Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Harhaanjohtava ilmoitus. Korilla ja alustalla menty jo lähes 250 000km ja koneella 115 000km. Ilmoitus pitäisi mennä sen mukaan mitä lukee auton mittaristossa, koska se on se mitä autolla on ajettu...

 
Harhaanjohtava ilmoitus. Korilla ja alustalla menty jo lähes 250 000km ja koneella 115 000km. Ilmoitus pitäisi mennä sen mukaan mitä lukee auton mittaristossa, koska se on se mitä autolla on ajettu...

On tai ei niin ei taida paljoa myynti kiinnostaa, kun on vain yksi kuva. :facepalm: Ei riitä ymmärrys näihin.
 
Tarkka hinta ilmoituksessa ja lopussa vielä kerrotaan mikä on se viimeinen hinta :D


Ja jos myyjää uskoo, niin tässä voi tehdä tulevaisuudessa tiliä :D

"+ Säilyttää hyvin arvonsa moneen muuhun autoon verrattuna (pudotus tapahtunut jo, uutena ollut arviolta noin 110 000€. Jossain vaiheessa arvo saattaa kääntyä jopa ylöspäin) "
 
Tarkka hinta ilmoituksessa ja lopussa vielä kerrotaan mikä on se viimeinen hinta :D

Vaikka itsekään en tuosta tinkauskulttuurista pahemmin välitä (ehkä siksi, että en koe olevani kovin hyvä siinä), niin mielestäni tuollainen "viimeisen hinnan" ilmoittaminen ei oikein toimi autokaupassa. Aina tulee parempi mieli, jos saa itse neuvoteltua hintaa edes vähän alemmas.
 
Tarkka hinta ilmoituksessa ja lopussa vielä kerrotaan mikä on se viimeinen hinta :D


Ja jos myyjää uskoo, niin tässä voi tehdä tulevaisuudessa tiliä :D

"+ Säilyttää hyvin arvonsa moneen muuhun autoon verrattuna (pudotus tapahtunut jo, uutena ollut arviolta noin 110 000€. Jossain vaiheessa arvo saattaa kääntyä jopa ylöspäin) "
+ suojelee nykyistä omistajaa pitämällä epäonniset ostajat loitolla aivan järkyttävän ruman vannesarjan avulla...
 
Tarkka hinta ilmoituksessa ja lopussa vielä kerrotaan mikä on se viimeinen hinta :D


Ja jos myyjää uskoo, niin tässä voi tehdä tulevaisuudessa tiliä :D

"+ Säilyttää hyvin arvonsa moneen muuhun autoon verrattuna (pudotus tapahtunut jo, uutena ollut arviolta noin 110 000€. Jossain vaiheessa arvo saattaa kääntyä jopa ylöspäin) "

Tuommosella toddennäköisesti kolarikorjatulla Italiantuonnilla ei kyllä tienaa penniäkään.
 

Ruma maalaus (teippaus?)
Jumaliste on kallis. Onko tuo jopa 1. Gen vai 2. Gen? Amerikassa tuolla hinnalla saa lähes uutta vastaavan Viperin. Paljonhan tuollaiseen on verot? Voisi tehdä hyvän tilin uittamalla uudemman ja myymällä ylihinnalla jollekin suomalaiselle.
 
Jumaliste on kallis. Onko tuo jopa 1. Gen vai 2. Gen? Amerikassa tuolla hinnalla saa lähes uutta vastaavan Viperin. Paljonhan tuollaiseen on verot? Voisi tehdä hyvän tilin uittamalla uudemman ja myymällä ylihinnalla jollekin suomalaiselle.
1. gen tuo on. Joo, onhan tuolla aika paljon hintaa. Jenkeistä jos tois niin varmaan jollain 50-60k€ välillä pitäisi saada yhteensä kun ottaa huomioon laivauksen, verot, yms.

Ite panostaisin myös 2. geniin kuitenkin, olis edes jotain varusteita (esim. katto :D ). Hinnassa kuitenkaan ei kovin suurta eroa.
 
Onkohan tuollainen S5 ollut kalliimpi tehtaalta coupena vai sportbackinä? Coupe on kuitenkin 4.2 V8 ja tuo sportback kutoskoneella.
29 000e yli 200 000tkm ajetusta S5 kuulostaa aika kovalta hintapyynnöltä.... :hmm:
Mielestäni kuulostaa melko paljolta myös. Coupet 4.2 V8 koneellakaan taida noin kalliita olla.
 
Onkohan tuollainen S5 ollut kalliimpi tehtaalta coupena vai sportbackinä? Coupe on kuitenkin 4.2 V8 ja tuo sportback kutoskoneella.

Mielestäni kuulostaa melko paljolta myös. Coupet 4.2 V8 koneellakaan taida noin kalliita olla.

Vaihtuivat kaikki faceliftin yhteydessä kutoskoneisiksi joskus 2010 tms, myös coupet.
 
Jumaliste on kallis. Onko tuo jopa 1. Gen vai 2. Gen? Amerikassa tuolla hinnalla saa lähes uutta vastaavan Viperin. Paljonhan tuollaiseen on verot? Voisi tehdä hyvän tilin uittamalla uudemman ja myymällä ylihinnalla jollekin suomalaiselle.

Tutkitko tätä jostain vai oliko tuo vain mutua? Paljonko tällainen vastaava maksaa USA:ssa? En väitä etteikö tuo olisi halpa, mutta aika usein nämä huutelut tuntuvat sitten kuitenkin kääntyvän siihen että joku kulttimaineessa oleva rassi itseasiassa ihan oikeasti onkin aika paljon kalliimpi kuin uudempi vastaava.
 
Tutkitko tätä jostain vai oliko tuo vain mutua? Paljonko tällainen vastaava maksaa USA:ssa? En väitä etteikö tuo olisi halpa, mutta aika usein nämä huutelut tuntuvat sitten kuitenkin kääntyvän siihen että joku kulttimaineessa oleva rassi itseasiassa ihan oikeasti onkin aika paljon kalliimpi kuin uudempi vastaava.

$30000-40000 On aika normaali hinta perusyksilölle. Huonompia saa jopa $20000 ja aika timanttisia $50000. Toki jenkeistä aina löytyy näitä, millä on ajettu joku 17 kilometriä ja sitten pyynti voi olla $200000.
 
Tutkitko tätä jostain vai oliko tuo vain mutua? Paljonko tällainen vastaava maksaa USA:ssa? En väitä etteikö tuo olisi halpa, mutta aika usein nämä huutelut tuntuvat sitten kuitenkin kääntyvän siihen että joku kulttimaineessa oleva rassi itseasiassa ihan oikeasti onkin aika paljon kalliimpi kuin uudempi vastaava.
Nopeasti vilkaisin jostain sivulta ja näyttäisi uudempaakin korimallia saavan dollareilla vastaavalla summalla. Toki verot suomeen varmasti kovat. Kuten yllä sanottiin, näitä vanhempia taitaa löytää jonkin verran halvemmalla hyvilläkin kilometreillä. Toki verot ovat varmaan sen verran kovat että vaikea sanoa tarkkaan, mikä on halpa ja mikä kallis.
 
Onkohan tuollainen S5 ollut kalliimpi tehtaalta coupena vai sportbackinä? Coupe on kuitenkin 4.2 V8 ja tuo sportback kutoskoneella.

Mielestäni kuulostaa melko paljolta myös. Coupet 4.2 V8 koneellakaan taida noin kalliita olla.
V8:ssa taisi olla ketjun kanssa ehkä joissain yksilöissä pieni pulma mikä maksaa jokusen tonnin. En sen tarkemmin ko. autoa katsonut.
 
Eikös Viperin suhteen ole aika puolella, jos veroja pitää maksaa. Jostain 90-luvun autosta nyt luulis, että verot eivät olis ihan kohtuuttomat, vaikka toki päästöverotus taitaa olla siellä asteikon lopussa. Sinänsä ei yllätä yhtään tuo hinta, tuntuu että melkein kaikki jenkit suomessa on ihan ylihintaisia.
 
$30000-40000 On aika normaali hinta perusyksilölle. Huonompia saa jopa $20000 ja aika timanttisia $50000. Toki jenkeistä aina löytyy näitä, millä on ajettu joku 17 kilometriä ja sitten pyynti voi olla $200000.
Jep, oikeastaan aika yllättävän halpoja noi jenkeissä. Kuitenkin aika klassikko peli.
 
Jep, oikeastaan aika yllättävän halpoja noi jenkeissä. Kuitenkin aika klassikko peli.
Toisaalta kaikki muut samanikäiset amerikkalaiset (urheilu)autot on täällä USA:ssa vielä selvästi halvempia. Viperit on aikalailla eri kategoriassa kuin esim. Corvetet, niin hinnan kuin harvinaisuudenkin suhteen.

En löytänyt hinnastoja 90-luvulta, mutta veikkaan, että Viper on jo uutena ollut USA:ssa niin paljon halvempi kuin Suomessa, että käytettyjen Vipereiden tämänhetkisiä hintoja Suomessa ja USA:ssa on aika vaikea verrata toisiinsa.

Vipereitä ei nyt valmisteta, mutta uuden keskimoottori-Corveten MSRP on täällä $58900, eli verojen ja muiden maksujenkin jälkeen jäädään helposti alle 60k euron (osavaltiosta riippuen). Suomessa tuolla rahalla saa näköjään hädin tuskin nelipyttyisen EcoBoost-Mustangin. :rofl2:
 
Yhtä jenkkitubettajaa kun seuraan, niin eipä siellä näytä autot kovin kalliita olevan suomen hintoihin verrattuna, kun uusi Dodge Hellcatkin oli jotain 70-75k ja kuitenkin yli 700hp auto ja ihan tehtaan takuut ja kaikki. Suomessa on yksi käytetty nyt kaupan ja hinta 120k.
 
Toisaalta kaikki muut samanikäiset amerikkalaiset (urheilu)autot on täällä USA:ssa vielä selvästi halvempia. Viperit on aikalailla eri kategoriassa kuin esim. Corvetet, niin hinnan kuin harvinaisuudenkin suhteen.

En löytänyt hinnastoja 90-luvulta, mutta veikkaan, että Viper on jo uutena ollut USA:ssa niin paljon halvempi kuin Suomessa, että käytettyjen Vipereiden tämänhetkisiä hintoja Suomessa ja USA:ssa on aika vaikea verrata toisiinsa.

Vipereitä ei nyt valmisteta, mutta uuden keskimoottori-Corveten MSRP on täällä $58900, eli verojen ja muiden maksujenkin jälkeen jäädään helposti alle 60k euron (osavaltiosta riippuen). Suomessa tuolla rahalla saa näköjään hädin tuskin nelipyttyisen EcoBoost-Mustangin. :rofl2:
Noiden Suomen hinnathan on aika hyvin linjassa jenkkien hintojen kanssa. 35-45k$ 90-luvun auto jenkissä, tuot sen Suomeen ja rekisteröit niin yhteissumma tulee johonkin 50-60k€. Siihen vähän päälle lisää siitä ilosta, että se on jo täällä Suomessa niin hinta on siinä.

Lähinnä kuitenkin tarkoitin sitä, että aika halpa hinta minusta tuolle tollanen ~40k$ jenkeissä tai ~70k€ Suomessa. Onhan se toki enemmän kuin Corvetet, mutta kuten sanoit niin on tuo ihan eritason auto kuin Corvette. Mutta ei kuitenkaan jotain "perus" V8-Ferraria tai Porsche 964:sta kummoisempana vissiin arvosteta. Ehkä tuota Viperiä on sitten tehty niin paljon tai jotain.
 
Monilta aina unohtuu se, että kuinka paljon noista joutuu täällä päässä kaikkia veroja maksamaan, pelkkä autovero kun ei riitä alkuunkaan. Tuollainen $40000 auto on euroissa se lähemmäs 36000e ja siihen 2000e rahtia päälle niin päästään 38000e. Nyt kun auto haetaan satamasta menee maksuun tulli ja alvi eli 38ke * 1.1 * 1.24, joten nyt on rahaa palanut melkein 52ke ja käsissä on tax free auto ja voidaan aloittaa autoveroilmoituksen rustaaminen ja jäädään jännityksellä odottamaan päätöstä.
 
Yhtä jenkkitubettajaa kun seuraan, niin eipä siellä näytä autot kovin kalliita olevan suomen hintoihin verrattuna, kun uusi Dodge Hellcatkin oli jotain 70-75k ja kuitenkin yli 700hp auto ja ihan tehtaan takuut ja kaikki. Suomessa on yksi käytetty nyt kaupan ja hinta 120k.
Itse asiassa 717-heppaisen karvalakki-Hellcatin saa tilattua tehtaalta hintaan $51825. Tuohon tulee muutama tonni muita maksuja, kuten "gas guzzler tax", toimitusmaksut ja osavaltiokohtaiset verot, mutta euroiksi muutettuna jäädään silti siihen viidenkympin paikkeille. Ei tosiaan valittamista paikallisessa hintatasossa. :)
 
Noniin, eli lopputulemana se Viper ei ollutkaa "n11nqu aiv4n vituuun k4lliss1112"!!1 EN OSTA"

Karmean näköinen se kyllä silti oli =D Orkkiskuntonen olis paras. Ykköskoppanen GTS olis komia.
 
Monilta aina unohtuu se, että kuinka paljon noista joutuu täällä päässä kaikkia veroja maksamaan, pelkkä autovero kun ei riitä alkuunkaan. Tuollainen $40000 auto on euroissa se lähemmäs 36000e ja siihen 2000e rahtia päälle niin päästään 38000e. Nyt kun auto haetaan satamasta menee maksuun tulli ja alvi eli 38ke * 1.1 * 1.24, joten nyt on rahaa palanut melkein 52ke ja käsissä on tax free auto ja voidaan aloittaa autoveroilmoituksen rustaaminen ja jäädään jännityksellä odottamaan päätöstä.

Vero arpajaisiin voi osviittaa hakea tammikuussa tuodulla lähes 11965,11 € suorituksella.

1593711787212.png
 
No emmäkään pitäis sitä ihan karvalakkina kun seuraava on sitte S7 ja RS7 :D
Viittasin lähinnä siihen esikuvaan, se kun tosiaan on RS6. On joku 3.0TFSI sellaiseen verrattuna aika lamamalli. Vähän samaa meininkiä kun näissä 520d "M5":ssa.
 
Viittasin lähinnä siihen esikuvaan, se kun tosiaan on RS6. On joku 3.0TFSI sellaiseen verrattuna aika lamamalli. Vähän samaa meininkiä kun näissä 520d "M5":ssa.
Millä tavalla A7:n esikuva on RS6? En kyllä nyt tajuu tätä hienoa analogiaa. Ja niin kuin tiedät varmaan, RS6:ttakin on valmistettu jatkuvasti ja edelleen. Ja on kai A7:aakin saanut 2.0 TFSI:llä tai 3.0TDI:llä. Nehän ne lamamallit on, jos A7:sta puhutaan. Saattaa joissain maissa jopa 2.7 TDI:lläkin ollut, en jaksa googlata:darra:
 
Millä tavalla A7:n esikuva on RS6? En kyllä nyt tajuu tätä hienoa analogiaa. Ja niin kuin tiedät varmaan, RS6:ttakin on valmistettu jatkuvasti ja edelleen. Ja on kai A7:aakin saanut 2.0 TFSI:llä tai 3.0TDI:llä. Nehän ne lamamallit on, jos A7:sta puhutaan. Saattaa joissain maissa jopa 2.7 TDI:lläkin ollut, en jaksa googlata:darra:
Viittaus koski varmasti lähinnä tuota teippaustyyliä, joka on vapaalaskija Jon Olssonin autoista apinoitu suksiboksia myöten, ja hänellä oli RS6 noissa teipeissä.
 
Ykköskoppanen GTS olis komia.
Gen1 GTS:ää on tehty vain reilu tuhat kappaletta. Siitä edullinen ja "harvinainen" yksilö varsin klassisessa kuosissa.

Vero arpajaisiin voi osviittaa hakea tammikuussa tuodulla lähes 11965,11 € suorituksella.
Parin vuoden sisään on myös verotettu -97 4835€ ja -94 2586€. Onkohan kolaroituja vai miten on tuollaiseen päädytty. :think:
 
Gen1 GTS:ää on tehty vain reilu tuhat kappaletta. Siitä edullinen ja "harvinainen" yksilö varsin klassisessa kuosissa.


Parin vuoden sisään on myös verotettu -97 4835€ ja -94 2586€. Onkohan kolaroituja vai miten on tuollaiseen päädytty. :think:

En muista missä ketjussa ollut mutta autoja missä peräkkäiset valmistenumerot, niin veroissa huima ero. Joten arpomalla menee tai on mennyt. Ei siis Vipereitä vaan jotain spessumpia japseja muistaakseni.
Laskun laatija ei ole kiinnostunut kolareista harmi kyllä jos niin voi nyt sanoa.

Mutta VIN koodi haullahan noita on spotattu.
 
En tarkoittanut kolarikorjattuja. Saahan siihen alennuksia jos auton maalipinta on pilalla tai vaikka sisusta on osittain palanut tms.

Totta tuokin, on sitä nähty mittariruuvattuja, siis ylöspäin - ja pienemmät verot, tosin melko tavan kulkineissa mutta pätee varmasti erikoisimpiinkin.

IS oli tänään tai elen joku 500S merssu, käytetty vanhan koeajo. Belgian tuonti ja suomeen tullessa vaan 15tkm, toimittajankin näkökulmasta ei uskottavaa epäsuorasti sanottuna.

Tietenkin mainoksen makua, katon nyt vielä josko on myytävänä jossain.


Ja eipä löydy edit siis
 
Viimeksi muokattu:

Kyseisestä autosta kellään tietoa? Puolitoista vuotta sitten näitä katselin ja muistaakseni jo silloin oli myynnissä samassa liikkessä saman verran ajettuna. Kuitenkin hinnaltaan ihan normaalia luokkaa.
 
Puolitutun rakentama joskus aikanaan. En ole koskaan välittänyt tuosta rakentelutyylistä Mutta siitä huolimatta ei ole aika ainakaan parantanut tuon ilmettä
 
En ihmettele, aika edullinen jos km pitää todistettavasti paikkansa ja kunto vastaa kilsoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 399
Viestejä
4 592 001
Jäsenet
75 653
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom