Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Esim. Rowan Atkinson McLaren, jonka se tais kahteen kertaan kolaroida.
Se sentään korjattiin ainakin parilla miljoonalla ja McLarenin omalla Woking:n tehtaalla, mahtoi vakuutusyhtiötä vituttaa, vaikka kalliimmaksi se olisi tullut laittaa lunastukseen. Hiilikuituosat maksaa harvinaisiin autoihin, työ maksaa varmasti myös hieman normaalia enemmän, Woking:ssa tehdään myös formulat. Mittarissa oli hieman korkeampi lukema, mutta käytännössä auto tehtiin uusiksi vakuutuksen piikkiin, joten ei voida ehkä verrata normaaliin kolarikorjaukseen, tosin ei sitä ole väitettykään.

Rowan myi auton ihan hyvällä hinnalla pois, ei siinä kolarointi hintaan tainnut vaikuttaa, kun käytännössä myi "uuden" auton, tiedä sitten kävivätkö sen BMW:n moottorin samalla läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Kilsoja on jo vähän mutta iso dieselmoottori kestää varmaan vielä Audi A4 2.7 V6 TDI *KATSO KUVAT* Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aika edullisesti pääsee kiinni hyvän varustetason (täysnahat, navigaattorit, kattoluukut yms) premiumiin

Eikö tuo ole juuri se kaikkein paskin diesel moottori joka aikakaudella on ollut myynnissä?

Se sentään korjattiin ainakin parilla miljoonalla ja McLarenin omalla Woking:n tehtaalla, mahtoi vakuutusyhtiötä vituttaa, vaikka kalliimmaksi se olisi tullut laittaa lunastukseen. Hiilikuituosat maksaa harvinaisiin autoihin, työ maksaa varmasti myös hieman normaalia enemmän, Woking:ssa tehdään myös formulat. Mittarissa oli hieman korkeampi lukema, mutta käytännössä auto tehtiin uusiksi vakuutuksen piikkiin, joten ei voida ehkä verrata normaaliin kolarikorjaukseen, tosin ei sitä ole väitettykään.

Rowan myi auton ihan hyvällä hinnalla pois, ei siinä kolarointi hintaan tainnut vaikuttaa, kun käytännössä myi "uuden" auton, tiedä sitten kävivätkö sen BMW:n moottorin samalla läpi.

Muistaakseni silloin kun siitä uutisoitiin oli että remontti meni ihan Atkinsonin omasta taskusta, eikä mistään vakuutuksesta. Sinänsä se remontti oli ihan kannattava sijoitus, koska siitä sai myydessä enemmän mitä remontti maksoi.. tai siitä nyt taisi saada enemmän mitä remontti + auto alunperin uutena maksoi. :)
 
Vain bemariautisti listaa varustelista missä on ohjekirjasta mattoihin lueteltu kaikki
Aika useasti bemareissa on listattu noin kun se on suhteellisen helposti saatavilla inttervepistä. Helpottaahan tuo kun monet eivät tajua manuaalisen ilmastoinnin eroa automaattiseen, jne.
 
Aika useasti bemareissa on listattu noin kun se on suhteellisen helposti saatavilla inttervepistä. Helpottaahan tuo kun monet eivät tajua manuaalisen ilmastoinnin eroa automaattiseen, jne.

Mielestäni tuo lista tuolla lopussa on hyvä. Ei sotke ilmoitusta, mutta jos jotain kiinnostaa, niin siitä löytyy oikeasti mitä osaa autossa on.
 
Näköjään aika suurta vaihtelua joo.

Onhan tuo varmasti jollain tasolla mielenkiintoinen sijoituskohde, mutta käyttöön ei välttämättä kannata ostaa. Varaosien saatavuus lienee melko heikko ja useampi epäselvä tuleen syttyminen kuitenkin taustalla.
 
Vain bemariautisti listaa varustelista missä on ohjekirjasta mattoihin lueteltu kaikki

Kaikki tai ei mitään. Oliskos parempi sellainen ilmoitus missä lukee "hyvä bemmi", eikä mitään muuta..

[OT]Sen enempää ottamatta kantaa tuohon kolmekirjaimiseen saksan ihmeeseen niin ei kait Alpina tarvitse myyntitekstiä ollenkaan tai ainakaan kovin pitkää.
Varustelistallahan noissa on kaikki jo valmiina paitsi se "kokovartalo*****" :cigar2::lol::lol:[/OT]

Toki tuohan tuo jollekkin lisäpisteitä että ne kaikki vakiovarusteet on listattu ilmoituksessa. :p

Serkullani oli pari vuotta takaperin sellainen B3 farkku alpina. Ihan mukava pirssi mitä nyt muutaman kerran sillä tuli ajeltua ja oltua kyydissä.
 
Ilmoituksesta saa kuvan, että kyseessä olisi ns.ruotsiauto mutta jenkeistähän se on sinne uitettu BMW 328 Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eikä tämänkään historia nyt ihan hurraahuutoja herätä, aina mieltä ylentävät termit "junk&salvage" sekä neljä vuotta samana pysyneet kilsat ovat kyllä sellaisia ettei omaa mielenkiintoa herätä.

Alustanumero siis WBAWV53527P077628 ja ruotsin rekkari CLK137, suomessahan tuo ei vielä kilvissä ole

1T8HGae.png
 
Viimeksi muokattu:
Voiskohan näiden bemareiden osalta pitää melkein varmana asiana aina sitä, että se on lunastettu kolariauto jenkeissä jos se on sieltä eurooppaan takasin tuotu?
Pieni prosenttiosuus sitten näitä muuttoautoja tottakai.
 
Eikä tämänkään historia nyt ihan hurraahuutoja herätä, aina mieltä ylentävät termit "junk&salvage" sekä neljä vuotta samana pysyneet kilsat ovat kyllä sellaisia ettei omaa mielenkiintoa herätä.

1T8HGae.png

Näihin vois viestiin laittaa kirjoittaa rekkarin ja vaikka runkonumeronkin, jos joskus uusi omistaja sattuu etsimään tietoa siitä niin löytyy.
 
Näihin vois viestiin laittaa kirjoittaa rekkarin ja vaikka runkonumeronkin, jos joskus uusi omistaja sattuu etsimään tietoa siitä niin löytyy.
Ei huono idea, yllättävän hyvin google näitäkin indeksoi. Lisäsin nyt nuo, suomen rekkariahan tuolla ei ole kun ei kilvissä ole.
 
Voiskohan näiden bemareiden osalta pitää melkein varmana asiana aina sitä, että se on lunastettu kolariauto jenkeissä jos se on sieltä eurooppaan takasin tuotu?
Pieni prosenttiosuus sitten näitä muuttoautoja tottakai.

Tässä on esimerkki muuttoautona jenkeistä tuodusta bemarista jolla ei ole kolari/tulvahistoriaa BMW 328 i xDrive A E90 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ja tässä taas toinen jolla on kolarihistoria BMW 328 328 Xi Neliveto Porrasperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tarkkana saa tietty olla mutta muuttoautona tuodut ovat yleensä (ei tietysti aina) viattomia yksilöitä
 
Jos edes sen verran viitsisi panostaa, että ottaisi puhtaasta autosta ne kuvat.
Tollaiset kuvat eivät ainakaan mua innosta ostamaan moista.
 
Onko tuon e39 M5 etulippa takapuskuri ranetettu johonkin biltemasarjaan, vai miks näyttää torspolta? Vanteistakin voi olla montaa mieltä.
 
Rellu olis paljon paremman näköinen yksivärisenä, esim mustana. Onhan tuossa nyt vähän yritystä edes hakea kokonaismuotoilua, eikä vaan laitettu lasikuitua kiinni.
 
Ei näin:
kaiutinrakennusohje-satasen-setti-6661.jpg


... vaan mieluummin näin:
aw10excel_orig.jpg
Niin auton ulkonäkö on makuasia, ei itseen iske. Mutta audio puoli on viimeisen päälle, ei muita EMMA:an kisoja millään räpellyksillä voiteta.
 
No jos hifi on pääasia, niin voihan tuon auton "paskuuden" esittää esim. näin.
Mun mielestä tärkeä osa hifiä on esteettisyys. Verrattavissa ihan siihen, että fine dining -ravintolassa maun lisäksi ruoan pitää olla hienosti aseteltu ja sen lisäksi vielä ravintolan atmosfäärin ja sisustuksen pitää tukea ruokailukokemusta.
 
Mun mielestä tärkeä osa hifiä on esteettisyys. Verrattavissa ihan siihen, että fine dining -ravintolassa maun lisäksi ruoan pitää olla hienosti aseteltu ja sen lisäksi vielä ravintolan atmosfäärin ja sisustuksen pitää tukea ruokailukokemusta.
Kaikuuko täällä? :D

(Eli juuri tätä kuvilla tarkoitin...)
 
Niin, että 7 kiloa pitäisi maksaa jostain paskuhuussin näköisestä hökötyksestä. Ei jatkoon, olkoon vaikka minkälaista hifiä sisällä.
 
Niin, että 7 kiloa pitäisi maksaa jostain paskuhuussin näköisestä hökötyksestä. Ei jatkoon, olkoon vaikka minkälaista hifiä sisällä.
Ehkä hintapyyntö on vähän tuuhea ja omaan silmään ei myöskään osu tuo ulkonäkö, mutta pitää huomioida, että tällaisella autolla sentään jotain kohdeyleisöä voi olla, kun ei ole sellanen räkänen tuninkiviritys. Että ei tää rellu sinänsä pahimmasta päästä kökötyksiä sentään ole, vaikka karsean näköinen omasta näkövinkkelistä onkin.
 
Onko tuon e39 M5 etulippa takapuskuri ranetettu johonkin biltemasarjaan, vai miks näyttää torspolta? Vanteistakin voi olla montaa mieltä.

Docweird osasi poimia esittelytekstistä Hamanin ja sehän se oli - itse en meinannut tunnistaa ilman alalippaa, joka tuossa siis puuttuu. Juuri E39-mallissa ainakin omaan silmään Hamanin etupuskuri näyttää melko retardilta, mutta näemmä ilman lippaa se vasta paskalta näyttääkin. Ihme ja kumma, ettei ole viitsinyt laittaa kiinni kuvia ottaessa... Tosin eipä näemmä viitsinyt putsaillakaan sen kummemmin, aivan paskanen auto sisältä ja ulkoa.

Mikäköhän ihme siinäkin on, että konehuoneesta pitää ottaa aina kuva, vaikka se olisi aivan likainen? Tullut useammassa autossa vastaan.
 
Mikäköhän ihme siinäkin on, että konehuoneesta pitää ottaa aina kuva, vaikka se olisi aivan likainen? Tullut useammassa autossa vastaan.
No eipä tuo moottoritila mikään _aivan likainen_ ole? Ja näkeepähän kuvasta ainakin, ettei ole mitään vv-suodattimia tms. asenneltu, eli on räpeltämätön.
Ja muutenkin, jos kuvissa olisi tosi kliini auto, se voi kuitenkin olla 99% ajasta paskainen sisältä, ulkoa ja konehuoneesta.

Edit: Eli mielestäni konehuoneen kuva yhtä tärkeä tuollaisissa autoissa, kuin kuvan jossa näkyy kuskin penkki ja ratti. Kuvissa tuo m5 näyttää kuitenkin ihan ok:lta ilman turhia puunailuja ennen kuvien ottoa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 203
Viestejä
4 548 200
Jäsenet
74 944
Uusin jäsen
Lupuxx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom