Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Suomessa asennettu, eikä olleet esim. maahantulokatsastuksessa jo paikallaan?

Sinänsä mielenkiintoista miten paljon tuo vaihtelee; toisia kiinnostaa, toisia ei kiinnosta moottorinvaihto josta pitäisi olla prosentit otteessa, tehot mitattu verrattu vakioon ja jarrut tarvittaessa paranneltu - niin ja jotain päästölappuakin ilmeisesti? :D
Iha suomessa duunattu mut mistäs ne tosiaan senkään tietäis kun mitään merkintöjä ei oo missään. Enemmän niitä kiinnostaa turvalaitteet.
 
Se niin vaihtelee ja osa katsureista kattelee vähän "ohi" selkeitä harrastepelejä ja osa taas syynää ne harrastepelit oikein ja ajan sekä pykälistön kanssa :rolleyes:

Viimeisin museoauto minkä leimasin niin koko paska kuvien ottamisesta leimaan kesti bout 5 minuuttia...

Mittas pituuden kun tuota ei ollut papereissa, ei edes ajanut koko autoa vaan lätkästä täräytti leiman saman tien.
 
Ihan hyvä vaan että näitä järjelläkin toimivia katsureita on. Onhan niitä natsejakin jotka hakkaa reiän vaikka ehjään peltiin.
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.

Tietysti toimii, mutta ei niin hyvin, kuin täysillä aineilla järjestelmässä. Ja tietysti sieltä häviää vuosien saatossa ainetta vaikka ei ole vuotoa. Myöskin öljyä katoaa
 
Järkyttävää, että suoraan tehtaalta voi tulla näin auto näin rumalla kontrastimaalauksella.
Volkswagen T-Cross Style 1,0 TSI 85 DSG-automaatti UUSI AUTO NOPEAAN TOIMITUKSEEN Maastoauto 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: Vai voiko tuossa olla joku suojateippaus kuljetuksen takia? Katselin että nettiautossa oli pari muutakin samanlaista.

Eiköhän tuo ole suojateippi. Kuvista näkyy, että kuskin ovenkahvassa on epämääräinen suikale valkeaa teippiä, ja toiselta puolelta se puuttuu.
 
Nuo uusien autojen suojateipit lähtee kyllä niin helposti pois päältä että ihmettelen ettei ole otettu kuviin pois... Ei nimittäin juurikaan muuta tarvitse kun kevyesti nypätä niin lähtee. Eikä jää mitään liimajämiä tmv.
 
Järkyttävää, että suoraan tehtaalta voi tulla näin auto näin rumalla kontrastimaalauksella.
Volkswagen T-Cross Style 1,0 TSI 85 DSG-automaatti UUSI AUTO NOPEAAN TOIMITUKSEEN Maastoauto 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: Vai voiko tuossa olla joku suojateippaus kuljetuksen takia? Katselin että nettiautossa oli pari muutakin samanlaista.

Lisävarusteteippaus kuljetuksen ajaksi.

Järkyttävempää on se, että tehtaalta voi mikään lähteä tuollaisella moottorilla.
 
Pikkufixillä ajoon? Ei vaan, kannattaisiko näinkin arvokas peli kunnostaa ja sitten vasta myydä. Voisi olla paljon helpompaa niin

"Kaikki suuret työt on tehty eikä se ei vaadi paljon työtä ja varaosarahoja ennen kuin auto valmistuu."

BMW M5 E28 DINAN M5 Porrasperä 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
Joskus vaan iskee tilanne ettei jaksa. Omakin harraste tuli itselle pilkkahintaan juuri koska omistaja ei vaan jaksanut enää vanhan auton kunnostusta ja ylläpitoa. Noihin kannattaa iskeä näpit kiinni jos fiksuun hintaan saa.
 
Joskus vaan iskee tilanne ettei jaksa. Omakin harraste tuli itselle pilkkahintaan juuri koska omistaja ei vaan jaksanut enää vanhan auton kunnostusta ja ylläpitoa. Noihin kannattaa iskeä näpit kiinni jos fiksuun hintaan saa.

Nyt ei puhuta mistään pikkurahoista eli muutamista tonneista vaan yli 40 000e. Harrasteisiin sidotaan monesti paljon vähemmän rahaa

Tuohon saa kuitenkin vielä käyttää paljon aikaa ja vähän rahaakin. Olisiko sitten täydessä kunnossa 50 000e arvoinen auto?
 
Nyt ei puhuta mistään pikkurahoista eli muutamista tonneista vaan yli 40 000e. Harrasteisiin sidotaan monesti paljon vähemmän rahaa

Tuohon saa kuitenkin vielä käyttää paljon aikaa ja vähän rahaakin. Olisiko sitten täydessä kunnossa 50 000e arvoinen auto?
Ahhh... missasin täysin tuon hinnan :D. Muutta kummasti asetelmaa.
 
Kyllähän rahamiehellä voi motivaatiokato iskeä yhtälailla. Ja saattaapa olla tilanne että harrasteautoja on vaikka se 70kpl ja kaikki vähintäänkin tuota tasoa jollain jotain on hävitettävä.

Tosin ympäristöstä päätellen nyt ei taida olla se kyseessä.

Suomessa on muuten yllättävän paljon harrastajia joilla on oikeasti isojen miesten pankkitilin verran rahaa harrasteautoissa kiinni ja todella harvinaistakin kalustoa josta ei missään sen kummemmin huudella.
 
Eniten katsureita on tuntunut kiinnostavan runkonumero, kun olen käynyt leimaamassa asiallisessa kunnossa olevia harrasteita.

Valitsen kyllä katsastusaseman ja katsurit huolella, enkä anna minkään kyyläjän koskea autooni.
Eivät aina katso edes runkonumeroa. Eivät välttämättä edes huomaa, että pellin alla on eri moottori kuin otteessa, kun samalta tai lähes samalta se voi myös näyttää ulkoisesti. Menet siis paikalle ja huomaat, että väärä henkilö meinaa katsastaa auton niin lähdet pois?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän rahamiehellä voi motivaatiokato iskeä yhtälailla. Ja saattaapa olla tilanne että harrasteautoja on vaikka se 70kpl ja kaikki vähintäänkin tuota tasoa jollain jotain on hävitettävä.

Tosin ympäristöstä päätellen nyt ei taida olla se kyseessä.

Suomessa on muuten yllättävän paljon harrastajia joilla on oikeasti isojen miesten pankkitilin verran rahaa harrasteautoissa kiinni ja todella harvinaistakin kalustoa josta ei missään sen kummemmin huudella.
Suomihan on tiettyjen autojen kohdalla tunnettu siitä että jos jotain autoa on maailmassa kaksi jäljellä niin toinen on jonkun rikkaan keräilijän kokoelmissa ties missä ja toinen on jonkun pohjalaisen tallissa kaiken romun alla varastona :D.

Tuli itse tänään bongattua nettiautosta tutun ex auto joka vaihtui juuri uuteen autoon ja autolla oli ikää ja kilometrejä sen verran ettei liike itse lähtenyt myymään vaan myi eteenpäin toiselle liikkeelle. Vaihdokkia arvioitaessa kuiteilla ja muilla oli pirusti väliä ja niitä vietiin vielä jälkikäteen lisää ja tehtiin erikseen selväksi että kyseessä on aito pajan rakentama erikoismalli ja todistukset siitä ovat hanskalokerossa. Auton tarkasti merkin vaihtoautopäällikkö joka tiesi tarkkaan mistä autosta/mallista on kyse... Noh eikös auto tullut tänään nettiautoon toiseen liikkeeseen tupla hintapyynnillä vaihtohinnasta (tämä nyt oli arvattavissa hyvityksestä koska ikä kilsat ja diesel) mutta jännästi mainostettiin että joku on rakennellut tästä itse vähän lookalike mallia tuosta erikoismallista mutta että on niin niin hieno auto. Tekisi niin mieli pistää viestiä että prkl katsokaapa sinne hanskalokeroon jossa kuoressa on kaikki todistukset mutta enpä taida jaksaa. Pääasia oli että kaveri sai auton eteenpäin ja itselleen sopivamman kipon alle.

Tuota samaa kuittien vaatimista mutta niiden dumppaamista on tullut havaittua ties missä ennenkin. Paras omista oli kun omaa ex Fiesta ST:tä myytiin ilman Mountunen virisarjaa (joka nostaa arvoa sen ollessa Fordin hyväksymä ja takuun säilyttävä viritys) koska kontissa ei ollut tarraa kuten normaalisti (pyysin asentamaan ilman) vaikka todistukset vireistä oli haluttu varta vasten ja kuitit ja todistukset olivat huoltokirjan kanssa. Kävin sitten huvikseen ihmettelemässä miksi auto ei ollut niin monen kuukauden ja fiksun hinnan kanssa mennyt kaupaksi ja selvisi mikä oli syynä. Kyselin autosta myyjältä ja hänen mukaansa täysin vakio auto jossa vain erikoisen väriset vanteet ja ei tiennyt autosta/mallista kuitenkaan MITÄÄN vaikka oli merkin oma vaihtoautopuoli. Kerroin sitten että olen auton edellinen omistaja ja että autossa on sitä tätä ja tuota ja että sanoin vanteista meikkarille että repii plastidipit pois koska takuulla kaventaa ostajakuntaa ja hakee varaosista uuden ST lätkän poistetun tilalle mutta eipä oltu kuunneltu. Tällä kertaa kuitenkin myyjä hiukan kuunteli ja edes vanteet oli kuorittu kun näin seuraavat nettiautokuvat, Mountunen satsia ei tietenkään ollut vieläkään missään mutta auto olikin silti myyty reilussa viikossa käynnistäni. Miksi nuo edes haluavat noita todistuksia jos eivät koskaan niitä tutki/merkkaa mihinkään. Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.
 
...Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.

Koska se on niin vitun tylsää ja tympeää hommaa muutenkin, ja tänäpäivänä sitä saa roikkua netissä vastaamassa kaikenmaailman sposteihin kun porukkaa pistää linkkiä nettiautoon toiselta puolelta suomea:D Ja sitten jos niitä vaihtareita on jo rivissä valmiina vaikka 50-100, niin kiinnostaa kun kilo paskaa.
 
Koska se on niin vitun tylsää ja tympeää hommaa muutenkin, ja tänäpäivänä sitä saa roikkua netissä vastaamassa kaikenmaailman sposteihin kun porukkaa pistää linkkiä nettiautoon toiselta puolelta suomea:D Ja sitten jos niitä vaihtareita on jo rivissä valmiina vaikka 50-100, niin kiinnostaa kun kilo paskaa.
Oletko itse automyyjä? Jos kyllä niin jos haluat jakaa kokemuksia joko tässä tai vaikka yv:llä niin pistä ihmeessä. Kiinnostaa kovin ihan jo ns aidan toiselta puolelta katsoen (ex mekaanikko ja vuoden parin välein uuteen vaihtava uusien autojen ostaja).
 
Suomihan on tiettyjen autojen kohdalla tunnettu siitä että jos jotain autoa on maailmassa kaksi jäljellä niin toinen on jonkun rikkaan keräilijän kokoelmissa ties missä ja toinen on jonkun pohjalaisen tallissa kaiken romun alla varastona :D.

Tuli itse tänään bongattua nettiautosta tutun ex auto joka vaihtui juuri uuteen autoon ja autolla oli ikää ja kilometrejä sen verran ettei liike itse lähtenyt myymään vaan myi eteenpäin toiselle liikkeelle. Vaihdokkia arvioitaessa kuiteilla ja muilla oli pirusti väliä ja niitä vietiin vielä jälkikäteen lisää ja tehtiin erikseen selväksi että kyseessä on aito pajan rakentama erikoismalli ja todistukset siitä ovat hanskalokerossa. Auton tarkasti merkin vaihtoautopäällikkö joka tiesi tarkkaan mistä autosta/mallista on kyse... Noh eikös auto tullut tänään nettiautoon toiseen liikkeeseen tupla hintapyynnillä vaihtohinnasta (tämä nyt oli arvattavissa hyvityksestä koska ikä kilsat ja diesel) mutta jännästi mainostettiin että joku on rakennellut tästä itse vähän lookalike mallia tuosta erikoismallista mutta että on niin niin hieno auto. Tekisi niin mieli pistää viestiä että prkl katsokaapa sinne hanskalokeroon jossa kuoressa on kaikki todistukset mutta enpä taida jaksaa. Pääasia oli että kaveri sai auton eteenpäin ja itselleen sopivamman kipon alle.

Tuota samaa kuittien vaatimista mutta niiden dumppaamista on tullut havaittua ties missä ennenkin. Paras omista oli kun omaa ex Fiesta ST:tä myytiin ilman Mountunen virisarjaa (joka nostaa arvoa sen ollessa Fordin hyväksymä ja takuun säilyttävä viritys) koska kontissa ei ollut tarraa kuten normaalisti (pyysin asentamaan ilman) vaikka todistukset vireistä oli haluttu varta vasten ja kuitit ja todistukset olivat huoltokirjan kanssa. Kävin sitten huvikseen ihmettelemässä miksi auto ei ollut niin monen kuukauden ja fiksun hinnan kanssa mennyt kaupaksi ja selvisi mikä oli syynä. Kyselin autosta myyjältä ja hänen mukaansa täysin vakio auto jossa vain erikoisen väriset vanteet ja ei tiennyt autosta/mallista kuitenkaan MITÄÄN vaikka oli merkin oma vaihtoautopuoli. Kerroin sitten että olen auton edellinen omistaja ja että autossa on sitä tätä ja tuota ja että sanoin vanteista meikkarille että repii plastidipit pois koska takuulla kaventaa ostajakuntaa ja hakee varaosista uuden ST lätkän poistetun tilalle mutta eipä oltu kuunneltu. Tällä kertaa kuitenkin myyjä hiukan kuunteli ja edes vanteet oli kuorittu kun näin seuraavat nettiautokuvat, Mountunen satsia ei tietenkään ollut vieläkään missään mutta auto olikin silti myyty reilussa viikossa käynnistäni. Miksi nuo edes haluavat noita todistuksia jos eivät koskaan niitä tutki/merkkaa mihinkään. Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.
Asiakkaitakin voi olla paikalla, mutta välttämättä ketään ei kiinnosta tehdä töitä, osalle taas annetaan "koeajoon" pakettiautoa tavaroiden kuljetusta varten tai riittävää veturia venettä varten. Joskus näkee myös oven paikkeilla auton näytillä, kerran sattui farmari pyhimys poseerauspaikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko itse automyyjä? Jos kyllä niin jos haluat jakaa kokemuksia joko tässä tai vaikka yv:llä niin pistä ihmeessä. Kiinnostaa kovin ihan jo ns aidan toiselta puolelta katsoen (ex mekaanikko ja vuoden parin välein uuteen vaihtava uusien autojen ostaja).

Entinen automyyjä/kauppias, myin omistukseni firmasta vielä kun sillä oli jotain arvoa. Kyllä sitä sai olla kyrpä otassa joka aamu kun tiesi mikä kasa lukemattomia meilejä oli odottamassa, ja jokaiseen piti edes jotain vastata. Eikä päivässä tunnit riittäneet edes osaan oikeasti, kun oli niitä fyysisiäkin asiakkaita. Hullun hommaa ja sen karmeampaa säätämistä ei ole olemassakaan.

Auto kun on asunnon ostamisen jälkeen niitä kalleimpia juttuja, niin järkeväksikin oletetut ihmiset muuttuu eläimiksi kun pyhästä lehmästä on kyse.

Tietty tunnen näitä muita myyjiä mitkä vielä on alalla, ja niiltä ne parhaat jutut kuulee edelleen.
 
Suomessa on muuten yllättävän paljon harrastajia joilla on oikeasti isojen miesten pankkitilin verran rahaa harrasteautoissa kiinni ja todella harvinaistakin kalustoa josta ei missään sen kummemmin huudella.

Tuolla ruotsinkielisellä pohjanmaalla on yllättävän paljon kallista harrastekalustoa, josta ei kukaan ulkopuolinen tiedä mitään.

Pari kertaa olen ollut kaverien mukana hakemassa jotain raatoa harrastepeliä noilta suunnilta ja molemmilla kerroilla olen yllättynyt siitä, mitä kalustoa on löytynyt minkkitarhan tai kasvihuoneen viereisestä konehallista.:D

Eivät aina katso edes runkonumeroa. Eivät välttämättä edes huomaa, että pellin alla on eri moottori kuin otteessa, kun samalta tai lähes samalta se voi myös näyttää ulkoisesti. Menet siis paikalle ja huomaat, että väärä henkilö meinaa katsastaa auton niin lähdet pois?

Minun tapauksessani katsurit ovat lähinnä katsoneet, että runkonumero löytyy jostain päin autoa, että ainakin kori ja paperit täsmäävät.

Menen paikalle, ilmoitan tiskillä kenen haluaisin katsastavan autoni, jään auton viereen odottamaan katsuria, jos jostain syystä tulee väärä henkilö, niin käsken häntä ottamaan jonosta seuraavan auton ja jatkan oikean katsurin odottelua.

Ainoastaan kerran on pitännyt sanoa vähän ikävästi yhdelle kyylälle, joka olisi väkisin halunnut katsastaa käyttöautoni.

Tuota samaa kuittien vaatimista mutta niiden dumppaamista on tullut havaittua ties missä ennenkin. Paras omista oli kun omaa ex Fiesta ST:tä myytiin ilman Mountunen virisarjaa (joka nostaa arvoa sen ollessa Fordin hyväksymä ja takuun säilyttävä viritys) koska kontissa ei ollut tarraa kuten normaalisti (pyysin asentamaan ilman) vaikka todistukset vireistä oli haluttu varta vasten ja kuitit ja todistukset olivat huoltokirjan kanssa. Kävin sitten huvikseen ihmettelemässä miksi auto ei ollut niin monen kuukauden ja fiksun hinnan kanssa mennyt kaupaksi ja selvisi mikä oli syynä. Kyselin autosta myyjältä ja hänen mukaansa täysin vakio auto jossa vain erikoisen väriset vanteet ja ei tiennyt autosta/mallista kuitenkaan MITÄÄN vaikka oli merkin oma vaihtoautopuoli. Kerroin sitten että olen auton edellinen omistaja ja että autossa on sitä tätä ja tuota ja että sanoin vanteista meikkarille että repii plastidipit pois koska takuulla kaventaa ostajakuntaa ja hakee varaosista uuden ST lätkän poistetun tilalle mutta eipä oltu kuunneltu. Tällä kertaa kuitenkin myyjä hiukan kuunteli ja edes vanteet oli kuorittu kun näin seuraavat nettiautokuvat, Mountunen satsia ei tietenkään ollut vieläkään missään mutta auto olikin silti myyty reilussa viikossa käynnistäni. Miksi nuo edes haluavat noita todistuksia jos eivät koskaan niitä tutki/merkkaa mihinkään. Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.

Tuollainen vaihdokista mitään tietämätön ja tuotteen alakanttiin hinnoitteleva liike on sellainen, josta voi välillä tehdä löytöjä ja saada positiivisiä yllätyksiä.

Yksi kaveri on isossa merkkiliikkeessä korjaamon puolella töissä ja on tehnyt muutamia todella hyviä hankintoja sisään tulevista vaihtoautoista, kun auton edellinen omistaja tai automyyjä eivät ole kumpikaan tienneet mitä ovat vaihtamassa, vaan sille varustellulle erikoismallille on katsottu hyvityshinta taulukosta iän ja kilometrien mukaan.
Sitten kun yksilö on vähän nuhjuisen näköinen, niin sitä taulukkohintaa on vielä vähän pudotettu.
 
Enemmän ihmetyttää, että mikä euro type-r tuo on, jos ohjaus ei ole vasemmalla.

En tiedä mihin mallinimi perustuu mutta ei ole mikään myyjän keksimä. Ihan "Euro-R:nä" noita on myyty Japanissa.

Edit: Wikipediasta lainattua "the smaller Japan/Europe-type car is called Accord Euro to distinguish it from the larger North American model."
 
Menen paikalle, ilmoitan tiskillä kenen haluaisin katsastavan autoni, jään auton viereen odottamaan katsuria, jos jostain syystä tulee väärä henkilö, niin käsken häntä ottamaan jonosta seuraavan auton ja jatkan oikean katsurin odottelua.

Ainoastaan kerran on pitännyt sanoa vähän ikävästi yhdelle kyylälle, joka olisi väkisin halunnut katsastaa käyttöautoni.
Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?
Tulee vaan mieleen että pakkelilla korjattu paskakasa alla?(Uskon ja toivon, että ei)
Jotain hämärää kuitenkin oltava.

Itsellä ainakin niin käyttö-,kuin harrasteautot ollut sellaisia, että kuka vaan katsuri voi sen katsastaa.
Maastoautoissa joskus pientä "kädenvääntöä" ollut korotusasioissa, mutta aina selvitty, kun ihan lain mukaan menty.
 
Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?
Tulee vaan mieleen että pakkelilla korjattu paskakasa alla?(Uskon ja toivon, että ei)
Jotain hämärää kuitenkin oltava.
Joillakin on spesiaalit hinnat tietyn henkilön kautta, mutta jotenkin tämä tapaus ei siltä vaikuta.
 
On olemassa harrastajaystävällisiä katsureita ja sitten niitä "natsi" katsureita. Itelläki on tiettyjä katsureita kellä käytän omia harraste-ajoneuvoja. Syynä se, että nämä harrastajaystävälliset katsurit, ketkä ymmärtää auton rakentelusta sekä harrasteautoista niin osaavat katsoa autosta vain ne asiat mitkä vaikuttavat auton turvallisuuteen.
 
On olemassa harrastajaystävällisiä katsureita ja sitten niitä "natsi" katsureita. Itelläki on tiettyjä katsureita kellä käytän omia harraste-ajoneuvoja. Syynä se, että nämä harrastajaystävälliset katsurit, ketkä ymmärtää auton rakentelusta sekä harrasteautoista niin osaavat katsoa autosta vain ne asiat mitkä vaikuttavat auton turvallisuuteen.
Kerrotko esimerkin, mitä se natsi siitä sinun harrasteautosta valittaisi?

Itsellä maasturissa suurin sallittu rengaskoko(muutoskatsastettu) 31*10,5-15, ja alla pyörii kesäisin(todellista mittaa) 32" korkeat ja 12" leveät, mutta käytän katsastuksessa talvirenkailla, eli 245/75-16.
Saishan tohon mahtumaan vaikka ne 35" korkeat ja 15" tsl:lät, mutta eiköhän se olis turvallisuusriski, kun ei sitä autoa sen kokosille renkaille tehtaalla suunniteltu.
 
Kerrotko esimerkin, mitä se natsi siitä sinun harrasteautosta valittaisi?

Itsellä maasturissa suurin sallittu rengaskoko(muutoskatsastettu) 31*10,5-15, ja alla pyörii kesäisin(todellista mittaa) 32" korkeat ja 12" leveät, mutta käytän katsastuksessa talvirenkailla, eli 245/75-16.
Saishan tohon mahtumaan vaikka ne 35" korkeat ja 15" tsl:lät, mutta eiköhän se olis turvallisuusriski, kun ei sitä autoa sen kokosille renkaille tehtaalla suunniteltu.

Mulla katsuri valitti et ois laittomat isommat jarrulevyt autossa ja pitäs kuulema muutoskatastaa. Sit valitti jarrusatuloista kun olin vaihtanut 2 mäntäset satulat 4mäntäsiin. Myös valitusta tullut putkistosta et liian kovat äänet, vaikka päästöistä mentiinki heittämällä läpi. Myös välijäähdyttimestä valitti et pitäs kuulema tehonmittaus tehä. Parikertaa on joutunu yksinkertaisesti keskeyttää katastuksen, ku ei oo jaksanu kuunnella sitä valitusta et miten autoa on muokattu. Ei harrastajaystäväliset katsurit noista jaksa marista. Kuitenki kaikki tärkeimät muutokset on rekisteriotteeseen merkattu
 
No sori vaan mutta katukäytössä se ei käy. Kilpa-autoissa katsastetaan vain turvallisuusnäkökulmat.
 
Mulla katsuri valitti et ois laittomat isommat jarrulevyt autossa ja pitäs kuulema muutoskatastaa. Sit valitti jarrusatuloista kun olin vaihtanut 2 mäntäset satulat 4mäntäsiin. Myös valitusta tullut putkistosta et liian kovat äänet, vaikka päästöistä mentiinki heittämällä läpi. Myös välijäähdyttimestä valitti et pitäs kuulema tehonmittaus tehä. Parikertaa on joutunu yksinkertaisesti keskeyttää katastuksen, ku ei oo jaksanu kuunnella sitä valitusta et miten autoa on muokattu. Ei harrastajaystäväliset katsurit noista jaksa marista. Kuitenki kaikki tärkeimät muutokset on rekisteriotteeseen merkattu
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?
Mielestäni juurikin nuo jarrut pitäs sitten muutoskatsastaa, jos ei saa niin jättää vaihtamatta.
Ne kun on juuri niitä turvallisuusvarusteita, jotka pitää kunnolla syynätä läpi.
 
Tämäpä on juuri tätä, kun alan harrastaja sen autonkin syynää läpi, niin ei marmata siitä, kun turvallisuutta on parannettu.

Sitä tässä varmaan @Wathplox haki. Itse olen paininut vastaavan ongelman kanssa, mutta onneksi muutama vuosi sitten löysin aseman missä on kaltaiseni harrastaja.
 
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?
Mielestäni juurikin nuo jarrut pitäs sitten muutoskatsastaa, jos ei saa niin jättää vaihtamatta.
Ne kun on juuri niitä turvallisuusvarusteita, jotka pitää kunnolla syynätä läpi.

Vaihoin jarruletkut teräsletkuis, jarrulevyt 260mm -> 320mm ja satulat vakio 2 mäntäsistä 4 mäntäsiin + ferodon jarrupalat. Jarrutehot parani aivan huimasti. Syynä se että vakio jarrulevyillä hengenvaarallista tehä äkkijarrutus kovemmista vauheista koska tossa jarrulevyt kuumentu ja väänty.Aikoinaan ennenkun lähin ton jarrupäiviyksen tekemään, niin radalla 185km/h ol vauhtii ja ennen mutkaa raskas jarrutus jolloin auto kerkes just ja just pysähtyy, mut sit alko jäätävä tärisyttäminen ratissa. Pysäytin auton ja huomasin et jarrulevyt ol aivan tulessa ja halenneet.


Tämäpä on juuri tätä, kun alan harrastaja sen autonkin syynää läpi, niin ei marmata siitä, kun turvallisuutta on parannettu.

Sitä tässä varmaan @Wathplox haki. Itse olen paininut vastaavan ongelman kanssa, mutta onneksi muutama vuosi sitten löysin aseman missä on kaltaiseni harrastaja.

Jep, nyt ei oo onneks pariinvuoteen tartennu painii noiden onglemien kanssa ku on löytyny just semmone katsuri kuka itekkii noita autoja harrastaa ja ymmärtää harrasteautoja.
 
Mulla katsuri valitti et ois laittomat isommat jarrulevyt autossa ja pitäs kuulema muutoskatastaa. Sit valitti jarrusatuloista kun olin vaihtanut 2 mäntäset satulat 4mäntäsiin. Myös valitusta tullut putkistosta et liian kovat äänet, vaikka päästöistä mentiinki heittämällä läpi. Myös välijäähdyttimestä valitti et pitäs kuulema tehonmittaus tehä. Parikertaa on joutunu yksinkertaisesti keskeyttää katastuksen, ku ei oo jaksanu kuunnella sitä valitusta et miten autoa on muokattu. Ei harrastajaystäväliset katsurit noista jaksa marista. Kuitenki kaikki tärkeimät muutokset on rekisteriotteeseen merkattu
Huono katsastusmies kun puuttuu ilmiselviin laittomuuksiin...
 
Huono katsastusmies kun puuttuu ilmiselviin laittomuuksiin...

Olen kuullut katsastusmiehestä, joka hoiti muutamalle autoliikkeelle ja jobbarille autojen katsastukset erittäin joustavasti: rekisterioteniput ja setelinipun toimitti vain katsastajalle niin leimat tulivat joka autoon hyväksytyn katsastuksen merkiksi eikä itse katsastettavia autoja koskaan edes nähnyt.

Tapahtui tuossa 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä. Nimenkin tiedän ja sen miten se tarina päättyi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 515
Viestejä
4 498 786
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom