä joku pullonkaula mailia ajatellen.

Ja ei tartte enempää laitella ariston potentiaaleja jne, kyllä ne suurin piirtein tiedossa on.
 
Juu. Kuten sanoin, on se ehkä nopea mutta ei "oikeasti nopea" noin niinkuin mun miälestä. Joku rs6 painaa niin helvetisti että selvähän se on ettei ole sieltä ripeimmästä päästä vakiona (tai muutenkaan).

Miten muuten tehokkaampi ja kevyempi gallardo jää maililla? Luulis että ois aerodynaamisempikin. No, toki gallardoihin en ole tutustunut, liekkö niissä joku pullonkaula mailia ajatellen.

Ja ei tartte enempää laitella ariston potentiaaleja jne, kyllä ne suurin piirtein tiedossa on.
Mikä sitten on se oikeasti nopea?
Gallardo on mennyt 260km/h maililla, neliveto ja vapari kone jarruttaa menoa.
 
Mikä sitten on se oikeasti nopea?
Gallardo on mennyt 260km/h maililla, neliveto ja vapari kone jarruttaa menoa.

Mähän vastasin jo. Tuo aristo ei sitä määritelmää täytä. Toki edelleenkin tämä on vain mun mielipide aiheeseen. Mutta voidaanhan me tästä jankata vielä lisääkin, jatketaan vaikka illemmalla jos niikseen.

Onko toi sun autos vai miksi noin tunteella tunnut määritelmään "oikeasti nopeasta" tarttuvan?
 
Ajattelin ensin että tässä on vain paskat kuvat, mutta ilmeisesti myyjä yrittää kaikin keinoin peitellä auton nykyistä (ja edellistä, kuva 4?) rekisterinumeroa?

Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 4x4 Elegance Ed Outd A Farmari 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: olihan se siellä huoltokuitissa - mutta mikä tuossa rekisteriote -kuvassa on peitetty keltaisella lapulla? Ulkomainen rekisteritunnus?

Jotain hämärää tuossakin on. Esim ei edes myyjän nimissä tms. Minun mielestäni noi ilmoitukset pitäisi poistaa missä ei rekkaria näy tai kerrota.
 
Jotain hämärää tuossakin on. Esim ei edes myyjän nimissä tms. Minun mielestäni noi ilmoitukset pitäisi poistaa missä ei rekkaria näy tai kerrota.
3v vanha auto ja rekisteristä poistettu - omistajalla sen verran paalia että uus jo pihalla ja myy 20 tonnin autoa?

Rekkari on siis: GLK-855, eikä tuolla Trafin tiedoissa mitään ihmeellistä näy (tosin kuudes rekisteriote menossa vaikka ekaa kertaa katsastettu - mutta nuohan nyt vaihtuu omistajan ja vakuutusyhtiönkin kanssa, tai siis ennen vaihtuivat)...
 
Mähän vastasin jo. Tuo aristo ei sitä määritelmää täytä. Toki edelleenkin tämä on vain mun mielipide aiheeseen. Mutta voidaanhan me tästä jankata vielä lisääkin, jatketaan vaikka illemmalla jos niikseen.

Onko toi sun autos vai miksi noin tunteella tunnut määritelmään "oikeasti nopeasta" tarttuvan?
Hetken jo luulin, et meillä oli asiallinen keskustelu menossa. Ei ole minun auto, samanlaisen tosin omistan.
Tämä tosin ei kuulu enää tähän ketjuun.
PS.)
 
Viimeksi muokattu:
Mikä sitten on se oikeasti nopea?
Gallardo on mennyt 260km/h maililla, neliveto ja vapari kone jarruttaa menoa.

Miten määritellään nopea? Suoraan ajaen vai? Suoraan varmaan monikin auto on "nopea" mutta kun se "nopea" auto viedään radalle missä nopeus mitataan ajassa niin ei se olekaan enää "nopea".
 
Suoralla moni "nopea" auto, ei ole oikeasti nopea. Tämmöisellä ajoivat maililla 247km/h viime kesänä, vartillahan tuo kyllä on aika ripeä kampe.
Dodge Viper SRT-10 Avoauto 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eihän tuo mikään raketti olekaan... Iso moottori ei takaa kyytiä. Perhetuttu joka autoja tuo ameriikoista suomeen on sanonut näin "Viper on hauska auto kun sen pitää tallissa" :rofl:. Maantiellä sillä ei tee mitään kun se on melkoinen lahna verrattuna Z06:een. Omisti siis itse Z06:n ja on ajanut useita kertoa eri vuosimallien Vipereilla ja monilla muilla vastaavan luokan autoilla.
 
Pojat taas höpöttää kun viper on muka maantiellä lahna:facepalm:

Aina löytyy joku nopeampi se on fakta, mutta jos 1600kg rautaa lähtee alle 4s 0-100km/h takavedolla niin ei se nyt missään nimessä hidas ole.
 
No jatketaan nyt vielä sitten.

Monikin auto on mielestäni nopea. Esimerkiksi tuo aristo ja viper ovat molemmat nopeita. Joku lotus seven on myös nopea, mutta hieman eri tavalla.

Oikeasti nopeita autoja taas alkavat olla sitten ne, jotka on rakennettu vain ja ainoastaan yhteen tarkoitukseen, oli se sitten suoraan meno vartilla / maililla tai sitten radalla ympyrän kiertäminen.
 
Pojat taas höpöttää kun viper on muka maantiellä lahna:facepalm:

Aina löytyy joku nopeampi se on fakta, mutta jos 1600kg rautaa lähtee alle 4s 0-100km/h takavedolla niin ei se nyt missään nimessä hidas ole.

Z06:lla ajaneena se vie tuommoista Viperiä missä tahansa ympäristössä miten päin vaan.
Minä en puhu mistään ACR versiosta(Joita ei tiettävästi ole ainuttakaan suomessa) vaan ihan tavallisesta Viper GTS:stä.

Voidaanhan tuohon tuolla metodilla ottaa ACR:ää vastaan ZR1:n Vette(ZR1 2.85s 0-100km/h Takavedolla)

OT "Poika", eläpä pojittele siellä. :shifty: /OT
 
Viimeksi muokattu:
Se on juuri näin, harvalla kumminkaan on laitetta mikä kykenee alle 4s 0-100km/h, toki kerran ajaneena jokainen essonbaarin poika tietää autoista kaiken:rofl:

Lasketaanko jos on ollu mutta ei ole enää :vihellys:

Tosin mä voin kyllä myöntää että en ihan hirveästi autoista ymmärrä, ehkä voisin kuvailla itseäni sanalla "harrastelija", harrastaja on jo liikaa :lol:
 
Lasketaanko jos on ollu mutta ei ole enää :vihellys:

Tosin mä voin kyllä myöntää että en ihan hirveästi autoista ymmärrä, ehkä voisin kuvailla itseäni sanalla "harrastelija", harrastaja on jo liikaa :lol:

On mullakin ja en missään nimessä pidä hitaana ja olen ihan pelkkä harrastelija. 0-100km/h ei kerro kaikkea ja todellinen teho ja suorituskyky katsotaan sitten 200-300km/h, mutta ne on niitä hyperautoja mitkä mene 0-400-0 36s.
 
On mullakin ja en missään nimessä pidä hitaana ja olen ihan pelkkä harrastelija. 0-100km/h ei kerro kaikkea ja todellinen teho ja suorituskyky katsotaan sitten 200-300km/h, mutta ne on niitä hyperautoja mitkä mene 0-400-0 36s.

Ei mulla ainakaan ole ollutkaan tarkoitus noita hitaaksi sanoa, tehdä vain eroa nooean ja oikeasti nopean välille. Mutta samapa tuo, menee jo iteltäkin jankkauksen puolelle pikkuhiljaa
 
Ei mulla ainakaan ole ollutkaan tarkoitus noita hitaaksi sanoa, tehdä vain eroa nooean ja oikeasti nopean välille. Mutta samapa tuo, menee jo iteltäkin jankkauksen puolelle pikkuhiljaa

Niin ja se on vähän ihmisestä kiinni mikä on nopea ja tosi nopea. Räikkönen sanoo kaikkia hitaaksi:tup:
 
Mulle auto on nopea, kunhan sillä pääsee rekasta vaivattomasti ohi. Turhaa virtuaalipeniksen venyttelyä taas näistä jauhaminen. Nettiauton löytöjä mä oon täältä tullut ettimään, enkä videoita kiihdytysajoista.
Laita linkkiä tulemaan, itse olen jo useamman laittanut.
 
Mikähän ihmeen paku/lava-autokuume on, kun näitä etsii huvikseen. Tässäkin olisi firmalle tyylikäs peli. Asiaan kuuluvat kasaritarrat kylkeen, ja kohti uusia diilejä.

Toyota Liteace 1.3 1980 - Vaihtoauto - Nettiauto

Sitten tämä toinen ääripää mikä miellyttää, mutta hinta ei. Vaikka miten olisi remontoitu ja fiksattu, niin +30v. Scottsdale on, noh, tuossa kuosissa mitkä vaihtuu just näiden suaveteddyjen (itsekkin joo) kesken toiseen laulettuun ja paneskeltuun linttaan.

Chevrolet Scottsdale neliveto Avolava 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - juuri pari viestiä sitten moderaattori pyysi lopettamaan offtopicin
On mullakin ja en missään nimessä pidä hitaana ja olen ihan pelkkä harrastelija. 0-100km/h ei kerro kaikkea ja todellinen teho ja suorituskyky katsotaan sitten 200-300km/h, mutta ne on niitä hyperautoja mitkä mene 0-400-0 36s.

Juupajoen juu ja Sierra turbo kakkosen kautta kolomeselle ja pfffftttt.

Suomessa se ainut hyödyllinen kiihtyvyys on 60-120.

Terv.kortti ollut nyt itsellä 26 vuotta ja muutama kerran on turbo ja hevosvoimat pelastanut luultavasti hengen kun kaikista katsomista huolimatta sen traktorin/rekan/puimurin/auton ohituksessa eteen ilmestyy vastaantulija.

Meehän nyt lukemaan lisää veekasia ja vauhdin maailmaa.
 
Mikähän ihmeen paku/lava-autokuume on, kun näitä etsii huvikseen. Tässäkin olisi firmalle tyylikäs peli. Asiaan kuuluvat kasaritarrat kylkeen, ja kohti uusia diilejä.

Toyota Liteace 1.3 1980 - Vaihtoauto - Nettiauto

Sitten tämä toinen ääripää mikä miellyttää, mutta hinta ei. Vaikka miten olisi remontoitu ja fiksattu, niin +30v. Scottsdale on, noh, tuossa kuosissa mitkä vaihtuu just näiden suaveteddyjen (itsekkin joo) kesken toiseen laulettuun ja paneskeltuun linttaan.

Chevrolet Scottsdale neliveto Avolava 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kuka saatana maksaa +30v chevyn paskasta 7500€?!

Saatana että vituttaa asua Suomessa:facepalm:

Jenkeissä saat tuollaisen 100$ :vihellys: ja osatkin maksaa alle puolet sen mitä täällä. Väärä maa autoharrastukselle:(

Anteeksi kielenkäyttö mutta että 7500€!
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - juuri pari viestiä sitten moderaattori pyysi lopettamaan offtopicin
Juupajoen juu ja Sierra turbo kakkosen kautta kolomeselle ja pfffftttt.

Suomessa se ainut hyödyllinen kiihtyvyys on 60-120.

Terv.kortti ollut nyt itsellä 26 vuotta ja muutama kerran on turbo ja hevosvoimat pelastanut luultavasti hengen kun kaikista katsomista huolimatta sen traktorin/rekan/puimurin/auton ohituksessa eteen ilmestyy vastaantulija.

Meehän nyt lukemaan lisää veekasia ja vauhdin maailmaa.
V8 on vähän tylsä:btooth:

IMG_20181023_210040.jpg
 
Kuka saatana maksaa +30v chevyn paskasta 7500€?!

Saatana että vituttaa asua Suomessa:facepalm:

Jenkeissä saat tuollaisen 100$ :vihellys: ja osatkin maksaa alle puolet sen mitä täällä. Väärä maa autoharrastukselle:(

Anteeksi kielenkäyttö mutta että 7500€!
Eihän se ole tyhmä, joka pyytää :cigar:

Luulisi, että jenkkilässä myyjän pitäisi maksaa, että pääsee tuollaisesta pommista eroon :dead:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 242
Viestejä
4 487 237
Jäsenet
74 188
Uusin jäsen
Lyziger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom