- Liittynyt
- 26.10.2016
- Viestejä
- 225
Pesu ja teippien poisto volkkarissa lisävaruste.Oishan tuon teippien poiston lisäksi voinut edes pestä ennen kuvia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pesu ja teippien poisto volkkarissa lisävaruste.Oishan tuon teippien poiston lisäksi voinut edes pestä ennen kuvia.
Kyllä mä näyttiksenkin ATK-kaupasta ostan mieluummin muovit päällä kuin valmiiksi poistettuna...Pesu ja teippien poisto volkkarissa lisävaruste.
Joskus vaan iskee tilanne ettei jaksa. Omakin harraste tuli itselle pilkkahintaan juuri koska omistaja ei vaan jaksanut enää vanhan auton kunnostusta ja ylläpitoa. Noihin kannattaa iskeä näpit kiinni jos fiksuun hintaan saa.Pikkufixillä ajoon? Ei vaan, kannattaisiko näinkin arvokas peli kunnostaa ja sitten vasta myydä. Voisi olla paljon helpompaa niin
"Kaikki suuret työt on tehty eikä se ei vaadi paljon työtä ja varaosarahoja ennen kuin auto valmistuu."
BMW M5 E28 DINAN M5 Porrasperä 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
Juuri näin! Tuossa kunnossa on ihan turha haaveilla saavansa tuosta kovinkaan paljon.Pikkufixillä ajoon? Ei vaan, kannattaisiko näinkin arvokas peli kunnostaa ja sitten vasta myydä. Voisi olla paljon helpompaa niin
"Kaikki suuret työt on tehty eikä se ei vaadi paljon työtä ja varaosarahoja ennen kuin auto valmistuu."
BMW M5 E28 DINAN M5 Porrasperä 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
Joskus vaan iskee tilanne ettei jaksa. Omakin harraste tuli itselle pilkkahintaan juuri koska omistaja ei vaan jaksanut enää vanhan auton kunnostusta ja ylläpitoa. Noihin kannattaa iskeä näpit kiinni jos fiksuun hintaan saa.
Ahhh... missasin täysin tuon hinnanNyt ei puhuta mistään pikkurahoista eli muutamista tonneista vaan yli 40 000e. Harrasteisiin sidotaan monesti paljon vähemmän rahaa
Tuohon saa kuitenkin vielä käyttää paljon aikaa ja vähän rahaakin. Olisiko sitten täydessä kunnossa 50 000e arvoinen auto?
Eivät aina katso edes runkonumeroa. Eivät välttämättä edes huomaa, että pellin alla on eri moottori kuin otteessa, kun samalta tai lähes samalta se voi myös näyttää ulkoisesti. Menet siis paikalle ja huomaat, että väärä henkilö meinaa katsastaa auton niin lähdet pois?Eniten katsureita on tuntunut kiinnostavan runkonumero, kun olen käynyt leimaamassa asiallisessa kunnossa olevia harrasteita.
Valitsen kyllä katsastusaseman ja katsurit huolella, enkä anna minkään kyyläjän koskea autooni.
Suomihan on tiettyjen autojen kohdalla tunnettu siitä että jos jotain autoa on maailmassa kaksi jäljellä niin toinen on jonkun rikkaan keräilijän kokoelmissa ties missä ja toinen on jonkun pohjalaisen tallissa kaiken romun alla varastonaKyllähän rahamiehellä voi motivaatiokato iskeä yhtälailla. Ja saattaapa olla tilanne että harrasteautoja on vaikka se 70kpl ja kaikki vähintäänkin tuota tasoa jollain jotain on hävitettävä.
Tosin ympäristöstä päätellen nyt ei taida olla se kyseessä.
Suomessa on muuten yllättävän paljon harrastajia joilla on oikeasti isojen miesten pankkitilin verran rahaa harrasteautoissa kiinni ja todella harvinaistakin kalustoa josta ei missään sen kummemmin huudella.
...Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.
Oletko itse automyyjä? Jos kyllä niin jos haluat jakaa kokemuksia joko tässä tai vaikka yv:llä niin pistä ihmeessä. Kiinnostaa kovin ihan jo ns aidan toiselta puolelta katsoen (ex mekaanikko ja vuoden parin välein uuteen vaihtava uusien autojen ostaja).Koska se on niin vitun tylsää ja tympeää hommaa muutenkin, ja tänäpäivänä sitä saa roikkua netissä vastaamassa kaikenmaailman sposteihin kun porukkaa pistää linkkiä nettiautoon toiselta puolelta suomeaJa sitten jos niitä vaihtareita on jo rivissä valmiina vaikka 50-100, niin kiinnostaa kun kilo paskaa.
Asiakkaitakin voi olla paikalla, mutta välttämättä ketään ei kiinnosta tehdä töitä, osalle taas annetaan "koeajoon" pakettiautoa tavaroiden kuljetusta varten tai riittävää veturia venettä varten. Joskus näkee myös oven paikkeilla auton näytillä, kerran sattui farmari pyhimys poseerauspaikalle.Suomihan on tiettyjen autojen kohdalla tunnettu siitä että jos jotain autoa on maailmassa kaksi jäljellä niin toinen on jonkun rikkaan keräilijän kokoelmissa ties missä ja toinen on jonkun pohjalaisen tallissa kaiken romun alla varastona.
Tuli itse tänään bongattua nettiautosta tutun ex auto joka vaihtui juuri uuteen autoon ja autolla oli ikää ja kilometrejä sen verran ettei liike itse lähtenyt myymään vaan myi eteenpäin toiselle liikkeelle. Vaihdokkia arvioitaessa kuiteilla ja muilla oli pirusti väliä ja niitä vietiin vielä jälkikäteen lisää ja tehtiin erikseen selväksi että kyseessä on aito pajan rakentama erikoismalli ja todistukset siitä ovat hanskalokerossa. Auton tarkasti merkin vaihtoautopäällikkö joka tiesi tarkkaan mistä autosta/mallista on kyse... Noh eikös auto tullut tänään nettiautoon toiseen liikkeeseen tupla hintapyynnillä vaihtohinnasta (tämä nyt oli arvattavissa hyvityksestä koska ikä kilsat ja diesel) mutta jännästi mainostettiin että joku on rakennellut tästä itse vähän lookalike mallia tuosta erikoismallista mutta että on niin niin hieno auto. Tekisi niin mieli pistää viestiä että prkl katsokaapa sinne hanskalokeroon jossa kuoressa on kaikki todistukset mutta enpä taida jaksaa. Pääasia oli että kaveri sai auton eteenpäin ja itselleen sopivamman kipon alle.
Tuota samaa kuittien vaatimista mutta niiden dumppaamista on tullut havaittua ties missä ennenkin. Paras omista oli kun omaa ex Fiesta ST:tä myytiin ilman Mountunen virisarjaa (joka nostaa arvoa sen ollessa Fordin hyväksymä ja takuun säilyttävä viritys) koska kontissa ei ollut tarraa kuten normaalisti (pyysin asentamaan ilman) vaikka todistukset vireistä oli haluttu varta vasten ja kuitit ja todistukset olivat huoltokirjan kanssa. Kävin sitten huvikseen ihmettelemässä miksi auto ei ollut niin monen kuukauden ja fiksun hinnan kanssa mennyt kaupaksi ja selvisi mikä oli syynä. Kyselin autosta myyjältä ja hänen mukaansa täysin vakio auto jossa vain erikoisen väriset vanteet ja ei tiennyt autosta/mallista kuitenkaan MITÄÄN vaikka oli merkin oma vaihtoautopuoli. Kerroin sitten että olen auton edellinen omistaja ja että autossa on sitä tätä ja tuota ja että sanoin vanteista meikkarille että repii plastidipit pois koska takuulla kaventaa ostajakuntaa ja hakee varaosista uuden ST lätkän poistetun tilalle mutta eipä oltu kuunneltu. Tällä kertaa kuitenkin myyjä hiukan kuunteli ja edes vanteet oli kuorittu kun näin seuraavat nettiautokuvat, Mountunen satsia ei tietenkään ollut vieläkään missään mutta auto olikin silti myyty reilussa viikossa käynnistäni. Miksi nuo edes haluavat noita todistuksia jos eivät koskaan niitä tutki/merkkaa mihinkään. Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.
Oletko itse automyyjä? Jos kyllä niin jos haluat jakaa kokemuksia joko tässä tai vaikka yv:llä niin pistä ihmeessä. Kiinnostaa kovin ihan jo ns aidan toiselta puolelta katsoen (ex mekaanikko ja vuoden parin välein uuteen vaihtava uusien autojen ostaja).
Suomessa on muuten yllättävän paljon harrastajia joilla on oikeasti isojen miesten pankkitilin verran rahaa harrasteautoissa kiinni ja todella harvinaistakin kalustoa josta ei missään sen kummemmin huudella.
Eivät aina katso edes runkonumeroa. Eivät välttämättä edes huomaa, että pellin alla on eri moottori kuin otteessa, kun samalta tai lähes samalta se voi myös näyttää ulkoisesti. Menet siis paikalle ja huomaat, että väärä henkilö meinaa katsastaa auton niin lähdet pois?
Tuota samaa kuittien vaatimista mutta niiden dumppaamista on tullut havaittua ties missä ennenkin. Paras omista oli kun omaa ex Fiesta ST:tä myytiin ilman Mountunen virisarjaa (joka nostaa arvoa sen ollessa Fordin hyväksymä ja takuun säilyttävä viritys) koska kontissa ei ollut tarraa kuten normaalisti (pyysin asentamaan ilman) vaikka todistukset vireistä oli haluttu varta vasten ja kuitit ja todistukset olivat huoltokirjan kanssa. Kävin sitten huvikseen ihmettelemässä miksi auto ei ollut niin monen kuukauden ja fiksun hinnan kanssa mennyt kaupaksi ja selvisi mikä oli syynä. Kyselin autosta myyjältä ja hänen mukaansa täysin vakio auto jossa vain erikoisen väriset vanteet ja ei tiennyt autosta/mallista kuitenkaan MITÄÄN vaikka oli merkin oma vaihtoautopuoli. Kerroin sitten että olen auton edellinen omistaja ja että autossa on sitä tätä ja tuota ja että sanoin vanteista meikkarille että repii plastidipit pois koska takuulla kaventaa ostajakuntaa ja hakee varaosista uuden ST lätkän poistetun tilalle mutta eipä oltu kuunneltu. Tällä kertaa kuitenkin myyjä hiukan kuunteli ja edes vanteet oli kuorittu kun näin seuraavat nettiautokuvat, Mountunen satsia ei tietenkään ollut vieläkään missään mutta auto olikin silti myyty reilussa viikossa käynnistäni. Miksi nuo edes haluavat noita todistuksia jos eivät koskaan niitä tutki/merkkaa mihinkään. Välillä pistää miettimään että miten helppo noita autoja olisi myydä jos edes hiukan kiinnostaisi tutustua myytävään tuotteeseen. Nykyään saa metsästämällä metsästää jopa uusien autojen myyjiä jotka tuntevat tuotteensa edes perusasiat.
Enemmän ihmetyttää, että mikä euro type-r tuo on, jos ohjaus ei ole vasemmalla.Wanhalla Accordilla vielä reilusti hintaa ja ratti väärällä puolella....Honda Accord 2.0 Euro-R Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onneksi on kuitenkin punaiset turvavyöt!![]()
Enemmän ihmetyttää, että mikä euro type-r tuo on, jos ohjaus ei ole vasemmalla.
Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?Menen paikalle, ilmoitan tiskillä kenen haluaisin katsastavan autoni, jään auton viereen odottamaan katsuria, jos jostain syystä tulee väärä henkilö, niin käsken häntä ottamaan jonosta seuraavan auton ja jatkan oikean katsurin odottelua.
Ainoastaan kerran on pitännyt sanoa vähän ikävästi yhdelle kyylälle, joka olisi väkisin halunnut katsastaa käyttöautoni.
Joillakin on spesiaalit hinnat tietyn henkilön kautta, mutta jotenkin tämä tapaus ei siltä vaikuta.Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?
Tulee vaan mieleen että pakkelilla korjattu paskakasa alla?(Uskon ja toivon, että ei)
Jotain hämärää kuitenkin oltava.
Joillakin on spesiaalit hinnat tietyn henkilön kautta, mutta jotenkin tämä tapaus ei siltä vaikuta.
Kerrotko esimerkin, mitä se natsi siitä sinun harrasteautosta valittaisi?On olemassa harrastajaystävällisiä katsureita ja sitten niitä "natsi" katsureita. Itelläki on tiettyjä katsureita kellä käytän omia harraste-ajoneuvoja. Syynä se, että nämä harrastajaystävälliset katsurit, ketkä ymmärtää auton rakentelusta sekä harrasteautoista niin osaavat katsoa autosta vain ne asiat mitkä vaikuttavat auton turvallisuuteen.
Kerrotko esimerkin, mitä se natsi siitä sinun harrasteautosta valittaisi?
Itsellä maasturissa suurin sallittu rengaskoko(muutoskatsastettu) 31*10,5-15, ja alla pyörii kesäisin(todellista mittaa) 32" korkeat ja 12" leveät, mutta käytän katsastuksessa talvirenkailla, eli 245/75-16.
Saishan tohon mahtumaan vaikka ne 35" korkeat ja 15" tsl:lät, mutta eiköhän se olis turvallisuusriski, kun ei sitä autoa sen kokosille renkaille tehtaalla suunniteltu.
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?Mulla katsuri valitti et ois laittomat isommat jarrulevyt autossa ja pitäs kuulema muutoskatastaa. Sit valitti jarrusatuloista kun olin vaihtanut 2 mäntäset satulat 4mäntäsiin. Myös valitusta tullut putkistosta et liian kovat äänet, vaikka päästöistä mentiinki heittämällä läpi. Myös välijäähdyttimestä valitti et pitäs kuulema tehonmittaus tehä. Parikertaa on joutunu yksinkertaisesti keskeyttää katastuksen, ku ei oo jaksanu kuunnella sitä valitusta et miten autoa on muokattu. Ei harrastajaystäväliset katsurit noista jaksa marista. Kuitenki kaikki tärkeimät muutokset on rekisteriotteeseen merkattu
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?
Mielestäni juurikin nuo jarrut pitäs sitten muutoskatsastaa, jos ei saa niin jättää vaihtamatta.
Ne kun on juuri niitä turvallisuusvarusteita, jotka pitää kunnolla syynätä läpi.
Tämäpä on juuri tätä, kun alan harrastaja sen autonkin syynää läpi, niin ei marmata siitä, kun turvallisuutta on parannettu.
Sitä tässä varmaan @Wathplox haki. Itse olen paininut vastaavan ongelman kanssa, mutta onneksi muutama vuosi sitten löysin aseman missä on kaltaiseni harrastaja.
Huono katsastusmies kun puuttuu ilmiselviin laittomuuksiin...Mulla katsuri valitti et ois laittomat isommat jarrulevyt autossa ja pitäs kuulema muutoskatastaa. Sit valitti jarrusatuloista kun olin vaihtanut 2 mäntäset satulat 4mäntäsiin. Myös valitusta tullut putkistosta et liian kovat äänet, vaikka päästöistä mentiinki heittämällä läpi. Myös välijäähdyttimestä valitti et pitäs kuulema tehonmittaus tehä. Parikertaa on joutunu yksinkertaisesti keskeyttää katastuksen, ku ei oo jaksanu kuunnella sitä valitusta et miten autoa on muokattu. Ei harrastajaystäväliset katsurit noista jaksa marista. Kuitenki kaikki tärkeimät muutokset on rekisteriotteeseen merkattu
Huono katsastusmies kun puuttuu ilmiselviin laittomuuksiin...
olis siisti tommonen kesällä ajella Pontiac firebird, Valkeakoski
en tiiä mitä tommoset kitt replicat yleensä maksaavat mutta ei toi hirveen hintaselle kuulosta
olis siisti tommonen kesällä ajella Pontiac firebird, Valkeakoski
en tiiä mitä tommoset kitt replicat yleensä maksaavat mutta ei toi hirveen hintaselle kuulosta
Et kuitenkaan ollut vaihtanut jarrulevyjä tai puristimia?
Mielestäni juurikin nuo jarrut pitäs sitten muutoskatsastaa, jos ei saa niin jättää vaihtamatta.
Ne kun on juuri niitä turvallisuusvarusteita, jotka pitää kunnolla syynätä läpi.
Kyllä turvakaaretkin pitää muutoskatsastaa, vaikka lisäävät turvallisuutta. Kohta pitää varmaan jonkun vääntää katsastusketju erikseen, alkaa mennä jo aika paljon off:n puolelle jo moni asia. Olin myös itse kommentoimassa erilaisia asioita katsastukseen liittyen, joten en tätä kuitenkaan ohimennen nosta esille.Miten se jarrujen muutoskatsastus vaikuttaa käytännössä siihen turvallisuuteen? Ei niitä jarruja mitenkään sen kummemmin muutoskatsastuksessa testata. Vai luuletko että ne jossain dynossa ajetaan jotenkin erilailla läpi kun ei ole orkkikset vs. normi jarrutesti??? Ihan ääliömäistä että jos vaihdat paremmat jarrut, pitää ne muutoskatsastaa. Makes sense
Firebirdin ottaisin kyllä 101 kertaa 100:sta mieluummin orkkiksena kuin tollasena ritariässänä... Ei saakeli...
Kyllä turvakaaretkin pitää muutoskatsastaa, vaikka lisäävät turvallisuutta. Kohta pitää varmaan jonkun vääntää katsastusketju erikseen, alkaa mennä jo aika paljon off:n puolelle jo moni asia. Olin myös itse kommentoimassa erilaisia asioita katsastukseen liittyen, joten en tätä kuitenkaan ohimennen nosta esille.
Vaikea noille on mitään hintaa määritellä. Tuo on keskeneräinen, pienin mahdollinen kone mitä tuohon saa, kas kun ei sentään manuaali. Kuvasta päätellen targa puuttuu. Maalattu mustaksi, kuinkahan hyvin.. Saako edes katsastettua ikinä.
Jos edes olis ostanut lähtökohtaisesti jonkun V8 T-top mustan ja siitä lähtenyt rakentamaan eikä tuollaista mopoa
On mullakin Trans Am ollut, 305cid th700 eikä sekään mikään varsinainen ohjus ollut. Kiinnitti kyllä huomiota silloin näillä huudeilla. Autona muuten melko hyvä ajaa, vaikka laatu perus jenkkiä, eli mikään ei toimi kunnolla.
Tai siis, myöhemmin meinasin Camaron ostaa, ja aika kultasi muistot, ei se nyt niin hyvä ollutkaan. Noittan kanssa se on aina vähän kompromissia mitä haluaa.
Sillon kun ritari ässä filmas suomessa showtaan, niin se kitt millä kurvaili, oli muistaakseni viron rekisterissä ja siellä tehty.
Mitähän laittomuuksia sinulla on autossa, kun tietyn henkilön pitää katsastaa se?
Tulee vaan mieleen että pakkelilla korjattu paskakasa alla?(Uskon ja toivon, että ei)
Jotain hämärää kuitenkin oltava.
Vaikka meneekin taas aivan sivuun ketjun aiheesta, niin vastaan silti.
Ketjun aiheeseen viitaten, kannattaa suhtautua autoon epäillen, jos ostaa Sulantien autojobbarilta vasta katsastetun "viattoman" auton.
Luulin että nuo tuollaiset mulkut on lähinnä legendaa, potkut pitäisi antaa, jos keksitään omia sääntöjä. Kaiken ei edes tarvi toimia, jos se ei turvallisuuteen vaikuta, olen rikkinäisen virtalukon kanssa saanut leiman, avaimen sai pois milloin tahansa, mutta ei ollut rattilukkoa.Vaikka meneekin taas aivan sivuun ketjun aiheesta, niin vastaan silti.
Yhdessäkään autossani ei ole koskaan mitään varsinaisia laittomuuksia tai hämärää, eikä varsinkaan sellaisia jotka vaikuttaisivat turvallisuuteen.
Saan kyllä eräältä paljon käyttämältäni katsastusasemalta aina parhaan hinnan, mutta se tulee jo ihan tiskiltä, eikä siihen vaikuta se kuka katsastuksen tekee.
Valitettavasti tuolla muuten hyvällä asemalla on töissä pari todella pahaa kyylää, sekä yksi vähän lievempi tapaus ja näiden kolmen en anna katsastaa mitään omistamaani laitetta, kun siitä tulee aina turhaa vääntöä.
Esimerkiksi kerran vuosia sitten katsastin tuota profiilikuvan MG:tä ja siinä kun toinen näistä kyylistä otti päästöjä syttyi MG:n mittaristoon ohjaustehostimen vikavalo ( ko. sähköinen tehostin sammuttaa itsensä, jos kierrokset ovat yli 2000 rpm yli 15 sek ajan ja auto ei liiku, lähtee taas toimintaan, kun nopeussignaali palaa ) ja hylkyhän siitä tuli, vaikka ko. valo sammui kun auto ajettiin nostimelle ja yritin useaan otteeseen selittää että järjestelmä toimi juuri kuten valmistaja oli sen suunnitellut.
Mennessäni näyttämään autoa uudestaan tulostin tälle kyylälle MG:n englanninkielisen selostuksen ohjaustehostimen toiminnasta, tämä kyylä kohautti vain olkiaan ja sanoi ettei hän voi kaikkea tietää ja että tällaiset selostukset pitäisi saada Trafilta suomeksi, kun hän ei ymmärrä englantia.
Toinen tapaus oli yhden T4:sen Transporterin kanssa, kun olin vaihtanut taakse vahvemmat takajouset väsyneiden tilalle, jotka nyt luonnollisesti tyhjänä nostivat auton perää n.20-30 mm, niin eiköhän tämä kyylä ollut mittaamassa navan etäisyyttä kaaresta ja vaatimassa muutoskatsastusta.
Kolmas tapaus oli taiwanilainen nelivetoinen tieliikennemönkijä, joka hylättiin klapista eturenkaissa, mutta pääsi silti toisen katsurin katsomana läpi ilman mitään toimenpiteitä.
Tässäkin tapauksessa näytin ensimmäiselle katsurille otetta huolto-ohjeista, joissa oli vielä erikseen mainittu, että napamutteria ei saa kiristää liikaa sekä annettu raja-arvot klapille, vaan ei auttanut, kun todettiin että hän tietää paremmin ja jos Trafilta ei tule ohjetta niin noilla valmistajan ohjeilla ei ole mitään virkaa.
Tästä syystä en jaksa tapella näiden puupäiden kanssa esimerkiksi pakun lisä- ja työvaloista, jo kerran muutoskatsastettun alustasarjan nostosta, puuttuvista sumareista ( pelkät mustaksi teipatut linssit ), vanteiden vaihdosta tuumaa suurempiin yms.
Pääsee itse helpommalla, kun antaa asiasta ymmärtävän katsurin katsastaa ja jättää nämä kyylät katsomaan eläkeläisten Corollia ja autoliikkeiden autoja.
Jos ajaisin pakkeloiduilla paskakasoilla, niin katsastaisin ne kaikkien autojobbareiden unelmakadulla sijaitsevalla katsastusasemalla eli Sulantiellä Tuusulassa, sieltä heilahti leima pelkällä korjauskehoituksella esimerkiksi yhteen Mazda kolmoseen, josta olivat helmojen takapäät ja takakaarien alaosat lahonneet käytännössä kokonaan pois.
Ketjun aiheeseen viitaten, kannattaa suhtautua autoon epäillen, jos ostaa Sulantien autojobbarilta vasta katsastetun "viattoman" auton.
Niinhän se käsittääkseni virallisesti menee, että kone näyttää Trafilta saadut ohjeistukset, jos autossa on jotain jonka katsurin pitää tietää ja katsastus menee tämän ohjeen mukaan. Jos mitään ohjetta ei tule niin sitten mennään normaalien sääntöjen mukaan. Ei tuossa myöskään oikein voi luottaa asiakkaan sanaan tai asiakkaan tulostamiin papereihin, koska silloin jäisi aika suuri porsaanreikä kun asiakas voisi väittää mitä tahansa auton ominaisuudeksi. Tämän takia asiat pitää mennä Trafin virallista reittiä.tällaiset selostukset pitäisi saada Trafilta suomeksi, kun hän ei ymmärrä englantia.
jos Trafilta ei tule ohjetta niin noilla valmistajan ohjeilla ei ole mitään virkaa..
Nuo Jimsin mainitsemat ohjaustehostin ja eturenkaiden klappi on vähän eri tason juttuja kuin ajovalojen korkeudensäätö. Sanoisin että noista kuuluukin tulla ainakin korjauskehotus ellei ole varma, että kyseisessä autossa tehdään poikkeus.No itse pidän katsureista jotka osaa tarpeen tullen käyttää vähän omaa päätäänkin mutta sitten selkeät viat sanotaan ja laitetaan se hylky. Esimerkiksi omasta harrasteesta on katsottu ohi ajovalojen korkeudensäädön puute mutta pompauteltu asiallisista ongelmista kuten vuotavasta iskarista jota en itse ollut huomannut. Ja sitten kun alkuperäisiä ei enää mistään saanut eikä paikallisten nelipyöräsuuntaajien koneilta tuon auton arvoja löytynyt, kelpasi alustasarjalle muutoskatsastaessa "hatusta" vedetyt "hyvät" kulmat.
Eikö Suzuki joskus noilla tienoilla mainostanut että kaikki Suomeen tuotavat Suzukit olisivat nelivetoisia, onko tämä joku itse tuotu vai eikö Sportia laskettu normimallistoonHyvällä koneella ja pienillä kilsoilla, mutta tuolla hinnalla saa myydä hieman kauemmin.
Suzuki Swift Huippu hieno sportti uuden karhea Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Eikö Suzuki joskus noilla tienoilla mainostanut että kaikki Suomeen tuotavat Suzukit olisivat nelivetoisia, onko tämä joku itse tuotu vai eikö Sportia laskettu normimallistoon
Tuo on Swift sport ja tulee tehtaalta 1.6 vaparikoneella. Oli ennen Fiesta ST:tä se ns hot hatchien benchmark kun alusta voitti nopeuden.Muistan että on mainostanut noin. Suzukin sivuillakin näkyy vaan nelivetoja, sitten kun avaa hinnaston, niin löytyy Swiftistä ainakin etuvetomalli. Alto tais poistua markkinoilta jossain kohtaa. Ja noita vanhempia oli suurin osa etuvetoisia.
1.6 motilla en muista onko maahan tuotu, yhden tuontiauton tiedän varmuudella olevan näillä nurkilla.
Tuo on Swift sport ja tulee tehtaalta 1.6 vaparikoneella. Oli ennen Fiesta ST:tä se ns hot hatchien benchmark kun alusta voitti nopeuden.
Sport oli kyllä hieman harvinaisempi auto mallistossa ja tuo on aika uusi kyseistä korimallia. Olen hyllä nähnyt alle kymppitonnillakin näitä, mutta oli muutaman vuoden vanhempi ja reilu satatonnia mittarissa. Kone on kestävä, Nordschleife:n vuokra-autoina saaneet maineensa, kun yli 60000km pelkkää rata-ajoa ja paikotellen käynyt jopa ylikierroksillakin huonojen vaihtojen takia ja teho oli käytännössä sama kuin uutena.Eikö Suzuki joskus noilla tienoilla mainostanut että kaikki Suomeen tuotavat Suzukit olisivat nelivetoisia, onko tämä joku itse tuotu vai eikö Sportia laskettu normimallistoon