Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon riippuu penkin ja ratin asennosta ottaako elintaso kiinni kun talvitakki päällä autoon istuu. :D

Unohdin mainita, että minulla on yleensä takin vetoketju kiinni autossa istuessani, ei raavi niin helposti kuin avonaisena ;)
 
Unohdin mainita, että minulla on yleensä takin vetoketju kiinni autossa istuessani, ei raavi niin helposti kuin avonaisena ;)
Ei ihan, mutta sellainen sopivasti ei-reunoilla-piilotettu metallivetskari kyllä silti onnistui välillä. Ja usein takki on auki kun nousee pois autosta, tms. Ja onpa joskus tainnut taskunkin vetskari napata noustessa skriidut.

Kulutuskamaa ja nuo naarmut yleensä tasoittuu hyvin mustassa ratissa ajan kanssa.
 
Legendaarisen paskalla automaattilaatikolla. Tollasessakin vois olla jotain ideaa manuaalina.
 
Vähän ajettu Honda isolla myllyllä. Ei välttämättä tule vastaavia enää kovin usein vastaan......

Nuorempana tuollasta olin ostamassa ja lueskelin foorumeilta juttua. Soittelin muutaman automaattilaatikkojen huoltoja tekevän firmankin läpi ja kaikki totesivat ettei kannata hankkia ongelmia. En enää sitä vikaa muista mutta järjestään kaikki menevät rikki ja huolto maksaa tuhansia. Suositteli mieluummin Legendiä V6.
 
Nuorempana tuollasta olin ostamassa ja lueskelin foorumeilta juttua.

En väitä vastaan mutta noin yleisesti foorumeilta jos lukee niin kaikissa (käytetyissä) autoissa on omat vikakohtansa. Ja yleensä mitä isommalla koneella niin sen kalliimmat rempat :D
 
En väitä vastaan mutta noin yleisesti foorumeilta jos lukee niin kaikissa (käytetyissä) autoissa on omat vikakohtansa. Ja yleensä mitä isommalla koneella niin sen kalliimmat rempat :D
Totta kyllä, jokaisesta löytyy jotain ja on noita autoja ja niiden ongelmia ollut vuosien saatossa. Mutta kirkkaimpana mieleen nousee RX8 wankel-remppoineen ja tuo Coupe Civic jotka jättänyt ostamatta selkeiden tiedossa olevien ongelmien takia. Toisaalta taas sti-impreza ja stb-forester menivät käyttöautoina ilman mitään. Öljyjä vaihdettiin.
 
44000e 260tkm ajetusta farkusta... :rolleyes: mitähän on mahtanut Sveitsissä maksaa 207tkm ajettuna, alle 20000e?


Onhan tosta melkein 20k maksettu autoveroa Suomeen tuodessa. Voi olla harvassa kuka uskaltaa yksityiseltä tollasen ostaa.
 
Voi olla harvassa kuka uskaltaa yksityiseltä tollasen ostaa.

No ei se liikkeestäkään täysin turvallista ole. Noilla kilsoilla ja 8v ikäisenä ei saa täysiä korvauksia jos moottori/laatikko leviää sen 3kk virhevastuun aikanakin

Itse asiassa harva liike ottaa sisään noin kallista erikoismallia jossa on +260tkm mittarissa. Eli joka tapauksessa tuo on vaikea myytävä tai vaihdettava
 
No ei se liikkeestäkään täysin turvallista ole. Noilla kilsoilla ja 8v ikäisenä ei saa täysiä korvauksia jos moottori/laatikko leviää sen 3kk virhevastuun aikanakin

Itse asiassa harva liike ottaa sisään noin kallista erikoismallia jossa on +260tkm mittarissa. Eli joka tapauksessa tuo on vaikea myytävä tai vaihdettava

Mikä 3kk:n virhevastuu? Ei virhevastuulla ole mitään ennalta määritettyä aikaa.

Se on kyllä totta, jos ko. Audin ostaisi liikkeestä ja siitä jotain leviäisi, niin vastaantulot olisivat todella pienet virhevastuun alaisuudessa.
 
Mikä 3kk:n virhevastuu? Ei virhevastuulla ole mitään ennalta määritettyä aikaa.

Itseasiassa se olikin 6kk

Kuluttajansuojalaki:

"Kuuden kuukauden sääntö tarkoittaa sitä, että virheen oikaiseminen kuuluu myyjän vastuulle, ellei myyjä osoita, että tavara oli luovutettaessa virheetön. "

"Kuuden kuukauden sääntöä ei voi rinnastaa takuuseen. Virheenä ei pidetä luonnollisesta kulumisesta tai käyttövirheestä aiheutunutta vikaa, vaikka se ilmenisikin kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. "

Esimerkki: Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin.
 
Mutta virhevastuu säilyy myyjäliikkeellä niin pitkään kunnes auto on asiakkaalla. Siinä vaiheessa kun asiakas myy auton eteenpäin, paalaa tai vakuutusyhtiö lunastaa sen, loppuu virhevastuu. 6kk aikana ilmenneet viat voidaan olettaa olleen jo autossa myyntihetkellä, jolloin korvaus kuuluu liikkeelle. Tietysti jos puhutaan vanhasta paljon ajetusta miinasta, oletettu käyttöikä on saattanut tulla jo vastaan, jolloin liikkeen ei pidä mitään maksaa.
 
Mutta virhevastuu säilyy myyjäliikkeellä niin pitkään kunnes auto on asiakkaalla. Siinä vaiheessa kun asiakas myy auton eteenpäin, paalaa tai vakuutusyhtiö lunastaa sen, loppuu virhevastuu. 6kk aikana ilmenneet viat voidaan olettaa olleen jo autossa myyntihetkellä, jolloin korvaus kuuluu liikkeelle. Tietysti jos puhutaan vanhasta paljon ajetusta miinasta, oletettu käyttöikä on saattanut tulla jo vastaan, jolloin liikkeen ei pidä mitään maksaa.

Kyllä ja ei. On noita uutisia ollut, ja täälläkin osaa käsitelty kait - missä ostaja muutaman vuoden jälkeen vielä tulee vaatimaan korvauksia, kun jopa tietoisesti viallinen auto hajoaa. KKV käsittelee ja korvauksia joutuu liike maksamaan, vähän mutta kuitenkin. Ei toki aina. Tulee mieleen ainakin yksi porsche mistä levisi kone, sprinter mistä loota hajosi. IS juttuja ei niin kovin kauan sitten.
En kyllä tähän aiheeseen tämän enempää kajoa kun nähty jo mihin suuntaan keskustelu menee, aina:whistling:
 
Jospa palattaisiin sitten takaisin aiheeseen:


560 heppaisessa tehoaudissa päätetty sitten säästää renkaissa ja lyöty Nankangit alle
Näytti olevan NS-2 alla. Mitkäs sä sitten laittaisit? Oon ajellut samaa sporttista autoa Nankang NS-2, Falkenin FK510 azenis ja Pilot Sport 4s renkailla ja huomiot on sellaiset, että kuivalla (ei ihan back to back to back pääse vetämään) on aika samantapaiset suorituskyvyltään, NS-2 kyllä vähän ottaa takkiin muttei isosti siinä pidon rajan aistimisessa kaarreajossa ja vähän enemmän rengasmelussa, kun on radiaali. Ihan hyvä rengas kuitenkin.
 
Näytti olevan NS-2 alla. Mitkäs sä sitten laittaisit? Oon ajellut samaa sporttista autoa Nankang NS-2, Falkenin FK510 azenis ja Pilot Sport 4s renkailla ja huomiot on sellaiset, että kuivalla (ei ihan back to back to back pääse vetämään) on aika samantapaiset suorituskyvyltään, NS-2 kyllä vähän ottaa takkiin muttei isosti siinä pidon rajan aistimisessa kaarreajossa ja vähän enemmän rengasmelussa, kun on radiaali. Ihan hyvä rengas kuitenkin.
Vaikuttaisi tosiaan laaturenkaalta. Jarrutustesteissä saavuttanut sijan 46/50 (2020 Tyre Market Overview Braking Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews). Muualla testeissä todettu mm. seuraavaa "Dangerously long braking distance in the wet, wet understeer, reduced steering precision, loud and uncomfortable. ".

Laittaisin mieluummin alle vaikka PS 4S.
 
Vaikuttaisi tosiaan laaturenkaalta. Jarrutustesteissä saavuttanut sijan 46/50 (2020 Tyre Market Overview Braking Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews). Muualla testeissä todettu mm. seuraavaa "Dangerously long braking distance in the wet, wet understeer, reduced steering precision, loud and uncomfortable. ".

Laittaisin mieluummin alle vaikka PS 4S.
No kyseessähän on siis testit märällä, joka mun mielestä nyt ei välttämättä edusta tollasen sporttisen auton ideaalia käyttöolosuhdetta. Vai kuinka monella ihan normaalilla renkaalla olet kohdannut ongelmia märällä, jos ajetaan ihan normaalia nopeutta. Toi on ihan hyvä kuivan kelin rengas, joskin vähän äänekkäämpi kuin verrokit. Jos katotaan kuivan kelin tuloksia jarrutusmatkassa niin erot on karkeasti 4 metrin sisään noilla kolmella renkaalla, joista NS2 kyllä selviää huonoiten, mutta silti ihan ok tuloksella, jos katsotaan suorituskykyisten renkaiden listaa. Mun kokemus märällä on sellanen, että noista kolmesta toi ns2 on kaikista arvaamattomin, eli esim kaarrepidossa sen pidon rajan havaitseminen on hankalampaa ja se rengas "lähtee alta" yllättävämmin eli varmaan samaa tarinaa, kuin tossa artikkelissa. Ei se silti nyt mitenkään kauhea rengas ole ja saattaa olla ps4s 1000€ kierros ja noilla vaan 600€ niin jos esim autolla paljon rällää ja renkaat kokoajan sileät niin kyllä mäkin saattaisin haluta säästää.
 
Ilmoituksessa lukee "Uudet renkaat". Mistä tiedät, ettei renkaat ole liikeen itsensä hankkimat? Ostaja sitten hankkii ne PS4:t tai mitkä ikinä haluaakin hankkia.

Takaviistokuvassa oikeassa takarenkaassa on vielä pala tarraa jäljellä, joka tukisi ajatustani.
 
Ilmoituksessa lukee "Uudet renkaat". Mistä tiedät, ettei renkaat ole liikeen itsensä hankkimat? Ostaja sitten hankkii ne PS4:t tai mitkä ikinä haluaakin hankkia.

Takaviistokuvassa oikeassa takarenkaassa on vielä pala tarraa jäljellä, joka tukisi ajatustani.

Niin, nythän oli kyse siitä, onko renkaissa säästetty. Ei sillä ole asian kanssa mitään tekemistä, kuka ne on hankkinut. Jos mahdollinen ostajakin on sitä mieltä, että uudet renkaat eivät kelpaa, vaan pitää päivittää parempiin, niin eiköhän se ole aika selvää, että renkaissa on alunperin säästetty.

Jos audissa olisi esim. ne PS4:t, niin harvemmalle varmaan tulisi ensimmäisenä mieleen, että pitääpä päivittää renkaat.
 
Olisiko käynyt niin että entinen omistaja on saanut paremman hyvityksen uusilla renkailla? Ainakin perusautoissa automyyjä antaa usein paremman hyvityksen jos on kahdet hyvät renkaat. Toki tuossa Audissa on 70k enemmän hintaa kuin perusautoissa.
 
Yli satatonnia autoon ja sitten muutaman satasen säästö renkaissa. :facepalm:

Eihän siinä, kukin tyylillään.
Onko nyt siis niin, että ainoastaan PS4S on sopiva rengas vai viitsisitkö luetella, että mitkä kaikki renkaat sun mielestä kelpaa sitten potentiaalisille ostajille? Miksei sitten laiteta vaatimustasoksi semi slicksejä, jotta auto oikeasti toimii sporttisesti radalla, tai toisaalta entäs jos tollasen ostaja haluaakin vaan mahdollisimman hiljaiset ja mukavan tuntuiset renkaat joilla maantie ja motarinopeuksissa ohitukseen tarvittava teho välittyy tiehen, mutta autoa ei poljeta viivalta? NS-2 renkailla ajaneena (takaveto) voin todeta, että ihan hyvin nekin sporttisemmassa autossa toimivat, vaikka parempaakin on tarjolla. Suurin osa ei renkaista tiedä tuon taivaallista ja jos aletaan rengasvalintaa tollasessa audissa kritisoimaan niin miksei vaan mennä valmistajan ensiasennusrenkaalla, jolloin ainakin voidaan olettaa auton toimivan suunnitellusti?
 
Vähän ajettu Honda isolla myllyllä. Ei välttämättä tule vastaavia enää kovin usein vastaan......

Itselläni oli tuollainen tuossa varmaan 8 vuotta sitten. Kiva jämäkkä auto. Ei mitään ongelmia vaihdelaatikon kanssa. Ajettu silloin 150tkm. Hinta on kyllä sikakova, itse maksoin aikoinaan about saman. Nykyään pitäisi olla paljon halvempi.
 
Onko nyt siis niin, että ainoastaan PS4S on sopiva rengas vai viitsisitkö luetella, että mitkä kaikki renkaat sun mielestä kelpaa sitten potentiaalisille ostajille? Miksei sitten laiteta vaatimustasoksi semi slicksejä, jotta auto oikeasti toimii sporttisesti radalla, tai toisaalta entäs jos tollasen ostaja haluaakin vaan mahdollisimman hiljaiset ja mukavan tuntuiset renkaat joilla maantie ja motarinopeuksissa ohitukseen tarvittava teho välittyy tiehen, mutta autoa ei poljeta viivalta? NS-2 renkailla ajaneena (takaveto) voin todeta, että ihan hyvin nekin sporttisemmassa autossa toimivat, vaikka parempaakin on tarjolla. Suurin osa ei renkaista tiedä tuon taivaallista ja jos aletaan rengasvalintaa tollasessa audissa kritisoimaan niin miksei vaan mennä valmistajan ensiasennusrenkaalla, jolloin ainakin voidaan olettaa auton toimivan suunnitellusti?
Menipäs se nyt tunteisiin. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö noilla Nankangeilla ajelisi. Tämä on jotain sinun omaa heikkotasoista olkiukkoiluasi.

Etkös juuri aiemmin kehuskellut ajaneesi samanlaista audia ("samaa sporttista autoa") Nankangeilla mutta nyt se sitten muuttui joksikin takavedoksi?
 
Menipäs se nyt tunteisiin. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö noilla Nankangeilla ajelisi. Tämä on jotain sinun omaa heikkotasoista olkiukkoiluasi.

Etkös juuri aiemmin kehuskellut ajaneesi samanlaista audia ("samaa sporttista autoa") Nankangeilla mutta nyt se sitten muuttui joksikin takavedoksi?
Ilmaisin asiani epäselvästi, tarkoitin, että olen ajanut yhdellä ja samalla sporttisella autolla kaikilla noilla rengasvaihtoehdoilla, mutta se ei ole tuo nelivetoaudi vaan takaveto ja ajo on tapahtunut radalla. Halusin vaan lähinä tietää, että mitä muuta renkaissa säästämisellä tarkoitetaan kuin sitä, että "alle on ostettu halvat ja paskat, kalliilla ois saanut ihan erilaista". Sen takia kyselin että mihin vedetään se raja, ettei enää voida puhua säästämisestä vaan alla on sitten sitä riittävän hyvätasoista ja kallista rengasta? Itse nyt kuitenkin avasin omaa kokemusta muutamasta tuolta esiin nostamaltasi listalta löytyvästä sporttirenkaasta ja vaikka totesin itsekin nankangin olevan noista kolmesta heikoin, totesin sen silti ihan käyttökelpoiseksi ja painotin sitä, että jos autolla rällätään tietoisesti, niin, että yhdet kesärenkaat isketään kesän mittaan kadun pintaan, niin en näe järkeä kalliissa rengassarjassa ja samasta syystä itsellänikään ei pilot sportteja ole enää, koska noi Falkenit ja Nankangit on hinta-suorituskykysuhteeltaan riittävän hyvät mutta sen verran kohtuuhintaisemmat, että kumia voi kuluttaa vähän pienemmällä kustannuksella.
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:


Videossa olevat nankangin ar-1 ja ns-2r eivät kumpikaan ole normaaliin katuajoon tarkoitettuja renkaita. Nuo kyseessä olleen audin alla olevat ns-2 renkaat ovat ihan luokattoman paskat kylmällä ja märällä kelillä(kokemusta on), kuivalla kelillä ihan ok rengas katuajoon mutta paljon parempiakin renkaita saa suunnilleen samassa hintaluokassa.
 
Piristetty pikku nelikko-audi


En kyllä koskis yhteenkään FSI tai TFSI koneeseen mikä on valmistettu ennen 2015 tehtyä päivtystä, ellei ole pitäviä todisteita siitä, että männänrengasremppa on tehty.
 
En kyllä koskis yhteenkään FSI tai TFSI koneeseen mikä on valmistettu ennen 2015 tehtyä päivtystä, ellei ole pitäviä todisteita siitä, että männänrengasremppa on tehty.

Tehty myös Stage2+, en tiedä meneekö ihan korkeapainepumpun vaihdolla? Yleensä tossa 2/3 kohdalla tarvis vähän muutakin vaihdella. Ei ehkä pidempään ajoon noilla tiedoilla. Vaikka väliäkö sillä, poljettavaksihan ne autot on tehty. Massipäällikkö paalaa vanhan ja ostaa uuden kun kiertokanki tulee kabiinin puolelle.
 
Tehty myös Stage2+, en tiedä meneekö ihan korkeapainepumpun vaihdolla? Yleensä tossa 2/3 kohdalla tarvis vähän muutakin vaihdella. Ei ehkä pidempään ajoon noilla tiedoilla. Vaikka väliäkö sillä, poljettavaksihan ne autot on tehty. Massipäällikkö paalaa vanhan ja ostaa uuden kun kiertokanki tulee kabiinin puolelle.
Free-flow katti myös ja IC:tä suositellaan noissa >350hv:ssä.
 
Kyllähän nuo Nankangit tuntuu kelpaavan ihmiselle kenellä on oikeasti kokemusta(ja omistaa) autoja:


Olen yhden NS2R rengas-sarjan ajanut ratakäytössä. Kuivalla hyvä ja vakaa pito kevyessä autossa. Ahvenistolla n. 10 kierroksen stintti, lähtöpaineet oli 1.8 ja kierroksien jälkeen lämpöisenä 2.3(mitattu heti ajon päätteeksi). Ilman lämpötila n. 20 astetta.
Ajoin nuo n. 4-5mm.
Syronin semislicksejä käytin noin muuten ku sain niitä suht edukkaasti.
 
Olen yhden NS2R rengas-sarjan ajanut ratakäytössä. Kuivalla hyvä ja vakaa pito kevyessä autossa. Ahvenistolla n. 10 kierroksen stintti, lähtöpaineet oli 1.8 ja kierroksien jälkeen lämpöisenä 2.3(mitattu heti ajon päätteeksi). Ilman lämpötila n. 20 astetta.
Ajoin nuo n. 4-5mm.
Syronin semislicksejä käytin noin muuten ku sain niitä suht edukkaasti.
Mulle on tulossa eturenkaiksi NS-2R nyt, takana on jotkut en muista mitkä semit, mutta eteen tarttee uutta ja kelasin, että noi on varmaan ihan riittävän hyvät satunnaisia ratapäiviä ajatellen nimenomaan pääasiassa ahvenistolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 420
Viestejä
4 592 965
Jäsenet
75 652
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom