Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Asiaton käytös - juuri muutama viesti ylempänä moderaattori pyysi lopettamaan offtopicin
Juupajoen juu ja Sierra turbo kakkosen kautta kolomeselle ja pfffftttt.

Suomessa se ainut hyödyllinen kiihtyvyys on 60-120.

Terv.kortti ollut nyt itsellä 26 vuotta ja muutama kerran on turbo ja hevosvoimat pelastanut luultavasti hengen kun kaikista katsomista huolimatta sen traktorin/rekan/puimurin/auton ohituksessa eteen ilmestyy vastaantulija.

Meehän nyt lukemaan lisää veekasia ja vauhdin maailmaa.
Eikös tollasissa tilanteissa pelasta se jarrupoljin kaasupolkimen sijaan? "Kiihdytän vastaantulijaa vastaan ja pelastan nahkani" :D

Joojoo jos siellä ihan keulan kohdalla on niin varmaankin nopemapaa mennä ohi ja palata omalla kaistalleen. Silti kuulostaa tyhmältä sanoa että pelastautuu siksi että ajaa vieläkin kovempaa kun ei ole tajunnut katsoa tuleeko ketään vastaan. Havannointikyvyn puutetta se pelkästään on jos ohittaa paikassa missä ei näe tarpeeksi kauas.
 
Asiaton käytös - juuri muutama viesti ylempänä moderaattori pyysi lopettamaan offtopicin
Joojoo jos siellä ihan keulan kohdalla on niin varmaankin nopemapaa mennä ohi ja palata omalla kaistalleen. Silti kuulostaa tyhmältä sanoa että pelastautuu siksi että ajaa vieläkin kovempaa kun ei ole tajunnut katsoa tuleeko ketään vastaan. Havannointikyvyn puutetta se pelkästään on jos ohittaa paikassa missä ei näe tarpeeksi kauas.

Kato kun keskimääräistä parempi kuski, muut tieliikenteessä idiootteja jne. Ei omassa käytöksessä koskaan vikaa.
 
Nopeammin pääset ohi kun jarruttamalla ja väistämällä takaisin omalle kaistalle.

Jos ole jo esim rekan nokan kohdalla ja tiedät autosi tehovarat niin latta pohjaan ja ohi, se aika mikä menee hidastukseen ja omalle kaistalle palaamisen on suurempi riski.lisäksi vaarana on se että se rekka tms. rupeaa jarruttamaan jolloin jäät kyljelle.


Huomaa kyllä että osalle teistä sankareista puuttuu kokonaan järkevä ajattelu ja vuositolkulla vaikkapa itselle ammattikuskien päähän takomat mantrat.

Yli 3 miljoonaa kilometriä alla ilman kolareita, ja ex ammatissa tuli ajettua ihan laillisesti lujaa mutta turvallisesti.Meillä oli JOKA vuosi työnantajan maksama liukkaankelin rata ja moottorirata harjoitukset.Se vaan kummasti palautti maan pinnalle kun ex-maailmanmestari vetää kesärenkaat ja takavedolla ohi jäällä kun itsellä nastat ja avustimet...mutta tekkihän on täynnä maailmanmestareita.joka alalla ja etenkin ratin takana.

Ainuttakaan kolaria en duunissa hälytysajoneuvolla ajanut vaikka isossa cityssä tuli kaahailtua,ja kelistä riippumatta kun mahdollisuus ohitukseen jollain kantatiellä oli niin se käytettiin.Kiire ei mene turvallisuuden ohi koskaan mutta jos joskus tulee yllätyksiä niin osataan edes oikein toimia....

Mitäs gnut? Suoraan subarun rattiin koska colin mcrae ralli opetti jo tarvittavat tiedot ja kaverit kerto että se 200-300 kiihtyvyys on tärkein asia? Ja paras auto on tottakai gigantin kallein lamborghini kun sillä pääsee ainakin kolmeaesataa...

No niin,hus hus siitä.
 
Asiaton käytös - juuri muutama viesti ylempänä moderaattori pyysi lopettamaan offtopicin
Nopeammin pääset ohi kun jarruttamalla ja väistämällä takaisin omalle kaistalle.

Jos ole jo esim rekan nokan kohdalla ja tiedät autosi tehovarat niin latta pohjaan ja ohi, se aika mikä menee hidastukseen ja omalle kaistalle palaamisen on suurempi riski.lisäksi vaarana on se että se rekka tms. rupeaa jarruttamaan jolloin jäät kyljelle.


Huomaa kyllä että osalle teistä sankareista puuttuu kokonaan järkevä ajattelu ja vuositolkulla vaikkapa itselle ammattikuskien päähän takomat mantrat.

Yli 3 miljoonaa kilometriä alla ilman kolareita, ja ex ammatissa tuli ajettua ihan laillisesti lujaa mutta turvallisesti.Meillä oli JOKA vuosi työnantajan maksama liukkaankelin rata ja moottorirata harjoitukset.Se vaan kummasti palautti maan pinnalle kun ex-maailmanmestari vetää kesärenkaat ja takavedolla ohi jäällä kun itsellä nastat ja avustimet...mutta tekkihän on täynnä maailmanmestareita.joka alalla ja etenkin ratin takana.

Ainuttakaan kolaria en duunissa hälytysajoneuvolla ajanut vaikka isossa cityssä tuli kaahailtua,ja kelistä riippumatta kun mahdollisuus ohitukseen jollain kantatiellä oli niin se käytettiin.Kiire ei mene turvallisuuden ohi koskaan mutta jos joskus tulee yllätyksiä niin osataan edes oikein toimia....

Mitäs gnut? Suoraan subarun rattiin koska colin mcrae ralli opetti jo tarvittavat tiedot ja kaverit kerto että se 200-300 kiihtyvyys on tärkein asia? Ja paras auto on tottakai gigantin kallein lamborghini kun sillä pääsee ainakin kolmeaesataa...

No niin,hus hus siitä.

Hyvin meni ainakin tunteisiin :D

Jatketaan 'nopeilla' autoilla.
Tämmöinen Auris olis varmasti kiva.
Toyota Blade 3.5 V6 Master Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Nopea on, jopa pienimuotoinen sleepperi tuollaiseksi koirankopiksi
 
Eihän se ole tyhmä, joka pyytää :cigar:

Luulisi, että jenkkilässä myyjän pitäisi maksaa, että pääsee tuollaisesta pommista eroon :dead:
Ne satasen päivät olivat 15-20 vuotta sitten, kiitos siitä gas monkey garagelle ja nostalgianhuuruisille rahamiehille. Randomilla valittu nashvillen craigslist antoi halvimman kasarichevyn hinnaksi $800 ja siitäkin oli vaihdelaatikko porsinut. Ajokuntoiset paperilliset olivat alkaen $2500, laitetut ja vanhemmat maksavat enemmän.
 
Eikä ole kuin ~3000 vastaavaa 1.6:sta kalliimpi.

Sivuhuomautuksena tosin voisi kommentoida että aina kun Bemareiden penkkejä haukutaan kuluneiksi, niin kyllä on hirveässä kunnossa Auriksen penkkikin alle 100tkm ajettuna...
Hinta on kyllä vähän karkea, ainakin tämmöiselle köyhälle.
Vähän kilometrejä, mutta käyttötunteja varmasti aika paljon.
 
Hinta on kyllä vähän karkea, ainakin tämmöiselle köyhälle.
Vähän kilometrejä, mutta käyttötunteja varmasti aika paljon.
No itse miellin tuon jopa lähes halvaksi, siis kun tehoja vertaa perusmallin kikkareeseen jossa on käsihämmennin vaihteille. :D

Toki postiautosta pitää aina ottaa se -30% vähintään. :P
 
Ne satasen päivät olivat 15-20 vuotta sitten, kiitos siitä gas monkey garagelle ja nostalgianhuuruisille rahamiehille. Randomilla valittu nashvillen craigslist antoi halvimman kasarichevyn hinnaksi $800 ja siitäkin oli vaihdelaatikko porsinut. Ajokuntoiset paperilliset olivat alkaen $2500, laitetut ja vanhemmat maksavat enemmän.
Tuo on pitkälti totta.

Suomessahan pyydetään ihan järkyttäviä noista jenkeistä vaikka kohderyhmä on lopulta aika pieni (=sellaiset jotka haluaa 30-40 vuotta vanhoja, 20+ litraa syöviä autoja talliinsa :D ).

Tämä osui itsellä silmään; kovin siistin näköinen eikä hintakaan nyt ihan järkyttävä. Tosin "ysäri", ei "kasari":
GMC Sierra 3500 Avolava 1992 - Vaihtoauto - Nettiauto

(Edit: siis kevytkuorkkeja katselin, sellainen voisi mennä "harrasteeksi" jo ihan pienen verotuksen vuoksi, korttikin kun on taskussa...)
 
Hyvin meni ainakin tunteisiin :D

Ei mene tunteisiin vaan naurattaa nämä muka-muka kilpakuskit ja tuunarit(tunarit)Sen verran tullut kerättyä ihmisenpaloja muovipussiin että tiedän mitä se pelleily ja machoilu on tien päällä...sori vaan.

Ja edelleen pysyn sanojeni takana että ohituskiihtyvyys on tärkeämpi kuin joku 0-100 tai mailin aika.Kuka ylipäätään muutenkaan ajelee kilpurilla arkiajot? eri asia sitten nämä "perhekilpurit" eli audin rs, mersun katutykit bemarin m-sarjalaiset ja kaikki muut "arkiautot" joista valmistaja irrottelee sen 400-700 kaakkia.

Väitän että NORMAALIAJOSSA se että autossa on tehoreserviä ja vääntöä on tien päällä turvallisuustekijä, ei riski, oletaen tietysti että ratin takana ei ole mikään amisjantteri lippiksen kanssa tai näyttämisenhaluinen citykani berberipelle.

Suomen tiet kehän ulkopuolella poislukien moottori- ja moottoriliikennetiet on sellasia kapeita ja mutkaisia kuolemanloukkuja.Sitä ei "stadilainen" ymmärrä ennekuin itse ajelet tuolla maaseudulla.

Junnut ei muista miten esim. vanha nelostie oli oikea helvetti ennekuin se päivitettiin...nykyään sentään tuplakaista ja keskiaidat ,ennen kaksi kaistaa yksi per suunta ja rajoitus sen 120 ja rekat,pakut ja henkilöautot keskenään milloin 3 milloin 4 autoa rinnakkain:D

tai joku tampereen motarin tulo, kuinka moni on reissannut hki-tre väliä ennenkuin hämeenlinnan motari tuli? Niin tämä siksi että noitten isojen teitten määrä on suomessa loppupelissä naurettavan pieni, suurin osa on kantateitä...(moottoritietä vajaat 800 kilsaa, ja moottoriliikenneteita alle 200km, on tämä suomi hieno maa ottaen huomioon että asfalttitietä löytyy suomesta kuitenkin sen yli 50.000km)

:smoke:
 
Nissan Micra Maastoauto 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
https://www.nettiauto.com/nissan/micra/10040490
No nyt on kyllä... mm.. Mikä tää on? :rofl::rofl:



Tämmöisestä en ollutkaan tietoinen.
Jännä miten Japanissa jokaisesta autosta on tehoversio ja sitten Eurooppaan ei tuoda kuin jotain ykskutosta ja mielikuva merkistä niin pappamallina kuin olla ja voi.

Tuli itsekin katseltua tota pari päivää sitten ja googleteltua aiheesta. Ihan mielenkiintoinen pirssi jos tykkää Auriksen muodoista. Harmi vaan että etuvetoinen. :confused:
 
Ja RHD. Hiacestakin on joku tehoversio vai oliko se sittenkin Hiacen korilla oleva lestabussi?

Minulle ei ole merkitystä onko ratti kummalla puolella autoa.. Mieluummin siellä Oikealla puolella kuin "väärällä" puolella :p.

Granvia on se Hiacen RHD versio :)

3 kpl RHD autoja omistanut :vihellys:
 
Tämmöisestä en ollutkaan tietoinen.
Jännä miten Japanissa jokaisesta autosta on tehoversio ja sitten Eurooppaan ei tuoda kuin jotain ykskutosta ja mielikuva merkistä niin pappamallina kuin olla ja voi.
Japanista löytyy kaikkea hauskaa:lol:
Just tuo Auriksen perus tylsä ulkomuoto yhdistettynä ihan tehokkaaseen koneeseen, tekee siitä mielenkiintoisen.
 
Tämmöisestä en ollutkaan tietoinen.
Jännä miten Japanissa jokaisesta autosta on tehoversio ja sitten Eurooppaan ei tuoda kuin jotain ykskutosta ja mielikuva merkistä niin pappamallina kuin olla ja voi.
Täällä joutuu tekemään ihan itse:
Toyota Hilux Avolava 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto

:D :D

-vakio 2.4 vapari moottori johon istutettu kaksi om606 ahdinta

-custom pakosarja

-custom alumiininen painekotelo

-rst ahtoputket ja ilmanputsarin putket

-rst 3down pipe

-3 pakoputki

-custom välijäähdytin

-custom madallus palikat

-vesivaimennetut ahtopaine ja pakopainemittarit

-teräspunos öljy letkut

-Kn 4 ilmansuodatin
 
Mistähän mahtaa johtua, että tuolla Nettiauton tax-free-osastossa on paljon ihan Suomen kilvillä varustettuja autoja? Tuskin niitä kilpiin on saatu ilman autoveron maksua. Joku väärinkäsitys mahdollisesti käynyt ilmoittajilla, mutta niitä on yllättävän paljon..
 
Nettiauton kategoria "loistoautot". No miten jokainen loistoauton määrittelee, mutta 2018 kahenlitran diesel Audi ei osu kategoriaan. Uudet Volvon 90 sarjat vähän sinneppäin, tai bemarin G30 hinnat alkaen dieselillä ei tod. Tosin kaikista pyydetään viittäkymppiä tai yli, niin kai se sitten loistoa ja huikeeta on. Aika viimeisille sivuille saa mennä, ennenkuin löytyy omasta mielestä loistoautoja

esim. jotain eksoottista suomihintaan 139800 (samalla rahalla saa parempaa, nopeampaa ja laadukkaampaa mutta omasta mielestä kategoriassa)
Maserati Quattroporte S Q4 302 kW, 1-omisteinen, Huippuvarusteltu S Q4! Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Niin suuri autovero että on jo aika nopeasti PA jos menee 5-sarjan bemaria(tai joku muu vastaava "luksus" sedani tjsp) paremmaksi. Tuokin Maserati varmaan jotain 70k jossain virossa tai saksassa.
 
Liike myy "Lionel Messi's Ex A7" kovien hehkutuksien kera
Audi A7 Lionel Messi's Ex A7 Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Joku sitten nokkelasti keksinyt ja laittanut oman A7:nsa myyntiin saatesanoilla "Lionel Messi’s next?" Audi A7 Lionel Messi’s next? A7 Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

A7 on kyllä muotoilultaan yksi epäonnistuneimmista virityksistä ikinä. Periaatteessa kaikki elementit onnistumiseen on olleet käsillä, mutta jostain syystä ne on saatu ihan solmuun.
 
Toi lahden A7 on tytön joukkuekaverin vanhempien auto. Kai toi jakaa mielipiteitä, itse pidän hienona, tosin 22" tuossa näyttää luonnossa jo liian isoilta
 
Niin tai sitten ns toimistokulut, joita ei jostain syystä ole sisällytetty auton hintaan, mutta ne on aina maksettava. Esim Kamux toimii näin.
Varkauden Kamux toimitti emännälle auton kotiin, matkaa tuli 360km suuntaansa ja hintaa toimituksella oli 99€:lol:
 
Minä ostin auton Kamuxilta ja siihen tuli tuo 99€ toimitusmaksu (toimistomaksu), vaikka ajoin auton heidän pihasta pois.
Juurikin näin, ilmeisesti maksoin jonkun muun toimituksen kuluja ;)

Itse auton hinta tippui 6400(+99) €- - > 5100(+99)€, mutta tätä kyseistä toimisto/toimituskulua ei voinut hinnasta mitenkään poistaa.
 
Mistä saakka peruspunainen on ollut "sporttiväri"? Tuolla kriteerillä jokainen valkoinen tai musta voi olla "sporttiväri" :D Audi A4 Kats. 12/6/18 - ajoaikaa 2 vuotta! Alv. väh.klp. Hieno!! Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Uuden Ford Focuksen peruspunaista kutsutaan nimellä "Race Red". :) Miten lienee Audin kohdalla. Minusta lämmin peruspunainen kyllä sopii urheilulliseen autoon, mutta pelkkä väri ei tietenkään riitä tekemään autosta urheilullisen näköistä.
 
Uuden Ford Focuksen peruspunaista kutsutaan nimellä "Race Red". :) Miten lienee Audin kohdalla. Minusta lämmin peruspunainen kyllä sopii urheilulliseen autoon, mutta pelkkä väri ei tietenkään riitä tekemään autosta urheilullisen näköistä.

Misano red nimellä taitaa kulkea metalliväri ja brilliant red tms. on se perusväri. Misano red on varsinkin hieno ja sopii moneen Audiin todella hyvin.
 
Samaa ihmettelen, kuitenkin jo kohta 13v vanha kinneri tuokin? Juuri Legacyä tai vastaavaa itse olen katsellut ja harmittaahan tuo :confused2:

Subarut on lujan auton maineessa, ja paras neliveto mitä markkinoilla on. Ja tuo aikaisemman linkin subarun mittarilukema on pieni.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 208
Viestejä
4 423 816
Jäsenet
73 301
Uusin jäsen
joosimol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom