Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No tuo oli 2009, eli 9 vuotta vanha. Se 1 vuosikin voi muuttaa hintaa noin 2000€?

VW Golf farkku 2008, 2.0, alle 225tkm.
Alk 5600€ Volkswagen Golf vaihtoautot
Ei siis lähellekään 10t€, vaan ihan sopu hinta.
Tuo vuosi ehkä tekeekin jonkin verran lisähintaa, koska ainakin nuo pari halvinta 2008 alkuvuoden mallia on vielä vanhemmalla ei-päästöhuijausmoottorilla, mikä tarkoittaa loppukäyttäjän näkökulmasta jonkin verran suurempia veroja ja suurempaa kulutusta.
 
Opel Vectra 2.8 Turbo V6 OPC 5d 252hv **iPhone 6 tai PAINEPESURI KAUPAN PÄÄLLE** Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Minkä tason firma tarvitsee olla tuputtaakseen joko 4 vuotta vanhaa älyluuria, tai jotain painepesuria voiteluaineeksi ooppelikauppoihin. Ei jumalauta.:facepalm:
Taitaa nuo kaupanpäälliset olla aina leivottu hintaan. Joskus autoa ostin ja luvattiin kaasugrilli ja täysi tankki bensaa päälle, tarpeeksi kun tinkasi niin lähti ensin grilli ja lopuksi vielä täysi tankkikin pois :kahvi:
 
Italialainen golffi jossa "high price"-hälytys? :think:

Tosiaa korkein mahdollinen mileage tuolla filttereissä on 200tkm :kahvi:

Kävin huvikseni selaamassa tuota sivustoa. Voi juma miten halvalla lähtee ihan perus käyttöautoja tuolta. Mutta suomeenhan tuolta ei kannata hakea käytännössä kun siitä ei verojen yms jälkeen jää voitolle kun ehkä satasen / pari.

Tosiaan jooh 200tkm on max tuossa, mutta lienee edelleen yleistä tuo mittarilukemien rukkaaminen. Eikös tuo ole ihan kyseisessä maassa autokauppakulttuurin yksi ominaisuus? Miten helvetissä tiedät että kilsat pitää edes sinnepäin paikkaansa...

Edit. Adac arvioinut, että joka kolmas käytetty auto on ruuvattu matkamittarin osalta. :bored: Saksasta vaan vaihdokkia juuh.

Kuulemma 50 eurolla saa ihan teetettyä mittariruuvauksen. Ja vähän lisää niin huoltokirjasta tehdään vedenpitävä.

Jos homman nimi on tuo, niin ei mitään järkeä hakea saksasta autoa.
 
Miten helvetissä tiedät että kilsat pitää edes sinnepäin paikkaansa...
Vanhoissa autoissa et varmaa mistää jos eivät katsastuksessa ota noita ylös? Mut oon aika varma et jos vaikka 3 vuotta vanhan ja merkkihuolletun Mersun ostat :think:

Mikä on muuten syynä että Suomessa puhutaan usein tosta mittarien ruuvailusta? Miten toi nyt on muka Saksassa sit isompi asia kuin missään muualla? Eihän Suomessakaan ole mitään lakia joka pakottaisi pitämään sinetöidun matkamittarin joka autossa.
 
Vanhoissa autoissa et varmaa mistää jos eivät katsastuksessa ota noita ylös? Mut oon aika varma et jos vaikka 3 vuotta vanhan ja merkkihuolletun Mersun ostat :think:

Mikä on muuten syynä että Suomessa puhutaan usein tosta mittarien ruuvailusta? Miten toi nyt on muka Saksassa sit isompi asia kuin missään muualla? Eihän Suomessakaan ole mitään lakia joka pakottaisi pitämään sinetöidun matkamittarin joka autossa.

Koska saksassa sitä harrastetaan ihan hemmetisti. Ja saksa on autotuontimaana se keidas ainakin suomalaisille ollut. Siitä se hössötys on lähtenyt liikkeelle. Suomessa ei ole kunnolla otettu selville tuon ilmiön laajuutta vielä. Arvelujahan on ollut pitkän matkaa, että noilla kiinanlaitteilla saadaan lyötä mittarilukemia uusiksi. Hankalaahan tuo on ostajan kannalta, kun ei sitä tietoa oikeista kilsoista saa oikein mistään luotettavasti.

Suomalainen käytetyn auton ostaja on melko turvelo keskiverrollisesti. Ei viitsitä ottaa asiosita selvää ja uskotaan vakuutteluja liian helposti.

Noh mites sitten autoliikkeestä ostaminen? Käytetty auto?. Ei sen turvallisempaa, koska autoliikkeitä ei kiinnosta muu kuin saatu voitto. Ei siellä kilsojen todenperäsyyttä tarkastella. Voisin yhtä hyvin tehdä helpon tempun - kusettaa autoliikettä, koska ovat varomattomia. Mitsuun kun tulee kilsoja niin ennen joka katsastusta ihan raakasti kilsoja pois. Loppujen lopuksi myisin 130 000km ajetun auton, jolla todellisuudessa veivattu yli 200 000. Milläs autoliike sen tarkistaa? Katsastuksista? Ei toimi. Huolloista? Ei toimi. Katsoo auton kuntoa? Ei toimi.

Edit. Tähän voi joku aisaan perehtyneempikin vastata vielä, että jääkö poikkeuksetta jälki tuosta peukaloinnista vai voiko senkin jotenkin ohittaa.

Eli tiedetään, että jotain on vaihdettu, mutta silti todellinen kilmoetrimäärä ei selviä. Ja toisekseen, kuinka yleistä edes on, että käydään huolellisesti lävitse nuo peukaloinnit?
 
Viimeksi muokattu:
Koska saksassa sitä harrastetaan ihan hemmetisti. Ja saksa on autotuontimaana se keidas ainakin suomalaisille ollut. Siitä se hössötys on lähtenyt liikkeelle. Suomessa ei ole kunnolla otettu selville tuon ilmiön laajuutta vielä. Arvelujahan on ollut pitkän matkaa, että noilla kiinanlaitteilla saadaan lyötä mittarilukemia uusiksi. Hankalaahan tuo on ostajan kannalta, kun ei sitä tietoa oikeista kilsoista saa oikein mistään luotettavasti.

Suomalainen käytetyn auton ostaja on melko turvelo keskiverrollisesti. Ei viitsitä ottaa asiosita selvää ja uskotaan vakuutteluja liian helposti.

Noh mites sitten autoliikkeestä ostaminen? Käytetty auto?. Ei sen turvallisempaa, koska autoliikkeitä ei kiinnosta muu kuin saatu voitto. Ei siellä kilsojen todenperäsyyttä tarkastella. Voisin yhtä hyvin tehdä helpon tempun - kusettaa autoliikettä, koska ovat varomattomia. Mitsuun kun tulee kilsoja niin ennen joka katsastusta ihan raakasti kilsoja pois. Loppujen lopuksi myisin 130 000km ajetun auton, jolla todellisuudessa veivattu yli 200 000. Milläs autoliike sen tarkistaa? Katsastuksista? Ei toimi. Huolloista? Ei toimi. Katsoo auton kuntoa? Ei toimi.
Ja jossakin on todisteet että Saksassa ruuvaillaan enemmän kuin Suomessa tai muissa maissa? Käsittääkseni Euroopassa autokanta on yleisesti paljon parempaa kuin Suomessa. Erikoiselta kuullostaa et Suomi ois maailman ainoa maa jossa on keksitty tähän vakavaan epäkohtaan puuttua ja muualla sit vaa kärsittäis.

Ja siis väitätkö sä oikeasti että Veholla huolto-ohjelman mukaisesti käytetty auto voi olla kusetus? Miten toi on edes mahdollista? Miten sä saat Vehon väärentämään huoltokirjan? Ei millää pahalla mut vähä mutuilulta kyl tuntuu toi sunkin viesti. Toki vanhan ja paljon käytetyn auton ostaja ottaa riskin vähän kaikesta mahdollisesta ja se on oma maailmansa.
 
Ja jossakin on todisteet että Saksassa ruuvaillaan enemmän kuin Suomessa tai muissa maissa? Käsittääkseni Euroopassa autokanta on yleisesti paljon parempaa kuin Suomessa. Erikoiselta kuullostaa et Suomi ois maailman ainoa maa jossa on keksitty tähän vakavaan epäkohtaan puuttua ja muualla sit vaa kärsittäis.

Ja siis väitätkö sä oikeasti että Veholla huolto-ohjelman mukaisesti käytetty auto voi olla kusetus? Miten toi on edes mahdollista? Miten sä saat Vehon väärentämään huoltokirjan? Ei millää pahalla mut vähä mutuilulta kyl tuntuu toi sunkin viesti. Toki vanhan ja paljon käytetyn auton ostaja ottaa riskin vähän kaikesta mahdollisesta ja se on oma maailmansa.

Siis saksassa tekevät noita väärennettyjä huoltokirjoja.

Jos asennat huijaussoftan (laskee vain joka toisen kilsan). Miten veho tähän liittyy? Ei joku vehon huoltokirja tai vastaava ole aukoton todiste yhtään mistään. Kunhan ne tietyt määräaikaishuollot löytyy niin kaikki ovat onnellisia ja ketään ei kiinnosta. Ei edes vehon rasvanäppejä. Varsinkin leasing autoissa tämä riski on olemassa - hetkittäistä omistajaa ei kinostele vittuakaan, vaan haluaa maksimoida hyödyn. Mahdollisuuksia on monia. Mutta kun tietoa ei ole sen tarkemmin. Vehon huolto ohjelma ja aukottomuus - joopa joo. :lol:

Se itse kusetushan voidaan tehdä suomessa ihan yhtälailla. Suomessa siitä vain ei tiedetä tai sitä ei myönnetä. Suomessa se ei ole rikos edes muuttaa noita kilsoja.

Ja siis tuotahan taphtuu nimenomaan käytettyjen autojen markkinoilla - puhutaan useamman vuoden vanhoista vehkeistä - ei uusista.

Kumpi on suomessa tällä hetkellä runsaampaa - käytettyjen osto vai uusien osto=?
 
Viimeksi muokattu:
Taas jauhetaan täällä paskaa.

ADACin viimeisimmän raportin mukaan tuo kolmannes autoista on hyvinkin lähellä totuutta.

Saksassa ei seurata kilsoja katsastuksissa.

Laite millä muutetaan mittarin kilsat maksaa tiskin altaa 400-900€ riippuen autonmerkistä , tai siis siitä kuinka monta merkkiä haluat laitteella voitavan ruuvata.

Mittarin kilsat on taas eri asia kuin todelliset, muutamalla automerkillä löytyy useampikin paikka mihin ne oikeat kilsat jäävät, käytännössä niin työläs homma vaihtaa kaikki osat että ainakaan saksassa/puolassa näin ei tehdä.
Suomessa on jumalaton määrä tuontimersuja ja bimmejä mitkä on kusettamalla myyty köyhälle idiootille suomalaiselle.

Saksassa tuo mittarin ruuvaus tuli "laittomaksi" vasta muutama vuosi sitten...vielä pari vuotta takaperin ei ollut outoa että autoa vaihtoon videssä annettiin ymmärtää että onpas paljon kilsoja,,, ei kun ruuvaus ja sama auto uudestaan jolloin kukaan ei kysellyt perään...

@Kaiser Soze menee vain googlettamaan itse tuon adacin raportin, tästä ei kauaa ole kun sen linkitin ja olit itsekin samaisessa ketjussa...mites se muisti nyt noin pettää?

Saksa on jumalainen maa näille turkkilaisille ja muille ei-niin-värineutraaleille autojobbareille, Suomalaisia on helppo höynäyttää ja nämä kokeneetkin autontuojat (tunnen useamman työseen tätä tekevän) menevät välillä halpaan...Jumalauta kun ykstyiseltä ostettaessakin on tullut vastaan ruuvattuja autoja vaikka ilmossa todetaan kaiken olevan orkkista....sitten hakiessa laatikko kiinni autoon ja kas, onkin se 100-150Tkm enemmän ne oikeat kilsat...silti huoltokirja stemmaa...

Hae ruotsista auto jos olet hakemassa.Niin ne saksalaisetkin tekee jo...
 
Taas jauhetaan täällä paskaa.

ADACin viimeisimmän raportin mukaan tuo kolmannes autoista on hyvinkin lähellä totuutta.

Saksassa ei seurata kilsoja katsastuksissa.

Laite millä muutetaan mittarin kilsat maksaa tiskin altaa 400-900€ riippuen autonmerkistä , tai siis siitä kuinka monta merkkiä haluat laitteella voitavan ruuvata.

Mittarin kilsat on taas eri asia kuin todelliset, muutamalla automerkillä löytyy useampikin paikka mihin ne oikeat kilsat jäävät, käytännössä niin työläs homma vaihtaa kaikki osat että ainakaan saksassa/puolassa näin ei tehdä.
Suomessa on jumalaton määrä tuontimersuja ja bimmejä mitkä on kusettamalla myyty köyhälle idiootille suomalaiselle.

Saksassa tuo mittarin ruuvaus tuli "laittomaksi" vasta muutama vuosi sitten...vielä pari vuotta takaperin ei ollut outoa että autoa vaihtoon videssä annettiin ymmärtää että onpas paljon kilsoja,,, ei kun ruuvaus ja sama auto uudestaan jolloin kukaan ei kysellyt perään...

@Kaiser Soze menee vain googlettamaan itse tuon adacin raportin, tästä ei kauaa ole kun sen linkitin ja olit itsekin samaisessa ketjussa...mites se muisti nyt noin pettää?

Saksa on jumalainen maa näille turkkilaisille ja muille ei-niin-värineutraaleille autojobbareille, Suomalaisia on helppo höynäyttää ja nämä kokeneetkin autontuojat (tunnen useamman työseen tätä tekevän) menevät välillä halpaan...Jumalauta kun ykstyiseltä ostettaessakin on tullut vastaan ruuvattuja autoja vaikka ilmossa todetaan kaiken olevan orkkista....sitten hakiessa laatikko kiinni autoon ja kas, onkin se 100-150Tkm enemmän ne oikeat kilsat...silti huoltokirja stemmaa...

Hae ruotsista auto jos olet hakemassa.Niin ne saksalaisetkin tekee jo...

Mutta kun VEHO ja aukoton huoltohistoria :cigar2::D. Silloin täytyy kyllä kaiken olla jiirissään!

Mitäs jos tosiaan maahantuojaa kusetettu urakalla (ei välttämättä harvinaista edes) niin vehon seuraavien vuosien aukoton huolto pelastaa tilanteen. :D
 
"
The development of Odometer Fraud in Europe
The combat of odometer fraud has developed very differently within the European countries, mainly due to country specific laws and efforts.

In Germany, one of the biggest used car markets in Europe, mileage rollback remains a very common act in the sale of used cars. The German police have estimated that approximately every 3rd car has been subject to odometer fraud. Further, they estimate that on average, the illegal increase of a used car’s value lays around 3.000 €. That means that only in Germany, the yearly losses amount to almost 6 Billion Euros. The legal situation is very strict in Germany, which means the Vehicle Identification Number is considered as personal data which is protected by the law. Unfortunately, products like the CARFAX Vehicle History Report, which could provide more transparency, can therefore not be offered to buyers or sellers. As long as this situation will not change, mileage manipulation in Germany will remain a big issue.

Source: ADAC"



"Other countries within Europe have already improved many factors and have been able to reduce the number of fraud cases significantly. When CARFAX launched the Vehicle History Report in Sweden in 2009, the number of used cars with mileage inconsistencies was around 300.000. Nowadays, a CARFAX analysis shows that this number has so far been reduced to roughly 145.000 used cars.

In other countries, such as Belgium and the Netherlands, odometer fraud has reduced significantly due to implementing a governmental supported mileage program. In Denmark for example, the seller is legally required to give those information, regardless of whether the car is being sold commercially or privately.

Since the implementation of those local tools/ initiatives, the number of manipulated cars was reduced to a minimum. However, as soon as used cars get exported to other countries the fraud cases increase significantly.
Source: ADAC"



Lyhyesti:Saksa on käytettyjen autojen villi maa vieläkin.Ei muuta kun sitä bimmiä tai mersua hakemaan että pääset pätemään sille naapurilles.
 
Mulle Mybros autoliikkeen pomo itse sanoi, että Volvo V50 mittaria on ruuvattu. Löytyi vielä auton suomeen tuonut ja sekin kertoi, että auton kunto ei vastaa mittarilukemaa.

Tuo autoliikekin painotti, että se on vain mittarilukema. Oikeasta ajomäärästä ei ole siis mitään tietoa.

Tuontiautot on siis aika kysymysmerkki. Kun taas suomessa otetaan katsastuksissa aina mittarilukema ylös. Tuo tuo edes pientä turvaa :) Saksassa voi vaikka jättää joka toisen huollon tekemättä ja säästää rahaa?
 
joissain tapauksissa suomeen rekatussa tuontiautossa on enemmän kilsoja kuin haettaessa....
ai mistäkö...:D

kiitos tietysti kuuluu järjettömälle tuontiauton verotukselle jossa säästät useita tonneja kun auto on paljon ajettu...
 
joissain tapauksissa suomeen rekatussa tuontiautossa on enemmän kilsoja kuin haettaessa....
ai mistäkö...:D

kiitos tietysti kuuluu järjettömälle tuontiauton verotukselle jossa säästät useita tonneja kun auto on paljon ajettu...
Tuohan onkin fiksu kikka :) Jos auto tulee itselle pitkäksi ajaksi, niin ei kai haittaa. 200tkm ajettuun laittaakin mittariin vaikka 400tkm, tai jotain vastaavaa.

Itsellä reilu 500tkm ajettu Peugeot 406 ja auto on ihmeen hyvässä kunnossa silti. Ei ole penkit tai sisusta rikki. Toki maalia on jostain vähän tippunut pois, esim takaluukusta ja konepelin reunasta.
 
Edellinen käyttis kun tuli haettua niin auton 147Tkm muuttui ostomaassa 247Tkm...
Sitä autojobbaria vittu kiinnosta kun auto menee papereilla export-autoksi.

Trafi mätkäs autoveroilla mitkä nyt on vähän kuun asennosta kiinni muutenkin mutta verrokkina samanikäistä samaa autoa joka on tuotu samassa kuussa rankastiin melkein 2000€ enemmän.ja tuossa autossa siis sama vuosimalli, sama automalli,sama moottori ja identtinen varustus...

Mua ei haittaa ajella autolla missä tiedän olevan sen 100.000km vähemmän kilsoja mitä mittari näyttää.

Tuo verotusarvon ero kun on älytön, lähes neljännes koko auton reaaliarvosta.

Etenkin kun suomessa idiootti trafi ja tulli saa mediaanihinnat pääsääntöisesti käyttämällä jotain vitun nettiauton hintoja ynnättynä muutaman suuren ketjun hinnoilla...
 
Tuon e30 m3 arvohan on aika huikea, ei tuo hintapyynti ihan perseellään ole, avomallikin vielä.
 
Ihan on bemarin hinta kohdillaan ja varmaan vielä nouseekin ajan myötä, vaikkakin coupe on ehkä se halutumpi vaihtoehto DTM-juurien vuoksi. Samasta syystä esim MB 190E "motorsport-mallien" hinnat on aika suolaiset tänä päivänä (2.3 Cosworth, Evo I, Evo II...).
 
On kyllä melko arvossaan jo.

Katsoin mielenkiinnosta Nettiauton 1990-1995 vuosimallisten tän hetken kalleimmat:

Myydään henkilöauto | Nettiauto on Suomen suurin autosivusto

98d16581acf16d23545e6c7018415333.png
 
Ihan on bemarin hinta kohdillaan ja varmaan vielä nouseekin ajan myötä, vaikkakin coupe on ehkä se halutumpi vaihtoehto DTM-juurien vuoksi. Samasta syystä esim MB 190E "motorsport-mallien" hinnat on aika suolaiset tänä päivänä (2.3 Cosworth, Evo I, Evo II...).

Ton hinta ei tule laskemaan enää tosta. Sisusta näyttää siistiltä, mutta kilometrit on arvoitus. Voi olla helposti parinkymmenen tuhannen ero arvossa eri kilometrimäärillä.
 
Siis saksassa tekevät noita väärennettyjä huoltokirjoja.

Jos asennat huijaussoftan (laskee vain joka toisen kilsan). Miten veho tähän liittyy? Ei joku vehon huoltokirja tai vastaava ole aukoton todiste yhtään mistään. Kunhan ne tietyt määräaikaishuollot löytyy niin kaikki ovat onnellisia ja ketään ei kiinnosta. Ei edes vehon rasvanäppejä. Varsinkin leasing autoissa tämä riski on olemassa - hetkittäistä omistajaa ei kinostele vittuakaan, vaan haluaa maksimoida hyödyn. Mahdollisuuksia on monia. Mutta kun tietoa ei ole sen tarkemmin. Vehon huolto ohjelma ja aukottomuus - joopa joo. :lol:

Se itse kusetushan voidaan tehdä suomessa ihan yhtälailla. Suomessa siitä vain ei tiedetä tai sitä ei myönnetä. Suomessa se ei ole rikos edes muuttaa noita kilsoja.

Ja siis tuotahan taphtuu nimenomaan käytettyjen autojen markkinoilla - puhutaan useamman vuoden vanhoista vehkeistä - ei uusista.

Kumpi on suomessa tällä hetkellä runsaampaa - käytettyjen osto vai uusien osto=?
Miten ne väärentää niitä Mersun huoltokirjoja? :confused:
Epäilemättä se onnistuu, mutta ei kai noita kuka vaan pillipiipari tee?
 
Miten ne väärentää niitä Mersun huoltokirjoja? :confused:
Epäilemättä se onnistuu, mutta ei kai noita kuka vaan pillipiipari tee?

Alusta asti käydään jossain passelilla pajalla, joka suostuu kirjaaman sähköiseen huoltokirjaan mitä sovitaan. Tai sitten toi custom-flash, joka mittailee omiaan.

Ja kyllä sieltä sähköisestä huoltokirjasta saa merkintöjä poiskin, jos kohta ei huoltamon natsoilla. Asentajalla meni VIN-koodit ristiin ja kun tilanne huomattiin, niin grace period oli jo mennyt. Mutta kyllä se väärä huolto sieltä saatiin pois maaorganisaation avustuksella. En tiedä kävikö he keskustelua vielä pääkallonpaikalle.
 
Alusta asti käydään jossain passelilla pajalla, joka suostuu kirjaaman sähköiseen huoltokirjaan mitä sovitaan. Tai sitten toi custom-flash, joka mittailee omiaan.

Ja kyllä sieltä sähköisestä huoltokirjasta saa merkintöjä poiskin, jos kohta ei huoltamon natsoilla. Asentajalla meni VIN-koodit ristiin ja kun tilanne huomattiin, niin grace period oli jo mennyt. Mutta kyllä se väärä huolto sieltä saatiin pois maaorganisaation avustuksella. En tiedä kävikö he keskustelua vielä pääkallonpaikalle.
Tämä vaatii kuitenkin epärehellisen valmistajan hyväksymän pajan ja/tai alusta saakka suunnitelmallisen kusetuksen

En tiedä, onko kumpikaan noista yleistä kansanhuvia. Hankala uskoa, mutta eihän se mahdotonta ole. Ei itseäni ainakaan kiinostaisi heti alkaa hämmentämään, jos ostaisin Saksassa uuden E350- tai 530-mallin.

Hiukan ennen myyntipäätöstä ei taida huoltokirjan väärentäminen onnistua ilman aidosti kovan luokan hakkeria.
 
Tässä osui silmiin uusi vaihtoauto. Onko täällä näkemystä seuraaviin kysymyksiin?
Epäilystä herätti tuon auton teippauksien katon AMG-kirjoitus sekä se, että Edition -malleissa on yleensä myös ovipaneeleissa teippaukset eikä ollenkaan katossa kirjaimia. Samoin tuntui oudolta se, että ns. Track Edition -mallissa ei olisi Carbon Ceramic -jarruja. Kyselin ulkomaisella foorumilla mielipiteitä ja siellä oltiin sitä mieltä, että auto on todennäköisesti mersun oma promoauto, jota on käytetty radoilla maallikoiden ajamana. Olisivat sitten säästäneet kustannuksista olemalla laittamatta hiilikuitujarruja tällaiseen ei-rata-ajoon suunnattuun autoon. Onko looginen selitysketju, mitä lisätietoa pyytää? VIN:n perusteella lisävarusteet näyttävät tältä
 
On kyllä mersu mennyt perse edellä puuhun noita gt malleja suunnitellessa jotenkin eivät ole sopusuhtaisia, ja tuossa nuo isot raidat tekee tuosta vielä tyhmemmän näkösen, menee liian räikeäksi, green hell magnona vielä ihan hieno kippo :)
 
On kyllä mersu mennyt perse edellä puuhun noita gt malleja suunnitellessa jotenkin eivät ole sopusuhtaisia, ja tuossa nuo isot raidat tekee tuosta vielä tyhmemmän näkösen, menee liian räikeäksi, green hell magnona vielä ihan hieno kippo :)
Omaan silmään GT:t ovat aina olleet ikävän näköisiä, mutta tämä oli livenä todella röyhkeä. Verrattuna omaan C 63 S:ään ihan omassa luokassaan. Toki tässä on monta aspektikantaa, mutta nyt rupesi mietityttämäään nämä jossittelut...
 
Tässä osui silmiin uusi vaihtoauto. Onko täällä näkemystä seuraaviin kysymyksiin?
Epäilystä herätti tuon auton teippauksien katon AMG-kirjoitus sekä se, että Edition -malleissa on yleensä myös ovipaneeleissa teippaukset eikä ollenkaan katossa kirjaimia. Samoin tuntui oudolta se, että ns. Track Edition -mallissa ei olisi Carbon Ceramic -jarruja. Kyselin ulkomaisella foorumilla mielipiteitä ja siellä oltiin sitä mieltä, että auto on todennäköisesti mersun oma promoauto, jota on käytetty radoilla maallikoiden ajamana. Olisivat sitten säästäneet kustannuksista olemalla laittamatta hiilikuitujarruja tällaiseen ei-rata-ajoon suunnattuun autoon. Onko looginen selitysketju, mitä lisätietoa pyytää? VIN:n perusteella lisävarusteet näyttävät tältä
Katsoin vertailun vuoksi WDDYJ7KA2JA017186. Ei ole linkkiä laittaa kun android sovelluksella katselin.
Hyppäs silmään ainakin koodit 22P ja B07.
 
Apuuva, autoa pitäs kattella ja tää osui silmään: Volkswagen Golf 1.8 GTI Tbo 5d Ilm Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitäs tossa pitäs ottaa huomioon. Ikinä en vw:tä omistanut ja tarkoitus oli käydä kattoos livenä. 50tkm sitten vaihdettu jakopää ja kuulemma 0% ruostetta. Apukuskin ovi on ottanu pienen iskun mutta maalipinta ei oo rikki. Kiitos avuista.

*siirretty "Mikä auto minulle?" ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä harvinaisen vähän tehoa golf GTI:lle. Eikä tuo mk4 ole edes erityisen kevyt
 
Niinno kone on kuitenkin perusrakenteeltaan sama kuin vapari 1.8L sieltä 90-luvun puolivälistä.
 
Merkkiliikkeen huollot tehty, paitsi viimeiset hammashihnat joista on "kuitti". Eli joku kotimekaanikko tehnyt muutama tuhat km sitten vähän huoltoa ja nyt lähtee katiska myyntiin. Selkee.
 
Merkkiliikkeen huollot tehty, paitsi viimeiset hammashihnat joista on "kuitti". Eli joku kotimekaanikko tehnyt muutama tuhat km sitten vähän huoltoa ja nyt lähtee katiska myyntiin. Selkee.
En ihmettele että joku myy pois; 355:lla lienee maine kaikkein kalleimpana Ferrarina ylläpitää ja kaikkein epäluotettavimpana.

Moottori kestää mitä tahansa 5-50 tonnin välistä ennen kuin tarvitsee tonnien huoltoa tai 25 tonnin moottoriremppaa. F1 vaihteisto vaatii jossain välissä 15 tonnin pumppurempan ja pelkät öljyn, ym. nestevaihdot vie tonnin vuodessa...

Lisää esim:
https://jalopnik.com/here-s-why-you-should-never-buy-a-ferrari-f355-1706976075
 
En ihmettele että joku myy pois; 355:lla lienee maine kaikkein kalleimpana Ferrarina ylläpitää ja kaikkein epäluotettavimpana.

Moottori kestää mitä tahansa 5-50 tonnin välistä ennen kuin tarvitsee tonnien huoltoa tai 25 tonnin moottoriremppaa. F1 vaihteisto vaatii jossain välissä 15 tonnin pumppurempan ja pelkät öljyn, ym. nestevaihdot vie tonnin vuodessa...

Lisää esim:
https://jalopnik.com/here-s-why-you-should-never-buy-a-ferrari-f355-1706976075
 
Eikös luonnillisesti about mihin tahansa huoltoon pidä nostaa koko moottori veks?
 
On kyllä harvinaisen vähän tehoa golf GTI:lle. Eikä tuo mk4 ole edes erityisen kevyt

Mk4 Golf GTI:tä on 125hv vaparina sekä 150hv Turbona. Ihan normitehot tuossa.


Apuuva, autoa pitäs kattella ja tää osui silmään: Volkswagen Golf 1.8 GTI Tbo 5d Ilm Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitäs tossa pitäs ottaa huomioon. Ikinä en vw:tä omistanut ja tarkoitus oli käydä kattoos livenä. 50tkm sitten vaihdettu jakopää ja kuulemma 0% ruostetta. Apukuskin ovi on ottanu pienen iskun mutta maalipinta ei oo rikki. Kiitos avuista.

*siirretty "Mikä auto minulle?" ketjuun.

Ihan perusjutut että kokeilla savuttaako ja että ajossa ahtaa kunnolla. N75-venttiilistä kannattaa kysyä onko vaihdettu koskaan -> Jos ei.. saattaa jumitella -> aiheuttaa ettei ahtopaineet nouse säädettyyn arvoon.
Ovien alareunat ja helmat varsinkin takaa kannattaa tarkistaa vaikka puhutaanki et 0% ruostetta samoin ovien saranat.
Jarrulevyt voi mennä kieroks ni kannattaa tunnustella sekin ajossa.
Kysy kuittia jakopäähuollosta.
 
Viimeksi muokattu:
Joo en minä sitä, mutta kun vertaa vaikka mk5 golf gti:hin niin siinä on jo 197 heppaa. Toki varmaan maksaa myös enemmän.

Kyllä.. ja kaikki FSI moottorin "ihanuudet" sen päälle. :dead:
Niihin verrattuna tuo MK4 1.8T on "pomminvarma" :vihellys:
 
Kyllä.. ja kaikki FSI moottorin "ihanuudet" sen päälle. :dead:
Niihin verrattuna tuo MK4 1.8T on "pomminvarma" :vihellys:

Muistaakseni tuosta mk4:stä oli joku myöhempi versio jossa oli vähän enemmän tehoja niin vois ihan hot hatchiksi kutsua hyvällä omatunnolla. Ja toki saahan tonkin lastutettua.
 
Muistaakseni tuosta mk4:stä oli joku myöhempi versio jossa oli vähän enemmän tehoja niin vois ihan hot hatchiksi kutsua hyvällä omatunnolla. Ja toki saahan tonkin lastutettua.

Juu se taisi olla 25th anniversary edition.
2002 Volkswagen Golf GTI 25th Anniversary Review @ Top Speed

Tässähän on siis 180hv ja moottori on mitä ilmeisimmin hyvinkin sama kuin 2001-2004 RS Octaviassa(AUQ koodi).

Lastuttamalla, intake kitillä ja avarammalla putkistolla pääsee +200hv leikiten 1.8T. Eikä kestävyyden kanssa tule ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Juu se taisi olla 25th anniversary edition.
2002 Volkswagen Golf GTI 25th Anniversary Review @ Top Speed

Tässähän on siis 180hv ja moottori on mitä ilmeisimmin hyvinkin sama kuin 2001-2004 RS Octaviassa(AUQ koodi).

Lastuttamalla, intake kitillä ja avarammalla putkistolla pääsee +200hv leikiten 1.8T. Eikä kestävyyden kanssa tule ongelmia.

Eikö tuosta 1.8t saa jo lastulla sen 200hv, mutta tosiaan pienellä investoinilla +200hv ei ole temppu eikä mikään ja luotettavuus on paljon parempi kuin fsi...
 
Eikö tuosta 1.8t saa jo lastulla sen 200hv, mutta tosiaan pienellä investoinilla +200hv ei ole temppu eikä mikään ja luotettavuus on paljon parempi kuin fsi...

Saa kyllä. Vähän tietysti ohjelmoinnista riippuen mutta varsinkin ahdistava downpipe ahtimen jälkeen kannattaa vaihtaa paremmin virtaavaan. Ohjelmoinnista enemmän hyötyä kun vähän panostaa noihin.

Itselläni oli RS Octavia -01 joka ohjelmoitiin +intake-kit ja koko putkisto ahtimelta taakse niin moottoritehoa penkitettiin 228hv/339nm(vakiona penkitettiin ennen ohjelmointia 192,6hv ja 258nm, tehdas ilmoittaa 180hv/235nm).
 
Muistaakseni tuosta mk4:stä oli joku myöhempi versio jossa oli vähän enemmän tehoja niin vois ihan hot hatchiksi kutsua hyvällä omatunnolla. Ja toki saahan tonkin lastutettua.
Oliko Golfissa myös? Audin keulallahan tuota oli 170:sta (A4) aina 240hv saakka (TT quattro).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 435
Viestejä
4 556 531
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom