Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Olen kuullut katsastusmiehestä, joka hoiti muutamalle autoliikkeelle ja jobbarille autojen katsastukset erittäin joustavasti: rekisterioteniput ja setelinipun toimitti vain katsastajalle niin leimat tulivat joka autoon hyväksytyn katsastuksen merkiksi eikä itse katsastettavia autoja koskaan edes nähnyt.

Tapahtui tuossa 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä. Nimenkin tiedän ja sen miten se tarina päättyi.

Vastahan se oli uutisissa tämäkin Turun maahantulo-katsastus-keissi: IL paljasti rikossarjan: Epäilty myönsi vihdoin systemaattiset katsastushuijaukset - leimasi yli sata autoa, joita ei ollut koskaan nähnyt
 
Nuo Jimsin mainitsemat ohjaustehostin ja eturenkaiden klappi on vähän eri tason juttuja kuin ajovalojen korkeudensäätö. Sanoisin että noista kuuluukin tulla ainakin korjauskehotus ellei ole varma, että kyseisessä autossa tehdään poikkeus.

Empä minä niihin mitään kommentoinutkaan.
 
Joko jälkiasennus tai anturit vaihdettu eikä ole osattu/jaksettu/viitsitty/haluttu maalata puskurin väriin.

Eikai kaikki anturit samalla kertaa mene? Enemmän tosiaan haiskahtaa jälkiasennukselta. Mielestäni aika tökeröt noin punaisessa puskurissa
 
Eikai kaikki anturit samalla kertaa mene? Enemmän tosiaan haiskahtaa jälkiasennukselta. Mielestäni aika tökeröt noin punaisessa puskurissa
Sopiva pusu ja kaikki vaihtoon tai johtonippu ottanut kipeää eikä ole tajuttu ajoissa ja vaihdettu anturit tms tms. On noita joskus mennyt kaikki kerrallakin. Toki tuo näyttää enemmän jälkiasennukselta mutta oudolta tuo silti kyllä tuntuu että tuon ikäinen xenoneilla yms varusteltu Audi ilman takatutkia.
 
TÄssä äkkiseltään kuva. Paljon sirommat on alkuperäis anturit ja tulevat reunemmalle:
MgkSNQtsO3J8WA28WXSnWx86h5VT1SmU7LGZjiwjHfkkePI6NsZpSv8_tUCyeKFm-nSNlOlr8mJacSan_0mNIN9XyNgjRwenPGVdXIzYlPqRw_OCYGSY0bv404eKIl_J5mcu7w
 
2011 vastaavassa takatutka vain piippasi. Näytöllä näkyvä etäisyys tuli etututkien kanssa.
 
Perus Suomi business-varusteisessa näin oli, en tiedä muuttuiko asia faceliftin yhteydessä.

Edit: Nimikin näyttää olevan "Akustinen pysäköintijärjestelmä takana" vs "Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana" aikaisemmin esillä olleessa Le Mans varusteisessa 2011 vuotisessa ei ollut tutkaa ollenkaan.

Audi A4 Avant 2,0 TDI DPF multitronic Le Mans Farmari 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Siinä on onnistuneesti pilattu yks hienoimmista nissaneista:lol:
Itseasiassa tuo S14 (tuo oli 1994) on yksi rumimmista, toisin kuin S14a facelift joka on sitten jo ihan asiallisen "agressiivisen" näköinen.

Tosin kumpikin omasta mielestä häviä S13 180/200SX:lle, mutta tässä kohtaa entisenä S13 kuskina saatan olla jäävi... ;)
 
Tossa ylhäällähän oli kuvakin, mutta toi on siis tosiaan rocket bunny korisarja siihen S14 koriin. En vaan tajua miksi tossa on esim välijäähy tossa puskurin ulkopuolella. Haasteita tulee tietysti myös lisään ton rb25 leimaamisesta, koska koneen iskutilavuus saa nousta vain 25% ja koska SR20DET on 1998cm3 ja rb25 on 2498cm3 niin voidaan pikaisella matikalla osoittaa, ettei olla edes noissa rajoissa vaikka käytännössä ollaankin. Riippuu varmaan katsurista sitten, että miten tarkasti tuota tuijotetaan.
 
Kait tuolla puskurin edessä olevalla välijäähyllä on haettu sellaista japan lookkia, siellä on tietyissä driftereissä ollut tapana laittaa öljynjäähdytin etupuskurin alapuolelle.
Toisaalta syy voi olla myös täysin tilan puuteesta tai laiskuudesta johtuva.
 
Kait tuolla puskurin edessä olevalla välijäähyllä on haettu sellaista japan lookkia, siellä on tietyissä driftereissä ollut tapana laittaa öljynjäähdytin etupuskurin alapuolelle.
Toisaalta syy voi olla myös täysin tilan puuteesta tai laiskuudesta johtuva.
Pitäs tossa tilaa olla, tosennäköaesti laiskuussyy
 
koska koneen iskutilavuus saa nousta vain 25% ja koska SR20DET on 1998cm3 ja rb25 on 2498cm3 niin voidaan pikaisella matikalla osoittaa, ettei olla edes noissa rajoissa vaikka käytännössä ollaankin. Riippuu varmaan katsurista sitten, että miten tarkasti tuota tuijotetaan.
0,5 pyöristetään ylöspäin? :D :D
 
Ois vissii pitäny ostaa "jemmaa" kun oli jokunen vuosi sitten tarjolla hyväkuntoinen -70 Cortina 1500e. Saman ikänen (entisöity) ois lähteny aiemmin uusilla talvirenkailla ja pikku välirahalla.... :bored:

on tuo ollut jo ajan myynnissä ainakin facessa. tuohon hintaan pitäisi olla paljon siistimpi omasta Mielestä.
 
Itseasiassa tuo S14 (tuo oli 1994) on yksi rumimmista, toisin kuin S14a facelift joka on sitten jo ihan asiallisen "agressiivisen" näköinen.

Tosin kumpikin omasta mielestä häviä S13 180/200SX:lle, mutta tässä kohtaa entisenä S13 kuskina saatan olla jäävi... ;)


Tähän kyllä joutuu yhtymään, s13 korinen on ehottomasti parhaan näköne nissani.
 
Ois vissii pitäny ostaa "jemmaa" kun oli jokunen vuosi sitten tarjolla hyväkuntoinen -70 Cortina 1500e. Saman ikänen (entisöity) ois lähteny aiemmin uusilla talvirenkailla ja pikku välirahalla.... :bored:
Kovasti on hinnat muuttuneet lähivuosina, ei edes uskalla ajatella mitä lisää Lotus toisi hintaan kummankaan version kohdalla. Jenkkien puolella markat on muuttuneet melkein suoraan euroiksi. Tiedä sitten onko se nykyautojen tylsyys ja vähentynyt vanhojen autojen kanta tehnyt tehtävänsä, että halutaan vielä kokea se nuoruuden auto uudelleen. Hinnoissa on paikotellen aika räikeästi ilmaa.
 
Tähän kyllä joutuu yhtymään, s13 korinen on ehottomasti parhaan näköne nissani.
Kyllä noista sporttimalleista skylinet on hienoimpia. R32 on legenda kuten R34 ja jotenkin viimevuosina oon alkanut syttymään myös R33 kohtaan väheksittynä välimallina. Pyöreemmät muodot on alkaneet miellyttämään silmää. S13 ehdottomasti hieno myös!
 
Kyllä noista sporttimalleista skylinet on hienoimpia. R32 on legenda kuten R34 ja jotenkin viimevuosina oon alkanut syttymään myös R33 kohtaan väheksittynä välimallina. Pyöreemmät muodot on alkaneet miellyttämään silmää. S13 ehdottomasti hieno myös!
Jos nyt unohdetaan se mitä konepellin alla on, niin onhan S13 huomattavasti kaunislinjaisempi kuin joku R32-hirvitys minkä ainoa anti autojen ulkonäölle on ne pyöreät takalamput...
 
No juu kyllä tuo r34 on komia kampe kans, vanahemmista skylleistä en ite niin perusta.

Kyllä noista sporttimalleista skylinet on hienoimpia. R32 on legenda kuten R34 ja jotenkin viimevuosina oon alkanut syttymään myös R33 kohtaan väheksittynä välimallina. Pyöreemmät muodot on alkaneet miellyttämään silmää. S13 ehdottomasti hieno myös!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 630
Viestejä
4 600 023
Jäsenet
75 676
Uusin jäsen
Are22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom