Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ompas taas ilmoitus, malliksi sanotaan S55, mutta tuommoista ei ole edes w221 ässästä ikinä myyty, kontissa s63 sekä tuplaputkilla ja kone on 5.5l :D siis kai tämä on s500. Myydään ei tieliikennekelpoisena ilman sen kummempaa mainintaa että miksi, mutta onneksi on pehmeästi suljettuja ovia, mukava henkilö, lasiovi ja kohokohtana ehkä hulppeat 19 vannetta.
Se on se soomen vaikea kieli:facepalm:
S500:han se oli
MERCEDES-BENZ S-SARJA (W221) S 500 (221.071, 221.171) 2006 388hv
Korimalli:
Sedan
Moottorityyppi:
Bensiinimoottori
Käyttövoima:
Bensiini
Polttoaineen syöttö:
Imusarjaruiskutus/kaasutin
Vetotapa:
Takaveto
Sylinteriluku:
8
Sylinteritilavuus:
5461
Vuosimalli:
2006
Rekisteröintipvm.:
20051010
Vaihteisto:
Automaattinen
Alustanumero:
WDD2210711A011845
Moottorikoodi
 
Höpö höpö. Paljon ”legendaarisempia” on esim. GTi Golf, Civic (1.6i ja CRX), MX-5 / MX-3 (jopa 323F GT), 200SX/300ZX, XR3i (avo varsinkin, CossuEscosta puhumattakaan), jne.

Jos joku Opelisti jossain joskus kisasi, niin yleensä Manta alla. Sanoisin että jopa Corsan GSi on ”legendaarisempi”...

Hyviä pelejä noikin, harvinaisia laman runtelemassa Suomessa. Muualla Euroopassa varsin yleinen taistelupari oli juuri Golf Gti ja Kadett Gsi.
 
Erittäin huono vertaus. Lotus Omega oli aikoinaan kallis jota on myös vain 1000kpl valmistettu. Aikoinaan, kun liikuin autopiireissä todella paljon ja tunsin sieltä paljon väkeä oli Lotus Omegaa vain 1kpl liikenteessä harrastajilla siihen aikaan. 2002-2004 välillä näin ainakin kyseisen auton liikenteessä muutamia kertoja. Sanotaan näin, että ei näkynyt silloinkaan usein liikenteessä ja nykyään vielä harvemmin, saatikka jollain edes omistuksessa kyseistä autoa.

Mutta todella huono vertaus ottaa vierekkäin tuollainen tusina Opel Kadett ja vierelle 377hv Turbo Lotus Omega.

Viimeksi näin tuollaisen Lotus Omegan livenä keväällä 2019 kun joku rahamees tuli sellaisella erääseen yksityiseen erikoisautojen huutokauppaan. Ihan jees, ei tosin ehkä enää tänä päivänä niin säväyttävä? Liian kallis / harvinainen / whatever jotta sillä hirveästi ajelisi, sen sijaan tuolla KAdettilla ajaisin as fuck ja nauttisin nuoruudesta jolloin noi olivat iha vitun kuumaa kamaa, vähä ku nykypäivänä jokin Golf R :btooth:
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...

Tuota en ymmärrä itsekään, että mikä järki.

Mut sit kolikon kääntöpuolella olevan näen hyvänä. Bensa auto näyttää vakiolle ulospäin aivan täysin, mutta tehoa on laitettu sleeper hengessä pellin alle enemmän kuin tarpeeksi ja ulkokuori ei anna mitään osviittaa kulkupuolesta. Sitten, kun samasta korimallista löytyy Diesel vaihtoehto myös. Laitetaankin siihen tehokkaan bensa auton takaluukkuun Diesel merkit.

Nää on niitä tilanteita, kun isolla rahalla ostetun auton omistaja ei tajua, että viereisellä kaistalla on susi lampaan vaatteisiin puettuna.

Olen aikoinaan omistanut sleeper auton mikä näytti aivan tavalliselle ulospäin, mutta kulkupuoli oli jotain aivan muuta kuin ulkokuori antoi ymmärtää. Toki tämä auto oli tehty varttimaililla ajamiseen tuolloin.
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...

Muutakin osaa on vaihdettu. Lisätiedoissa mainittu.
• (penkeissä kaikki säädöt eivät käytössä ja ratinlämmitys ei käytössä

• rattivaihteet ei käytössä.)
 
Ihme kun ei ole liimailtu tuossa samalla jotain feikki "ilmanottoaukkoja", kun ei nähtävästi toiminnallisuudella niin merkitystä. Hirveetä kuraa muutenkin kaikki nämä m/s/rs jne. "lookit" ja kirsikkana nuo badget...
 
Uhka vai mahdollisuus? :hmm:

Ihan siistiltä vaikuttaisi ja on neliveto.
Yhden tuollaisen omistaneena ei vaikuttaisi huonolta, onhan se aika mitäänsanomaton ajettavuudeltaan jne(golf 4 pohjainen) ja ahdas.

Huoltokirjan perusteella vaikuttaisi olevan italiantuontia joten koeajolla kannattaa kokeilla onko miten lämmin, yleensä italian autoissa on pienemmät lämppärin kennot. Omasta vastaavasta 284tkm ajetusta hyvittivät kuitenkin liikkeessä 4k€ pari vuotta sitten.

Konehan on suht luotettava, suurimmat ongelmat ovat huohottimissa, öljysihdin tukkeutumisessa ja nokkien välisen ketjun venymisessä sitten jossain vaiheessa.
 
Huoltokirjan perusteella vaikuttaisi olevan italiantuontia joten koeajolla kannattaa kokeilla onko miten lämmin, yleensä italian autoissa on pienemmät lämppärin kennot.

Ja penkinlämmittimet puuttuu, on kuitenkin aika olennainen varuste talvikeleillä :D
 
Uhka vai mahdollisuus? :hmm:

Ihan siistiltä vaikuttaisi ja on neliveto.

Ihan asiallisen oloinenhan tuo. Kilsat tuskin pitävät paikkaansa mutta jos muuten asiallisessa kunnossa niin mikäs siinä. Ei tuolla rahalla muutenkaan ihmeitä saa.
1.8t varsin varma kone ja ei ole kallis laittaa vaikka jotain tulisikin.
Softalla tuon saa kulkemaankin kohtuu pirteästi, vakiona erittäin tuhnu.
 
Ihan turha varuste. Eipä tule käytettyä.

Tavallaan kyllä. Ex-Volvossa oli niin kuuma perseenlämmitin, että ykkösasentoa pysty pitämään max 30 sekkaa päällä kunnes piti laittaa pois. Monta tuontiautoa ollu missä ei mitään lämmittimiä ja kyllä niilläkin pärjää sisälämppärin kanssa.
 
Monesti ne keillä ei ole niitä persgrillejä eivät mukamas niitä kaipaakaan ja sama koskee nahkapenkkejä, kankaisillakin pärjää :D

Moderneissa autoissa (~6-7v ikäisissä) on grilleissä niin paljon säätöjä, että jokainen löytää omansa eikä tarvitse persettä polttaa ;)
 
Monesti ne keillä ei ole niitä persgrillejä eivät mukamas niitä kaipaakaan ja sama koskee nahkapenkkejä, kankaisillakin pärjää :D

Moderneissa autoissa (~6-7v ikäisissä) on grilleissä niin paljon säätöjä, että jokainen löytää omansa eikä tarvitse persettä polttaa ;)

Mä olen varmaan vammainen koska en halua nahkapenkkejä ja persgrilliä on tullut käytettyä autoillessa 18 vuoden aikana ehkä 10 kertaa. Paras on puolinahka, niin että itse istuinosa on jotain muuta. Persgrilliä tärkeämpänä pidän esim. tuulilasin lämmitystä.
 
Citroen C5 2.0i-16 VTR Break 5d Rahoitus 0% käsirahalla Seuraaava katsastus 11/2020 Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Peugeot 407 2.0 Rahoitus 0% käsirahalla Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä liikkeessä fixari tekee näyttäviä kebab-tuunauksia. En uskaltanut katsoa valikoimaa kovin pitkään. :)
Ehkä taktiikka onkin löytää autoille rescue-koti jossa kromilistat hellästi irroitetaan? c5.jpg407.jpg
 
Mä olen varmaan vammainen koska en halua nahkapenkkejä ja persgrilliä on tullut käytettyä autoillessa 18 vuoden aikana ehkä 10 kertaa

En nyt noin pitkälle menisi mutta suurin osa autoilijoista käyttää niitä varusteita mitä autossa on ja jotkut maksavat jopa lisähintaa, että saavat kokonahkapenkit. Puolinahat ovat vielä monesti sellaista muovista keinonahkaa ja halkeavat siitä sivuttaistuen saumasta. Mersuissa esimerkiksi näitä näkee todella usein
 
En nyt noin pitkälle menisi mutta suurin osa autoilijoista käyttää niitä varusteita mitä autossa on ja jotkut maksavat jopa lisähintaa, että saavat kokonahkapenkit

Juu toki näin ja hyvä että rahalla saa. Toi oli hieman sarkastisesti heitetty omalta osaltani, olisi pitänyt hymiö lisätä. :smile: Nää on taas näitä et mistä kukin tykkää. Itselleni ainakin nahkaratti on ihan ehdoton ja samoin keskikyynärnoja. Nuo kun löytyy niin johan pääsee pitkälle. Viimeksi persgrilliä toivoin Alfassa kun ulkona oli jotain -28C ja se kuskinpuoleinen oli tottakai "rikki" eli olikin penkin alta vaan liitin irronnut (tämä toki tuli huomattua kesällä jälkikäteen).
 
En nyt noin pitkälle menisi mutta suurin osa autoilijoista käyttää niitä varusteita mitä autossa on ja jotkut maksavat jopa lisähintaa, että saavat kokonahkapenkit. Puolinahat ovat vielä monesti sellaista muovista keinonahkaa ja halkeavat siitä sivuttaistuen saumasta. Mersuissa esimerkiksi näitä näkee todella usein

Itellä tällähetkellä eka auto missä täysnahat ja vaikka alkuun ajattelin että onkohan sen arvoiset niin onhan ne, vaikea niistä on huonoa keksiä ja on noin 100x helpommat pitää puhtaana.
 
Itellä tällähetkellä eka auto missä täysnahat ja vaikka alkuun ajattelin että onkohan sen arvoiset niin onhan ne, vaikea niistä on huonoa keksiä ja on noin 100x helpommat pitää puhtaana.

Pakkaskelissä lähtiessä on ne kylmemmät kuin kangaspenkit mutta onneksi on ne tehokkaat persgrillit niin ei mene kuin hetki niin on taas mukavaa :D
 
Monesti ne keillä ei ole niitä persgrillejä eivät mukamas niitä kaipaakaan ja sama koskee nahkapenkkejä, kankaisillakin pärjää :D
Ehkä tässä on jotain yhteyttäkin. Kangaspenkit on just siitä syystä hyvät, että ne ei oo kylmät talvella, niin ei tarvii lämmitystä.

Itelle ei tuu mieleen yhtään kertaa, että olisi perseen lämmitystä kaivannut. Yleensä sormia mulla palelee jos jotain.

Melkein kaikissa autoissa on kyllä penkin lämmittimet ollut. Ja muutamissa jopa nahkapenkit!
 
Mielipiteitähän nämä, joidenkin mielestä aktiivikruisekin on turha varuste kun tavallisella/ilmankin pärjää.

Aktiivikruise on lähinnä turha ja ärsyttävä varuste, jos ajelen moisella turhakkeella varustetulla autolla ja sitä ei saa käännettyä toimimaan ihan vain normaalina kruisena, niin sitten käännän sen pois melko nopeasti.
Samoin penkinlämmittimet ovat kanssa melko turha varuste, ainakaan itselläni ei persposket jäädy, vaikka hetken istunkin kylmemmällä penkillä.
Mielummin otan täysnahoilla varustellun auton, kuin sellaisen jossa on penkinlämmittimet tai aktiivikruise.
 
Citroen C5 2.0i-16 VTR Break 5d Rahoitus 0% käsirahalla Seuraaava katsastus 11/2020 Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Peugeot 407 2.0 Rahoitus 0% käsirahalla Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä liikkeessä fixari tekee näyttäviä kebab-tuunauksia. En uskaltanut katsoa valikoimaa kovin pitkään. :)
Ehkä taktiikka onkin löytää autoille rescue-koti jossa kromilistat hellästi irroitetaan?c5.jpg407.jpg
Katso ne myyjien nimet niin selviää syy miksi niillä tuommoisia autoja on jos varmaan asiakkaatkin edustaa samaa etnistä taustaa.
 
Mielummin otan täysnahoilla varustellun auton, kuin sellaisen jossa on penkinlämmittimet tai aktiivikruise.

Helpompaa, kun ottaa kerralla sen verran varustellun, että siinä on kaikki tarpeelliset varusteet :D Toki se ei olekaan sitten mikään "hinnat alkaen malli" tai "nettiauton halvin" mutta jos haluaa mukavuutta niin siihen pitää vähän rahallisesti panostaa
 
Aktiivikruise on lähinnä turha ja ärsyttävä varuste, jos ajelen moisella turhakkeella varustetulla autolla ja sitä ei saa käännettyä toimimaan ihan vain normaalina kruisena, niin sitten käännän sen pois melko nopeasti.
Samoin penkinlämmittimet ovat kanssa melko turha varuste, ainakaan itselläni ei persposket jäädy, vaikka hetken istunkin kylmemmällä penkillä.
Mielummin otan täysnahoilla varustellun auton, kuin sellaisen jossa on penkinlämmittimet tai aktiivikruise.

Ihan mielenkiinnosta mikä aktiivikruisessa on huonoa? Itse en keksi yhtään negatiivista asiaa vs. normikruise.
 
Aktiivikruise on lähinnä turha ja ärsyttävä varuste, jos ajelen moisella turhakkeella varustetulla autolla ja sitä ei saa käännettyä toimimaan ihan vain normaalina kruisena, niin sitten käännän sen pois melko nopeasti.
Samoin penkinlämmittimet ovat kanssa melko turha varuste, ainakaan itselläni ei persposket jäädy, vaikka hetken istunkin kylmemmällä penkillä.
Mielummin otan täysnahoilla varustellun auton, kuin sellaisen jossa on penkinlämmittimet tai aktiivikruise.
Aiemmin autoissani ei aina penkinlämmittimet toimineet tai en vaan viitsinyt käyttää. Usein alkukeväästä kärsin toistuvasti noidannuolesta ja kun ymmärsin aloittaa alaselän lämmittämisen jo työmatkalla niin en ole vaivasta enää kärsinyt. Näköjään vanhemmiten alkaa tarvita mukavuusvarusteita. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mercedes-Benz SLK 55 AMG KLEEMANN K2, 400hp/580Nm/300kmh Avoauto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto SLK missä myyjän mukaan 163000 mittarissa, auto tuotu saksasta -17, veropäätös siitä saatu saman vuoden kesäkuussa ja tullin veropäätöksessä on kilometrit 225000 https://www.vero.fi/contentassets/f3326d05d3954bed9c1686a17917754d/vuosi-2017-autot.pdf. Keneenkäs nyt uskotaan, viranomaiseen?
Mitäs trafin merkinnät sanoo rekisteröintikatsastuksen kilometreistä jos jollain sinne pääsy on? Ei tuo eturekkarin paikka taida olla edes laillinen, kun ei sitä erota edestäpäin. Voihan ne kilsat olla vedetty ylöspäin pienemmän veron saamiseksi ja Suomessa sitten laitettu takaisin oikeiksi.
 
Ihan mielenkiinnosta mikä aktiivikruisessa on huonoa? Itse en keksi yhtään negatiivista asiaa vs. normikruise.

Aktiivikruise päällä ajaminen on ärsyttävää jatkuvaa nykimistä ja nopeuden veivaamista, kun edellä ajava ei osaa pitää nopeuttaan vakiona tai seisoo muuten vaan jarrulla huvikseen.
Kun säätelee itse nopeutta oikean nilkan asennolla ja ennakoi edessä olevia tapahtumia, niin ajo on paljon tasaisempaa ja leppoisampaa.

Sitten taas jos kaistoja on samaan suuntaan enemmän tai muuten edessä on ohitettavaa hitaampaa liikennettä, niin haluan auton pitävän määrittelemäni vakionopeuden ja auto ei missään tapauksessa saa alkaa ainakaan oma-aloittesesti himmailemaan edellä ajavan hitaammaan ajoneuvon nopeuteen.

Näistä syistä pidän aktiivikruisea aivan turhana lisävarusteena.
 
Aktiivikruise päällä ajaminen on ärsyttävää jatkuvaa nykimistä ja nopeuden veivaamista, kun edellä ajava ei osaa pitää nopeuttaan vakiona tai seisoo muuten vaan jarrulla huvikseen.
Kun säätelee itse nopeutta oikean nilkan asennolla ja ennakoi edessä olevia tapahtumia, niin ajo on paljon tasaisempaa ja leppoisampaa.

Sitten taas jos kaistoja on samaan suuntaan enemmän tai muuten edessä on ohitettavaa hitaampaa liikennettä, niin haluan auton pitävän määrittelemäni vakionopeuden ja auto ei missään tapauksessa saa alkaa ainakaan oma-aloittesesti himmailemaan edellä ajavan hitaammaan ajoneuvon nopeuteen.

Näistä syistä pidän aktiivikruisea aivan turhana lisävarusteena.

Kuvailit juuri tilanteet mitkä tekevät aktiivikruisesta niin huikean, edellä olevan nopeus seilaa eli normi vakkarin käyttö on mahdotonta ellet aseta sitä selkeästi alemmaksi kuin edellä olevan hitain nopeus.
Mitään nykimistä ei ainakaan bmw ratkaisussa ole vaan säätelee erittäin miellyttävästi vauhtia. (tottakai jos säätää sen että ajaa ns. perseessä kiinni niin meno on äkkinäisempää)
Jos on enemmän kaistoja niin ei ala jarruttelemaan jos käyttää vilkkua kun meinaa vaihtaa kaistaa vaikka edessä olisikin joku hidastelija.
Voi olla valmistajien välillä eroa miten toimii mutta sun kokemukset on ainakin jostain muusta kun bemarista.
 
Aktiivikruise on lähinnä turha ja ärsyttävä varuste, jos ajelen moisella turhakkeella varustetulla autolla ja sitä ei saa käännettyä toimimaan ihan vain normaalina kruisena, niin sitten käännän sen pois melko nopeasti.
Samoin penkinlämmittimet ovat kanssa melko turha varuste, ainakaan itselläni ei persposket jäädy, vaikka hetken istunkin kylmemmällä penkillä.
Mielummin otan täysnahoilla varustellun auton, kuin sellaisen jossa on penkinlämmittimet tai aktiivikruise.
Et ole ilmeisesti täysnahoilla talvella ajellut? Ehdoton vaatimus penkinlämmittimet, jos kylmästä joutuu liikkeelle lähtemään.
Aktiivikruise vaatii hetken totuttelun, ennekuin sen kanssa on ns. sinut. Sen jälkeen ihan hyvä varuste.
 
Ainoa asia josta itse pidän nahkasisustassa on se että penkille on helppo "luiskahtaa"...muuten ne ovat kylmänkolkkoja olipa sitten kesä tai talvi, senkin olen huomannut että kasvattavat aavistuksen sisämelua kun ääni pääsee jotenkin heijastumaan niistä. Tämä siis huomattu ässä mersussa, s60 volvoissa ja opelin omegoissa.
 
Aika harvoin on tullut käytettyä penkinlämmittimiä. Yleensä kylmässä autossa paleltaa käsivarsia, jolloin ei tunnu siltä, että penkinlämmitin auttaisi asiaa ollenkaan, vaikka käytännössä mutkan kautta niin varmasti tekisikin. Noh, nykyään on kyllä sisätilan lämmitin, jonka ansiosta penkinlämmittimille on vielä vähemmän tarvetta.

Jos olisi nahkapenkit, niin sitten varmaan tulisi käytettyä penkinlämmittimiä. Itselläni on ollut aina kangaspenkit, mutta olin joskus kylmän Volvon kyydissä, ja kylmät nahkapenkit olivat kyllä aika hirveät.
 
Alcantara penkit tuntuvat parhailta omaan selkään. Nykyisessä autossa olevat puolinahkapenkit ovat periaatteessa ok, mutta muutaman vuoden päästä saattaa keinonahka kulua rikki. Nahkapenkeissä lämmittimiä talvella kaipaa, mutta Bemarin Daytona-nahkapenkit olivat ihan ok.
 
Jaahas. Eräs nimeätön isohko autoliike on näköjään myymässä minun vanhaa autoa. Eipä siinä mitään, mutta mainostetaan autona jossa ei ikinä ole ruostetta ollutkaan ja niin eespäin. Tosin minun aikana siihen oli laitettu muutama metri uutta peltiä ja koko homma kirjattuna huoltotietoihin.

Eipä tuo ole mitenkään yllättävää, mutta menee kyllä kaikki luottamus liikkeisiin kun näkee tälläistä.
 
Mercedes-Benz SLK 55 AMG KLEEMANN K2, 400hp/580Nm/300kmh Avoauto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto SLK missä myyjän mukaan 163000 mittarissa, auto tuotu saksasta -17, veropäätös siitä saatu saman vuoden kesäkuussa ja tullin veropäätöksessä on kilometrit 225000 https://www.vero.fi/contentassets/f3326d05d3954bed9c1686a17917754d/vuosi-2017-autot.pdf. Keneenkäs nyt uskotaan, viranomaiseen?

Tää oli jossain kohtaa ihan normaali tapa, ns. verosuunniteltuja autoja. Tulliin ilmoitetaan isommat kilsat kun autossa on ja hyvässä lykyssä saadaan satasia tai tuhansia säästettyä autoverossa. Kosahtaa vaan tietysti nilkoille jos Tullista tulee pyyntö, että haluavat nähdä auton. Aika pienellä prosentilla noita Tulli kollaa koska sen verran yleistä tuo tuntui olevan ja tuota moni ihan ammatikseen autoja tuova taho suositteli tekemään.
 
Aktiivikruise päällä ajaminen on ärsyttävää jatkuvaa nykimistä ja nopeuden veivaamista

Olet väärässä. Ei ole.
Reilun vuoden ja 26tkm kokemuksella voin sanoa että heittämällä yksi parhaista nykyaikaisen auton varusteista, joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu.
 
Pirteä ulkoa, itsemurhaa aiheuttavan masentava sisätiloilta :sick: Mikä kumma siinä on ettei kukaan ikinä uskalla kajota sisätiloihin, tai sitten jos kajoaa, se vedetään niin helvetisti överiksi lasikuidulla ja tekokarvoilla että lopputulos on vielä orkkistakin kamalampi.
 
Tää oli jossain kohtaa ihan normaali tapa, ns. verosuunniteltuja autoja. Tulliin ilmoitetaan isommat kilsat kun autossa on ja hyvässä lykyssä saadaan satasia tai tuhansia säästettyä autoverossa. Kosahtaa vaan tietysti nilkoille jos Tullista tulee pyyntö, että haluavat nähdä auton. Aika pienellä prosentilla noita Tulli kollaa koska sen verran yleistä tuo tuntui olevan ja tuota moni ihan ammatikseen autoja tuova taho suositteli tekemään.
Ok, mitäs tuosta muuten tulee seurauksena jos kosahtaa nilkoille. Joutuu vain maksamaan erotuksen autoverossa vähemmän ajettuun verrattuna? Tuhansiahan tuossa säästää jos on 20-30t autoista kyse.
 
Riippuen rahasummasta, voisi kuvitella että syyte on joko petoksen yritys tai lievän petoksen yritys, ja jos tuo menee oikeuteen saakka niin asianajokulut karkaa varmaan kymppitonneihin vaikka itse korvaussumma valtiolle pysyisikin "maltillisena"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 572
Viestejä
4 500 625
Jäsenet
74 225
Uusin jäsen
Muruke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom