Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Vähänkään erikoisemmissa vehkeissä pitää aina itse selvittää kaikki, geelitukka lyö vain sen mitä kone tarjoaa vaikka olisi tarkempaa tietoa saanut laitteen tullessa sisäänkin.
Teippien poisto käsittääkseni voi olla ihan tehtävissä tai täysi katastrofihomma, riippuu ilmeisesti paljon mitä tavaraa käytetty teippauksessa. Onhan saksalaiset taksitkin kaikki teipattuja ja tulevat suomeen sitten virheettömällä maalipinnalla, mutta joku halvin pingpong-teippi ydinjätteellä jatketulla liimalla sitten eri asia...
Ja se vielä että minkälainen maalipinta sieltä teipin alta paljastuu, kun ei ole mikään uusi kuvio vetää teippi pintaan maalin sijasta jos on jotain vahinkoa ollut tai maalipinta kulahtanut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
173
Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
928
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
Noin toimien todennäköisesti juuri maksimoi arvon aleneman. Itse suosittelenkin ostamaan käytetyn auton vasta, kun sen hinta on uudesta tippunut vähintää 100k€. Sähköautot hieman sekoittavat tuota konseptia, koska ovat veroalen takia uutena niin halpoja.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
417
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 016
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Ainakin huonosti varustellut saattavat karkoittaa ostajat. Ainakin itsellä (kuten varmaan muillakin) on ne ns. pakolliset varusteet joiden puuttuminen on täysi deal breaker. Sitten on sellaista kiva olla, mutta selviää ilmankin ja sitten niitä turhia hömpötyksiä. Itselle esimerkki täysin pakollisesta on ratinlämmitys ja turhasta kaikki matriisi/laser/jne valot. Joku noihin valoihin tarttuu niin syy on että autoilen lähinnä PK-seudulla jossa todistetusti moni selviää kokonaan ilman valoja ja lisäksi noiden erikoisvalojen mahdollinen uusiminen on tosi kallista lystiä.

Ehkä karvalakeinta on näissä tyypillisissä premium leasing merkeissä (Audi/BMW) on perusväri valkoinen tai musta. Ne on itselle ainakin tosi vaikeita hankkia. Yksi musta auto on ollut, loput jonkin värisiä enkä kyllä aio palata noihin värittömiin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 726
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Itse väittäisin melkein päinvastoin. Mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän se menettää arvoa käytettynä, molemmilla tavoilla suhteellisesti ja absoluuttisesti. Paremmin varusteltu auto on toki käytettynä arvokkaampi kuin karvalakkimalli, mutta enemmän nuo varusteet menettää sitä arvoa kuin se itse auto. Varusteissa on tietenkin eroa, jokin tehokkaampi moottori, neliveto, yms. enemmän vaikuttaa käytetyn arvoon. Mutta on myös aika paljon varusteita, joille käytetyssä annetaan hyvin vähän tai ei ollenkaan arvoa (esim. kosmeettiset varustelut, kaiutinjärjestelmät, yms.). Näihin jälkimmäisiin saa uutta ostaessa helposti palamaan tonneja tai kymppitonnejakin, sitten käytetyn ostajan mielestä ne on parhaimmillaan "ihan kiva, mutta en maksa yhtään lisää" tason juttuja.

Poikkeuksia on kyllä olemassa, mutta pitää mennä todella erikoiseen ja harvinaisiin autoihin, jos haluaa että auto säilyttää hyvin arvonsa. Tai sitten pitää kulua pitkä aika, jollain 50+ vuoden aikajaksolla voi hyvinkin arvo jopa kasvaa alkuperäisestä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
450
Kyllä. Käytetyn auton varusteiden arvo laskee lähes aina kovempaa tahtia kuin koko auton.

Parhaat diilit saa ostamalla hyvin varustellun auton vähän käytettynä, jolloin ensimmäinen omistaja on usein maksanut suoraan omasta pussistaan 70-90% varusteiden koko hinnasta. Sitten omassa omistuksessasi joudut kärsimään enää melkein pelkästään auton keskimääräistä arvonalenemaa, kun varusteiden osuus hinnasta on enää erittäin vähäinen.

Uutena jos auton ostaa, niin hyvin varusteltu toki on myöhemmin helpompi myytävä - mutta sillä ei yleensä ole merkitystä, kun ostaja on suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin autoliike ja silloin ei varusteilla ole muuta väliä kuin hyvityshinta. Autoliike ei kieltäydy kaupoista jonkin varusteen puutteen takia, vaikka yksityishenkilö niin voikin tehdä. Mutta varusteista ei myydessä juuri koskaan hyvitetä hyvällä prosentilla alkuperäishinnasta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 464

Oishan tommonen ehdottomasti pähee laite. Ei vaan taida meikäläisen tuloilla olla millään tapaa realistista haaveilla näistä.. Ja hinnathan ei ole ainakaan laskussa
:btooth:
Joo muistan kun näitä oli Suomessakin myynnissä ja hinnat alimmillaan 30-40 tonnin tienoilla. Auton profiili on hieno ja sehän on alumiini monokokki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 277
No jaa. Samanlaisia tuntuu jatkuvasti olevan liikkeellä. Ebay lipat, halpis tonttisatsi ja kiinalaiset vanteet.
En nyt minään ihan super-hienona pidä. Perus-siististi pidetyn oloinen, mutta sitten aivan karvalakkivarusteet. Sporttipenkit on sentään. Ulkonäkö varmaan ehkä enemmän Junioriosaston mieleen.

Propsit siitä että on manuaali ja bensa-vapari, toki vielä kivempi olisi jos olisi s-moottori tai edes 330.
Sinänsä hinta vaikuttaa erikoiselta kun jos harrastetta on hankkimassa, niin e90 M3:a sai ainakin jossain kohtaa siihen 30te pintaan ja pitää varmasti paremmin arvonsa ja on muutenkin autoa aika paljon enemmän. e46 m3 taitaa saada sitäkin halvemmalla.

Vähän väliinputoajamalli, tosin en kyllä jaksa uskoa että tuo ilmoituksen auto on oikeasti 20te arvoinen.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 582
Muistaakseni ko. Bemari on Imerin toimesta täällä Turun seudulla ainakin kertaalleen ollut vähän sieltä ja täältä rikki ja kaikkea, kun tehot yllättivät kurdin/irakilaisen/whatever. Eikä maalipintakaan ihan kunnossa ole, kilometritkin niin ja näin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 779
Huutiksista joku sai lottovoiton, vaikkei sitä ehkä halunnutkaan. + muut kulut noin 250€ päällee paskasta mikä ei edes käy kunnolla sekä 1.8 motilla. Näitä on kyllä hauska seurailla välillä mihin hinnat nousee lopulta, no ei noussut tänään, kolme huutajaa. Voi olla että linkki ei toimi kovin pitkään..

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 277
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 779
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.
Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 277
Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
Hyväkoppaisesta menee kaupaksi umpiot, puskurit, ovet, lasit etc.
Alkaa olla sitä ikäluokkaa että pertsat ostelee osia käytettynä sen minkä niitä vielä saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 779
Eikös tuo kone ole just noita pommeja, missä kuluu sylinteriputki soikeaksi ja öljyä menee vähintään litra tonnilla?
Jep, kahdella tutulla 1.8:t porsineet aika huolella. 1.6 kestävämpi, toki muut ongelmat siinäkin. 2.0 vähän vieraampi mulle.


Tuo meni 210+kulut.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 375
Täytyy vissiin kokeilla seuraavassa autonmyynnissä itsekin tekoälyä, vois toimia vaikka kuinka hyvin :rofl:
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
175
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
417
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
146
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
No jos ei oikeiden V8 AMG:iden esimerkiksi äänimaailma ole tuttu ostajalle, tai yleensäkään isojen bensamoottorien ääni / ominaisuudet / fiilis, niin kai tuollainen pieni pörisijä menee vaikka jollekin ilmastohuolet tiedostavalle veetille joka haluaa vain näyttää hyvältä rantabulevardilla tukka mintissä.

pointti on siis se että AMG on muutakin kuin vain suorituskykyarvot, muutoinhan esim. uusi 4-pyttyinen C63 AMG hybridi olisi myyntimenestys kun se on nopeampi kuin koskaan, mutta toisin kävi, otsikot ovat: 4-Cylinder Mercedes-AMG C63 Sales Reportedly Utterly Disappointing In Germany
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
157
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
Tuo on sellaisen parturikampaaja rouvan urheiluauton aika, näyttää kivalta ulko ja päältä, mutta ei niitä menohaluja sitten oikein olekkaan.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
157
Mikä on se tilanne jossa tuollaisella ei pärjäisi? Joku katukisa?
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
417
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
157
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
No mutta mähän sanoin että toi on sellainen parturikampaaja urheiluauto, näyttää hyvältä asiasta tietämättömälle mutta ei ole mikään oikea urheiluauto.

En missään sanonut että etteikö tuolla pärjäisi ja etteikö olisi hyvä ajaa, totesin vain että 6,6s ei ole mikään ihmeellinen aika.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 464
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
Ihan riittävä kiihtyvyys IMHO, avossa vauhti tuntuu paremmin. Tuollainen ei ole muutenkaan ihan optimi radalle kun painoa on ja silti ei mikään jäykkä kori. Vähän vaarallinenkin jos sattuu menemään katolleen.

Se mersun V6 kuulostaa ainakin SL:ssä kivalta, muistaakseni saa myös tohon linkin malliin. Luotettavuudesta ei mitään tietoa.

@Dunlop joo liike näemmä nimen perusteella on suunnattu puumille :) En sitten tiedä sun oikeasta urheiluautosta, onko Mazda MX-5?
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
700
On kyllä possulle hinta keksitty, aivan posketon. Hieman nettiä selailemalla tulin lopputulokseen, että tuossa on puolet liikaa. Olkoonkin, että veroja tulee päälle melko summa, vaan ei tuo edes uutena maksanut tuota määrää verojen kanssa. Oletan, että tuo tosiaan on rekisterissä, vaikka asia ei varsinaisesti ilmene ilmoituksesta.

Vai jäikö minulta jotain ymmärtämättä?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
349
Harvinainen Leksa, jopa ohjaus vasemmalla. Varmaan ihan hyvä auto sillä tavalla poikkeukselliselle ihmiselle, joka ei halua rasvata näppejään harrasteauton kanssa . Hinnasta ei kyllä mitään käsitystä, koska nuita ei varmasti Suomessa monta ole. Halvemmalla saa V8 autoja esim. mussea, camaroa ja C63. Paljonko harvinaisuus voi nostaa hintaa? Luotettavuudessa mikään em. autoista ei kyllä Leksaa haasta, mutta onko se harrasteauton kanssa niin tärkeää?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
453
Ei kai Escort ole vielä niin retroa, että neljä ja puoli tonnia kannattaisi maksaa?


Ford Escort
1.6i Delta 4d A
4 500 €
Valkoinen metalliväri porrasperä henkilöauto
EIE-561 - Helsinki, Uusimaa
Mittarilukema
119 709 km
Moottori
1.6 l, Bensiini
Vuosimalli
1997 (ensirek. 5-1997)
Vaihteisto
Automaatti
Vetotapa
Etuveto
Katsastettu
5-2024
Omistajia
3
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 750
Viestejä
4 258 835
Jäsenet
71 363
Uusin jäsen
tjr

Hinta.fi

Ylös Bottom