Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Sen verran vähissä nuo on että vaikea sanoa. Näyttää vakiot (270hv) lähtevän sieltä 25000 eurosta noilla kilsoilla. Onko 90hv sitten sen arvoinen (luultavasti muutakin joutuu tekemään noissa luvuissa kuin softaamaan ja isontamaan välijäähdyttimeen :D).
Onhan tuossa tehty muutakin. Esimerkiksi hieman levitetty kaaria, ilma-alusta, joka maksaa varmasti joo muutaman tonnin uutena ym. Ehkä tuo hinta voi jotenkin olla ainakin lähellä perusteltua kun ei aivan hirveästi ole ajettukaan. Noh, en kyllä itse silti maksaisi tuollaista summaa..
 
Anteeksi ot, mutta vette ei ole volkkari

Tätä meinasin itsekin kirjoittaa, että vähän verrataan taas apples and oranges, toinen on neliovinen, takapenkillinen neliveto ja toinen...ei.
 
Kaaret vain mankeloitu jotta pyörät mahtuvat pyörimään? Eikö tuossa repsikan takakaaressa ole maalikin alkanut lohkeamaan vai hämääkö kuva?
Omaan silmään näyttäisi nuo levitykset olevan tehty paremmin kuin vain amistyylillä mankeloimalla. Puskurit ym sopivat sen verran hyvin ja leviäminen varsinkin takana alkaa mielestäni sen verran ylhäältä, että mankeloimalla kaarta ei tule tuollainen lopputulos.
Tuota mahdollista maalivirhettä en aluksi huomannut. Vaikka kuinka zoomailen, en osaa sanoa, onko lähtenyt maalia, vai onko vain heijastuma.
 
Minun silmään etupuskuristakn otettu esimerkiksi vakio rekkarin reijät pois, käynyt kyllä maalaamossa, ja kaaret kunnolla levitetty että 20" mahtuu
 
Anteeksi ot, mutta vette ei ole volkkari
Ei, mutta ymmärsit varmaan pointin? Siitä neliveto, 360hp(potentiaali 600hp) farmari, automaatti ja saksalainen. Niin ja hinta melko kohtalainen volkkariin verrattuna.
 
Ei, mutta ymmärsit varmaan pointin? Siitä neliveto, 360hp(potentiaali 600hp) farmari, automaatti ja saksalainen. Niin ja hinta melko kohtalainen volkkariin verrattuna.
Nuo e90/e91 etuvalot vaan ovat jotain niin oksettavan näköistä. E92 ja e90 M3:en etuvalot on niin paljon hienommat. Aina ihmetellyt miten tuollainen design on mennyt läpi.
 
Nuo e90/e91 etuvalot vaan ovat jotain niin oksettavan näköistä. E92 ja e90 M3:en etuvalot on niin paljon hienommat. Aina ihmetellyt miten tuollainen design on mennyt läpi.
Eipä nuo takavalotkaan mitkään nätit ole, etenkään farkkuna juuri :D
 
Ei, mutta ymmärsit varmaan pointin? Siitä neliveto, 360hp(potentiaali 600hp) farmari, automaatti ja saksalainen. Niin ja hinta melko kohtalainen volkkariin verrattuna.

Juu. Tuo minun kommenttikin oli puhtaasti ironinen. Itseä ei saksalaiset (tai amerikkalaiset) juurikaan punttia vipata. Mistä kukin tykkää.
 
Juu, ei siinä mitään. Huvitti vaan tuo tekstin määrä ja paikoitellen kirjoitustyyli.
 
Aika harvinainen tuollainen 4runner täällä päin. Ei ole tainnut olla maahantuojan mallistossa?

 
Aika harvinainen tuollainen 4runner täällä päin. Ei ole tainnut olla maahantuojan mallistossa?


Gen. 2 taisi olla maahantuojan valikoimissa vuosien 1990-1995 välillä, mutta sen jälkeisiä ei ole ollut.
 
Hinta on kova mutta onhan tuo ipanema brown nätti mielikuvissa Suomessa olisi tuon lisäksi ainakin yksi a6 ja q7 saman värisenä. Audista en tiedä mutta bemariin vastaavat ovivalot vaihdettavalla logolla saa ihan original varusteena. Täysin mutua mutta onkohan softa ollut kuinka pitkään ja mikä tämän vaikutus turboon?
 
Kaasuttelu ennen auton sammuttamista on tehokas tapa hajottaa turbo.

Samoin polkeminen ennen kuin moottori on lämmin. Riippuu myös, miten turbon jäähdytys on toteutettu. Öljyllä menee reilusti pidempään saavuttaa normaali lämpötila jäähdytinnesteeseen verrattuna ja usein hanat avataan siinä vaiheessa, kun (neste)lämpömittari näyttää suurinpiirtein normaalia. Omassa harrasteautossa kesällä (3l bensaturbo) menee moottoriöljyllä noin tuplasti pidempään lämmetä normaalilämpöön nesteeseen verrattuna. Kaikki saa rikki jos vain haluaa.
 
Samoin polkeminen ennen kuin moottori on lämmin. Riippuu myös, miten turbon jäähdytys on toteutettu. Öljyllä menee reilusti pidempään saavuttaa normaali lämpötila jäähdytinnesteeseen verrattuna ja usein hanat avataan siinä vaiheessa, kun (neste)lämpömittari näyttää suurinpiirtein normaalia. Omassa harrasteautossa kesällä (3l bensaturbo) menee moottoriöljyllä noin tuplasti pidempään lämmetä normaalilämpöön nesteeseen verrattuna. Kaikki saa rikki jos vain haluaa.

Kaasuttelu ennen auton sammuttamista on tehokas tapa hajottaa turbo.

Kumpaakin on tullut oman kanssa tehtyä enemmän kuin laki sallii; kyseessä kuitenkin aikalailla matalapaineturbo, niin turhia jäähdyttelyitä tulee harvemmin tehtyä ja välillä mennään täyskaasukiihdytyksiä talvella kilsan päästä lähtöpaikasta, kylmällä motilla... :D

Olisiko ns. "paska softa" kyseessä, kun tuossa näyttää olevan hieman yli stage-1:n verran potkua (~275 on se normaali mitä otetaan ilman rautamodeja).
 
Kumpaakin on tullut oman kanssa tehtyä enemmän kuin laki sallii; kyseessä kuitenkin aikalailla matalapaineturbo, niin turhia jäähdyttelyitä tulee harvemmin tehtyä ja välillä mennään täyskaasukiihdytyksiä talvella kilsan päästä lähtöpaikasta, kylmällä motilla... :D

Olisiko ns. "paska softa" kyseessä, kun tuossa näyttää olevan hieman yli stage-1:n verran potkua (~275 on se normaali mitä otetaan ilman rautamodeja).
Toivottavasti en sinulta ainakaan autoa osta :rofl2:
 
Toivottavasti en sinulta ainakaan autoa osta :rofl2:
Ihan turhaan esim. jälkikäyttää näitä matalapaineisia VNT-turboja, eriasia sitten korkeaviritteiset.

Ja motti ei anna täysiä ahtoja "liian" kylmänä - joten vähiin jää tekosyyt minkä takia 150tkm:n saa turbon rikki. Toki jos on noiden 25 ylimääräisen hevosen takia vaihdettu, niin sitten - mutta kalliita hevosia...
 
Ihan turhaan esim. jälkikäyttää näitä matalapaineisia VNT-turboja, eriasia sitten korkeaviritteiset.

Ja motti ei anna täysiä ahtoja "liian" kylmänä - joten vähiin jää tekosyyt minkä takia 150tkm:n saa turbon rikki. Toki jos on noiden 25 ylimääräisen hevosen takia vaihdettu, niin sitten - mutta kalliita hevosia...
Joo ja tuo viestini oli sitten ihan vitsi. Kunhan kuittasin :)
 
Eiköhän tuossa ole kyseessä ihan perus VAGgineiden surkea laatu. Varsinkin 2010-luvun vaihteessa.

Harmi sinäänsä kun just tuon aikakauden Audi A5 coupena on ihan hemmetin tyylikäs auto, mutta ei sellasta uskalla ostaa.
 
Eiköhän tuossa ole kyseessä ihan perus VAGgineiden surkea laatu. Varsinkin 2010-luvun vaihteessa.

Harmi sinäänsä kun just tuon aikakauden Audi A5 coupena on ihan hemmetin tyylikäs auto, mutta ei sellasta uskalla ostaa.
Samaa mieltä. Ihan menevän näköisiä nuo 2010 ympäriltä olevat audit ja muuten varmaan ihan hyviä, mutta moottorit ovat uskomattoman huonoja. Yllättävän paljon noita coupejakin täällä päin silti liikenteessä näkyy.
 
... niin, mitä nyt ehkä kestävimpiä motteja mitä VAGilta on viimeiseen 20 vuoteen pihalle tullut tuo 3.0 dieseli. Auto voi sitten mädäntyä ympäriltä, se on eri asia.

Itse en tosiaan ole kuullut että noissa kilsoissa olisi tuollaisia ongelmia ollut ahtimien kanssa. Keskimäärin perusturbolla ajaa sen 300tkm.
 
... niin, mitä nyt ehkä kestävimpiä motteja mitä VAGilta on viimeiseen 20 vuoteen pihalle tullut tuo 3.0 dieseli. Auto voi sitten mädäntyä ympäriltä, se on eri asia.

Itse en tosiaan ole kuullut että noissa kilsoissa olisi tuollaisia ongelmia ollut ahtimien kanssa. Keskimäärin perusturbolla ajaa sen 300tkm.
Tarkoitin lähinnä bensakoneita esim 2 litrasta tfsi:tä, joissa on melkoisia öljyongelmia. Itse en coupe tai yleensäkään urheilullista autoa ostaisi diisselillä, mutta se on vain oma mielipiteeni.
 
Ihan turhaan esim. jälkikäyttää näitä matalapaineisia VNT-turboja, eriasia sitten korkeaviritteiset.

Ja motti ei anna täysiä ahtoja "liian" kylmänä - joten vähiin jää tekosyyt minkä takia 150tkm:n saa turbon rikki. Toki jos on noiden 25 ylimääräisen hevosen takia vaihdettu, niin sitten - mutta kalliita hevosia...
Nuo nyt on samanlaisia hifistelijöiden urbaanilegendoja kuin paha paha longlife-huoltoväli. Kyllä nykyautot kestää paaliin asti jos eivät hajoa ensin suunnitteluvirheisiinsä :lol:
 
... niin, mitä nyt ehkä kestävimpiä motteja mitä VAGilta on viimeiseen 20 vuoteen pihalle tullut tuo 3.0 dieseli. Auto voi sitten mädäntyä ympäriltä, se on eri asia.
Omaani vaihdettiin nokka-akselit 70t km kohdalla, mutta rempan maksoi onneksi Audi :|

Auto kuulosti remontinKIN jälkeen traktorilta, mutta marmoritiskiltä kuuluvan huokailun mukaan ei ollut mitään vialla, vaikka pihalla puksuttavassa kahdessa vastaavaalla moottorilla varustetussa autossa oli huomattavasti pehmeämpi ääni.

Tästäkin huolimatta, jos pitäisi Audia olla ostamassa niin varmastikin ajautuisin tuohon 3.0 moottoriin itsekin ihan vain toimintavarmuuden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Omaani vaihdettiin kampiakselit 70t km kohdalla, mutta rempan maksoi onneksi Audi :|

Auto kuulosti remontinKIN jälkeen traktorilta, mutta marmoritiskiltä kuuluvan huokailun mukaan ei ollut mitään vialla, vaikka pihalla puksuttavassa kahdessa vastaavaalla moottorilla varustetussa autossa oli huomattavasti pehmeämpi ääni.

Tästäkin huolimatta, jos pitäisi Audia olla ostamassa niin varmastikin ajautuisin tuohon 3.0 moottoriin itsekin ihan vain toimintavarmuuden vuoksi.

Mielenkiintosen olonen konstruktio jos monta kampiakselia on. Lienee nokkia vaihdeltu?
 
Kumpaakin on tullut oman kanssa tehtyä enemmän kuin laki sallii; kyseessä kuitenkin aikalailla matalapaineturbo, niin turhia jäähdyttelyitä tulee harvemmin tehtyä ja välillä mennään täyskaasukiihdytyksiä talvella kilsan päästä lähtöpaikasta, kylmällä motilla... :D

Aivan idioottimaista puuhaa tuo. Yleensä tietämättömyydellä saadaan vehkeet kyllä rikki nopeammin kuin uskookaan.

Ihan voin heti sanoa et kaltaiseltasi ”ajajalta” en autoa ostaisi mitä on kirjaimellisesti rääkätty puhtaasti tietämättömyydellä.

Nuo nyt on samanlaisia hifistelijöiden urbaanilegendoja kuin paha paha longlife-huoltoväli. Kyllä nykyautot kestää paaliin asti jos eivät hajoa ensin suunnitteluvirheisiinsä :lol:

Tai hajoa ihan vaan käyttäjän tietämättömyyteen ja omaan tyhmyyteen. Longlife öljyt on iso vitsi. Samoin tietämättömyys siitä miksi turbo autoja pitäisi jälkikäyttää.

Samoin polkeminen ennen kuin moottori on lämmin. Riippuu myös, miten turbon jäähdytys on toteutettu. Öljyllä menee reilusti pidempään saavuttaa normaali lämpötila jäähdytinnesteeseen verrattuna ja usein hanat avataan siinä vaiheessa, kun (neste)lämpömittari näyttää suurinpiirtein normaalia. Omassa harrasteautossa kesällä (3l bensaturbo) menee moottoriöljyllä noin tuplasti pidempään lämmetä normaalilämpöön nesteeseen verrattuna. Kaikki saa rikki jos vain haluaa.

Tässä on kiteytetty hyvin asiaa. Omissa harrasteautoissa on tullut vuosien varrella todettua samoin nämä asiat. Silloin, kun vedenlämpö on normaalissa niin vielä sen jälkeen menee aika pitkään, että öljynlämpö on normaali jolloin voi vasta avata täydellä kaasulla ettei tule vaurioita koneeseen ja/tai ahtimeen.

Kuinkahan moni muuten edes tiedostaa näistä ketkä heti parkkiin tultuaan sammuttaa turboauton, että mitä se mahtaa tehdä ahtimelle pidemmän päälle.

Edit. Itse olen tarkka omista autoistani. Mutta ei ole minulta pois mikäli joku haluaa omansa rikkoa tahallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan idioottimaista puuhaa tuo. Yleensä tietämättömyydellä saadaan vehkeet kyllä rikki nopeammin kuin uskookaan.

Ihan voin heti sanoa et kaltaiseltasi ”ajajalta” en autoa ostaisi mitä on kirjaimellisesti rääkätty puhtaasti tietämättömyydellä.
Omistin ensimmäisen turbotetun auton (200SX) vuonna 1992, sen jälkeen on noita ollut muutama. Yhtään en ole rikkonut käytöllä - eli mitä teen väärin kun en saa niitä omalla käytöllä rikki?
(Kuten sanottu, tuo käyttö ei koske muuta kuin tuota TDI:tä jossa ahtoja ei anneta täysillä kylmällä koneella ja jossa 3L/233hv tehoilla ei jäähdytetty ahdin todellakaan käy sellaisilla paineilla ja lämpötiloilla että se vaatisi jälkikäyttöä.)

Aivan idioottimaista että täällä tietämättömät kommentoivat asioista joista eivät oikeasti tiedä mitään.
 
Omistin ensimmäisen turbotetun auton (200SX) vuonna 1992, sen jälkeen on noita ollut muutama. Yhtään en ole rikkonut käytöllä - eli mitä teen väärin kun en saa niitä omalla käytöllä rikki?
(Kuten sanottu, tuo käyttö ei koske muuta kuin tuota TDI:tä jossa ahtoja ei anneta täysillä kylmällä koneella ja jossa 3L/233hv tehoilla ei jäähdytetty ahdin todellakaan käy sellaisilla paineilla ja lämpötiloilla että se vaatisi jälkikäyttöä.)

Aivan idioottimaista että täällä tietämättömät kommentoivat asioista joista eivät oikeasti tiedä mitään.

Onko sun mielestä kylmällä koneelle eli öljyillä polkeminen koneelle hyväksi laakereille yms.? Muuttuvasiipisissä VNT-ahtimissa edelleenkin kulkee myös pakokaasut pakopuolella eli mitä luulet lämmöille tapahtuvan pakopainepuolella. Oletan, että aika monella tulee yllätyksenä ne lämmöt mitä pakopesän puolella on rauhallisesti ajettaessa ja mitä ne on sitten, kun ajetaan ahdoilla.

Yleensä kaltaisesi räppääjät vaihtaa niin useaan autoja varmaan, että ne vauriot jää muiden hoidettaviksi mitä aiheutat. Ei kannata tulla tollasta paskaa suoltamaan kylmänkoneen polkemisesta yms.

Edit. Longlife hommassa sama. Kyllä se varmaan sen 100-150tkm voi kestää, mutta noiden kilsojen jälkeen se lasku alkaa jäämään muille kuluttajille eli käytetyn auton ostajalle, eikä ekan 100tkm ajavalle paskan viskositeetin öljyillä vetävälle.
 
Väittääkö joku oikeasti jäähdyttelevänsä sitä omaaturbo volvoansa kun saapuu töistä kotipihalle?
 
Yleensä kaltaisesi räppääjät vaihtaa niin useaan autoja varmaan, että ne vauriot jää muiden hoidettaviksi mitä aiheutat. Ei kannata tulla tollasta paskaa suoltamaan kylmänkoneen polkemisesta yms.

Edit. Longlife hommassa sama. Kyllä se varmaan sen 100-150tkm voi kestää, mutta noiden kilsojen jälkeen se lasku alkaa jäämään muille kuluttajille eli käytetyn auton ostajalle, eikä ekan 100tkm ajavalle paskan viskositeetin öljyillä vetävälle.
Oho, hups - menikö taas väärin...

Auto on ollut minulla alla nyt pian 7 vuotta ja LL-huolloilla uudesta saakka (öljynvaihdot käytännössä 2 vuoden välein ja autollahan on ikää jo 13,5v). Kilsojakin on mittarissa 212tkm. (Verrokiksi edellinen matalapaine-Volvo lähti lunariin 225tkm ajettuna, alkuperäisellä turbolla - se toki sai hieman hennommin kaasujalkaa lähtöpisteestä, koska Aisinin Voitelu pakilla lähdettäessä on on olematonta niissä 5V-laatikoissa eikä siinä ollut lisälämppäriäkään).

Tuo LL-huoltojen mollaaminen isoissa koneissa osoittaa kyllä pitkälti ettet ole perehtynyt asioihin millään tasolla; pienissä koneissa ne ovat ongelma, mutta isoissa joihin isketään 7-8L öljyä suodattimen vaihdon kanssa eivät niinkään (ja öljykin on samaa tavaraa LL tai ei). Se tuplamäärä öljyä kestää hyvin sen LL-välin vs sama matka jossain 4L tilavuuden 1.2/1.4TSI:ssä... :facepalm:

Se auto seuraa, näissä Audeissa ainakin, muutakin kuin pelkkiä kilometrejä ja sähkön johtamista siellä öljyssä - joten esim. raskaammalla ajolla (suurempi kulutus) ne välit pienentyvät kyllä ihan automaattisesti tarvittaessa.


Tässä nyt kuitenkin kannattaa muistaa ennen jatkuvan vaahtoamisen jatkamista että tuolla työmatkakulkineella ei voi ajaa oikea jalka suorana koko ajan vaikka haluaisikin - joten suurin osa ajosta on kuitenkin ihan tavallista ~10km edes/takaisin pörräämistä. Noilla kilsoilla jos aina odottaisi että moottori ja öljyt on Herran Hyväksymissä (tm) lämpötiloissa ei tarvitsisi koskaan painaa sitä kaasua 1/3 enempää (pahimmilla pakkasilla kun tuo TDI ei lämpänene lähellekään normaalia tuolla matkalla, varsinkaan ilman Eberiä - jota toki käytetään ahkerasti alle +5 asteen)...
 
Itellä on ollut vuosien varrella muutamia VAG kulkineita ajossa. Passat 1.8T parin vuoden ikäisenä melkein 20v sitten. Audeista A8, S6 2.2 20V Turbo ja S6 4.2 V8. Voin sanoa vain, että on myös jotain näkemystä myös tuolta VAG puolelta ja niiden vaietuista ongelmista. Mutta niihin en lähde sen kummemmin tässä kohtaa.

Miten se öljytilavuus oli se vaikka 4L tai 7-8L vaikuttaa siihen kestävyyteen öljyn viskositeetin osalta, koska ne öljyt kiertää tasaiseen koneessa. Viskositeetti huononee koko ajan mitä enemmän niillä öljyillä ajetaan. Niiden tehtävänä on voidella koneen sisällä osia kuten laakereita. Mitä huonompi viskositeetti niillä paljon ajetuilla öljyillä on, sen huonommin se öljy voitelee. Isommassa moottorissa menee enemmän sitä öljyä vaihtojen yhteydessä, joka ei ole mikään uusi juttu. Mutta ihan samalla tavalla ne siellä isommassa moottorissa kiertää kuin siinä pienemmässä 4L öljytilavuudessa olevalla moottorilla/öljypohjalla olevassa. Enkä tässä kohtaa puhu siitä, että ajetaan "kuivalla" koneella jolloin öljytikku ei edes kastu, kun ei ole öljyjä seurattu ollenkaan.
 
Itselläni on ihan normaali turboauto. Ei mikään harrasteauto edes, mutta silti aina lämmitän autoa hetken tyhjäkäynnillä ennen liikkeellelähtöä oli sitten kesä tai talvi. Samoin pitemmän ajon jälkeen pidän autoa tyhjäkäynnillä minuutin tai pari. En tiedä olenko kehitysvammainen kun näin teen, mutta ainakaan auton ei pitäisi näin kärsiä.
 
Itselläni on ihan normaali turboauto. Ei mikään harrasteauto edes, mutta silti aina lämmitän autoa hetken tyhjäkäynnillä ennen liikkeellelähtöä oli sitten kesä tai talvi. Samoin pitemmän ajon jälkeen pidän autoa tyhjäkäynnillä minuutin tai pari. En tiedä olenko kehitysvammainen kun näin teen, mutta ainakaan auton ei pitäisi näin kärsiä.

Näin teen itsekin aina.
 
Mikä on se ajotilanne jossa päädytte istumaan autossa pari minuuttia ennen sammutusta? Omalla kohdalla ei ole ikinä ollut mahdollista tai tarve pysähtyä suoraan pitkästä kovasta moottoritievauhdista. Yleensä sieltä poistutaan pienemmille teille ennen määränpäätä. Tai sitten painatatte täysiä motarin taukopaikalle muuta en keksi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 554
Viestejä
4 499 869
Jäsenet
74 222
Uusin jäsen
anuelisabeth

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom