Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei sellaisilta voikaan olettaa mitää ymmärrystä mikäli on perus kauppakassilla elämänsä ajellut. Ne jotka ovat ajaneet kilpaa yleensä arvostaa ja haluaa koko ajan lisää kulkua. Oli kyseessä rata, ralli, varttimaili, drifting jne. Toki huomioiden se mitä on ajanut ja mikä parantaa oman lajin suoritusta.

Oma mielipide on, että tehoa ei ole koskaan liikaa mikäli se välittyy tiehen nopeutena ja näkyy kellossa. Normaali autoilla ajaneelle olisi jo oman ja muiden turvallisuuden turvaamiseksi parasta olla myymättä tai antaa edes koeajolle vakavan vaaran välttämiseksi. Noilla tehoilla yllättää monet, kun ahdot nousee.

Edit. Mikäli ei ole koskaan edes ollut nopean auton kyydissä ja tuntenut kiihtyvyyttä. On silloin hyvin vaikea ymmärtää miksi tehoissa ei mikään riitä omistajalle vaan aina haluaa lisää. Etenkin varttimaililla tai maililla tämä pätee.

On tullut nopeillakin autoilla ajettua. Niissä tosin on alusta ja jarrut vastanneet tehoa. Autotalliviritykset tai lastutukset, jossa vaan lisätään tehoa eivät ole mistään kotoisin.
 
Joo, eiköhän toi bemu ole kuitenkin hiukan eri kaliiberin laite kun naapurin pertsan tekemä sierra johon on vain isketty HX55 superi.
Tarkempaa speksiä shifteristä ettei jää harmittamaan kun jouduit "moloa" katselemaan. Sille on ihan looginen selitys joka on helppo omaksua jos olet koskaan ajanut autoa radalla:

 
Viimeksi muokattu:
On tullut nopeillakin autoilla ajettua. Niissä tosin on alusta ja jarrut vastanneet tehoa. Autotalliviritykset tai lastutukset, jossa vaan lisätään tehoa eivät ole mistään kotoisin.

Ihan mielenkiinnosta minkälaiset ovat olleet nopeimmat/nopein ajamasi auto?
 
Ihan mielenkiinnosta minkälaiset ovat olleet nopeimmat/nopein ajamasi auto?

AMG-Mersu, yli 500 heppaa, 911 Porsche reilut 300 heppaa ja Corvette joku 400 heppaa. Ei n uusia olleet, mutta toimivia laitteita. Suhteellisen nopeita kokeiluja tiellä, ihan kaikkea saatu irti tiellä, mutta kiihtyvyydestä sai kyllä kuvan.

Mutta mitä sitten? Paljonkos sinulla on ikää?Käytätkö lippistä? Mites lenkkarit, onko käyttöä muutenkin, kuin lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
 
AMG-Mersu, yli 500 heppaa, 911 Porsche reilut 300 heppaa ja Corvette joku 400 heppaa. Ei n uusia olleet, mutta toimivia laitteita. Suhteellisen nopeita kokeiluja tiellä, ihan kaikkea saatu irti tiellä, mutta kiihtyvyydestä sai kyllä kuvan.

Mutta mitä sitten? Paljonkos sinulla on ikää?Käytätkö lippistä? Mites lenkkarit, onko käyttöä muutenkin, kuin lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Antaa kuvan siitä minkälainen mielikuva siellä on kommenttien tueksi, kun oikeasti tehokkaalle autolle ei riitä ymmärrystä.

Fakta on se, että rakennettuna saadaa nopein auto, ei suoraan kaupasta. Näissä rakennetuissa autoissa on kyllä jarrut, alusta ja tehot linjassa silloin, kun tiedetään mitä tehdään.

On ikää tarpeeksi. Omistan edelleen auton mikä kulkee ja voin myös käyttää lippistä halutessani.

Kylläpä jollain ottaa koville, kun kysellään ihan kaikkea muutakin.
 
Noilla myyntikuvilla ei vielä kuuhun mennä. Tekstikään ei hirveästi kerro.


No ei kyllä hirveesti ja tuohan on jälkikäteen turbotettu ja vielä glsi koriin tehty. Toki nuo alkaa olla tosissaan harvassa jo nykypäivänä..

Edit: ja siis eihän siinä mitään että glsi koriin tehty tai että sillä mitään eroa sinänsä olis, gti ois vaan voimansiirrolta jne ollu lähempänä jo alunperin.
 
No ei kyllä hirveesti ja tuohan on jälkikäteen turbotettu ja vielä glsi koriin tehty. Toki nuo alkaa olla tosissaan harvassa jo nykypäivänä..

Edit: ja siis eihän siinä mitään että glsi koriin tehty tai että sillä mitään eroa sinänsä olis, gti ois vaan voimansiirrolta jne ollu lähempänä jo alunperin.
Hienot reiät on myös kontissa.
 
Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.


Tuollainen oli hetken aikaa ajossa, aikoinaan. Jalopuut puuttui ja kattoluukku. Laatuvaikutelma oli kyllä parempi mitä aitovenäläisessä vastaavassa. Penkeissäkään ei ollut sellaista metalliputkea ristiselän kohdalla:lol:
Mokoma tuli vaihdossa monen sadan kilsan päästä, ja sitten seuraava omistaja kävi ostamassa sen takaisin kotinurkilleen - vielä samalle kadulle:redface:

Eihän sitä tiedä vaikka joku tosiharrastaja jopa ostaisi tuon, hinnassa varmaan on tinkaamisen varaa... mistä noista tietää.
 
Noilla myyntikuvilla ei vielä kuuhun mennä. Tekstikään ei hirveästi kerro.


Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.

Onhan sitä ihan kunnolla laitettu mutta 50k 2013 vuotisesta 3-bemarista on kyllä liikaa, olkoonkin 35d mutta uuden 330e saat samaan rahaan.

On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.

Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.


Samara on kyllä yksi huonoimpia koskaan näkemiäni autoja, takavetoiset laatikko Ladat ovat paljon parempia.

Yksi kaveri osti kerran nuoruudessaan tuollaisen venäjällä kootun yksilön talviautoksi kohtuu halvalla ja kyseinen ostettaessa kohtuullisen siisti ja pääosin tallissa / katoksessa pidetty yksilö ruostui yhden etelän vesitalven aikana mitä ihmeellisemmistä paikoista.
Ohjaus ja jarrut tuossa yksilössä olivat "parempaan" tottuneelle vähän erikoisen tuntuiset, mutta plussiksi täytyy sanoa se, että ainakin lähti aina käyntiin ja lämpöä riitti.
Samoin sisusta oli hauskaa mustaa plyyshiä, joka oli kiillottunut sieltä täältä ja sisustasta kuului erilaisia natinoita ja nitinöitä ajaessa lähes jatkuvasti.
 
Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.
 
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.

En minä sitä kiellä, etteikö tuo voisi olla hauska auto, mutta kun kunto ja hinta eivät tässä tapauksessa kohtaa, varsinkaan kun ei puhuta mistään aidosta harvinaisuudesta.
 
Niinno, mulle on rallimiehet tarjonneet pelkästä öljyruutallisesta 6-bolt alakerrasta jo 500e..

Noiden pyynnit on ihan karanneet käsistä kun niitä mätiäkään ei enää mistään löydä. En mäkään tosta neljää tonnia maksaisi missään nimessä, mutta tekniikan toimiessa kyllä tuo parin tonnin auto on.
 
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.


Juu muut on yhdellä nokalla ja gti/vr4 kahdella. Tosin vr4 oli 6-bolt alakerralla jossa ei ole evojen 7-bolt alakerran crankwalk huolia


Ja lisätään nyt vielä että esimerkiksi gti dyn-4 vastasi muuten vr4 poislukien kone ja laatikko, eli sellasen muutoskatsastaminen oli lähinnä etsiä sopivat laput. Glsi taas sitten vaati jarruja jne.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän noiden vehkeiden rakentamiseen saa rahaa palamaan.

Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
 
Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
Niin, no kyllähän tuon suurin osa ihmisistä tietää. Auto voi olla ihan minkälainen paska tahansa, mutta jos se näyttää hyvältä se on arvokas ja helppo myydä. Teknisesti hieno ja ruosteeton auto ei mene kaupaksi kirveelläkään jos se ei näytä hyvältä.

Ja jos korin käyttää irti rungosta se lopullinen pinta kannattaa tehdä vasta kun se on takaisin rungon päällä, se tyhjä koppa elää väkisin jonkinverran siinä kun se pultataan takaisin runkoon. Noi kuvat nyt on sen verran epäselviä että paha sanoa mitä tuolle kopalle on tehty kun se on ollut irti, äkkiseltään se kyllä näyttää ihan suoralta.
 
Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu
 
Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu

Noin vähän ajetut 2013 isot dieselit ovat niin harvassa jolloin hinnan määritys vs nämä +100tkm ajetut on haastavaa. Saksasta autoscout24 2012-2014 alle 80tkm 335xd 4 kpl 22-33t€ hinnoissa. f3x 35d Suomessa todella vähän muutenkin myynnissä alla oleva 535xd taas huomattavasti yleisempi ja järkevämmän hintainen.


f3x vuoden 2014 aikana idrive päivittyi, suomenkieli tuli vaihtoehdoksi ja isomman näytön retrofittaus helpottui jotkut antavat arvoa tälläisille ominaisuuksille uudemmissa vuosimalleissa vaikka ulkoisesti näyttäisi samalta. Minkä ikäisenä vuosimallin merkitys ostajalle katoaa vaikka malli olisi sama niin onhan -17 vanha vs uusi -20 ja ero näkyy myös hinnassa.
 
On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.

Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.

Itsekin olen vuosien varrella asentanut autoon litroittain bensaa ja renkaat kaksi kertaa vuodessa. Täytyykin seuraavan kerran myydessä ottaa tämä huomioon hinnassa.
 
Onko jollain kokemusta kauanko tuo nettiauton tallennettu haku/hakuagentti pysyy voimassa? Niiden tukea ei hirveästi kiinnostanut vastailla.

Itsellä ollut max 4 hakuagenttia käytössä ja jostain kumman syystä osa niistä tai kaikki vain poistuu 6-11kk jälkeen. On muutamia automerkkejä mitkä kelpuutan vain tietyin kriteerein ja ajattelin pääseväni helpolla autokuumeen iskiessä, kun käytän vain hakuagenttia
 
Onko jollain kokemusta kauanko tuo nettiauton tallennettu haku/hakuagentti pysyy voimassa? Niiden tukea ei hirveästi kiinnostanut vastailla.

Itsellä ollut max 4 hakuagenttia käytössä ja jostain kumman syystä osa niistä tai kaikki vain poistuu 6-11kk jälkeen. On muutamia automerkkejä mitkä kelpuutan vain tietyin kriteerein ja ajattelin pääseväni helpolla autokuumeen iskiessä, kun käytän vain hakuagenttia
Luulin että se on 3kk. Jos 6 niin ovat pidentäneet? :D
 
Tässähän alkaa epäilemään omaa laskutaitoa :hmm: Ei, kyllä 99% varmuudella tein edelliset tallennetut haut joskus marras-joulukuussa ja vielä toissa viikolla ne oli tallessa. Nyt vain 1/4:stä oli jäljellä.
Kyllä tää mun mutua on tuo 3kk, voi olla 6kk - kovin pitkiä ei ole. Mulla oli itselläni mielestäni alkuvuodesta tehtyjä hakuja jotka ovat täysin kadonneet nyt...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 605
Viestejä
4 501 861
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom