Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Monilta aina unohtuu se, että kuinka paljon noista joutuu täällä päässä kaikkia veroja maksamaan, pelkkä autovero kun ei riitä alkuunkaan. Tuollainen $40000 auto on euroissa se lähemmäs 36000e ja siihen 2000e rahtia päälle niin päästään 38000e. Nyt kun auto haetaan satamasta menee maksuun tulli ja alvi eli 38ke * 1.1 * 1.24, joten nyt on rahaa palanut melkein 52ke ja käsissä on tax free auto ja voidaan aloittaa autoveroilmoituksen rustaaminen ja jäädään jännityksellä odottamaan päätöstä.

Vero arpajaisiin voi osviittaa hakea tammikuussa tuodulla lähes 11965,11 € suorituksella.

1593711787212.png
 
No emmäkään pitäis sitä ihan karvalakkina kun seuraava on sitte S7 ja RS7 :D
Viittasin lähinnä siihen esikuvaan, se kun tosiaan on RS6. On joku 3.0TFSI sellaiseen verrattuna aika lamamalli. Vähän samaa meininkiä kun näissä 520d "M5":ssa.
 
Viittasin lähinnä siihen esikuvaan, se kun tosiaan on RS6. On joku 3.0TFSI sellaiseen verrattuna aika lamamalli. Vähän samaa meininkiä kun näissä 520d "M5":ssa.
Millä tavalla A7:n esikuva on RS6? En kyllä nyt tajuu tätä hienoa analogiaa. Ja niin kuin tiedät varmaan, RS6:ttakin on valmistettu jatkuvasti ja edelleen. Ja on kai A7:aakin saanut 2.0 TFSI:llä tai 3.0TDI:llä. Nehän ne lamamallit on, jos A7:sta puhutaan. Saattaa joissain maissa jopa 2.7 TDI:lläkin ollut, en jaksa googlata:darra:
 
Millä tavalla A7:n esikuva on RS6? En kyllä nyt tajuu tätä hienoa analogiaa. Ja niin kuin tiedät varmaan, RS6:ttakin on valmistettu jatkuvasti ja edelleen. Ja on kai A7:aakin saanut 2.0 TFSI:llä tai 3.0TDI:llä. Nehän ne lamamallit on, jos A7:sta puhutaan. Saattaa joissain maissa jopa 2.7 TDI:lläkin ollut, en jaksa googlata:darra:
Viittaus koski varmasti lähinnä tuota teippaustyyliä, joka on vapaalaskija Jon Olssonin autoista apinoitu suksiboksia myöten, ja hänellä oli RS6 noissa teipeissä.
 
Ykköskoppanen GTS olis komia.
Gen1 GTS:ää on tehty vain reilu tuhat kappaletta. Siitä edullinen ja "harvinainen" yksilö varsin klassisessa kuosissa.

Vero arpajaisiin voi osviittaa hakea tammikuussa tuodulla lähes 11965,11 € suorituksella.
Parin vuoden sisään on myös verotettu -97 4835€ ja -94 2586€. Onkohan kolaroituja vai miten on tuollaiseen päädytty. :think:
 
Gen1 GTS:ää on tehty vain reilu tuhat kappaletta. Siitä edullinen ja "harvinainen" yksilö varsin klassisessa kuosissa.


Parin vuoden sisään on myös verotettu -97 4835€ ja -94 2586€. Onkohan kolaroituja vai miten on tuollaiseen päädytty. :think:

En muista missä ketjussa ollut mutta autoja missä peräkkäiset valmistenumerot, niin veroissa huima ero. Joten arpomalla menee tai on mennyt. Ei siis Vipereitä vaan jotain spessumpia japseja muistaakseni.
Laskun laatija ei ole kiinnostunut kolareista harmi kyllä jos niin voi nyt sanoa.

Mutta VIN koodi haullahan noita on spotattu.
 
En tarkoittanut kolarikorjattuja. Saahan siihen alennuksia jos auton maalipinta on pilalla tai vaikka sisusta on osittain palanut tms.

Totta tuokin, on sitä nähty mittariruuvattuja, siis ylöspäin - ja pienemmät verot, tosin melko tavan kulkineissa mutta pätee varmasti erikoisimpiinkin.

IS oli tänään tai elen joku 500S merssu, käytetty vanhan koeajo. Belgian tuonti ja suomeen tullessa vaan 15tkm, toimittajankin näkökulmasta ei uskottavaa epäsuorasti sanottuna.

Tietenkin mainoksen makua, katon nyt vielä josko on myytävänä jossain.


Ja eipä löydy edit siis
 
Viimeksi muokattu:

Kyseisestä autosta kellään tietoa? Puolitoista vuotta sitten näitä katselin ja muistaakseni jo silloin oli myynnissä samassa liikkessä saman verran ajettuna. Kuitenkin hinnaltaan ihan normaalia luokkaa.
 
Puolitutun rakentama joskus aikanaan. En ole koskaan välittänyt tuosta rakentelutyylistä Mutta siitä huolimatta ei ole aika ainakaan parantanut tuon ilmettä
 
En ihmettele, aika edullinen jos km pitää todistettavasti paikkansa ja kunto vastaa kilsoja.
 
... ja en ollut edes humalassa kun missasin tuon "pienen" faktan... :lol:

Pari kertaa itsekin kyseisen virheen tehnyt ja luullut löytäneeni erittäin hyvät kaupat autoja etsiessä. :D

Onneksi sentäs olen huomannut virheen ennen puheliin tarttumista.
 
Cabrio ei taida muutenkaan olla läheskään niin haluttu kuin Coupe, löysempi koppa, painavampi, vähän pointless koko combo jos haetaan race-henkistä vehjettä. Mulle olis ihan sama vaikka se cabby olis sitten 325 kun ei sillä mitään rataa mennä kuitenkaan kiertämään.
 
Cabrio ei taida muutenkaan olla läheskään niin haluttu kuin Coupe, löysempi koppa, painavampi, vähän pointless koko combo jos haetaan race-henkistä vehjettä. Mulle olis ihan sama vaikka se cabby olis sitten 325 kun ei sillä mitään rataa mennä kuitenkaan kiertämään.
Nuo toki tiedossa, katon kun ottaa pois, niin kummasti kori löysenee. Tässä kun on kova katto niin ei toisiaan ihme että painavampikin. ;)

Tosin jos ratti olisi ollut oikealla, eli vasemmalla puolella, niin tuolla melkein 3x hintaerolla mulle kyllä kelpaisi avokin...
 
Voiskohan ton avo-M3:n uitttaa vaikka britteihin ja myydä sievoisella voitolla? Hyvä businessidea?
 
Japanista löytyy varmasti mutta hinta on kyllä jotain ihan muuta. Sieltä voinee kyllä saada vielä ihan järkirahalla vähän ajettua E55 tai E50, mutta C43 ja C32 on aika paljon harvemmin pomppinut eteen.
 
2003 AMG:tä ei vain löydy noilla kilsoilla ja tuohon hintaan :D

Ei sen todellakaan tarvitse olla tuollaisella hinnalla. Tuo myynnissä oleva karvalakki on about 2500-3000€ vehje aivan maksimissaan, ja silloinkin saa etsiä ostajaa tosissaan.
 
Onko se sitten vakavaa jos umpio, lokari ja puskuri on vaihdettu?

Siinä vaiheessa kun sitä pitää koripenkissä käyttää niin jää minulta ostamatta.

Ei ainakaan minusta. Tuollainen voi hyvin tulla parkkipaikalla jonkun muun töhöilystä johtuen, eikä omistajan ajotaidottomuudesta.
 
Onko se sitten vakavaa jos umpio, lokari ja puskuri on vaihdettu?

Siinä vaiheessa kun sitä pitää koripenkissä käyttää niin jää minulta ostamatta.
Haaste on vaan erottaa nämä toisistaan. Siis jos on näkee että on kolaroitu niin selvittää sitten kuinka paha tälli on ollut.

Ei siis sillä ettenkö itsekin voisi ihan hyvin peltikolaroidun ostaa, mutta kyllä siinä varovaisemmaksi muuttuu jos näkee että peltejä on pitänyt oikoa.
Ei ainakaan minusta. Tuollainen voi hyvin tulla parkkipaikalla jonkun muun töhöilystä johtuen, eikä omistajan ajotaidottomuudesta.
Voihan niitä runkoa vääntäviä mällejäkin tulla jonkun muun töhöilystä, töhöilyvauhdistahan se on vaan kiinni: Ostajan kannalta kai se on se ja sama kenen vika vahingon syntyminen aiknaan oli.
Varusteiksi lueteltu
- automaatti-ilmastointi
Mitä siinä luonnollisesti ei edes ole
Millä perusteella ei ole? Lämpötilansäädöt ainakin näkyy ja "Auto" nappi lienee vaihdekepin takana keskellä.

Ei sillä etteikö Nettiautossa olisi nuo varusteilmoitukset melkeinkä useammin väärin kuin oikein, joko on liikaa tai vähintäänkin ei ole jaksettu ruksia kaikkia. Haun käytön kannalta ärsyttävää.
 
Millä perusteella ei ole? Lämpötilansäädöt ainakin näkyy ja "Auto" nappi lienee vaihdekepin takana keskellä.

Ei sillä etteikö Nettiautossa olisi nuo varusteilmoitukset melkeinkä useammin väärin kuin oikein, joko on liikaa tai vähintäänkin ei ole jaksettu ruksia kaikkia. Haun käytön kannalta ärsyttävää.

Koska automaatti on tällainen mikä esim tässä Mercedes-Benz C 200T Kompressor Avantgarde A Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
En tiedä mitä tuossa huonommassa mallissa säädetään automaattisesti mutta siellä näköjään tosiaan on auto nappi joka tekee jotain.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.

Ainakin starin mukaan tuossa karvahattumallin ilmastoinnissa sielllä on pari lämpötila-anturia ja läppämoottorit säädöille, jotka tosin ajelevat aika karkeasti autoasennolla kun ei noita lämpötila-antureita ole enempää.
 
Se auto nappi säätää puoliautomaattisessa ilmastoinnissa vaan puhaltimen nopeutta. Tossa jopeen linkin autossa on taas oikea automaattinen ilmastointi joka pyrkii säätämään lämpötilan autossa tavoitelämpötilaan. Puoliautomaattisessa se puhaltaa vain "about" toivotun lämpöistä ilmaa ja säätelee puhallusnopeutta, eikä sen kummemmin tiedä millainen lämpö autossa vallitsee.
Onko varma? Ainakin W124:ssa puoliautomaattinen ilmastointi toimi juuri päinvastoin, että se yrittää pitää lämpötilan halutussa mutta puhaltimien suunta ja nopeus pitää säätää itse sekä ilmastoinnin kompura napsauttaa manuaalisesti päälle. Toimi oikeastaan aika hyvin, vaikka omassa ei edes "ilmastointi" toiminutkaan.
 
Voipi olla kyllä niinkin päin. Siitä on jo hetkonen kun olen moisella viimeksi ajellut.
 
Kyllä se puhallusnopeuden ihan automaagista itte veistelee tuossa halvimmassakin.
Miksi siinä vasemmalla on erikseen puhallusnopeus?

W210 oli puoliautomaatti tuollainen että sääti vain lämpötilaa, voihan toi olla vähän kehittyneempi?
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 463
Viestejä
4 422 814
Jäsenet
73 372
Uusin jäsen
Kears

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom