Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On tuosta ollut maininta jokaisen auton manuaalissa mitä itse muistan lukeneeni. Ns suuremman rasituksen ajon jälkeinen jälkikäyttö lämpöjen tasaamiseksi.

Tuli tarkistettua ja lukeehan se noissa omankin auton manuaaleissa, "älkää sammuttako moottori heti raskaan ajon jälkeen". Olen ollut tietoinen tästä kyllä, mutta enpä usko että kovin moni tietää. Eipä kyllä ole tullut itse koskaan jälkikäytettyä eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta. Toisaalta en aja vanhoilla autoilla, että ehkä se vaikutus näkyy sitten joskus 10-15 vuoden iässä.
 
Tuli tarkistettua ja lukeehan se noissa omankin auton manuaaleissa, "älkää sammuttako moottori heti raskaan ajon jälkeen". Olen ollut tietoinen tästä kyllä, mutta enpä usko että kovin moni tietää. Eipä kyllä ole tullut itse koskaan jälkikäytettyä eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta. Toisaalta en aja vanhoilla autoilla, että ehkä se vaikutus näkyy sitten joskus 10-15 vuoden iässä.
Kyllä turbon saa rikki nopeastikin, jos kuumana sammuttaa, mutta toi raskas ajo tarkottaa käytännössä sen verran raskasta ajoa, että auto on oikeasti ahdoilla ja kone tuottaa lämpöä eli vaikka maantieltä kääntyisi siihen kotitontille ja sammuttaisi auton heti, niin käytännössä ajo on kuitenkin sellasella pintakaasulla ajelua.

Turboautossa pakolämmöt nousee tosissaan kun paahdetaan ahdoilla, ei sillä nyt hirveesti eroa ole ajaako taajamassa vai maantiellä kunhan ei tuu kaasu pohjassa pakopesä punaisena siihen mestoille.
 
Tuli tarkistettua ja lukeehan se noissa omankin auton manuaaleissa, "älkää sammuttako moottori heti raskaan ajon jälkeen". Olen ollut tietoinen tästä kyllä, mutta enpä usko että kovin moni tietää. Eipä kyllä ole tullut itse koskaan jälkikäytettyä eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta. Toisaalta en aja vanhoilla autoilla, että ehkä se vaikutus näkyy sitten joskus 10-15 vuoden iässä.
Suomalainen: "Tulin juuri 20 minuutin motarilenkiltä 120km/h mittarissa, olipa raskasta..."

Saksalainen: *Nauraa ja nostaa nopeuden 200:sta 230km/h:n...* :D :D

Monelle pikkuturbollehan se motari toki voi olla raskasta - mutta kun on vielä "toinen mokoma" jäljellä mittarissa huippunopeuteen, niin onko tuo nyt sitten niin "raskasta". Sama homma jos mutkan maksimiahdot on 1.2 vs jonkun kireämmän bensakoneen 1.7, niin lämpö- ja kitkakuorma on ihan eri sfääreissä...
 
Jos vanhempaa kulkinetta etsii, jotain sellaista mitä ei enää jokapäivä vastaan tule, niin tuo firmahan on täynnä yllätyksiä, edelleen :hungry:


Valitettavasti noita on viime vuonna päivitetty, satunnaisella otannalla kyllä löytyi jotain mitä ei ole vuosikausiin edes katsastettu.

 
Jos vanhempaa kulkinetta etsii, jotain sellaista mitä ei enää jokapäivä vastaan tule, niin tuo firmahan on täynnä yllätyksiä, edelleen :hungry:


Valitettavasti noita on viime vuonna päivitetty, satunnaisella otannalla kyllä löytyi jotain mitä ei ole vuosikausiin edes katsastettu.

Vanha kunnon korsumäki :hungry: Suomen kalleimmat ja eniten ajetut vaihdokit.
 
Yhdenkään omistamani turboauton käsikirjassa ei ole mainintaa jälkikäytöstä tai siitä että kylmänä ei saisi polkea. Ja kyseessä 2017-2019 valmistetut autot. Eli jos hajoaa niin kyllä siinä voi valmistaja ruveta avaamaan rahapussiaan. Tuo ei kuitenkaan ole mitään yleistietämystä.
Tässä olen kyllä samaa mieltä. Jos valmistaja pitäisi sitä jotenkin elintärkeänä, olisi se siihen moottoriin jonkun turbotimerin rakentanut, ne alkaa kuitenkin poikkeuksetta uudet autot olla käyttäjäänsä älykkäämpiä monessa muussakin kohdassa.
 
Mitäpä valmistaja välittää. Ne hajoavat kuitenkin takuuajan jälkeen. Parempi vaan jos jengi polkee noita paskaksi sopivasti takuun loputtua mutta kuitenkin niin että se turbo kannattaa vaihtaa.
 
Mitäpä valmistaja välittää. Ne hajoavat kuitenkin takuuajan jälkeen. Parempi vaan jos jengi polkee noita paskaksi sopivasti takuun loputtua mutta kuitenkin niin että se turbo kannattaa vaihtaa.
Niin eihän monella valmistajalla kuulu voimansiirron öljynvaihtokaan huolto-ohjelmaan yksityiskäytössä. Näyttää huoltokulut pienemmältä kuin mitä todellisuudessa. :cool:
 
Toi turbo vaikka sinällään on ehkä vähän erikoishomma on vähän kuitenkin samassa kategoriassa missä auton kunto yleensä. Joitain ei kiinnosta, ajellaan röykyt, hidasteet jne ronskisti, poljetaan minkä lähtee ja sitä rataa. Jotkut ajelee rauhallisesti, ylimääräistä rasitusta vältellen. Toki tuosta välistäkin löytyy porukkaa, mutta turbon kesto jne korreloi kuitenkin jossain määrin kuitenkin samoilla spekseillä.

Kaveri osti tollasen hyundai N-mallin, en muista mikä mutta kuitenkin tollanen hatchi ja 275hp tms. Polkee sitä kuin viimeistä päivää kylmänäkin niin koitin sanoa, että kannattaa venata koneen lämpenemistä ennen polkemista ja myöskin ajella viimeset pätkät rauhakseen johtuen siitä ettei kylmänä voitelu ole niin hyvää ja ettei turbo mene kuumana, mutta totesi että kyllä se takuuajan kestää että pistetään sit vaihtoon.

Tollaselle sinänsä ei mitään mahda ja käytettynä voi saada pommin jos huonosti käy.
 
Niin eihän monella valmistajalla kuulu voimansiirron öljynvaihtokaan huolto-ohjelmaan yksityiskäytössä. Näyttää huoltokulut pienemmältä kuin mitä todellisuudessa. :cool:

Normaalilla noin 25 tkm / vuosi ajolla se auto on valmistajan mukaan jo paalausikäinen siinä vaiheessa, kun niitä voimansiirron öljyjä pitäisi vaihtaa. :rofl2:
 
Toi turbo vaikka sinällään on ehkä vähän erikoishomma on vähän kuitenkin samassa kategoriassa missä auton kunto yleensä. Joitain ei kiinnosta, ajellaan röykyt, hidasteet jne ronskisti, poljetaan minkä lähtee ja sitä rataa. Jotkut ajelee rauhallisesti, ylimääräistä rasitusta vältellen. Toki tuosta välistäkin löytyy porukkaa, mutta turbon kesto jne korreloi kuitenkin jossain määrin kuitenkin samoilla spekseillä.

Kaveri osti tollasen hyundai N-mallin, en muista mikä mutta kuitenkin tollanen hatchi ja 275hp tms. Polkee sitä kuin viimeistä päivää kylmänäkin niin koitin sanoa, että kannattaa venata koneen lämpenemistä ennen polkemista ja myöskin ajella viimeset pätkät rauhakseen johtuen siitä ettei kylmänä voitelu ole niin hyvää ja ettei turbo mene kuumana, mutta totesi että kyllä se takuuajan kestää että pistetään sit vaihtoon.

Tollaselle sinänsä ei mitään mahda ja käytettynä voi saada pommin jos huonosti käy.

Tälläistä samanlaista asennetta näkee muuten yllättävän paljon liikenteessä. Lähdetään kylmällä autolla talvellakkin pakkaskelissä ja heti autoa poljetaan sen mitä se sit sattuu kiihtymään valoista yms. Tuossakin, kun asenne on tuollainen mallia hälläväliä. Osalla varmaan tietämättömyys, koska auto on vain kulkuväline heille ja ihan sama et kestääkö se vai ei. Syy on ihan puhtaasti ratin ja penkin välissä silloin. Ei siinä kohtaa pitäisi alkaa etsimään syyllistä autosta heikkouksina miksi jotain hajoaa tai autonvalmistajasta, laittaaksen omat sikailut muiden maksettavaksi. Saisi omistaja ottaa vastuun siitä miten ajaa autollansa ja maksaa sen mukaan sikailut. Toki Maanantai kappaleita sattuu jo tehtaalta tullesa ja niitä on joka merkillä, mutta se on toinen asia kokonaan.

Mutta kuten sanoit tuossa, että minkäs sille oikeastaan mahtaa miten ihmiset haluaa tehdä. Huono tuuri voi käydä autoa ostaessa. Seuraava omistaja luulee ostaneensa hyvän ripeämmän perheauton, mutta saakin täysin kengitetyn auton mitä ei ole yhtään säälitty. Olisi kyllä aika paskamainen olla seuraava omistaja tuollaisessa autossa.
 
Tälläistä samanlaista asennetta näkee muuten yllättävän paljon liikenteessä. Lähdetään kylmällä autolla talvellakkin pakkaskelissä ja heti autoa poljetaan sen mitä se sit sattuu kiihtymään valoista yms. Tuossakin, kun asenne on tuollainen mallia hälläväliä. Osalla varmaan tietämättömyys, koska auto on vain kulkuväline heille ja ihan sama et kestääkö se vai ei. Syy on ihan puhtaasti ratin ja penkin välissä silloin. Ei siinä kohtaa pitäisi alkaa etsimään syyllistä autosta heikkouksina miksi jotain hajoaa tai autonvalmistajasta, laittaaksen omat sikailut muiden maksettavaksi. Saisi omistaja ottaa vastuun siitä miten ajaa autollansa ja maksaa sen mukaan sikailut. Toki Maanantai kappaleita sattuu jo tehtaalta tullesa ja niitä on joka merkillä, mutta se on toinen asia kokonaan.

Vähän sama, kun pitäs pyykinpesukoneella vältellä sitä nopeinta linkousta?
Kyllä auton pitää se takuuaika kestää vaikka mitä polkemista(niinkuin pesukoneenkin), kuitenkin niissä autoissa on niin paljon älyä/lämpötila-antureita, että tarvittaessa sais kylmänä estettyä ne revittelyt.
 
Korsumäen autoon liittyen muistan kuulleeni 10+ vuotta sitten huhua, että siellä vaihtoautot huollettiin perusteellisesti ja kauttaaltaan ennen jälleenmyyntiä. Tiedä sitten pitääkö enää paikkaansa tai onko koskaan ollutkaan totta.
 
Korsumäen autoon liittyen muistan kuulleeni 10+ vuotta sitten huhua, että siellä vaihtoautot huollettiin perusteellisesti ja kauttaaltaan ennen jälleenmyyntiä. Tiedä sitten pitääkö enää paikkaansa tai onko koskaan ollutkaan totta.

Sehän olis mielenkiintoista jos joku lähellä asuva, tai liikkuva kävisi noita halpiksia kyselemässä - että mitenkäs katsastukset yms. on kunnossa.
Itseasiassa kävin muron puolella eilen vilkaisemassa onko siellä mitään siirtymää uudempaan xenforoon, ja autopuolella tarttui tuo korsumäki silmiin. Joku kirjoitti että vehkeet kasvaa suunnilleen sammalta renkaat tyhjänä.
 

Siitä Audia sopuhintaan. Jää rahaa monenlaisille korjauksille, jos sattuu huono tuuri käymään lähes uuden kanssa :)
 
Sehän olis mielenkiintoista jos joku lähellä asuva, tai liikkuva kävisi noita halpiksia kyselemässä - että mitenkäs katsastukset yms. on kunnossa.
Itseasiassa kävin muron puolella eilen vilkaisemassa onko siellä mitään siirtymää uudempaan xenforoon, ja autopuolella tarttui tuo korsumäki silmiin. Joku kirjoitti että vehkeet kasvaa suunnilleen sammalta renkaat tyhjänä.
ikänä en ole mitään kyselly mutta kerran pari vuodessa ohi mennessä käyny pällisteleen niin seinän vieressä olevat ja etupihalla rivissä olevat on enimmäkseen leimassa ja ilmeisesti ajokunnossa: Google Maps
takapihalla toisiinsa kiinni tungetut seisoo renkaat tyhjinä ja osa kirjaimellisesti sammaleessa,odottaa varmaan johonkin jobbarille tai romikselle köntässä myyntiä: Google Maps
 
Mikä oli hinta? Ei enää kaupan.

1790€

Tein poikkeuksen ja klikkasin linkkiä, ystävällinen chat persoona ilmestyi samantien, ja kerroin haluavani ostaa auton ilmoituksen hintaan.
Ei nyt jostain syystä onnistunut, vaan olisi pitänyt jonkun myyjän kanssa huomenna hoitaa asiaa eteenpäin:greedy:
 
Tälläistä samanlaista asennetta näkee muuten yllättävän paljon liikenteessä. Lähdetään kylmällä autolla talvellakkin pakkaskelissä ja heti autoa poljetaan sen mitä se sit sattuu kiihtymään valoista yms. Tuossakin, kun asenne on tuollainen mallia hälläväliä. Osalla varmaan tietämättömyys, koska auto on vain kulkuväline heille ja ihan sama et kestääkö se vai ei. Syy on ihan puhtaasti ratin ja penkin välissä silloin. Ei siinä kohtaa pitäisi alkaa etsimään syyllistä autosta heikkouksina miksi jotain hajoaa tai autonvalmistajasta, laittaaksen omat sikailut muiden maksettavaksi. Saisi omistaja ottaa vastuun siitä miten ajaa autollansa ja maksaa sen mukaan sikailut.

Ajan omalla täysin välittämättä onko kone lämmin vai ei. Se on hybridi ja joka kerta kun lähden töihin köröttelen sähköllä pari ekaa kilsaa ja sitten kylmiltään bensa tulille ja lappu lattiaan motarille. Mielestäni valmistajan, jos se kerta tarjoaa tällaista voimalinjaa tulee ottaa tämä huomioon. (tottakai ymmärrän että ei vaan voi olla ok juttu moottorille että pakkasella ensimmäinen mitä tapahtuu on että kierrokset suoraan +4k ja siitä ylöspäin ja ahdot tappiin mutta en minä näitä suunnittele ja eipä näistä ole mistään mitään katastrofeja vielä kuulunut, tiedä vaikka se oikeasti lämpenisikin sähköajon aikana)
Toki jos jopa bemarille uskalsivat antaa (myydä) 5v takuun niin ei varmastikaan ole kovinkaan iso ongelma tämä. Epäilemättä suurinta osaa ei kiinnosta/ei ole tietoa etenkään kun mitään lämpöjä ei edes juuri kerrota nykyisissä.

Lisäksi suuressa osassa uusista autoista ei edes ole minkäänlaisia mittareita millekään koneen lämmöille, ei voi olettaa että kuluttaja tietää että x polttoaineella käyvä tietynkokoinen kone lämpeää missäkin ajassa mihinkin, saati sitten että mitä se tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Komea vanha Quattro kohtuu hinnalla (?) , kirjoitushetkellä 901 € huudettu.
 
Komea vanha Quattro kohtuu hinnalla (?) , kirjoitushetkellä 901 € huudettu.
Ihan tavallinen läpimätä Audi 100, ei siis Audi Quattro.
 
Olikohan tuossa vielä jotain hämärääkin, VIN:in jos jaksais kaivaa niin voisi löytyä jotain kuvia autosta............
 
Onko mittaristo vaihdettu, 128i on varmaan aina jenkkituonti ja tuossa on kilsamittaristo?

”Autossa ei ole minun aikanani ollut mitään vikaa.”

Edellisillä omistajilla ei varmaan myöskään ole ollut mitään vikoja. Mitä nyt pientä maalivauriota. Ja copart kuvissa näyttäisi olevan km/mph mittaristo valmiina

Edit. Taitaakin olla mittaristo vaihdettu kun katsoin uudelleen nettiauton kuvia
 
Niin alkuperäinen mikä? Aito shelby cobra tuo kyllä on, mutta tuota 4000 sarjaa on tuotettu 80-luvulta 2000-luvulle ainakin. Jenkeissä pyynnit $100-200k.

Siis, miten tuota voidaan myydä 1965 vuoden mallina, jos kyseistä sarjaa on vasta 20v myöhemmin tehty? Meinasin alkuperäisenä -60 luvulla tehtyjä
 
Niin alkuperäinen mikä? Aito shelby cobra tuo kyllä on, mutta tuota 4000 sarjaa on tuotettu 80-luvulta 2000-luvulle ainakin. Jenkeissä pyynnit $100-200k.
Lukee ilmoituksessä että käyttöönotettu 1964? Eli ihan alkuperäinen vai? Kumman halpa mielestäni silti. Jos olisi paalua niin kävisin poistattamassa
 
Menee suoraan Nettiauton etusivulle.
Raportoin ilmoituksen samalla kun kirjoitin tänne. Nettiauto näköjään poistanut ilmoituksen. Miten tällaisilla huijauksilla nettoaa? Vaikea käsittää ihmisiä, jotka maksaisivat epämääräisen ilmoituksen perusteella varausmaksuja tmv.
Screenshot_20200225-164915.jpg
"Elikkäs tästä seuraavalle hurjapäälle 530 BMW. Auto on sisältä ja ulkoa siisti tietenkin pientä käytönjälkeä löytyy tämän ikäisestä autosta. Auton kone on hyvässä kunnossa tekniikka pelaa niinkuin pitääkin pelata. Autossa on kattava varustelutaso mm isommalla ja paremmalla näytöllä , sähköpenkit, autossa on täydellinen huoltokirja .Auto kun on manuaali niin tuo oman ajokokemuksensa jos tällä autolla jalkoihin jää niin ajajassa on vika.


Miinukset:

Jakolaatikon säätömoottorissa jotakin häikkää uusi maksaa 200-500€

Lisätietoja saa soittamalla tarjoukset järjen mukaan ja vaihto tapauskohtainen"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 528
Viestejä
4 596 712
Jäsenet
75 665
Uusin jäsen
Verset

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom