Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Paskat.Alpinoitten hinnat ei tule paljoa tippumaan.On kuitenkin "alpina" eikä pelkkä bmw.
Noita ei montaa kappaletta ole kasaan laitettu aikoinaan, edes koko e39 mallisarjan aikana ja jollekin porilaiselle bimmerivouhottajalle tossa olis melkein oiva sijoituskohde.Tosin vähemmillä kilsoilla sais euroopasta haettuna.

Harmi että bimmerit ei kiinnosta, muuten kyllä nätti peli.
 
Ainakin sellaisissa oli että missä antoivat takuun työlle niin korjaamo tilasi osat ja vaihtoi ne, helposti pystyi syyttää korjaamoa.

Eikä arpoa että menikö kampiakseli korjaamon takia vaiko oliko myyty sekundaa auton omistajalle.

Edit: Meillä oli aikoinaan työn vastaanotolla "ethän tuo omia osia, ethän vie ravintolaakin omia täytteitä" tai vastaavaa.

Jep, ylemmässä viestissä mainitsinkin tuosta takuusta.
 
Tutulla on vähän erikoisempi audi myynnissä :D S6 johon on swapattu RS6 sisukset ja korisarja. Teippauksesta nyt voi olla mitä vaan mieltä. Sedani RS6:sta ei taidakaan saada kaupasta
Audi S6 RS6 Porrasperä Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mun mielestä yllättävänkin hieno teippaus, mutta kuvauspaikaksi olisi kannattanut valita jokin sellainen, jossa teippaukseen tulee enemmän kontrastia. Paitsi jos tuo on valittu suojaväriksi lähiöihin. ;)
 
Mun mielestä yllättävänkin hieno teippaus, mutta kuvauspaikaksi olisi kannattanut valita jokin sellainen, jossa teippaukseen tulee enemmän kontrastia. Paitsi jos tuo on valittu suojaväriksi lähiöihin. ;)

Top gun -logot ja kalsarimainos pois niin menisi ihan hyvin, tosiaan mielenkiintoista olisi nähdä auto auringossa vähän värikkäämmässä ympäristössä.
 
Minulle on ainakin sanottu suoraan, että jos itse tuon osat, niin niissä ei ole takuuta.
Mutta jos he hommaavat, niin niihin saa ~vuoden takuun.
Ei pitäisi olla hankala ymmärtää, ja onneksi Suomessa korjaamoja riittää.

Ja osissa voi säästää suuria summia kun vähän viitsii katsella. Olenkin kysynyt osien hintaa liikkeen kautta ja verrannut sitä mitä se maksaisi omien kanavien kautta.
Esim edellisen mesen laatikon osat olisivat maksaneet 1000€ korjaamon kautta, mutta kun itse hommasin niin sain ne 550€. Ja hyvin toimi sen 50tkm mitä tuolla vielä ajoin.

Niin, sullakin lienee motiviina että saa oikeat osat ja tiedät mitä ostat niin silloin sillä ei olekaan merkitystä. Mutta meitä on moneen junaan ja osalla ei ole sitä itsesuojevaistoa tai kykyä nähdä kauemmas. Esim. se 10€ jarrulevyn säästöt häviävät siinä kohtaa kun työt tehdäänkin tuplana ja toisella kertaa "OEM-laadulla"

Ja oli kuulemma ollut yksi koneenvaihto jossa asiakkaalle ei kelvannut vaihtokoneen hinta (jossa ei siis vieläkään ollut korjaamon katetta). Hommasi oman vaihtokoneen Saksasta. Se olikin sitten ilman apulaitteita kun taas tukun (vai mistä tuollaiset tuleekaan) oli mallia "drop in" Kalliimmaksi sekin sitten loppujen lopuksi tuli (ja vanhoilla apulaitteilla).
 
Niin se on noissa kansamallin merssuissakin mukavia ullatus-ullatuksia.tartte kun joku reilu 10v. merssu ottaa alle mistä kajahtaa sähköjarrut ja ai että on halpaa.Siis sbc-ykskön uusiminen + muut jarruosat.
Takuunahan noita yhteen aikaan tekivät mutta jos ei mene merssun piikkiin niin sellaset rapeat 2000-3000€ paskalla hintaa merkkiliikkeessä.osat + ilmaus + koodaus.

Komppaan tätä. Pihalla odottaisi yksi W220-sarjan S500 4Matic ilmajousituksen korjaamista. Ja saa odottaakin, koska marmorilla se maksaa tonnin per kulma pelkät osat.
 
Aika nätti tapaus. Teippaus on ihan tyylikäs, mutta stancesta en itse tykkää.
 
Juu tilaa, mutta niille nuo hinnat on Suomessakin ihan eri luokkaa mitä yksityiselle. Yksityinen ei varmasti mistään päin Suomea saa osia "auto-doc" hintaan, mutta firmoille ne hinnat on käytännössä samat Suomessa kuin meille ulkomailla. Sitten kun osiin ei juurikaan laiteta katetta niin se 20-30€ säästö ei ainakaan itseäni houkuttele etsimään ja tilaamaan osia.

Toki jos aivan peruspalikoita kattelee noihin yleisimpiin malleihin, niin ei välttis kannata. Itsellä ex-auton (vaihtolaite!)laturi olisi maksanut 365e ja Saksasta sai uuden 150e. En edes viitsinyt käydä marmorin hintaa kysymässä.
 
Tutulla on vähän erikoisempi audi myynnissä :D S6 johon on swapattu RS6 sisukset ja korisarja. Teippauksesta nyt voi olla mitä vaan mieltä. Sedani RS6:sta ei taidakaan saada kaupasta
Audi S6 RS6 Porrasperä Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Omasta mielestä tuo oli paljon tyylikkäämpi Collinin omistuksessa maitokahvin värisenä:
13147697_1276881205674009_6962335380348991650_o.jpg
 
Niin se on noissa kansamallin merssuissakin mukavia ullatus-ullatuksia.tartte kun joku reilu 10v. merssu ottaa alle mistä kajahtaa sähköjarrut ja ai että on halpaa.Siis sbc-ykskön uusiminen + muut jarruosat.
Takuunahan noita yhteen aikaan tekivät mutta jos ei mene merssun piikkiin niin sellaset rapeat 2000-3000€ paskalla hintaa merkkiliikkeessä.osat + ilmaus + koodaus.

Nyt kyllä pitää tarttua tähän argumenttiin. Pari vuotta sitten omistin kyseisellä sbc:varustetun mersun. Huvikseni joskus tutkin asiaa niin saksasta saa uusia sbc yksiköitä reiluun 800€ hinnalla.
 
Nyt kyllä pitää tarttua tähän argumenttiin. Pari vuotta sitten omistin kyseisellä sbc:varustetun mersun. Huvikseni joskus tutkin asiaa niin saksasta saa uusia sbc yksiköitä reiluun 800€ hinnalla.

juu niin varmaan saa mutta tohon päälle kaikki muut osat ja koodaus.toki laskuria voit yrittää nollata mutta vaihdon yhteydessä nollaus.joka merssumiäs se omistaa sen laitteen?

sellanen 1500€ maksaa semi-edullinen jarruremppa sbc meseeen, merkkiliikkeessä äkkiä sen 2000-2500€ riipouen jarrumallista ja liikkeen ahneudesta.

suomessa aito bosch sbc-yksikkö on 'bout 1000-1500€ jo pelkistä b-osista pyydetään 300-600€

niin, ja toissa vuonna tein tollasen itse viimeks.voihan se olla että nyt on hinnat tippuneet mutta epäilen.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja etuvalot yhtäläillä. Tämäkin orkkiksena voisi jollekin kelvata tuohon rahaan ihan hyvin.

E46 hintakehitystä myös mielenkiintoista seurata. Kaveri osti 30k:lla vuosikausia sitten e46 m3:n ja tuntuu että sen hinta ei ole laskenut kuin muutaman tonnin vuosien varrella, liekö jo nousujohteinen.

Jännä juttu että jos takuuvarman sijoituspaikan rahoilleen haluaa, niin jos et tuhoa etkä räävi laitteita niin halvan ämmäläisen ostamalla siitä saa aina rahansa takaisin :D
 
Tuollainen M3 pitäisi löytyä alkuperäisenä eikä saisi olla kilometrejäkään varmaankaan paljon yli 100k, niin sitten voisi arvo noustakin. Varmaan Skyline GT-R (32) malli olis toinen ja samoin MK4 Supra, että sellaisen arvo nousee tulevaisuudessa, jos ei ole pilattu modaamalla.
 
Niin ja etuvalot yhtäläillä. Tämäkin orkkiksena voisi jollekin kelvata tuohon rahaan ihan hyvin.

E46 hintakehitystä myös mielenkiintoista seurata. Kaveri osti 30k:lla vuosikausia sitten e46 m3:n ja tuntuu että sen hinta ei ole laskenut kuin muutaman tonnin vuosien varrella, liekö jo nousujohteinen.

Jännä juttu että jos takuuvarman sijoituspaikan rahoilleen haluaa, niin jos et tuhoa etkä räävi laitteita niin halvan ämmäläisen ostamalla siitä saa aina rahansa takaisin :D

Kappas oli nekin pilattu. Joo on varsinkin E46 nähny aika härskiin hintaan. Se on ku need for speed sukupolvi haluaa niitä :D
 
Uhka vai mahdollisuus? Ihan siisti, mutta onhan tuolla ajettu jo lähes 240 tkm...:confused:

Audi A3 1,6 Attraction 5d Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jotain pientä näpräystä noissa voi olla, mutta eipä isompaa. Tai no riippuu mitä kukakin pitää isompana. Ihan perusvehje ilman hienouksia kyseessä. Pari vuotta sitten ostin vaimolle tuollaisen 300tkm ajetun pikkuvikaisen tonnilla, eikä ole ollut käytännössä mitään erikoista laittamista. Taas meni katsastuksesta läpi vaikka vain vikalistaa meni hakemaan.

Joka tapauksessa noissa hyvin tyypillisesti löytyy seuraavaa vikaa: mittaristossa häikkää, sähkölasit ei toimi, käsijarru jumii, etuistuinten airbagin liitokset irtoaa, etuovista lähtee maali, talvella ovien lukot ei aukea tai ei mene kiinni, etuvalot haalistuu. Moottoripuolella kaikki muoviosat on niin hauraita että niitä joutuu myös vaihtelemaan, aiheuttaa mm imuvuotoja, jäähdytysnestehävikkiä jne jne.

Mielestäni ihan jämäkkä perusauto perustekniikalla, jota osaa huoltaa itsekin jos sellainen huvittaa.
 
Mikä siinä mittarilukeman kirjoittamisessa on niin pirun hankalaa, jokainen autosta kiinnostunut sitä tulee kuitenkin kysymään.

Mua on usein ihmetyttänyt miksi ihmiset on kiinnostuneet joidekin luokkaa melkein museoikäisten räpellettyjen autojen mittarilukemasta.

Joskus kun mullakin oli auto myynnissä jossa jo ilmoituksessa mainitsin ettei ole orkkis mittaristoa, niin silti se lukema haluttiin tietää.

Olisi kyllä jännä nähdä mitä kaikkea tuohon 240:n keulaan on tehty etä nuo pyörät saatu mahtumaan, ellei sitten kääntösäde ole öljytankkerin luokkaa.

Takakaaren etureunasta on todennäköisesti jouduttu silpaisemaan, etupäässä noissa on kyllä tilaa vähän isommallekin renkaalle, ellei sitten ole niin lintta että ottaa yläreunasta kaareen kiinni.
 
Mua on usein ihmetyttänyt miksi ihmiset on kiinnostuneet joidekin luokkaa melkein museoikäisten räpellettyjen autojen mittarilukemasta.

Joskus kun mullakin oli auto myynnissä jossa jo ilmoituksessa mainitsin ettei ole orkkis mittaristoa, niin silti se lukema haluttiin tietää.



Takakaaren etureunasta on todennäköisesti jouduttu silpaisemaan, etupäässä noissa on kyllä tilaa vähän isommallekin renkaalle, ellei sitten ole niin lintta että ottaa yläreunasta kaareen kiinni.


Joskus kun tullut oikein pitkä viesti että pitäisi laittaa kuva jokaisesta naarmusta, lommosta, ja ruosteen alusta. Muutakin jonninjoutavaa siinä se kysy, samoin mittarilukemasta.
Totesin vain että tule suurennuslasilla ite tutkimaan kolhut ja että voin pyöritellä haluamasi lukemat mittariin.
Autolla oli ikää n. 30v.

Tuollaisten "ostajien" takia auton myynti on raskasta.
 
En voi siltikään ymmärtää miksi on niin vaikeaa kuitenkin kirjoittaa se lukema tai kirjoittakaa että lukemaa ei tiedossa vaikka itse ei pitäisi sitä oleellisena. Mittari vaihdettu xxx km kohdalla ja sen jälkeen ajettu nnn km verran. Helpottaa kuitenkin myyntiä enemmän kuin mitä se vie vaivaa näpytellä pari riviä.

Sama kuin fb-kirppiksissä ei voida heti ilmoittaa esim. hintapyyntiä ja sitten tuhlataan 20 ihmisen aikaa kun kaikki kyselevät sitä erikseen :facepalm:
 
En voi siltikään ymmärtää miksi on niin vaikeaa kuitenkin kirjoittaa se lukema tai kirjoittakaa että lukemaa ei tiedossa vaikka itse ei pitäisi sitä oleellisena. Mittari vaihdettu xxx km kohdalla ja sen jälkeen ajettu nnn km verran. Helpottaa kuitenkin myyntiä enemmän kuin mitä se vie vaivaa näpytellä pari riviä.

Sama kuin fb-kirppiksissä ei voida heti ilmoittaa esim. hintapyyntiä ja sitten tuhlataan 20 ihmisen aikaa kun kaikki kyselevät sitä erikseen :facepalm:
Onko se oleellinen tieto ikivanhassa autossa?
 
Eipä se paljoa vaadi kirjoittaa mittarilukema.

Edit:
Ja rekkarin perusteellahan nuo viimeisimmät mittarilukemat saa ostajakin tarkistettua ilmaiseksi. Näkyy myös vuosittaiset ajomäärät.

Eli keristeritunnusta pitäisin tärkeimpänä tietona.

Niin ja mittarilukeman perusteella voi arvioda tehtyjen ja tulevien huoltojen ajankohtaa. Esim jakohihnan vaihto 120tkm tai 240tkm välein.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä se paljoa vaadi kirjoittaa mittarilukema.

Edit:
Ja rekkarin perusteellahan nuo viimeisimmät mittarilukemat saa ostajakin tarkistettua ilmaiseksi. Näkyy myös vuosittaiset ajomäärät.

Eli keristeritunnusta pitäisin tärkeimpänä tietona.

Niin ja mittarilukeman perusteella voi arvioda tehtyjen ja tulevien huoltojen ajankohtaa. Esim jakohihnan vaihto 120tkm tai 240tkm välein.

Tietysti jos on ostamassa jotain uudehkoa autoa noilla on merkitystä, mutta ei tuollaisessa vanhassa autossa voi siitä ml lukemasta päätellä mitään remminvaihdon ajankohdasta, koska se remminvaihto pysyy harvemmin enää 10 vuoden jälkeen kilometrijaossa, koska ajomäärät vähenevät yleensä sen verran että se muuttuu aikaperusteiseksi.

Ja muutenkin, miten tuollaisen auton mittarilukemaa pitäisi tulkita? Kumpi on parempi lukema: 382 vai 582tkm?
 
Itsellä on saman ikäiset autot ja niissä 350tkm ja 520tkm. Kyllä tuo 170tkm ero vähän näkyy ja vähemmän ajettu on paremmassa kunnossa ja vähän paremmin huollettu. Vähemmän ajettu maksoi 425€ ja toinen aikaisemmin ostettu 950€.

Jos olisi 580tkm ajettu, niin aina vain heikommaksi se auton kunto menee. Tuohon enemmän ajettuun on ainakin laturi ja pakoputki uusittu. Ei kumminkaan mitään isompaa remppaa vielä.
 
Olen pitkään ihmetellyt, eikö ihmiset heti ilmoituksen julkaistuaan lue ja katso kuvia läpi.

Tarkoitan tällä noita pics for ants. Useissa ilmoituksissa noita, johtuu kai siitä että upatessa joku meni vinoon?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 184
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom