Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
@zet Mahtaakohan tuossa olla männänrenkaat korjattu vai samaa taattua paskaa kuin muissakin TFSI koneissa? Eli moottori paaliin seuraavan 50tkm aikana?
 
@zet Mahtaakohan tuossa olla männänrenkaat korjattu vai samaa taattua paskaa kuin muissakin TFSI koneissa? Eli moottori paaliin seuraavan 50tkm aikana?

Eipä niitä tiedä kuin myyjältä kysymällä :) Tuollaiset viritetyt vehkeet voivat muutenkin laueta milloin vain ja ostajalla on aina syytä olla pinkka kunnossa!
 
Juu tuskinpa on tuon ostajalla ensimmäinen murheenaihe, eikä tietääkseni noissa 5-cyl moteissa moista ongelmaa kyllä edes ole ollut. Tuossahan ei ole samaa sen 2.0TFSI:n kanssa tietääkseni kuin pelkkä nimi ja se nyt ei tee mistään koneesta öljysyöppöä. Todella hienot soundit ja luonne tuossa. Audi on aina osannut tehdä 5 mukisia!
 
Minulla oli myös 2.0TSI tuosta ensimmäisestä sukupolvesta moottorikoodilla CAWB. Siinä ei myöskään ollut tätä männänrenkaista johtuvaa massiivista öljynsyöntiongelmaa. Noissa GEN1 vehkeissä taas menee huohottimet tukkoon. Jos ne on vaihdettu, niin uskaltaisin ajella.
 

Tainnut hinnoittelijalla tulla pilkkuvirhe..

Tai sitten vain noiden 16 venttiilisten hinta on juuri tuota? Alta voi yrittää löytää vastaavaa, teinituunaamiselta / tunaroinnilta säästynyttä autoa:

 
Ongelma ei ole monesti se hinta, vaan ne kilometrit, esim tuo Kadett jos olis 60k ajettu ja tuolla hinnalla, niin hommassa olis paljon enemmän järkeä, sitten se olisi hieno säilyttää jossain tallissa ja ajella kerran-pari vuodessa.
 
Noin vanhoissa km ei välttämättä merkitse enää niin paljoa, koska tekniikka oli tuolloin yksinkertaisempaa kuin nämä 2000-luvun "sähköautot" ja on hyvin mahdollista että koko auto on läpikäyty.

Aina saa pyytää. Älkää ymmärtäkö väärin, pidän vanhoista autoista ja ehjä tuunaamaton vanhus voi hyvinkin olla hintansa arvoinen, oli se sitten pystylamppu-Mersu tai Opel.

Se miten helppo tuollainen on myydä onkin sitten toinen juttu. Persaukiset katselee aina vain ne nettiauton halvimmat pommit. Tarvitaan sellainen rahamies, joka haluaa elää uudestaan hänen nuoruuttaan 90-luvun Kadetin kanssa ja hänellä on varaa pistää heti suurempi summa autoon jonka joku on jo kunnostanut valmiiksi.
 
Alkaa näköjään Kadetitkin olemaan takavuosien Lotus Omegojen hinnoissa... :D :D

Erittäin huono vertaus. Lotus Omega oli aikoinaan kallis jota on myös vain 1000kpl valmistettu. Aikoinaan, kun liikuin autopiireissä todella paljon ja tunsin sieltä paljon väkeä oli Lotus Omegaa vain 1kpl liikenteessä harrastajilla siihen aikaan. 2002-2004 välillä näin ainakin kyseisen auton liikenteessä muutamia kertoja. Sanotaan näin, että ei näkynyt silloinkaan usein liikenteessä ja nykyään vielä harvemmin, saatikka jollain edes omistuksessa kyseistä autoa.

Mutta todella huono vertaus ottaa vierekkäin tuollainen tusina Opel Kadett ja vierelle 377hv Turbo Lotus Omega.
 
Erittäin huono vertaus. Lotus Omega oli aikoinaan kallis jota on myös vain 1000kpl valmistettu.

Mutta todella huono vertaus ottaa vierekkäin tuollainen tusina Opel Kadett ja vierelle 377hv Turbo Lotus Omega.
L85IbAt[1].png

Ihan puhdas vitsi.

Mulle kyllä kelpaisi Lotus. Kadetti - ei koskaan. :D
 
Ompas taas ilmoitus, malliksi sanotaan S55, mutta tuommoista ei ole edes w221 ässästä ikinä myyty, kontissa s63 sekä tuplaputkilla ja kone on 5.5l :D siis kai tämä on s500. Myydään ei tieliikennekelpoisena ilman sen kummempaa mainintaa että miksi, mutta onneksi on pehmeästi suljettuja ovia, mukava henkilö, lasiovi ja kohokohtana ehkä hulppeat 19 vannetta.
Se on se soomen vaikea kieli:facepalm:
 
"Mutta kun vanha auto ei voi olla noin kallis"

Olipas hölmö vastaus.

Pyytää saa aina mitä haluaa. Suomenkokoisessa maassa vaan tuuppaa myyntiajat valumaan toivottoman pitkäksi jos rupeaa harrastelijafoorumeiden mukaan hinnoittelemaan.. Varsinkaan, kun kyseinen malli ei nyt ole ihan mihinkään saman aikakauden ja saman hintaluokan suosituimpiin kulttimaineeseen noussuihin autoihin koskaan kuulunut, vrt. esim. Pösön 205GTI, mk2 Golf GTI..
 
Tämähän on klassikko, samaan tyyliin kuin 205 1.9 Gti.
No jotain rajaa nyt hei.

80/90-luvun vaihteessa oli montakin klassikkoa, tuo 205:nen mukaanluettuna, mutta kyllä tuo oli aikamoista paskaa jo silloin. Mittaristo nyt hiukan erotti muista, mutta ei tuo nyt, IMO, läheskeään mikään klassikko ollut. Jos Opeleista puhutaan, niin ottaisin tuolla hintaa (ja pari tonnia kaljaan) kymmenen kertaa mieluummin vaikka tämän: Opel Manta Manta A 1,9 Coupé 1971 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
No jotain rajaa nyt hei.

80/90-luvun vaihteessa oli montakin klassikkoa, tuo 205:nen mukaanluettuna, mutta kyllä tuo oli aikamoista paskaa jo silloin. Mittaristo nyt hiukan erotti muista, mutta ei tuo nyt, IMO, läheskeään mikään klassikko ollut. Jos Opeleista puhutaan, niin ottaisin tuolla hintaa (ja pari tonnia kaljaan) kymmenen kertaa mieluummin vaikka tämän: Opel Manta Manta A 1,9 Coupé 1971 - Vaihtoauto - Nettiauto

Silloin ajat oli toiset. Olihan Gsi ripeä peli.
 
Silloin ajat oli toiset. Olihan Gsi ripeä peli.
Höpö höpö. Paljon ”legendaarisempia” on esim. GTi Golf, Civic (1.6i ja CRX), MX-5 / MX-3 (jopa 323F GT), 200SX/300ZX, XR3i (avo varsinkin, CossuEscosta puhumattakaan), jne.

Jos joku Opelisti jossain joskus kisasi, niin yleensä Manta alla. Sanoisin että jopa Corsan GSi on ”legendaarisempi”...
 
Ompas taas ilmoitus, malliksi sanotaan S55, mutta tuommoista ei ole edes w221 ässästä ikinä myyty, kontissa s63 sekä tuplaputkilla ja kone on 5.5l :D siis kai tämä on s500. Myydään ei tieliikennekelpoisena ilman sen kummempaa mainintaa että miksi, mutta onneksi on pehmeästi suljettuja ovia, mukava henkilö, lasiovi ja kohokohtana ehkä hulppeat 19 vannetta.
Se on se soomen vaikea kieli:facepalm:
S500:han se oli
MERCEDES-BENZ S-SARJA (W221) S 500 (221.071, 221.171) 2006 388hv
Korimalli:
Sedan
Moottorityyppi:
Bensiinimoottori
Käyttövoima:
Bensiini
Polttoaineen syöttö:
Imusarjaruiskutus/kaasutin
Vetotapa:
Takaveto
Sylinteriluku:
8
Sylinteritilavuus:
5461
Vuosimalli:
2006
Rekisteröintipvm.:
20051010
Vaihteisto:
Automaattinen
Alustanumero:
WDD2210711A011845
Moottorikoodi
 
Höpö höpö. Paljon ”legendaarisempia” on esim. GTi Golf, Civic (1.6i ja CRX), MX-5 / MX-3 (jopa 323F GT), 200SX/300ZX, XR3i (avo varsinkin, CossuEscosta puhumattakaan), jne.

Jos joku Opelisti jossain joskus kisasi, niin yleensä Manta alla. Sanoisin että jopa Corsan GSi on ”legendaarisempi”...

Hyviä pelejä noikin, harvinaisia laman runtelemassa Suomessa. Muualla Euroopassa varsin yleinen taistelupari oli juuri Golf Gti ja Kadett Gsi.
 
Erittäin huono vertaus. Lotus Omega oli aikoinaan kallis jota on myös vain 1000kpl valmistettu. Aikoinaan, kun liikuin autopiireissä todella paljon ja tunsin sieltä paljon väkeä oli Lotus Omegaa vain 1kpl liikenteessä harrastajilla siihen aikaan. 2002-2004 välillä näin ainakin kyseisen auton liikenteessä muutamia kertoja. Sanotaan näin, että ei näkynyt silloinkaan usein liikenteessä ja nykyään vielä harvemmin, saatikka jollain edes omistuksessa kyseistä autoa.

Mutta todella huono vertaus ottaa vierekkäin tuollainen tusina Opel Kadett ja vierelle 377hv Turbo Lotus Omega.

Viimeksi näin tuollaisen Lotus Omegan livenä keväällä 2019 kun joku rahamees tuli sellaisella erääseen yksityiseen erikoisautojen huutokauppaan. Ihan jees, ei tosin ehkä enää tänä päivänä niin säväyttävä? Liian kallis / harvinainen / whatever jotta sillä hirveästi ajelisi, sen sijaan tuolla KAdettilla ajaisin as fuck ja nauttisin nuoruudesta jolloin noi olivat iha vitun kuumaa kamaa, vähä ku nykypäivänä jokin Golf R :btooth:
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...

Tuota en ymmärrä itsekään, että mikä järki.

Mut sit kolikon kääntöpuolella olevan näen hyvänä. Bensa auto näyttää vakiolle ulospäin aivan täysin, mutta tehoa on laitettu sleeper hengessä pellin alle enemmän kuin tarpeeksi ja ulkokuori ei anna mitään osviittaa kulkupuolesta. Sitten, kun samasta korimallista löytyy Diesel vaihtoehto myös. Laitetaankin siihen tehokkaan bensa auton takaluukkuun Diesel merkit.

Nää on niitä tilanteita, kun isolla rahalla ostetun auton omistaja ei tajua, että viereisellä kaistalla on susi lampaan vaatteisiin puettuna.

Olen aikoinaan omistanut sleeper auton mikä näytti aivan tavalliselle ulospäin, mutta kulkupuoli oli jotain aivan muuta kuin ulkokuori antoi ymmärtää. Toki tämä auto oli tehty varttimaililla ajamiseen tuolloin.
 
Joskus vaan ei ymmärrä mitä tuunaajan päässä liikkuu...

... jos on laitettu S6:n puskuri, 4 putken päätä, S6 lappu eteen - jopa S6 ohjauspyörä. Niin miksi helvetissä tuo A6 + "TDI/quattro" -lappu on pitänyt jättää tuonne taakse?

Jos hakisin pois niin keulasta kyllä lähtisi pikaseen tuo nolo "S6" hemmettiin...

Muutakin osaa on vaihdettu. Lisätiedoissa mainittu.
• (penkeissä kaikki säädöt eivät käytössä ja ratinlämmitys ei käytössä

• rattivaihteet ei käytössä.)
 
Ihme kun ei ole liimailtu tuossa samalla jotain feikki "ilmanottoaukkoja", kun ei nähtävästi toiminnallisuudella niin merkitystä. Hirveetä kuraa muutenkin kaikki nämä m/s/rs jne. "lookit" ja kirsikkana nuo badget...
 
Uhka vai mahdollisuus? :hmm:

Ihan siistiltä vaikuttaisi ja on neliveto.
Yhden tuollaisen omistaneena ei vaikuttaisi huonolta, onhan se aika mitäänsanomaton ajettavuudeltaan jne(golf 4 pohjainen) ja ahdas.

Huoltokirjan perusteella vaikuttaisi olevan italiantuontia joten koeajolla kannattaa kokeilla onko miten lämmin, yleensä italian autoissa on pienemmät lämppärin kennot. Omasta vastaavasta 284tkm ajetusta hyvittivät kuitenkin liikkeessä 4k€ pari vuotta sitten.

Konehan on suht luotettava, suurimmat ongelmat ovat huohottimissa, öljysihdin tukkeutumisessa ja nokkien välisen ketjun venymisessä sitten jossain vaiheessa.
 
Huoltokirjan perusteella vaikuttaisi olevan italiantuontia joten koeajolla kannattaa kokeilla onko miten lämmin, yleensä italian autoissa on pienemmät lämppärin kennot.

Ja penkinlämmittimet puuttuu, on kuitenkin aika olennainen varuste talvikeleillä :D
 
Uhka vai mahdollisuus? :hmm:

Ihan siistiltä vaikuttaisi ja on neliveto.

Ihan asiallisen oloinenhan tuo. Kilsat tuskin pitävät paikkaansa mutta jos muuten asiallisessa kunnossa niin mikäs siinä. Ei tuolla rahalla muutenkaan ihmeitä saa.
1.8t varsin varma kone ja ei ole kallis laittaa vaikka jotain tulisikin.
Softalla tuon saa kulkemaankin kohtuu pirteästi, vakiona erittäin tuhnu.
 
Ihan turha varuste. Eipä tule käytettyä.

Tavallaan kyllä. Ex-Volvossa oli niin kuuma perseenlämmitin, että ykkösasentoa pysty pitämään max 30 sekkaa päällä kunnes piti laittaa pois. Monta tuontiautoa ollu missä ei mitään lämmittimiä ja kyllä niilläkin pärjää sisälämppärin kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 526
Viestejä
4 596 668
Jäsenet
75 665
Uusin jäsen
Verset

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom