Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Juu ja tais olla lukkolaatikkokin, jos nyt fn2 ärrästä puhutaan.

Jos en ole ihan väärässä, niin tuota Championship versiota on tarjolla vain type-r malliin? Ei mihinkään dieseliin.

Vaikka type-ärrä fani olenkin niin ei se 2.0 vaparin suorituskyky nyt mikään niin maata mullistava tavan työmatkaliikenteessä ole että se nyt jotenkin ihan eri sfääreistä olisi. Kyllähän ärrä kiva auto on ja mutkapätkällä pommittaessa sillä voi jo tietty hyvin fiiliksiin päästäkin.

Mielestäni ihan sama onko se tribuuttinimitys nyt sitten siinä 2.SLOW dieselissä vai jossain 100hv tehokkaammassa kinnerissä.
 
Juu ja tais olla lukkolaatikkokin, jos nyt fn2 ärrästä puhutaan.



Vaikka type-ärrä fani olenkin niin ei se 2.0 vaparin suorituskyky nyt mikään niin maata mullistava tavan työmatkaliikenteessä ole että se nyt jotenkin ihan eri sfääreistä olisi. Kyllähän ärrä kiva auto on ja mutkapätkällä pommittaessa sillä voi jo tietty hyvin fiiliksiin päästäkin.

Mielestäni ihan sama onko se tribuuttinimitys nyt sitten siinä 2.SLOW dieselissä vai jossain 100hv tehokkaammassa kinnerissä.
Sepä se, Type-r on alkujaankin edes yritetty tehdä sporttiseksi (huom. eri asia kuin suorituskyky) niin siihen Championship lisänimitykset sentään jotenkin sopii. Sen sijaan johonkin perhepirssi A4:n fiiliksettömillä perusmoottoreilla mitkään moottoriurheilu-nimet ei oikein sovi, koska siitä autosta ei urheilullista saa vaikka kuinka Castrolissa marinoisi.
 
Sepä se, Type-r on alkujaankin edes yritetty tehdä sporttiseksi (huom. eri asia kuin suorituskyky) niin siihen Championship lisänimitykset sentään jotenkin sopii. Sen sijaan johonkin perhepirssi A4:n fiiliksettömillä perusmoottoreilla mitkään moottoriurheilu-nimet ei oikein sovi, koska siitä autosta ei urheilullista saa vaikka kuinka Castrolissa marinoisi.
Kerrassaan upea ja sporttinen arjenharmaa 143 hv etuveto Le Mans -audi ruutukangaspenkeillä! :D
 
Suomen autoveron ansiosta nyt täällä on kaikki yli 100 konin laskettu urheiluvehkeiksi :D.

Mutta en nyt kyllä itse näe miksei jotain perusmottisia saisi myydä sporttipaketilla? Kyllä se jämäkämpi ja matalampi alusta etunsa (ja haittansa) tuo oli hepoja 60 ta 600.
Ulkoisestihan tuo on vielä hyvällä maulla tehty eikä ulkonäkö ole minusta ristiriidassa auton todellisen luoteen kanssa. Eri asia jos olisi joku armoton lintulauta kisateippaukset.

Muutenhan kuse on nyt vain siitä mikä sen ”vähän sporttisempi” paketin nimi on. IMO ei jonkun ranskalaisen kaupungin nimi sen enempää hämää kuin joku suorempaan urheilullisuuteen viittaava M-sport.

Kone ja väri valitaan erikseen ja hyvä niin.
 
Niin no onhan olemassa myös Tunturi Sport

tunturi_sport_0.jpg

Ei se nimi silti tee siitä Hayabusaa.
 
Ei ymmärrä, tällä logiikalla mersuissa ei sais olla AMG paketti, Lexuksella F-Sporttia, Audilla S-Linea, Bemarilla M-Sporttia jne.

Eihän sen Sportin (tai le mansin) tarvitse tarkoittaa sitä että heppoja on 1000 ja autossa rataominaisuudet kunnossa, voihan se tarkoittaa vaikkapa ihan sitä että on vaan sporttisen näköinen. Sama se oliko 50 vai 500 hv?

Kai mä oon vaan sitten niin maalainen etten ymmärrä tällasia hienouksia.
 
Ei ymmärrä, tällä logiikalla mersuissa ei sais olla AMG paketti, Lexuksella F-Sporttia, Audilla S-Linea, Bemarilla M-Sporttia jne.

Eihän sen Sportin (tai le mansin) tarvitse tarkoittaa sitä että heppoja on 1000 ja autossa rataominaisuudet kunnossa, voihan se tarkoittaa vaikkapa ihan sitä että on vaan sporttisen näköinen. Sama se oliko 50 vai 500 hv?

Kai mä oon vaan sitten niin maalainen etten ymmärrä tällasia hienouksia.
No omasta mielestä ”premiumien” ym. sporttipaketit saisi nimetä selkeästi erilaiseksi urheilumalleja tarkoittavien kanssa. M-sportin logonkin moni sekoittaa oikeaan ämmään ja sitten voikin tulla jo bagdetuning herjaa seuraavaksi.
AMG varustelätkää ei taas taida erottaa mikään oikeasta AMG:stä niin se on jo melkein harhaanjohtamista...
 
Kulkupuolen ja merkkien aitouden voi selvittää usein melko helposti katselemalla vaikka minkälaiset jarrut autossa on. Hauskimpia virityksiä mitä nähnyt mm. joku Impreza ralliväreissä, lintupöydällä, isoilla roiskeläpillä ja hiton isolla pakarilla jossa sitten jotkut 260mm levyt etupäässä.

Onhan noiden sporttipakettien positiivinen puoli ainakin se että auto on edes jollain tasolla valmis ajo-ominaisuuksiltaan nykyisin niin yleiselle softaviritykselle.
 
Kulkupuolen ja merkkien aitouden voi selvittää usein melko helposti katselemalla vaikka minkälaiset jarrut autossa on. Hauskimpia virityksiä mitä nähnyt mm. joku Impreza ralliväreissä, lintupöydällä, isoilla roiskeläpillä ja hiton isolla pakarilla jossa sitten jotkut 260mm levyt etupäässä.

Onhan noiden sporttipakettien positiivinen puoli ainakin se että auto on edes jollain tasolla valmis ajo-ominaisuuksiltaan nykyisin niin yleiselle softaviritykselle.
Joo ja AMG:n kyllä kuulee äänestä verrattuna perus mersun perhe/mannelavettiin. Bemarin rivi-6:ssa sekään ero ei ole niin selvä urheilumalliin verrattuna.
 
AMG varustelätkää ei taas taida erottaa mikään oikeasta AMG:stä niin se on jo melkein harhaanjohtamista...
Ei kait ole olemassa edes AMG-varustelätkää ulkokuoreen. Eikös ne liimaa sen AMGn vain jos se auto on täysin amg-versio. Alista saa sitten ne "tuning-lätkät".
Ihmettelin kyllä, kun neillä töisdä on eräällä c-farkku 200 CDI ja sen takana komeilee AMG. Siinä autossa ei kyllä ole edes ulkonäöllisesti mitään AMG:n viittavaa, niin miksi lätkä?
 
Ei kait ole olemassa edes AMG-varustelätkää ulkokuoreen. Eikös ne liimaa sen AMGn vain jos se auto on täysin amg-versio. Alista saa sitten ne "tuning-lätkät".
Ihmettelin kyllä, kun neillä töisdä on eräällä c-farkku 200 CDI ja sen takana komeilee AMG. Siinä autossa ei kyllä ole edes ulkonäöllisesti mitään AMG:n viittavaa, niin miksi lätkä?
No hyvä jos näin olikin, eli ilmeisesti AMG-line nimellä noita lisätilpehöörejä kyllä ruksitaan mutta mersu ei sitä millään S-line tai ///M -tyylisillä merkeillä ulospäin mainosta? :tup: sille
 
No hyvä jos näin olikin, eli ilmeisesti AMG-line nimellä noita lisätilpehöörejä kyllä ruksitaan mutta mersu ei sitä millään S-line tai ///M -tyylisillä merkeillä ulospäin mainosta? :tup: sille
Itse ymmärrän nuo S-Line ja M merkit kunhan ne oikeasti erottuvat niistä ”aidoista”. Esim Audissa aidot ovat esim S4 ja Bemarilla M3. Eli periaatteessa nuo eivät mene sekaisin noiden sporttipakettien kanssa.
 
Ei kait ole olemassa edes AMG-varustelätkää ulkokuoreen. Eikös ne liimaa sen AMGn vain jos se auto on täysin amg-versio. Alista saa sitten ne "tuning-lätkät".

Väittäisin että on. Appiukolla on töpseli-GLC ja siinä oli ihan tehtaan jäljiltä joku AMG lätkä persuuksissa. Tähän tyyliin:
IMG_2576.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Katotaan miten pahasti pakka leviää jahka huomaavat Volvon Ocean Race -varustelun. Eihän sillä tylsänharmaalla dieselvolvolla ole mitään tekemistä purjeveneiden kanssa!

Voi että.
Koska täällä nyt niin tunnutaan varustepaketeista pätevän, niin Ocean Racet taisivat aina olla sinisen värisiä kippoja.

Oma mielipide on se, että valmistajat saavat myydä vaikka anal penetrator-varustepaketin nimellä omia kippojaan, jos haluavat. Suurinta osaa ei kuitenkaan kiinnosta, minkä niminen se varustepaketti on, minkä autoonsa ostavat.
Sama asia, kun joku Citroen juhlistaisi rallin maailmanmestaruutta jollain erikoismallilla. Subaruhan pukkasi niitä Juha Kankkusen erikoisversio-Justyja tänne jne.

Jos autovalmistaja saa myytyä jollain "ralli"nimellä enemmän autoja, niin tietenkin se sitä käyttää.
 
Muistaakseni sen Volvon tumman sinisen metallinhohtovärin sai vain niihin Ocean Race-malleihin, lisähinnasta tietenkin :D
 
Wikistä: "Ocean Race (8/05): Ocean Blue -helmiäisväri, hopeanväriset kylkilistat, alumiiniset kattokiskot, musta kangasverhoilu sinisin tikkauksin, 17 tuuman kevytmetallivanteet, bi-xenon-ajovalot, automaatti-ilmastointi, radio/CD-soitin kuudella kaiuttimella ja vakionopeudensäädin."

En ole yhtään muun väristä Ocean Racea kyllä nähnyt.
 
Muistaakseni sen Volvon tumman sinisen metallinhohtovärin sai vain niihin Ocean Race-malleihin, lisähinnasta tietenkin :D
Ei siinä ollut väripakkoa kyllä mielestäni, osa on sinisiä jostain syystä.
Pitipä ihan googlailla ja 2014 on kerrottu tämmöistä:
Perinteiseen tapaan Volvolla on kisan alettua taas tarjolla automalleistaan kauniin sinisiä Ocean Race -versioita, joihin koeajettu XC60 kuuluu. Nykyään Ocean Race -version saa myös mustana, hopeanvärisenä tai lisähintaan kristallinvalkoisena.
 
Syy miksi autonvalmistajat osallistuvat erilaisiin kilpasarjoihin on loppupeleissä vain ja ainoastaan autojen myyminen. Siinä mielessä vähän hupaisaa repiä verkkareita puoleen taikka toiseen mistään lisänimistä.

Oma suosikki on Skoda Fabiaan saatava Monte Carlo -varustepaketti.
 
Syy miksi autonvalmistajat osallistuvat erilaisiin kilpasarjoihin on loppupeleissä vain ja ainoastaan autojen myyminen. Siinä mielessä vähän hupaisaa repiä verkkareita puoleen taikka toiseen mistään lisänimistä.

Oma suosikki on Skoda Fabiaan saatava Monte Carlo -varustepaketti.
Joo ei se minulta ole pois jos autovalmistaja myy jotain Fapping Championship white -varustepaketteja. Silti joku Le Mans teksti tavisauton mallin perässä herättää saman mielikuvan kuin Nürburgring -ratatarran liimaaminen Micran perään vaikkei ole oikeasti pieraissutkaan sinne suuntaan.
 
Wikistä: "Ocean Race (8/05): Ocean Blue -helmiäisväri, hopeanväriset kylkilistat, alumiiniset kattokiskot, musta kangasverhoilu sinisin tikkauksin, 17 tuuman kevytmetallivanteet, bi-xenon-ajovalot, automaatti-ilmastointi, radio/CD-soitin kuudella kaiuttimella ja vakionopeudensäädin."

En ole yhtään muun väristä Ocean Racea kyllä nähnyt.

no on näkynyt. Katso nettiautosta niin siellä niitä on.
 
Joo ei se minulta ole pois jos autovalmistaja myy jotain Fapping Championship white -varustepaketteja. Silti joku Le Mans teksti tavisauton mallin perässä herättää saman mielikuvan kuin Nürburgring -ratatarran liimaaminen Micran perään vaikkei ole oikeasti pieraissutkaan sinne suuntaan.

Äläpä tyrmää... Vanhalla duunikaverilla oli juurikin jossain eco pikkukipossa moinen ja kyseinen auto ja henkilö olivat nyrreä kiertäneet :D.

Ja jottei ihan OT niin tuli tuota Nettiautoa selattua varaosa-autojen ja oman harrasteen hintoja kartoittaakseni ja herran isä että ovat Datsunit kadonneet. Keväällä takuulla enemmän mutta silti... Yksi 34ke 240z ja pari hassua 100a:ta ja loput olivat Chrrryjä yms. Pakko se on todeta että sain kyllä oman pilkkahintaan.
 
Syy miksi autonvalmistajat osallistuvat erilaisiin kilpasarjoihin on loppupeleissä vain ja ainoastaan autojen myyminen. Siinä mielessä vähän hupaisaa repiä verkkareita puoleen taikka toiseen mistään lisänimistä.

Oma suosikki on Skoda Fabiaan saatava Monte Carlo -varustepaketti.

Meillä oli 2016 mallinen Monte Carlo. Se varustemalli ei kyllä kulkua kuvasta mitenkään :D 110hv + 6-vaiht loota. Kyllä se kaupunki ja taajama liikkumiseen soveltui hyvinkin ja moottoritiellekin ihan ok 6-vaihteella ajaessa.
2 vuotta oli ja melkein uutena ostettiin. 60tkm ajettuna lähti vaihtoon. Ei vikoja koko aikana.

Koeajossa Skodan pikkuärhäkkä perhesportti – harkittu kokonaisuus - Teknavi

Hieman lainattua tekstiä:
Alusta on tarpeeksi jäykkä antamaan Monte Carlo -nimelle katetta, mutta toisaalta se on riittävän matkustusmukava. Rengasäänet pysyvät matalaprofiilirenkaista huolimatta kohtuullisina. Tehokkaan tuntuisista levyjarruista etummaiset ovat jäähdytetyt.

Käytännölliset kojelaudan toiminnot eivät eroa vakioista, mutta hiilikuitua imitoiva panelointi sopii Monte Carloon. Selkeiden päämittareiden väliin jäävä monipuolinen ajotietokone osoittaa mm. öljyn lämpötilan. Monte Carlon manuaalityyppinen ilmastointilaite tuntuu helppokäyttöisemmältä kuin automaatti-ilmastointi, ja ”hallapuhallin” jaksoi vielä +29 asteessa puhaltaa kunnolla viileää.

Monte Carlossa on 6,5 tuuman kosketusnäyttö. SmartLink-järjestelmää hyödyntäen voi käyttää älypuhelinta ja siihen liitettyjä autosovelluksia auton soittimen välityksellä ajon aikana.

Visuaalisesti herkullisen urheilullinen erikoiskangasverhoilu antaa puna-musta-harmaaraidallisena sisätiloille aitoa omaleimaisuutta, joka vie ajatukset Monacoon – tai ainakin suomalaisille pikateille.
 
No tämä badgehommahan on aina nostattanut tunteita varsinkin, tai oikeastaan vain autoharrastajissa tai "autointohimoisissa" ihmisissä. Suurinta osaa ei taida paljoa kiinnostaa jos siellä persiissä on AMG tai M-lätkä.
Myönnän, että itse olen kyllä vähän välimaastossa, eli ehkä ne tunnetuimmat lätkät on vähän sillain "ei kauheasti näytä AMG-versiolta tai M-versiolta, miksiköhän on mainostettu asiaa", mutta jos on joku perus GT, xxx-line tmv, niin eipä niitä kauheasti tule syynäiltyä.

Omassa autossakin on AMG-badgea aika lailla joka paikassa missä sitä mahtuu olemaan (ihan tehtaalta peräisin), mutta takalootassa "perinteiseen" tyyliin sitä ei ole, koska moottori ei kuitenkaan ole aito AMG. Nykyään ilmeisesti AMG-badgea sitten kylvetäänkin takalootaan, mikähän täyttää kriteerit sitten, että tehdas haluaa sitä lootassa mainostaa....
 
No tämä badgehommahan on aina nostattanut tunteita varsinkin, tai oikeastaan vain autoharrastajissa tai "autointohimoisissa" ihmisissä.
Badgetuning on oikeastaan täysin eri asia. Nyt ei ole kyse siitä, että lyödään feikki-badge autoon kiinni, jotta se näyttäisi (muka) joltain mitä se ei ole, vaan että autossa on joku sporttisempi varustelutaso, ihan virallisesti tehtaalta lähtiessään. On minustakin aika säälittävää lyödä jotain feikkimerkkejä auton perään, jos auto ei selkeästi selkeästi ei ole mitä merkki lupaa. Vähän sama myötähäpeäfiilis niistä tulee kuin jostain basaari-piraatti Adibas huppareista. Mutta nyt on kuitenkin kyse ihan virallisesta valmistajan varustelutasosta/varustepaketista. Eikä ko. Audissa taida edes olla mitään LeMans merkkiä (?) se on vaan varustelutason/erikoismallin nimi.

En oikein ymmärrä miksi joku urheilulliseen kallellaan oleva varustepaketti ei-niin-urheilullisessa autossa herättää tunteita. Muiden termien kanssa ei kuitenkaan kukaan ole niin tarkka. Jotenkin hankala kuvitella, että vastaavalla tavalla valitettaisiin, ettei vaikka Comfort sanan sisältävää pakettia saisi myydä autoon, joka ei ole lähtökohtaisesti edustusautotasolla mukavuudessa, classic nimisiä varusteluita saa myydä vain vähintään 30 vuotta vanhoihin autoihin, luxury paketteja ei saa olla kuin Rolls Royce luokan vehkeissä ja business paketteja ei saa myydä kuin stereotyyppiseen kaupparatsun diesel-autoon ja siihenkin vain jos väri on asiallisen konservatiivinen ja ostaja ostajalla on puku tai vähintäänkin kauluspaita päällä jne.
 
[
Taas niin rumaksi tuunattu ja stanceraiskattu että en ottaisi ilmaiseksikaan :darra:

Onhan siinä säädettävä alusta, että saa ainakin korkeammalle, jossei säädöt riitä niin varmasti saa alkuperäistä vastaavia alustan osia varaosakaupoista. Myös vanteet on helppo vaihtaa.

Itsekin kyllä varmaan valitsisin Caldinan, niitä on useampia suomessakin jo, semmoiseen kun jaksaisi tehdä Avensiksesta ohjausswapin.
 
Jos nyt olisin hakemassa jdm autoa Alphard vm-15 olisi ainoa ehdokas. :drool: Caldina on 04.vm siihen ei tietääkseni saa ohjaussawppia :bored: enkä kyllä kaipaakkan. Ainoa kaipaus olisi uudempi 5 tai 6 lovinen automaatti tuo Toyotan aatamin aikainen 4 lovinen hyi...
 

Iltapulu lukee tech:iä kun uutista editoitu. :kahvi:

Jutun kommenttiosiosta bongattu :rolleyes:
Pentti_Rnkk sanoi:
Juttuun on korjattu: Volvo V70 on luonnollisesti etuvetoinen, vaikka jostakin takamuistista puhuin takavetoisesta (Olen itse omistanut pari, kolme takaveto-Volvoa aikoinaan, koeajanut myös kaikki etuveto-Volvot). D3-mallissa oli vielä vuonna 2011 5-sylinterinen moottori. Nelisylinteriset moottorit (myös D3) tulevat näihin uusiin Volvoihin. Pahoittelen virheitä. T Pentti J. Rönkkö
 
Joo ei se minulta ole pois jos autovalmistaja myy jotain Fapping Championship white -varustepaketteja. Silti joku Le Mans teksti tavisauton mallin perässä herättää saman mielikuvan kuin Nürburgring -ratatarran liimaaminen Micran perään vaikkei ole oikeasti pieraissutkaan sinne suuntaan.

Mitä sitten vaikka liimaisikin micran perään jos on kiertänyt micralla siellä. Siitähän tässä kyse olikin. Onhan M-sportti bemareissakin m-sportti varusteet. Ymmärtäisin poraamisen jos liimattaisiin pelkkä lätkä ilman mitään varusteita, tai sen nyrretarran nimenomaan ilman nyrrellä käväisyä.
 
"Ilmastointi toimii mutta vaatii täyttöhuollon."

Miksi sitten ei ole tehnyt sitä? Taitaa olla muutakin vikaa, kuin vain kylmäaineet vähissä.

No se on vähän niin ja näin vanhojen kanssa, että vaikka kuinka ja paljon laitat rahaa niiden korjaamiseen, niin myyntihinnassa se ei näy. Toki saatat päästä nopeampaa eroon.
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 080
Viestejä
4 657 435
Jäsenet
76 338
Uusin jäsen
Heneg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom