Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
olis siisti tommonen kesällä ajella Pontiac firebird, Valkeakoski
en tiiä mitä tommoset kitt replicat yleensä maksaavat mutta ei toi hirveen hintaselle kuulosta
olis siisti tommonen kesällä ajella Pontiac firebird, Valkeakoski
en tiiä mitä tommoset kitt replicat yleensä maksaavat mutta ei toi hirveen hintaselle kuulosta

Vaikea noille on mitään hintaa määritellä. Tuo on keskeneräinen, pienin mahdollinen kone mitä tuohon saa, kas kun ei sentään manuaali. Kuvasta päätellen targa puuttuu. Maalattu mustaksi, kuinkahan hyvin.. Saako edes katsastettua ikinä.
Jos edes olis ostanut lähtökohtaisesti jonkun V8 T-top mustan ja siitä lähtenyt rakentamaan eikä tuollaista mopoa:facepalm:

On mullakin Trans Am ollut, 305cid th700 eikä sekään mikään varsinainen ohjus ollut. Kiinnitti kyllä huomiota silloin näillä huudeilla. Autona muuten melko hyvä ajaa, vaikka laatu perus jenkkiä, eli mikään ei toimi kunnolla.
Tai siis, myöhemmin meinasin Camaron ostaa, ja aika kultasi muistot, ei se nyt niin hyvä ollutkaan. Noittan kanssa se on aina vähän kompromissia mitä haluaa.

Sillon kun ritari ässä filmas suomessa showtaan, niin se kitt millä kurvaili, oli muistaakseni viron rekisterissä ja siellä tehty.
 
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?
Mielestäni juurikin nuo jarrut pitäs sitten muutoskatsastaa, jos ei saa niin jättää vaihtamatta.
Ne kun on juuri niitä turvallisuusvarusteita, jotka pitää kunnolla syynätä läpi.

Miten se jarrujen muutoskatsastus vaikuttaa käytännössä siihen turvallisuuteen? Ei niitä jarruja mitenkään sen kummemmin muutoskatsastuksessa testata. Vai luuletko että ne jossain dynossa ajetaan jotenkin erilailla läpi kun ei ole orkkikset vs. normi jarrutesti??? Ihan ääliömäistä että jos vaihdat paremmat jarrut, pitää ne muutoskatsastaa. Makes sense :D



Firebirdin ottaisin kyllä 101 kertaa 100:sta mieluummin orkkiksena kuin tollasena ritariässänä... Ei saakeli...
 
Miten se jarrujen muutoskatsastus vaikuttaa käytännössä siihen turvallisuuteen? Ei niitä jarruja mitenkään sen kummemmin muutoskatsastuksessa testata. Vai luuletko että ne jossain dynossa ajetaan jotenkin erilailla läpi kun ei ole orkkikset vs. normi jarrutesti??? Ihan ääliömäistä että jos vaihdat paremmat jarrut, pitää ne muutoskatsastaa. Makes sense :D



Firebirdin ottaisin kyllä 101 kertaa 100:sta mieluummin orkkiksena kuin tollasena ritariässänä... Ei saakeli...
Kyllä turvakaaretkin pitää muutoskatsastaa, vaikka lisäävät turvallisuutta. Kohta pitää varmaan jonkun vääntää katsastusketju erikseen, alkaa mennä jo aika paljon off:n puolelle jo moni asia. Olin myös itse kommentoimassa erilaisia asioita katsastukseen liittyen, joten en tätä kuitenkaan ohimennen nosta esille.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä turvakaaretkin pitää muutoskatsastaa, vaikka lisäävät turvallisuutta. Kohta pitää varmaan jonkun vääntää katsastusketju erikseen, alkaa mennä jo aika paljon off:n puolelle jo moni asia. Olin myös itse kommentoimassa erilaisia asioita katsastukseen liittyen, joten en tätä kuitenkaan ohimennen nosta esille.

Katsastus

Kas näin. Ja koskahan nämä ketjut ei karkaa ot puolelle, joskin hyvää vaihtelua siihen mitä yleensä.
 
Vaikea noille on mitään hintaa määritellä. Tuo on keskeneräinen, pienin mahdollinen kone mitä tuohon saa, kas kun ei sentään manuaali. Kuvasta päätellen targa puuttuu. Maalattu mustaksi, kuinkahan hyvin.. Saako edes katsastettua ikinä.
Jos edes olis ostanut lähtökohtaisesti jonkun V8 T-top mustan ja siitä lähtenyt rakentamaan eikä tuollaista mopoa:facepalm:

On mullakin Trans Am ollut, 305cid th700 eikä sekään mikään varsinainen ohjus ollut. Kiinnitti kyllä huomiota silloin näillä huudeilla. Autona muuten melko hyvä ajaa, vaikka laatu perus jenkkiä, eli mikään ei toimi kunnolla.
Tai siis, myöhemmin meinasin Camaron ostaa, ja aika kultasi muistot, ei se nyt niin hyvä ollutkaan. Noittan kanssa se on aina vähän kompromissia mitä haluaa.

Sillon kun ritari ässä filmas suomessa showtaan, niin se kitt millä kurvaili, oli muistaakseni viron rekisterissä ja siellä tehty.

350cid perusvireillä se noin 300hv, laatikkomodi, targa, ws6 alusta ja oikeastaan kaikilla tehtaan varusteilla 30tml ajettu, oli kyllä hieno auto.

Vieläkin vituttaa sen myynti mutta kun ajoin pari kesää ja sain reilusti yli mitä itse maksoin niin ei voi valittaa.
 
Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?
Tulee vaan mieleen että pakkelilla korjattu paskakasa alla?(Uskon ja toivon, että ei)
Jotain hämärää kuitenkin oltava.

Vaikka meneekin taas aivan sivuun ketjun aiheesta, niin vastaan silti.

Yhdessäkään autossani ei ole koskaan mitään varsinaisia laittomuuksia tai hämärää, eikä varsinkaan sellaisia jotka vaikuttaisivat turvallisuuteen.
Saan kyllä eräältä paljon käyttämältäni katsastusasemalta aina parhaan hinnan, mutta se tulee jo ihan tiskiltä, eikä siihen vaikuta se kuka katsastuksen tekee.

Valitettavasti tuolla muuten hyvällä asemalla on töissä pari todella pahaa kyylää, sekä yksi vähän lievempi tapaus ja näiden kolmen en anna katsastaa mitään omistamaani laitetta, kun siitä tulee aina turhaa vääntöä.

Esimerkiksi kerran vuosia sitten katsastin tuota profiilikuvan MG:tä ja siinä kun toinen näistä kyylistä otti päästöjä syttyi MG:n mittaristoon ohjaustehostimen vikavalo ( ko. sähköinen tehostin sammuttaa itsensä, jos kierrokset ovat yli 2000 rpm yli 15 sek ajan ja auto ei liiku, lähtee taas toimintaan, kun nopeussignaali palaa ) ja hylkyhän siitä tuli, vaikka ko. valo sammui kun auto ajettiin nostimelle ja yritin useaan otteeseen selittää että järjestelmä toimi juuri kuten valmistaja oli sen suunnitellut.
Mennessäni näyttämään autoa uudestaan tulostin tälle kyylälle MG:n englanninkielisen selostuksen ohjaustehostimen toiminnasta, tämä kyylä kohautti vain olkiaan ja sanoi ettei hän voi kaikkea tietää ja että tällaiset selostukset pitäisi saada Trafilta suomeksi, kun hän ei ymmärrä englantia.

Toinen tapaus oli yhden T4:sen Transporterin kanssa, kun olin vaihtanut taakse vahvemmat takajouset väsyneiden tilalle, jotka nyt luonnollisesti tyhjänä nostivat auton perää n.20-30 mm, niin eiköhän tämä kyylä ollut mittaamassa navan etäisyyttä kaaresta ja vaatimassa muutoskatsastusta.

Kolmas tapaus oli taiwanilainen nelivetoinen tieliikennemönkijä, joka hylättiin klapista eturenkaissa, mutta pääsi silti toisen katsurin katsomana läpi ilman mitään toimenpiteitä.
Tässäkin tapauksessa näytin ensimmäiselle katsurille otetta huolto-ohjeista, joissa oli vielä erikseen mainittu, että napamutteria ei saa kiristää liikaa sekä annettu raja-arvot klapille, vaan ei auttanut, kun todettiin että hän tietää paremmin ja jos Trafilta ei tule ohjetta niin noilla valmistajan ohjeilla ei ole mitään virkaa.

Tästä syystä en jaksa tapella näiden puupäiden kanssa esimerkiksi pakun lisä- ja työvaloista, jo kerran muutoskatsastettun alustasarjan nostosta, puuttuvista sumareista ( pelkät mustaksi teipatut linssit ), vanteiden vaihdosta tuumaa suurempiin yms.

Pääsee itse helpommalla, kun antaa asiasta ymmärtävän katsurin katsastaa ja jättää nämä kyylät katsomaan eläkeläisten Corollia ja autoliikkeiden autoja.

Jos ajaisin pakkeloiduilla paskakasoilla, niin katsastaisin ne kaikkien autojobbareiden unelmakadulla sijaitsevalla katsastusasemalla eli Sulantiellä Tuusulassa, sieltä heilahti leima pelkällä korjauskehoituksella esimerkiksi yhteen Mazda kolmoseen, josta olivat helmojen takapäät ja takakaarien alaosat lahonneet käytännössä kokonaan pois.

Ketjun aiheeseen viitaten, kannattaa suhtautua autoon epäillen, jos ostaa Sulantien autojobbarilta vasta katsastetun "viattoman" auton.
 
Vaikka meneekin taas aivan sivuun ketjun aiheesta, niin vastaan silti.

Ketjun aiheeseen viitaten, kannattaa suhtautua autoon epäillen, jos ostaa Sulantien autojobbarilta vasta katsastetun "viattoman" auton.

Tämähän se on. Kokemuksen syvällä rintaäänellä, ei enään koskaan.
 
Vaikka meneekin taas aivan sivuun ketjun aiheesta, niin vastaan silti.

Yhdessäkään autossani ei ole koskaan mitään varsinaisia laittomuuksia tai hämärää, eikä varsinkaan sellaisia jotka vaikuttaisivat turvallisuuteen.
Saan kyllä eräältä paljon käyttämältäni katsastusasemalta aina parhaan hinnan, mutta se tulee jo ihan tiskiltä, eikä siihen vaikuta se kuka katsastuksen tekee.

Valitettavasti tuolla muuten hyvällä asemalla on töissä pari todella pahaa kyylää, sekä yksi vähän lievempi tapaus ja näiden kolmen en anna katsastaa mitään omistamaani laitetta, kun siitä tulee aina turhaa vääntöä.

Esimerkiksi kerran vuosia sitten katsastin tuota profiilikuvan MG:tä ja siinä kun toinen näistä kyylistä otti päästöjä syttyi MG:n mittaristoon ohjaustehostimen vikavalo ( ko. sähköinen tehostin sammuttaa itsensä, jos kierrokset ovat yli 2000 rpm yli 15 sek ajan ja auto ei liiku, lähtee taas toimintaan, kun nopeussignaali palaa ) ja hylkyhän siitä tuli, vaikka ko. valo sammui kun auto ajettiin nostimelle ja yritin useaan otteeseen selittää että järjestelmä toimi juuri kuten valmistaja oli sen suunnitellut.
Mennessäni näyttämään autoa uudestaan tulostin tälle kyylälle MG:n englanninkielisen selostuksen ohjaustehostimen toiminnasta, tämä kyylä kohautti vain olkiaan ja sanoi ettei hän voi kaikkea tietää ja että tällaiset selostukset pitäisi saada Trafilta suomeksi, kun hän ei ymmärrä englantia.

Toinen tapaus oli yhden T4:sen Transporterin kanssa, kun olin vaihtanut taakse vahvemmat takajouset väsyneiden tilalle, jotka nyt luonnollisesti tyhjänä nostivat auton perää n.20-30 mm, niin eiköhän tämä kyylä ollut mittaamassa navan etäisyyttä kaaresta ja vaatimassa muutoskatsastusta.

Kolmas tapaus oli taiwanilainen nelivetoinen tieliikennemönkijä, joka hylättiin klapista eturenkaissa, mutta pääsi silti toisen katsurin katsomana läpi ilman mitään toimenpiteitä.
Tässäkin tapauksessa näytin ensimmäiselle katsurille otetta huolto-ohjeista, joissa oli vielä erikseen mainittu, että napamutteria ei saa kiristää liikaa sekä annettu raja-arvot klapille, vaan ei auttanut, kun todettiin että hän tietää paremmin ja jos Trafilta ei tule ohjetta niin noilla valmistajan ohjeilla ei ole mitään virkaa.

Tästä syystä en jaksa tapella näiden puupäiden kanssa esimerkiksi pakun lisä- ja työvaloista, jo kerran muutoskatsastettun alustasarjan nostosta, puuttuvista sumareista ( pelkät mustaksi teipatut linssit ), vanteiden vaihdosta tuumaa suurempiin yms.

Pääsee itse helpommalla, kun antaa asiasta ymmärtävän katsurin katsastaa ja jättää nämä kyylät katsomaan eläkeläisten Corollia ja autoliikkeiden autoja.

Jos ajaisin pakkeloiduilla paskakasoilla, niin katsastaisin ne kaikkien autojobbareiden unelmakadulla sijaitsevalla katsastusasemalla eli Sulantiellä Tuusulassa, sieltä heilahti leima pelkällä korjauskehoituksella esimerkiksi yhteen Mazda kolmoseen, josta olivat helmojen takapäät ja takakaarien alaosat lahonneet käytännössä kokonaan pois.

Ketjun aiheeseen viitaten, kannattaa suhtautua autoon epäillen, jos ostaa Sulantien autojobbarilta vasta katsastetun "viattoman" auton.
Luulin että nuo tuollaiset mulkut on lähinnä legendaa, potkut pitäisi antaa, jos keksitään omia sääntöjä. Kaiken ei edes tarvi toimia, jos se ei turvallisuuteen vaikuta, olen rikkinäisen virtalukon kanssa saanut leiman, avaimen sai pois milloin tahansa, mutta ei ollut rattilukkoa.
 
tällaiset selostukset pitäisi saada Trafilta suomeksi, kun hän ei ymmärrä englantia.

jos Trafilta ei tule ohjetta niin noilla valmistajan ohjeilla ei ole mitään virkaa..
Niinhän se käsittääkseni virallisesti menee, että kone näyttää Trafilta saadut ohjeistukset, jos autossa on jotain jonka katsurin pitää tietää ja katsastus menee tämän ohjeen mukaan. Jos mitään ohjetta ei tule niin sitten mennään normaalien sääntöjen mukaan. Ei tuossa myöskään oikein voi luottaa asiakkaan sanaan tai asiakkaan tulostamiin papereihin, koska silloin jäisi aika suuri porsaanreikä kun asiakas voisi väittää mitä tahansa auton ominaisuudeksi. Tämän takia asiat pitää mennä Trafin virallista reittiä.

Tietysti jos itse omistat auton, jonka ohjeet ei ole koskaan Trafille päätyneet, voi asia kismittää, mutta pitäisihän tuossa sääntöjen tarkoitusperä ymmärtää ja miksi katsuri ei voi vaan luottaa sanaasi. En sitten tiedä voisitko tuossa jollain tavalla toimittaa ko. tiedot Trafille arvioitavaksi, että seuraavan kerran kun joku vastaavaa katsastuttaa niin tiedot näkyisi koneella.

Eipä silti, kyllä itsekkin välttelen tuollaisia turhan tarkkoja katsureita.
 
No itse pidän katsureista jotka osaa tarpeen tullen käyttää vähän omaa päätäänkin mutta sitten selkeät viat sanotaan ja laitetaan se hylky. Esimerkiksi omasta harrasteesta on katsottu ohi ajovalojen korkeudensäädön puute mutta pompauteltu asiallisista ongelmista kuten vuotavasta iskarista jota en itse ollut huomannut. Ja sitten kun alkuperäisiä ei enää mistään saanut eikä paikallisten nelipyöräsuuntaajien koneilta tuon auton arvoja löytynyt, kelpasi alustasarjalle muutoskatsastaessa "hatusta" vedetyt "hyvät" kulmat.
 
No itse pidän katsureista jotka osaa tarpeen tullen käyttää vähän omaa päätäänkin mutta sitten selkeät viat sanotaan ja laitetaan se hylky. Esimerkiksi omasta harrasteesta on katsottu ohi ajovalojen korkeudensäädön puute mutta pompauteltu asiallisista ongelmista kuten vuotavasta iskarista jota en itse ollut huomannut. Ja sitten kun alkuperäisiä ei enää mistään saanut eikä paikallisten nelipyöräsuuntaajien koneilta tuon auton arvoja löytynyt, kelpasi alustasarjalle muutoskatsastaessa "hatusta" vedetyt "hyvät" kulmat.
Nuo Jimsin mainitsemat ohjaustehostin ja eturenkaiden klappi on vähän eri tason juttuja kuin ajovalojen korkeudensäätö. Sanoisin että noista kuuluukin tulla ainakin korjauskehotus ellei ole varma, että kyseisessä autossa tehdään poikkeus.
 
Eikö Suzuki joskus noilla tienoilla mainostanut että kaikki Suomeen tuotavat Suzukit olisivat nelivetoisia, onko tämä joku itse tuotu vai eikö Sportia laskettu normimallistoon

Muistan että on mainostanut noin. Suzukin sivuillakin näkyy vaan nelivetoja, sitten kun avaa hinnaston, niin löytyy Swiftistä ainakin etuvetomalli. Alto tais poistua markkinoilta jossain kohtaa. Ja noita vanhempia oli suurin osa etuvetoisia.
1.6 motilla en muista onko maahan tuotu, yhden tuontiauton tiedän varmuudella olevan näillä nurkilla.
 
Muistan että on mainostanut noin. Suzukin sivuillakin näkyy vaan nelivetoja, sitten kun avaa hinnaston, niin löytyy Swiftistä ainakin etuvetomalli. Alto tais poistua markkinoilta jossain kohtaa. Ja noita vanhempia oli suurin osa etuvetoisia.
1.6 motilla en muista onko maahan tuotu, yhden tuontiauton tiedän varmuudella olevan näillä nurkilla.
Tuo on Swift sport ja tulee tehtaalta 1.6 vaparikoneella. Oli ennen Fiesta ST:tä se ns hot hatchien benchmark kun alusta voitti nopeuden.
 
Tuo on Swift sport ja tulee tehtaalta 1.6 vaparikoneella. Oli ennen Fiesta ST:tä se ns hot hatchien benchmark kun alusta voitti nopeuden.


Suzuki Swift Sport – hilpeä ja helppo pikkusportti

Tuossa löytyi pari vuotta tuoreempi juttu sportista, 1,4 koneella tosin. Jutussa lukee ettei ole maahantuojan ohjelmistossa, mutta mahdollisesti saatavilla jos haluaa.

Vielä vähän aikaa sitten Vitaraakin sai 1.6 vaparina, nyt sekin on jäänyt pois ja vaihtoehdot on 1.0 tai 1.4.
 
Eikö Suzuki joskus noilla tienoilla mainostanut että kaikki Suomeen tuotavat Suzukit olisivat nelivetoisia, onko tämä joku itse tuotu vai eikö Sportia laskettu normimallistoon
Sport oli kyllä hieman harvinaisempi auto mallistossa ja tuo on aika uusi kyseistä korimallia. Olen hyllä nähnyt alle kymppitonnillakin näitä, mutta oli muutaman vuoden vanhempi ja reilu satatonnia mittarissa. Kone on kestävä, Nordschleife:n vuokra-autoina saaneet maineensa, kun yli 60000km pelkkää rata-ajoa ja paikotellen käynyt jopa ylikierroksillakin huonojen vaihtojen takia ja teho oli käytännössä sama kuin uutena.
 
Olen kuullut katsastusmiehestä, joka hoiti muutamalle autoliikkeelle ja jobbarille autojen katsastukset erittäin joustavasti: rekisterioteniput ja setelinipun toimitti vain katsastajalle niin leimat tulivat joka autoon hyväksytyn katsastuksen merkiksi eikä itse katsastettavia autoja koskaan edes nähnyt.

Tapahtui tuossa 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä. Nimenkin tiedän ja sen miten se tarina päättyi.

Vastahan se oli uutisissa tämäkin Turun maahantulo-katsastus-keissi: IL paljasti rikossarjan: Epäilty myönsi vihdoin systemaattiset katsastushuijaukset - leimasi yli sata autoa, joita ei ollut koskaan nähnyt
 
Nuo Jimsin mainitsemat ohjaustehostin ja eturenkaiden klappi on vähän eri tason juttuja kuin ajovalojen korkeudensäätö. Sanoisin että noista kuuluukin tulla ainakin korjauskehotus ellei ole varma, että kyseisessä autossa tehdään poikkeus.

Empä minä niihin mitään kommentoinutkaan.
 
Joko jälkiasennus tai anturit vaihdettu eikä ole osattu/jaksettu/viitsitty/haluttu maalata puskurin väriin.

Eikai kaikki anturit samalla kertaa mene? Enemmän tosiaan haiskahtaa jälkiasennukselta. Mielestäni aika tökeröt noin punaisessa puskurissa
 
Eikai kaikki anturit samalla kertaa mene? Enemmän tosiaan haiskahtaa jälkiasennukselta. Mielestäni aika tökeröt noin punaisessa puskurissa
Sopiva pusu ja kaikki vaihtoon tai johtonippu ottanut kipeää eikä ole tajuttu ajoissa ja vaihdettu anturit tms tms. On noita joskus mennyt kaikki kerrallakin. Toki tuo näyttää enemmän jälkiasennukselta mutta oudolta tuo silti kyllä tuntuu että tuon ikäinen xenoneilla yms varusteltu Audi ilman takatutkia.
 
TÄssä äkkiseltään kuva. Paljon sirommat on alkuperäis anturit ja tulevat reunemmalle:
MgkSNQtsO3J8WA28WXSnWx86h5VT1SmU7LGZjiwjHfkkePI6NsZpSv8_tUCyeKFm-nSNlOlr8mJacSan_0mNIN9XyNgjRwenPGVdXIzYlPqRw_OCYGSY0bv404eKIl_J5mcu7w
 
2011 vastaavassa takatutka vain piippasi. Näytöllä näkyvä etäisyys tuli etututkien kanssa.
 
Perus Suomi business-varusteisessa näin oli, en tiedä muuttuiko asia faceliftin yhteydessä.

Edit: Nimikin näyttää olevan "Akustinen pysäköintijärjestelmä takana" vs "Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana" aikaisemmin esillä olleessa Le Mans varusteisessa 2011 vuotisessa ei ollut tutkaa ollenkaan.

Audi A4 Avant 2,0 TDI DPF multitronic Le Mans Farmari 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Siinä on onnistuneesti pilattu yks hienoimmista nissaneista:lol:
Itseasiassa tuo S14 (tuo oli 1994) on yksi rumimmista, toisin kuin S14a facelift joka on sitten jo ihan asiallisen "agressiivisen" näköinen.

Tosin kumpikin omasta mielestä häviä S13 180/200SX:lle, mutta tässä kohtaa entisenä S13 kuskina saatan olla jäävi... ;)
 
Tossa ylhäällähän oli kuvakin, mutta toi on siis tosiaan rocket bunny korisarja siihen S14 koriin. En vaan tajua miksi tossa on esim välijäähy tossa puskurin ulkopuolella. Haasteita tulee tietysti myös lisään ton rb25 leimaamisesta, koska koneen iskutilavuus saa nousta vain 25% ja koska SR20DET on 1998cm3 ja rb25 on 2498cm3 niin voidaan pikaisella matikalla osoittaa, ettei olla edes noissa rajoissa vaikka käytännössä ollaankin. Riippuu varmaan katsurista sitten, että miten tarkasti tuota tuijotetaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 536
Viestejä
4 499 334
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom