Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Menipäs se nyt tunteisiin. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö noilla Nankangeilla ajelisi. Tämä on jotain sinun omaa heikkotasoista olkiukkoiluasi.

Etkös juuri aiemmin kehuskellut ajaneesi samanlaista audia ("samaa sporttista autoa") Nankangeilla mutta nyt se sitten muuttui joksikin takavedoksi?
Ilmaisin asiani epäselvästi, tarkoitin, että olen ajanut yhdellä ja samalla sporttisella autolla kaikilla noilla rengasvaihtoehdoilla, mutta se ei ole tuo nelivetoaudi vaan takaveto ja ajo on tapahtunut radalla. Halusin vaan lähinä tietää, että mitä muuta renkaissa säästämisellä tarkoitetaan kuin sitä, että "alle on ostettu halvat ja paskat, kalliilla ois saanut ihan erilaista". Sen takia kyselin että mihin vedetään se raja, ettei enää voida puhua säästämisestä vaan alla on sitten sitä riittävän hyvätasoista ja kallista rengasta? Itse nyt kuitenkin avasin omaa kokemusta muutamasta tuolta esiin nostamaltasi listalta löytyvästä sporttirenkaasta ja vaikka totesin itsekin nankangin olevan noista kolmesta heikoin, totesin sen silti ihan käyttökelpoiseksi ja painotin sitä, että jos autolla rällätään tietoisesti, niin, että yhdet kesärenkaat isketään kesän mittaan kadun pintaan, niin en näe järkeä kalliissa rengassarjassa ja samasta syystä itsellänikään ei pilot sportteja ole enää, koska noi Falkenit ja Nankangit on hinta-suorituskykysuhteeltaan riittävän hyvät mutta sen verran kohtuuhintaisemmat, että kumia voi kuluttaa vähän pienemmällä kustannuksella.
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:


Videossa olevat nankangin ar-1 ja ns-2r eivät kumpikaan ole normaaliin katuajoon tarkoitettuja renkaita. Nuo kyseessä olleen audin alla olevat ns-2 renkaat ovat ihan luokattoman paskat kylmällä ja märällä kelillä(kokemusta on), kuivalla kelillä ihan ok rengas katuajoon mutta paljon parempiakin renkaita saa suunnilleen samassa hintaluokassa.
 
Piristetty pikku nelikko-audi


En kyllä koskis yhteenkään FSI tai TFSI koneeseen mikä on valmistettu ennen 2015 tehtyä päivtystä, ellei ole pitäviä todisteita siitä, että männänrengasremppa on tehty.
 
En kyllä koskis yhteenkään FSI tai TFSI koneeseen mikä on valmistettu ennen 2015 tehtyä päivtystä, ellei ole pitäviä todisteita siitä, että männänrengasremppa on tehty.

Tehty myös Stage2+, en tiedä meneekö ihan korkeapainepumpun vaihdolla? Yleensä tossa 2/3 kohdalla tarvis vähän muutakin vaihdella. Ei ehkä pidempään ajoon noilla tiedoilla. Vaikka väliäkö sillä, poljettavaksihan ne autot on tehty. Massipäällikkö paalaa vanhan ja ostaa uuden kun kiertokanki tulee kabiinin puolelle.
 
Tehty myös Stage2+, en tiedä meneekö ihan korkeapainepumpun vaihdolla? Yleensä tossa 2/3 kohdalla tarvis vähän muutakin vaihdella. Ei ehkä pidempään ajoon noilla tiedoilla. Vaikka väliäkö sillä, poljettavaksihan ne autot on tehty. Massipäällikkö paalaa vanhan ja ostaa uuden kun kiertokanki tulee kabiinin puolelle.
Free-flow katti myös ja IC:tä suositellaan noissa >350hv:ssä.
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:


Olen yhden NS2R rengas-sarjan ajanut ratakäytössä. Kuivalla hyvä ja vakaa pito kevyessä autossa. Ahvenistolla n. 10 kierroksen stintti, lähtöpaineet oli 1.8 ja kierroksien jälkeen lämpöisenä 2.3(mitattu heti ajon päätteeksi). Ilman lämpötila n. 20 astetta.
Ajoin nuo n. 4-5mm.
Syronin semislicksejä käytin noin muuten ku sain niitä suht edukkaasti.
 
Olen yhden NS2R rengas-sarjan ajanut ratakäytössä. Kuivalla hyvä ja vakaa pito kevyessä autossa. Ahvenistolla n. 10 kierroksen stintti, lähtöpaineet oli 1.8 ja kierroksien jälkeen lämpöisenä 2.3(mitattu heti ajon päätteeksi). Ilman lämpötila n. 20 astetta.
Ajoin nuo n. 4-5mm.
Syronin semislicksejä käytin noin muuten ku sain niitä suht edukkaasti.
Mulle on tulossa eturenkaiksi NS-2R nyt, takana on jotkut en muista mitkä semit, mutta eteen tarttee uutta ja kelasin, että noi on varmaan ihan riittävän hyvät satunnaisia ratapäiviä ajatellen nimenomaan pääasiassa ahvenistolle.
 
"Tummat takalasit sekä etusivut 40 kelmutettu", tuotako kannattaa oikein mainostaa että laittomat tummennukset etusivulaseissa?
Noita etusivulasien tummennuksia näkyy aika paljonkin nykyään, onko sitten valvonta noiden osalta lepsunut? Muistelisin että aikoinaan noita pistettiin repimään pois tienpenkassakin.
Tossa periaatteessa myydään tieliikenteeseen kelpaamatonta volvoa jos oikein viilataan :D
 
Kyllä niitä edelleen valvotaan ja edelleen joutuu repimään tienpenkassa irti kun poliisi niin sanoo. Ei omakohtaista kokemusta, mutta tuttavalle kävi näin.

Mut pysäytti poliisi näistä, edellisen kerran on valitettu vuonna 2006-2007 tms. silloisen Leonin etulaseista. Tällä kertaa ei kyllä aiheuttanut mitään toimia ja tuskinpa jaksoivat edes niistä mitään mihinkään kirjata. En ala tuon takia repimään irti. Taitaa normaalijärjellä varustettu poliisikin ymmärtää ettei niistä kauheammin haittaa ole ellei nyt ole selkeästi niin mustat ettei näy kumpaankaan suuntaan läpi.

Paremman ulkonäön lisäksi noi auttaa yllättävän paljon mustan sisustan lämpiämisiin näillä keleillä. Melkein joka käyttiksessä nämä ollut viimesen 10v aikana ainakin. Melkeinpä eka juttu mikä tulee tehtyä vaikkei muuten autolle mitään tuninkia harrastaisikaan sen kummemmin. Ihan käytännön syistä siis.
 
En ole oikein ymmärtänyt näitä "xx x99e" hintoja tai muutenkaan, että on joku 17100e. Ei tuossa hintaluokissa enää oikein kympeillä tai edes satasilla pelata.... parempi olisi esim 17000e tai 17500e


Ihme etteivät yksityisetkin käytä 199e "toimitusmaksuja" :D
 
En ole oikein ymmärtänyt näitä "xx x99e" hintoja tai muutenkaan, että on joku 17100e. Ei tuossa hintaluokissa enää oikein kympeillä tai edes satasilla pelata.... parempi olisi esim 17000e tai 17500e


Ihme etteivät yksityisetkin käytä 199e "toimitusmaksuja" :D

Näyttää halvemmalta ostajasta, onhan se hinnoittelu haaste mutta kyllä alle 20k luokassa satasen tarkkuudella hinnoittelu toimii kun hinnasta kuitenkin tingitään.

Yhtä vaikea ymmärtää kuka maksaa noin paljon +250tkm ajetusta viritetystä autosta. Meneeköhän edes oikeasta katsastuksesta läpi noilla modeilla.
 
No tota luokkaa se jokaisessa moottorilla varustetulla autolla on. Omassa 150hv passatissa on 650e luokkaa niin ennemmin mä sen 750e maksaisin jos olis tuplamäärä voimaa. Tuskin noita nyt sellainen ihminen muutenkaan ostaa joka pelkää muutaman satasen muuttuvia kuluja per vuosi, kun tiedossa on että sitä rahaa menee kuitenkin tonneittain ylläpitämiseenkin.
 
No tota luokkaa se jokaisessa moottorilla varustetulla autolla on. Omassa 150hv passatissa on 650e luokkaa niin ennemmin mä sen 750e maksaisin jos olis tuplamäärä voimaa. Tuskin noita nyt sellainen ihminen muutenkaan ostaa joka pelkää muutaman satasen muuttuvia kuluja per vuosi, kun tiedossa on että sitä rahaa menee kuitenkin tonneittain ylläpitämiseenkin.

Vahvasti epäilen että noita nimenomaan ostavat jonkun verran ne jotka eivät ymmärrä kuinka kallista ylläpito voi olla.

No mikä järki ostaa sitten diesel? Tuo tuskin on kaupparatsun käyttis.

Onhan tolla rullailtu keskiarvona yli 20tkm vuodessa jolloin diesel taitaa tuoda jo säästöä. Monet ajavat +100km työmatkoja päivittäin vaikka eivät työssään liikkuisi.
 
En ole oikein ymmärtänyt näitä "xx x99e" hintoja tai muutenkaan, että on joku 17100e. Ei tuossa hintaluokissa enää oikein kympeillä tai edes satasilla pelata.... parempi olisi esim 17000e tai 17500e

Yks myyntityötä tekevä tuttava sanoi, että ikinä ei saa laittaa mitään 17000e tai 17500e, kun sitten se vaikuttaa siltä, että on vaan heitetty joku kiva summa. 17243e kuulemma vaikuttaa siltä, että hinta on oikeasti tarkasti laskettu ja perustuu johonkin järkevään. Ja sitten siitä voi ehkä suostua 17000e tarjoukseen, kun tasasummaan tulee sitten joku tasasumma tarjouskin.

999 hinnoissa taas on oma juttunsa se, että ne menee henkisten ja fyysisten filttereiden läpi paremmin, kun ne ei ole seuraavalla tuhat tai mikä hyvänsä isoluvulla.
 
Vahvasti epäilen että noita nimenomaan ostavat jonkun verran ne jotka eivät ymmärrä kuinka kallista ylläpito voi olla.



Onhan tolla rullailtu keskiarvona yli 20tkm vuodessa jolloin diesel taitaa tuoda jo säästöä. Monet ajavat +100km työmatkoja päivittäin vaikka eivät työssään liikkuisi.
Niin että niitä ostavat mielestäsi ne jotka hakevat (taitaa tuoda) säästöä eivätkä tajua ylläpidon kalleutta? Voi ollakin.
 
Niin että niitä ostavat mielestäsi ne jotka hakevat (taitaa tuoda) säästöä eivätkä tajua ylläpidon kalleutta? Voi ollakin.

Liian pieneen otantaan ja oletuksiin perustuen, uskon monelle ostajalla kyseessä olevan ensimmäinen hieman arvokkaampi ja tekniikaltaan monimutkaisempi laite. Onhan tollainen hieno ja tehokas toimiessaan mutta vuosittaisissa kuluissa muuttuvat huollot ja korjaukset turhan isossa roolissa.
 
Yks myyntityötä tekevä tuttava sanoi, että ikinä ei saa laittaa mitään 17000e tai 17500e, kun sitten se vaikuttaa siltä, että on vaan heitetty joku kiva summa. 17243e kuulemma vaikuttaa siltä, että hinta on oikeasti tarkasti laskettu ja perustuu johonkin järkevään. Ja sitten siitä voi ehkä suostua 17000e tarjoukseen, kun tasasummaan tulee sitten joku tasasumma tarjouskin.

999 hinnoissa taas on oma juttunsa se, että ne menee henkisten ja fyysisten filttereiden läpi paremmin, kun ne ei ole seuraavalla tuhat tai mikä hyvänsä isoluvulla.
Tollanen 17243€ antaa kuvan kyllä sekopäisestä myyjästä. Tollasessa summassa muutaman euron heitot ei vaikuta mitään ja tinkauksen yhteydessä ne tasoittuu johonkin kuitenkin. Mutta noi 999 hinnat on kyllä ihan tarkoituksella jokaisessa tuotteessa mitä ylipäätään myydään. Se tuntuu halvemmalta kuin tasaluvut, vaikka järjellä tajuaakin ettei se ole oikeasti sen halvempi.

Tosin juuri tuon ilmoituksen 17499 -> 17199 muutos nyt aika typerä. Ei tolla ole mitään merkitystä kun ostaja kuitenkin tinkaa. Hintaa pitää laskea merkittävästi (esim. 16999€) jos meinaa myyntiä edistää ja noi muutaman satasen pudotukset sit tinkauksen aikana.
 
Multa kävi pariskunta ostamassa 208 pösön pari vuotta sitten. Isännän kanssa tingattiin hinnaksi 10k, mutta vaimo alkoi vänkäämään, että maksaa 9999€. No sopihan sekin mulle, kun eurosta vaan oli kyse. Isäntä oli kuitenkin hoitanut maksupuolen tilisiirtona tasasummalla 10k.
 
Multa kävi pariskunta ostamassa 208 pösön pari vuotta sitten. Isännän kanssa tingattiin hinnaksi 10k, mutta vaimo alkoi vänkäämään, että maksaa 9999€. No sopihan sekin mulle, kun eurosta vaan oli kyse. Isäntä oli kuitenkin hoitanut maksupuolen tilisiirtona tasasummalla 10k.

Vähän vastaava kävi joskus mulle. Myin sukulaisen puolesta Toyota Carina II tonnilla. Ostajan kanssa sovittiin puhelimessa hinta 800e. Kun tuli paikanpäälle hakemaan niin kehui niin siistiksi ja hyväksi, ettei kehdannut ottaa vastaan 800e vaan maksoi siitä 900e :D
 
Itse ajelen mieluummin bensalla mutta kyllähän niitä ihmisiä on jotka tykkää ajella dieselillä koska vääntö. Ei jokainen osta sitä autoa pelkästään budjetti edellä vaan mieltymyksetkin vaikuttaa asiaan.

Tämä juuri. Itselläkään ei ajokilometrit millään muotoa tue dieselin kannattavuutta, mutta ominaisuuksien takia se diesel kuitenkin on. Mm. juuri vääntö, kauko-ohjattava webasto (saa tottakai bensa-autoonkin mutta harvasta käytetystä löytyy valmiina), ja muutenkin omalla merkki-/mallitoivelistalla oli autoja tarjolla dieselinä huomattavasti kattavammin ja paremmilla varusteilla.
 
No tota luokkaa se jokaisessa moottorilla varustetulla autolla on. Omassa 150hv passatissa on 650e luokkaa niin ennemmin mä sen 750e maksaisin jos olis tuplamäärä voimaa. Tuskin noita nyt sellainen ihminen muutenkaan ostaa joka pelkää muutaman satasen muuttuvia kuluja per vuosi, kun tiedossa on että sitä rahaa menee kuitenkin tonneittain ylläpitämiseenkin.
Nuo dieselin verot on kyllä ihan älyttömät. Itselle ainakin yksi syy miksi nimenomaan ei tee mieli yhtään sellaista ostaa, vaikka muuten voisi ihan mielenkiintoinen auto ollakin.
 
Nuo dieselin verot on kyllä ihan älyttömät. Itselle ainakin yksi syy miksi nimenomaan ei tee mieli yhtään sellaista ostaa, vaikka muuten voisi ihan mielenkiintoinen auto ollakin.
Itsellä on Volvon diesel farkku ja ainoa syy miksi se minulla on että verot sai alle kahteensataan pakuksi muuttamalla. Toki ei missään nimessä ole vaihtoehto kaikille. Itselle 2 paikkainen sopii hyvin.

Täytyy kyllä myös sanoa että ensimmäinen ja viimeinen 4 pyttyinen täristäjä joka minulle tulee...

Ettei nyt ihan OT olisi niin projekti Porschea halvalla: nettiauto.com/porsche/924/11410095
 
Keulan värimaailma on melko synkkä :D Ja BMW tyyliin tottakai xx x99e hintapyynnillä :cool:


"-Tosiostajan kanssa katsotaan hinta kohdilleen " eli tosiasiassa max 16000e asti tingataan....
 
No ei ne nyt niin älyttömiä ole. Esim. omassa 2-litrasessa automaatissa 615 euroa vuodessa yhteensä, 190-heppasessa olis 650 euroa. Vastaava bensakoneella maksaa 211 euroa vuodessa, eli erotusta 400-440 euroa. Ei tota nyt paljon tartte ajaa, että kirii ton kiinni. Lisäksi hankintahinta sattui olemaan jokusen tonnin halvempi.

Ja se mitä mulla oli D3:n sijaisautona vastaava T4 testissä, niin ei kyllä tuntuneet ne 150->200hv lisähepat yhtään missään. En ymmärrä mitä tolle koneelle on tehty, vai onko bensat sit vaan tollasia. En oo ajanut yli 100-heppasella bensalla yli 5 vuoteen niin en osaa sanoa.
No onhan se ero aika hurja. 500 heppasessa Lamborghini Gallardossa on saman verran vero kun sun autossa.

Ja kyllä tollaseen 400 euron eroon pitää se joku 20tkm rullailla. Vai riittääkö sekään vielä?

Hankintahinta voi olla toki halvempi, varmaan just sen takia kun ajaminen on niin kallista. Mut toisaalta myydessäkin se arvo on pienempi.
 
Bensojen verot on päästökikkailujen ansiosta pienentyneet aika paljon, esim joku 200hp 2.5T on nyt n. 400e vuosi veroa, vaikka bensa onkin, kun päästöt on mitä on.

Mielestäni on vähän outoa jeesustella jonkun veron suuruutta yksinään, kannattaisi suosiolla vertailla niitä kokonaiskustannuksia mitä vaihtoehdoilla on. Kuitenkin vero, polttoaineenkulutus, vakuutukset on nopeasti selvitetty ja yksinkertaisella laskutoimituksella selviää onko se vero nyt sitten niin merkityksellinen vai ei.

Vertailun verolla break even on vähän alle 12 tkm kohdalla jos polttoaineen hintaero on n. 15snt (tässä kehäkolmosella ollut pitkään) ja kulutus dieselillä 6 litraa ja bensalla 8 litraa. Nämä siis samalla autolla ajettuna samanlaista työmatkaa, sijari oli mulla viikon verran. Ajotietokone näytti aika yllättäen melkeen desilleen samat.

Toki joku tulee kohta mussuttamaan noista kulutuksista, mutta sehän on vaan hyvä jos saat ajettua sen 1.4TSI Passatin sukkasillaan alle viiden litran.

E: jos joku jatkaa, niin lainaa vaikka diesel vs. bensa ketjuun niin ei sotketa tätä lisää.
Jos et itse jeesustelisi...

Nimenomaan kokonaisuutta mietinkin. Siis omalla kohdallani. Ensinnäkin mulla on useampia autoja ja ehkä yhteensä tulee se 10tkm vuoteen. Ei siis mitään järkeä ottaa tohon dieseliä jonka vero olis enemmän kuin kaikkien nykyisten yhteensä. Löytyy paljon parempaakin käyttöä tuollaiselle 400+ eurolla vuodessa. Tietysti niiden kiinnostavien dieselien määrä on aika pieni myös ja ne mielenkiintoiset on harvinaisia, mutta se on hieman ohi aiheesta.

Ehkä sun tilanne on joku muu ja se diesel sopii sulle paremmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 426
Viestejä
4 488 386
Jäsenet
74 236
Uusin jäsen
Bandito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom