Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.


Tuollainen oli hetken aikaa ajossa, aikoinaan. Jalopuut puuttui ja kattoluukku. Laatuvaikutelma oli kyllä parempi mitä aitovenäläisessä vastaavassa. Penkeissäkään ei ollut sellaista metalliputkea ristiselän kohdalla:lol:
Mokoma tuli vaihdossa monen sadan kilsan päästä, ja sitten seuraava omistaja kävi ostamassa sen takaisin kotinurkilleen - vielä samalle kadulle:redface:

Eihän sitä tiedä vaikka joku tosiharrastaja jopa ostaisi tuon, hinnassa varmaan on tinkaamisen varaa... mistä noista tietää.
 
Noilla myyntikuvilla ei vielä kuuhun mennä. Tekstikään ei hirveästi kerro.


Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.

Onhan sitä ihan kunnolla laitettu mutta 50k 2013 vuotisesta 3-bemarista on kyllä liikaa, olkoonkin 35d mutta uuden 330e saat samaan rahaan.

On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.

Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.


Samara on kyllä yksi huonoimpia koskaan näkemiäni autoja, takavetoiset laatikko Ladat ovat paljon parempia.

Yksi kaveri osti kerran nuoruudessaan tuollaisen venäjällä kootun yksilön talviautoksi kohtuu halvalla ja kyseinen ostettaessa kohtuullisen siisti ja pääosin tallissa / katoksessa pidetty yksilö ruostui yhden etelän vesitalven aikana mitä ihmeellisemmistä paikoista.
Ohjaus ja jarrut tuossa yksilössä olivat "parempaan" tottuneelle vähän erikoisen tuntuiset, mutta plussiksi täytyy sanoa se, että ainakin lähti aina käyntiin ja lämpöä riitti.
Samoin sisusta oli hauskaa mustaa plyyshiä, joka oli kiillottunut sieltä täältä ja sisustasta kuului erilaisia natinoita ja nitinöitä ajaessa lähes jatkuvasti.
 
Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.
 
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.

En minä sitä kiellä, etteikö tuo voisi olla hauska auto, mutta kun kunto ja hinta eivät tässä tapauksessa kohtaa, varsinkaan kun ei puhuta mistään aidosta harvinaisuudesta.
 
Niinno, mulle on rallimiehet tarjonneet pelkästä öljyruutallisesta 6-bolt alakerrasta jo 500e..

Noiden pyynnit on ihan karanneet käsistä kun niitä mätiäkään ei enää mistään löydä. En mäkään tosta neljää tonnia maksaisi missään nimessä, mutta tekniikan toimiessa kyllä tuo parin tonnin auto on.
 
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.


Juu muut on yhdellä nokalla ja gti/vr4 kahdella. Tosin vr4 oli 6-bolt alakerralla jossa ei ole evojen 7-bolt alakerran crankwalk huolia


Ja lisätään nyt vielä että esimerkiksi gti dyn-4 vastasi muuten vr4 poislukien kone ja laatikko, eli sellasen muutoskatsastaminen oli lähinnä etsiä sopivat laput. Glsi taas sitten vaati jarruja jne.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän noiden vehkeiden rakentamiseen saa rahaa palamaan.

Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
 
Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
Niin, no kyllähän tuon suurin osa ihmisistä tietää. Auto voi olla ihan minkälainen paska tahansa, mutta jos se näyttää hyvältä se on arvokas ja helppo myydä. Teknisesti hieno ja ruosteeton auto ei mene kaupaksi kirveelläkään jos se ei näytä hyvältä.

Ja jos korin käyttää irti rungosta se lopullinen pinta kannattaa tehdä vasta kun se on takaisin rungon päällä, se tyhjä koppa elää väkisin jonkinverran siinä kun se pultataan takaisin runkoon. Noi kuvat nyt on sen verran epäselviä että paha sanoa mitä tuolle kopalle on tehty kun se on ollut irti, äkkiseltään se kyllä näyttää ihan suoralta.
 
Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu
 
Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu

Noin vähän ajetut 2013 isot dieselit ovat niin harvassa jolloin hinnan määritys vs nämä +100tkm ajetut on haastavaa. Saksasta autoscout24 2012-2014 alle 80tkm 335xd 4 kpl 22-33t€ hinnoissa. f3x 35d Suomessa todella vähän muutenkin myynnissä alla oleva 535xd taas huomattavasti yleisempi ja järkevämmän hintainen.


f3x vuoden 2014 aikana idrive päivittyi, suomenkieli tuli vaihtoehdoksi ja isomman näytön retrofittaus helpottui jotkut antavat arvoa tälläisille ominaisuuksille uudemmissa vuosimalleissa vaikka ulkoisesti näyttäisi samalta. Minkä ikäisenä vuosimallin merkitys ostajalle katoaa vaikka malli olisi sama niin onhan -17 vanha vs uusi -20 ja ero näkyy myös hinnassa.
 
On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.

Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.

Itsekin olen vuosien varrella asentanut autoon litroittain bensaa ja renkaat kaksi kertaa vuodessa. Täytyykin seuraavan kerran myydessä ottaa tämä huomioon hinnassa.
 
Onko jollain kokemusta kauanko tuo nettiauton tallennettu haku/hakuagentti pysyy voimassa? Niiden tukea ei hirveästi kiinnostanut vastailla.

Itsellä ollut max 4 hakuagenttia käytössä ja jostain kumman syystä osa niistä tai kaikki vain poistuu 6-11kk jälkeen. On muutamia automerkkejä mitkä kelpuutan vain tietyin kriteerein ja ajattelin pääseväni helpolla autokuumeen iskiessä, kun käytän vain hakuagenttia
 
Onko jollain kokemusta kauanko tuo nettiauton tallennettu haku/hakuagentti pysyy voimassa? Niiden tukea ei hirveästi kiinnostanut vastailla.

Itsellä ollut max 4 hakuagenttia käytössä ja jostain kumman syystä osa niistä tai kaikki vain poistuu 6-11kk jälkeen. On muutamia automerkkejä mitkä kelpuutan vain tietyin kriteerein ja ajattelin pääseväni helpolla autokuumeen iskiessä, kun käytän vain hakuagenttia
Luulin että se on 3kk. Jos 6 niin ovat pidentäneet? :D
 
Tässähän alkaa epäilemään omaa laskutaitoa :hmm: Ei, kyllä 99% varmuudella tein edelliset tallennetut haut joskus marras-joulukuussa ja vielä toissa viikolla ne oli tallessa. Nyt vain 1/4:stä oli jäljellä.
Kyllä tää mun mutua on tuo 3kk, voi olla 6kk - kovin pitkiä ei ole. Mulla oli itselläni mielestäni alkuvuodesta tehtyjä hakuja jotka ovat täysin kadonneet nyt...
 
Aika kulunut ratti 57tkm ajetuksi...

No jos tuo on ensimmäiseltä naisomistajalta oleva suomi-auto niin en oikein usko mihinkään mittarin ruuvaukseen. Hintakin kertoo sen, että auto on omistajalleen vieläkin lähellä sydäntä :D
 
No jos tuo on ensimmäiseltä naisomistajalta oleva suomi-auto niin en oikein usko mihinkään mittarin ruuvaukseen. Hintakin kertoo sen, että auto on omistajalleen vieläkin lähellä sydäntä :D
Vaikuttaa siltä että paskasti vain pidetty, auto on hyvin likainen sisältä ja kertoo vain siitä että ajettu pelkästään ja nyt vain laitettu myyntikuntoon halvalla itse.
 
No nyt on pistetty vähän tunnearvolisää auton hintaan! :D Ensimmäinen omistaja niin ei vissiin raaski oikein luopua....

Aissaatna, itte kiertäisin tämmöset "naisen autot" helvetin kaukaa. Yhden olen erehtynyt ostamaan. Lukeudun tyhmät ihmiset kategoriaan.
 
Vaikuttaa siltä että paskasti vain pidetty, auto on hyvin likainen sisältä ja kertoo vain siitä että ajettu pelkästään ja nyt vain laitettu myyntikuntoon halvalla itse.

No ei sillä oikein ole ajettukaan, noin 5000km vuodessa on aika vähän....
 
Aissaatna, itte kiertäisin tämmöset "naisen autot" helvetin kaukaa. Yhden olen erehtynyt ostamaan. Lukeudun tyhmät ihmiset kategoriaan.
Nyt kun sanoit niin en muista viimeisen yli 20 vuoden aikana että emäntä koskaan pessyt tai imuroinut meidän autoja. Ainakaan yksin.

Raskaan kalustonkin pesetyttää muilla. :D
 
Omassa oli ratti puhki (rasvaa ja helyjä), huolloista tehty ne mitkä piti ku jotain on rikki. Joskin huoltokirjahan oli ihan mint ei siinä mitään. Kovin huoleton fiilis jäi tuosta auton pidosta kun raksi kuntoon ylläreitä. Esim kytkin, jakopää, erinäiset sähköbonarit.
 
Aikoinaan kun ostin uuden Fordia nahkaratilla, niin ei tarvinnut edes sormuksia niin se oli ihan järkyttävässä kunnossa 60tkm ajettuna kun auton myin. Käytännössä ”suli käsiin”.

Ainoa missä ratti oli 200tkm:ssä kuin uusi oli Passat jossa oli jalopuuratti. Sellaisen kun vielä löytäisi joskus... ;)
 
Nykyinen autoni 2.5TFSI RS3 vm19
mitattu 477/638 BSR Stage1
0-100 3.6s 400m 11.668

Tavoite 600 ja lähemmäksi 11s tänä kesänä

Nää on mielenkiintoisia aina. Nyt päästiin asiaan.

Onko lukemat muuten Dynossa mitatut luvut vai onko nuo BSR:n ilmoittamat stage1 lukemat?

Ootko käynyt ajamassa vartilla tuon? Mikäli oot niin missä radalla? Oliko 60ft minkälainen ja loppunopeus oliko mitä?
 
Aikoinaan kun ostin uuden Fordia nahkaratilla, niin ei tarvinnut edes sormuksia niin se oli ihan järkyttävässä kunnossa 60tkm ajettuna kun auton myin. Käytännössä ”suli käsiin”.

Ainoa missä ratti oli 200tkm:ssä kuin uusi oli Passat jossa oli jalopuuratti. Sellaisen kun vielä löytäisi joskus... ;)
Aika paljon tuntuu olevan vaihtelua laadussa nahkojen osalta. Riippunee myös käsien hien koostumuksesta mikä voi vaihdella eri henkilöillä. Mulla nyt 250tkm toisessa autossa ja Fordin nahkaratti ei nyt, mutta lähes täydellisessä kunnossa.

Itseasiassa eilen huomasin taasen että vaihdekepin nahkainen suojapussi on alkanu hapertua vähän. 2008 vuosimallia ja oli aika vähän vuosittain ajettu ennen kuin itse ostin. Vähän ihmettelin sinänsä että ei ole ollut ainakaan taloudellisesta järkevä ostos dieselinä edellisellä omistajalla. Me taasen ollaan rullattu 20-30tkm vuosikilometreja.
 
Ittellä ollu lopulta +200 tkm ajettuja nahka ja feikkinahka ratteja. Eivät ole olleet kuin ehkä kiillottuneita. Paitsi tuo yks kamelinesinahalla tms feikkihunnulla päälystetty naisen ajama.
 
Eroja on juu. Audissa 215 tkm ja vielä lähes uuden näköinen. Vain vetskarinaarmuja siellä täällä.
 
Rattiin saa takin vetoketjulla naarmuja ja nirhaumia.

No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
 
No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
Paljon riippuu penkin ja ratin asennosta ottaako elintaso kiinni kun talvitakki päällä autoon istuu. :D
 
No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
Riippuu autosta, riippuu auton tyypistä, kuskin mitoista jne jne... Esim kuppipenkit ja pitkäjalkainen lyhytkätinen kuski joka pukeutuu varsin rokahtavasti=jälkiä ratissa kuten itsellä ja maha ei iso ole tms.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 421
Viestejä
4 593 001
Jäsenet
75 652
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom