Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
... ja en ollut edes humalassa kun missasin tuon "pienen" faktan... :lol:

Pari kertaa itsekin kyseisen virheen tehnyt ja luullut löytäneeni erittäin hyvät kaupat autoja etsiessä. :D

Onneksi sentäs olen huomannut virheen ennen puheliin tarttumista.
 
Cabrio ei taida muutenkaan olla läheskään niin haluttu kuin Coupe, löysempi koppa, painavampi, vähän pointless koko combo jos haetaan race-henkistä vehjettä. Mulle olis ihan sama vaikka se cabby olis sitten 325 kun ei sillä mitään rataa mennä kuitenkaan kiertämään.
 
Cabrio ei taida muutenkaan olla läheskään niin haluttu kuin Coupe, löysempi koppa, painavampi, vähän pointless koko combo jos haetaan race-henkistä vehjettä. Mulle olis ihan sama vaikka se cabby olis sitten 325 kun ei sillä mitään rataa mennä kuitenkaan kiertämään.
Nuo toki tiedossa, katon kun ottaa pois, niin kummasti kori löysenee. Tässä kun on kova katto niin ei toisiaan ihme että painavampikin. ;)

Tosin jos ratti olisi ollut oikealla, eli vasemmalla puolella, niin tuolla melkein 3x hintaerolla mulle kyllä kelpaisi avokin...
 
Voiskohan ton avo-M3:n uitttaa vaikka britteihin ja myydä sievoisella voitolla? Hyvä businessidea?
 
Japanista löytyy varmasti mutta hinta on kyllä jotain ihan muuta. Sieltä voinee kyllä saada vielä ihan järkirahalla vähän ajettua E55 tai E50, mutta C43 ja C32 on aika paljon harvemmin pomppinut eteen.
 
2003 AMG:tä ei vain löydy noilla kilsoilla ja tuohon hintaan :D

Ei sen todellakaan tarvitse olla tuollaisella hinnalla. Tuo myynnissä oleva karvalakki on about 2500-3000€ vehje aivan maksimissaan, ja silloinkin saa etsiä ostajaa tosissaan.
 
Onko se sitten vakavaa jos umpio, lokari ja puskuri on vaihdettu?

Siinä vaiheessa kun sitä pitää koripenkissä käyttää niin jää minulta ostamatta.

Ei ainakaan minusta. Tuollainen voi hyvin tulla parkkipaikalla jonkun muun töhöilystä johtuen, eikä omistajan ajotaidottomuudesta.
 
Onko se sitten vakavaa jos umpio, lokari ja puskuri on vaihdettu?

Siinä vaiheessa kun sitä pitää koripenkissä käyttää niin jää minulta ostamatta.
Haaste on vaan erottaa nämä toisistaan. Siis jos on näkee että on kolaroitu niin selvittää sitten kuinka paha tälli on ollut.

Ei siis sillä ettenkö itsekin voisi ihan hyvin peltikolaroidun ostaa, mutta kyllä siinä varovaisemmaksi muuttuu jos näkee että peltejä on pitänyt oikoa.
Ei ainakaan minusta. Tuollainen voi hyvin tulla parkkipaikalla jonkun muun töhöilystä johtuen, eikä omistajan ajotaidottomuudesta.
Voihan niitä runkoa vääntäviä mällejäkin tulla jonkun muun töhöilystä, töhöilyvauhdistahan se on vaan kiinni: Ostajan kannalta kai se on se ja sama kenen vika vahingon syntyminen aiknaan oli.
Varusteiksi lueteltu
- automaatti-ilmastointi
Mitä siinä luonnollisesti ei edes ole
Millä perusteella ei ole? Lämpötilansäädöt ainakin näkyy ja "Auto" nappi lienee vaihdekepin takana keskellä.

Ei sillä etteikö Nettiautossa olisi nuo varusteilmoitukset melkeinkä useammin väärin kuin oikein, joko on liikaa tai vähintäänkin ei ole jaksettu ruksia kaikkia. Haun käytön kannalta ärsyttävää.
 
Millä perusteella ei ole? Lämpötilansäädöt ainakin näkyy ja "Auto" nappi lienee vaihdekepin takana keskellä.

Ei sillä etteikö Nettiautossa olisi nuo varusteilmoitukset melkeinkä useammin väärin kuin oikein, joko on liikaa tai vähintäänkin ei ole jaksettu ruksia kaikkia. Haun käytön kannalta ärsyttävää.

Koska automaatti on tällainen mikä esim tässä Mercedes-Benz C 200T Kompressor Avantgarde A Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
En tiedä mitä tuossa huonommassa mallissa säädetään automaattisesti mutta siellä näköjään tosiaan on auto nappi joka tekee jotain.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.

Ainakin starin mukaan tuossa karvahattumallin ilmastoinnissa sielllä on pari lämpötila-anturia ja läppämoottorit säädöille, jotka tosin ajelevat aika karkeasti autoasennolla kun ei noita lämpötila-antureita ole enempää.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.
Onko varma? Ainakin W124:ssa puoliautomaattinen ilmastointi toimi juuri päinvastoin, että se yrittää pitää lämpötilan halutussa mutta puhaltimien suunta ja nopeus pitää säätää itse sekä ilmastoinnin kompura napsauttaa manuaalisesti päälle. Toimi oikeastaan aika hyvin, vaikka omassa ei edes "ilmastointi" toiminutkaan.
 
Voipi olla kyllä niinkin päin. Siitä on jo hetkonen kun olen moisella viimeksi ajellut.
 
Kyllä se puhallusnopeuden ihan automaagista itte veistelee tuossa halvimmassakin.
Miksi siinä vasemmalla on erikseen puhallusnopeus?

W210 oli puoliautomaatti tuollainen että sääti vain lämpötilaa, voihan toi olla vähän kehittyneempi?
 
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.
 
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.

Vaikea uskoa, koska Citroenin vastaava toimi mainiosti. Ei sitä tarvinnut säätää muutoin kuin huurteenpoistonappia painamalla tarvittaessa. Suuntaus manuaalisesti, muutoin toimi automaattisesti. Ehkä Pösössäsi oli se sisätilan anturin ropelli rikki tai tukossa.
 
Ruoste, 4v automaatti, janoinen, hidas
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...
 

Onpa vähän ajettu ja siisti Sonata. Eikös nuo ole ihan luotettavia pelejä vielä?
Anopilla n. 140tkm ajettuna 3,3 bensa V6. Tosi jees sikäli. "yhtä kivat" kovat muovit ohjaamossa kuin silloisessa BMW e91 318, vähän vanhahtava tosin. Lähtee kuin hauki rannasta kaasua painettaessa. Talvella oli jotain käynnistymisongelmia oli ja hihnaa rallatti. Bensa kyllä maistu. Ruostetta ei havaittavissa. Sähköpenkissä ainakin manuaali ristiselän säätö että tarkistasin että sellainen löytyy (omalle selälle).

Ainakin ko. koneelle 4v automaatti vallan riittävä.
 
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...

Alustahan noissa hapertuu
 
Alustahan noissa hapertuu
Eli se perus "japsi / korea" -ongelma. Jos löytää uudesta massatun yksilön, niin lieneen "paras diili".

Anopilla n. 140tkm ajettuna 3,3 bensa V6. Tosi jees sikäli. "yhtä kivat" kovat muovit ohjaamossa kuin silloisessa BMW e91 318, vähän vanhahtava tosin. Lähtee kuin hauki rannasta kaasua painettaessa. Talvella oli jotain käynnistymisongelmia oli ja hihnaa rallatti. Bensa kyllä maistu. Ruostetta ei havaittavissa. Sähköpenkissä ainakin manuaali ristiselän säätö että tarkistasin että sellainen löytyy (omalle selälle).

Ainakin ko. koneelle 4v automaatti vallan riittävä.
Huomasin itsekin että tuosta on 235 ja facelit-250hv versiot joille luvataan 7,7 ja faceliftille ilmeisesti allekin hieman. ~15L kaupungissa ei tosin ole tätä päivää. :D
 
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.
Nettiautossa ei vaan ole mahdollista valita puoliautomaattia, joten se on vähän tulkinannvaraista miksi tuollainen pitäisi ruksia.

Toki oma lukunsa on sitten tapaukset jotka raksivat ilmastoimattomaan manuaali ilmastoinnin luullen sen tarkoittavan puhallinta.
 
Nettiautossa ei vaan ole mahdollista valita puoliautomaattia, joten se on vähän tulkinannvaraista miksi tuollainen pitäisi ruksia.

Toki oma lukunsa on sitten tapaukset jotka raksivat ilmastoimattomaan manuaali ilmastoinnin luullen sen tarkoittavan puhallinta.
Aika turhaa hommaa sinne hakuun ruksia haluamiaan varusteita, niin isossa osassa ilmoituksia ne on kuitenkin päin helvettiä laitettu että jää helposti monta autoa näkemättä jos niitä käyttää.
Autoliikkeetkin osaavat tuon kusta kunnolla, vasta tässä etsin "uutta" autoa ja oli moneen jäänyt esim. vak.nop. ja sadetunnistin listaamatta.
 
Aika turhaa hommaa sinne hakuun ruksia haluamiaan varusteita, niin isossa osassa ilmoituksia ne on kuitenkin päin helvettiä laitettu että jää helposti monta autoa näkemättä jos niitä käyttää.
Autoliikkeetkin osaavat tuon kusta kunnolla, vasta tässä etsin "uutta" autoa ja oli moneen jäänyt esim. vak.nop. ja sadetunnistin listaamatta.
Juurikin tästä syystä hakuun vain välttämättömimmät korimalli, moottorikoko yms.
 
Juurikin tästä syystä hakuun vain välttämättömimmät korimalli, moottorikoko yms.

Tuntuu vaan että korimalliakaan ei monesti osaa ihmiset laittaa. Monet kerrat nähnyt esimerkiksi CE124 mersuja sedanina ja tila-autoja viistoperinä yms.
Merkki ja sijainti ovat ainoita mihin voi luottaa noissa tiedoissa, muuten voi olla ihan mitä sattuu.
 
Tässäkin on jo lähes kuskinpenkin sivuittaistuen nahka hinkkautunut turvavyöstä puhki. Sporttinahoissa näin usein käy mutta aina se on rumannäköinen katsella.....

 
Vähän ajettu Camry. Mutta onko viimeisin huoltoväli iän puolesta tosiaan 12 vuotta :D

5000km ajettu huoltojen välissä.. Jos ollut säilytyksessä esim. lämpöisessä niin ei tosiaan suuremmalti merkitystä.

Kuitenkin viimeisessä huollossa vaihdettu kaikki kriittiset asiat. mm. nesteet.
 
Tässäkin on jo lähes kuskinpenkin sivuittaistuen nahka hinkkautunut turvavyöstä puhki. Sporttinahoissa näin usein käy mutta aina se on rumannäköinen katsella.....


Eiköhän toi sivuttaistuki ihan autoon istumisesta ja sieltä noustessa kulu. Turvavyö ei tollasta kulumaa tee. No oli mikä syy tahansa niin ruman näköistä mutta korjattavissa.
 
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...
En ole noista muuta isompaa kuullut kuin se että taka-akseli voi katketa täysin yllättäen. Sinne ei ilmeisesti ole tehtaalla laitettu minkäänlaista suojausta sisään. Tuosta oli takaisinkutsukampanjakin mutta siinäkin tutkittiin vain päällisinpuolin akselin kunto.

Tässä vielä lähde: Läpi ruostunut auto läpäisi katsastukset ainakin vuosina 2015-17 – HS: Akselipalkki katkesi moottoritiellä!

Itselleni olin myös moista hommaamassa mutta tuo ei faceliftin kojelauta oli vain jotenkin niin kökön näköinen että jäi hankkimatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 376
Viestejä
4 591 053
Jäsenet
75 650
Uusin jäsen
staibusan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom