Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Oliko Golfissa myös? Audin keulallahan tuota oli 170:sta (A4) aina 240hv saakka (TT quattro).

Tuo TT:n 240hv 1.8T on oma juttunsa, ja samaten 225hv moottori. 225hv versiossa on käytetty koodeja "APX / BAM / AMU". 240hv on omansa ja löytyy koodilla "BFV".
Eroja en enää muista noiden välillä mutta tuolta löytyy jos aihe kiinnostaa. BAR-TEK® Motorsport
 
Ja päätyi sitten 62 500 €:n ja myyjä hyväksyikin tarjouksen.
Ja kun katselee että noita ei oikein saa maailmaltakaan tuohon hintaan, niin saattaapi olla jotain muutakin pientä puuhaa kuin nuo ilmoituksessa oevat..

Voipi olla tosiaan jotain. Ei kai ole mahdoton ajatus että joku noita ulkomaitakin myöten seuraa, ja paremmin tietävät osaavat jättää väliin.
Ostaja näköjään käyttänyt välillä korotusautomaattiakin, tiedäpä noista sitten.
 
En ihmettele että joku myy pois; 355:lla lienee maine kaikkein kalleimpana Ferrarina ylläpitää ja kaikkein epäluotettavimpana.

Moottori kestää mitä tahansa 5-50 tonnin välistä ennen kuin tarvitsee tonnien huoltoa tai 25 tonnin moottoriremppaa. F1 vaihteisto vaatii jossain välissä 15 tonnin pumppurempan ja pelkät öljyn, ym. nestevaihdot vie tonnin vuodessa...

Lisää esim:
https://jalopnik.com/here-s-why-you-should-never-buy-a-ferrari-f355-1706976075

No ei todellakaan näin :D Eikä tossa ole edes F1 -systeemiä. Ja sellaisen "pumppuremppa" =

GENUINE ORIGINAL Alfa Romeo 147 156 GT Selespeed Pump 51736315 | eBay

+ PAB355-F1 F355 F1 Pump Retrofit Kit - Ricambi America, Inc.

+ 30-45min työtä eli Ferrarin maahantuojan tuntiveloituksella about 120-140e.

Ainoa oikeasti kallis homma noissa on jakohihnojen vaihto, joka vaatii moottorin pudottamisen. Viimeksi kun omaan melkein vastaavaan keskimoottoriseen sporttifiiattiin tehtiin öljynvaihto se kustansi hieman päälle 300e Total Quartz Racing 10W60 -ölpillä.

Mut se on ihan jees et jengi viljelee näitä urbaaneita legendoja Ferrareiden tonnien öjynvaihdoista ja viiden tonnin vuosihuolloista sekä kynppitonnin kytkinrempoista ni saa ajella tuolla mazipäälikön imagen kanssa laik ...

35fix4.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Näin itsekkin muistelin kun näin tuon nettiautoa selatessa, että paljon kalliimpi oli, jopa yli 100k?
 
Onko tuo se sama jota on kaupattu jo vuosikaudet aina vaihtelevin hinnoin? Joku muistikuva ois että olisi liikkunut alle 10ke jossain vaiheessa, voi toki olla vääräkin mutuilu.
 
Oliko täällä vai aikoinaan muron puolellahan tuota mitsuokaa ihmeteltiin monesti, maailmalta noita sai tyyliin kymppitonnilla ja nettiauton pyynti oli jotain luokkaa +100ke.
 
Kaikki varmasti tuntee tuttavapiiristään sen yhden kaverin, jonka mielestä tämän ottaminen ilmaiseksi olisi jotenkin hyvä idea. Mutta niitä jotka tosta mitään maksaisi taitaa olla harvemmassa. Todennäköisesti tuo päätyy lopulta jollekin Vesa Keskiselle kyläkaupan pihaan, ellei sitten ole liian mauton jopa sinne.
 
Pitänee vain muistaa, että 200 000 euron auto on käyttökuluiltaan edelleenkin 250k€ auto. Vaikkakin se on 14 vuotta vanha ja jälleenmyyntiarvo prosentti siitä, mitä se on ollut uutena

Tämä, seurasin aikanaan kun eräs mersufoorumilainen yritti löytää itselleen w140 v12 kiertokankea kun edellinen oli mennyt korjauskelvottomaksi yhden sylinterin sytytyskatkoksien takia, tai tarkemmin yksi sylinteri ei ollut pelissä ollenkaan ja sitä kuinka kauan näin on ollut ei ollut tietoa, mutta se yksi sylinteri oli leikannut kiinni ja paskonut kiertokangen laakerit ja kaulan.

Uutta kiertokankea toki sai, mutta 20k€ hintaan, oli kuulemma liian arvokas:vihellys:
 
"Juuri huollettu - kuva kuitista" = vaihdelaatikon öljyjen vaihto sekä kampiakselin asentotunnistin + pyörien suuntaus :think:

Minulle klausaali "juuri huollettu" merkitsisi mm. öljynvaihtoa, ilmansuodattimien vaihtoa, kenties jarrupaloja ym. Saatika oikeasti huollettu = kaikki nesteet eli ns. iso huolto.

Ettei vain ole haettu Jaappanista huutokauppojen halvin Merssssss-su, ja sitten täällä huomattu että vaihdelaatikko oireilee = lootan öljyt vaihtoon ja auto kiertoon.

:kahvi:
 
Ihan pikkasen mauttomat matot ja umpiot kiillottaisin melkolailla äkkiä. No pikkujuttuja, muuten ihan siistin näköinen ässä.
 
Ainoa suuta loksauttava ominaisuus tuossa on tuo yli 600 euron vuosittainen käyttömaksu... :D

No itseä kyllä kiehtoisi myös suorituskyky vaikka kyseessä on iso ja painava auto.

"Mersun biturbo v12, erittäin tehokas. 500hp, kiihtyy nollasta sataan 4,8 sekunnissa"

Eiköhän tuolla rekasta pääsisi ohitse kohtuu vaivattomasti :D
 
ahdettu v12. tarkoittaa varmaan että kovinkaan paljoa ei ole konepellin alle jätetty käyttämätöntä tilaa.
 
Tuskinpa joo, mutta mitä muuta rautaa sinne tarvii pellin alle? Luulis että tommosesta pannusta saa ylikin 500 heppaa aika helposti.
 
Pitänee vain muistaa, että 200 000 euron auto on käyttökuluiltaan edelleenkin 200k€ auto. Vaikkakin se on 14 vuotta vanha ja jälleenmyyntiarvo prosentti siitä, mitä se on ollut uutena

Ei nyt kuitenkaan. Alkaa noihin saamaan jo purkuosia hajottamoilta.
Tosin tuo v12 aiheuttaa hieman päänvaivaa ja joutuu opiskelemaan saksaa jos haluaa purkuosia.
 
Ei nyt kuitenkaan. Alkaa noihin saamaan jo purkuosia hajottamoilta.
Tosin tuo v12 aiheuttaa hieman päänvaivaa ja joutuu opiskelemaan saksaa jos haluaa purkuosia.

Toki osia saa, mutta tuskin järin moni V12 ässämesen omistajista itse autoaan korjaa ja ylläpitää. Monet korjaamot eivät myöskään salli omien osien tuomista ellei kyse ole jostain nyrkkipajasta tai sitten siitä yhdestä fiksuksen liikkeestä jossa on vaimon siskon mies töissä.
 
Toki osia saa, mutta tuskin järin moni V12 ässämesen omistajista itse autoaan korjaa ja ylläpitää.
Siihen nähden, että keskustelu lähti vuoden 2004 mekkeristä, niin väitän vailla tutkimusfaktaa että noita alkaa olla harrastekäytössä ja niitä huollatetaan nyrkkipajoissa.
 
Monet korjaamot eivät myöskään salli omien osien tuomista ellei kyse ole jostain nyrkkipajasta tai sitten siitä yhdestä fiksuksen liikkeestä jossa on vaimon siskon mies töissä.

Onko todellakin näin? Merkkihuollossa varmaankin, mutta ainakin Oulunseudulla on kaikille käyttämilleni korjaamoille passannut että itsellä on osat valmiina, jotka ne vaan vaihtaa paikalleen. Ison osan osista kun kuitenkin saa Saksasta tilaamalla puoleen hintaan, niin ei huvita maksaa paikallisille extraa niistä. En tosin käytä korjaamopalveluja kuin vain erityisen tympeissä ja haastavissa hommissa.
 
Täälläkin on aina omat osat kelvanut ihan mukisematta, niin merkkiliikkeissä kuin nyrkkipajoissakin.
 
Onko todellakin näin? Merkkihuollossa varmaankin, mutta ainakin Oulunseudulla on kaikille käyttämilleni korjaamoille passannut että itsellä on osat valmiina, jotka ne vaan vaihtaa paikalleen. Ison osan osista kun kuitenkin saa Saksasta tilaamalla puoleen hintaan, niin ei huvita maksaa paikallisille extraa niistä. En tosin käytä korjaamopalveluja kuin vain erityisen tympeissä ja haastavissa hommissa.

Kyllä se monessa paikassa noin on. Tuttu pitää keskikokoista korjaamoa ja hänellä on em. politiikka käytössä ihan perustellusti. Ensin ei ollut, mutta joitakin vuosia sitten oli kuulemma pakko muuttaa. Ongelmana on, että jotkut menevät siitä mistä aita on halvin. Yrityksen työn piikkiinhän se laatu aina menee, vaikka etukäteen kertoisi ettei niitä kannata laittaa.

Eli siis osia joista ammattilainen näkee jo kaukaa, ettei kestä/on huono. Varsinkin jarrujen ja laakerien kohdalla.
Tuossa on sitten vaihtoehtoina joko kieltäytyä asentamasta (olla hankala/huono firma) tai asentaa. Esson baarissa asiakas sitten kertoo miten huono firma oli, kun jarrulevytkin meni kieroksi alle 1000kilometrissä...

Toisaalta se ei ota osista katetta, ainoastaan työstä eli asiakkaalle ei ole sinänsä edes rahallista hyötyä tilata osat muualta.
 
Skoda Superb Combi 2,0 TSI 280 4x4 L&K DSG, Suomen nopein ja parhaiten varusteltu? Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aika kovat lukemat viritetylle Skodalle? :think:

355hv
0-100 km/h 3,8s
0-200 km/h 12,5s

Taitaisi esim. joku Audi RS6 tai TT RS olla aika tiukilla

Jos tuota ei ole mitattu 1hz gps:llä ni tuo 3,8s ei todellakaan pidä paikkaansa.

EDIT: Vakiona 5,8s joten todellisuus taitaa olla päälle 5s. Aika paljon saa puskee pouwerii superbiin et sillä pääsee alle 5s 0-100.
Ottaen vielä huomioon tuon auton massan niin taitaa olla "Esso puheita" vain.
 
Kyllä se monessa paikassa noin on. Tuttu pitää keskikokoista korjaamoa ja hänellä on em. politiikka käytössä ihan perustellusti. Ensin ei ollut, mutta joitakin vuosia sitten oli kuulemma pakko muuttaa. Ongelmana on, että jotkut menevät siitä mistä aita on halvin. Yrityksen työn piikkiinhän se laatu aina menee, vaikka etukäteen kertoisi ettei niitä kannata laittaa.

Eli siis osia joista ammattilainen näkee jo kaukaa, ettei kestä/on huono. Varsinkin jarrujen ja laakerien kohdalla.
Tuossa on sitten vaihtoehtoina joko kieltäytyä asentamasta (olla hankala/huono firma) tai asentaa. Esson baarissa asiakas sitten kertoo miten huono firma oli, kun jarrulevytkin meni kieroksi alle 1000kilometrissä...

Toisaalta se ei ota osista katetta, ainoastaan työstä eli asiakkaalle ei ole sinänsä edes rahallista hyötyä tilata osat muualta.

Okei, ihan hyvin perusteltu syy. Ja mitä tosiaan näistä paikallisista korjaamoista muutamia paremmin tiedän, niin halvemmat niiden kautta on varaosat ottaa kuin hakea itse varaosaliikkeestä ja kiikuttaa ne korjaamolle.
 
K

Toisaalta se ei ota osista katetta, ainoastaan työstä eli asiakkaalle ei ole sinänsä edes rahallista hyötyä tilata osat muualta.

Kyllä se huoltokin ne osat jostain päin Suomea tilaa, eli osat tulee järjestään 50-100% kalliimmaksi mitä ulkomailta tilatessa. Itse tilaten voi myös varmistaa, että saat oikean merkkiset palikat eikä tarvitse tyytyä varaosaliikkeen "katsotaan mitä varastossa on" valikoimaan.
 
Kyllä se huoltokin ne osat jostain päin Suomea tilaa, eli osat tulee järjestään 50-100% kalliimmaksi mitä ulkomailta tilatessa. Itse tilaten voi myös varmistaa, että saat oikean merkkiset palikat eikä tarvitse tyytyä varaosaliikkeen "katsotaan mitä varastossa on" valikoimaan.

Juu tilaa, mutta niille nuo hinnat on Suomessakin ihan eri luokkaa mitä yksityiselle. Yksityinen ei varmasti mistään päin Suomea saa osia "auto-doc" hintaan, mutta firmoille ne hinnat on käytännössä samat Suomessa kuin meille ulkomailla. Sitten kun osiin ei juurikaan laiteta katetta niin se 20-30€ säästö ei ainakaan itseäni houkuttele etsimään ja tilaamaan osia.

Ja noissa ulkomaan puljuissa käsittääkseni on juuri se ongelma, että voi tulla muun merkkistä kuin tilasi.
 
Skoda Superb Combi 2,0 TSI 280 4x4 L&K DSG, Suomen nopein ja parhaiten varusteltu? Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aika kovat lukemat viritetylle Skodalle? :think:

355hv
0-100 km/h 3,8s
0-200 km/h 12,5s

Taitaisi esim. joku Audi RS6 tai TT RS olla aika tiukilla
Ei pidä paikkaansa... liekö rannekellolla mitattu tai hyvään alamäkeen. Vaatisi reilu 100hv enemmän koneesta potkua nuo ajat. Itsellä sama teho/paino suhde kun tuolla Skodalla 355hv:lla ja kyllä se 5 sek. on realistisempi.
 
Tuossa merssussa on myös jotain positiivistakin kun täällä tunnutaan keskittyvän vain negatiiviseen, nimittäin kunnon jousitus (ABC) eikä mitään köyhien Airmatic pasketta.
 
Tämä, seurasin aikanaan kun eräs mersufoorumilainen yritti löytää itselleen w140 v12 kiertokankea kun edellinen oli mennyt korjauskelvottomaksi yhden sylinterin sytytyskatkoksien takia, tai tarkemmin yksi sylinteri ei ollut pelissä ollenkaan ja sitä kuinka kauan näin on ollut ei ollut tietoa, mutta se yksi sylinteri oli leikannut kiinni ja paskonut kiertokangen laakerit ja kaulan.

Uutta kiertokankea toki sai, mutta 20k€ hintaan, oli kuulemma liian arvokas:vihellys:

joko kaveris on umpityhmä tai sitten kuluneesta on bout 10+ vuotta aikaa?
1991-2002 Mercedes Benz V12 S600 SL CL 600SEC Crankshaft | eBay

Siellä 400-2000€ ja löytyy heti kymmeniä kampuroita senkun tilaa.
en edes viitsinyt katsoa brittien sivuja, briteissä toimii useampi pulju joilla spessualueena w140 meset.
 
No vittu joo:facepalm:

Sama kun etsisit tämän vuoden porscheen vaihto-osia halvalla.Joku roti nyt.Siinä 10 vuoden jälkeen rupeaa autosta kun autosta olemaan purkuautoina sen verran iso otanta ja repro-osien valmistajat on kelkassa mukana että alkaa niitä osiakin löytymään vähän eksoottiseempiinkin autoihin.
 
No vittu joo:facepalm:

Sama kun etsisit tämän vuoden porscheen vaihto-osia halvalla.Joku roti nyt.Siinä 10 vuoden jälkeen rupeaa autosta kun autosta olemaan purkuautoina sen verran iso otanta ja repro-osien valmistajat on kelkassa mukana että alkaa niitä osiakin löytymään vähän eksoottiseempiinkin autoihin.

Siinä on se ikävä väli 3-10 vuotta vanhoissa kalliissa autoissa. Sitä uudemmat menevät yleensä tehtaan takuuseen jos vikoja tulee. 10 vuoden iässä niitä alkaa olla sitten romutetuista kolariautoista osaa tarjolla. Tosin yleensä niissä tahtoo joku sama osa porsia ja purkuosat niihin menevät samantien jos jostakin sattuu myyntiin tulla.

Voihan se olla aika muikea lasku kun johonkin uudehkoon 600 sarjan V12-koneiseen mersuun jarruja vaikka uusii tai moottoriin jotain osaa tai boksia jota ei saa kuin marmorin tiskiltä tilaustavarana.

Jos ihmisellä on todella paljon rahaa, niin sittenhän se on sama ajaa jollekkin uudella kalliilla edustus- tai urheiluautolla jos sellaisista tykkää kun tehdastakuu hoitaa viat. Jos taas rahaa on vähän niin kannattaa pysyä kaukana noista käytetyistä uutena yli sata tonnia maksavista autoista. Toki tarpeeksi halvalla kun saisi vanhan edustusauton niin voisihan sen ostaa periaatteella että ajaa sitten paaliin kun isompaa menee rikki.
 
Niin se on noissa kansamallin merssuissakin mukavia ullatus-ullatuksia.tartte kun joku reilu 10v. merssu ottaa alle mistä kajahtaa sähköjarrut ja ai että on halpaa.Siis sbc-ykskön uusiminen + muut jarruosat.
Takuunahan noita yhteen aikaan tekivät mutta jos ei mene merssun piikkiin niin sellaset rapeat 2000-3000€ paskalla hintaa merkkiliikkeessä.osat + ilmaus + koodaus.
 
Toki osia saa, mutta tuskin järin moni V12 ässämesen omistajista itse autoaan korjaa ja ylläpitää. Monet korjaamot eivät myöskään salli omien osien tuomista ellei kyse ole jostain nyrkkipajasta tai sitten siitä yhdestä fiksuksen liikkeestä jossa on vaimon siskon mies töissä.

Öö, missä huollata autoa jos ei muka omia osia saa tuoda? Itse olen ainakin omat osat saanut kaikkiin huoltamoihin viedä, jopa merkkihuoltamoihin.

Ja tuon ikäistä meseä huolletaan just nyrkkipajoissa, tai ennemmin kotona tallissa. Ei tuota osta muu kuin alan harrastaja.
 
Kyllä se monessa paikassa noin on. Tuttu pitää keskikokoista korjaamoa ja hänellä on em. politiikka käytössä ihan perustellusti. Ensin ei ollut, mutta joitakin vuosia sitten oli kuulemma pakko muuttaa. Ongelmana on, että jotkut menevät siitä mistä aita on halvin. Yrityksen työn piikkiinhän se laatu aina menee, vaikka etukäteen kertoisi ettei niitä kannata laittaa.

Eli siis osia joista ammattilainen näkee jo kaukaa, ettei kestä/on huono. Varsinkin jarrujen ja laakerien kohdalla.
Tuossa on sitten vaihtoehtoina joko kieltäytyä asentamasta (olla hankala/huono firma) tai asentaa. Esson baarissa asiakas sitten kertoo miten huono firma oli, kun jarrulevytkin meni kieroksi alle 1000kilometrissä...

Toisaalta se ei ota osista katetta, ainoastaan työstä eli asiakkaalle ei ole sinänsä edes rahallista hyötyä tilata osat muualta.

Minulle on ainakin sanottu suoraan, että jos itse tuon osat, niin niissä ei ole takuuta.
Mutta jos he hommaavat, niin niihin saa ~vuoden takuun.
Ei pitäisi olla hankala ymmärtää, ja onneksi Suomessa korjaamoja riittää.

Ja osissa voi säästää suuria summia kun vähän viitsii katsella. Olenkin kysynyt osien hintaa liikkeen kautta ja verrannut sitä mitä se maksaisi omien kanavien kautta.
Esim edellisen mesen laatikon osat olisivat maksaneet 1000€ korjaamon kautta, mutta kun itse hommasin niin sain ne 550€. Ja hyvin toimi sen 50tkm mitä tuolla vielä ajoin.
 
Öö, missä huollata autoa jos ei muka omia osia saa tuoda? Itse olen ainakin omat osat saanut kaikkiin huoltamoihin viedä, jopa merkkihuoltamoihin.

Ja tuon ikäistä meseä huolletaan just nyrkkipajoissa, tai ennemmin kotona tallissa. Ei tuota osta muu kuin alan harrastaja.
Ainakin sellaisissa oli että missä antoivat takuun työlle niin korjaamo tilasi osat ja vaihtoi ne, helposti pystyi syyttää korjaamoa.

Eikä arpoa että menikö kampiakseli korjaamon takia vaiko oliko myyty sekundaa auton omistajalle.

Edit: Meillä oli aikoinaan työn vastaanotolla "ethän tuo omia osia, kun et vie ravintolaakin omia täytteitä" tai vastaavaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 379
Viestejä
4 554 836
Jäsenet
74 960
Uusin jäsen
kaitamoinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom