Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jos nyt olisin hakemassa jdm autoa Alphard vm-15 olisi ainoa ehdokas. :drool: Caldina on 04.vm siihen ei tietääkseni saa ohjaussawppia :bored: enkä kyllä kaipaakkan. Ainoa kaipaus olisi uudempi 5 tai 6 lovinen automaatti tuo Toyotan aatamin aikainen 4 lovinen hyi...
 
Aihetta sivuten. Iltalehden autotoimittaja Pentti J. Rönkkö löytänyt melkoisen harvinaisuuden :rolleyes:

Screenshot_20200114-073344~2.png


Tällaisen perheauton saa 15 000 eurolla – valitsimme 7 helmeä, joissa hinta ja laatu kohtaavat

Volvo V70 2011, Oulu, 14790 € - katso kaikki kuvat tästä!
 

Iltapulu lukee tech:iä kun uutista editoitu. :kahvi:

Jutun kommenttiosiosta bongattu :rolleyes:
Pentti_Rnkk sanoi:
Juttuun on korjattu: Volvo V70 on luonnollisesti etuvetoinen, vaikka jostakin takamuistista puhuin takavetoisesta (Olen itse omistanut pari, kolme takaveto-Volvoa aikoinaan, koeajanut myös kaikki etuveto-Volvot). D3-mallissa oli vielä vuonna 2011 5-sylinterinen moottori. Nelisylinteriset moottorit (myös D3) tulevat näihin uusiin Volvoihin. Pahoittelen virheitä. T Pentti J. Rönkkö
 
Joo ei se minulta ole pois jos autovalmistaja myy jotain Fapping Championship white -varustepaketteja. Silti joku Le Mans teksti tavisauton mallin perässä herättää saman mielikuvan kuin Nürburgring -ratatarran liimaaminen Micran perään vaikkei ole oikeasti pieraissutkaan sinne suuntaan.

Mitä sitten vaikka liimaisikin micran perään jos on kiertänyt micralla siellä. Siitähän tässä kyse olikin. Onhan M-sportti bemareissakin m-sportti varusteet. Ymmärtäisin poraamisen jos liimattaisiin pelkkä lätkä ilman mitään varusteita, tai sen nyrretarran nimenomaan ilman nyrrellä käväisyä.
 
"Ilmastointi toimii mutta vaatii täyttöhuollon."

Miksi sitten ei ole tehnyt sitä? Taitaa olla muutakin vikaa, kuin vain kylmäaineet vähissä.

No se on vähän niin ja näin vanhojen kanssa, että vaikka kuinka ja paljon laitat rahaa niiden korjaamiseen, niin myyntihinnassa se ei näy. Toki saatat päästä nopeampaa eroon.
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.

Toimivakin ilmastointi vuotaa aina jonkin verran ja tuon Hondan ollessa 23-vuotias, niin on täysin mahdollista, että järjestelmässä on liian vähän kylmäainetta.
 
nojoo, tottakai se hieman vuotaa, mutta en usko noihin myyjien vakiokommentteihin siitä, että vaatii täytön. Täyttöhuolto on halvimmillaan 30€, kyllä mä mieluummin maksan tuon ja myyn auton toimivalla ilmastoinnilla ja annan täyttökuitin josta voi sitten ostaja tutkia, että paljonko ainetta oli ennen täyttöä, melko tärkeä tieto jos juuri huollettu ilmastointi..
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.

Et vissiin ole pelannut tarpeeksi yli 20v autojen kanssa. Kyllä niistä osasta on pikkuhiljaa aineet kadonneet vaikka suoranaisesti mitään vikaa ei löydy, kun painetesti tehdään. Jos menee testistä läpi, niin melko turvallisesti voi ajella ainakin seuraavat 5 vuotta. Selvähän se on, että tuon ikäisessä autossa tiiviste jos toinenkin alkaa olla ehtoon puollela. Jos et harrasta, niin voin suoraan sanoa, että älä osta yli 20 vuotta vanhaa autoa :cigar2:
 
niin se on monesti tuo kompuran akselin tiiviste, kun kompuraa ei säännöllisesti käytetä, se ei pysy voideltuna ja menettää muotonsa ja kusee siitä aineet, voi korjaantua itsekseen. Voihan syitä olla monia, on ollut vanhoja ja uudempia autoja, kaikissa omat juttunsa. Ehkä aihe vähän karkaa nyt..
 
Nuorempana tuli tälläisestä haaveiltua mutta ei ollut rahaa ostaa :D Honda Prelude 2.2 VTi 2d A Coupé 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ei ole montaa Ludea enää Nettiautossa, vain 9kpl myynnissä ja muut ovat varmaan jo paalattuina

Toinen vähän tuunatumpi Lude, varmaan pyytää 8000e kun hintaa ei ole kehdattu laittaa näkyville Honda Prelude 2.0i 2d Porrasperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Joskus ~2013 teki mieli ostaa 3. gen Prelude, oli jo toki silloinkin siistit yksilöt vähissä mutta nyt tuntuu kadonneen vallan. Ei ole hetkeen ollut yhtäkään nettiautossa ja nytkin kun myydyistä katsoo niin 78 Preludea joista 4kpl 3-korisia.

7f0565dd7da11c4630ca4cbce7024e9d.png
 
Hitto tommonen oli hieno joskus junnuna kun näin ekaa kertaa kun ukki oli mallia uusi auto joka vuosi (El Caminosta japsien kautta ties mihin ja joka kerta kun näki ukon oli uusi auto) ja karautti mökin pihaan moisella. Kyseinen auto ja ukko voivat hyvin olla syy omaan auto hulluuteen.
 
BMW:llä on myös.
Possulla on myös, mutta tämä on ehkä se tunnetuin, S-ryhmän auto "hyötykäytössä". Näköjään joku on väsännyt osittain tuuheemmalla laadulla. Menee kyllä jo aika paljon off:n puolelle.
 
Viimeksi muokattu:


Tehdäänkö tällaisia vieläkin? Honda?


Mulla on Rellun Espacessa. Profiilista riippuen joko kääntää vastakkaiseen suuntaan ja auto kääntyy ketterämmin kuin Clio tai sitten samaan suuntaan eturenkaiden kanssa ja parantaa mutkaominaisuuksia nopeammissa vauhdeissa vakauttaen autoa.
 
Yhdeksättä vuotta 2.2 VTi-S Preluden onnellinen omistaja :happy: Viime syksynä tosin alkoi Jonkun Muun korjaama kytkin takeltamaan, joten se on katsottava ennen kesäkauden alkua. Siitähän ei tule mitään että Hondassa ei aski toimi kunnolla... Tai että kesä ajettaisiin jollain muulla... :jd:
 
tuo on kyllä nettiauton yleisin ostajan harhaanjohtaminen. Toimiva ilmastointi ei vaadi täyttöä, ollut yli 10v vanha auto johon ei koskaan tehty huoltoa ja toimii. Se pelaa niin kauan kunnes tulee joku vuoto, pelkkä täyttö ei riitä, vuoto pitää löytää. Oletettavasti lauhdutin tai joku muu kallis osa falskaa tai kompura ei edes toimi.

Vanhemmat kylmäaineet pysyivät paremmin järjestelmässä sisällä, mutta olivat myrkyllisempiä jos pääsivät ulos.

Jostain olen kuullut sen normaalin vuototahdin nykyaikaiselle auton kylmäaineelle.. Olisikohan ollut esim 150g/vuodessa tjsp..

Tai ehkä tuo on jokin raja jota pienempia vuotoja ei käytännössä kyetä löytämään tjsp..

Se on tietysti selvää että "vain täytön vaativa" ilmastointi ei todennäköisesti sen täytön jälkeen montaa viikkoa toimi, jos täyttö ylipäätään onnistuu. Sinänsä tuo on helppo testata siellä kaupoilla. Ottaa sen täyttöjatun pois ja varovasti painaa sitä venttiiliä vähän avaimen kärjellä tms. Jos suhahtaa järjestelmä on tiivis ja sen todennäökisesti saa ainakin kesäksi toimimaan pelkällä täytöllä.
 
Vanhemmat kylmäaineet pysyivät paremmin järjestelmässä sisällä, mutta olivat myrkyllisempiä jos pääsivät ulos.

Jostain olen kuullut sen normaalin vuototahdin nykyaikaiselle auton kylmäaineelle.. Olisikohan ollut esim 150g/vuodessa tjsp..

Tai ehkä tuo on jokin raja jota pienempia vuotoja ei käytännössä kyetä löytämään tjsp..

Se on tietysti selvää että "vain täytön vaativa" ilmastointi ei todennäköisesti sen täytön jälkeen montaa viikkoa toimi, jos täyttö ylipäätään onnistuu. Sinänsä tuo on helppo testata siellä kaupoilla. Ottaa sen täyttöjatun pois ja varovasti painaa sitä venttiiliä vähän avaimen kärjellä tms. Jos suhahtaa järjestelmä on tiivis ja sen todennäökisesti saa ainakin kesäksi toimimaan pelkällä täytöllä.

Kyllä melkein tyhjästä järjestelmästäkin vielä suhaus kuuluu, että tuolla voi lähinnä testata onko järjestelmässä iso vuoto. Joku vuotava stefa tai lauhduttimen pieni vuoto alkaa vuotamaan vasta kun kompressori tuottaa esim yli 10 bar paineen.
 
Jos ilmoituksessa lukee, että tulee kuntoon pelkällä käytöllä, niin voi olla melko varma että ei tule.
Jos tulisi niin kyllä omistaja olisi sen käynyt täyttämässä, koska hölmöhän täytyy olla jos ajaa ilman ilmastointia autolla, jossa sen saisi kuntoon pelkällä täytöllä.
Jos taas auto on pitkään seisonut niin mistä se omistaja voi tietää että pelkkä täyttö riittää.
 
Mulla joskus 10v jälkeen rupes A6 C5 oleen aika lehmän henkäys ilmastoinnin osalta. Sen jälkeen on 2v välein tehty täytöt vuosihuollon yhteydessä, ja edelleen pelaa hienosti. Kai ne nurisis tai ehdottais vianhakua, jos siellä olis jotain korjaustarvetta.

S8:ssa toimi kesällä 2018 hyvin ilmastointi. Konerempan jälkeen 2019 keväällä ei tullut pihaustakaan. Oli aineet kadonneet taivaan tuuliin, vaikkei ilmastointiaineen kiertoon oltu kajottu. Noh täyttö ja pelasi sitten hyvin koko loppuvuoden. Täytyy katsoa mikä on tilanne 2020 kesällä, että tarjoaako huoltofirma tällä kertaa jotain muutakin lääkettä kuin täyttöä autojen ilmastoinnille :D
 
Hieno appelsiinipinta saatu siihen maalattua, katoin eka et onko Fairylla pesty ku niin heijastelee. :D Aika napakka huomio kyllä toi "vikurointi" kun kevyt etuveto kyseessä ja tollaset tehot, ei varmaan mikään kiva ajettava.
 
ei pitäs mennä katsastuksesta läpi ilman lämmityslaitetta. se on aika oleellinen huurteenpoiston kannalta.
 
Tuskinpa leimamies edes kokeilee koko härveliä. Ja puhaltaahan se kennon läpi varmaan "vapaasti" ilmaa ja poistaa huurretta sitä kautta?
 
Näinhän se on. Tosin en oikein ymmärrä mikä maaginen pyhä asia se katsastaminen on. Toisessa ketjussa joku jännitti kun kerroin että omassa autossa on tummat etulasit.

Jää kiinni jos jää, jos tulee hylky niin sitten hoidetaan kuntoon ja leimataan. Ei se sen kummempaa ole.
 
ei pitäs mennä katsastuksesta läpi ilman lämmityslaitetta. se on aika oleellinen huurteenpoiston kannalta.
Ei ole ikinä testattu, joskus ei tarvi edes nostaa konepeltiä ja viimeeksi ei edes testattu takaiskareita, joten lukemia ei otteeseen tullut ensinkään. Olen kyllä joskus joutunut opastamaan, että mistä lähtee konepelti auki ja töötin kanssa myös, kun se on viiksen päädyssä.
 
Huurtenpoiston pitäisi toimia kahdessa eri asennossa. Pari työpakua saanut hylsyn kun ei ole puhallus pelannut. Tuurista ja paikasta kiinni miten tarkkaan noita katsovat, varsinkin jos on automaatti-ilmastointi.
 
Huurtenpoiston pitäisi toimia kahdessa eri asennossa. Pari työpakua saanut hylsyn kun ei ole puhallus pelannut. Tuurista ja paikasta kiinni miten tarkkaan noita katsovat, varsinkin jos on automaatti-ilmastointi.
Tämä selittääkin miksi joskus oli katsastuksen jälkeen vaihdettu ilmastointi automaatilta käsisäädölle. Enpä tiennyt että tuollaistakin katsotaan :think:
 
Se niin vaihtelee ja osa katsureista kattelee vähän "ohi" selkeitä harrastepelejä ja osa taas syynää ne harrastepelit oikein ja ajan sekä pykälistön kanssa :rolleyes:
 
Eniten katsureita on tuntunut kiinnostavan runkonumero, kun olen käynyt leimaamassa asiallisessa kunnossa olevia harrasteita.

Valitsen kyllä katsastusaseman ja katsurit huolella, enkä anna minkään kyyläjän koskea autooni.
 
Mulla on kyllä ihan katsuri kun katsuri harrastepelin ihan asiallisesti testannut. Iskaritestiin, jarrutestiin, katsoo valot töötin ja testaa alustan. Ei oo tullut nipotusta isosta välijäähystä, vaihdetusta ahtimesta tai muista muutoksista jotka ei liity turvavarusteisiin.
 
Mulla on kyllä ihan katsuri kun katsuri harrastepelin ihan asiallisesti testannut. Iskaritestiin, jarrutestiin, katsoo valot töötin ja testaa alustan. Ei oo tullut nipotusta isosta välijäähystä, vaihdetusta ahtimesta tai muista muutoksista jotka ei liity turvavarusteisiin.
Suomessa asennettu, eikä olleet esim. maahantulokatsastuksessa jo paikallaan?

Sinänsä mielenkiintoista miten paljon tuo vaihtelee; toisia kiinnostaa, toisia ei kiinnosta moottorinvaihto josta pitäisi olla prosentit otteessa, tehot mitattu verrattu vakioon ja jarrut tarvittaessa paranneltu - niin ja jotain päästölappuakin ilmeisesti? :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 515
Viestejä
4 498 786
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom